PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İkinci Motor Olarak KTM Duke 390 vs Yamaha MT09



doraemon
01 Aralık 2013, 21:54
Merhabalar

Şuan Honda CB125e motorum var, bu yıl ilkbahardan beri kullanıyorum. Tanışma kısmına daha önce yazdığım mesaj şu linkten ulaşılabilir:
http://www.motosiklet.net/forum/tanisma/121774-herkese-merhaba-acemi-tecrubesi-ve-sorulari-honda-cb125e.html

Son hızdan ziyade, torku hissettirecek bir motorsiklete geçmek istiyorum. Ayrıca 125cc ile İzmit-İstanbul yaptım bir kaç kere, otoyolda trafik hızına yetişemediği için tacizler vs oluyor. Şehir içinde bir sıkıntı olmuyor, ama biraz da torku olan, en az bir kaç yıl kullanabileceğim bir motora geçmeyi düşünüyorum. Daha önce Honda'da temel eğitim almıştım, bu motor yükseltme işine girişirsem de yine yeterli seviyeye gelene kadar eğitim almayı düşünüyorum.

KTM390 benim açımdan ideal bir makina idi fakat Euro'nın tavan yapmasıyla, anlamsız bir fiyata yükseldi. Ayrıca Distribütör'de daha önce iddialı bir fiyatla (7000 euro altı fiyatla ) satılacak demesine (bunun videosu var, bir fuarda ya da röpörtajda) rağmen fiyat 7000 euro olarak satışa sunuldu. Şuan 12 taksit kampanyası yapıyorlar, geçen gün sitelerinde gördüm.

Lakin Yamaha MT09 incelemelerini gördükten sonra, B modunda, yeterli özel eğitim alınarak, ara bir motor almadan kullanabileceğimi düşünüyorum. B modu trafik içinde agresif gaz tepkisi vermeyen modu. Sanırım bu moddaki beygir gücü 85-90 civarı. Aslında Duke 390 'ın iki katı gibi duruyor ama arada yaklaşık bir 40-50kg lık fark da bulunuyor. Bu nedenle KG / hp oranı biraz daha düşüyor.

Eğitimleri BMW, Giz ya da Honda'dan alabilirim. Ayrıca Yamaha olursa, bir süre ikinci motor olarak kullanabilirim. Ama Yamaha çok mu abartı kaçar, kullanabilir miyim, tam emin değilim. Şuan için deneme sürüşü yapabileceğim bir motor da yok YAMAHA bayilerde.

Darkfriairs
01 Aralık 2013, 22:17
MR-09 nefis bir motosiklet olmuş, kesa KTM 390 da aynı nefislik söz konusu. Euro çok fırladı. Para konusu sıkıntı olmaz dersen, kendi düşüncem KTM derim.

doraemon
01 Aralık 2013, 22:24
Yalnız KTM Duke 390 - Şuan 19000 TL civarı, Yamaha MT09 24000 TL. KTM'yi tecrübe açısından mı tavsiye ediyorsunuz, fiyat açısından mı? KTM 390 için test sürüşü yapmayı düşünüyorum bu hafta içi havalar güzel olursa.

umurcan
01 Aralık 2013, 22:32
mt-07 çıkıyor onu beklemenizi öneririm. 670küsür cc, çift silindir
390 ikinci motor olarak ideal olurdu ama fiyatı gerçekten absürd olacak mt07nin 16k tl gibi rakamlardan beklendiğini düşünürsek

enesbingl
01 Aralık 2013, 23:02
mt 09 hızlıdır orası doğru gidiyor yani. ama duke 390 harbi güzel motor fazlada yakmaz güzel sürersen 3.4 gidiyormuş ama işte 7000euro güzel bir fiyat :D

doraemon
01 Aralık 2013, 23:10
@umurcan

MT-07 acaba Türkiye'de 2014 başında satışa çıkacak mı? Mt-09 için şuan Şubat sonuna ön sipariş alıyorlar, fakat MT07 Yamaha Türkiye sitesinde henüz bulunmuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

@enesbingl

7000 euro , Euro kuru 2.2 civarındayken güzeldi :) , ve evet Duke 390 yakıt, performans, kullanım kolaylığı açısından ideal bir ikinci motordu. Ama MT09 parasına göre daha fazla kalite sunan uzun yıllar sıkıntısız kullanılabilecek bir motor gibime geliyor. Altın elbiseli adamın yorumları, her iki motor için de güzel. MT09'da 5 litre civarında imiş, bir İngilizce yorum videosunda bu kadar yakıta bu kadar eğlence yok diyordu yorumlayan :)

enesbingl
01 Aralık 2013, 23:14
@umurcan

MT-07 acaba Türkiye'de 2014 başında satışa çıkacak mı? Mt-09 için şuan Şubat sonuna ön sipariş alıyorlar, fakat MT07 Yamaha Türkiye sitesinde henüz bulunmuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

@enesbingl

7000 euro , Euro kuru 2.2 civarındayken güzeldi :) , ve evet Duke 390 yakıt, performans, kullanım kolaylığı açısından ideal bir ikinci motordu. Ama MT09 parasına göre daha fazla kalite sunan uzun yıllar sıkıntısız kullanılabilecek bir motor gibime geliyor. Altın elbiseli adamın yorumları, her iki motor için de güzel. MT09'da 5 litre civarında imiş, bir İngilizce yorum videosunda bu kadar yakıta bu kadar eğlence yok diyordu yorumlayan :)

valla 2 motor da harika ama valla ben 5 lt duyduktan sonra soğurum :D ama mt09 iyi gider orası kesin ama duke 390 yakıt iyi teker gider :D acayip rahat diyorlar ama işte o fiyat adamı kafasını allak bullak ediyor. sanırsam duke alırsam en az 2015 2016 gibi alırım :D ölmez sağ kalırsak.

CEM.
01 Aralık 2013, 23:15
hocam mt 09 ile 390ktm aynı kefeye konurmu allah aşkına.

göz var nizam var ortada silindir farkına ve hacmine bakın. 900cclik bir motordan bahsediyoruz.

mt 09'u istediginiz moda alın tork ve kg farkı olarak aynı atiklikte olmıcak ve zorluk seviyeside aynı olmıcaktır.

ktm 390 hafif ve motora daha hakim bir his verirken mt 09 agırlıgıyla ve yüksek torkuyla daha zor zaptedebileceginiz bir model.

Bence araya bir model girmeli merdiveni 3er 5er atlamışssınız mt 09 tercih arasına katarken.

mt 07

kawasaki er6n er6f.

suzuki bandit gibi..


mt 09 kullanamazsınız demiyorum eger kendinizce acemi oldugunu düşünüyorsanız başka modele yönelmenizi tavsiye ederim.

Barkın bile her fırsatta tekere geldiginden bahsetmiş eminimki o motor kendinize güvendiginiz bir anda A moduna alınacak ve beklenmedik sonuçlarda dogrulabilir.


Ktm 390 fiyatının çok pahalı olmasından dolayı ben elemenizi isterdim.

seçim sizin hayırlısı olsun :cat:

teknoali
01 Aralık 2013, 23:57
ki siz başkları gibi direk 4 silindir alıp 300 yapayım kendime güveniyorum demek yerine gerekli eğitimi alırım diyorsunuz. ben olsam gerek kullanışlılık gerek performans olarak her türlü yamaha derdim. ve eminim ki eğitimide altıktan sonra zorlanmayacaksınız. ilk 600 cc artçılığımda uçuyoruz ooo diye yorumladığım hızları 1000 km bile yapmadan sokak arasında yapmaya başladım ...

su xj6n de alternatif olabilir mi bilmiyorum ama 4 silindir olması naked olması emsallerine göre çok düşük devir çeviriyor olması ve emsallerine göre oldukça düşük beygir üretmesi yanında uygun fiyatı.

doraemon
02 Aralık 2013, 01:04
@enesbingl

Benim açımdan yakıt o kadar problem değil, en azından 5 litre çok problem değil, bu güçte arabaların 10-15 litre şehir içi yakıt tüketimi olduğunu düşünürsek.

@Cem

Aslında doğru söylüyorsun, aynı klasman motorsiklet değiller. Zaten MT09 piyasaya çıktığı yıl, Türkiye'de satılması da enteresan geldi bana, malum her motorsiklet gelmiyor Türkiye'ye. Mt07 gelicek mi, ya da bu konuda bir bilgileri var mı, bayiyi arayıp sorayım bu hafta.

MT09 3. vites de bile tekere gelen bir makina, fakat bu tam gaz'da söz konusu. Mevcut motorumda bile yüksek devir yerine düşük devir yüksek vitesle gitmeyi tercih ediyorum. Zaten MT09 alırsam, bunun için eğitim alacağım, ama Duke için özel bir eğitim gerekmez diye düşünüyorum.

Ağırlık konusunda ise yanılıyorsunuz, Kawasaki er6n, Yamaha MT09'dan daha ağır bir makina (206 KG ABS'li dolu ağırlık), fiyat olarak da ABS'li 8700 euro, şuan kura göre MT09 ile aynı ya da biraz daha pahallı bir motorsiklet. Suzuki'nin Gladius ve GSR750'si de 200 KG'ın üzerinde motorsikletler. Yani 600 cc motor baktığımda da 200 KG civarında motorlardan bahsediyoruz ki MT09 zaten bunlardan hafif bir motorsiklet. Yani KG karşılaştırması çok mantıklı bir karşılaştırmda değil.

Kısaca Duke 390 'dan önce 600 cc motorlara bakmıştım fakat 600 cc motorlar zaten kilo olarak MT09'dan daha ağır motorlar. Örneğin V-storm 215 KG ya da CBF600 de 222KG (eski kasa 215KG)

Ayrıca kullanımı kolay olan bir motorsiklet olduğundan bahsediliyor, gaz kolu tepkisi konusunda da denemeden birşey söylemek mümkün değil. Zaten eğitim alırsam da bunun için almayı düşünüyorum. Küçük CC'de yaptığım hatalar, büyük CC'de daha büyük sonuçlara neden olabilir. Şöyle hızlı giderim, uçarım kaçarım modunda biri değilim. Mevcut motorla da bir kaç düşük km kazam olduğu için, daha akıllı sürmeye çalışıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

@teknoali

xj6n fiyatı uygun, 4 silindir, yakıtı uygun evet ama insan MT07, MT09 gibi Yamaha'nın tüm umudunu bağladığı yeni serisini görünce bunlara yöneliyor. Ayrıca o da 200 KG üstü bir motorsiklet. MT07 eğer Türkiye'ye gelicekse ve fiyatı da söylendiği gibi uygun olursa, sanırım benim açımdan en mantıklısı, ama o gelmezse, MT09'u deneyip, eğitim alıp, alıp binerim gibi geliyor bu yorumlardan sonra. Ya da KTM Duke 390 için bir sürpriz yaparsa o da olabilir, sonuç olarak çok hafif bir motor, benim şuan kullandığım motorla aynı ağırlık seviyesinde.

Not: Yamaha'nın MT'sinin açılışı Maksimum Tork. Amerika'daki ABS'siz modelinin satış fiyatı 8000 USD, fakat avrupa ve İngiltere'de Türkiye'deki son kullanıcı fiyatıyla aynı fiyata satılıyor, ABS'li modeli 24000 TL'ye.

Eğer aynı segment karşılaştırma olayına girersek tabiki MT09, duke 390 nın dengi bir motorsiklet değil, daha çok Monster, Triumph Street Triple ile karşılaştırılabilecek bir motorsiklet. Fakat Türkiye'de yaşadığımızı hatırlarsak, fiyat olarak Ducati, Triumph ile karşılaştırılamıyacak fiyata, 600cc motorlardan 10 KG da olsa daha hafif bir motor yapmışlar.

Parasal olarak sorunum yok, ama bu kolay kazandığım anlamına gelmiyor.

dyavol-77
02 Aralık 2013, 01:20
@enesbingl

Benim açımdan yakıt o kadar problem değil, en azından 5 litre çok problem değil, bu güçte arabaların 10-15 litre şehir içi yakıt tüketimi olduğunu düşünürsek.

@Cem

Aslında doğru söylüyorsun, aynı klasman motorsiklet değiller. Zaten MT09 piyasaya çıktığı yıl, Türkiye'de satılması da enteresan geldi bana, malum her motorsiklet gelmiyor Türkiye'ye. Mt07 gelicek mi, ya da bu konuda bir bilgileri var mı, bayiyi arayıp sorayım bu hafta.

MT09 3. vites de bile tekere gelen bir makina, fakat bu tam gaz'da söz konusu. Mevcut motorumda bile yüksek devir yerine düşük devir yüksek vitesle gitmeyi tercih ediyorum. Zaten MT09 alırsam, bunun için eğitim alacağım, ama Duke için özel bir eğitim gerekmez diye düşünüyorum.

Ağırlık konusunda ise yanılıyorsunuz, Kawasaki er6n, Yamaha MT09'dan daha ağır bir makina (206 KG ABS'li dolu ağırlık), fiyat olarak da ABS'li 8700 euro, şuan kura göre MT09 ile aynı ya da biraz daha pahallı bir motorsiklet. Suzuki'nin Gladius ve GSR750'si de 200 KG'ın üzerinde motorsikletler. Yani 600 cc motor baktığımda da 200 KG civarında motorlardan bahsediyoruz ki MT09 zaten bunlardan hafif bir motorsiklet. Yani KG karşılaştırması çok mantıklı bir karşılaştırmda değil.

Kısaca Duke 390 'dan önce 600 cc motorlara bakmıştım fakat 600 cc motorlar zaten kilo olarak MT09'dan daha ağır motorlar. Örneğin V-storm 215 KG ya da CBF600 de 222KG (eski kasa 215KG)

Ayrıca kullanımı kolay olan bir motorsiklet olduğundan bahsediliyor, gaz kolu tepkisi konusunda da denemeden birşey söylemek mümkün değil. Zaten eğitim alırsam da bunun için almayı düşünüyorum. Küçük CC'de yaptığım hatalar, büyük CC'de daha büyük sonuçlara neden olabilir. Şöyle hızlı giderim, uçarım kaçarım modunda biri değilim. Mevcut motorla da bir kaç düşük km kazam olduğu için, daha akıllı sürmeye çalışıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

@teknoali

xj6n fiyatı uygun, 4 silindir, yakıtı uygun evet ama insan MT07, MT09 gibi Yamaha'nın tüm umudunu bağladığı yeni serisini görünce bunlara yöneliyor. Ayrıca o da 200 KG üstü bir motorsiklet. MT07 eğer Türkiye'ye gelicekse ve fiyatı da söylendiği gibi uygun olursa, sanırım benim açımdan en mantıklısı, ama o gelmezse, MT09'u deneyip, eğitim alıp, alıp binerim gibi geliyor bu yorumlardan sonra. Ya da KTM Duke 390 için bir sürpriz yaparsa o da olabilir, sonuç olarak çok hafif bir motor, benim şuan kullandığım motorla aynı ağırlık seviyesinde.

Not: Yamaha'nın MT'sinin açılışı Maksimum Tork. Amerika'daki ABS'siz modelinin satış fiyatı 8000 USD, fakat avrupa ve İngiltere'de Türkiye'deki son kullanıcı fiyatıyla aynı fiyata satılıyor, ABS'li modeli 24000 TL'ye.

Eğer aynı segment karşılaştırma olayına girersek tabiki MT09, duke 390 nın dengi bir motorsiklet değil, daha çok Monster, Triumph Street Triple ile karşılaştırılabilecek bir motorsiklet. Fakat Türkiye'de yaşadığımızı hatırlarsak, fiyat olarak Ducati, Triumph ile karşılaştırılamıyacak fiyata, 600cc motorlardan 10 KG da olsa daha hafif bir motor yapmışlar.

Parasal olarak sorunum yok, ama bu kolay kazandığım anlamına gelmiyor.

Bence mt-09 için çok erken 10 bg'den 115 hp sana hüsran olabilir(Profesyonelden eğitim alsanda bir yere kadar)...tecrübe şart(100 beygir ve üstü için)-araya bence 30-40 bg'lik bişey sıkıştırmalısın...cb125'in son süratinden mt-09'un 1 nci vitesi daha hızlı...(gençliğine yazık etme)
NOT: bende cb125e yanında honda cb600f hornet var(2 tekerlek ve honda amblemleri haricinde hiç bir benzerlikleri yok-çok farklı 2 araç)...100 hp ve üstü makinalar tecrübe ,bilgi,birikim,deneyim ve özgüven ister...hata yapma şansın yoktur...(yaparsan canını alır-125'lik gibi değildir).
Saygılar ve bol şans...:wiinkk:

CEM.
02 Aralık 2013, 02:05
Ağırlık konusunda ise yanılıyorsunuz, Kawasaki er6n, Yamaha MT09'dan daha ağır bir makina (206 KG ABS'li dolu ağırlık), fiyat olarak da ABS'li 8700 euro, şuan kura göre MT09 ile aynı ya da biraz daha pahallı bir motorsiklet. Suzuki'nin Gladius ve GSR750'si de 200 KG'ın üzerinde motorsikletler. Yani 600 cc motor baktığımda da 200 KG civarında motorlardan bahsediyoruz ki MT09 zaten bunlardan hafif bir motorsiklet. Yani KG karşılaştırması çok mantıklı bir karşılaştırmda deği

Önerdigim er6n er6f agırlık bakımından degil 72 hp ile daha rahat edebileceginizi düşündügümden önermiştim.

karar sizin mt 09'da iyi bir tercih olabilir egitimle.

Khutuck
02 Aralık 2013, 13:19
Kendi deneyimlerime dayanarak, MT-09 CB125'ten sonra pek tavsiye etmeyeceğim bir motor. 2. motorda hafifliğin ve dengeli gücün çok çok önemli olduğunu düşünüyorum, CBF'ten sonraki 2. motorum Fazer'da zorluk çektim.

KTM Duke'un 125'ini kullandım, "ah şöyle 20-30HP daha güçlü olsa" diye hayıflandım, 390 geldi. Duke serisi inanılmaz eğlenceli ve kullanması kolay motorlar. Hafif oldukları için kontrolleri kontrolleri kolay, alışması ve öğrenmesi kolay. MT09'un Duke'a göre daha az hata affeden bir motor olacağını tahmin ediyorum.

Tabii arada eski MT-03'lere de bakabilirsiniz.

berketan
04 Aralık 2013, 00:21
@doraemon Sana tavsiyem Yamaha MT-03 olur :) İkinci eli 11.000-13.500 arasında yakıtı 4.45 litre dolaylarında.50 bg, 660cc bir motosiklet.

Yamahanın xt660 motosikletinde kullanılan motor bu. Eğitim aldıktan sonra gayet kullanırsın gibime geliyor.

Aslında eğitimdeki hocaların karar vermesi daha doğru olur, onlardan da fikir al :) İnazuma ya da Duke 200' de düşünebilrsin :)

Kolay gelsin :)

HELLAS
04 Aralık 2013, 00:44
Mt9 derim
19000 veren 24 de verir

heineken
04 Aralık 2013, 01:04
2 motoruda AEA dan izleyin derim

beko12345
04 Aralık 2013, 01:05
Ben 10 beygirlik Mondial 150 mashten,

Aşağı yukarı 25 beygir olan honda cbr 250r a geçtim.

Şöyle söyliyeyim , bana mt09 verseler şu halimle tereddüt ederim binsem mi diye.

10 beygirden 25 beygire geçiş beni epey zorladı. Virajlarda gaz açışlarında arka salmalar vs.

Açıkçası mt09 un o torkunu ve beygirini görünce hala korkuyorum.

Bence tanıdığınız 250cc motoru olan biri varsa rica edin , vermesse artçı olun, biraz gazlasın ne demek istediğimi anlarsınız.

125 lik bir cb den sonra intihar gibi birşey olur mt09 .

Umarım yanlış anlamamışsınızdır beni, sizin sağlığınız için mt09 u silin bence max 600 cc ...

Ama bana sorarsanız 250 cc yi 1-2 yıl kullanın , ondan sonra mt09 veya mt07 düşünürsünüz eğer gelirse tabii.

brooklynnn
04 Aralık 2013, 01:09
Duke 200 böyle ise 390 ı çok merak ediyorum ikinci el Duke 390 düşünebilirsin

KeaSH-07
04 Aralık 2013, 02:26
ktm 390 gereksiz pahalı
mt09 senin tecrubene fazla gider gibi
bence mt-07yi beklemelisin

doraemon
04 Aralık 2013, 04:29
Aslında buraya yazış amacım benzer tecrübelere sahip deneyimli motorculardan fikir almaktı. Yoksa bu yıl motorsiklete başlarken, param var diye gidip 600cc motorla başlıyım modunda değildim. CB125e'yi de özellikle hızlı gitmediği için almıştım.

Herkese yorumları için teşekkürler, son durum şu şekilde; Kuruçeşme'deki YAMAHA bayisinden (Daytona Motor) MT07 Türkiye'ye geleceğini öğrendim. Ayrıca MT09'u da istersem, Yamaha Türkiye sitesinden test sürüşü ayarlıyabiliyormuşum. Muhtemelen fuara kadar ya da fuarda MT07'de gelir, test ederiz.

Şuan Türkiye'de Duke 390 segmentinde motorsiklet bulunmuyor malesef, ayrıca benim şuan acil bir motor ihtiyacım da yok, İstanbul'da havalar malum.

Ayrıca önümüzdeki fuara bu segmentte başka motorlar da gelebilir. Örneğin Honda'nın 500cc farklı tarzda motorsikletleri var, gelir mi bakalım. Şuan için son kararım, almadan önce test sürüşü yapmak ve ara segment gelecek motorları beklemek. Kış dönemi havalar iyi giderse, belki kışın, olmadı martta yaparım bu test sürüşlerini.

Duke 390'da marta kadar fiyatı ne olur bakalım, bugün yine euro çoşmuştu. Ayrıca Duke390'ın fiyatı, ödemeyemiceğim bir rakam değil. Sadece 390cc lik bir motora bu kadar para vermek mantıklı gelmiyor. Bir yıl kullanınca, ertesi yıl yine yükseltmek istiyeceğimden adım gibi eminim.

AEA'ın videolarını defalarca izledim, farklı videolar da izledim, ayrıca yurtdışında epey yorum okudum. Hatta Duke390 ile ilgili 125km/h den sonra titreşim hissediliyor gibi bir inceleme de okudum, canım sıkıldı. Kısaca son kararı mart, nisan dönemine bıraktım.

Şuan temiz ikinci el Volvo S40 bakıyorum, bakıyorum ama istediğim gibi bulamıyorum :) (Motorla ilgisi yok, motoru yine alacağım)
http://forum.donanimhaber.com/m_84700467/f_//tm.htm#84736250

merkanar
04 Aralık 2013, 08:48
MT 09'un sürüş modu olması büyük avantaj. B mode'unda çok rahat kullanabilirsiniz, çok dengeli ve eğlenceli bir motor. 2000 km'lik cbr 125 tecrübemden sonra 13 bg'den 115'e çıkmış oldum, herhangi bir zorluk yaşamadım. e5'te sıkışık trafikten hızlı akan otobana kadar tüm yollarda yağmur altında kullandım, cbr 125'imle hayal edemeyeceğim şartlarda sürdüm. Hem sürüş zevki hem de donanımı süper. Alırsanız pişman olmazsınız.

Smyrna35
04 Aralık 2013, 10:54
Açıkcası iki motosikletide barkın abinin yaptığı incelemelerden tanıyorum iki motorda gerçekten harika,ktm haylaz bir çocuk gibi ama vergilerimiz sağolsun fiyatı aşırıya kaçıyor, sizin yerinize olsam mt-09'u tercih ederdim.Simdiden hayırlı olsun...

Syanur
04 Aralık 2013, 12:03
Kullandığınız motor piyasada gördüğüm en güçsüz, en gitmeyen! motorlardan biri. Bu sizi yanıltıyor sanırım.

Size uygun olan motorun SYM-CBR gibi güzel bir 250 lik olduğu kanaatindeyim. 2.el düşünürseniz MT-03 de olur. Bunların üstüne çıkmanız sizin sürüş keyfinizi ve güvenliğinizi düşürecektir bence.

Ha Mt-09 'u süremez misiniz? Babama versem o da sürer, debriyajı öğrendikten sonra. Ama %10~25 gaz kullanacaksanız niye MT-09 alıyorsunuz diye sorarım.

Bence güzel bir 250cc deneyin önce. Aşağıdaki yorum birçok şeyi anlatıyor...


Ben 10 beygirlik Mondial 150 mashten,

Aşağı yukarı 25 beygir olan honda cbr 250r a geçtim.

Şöyle söyliyeyim , bana mt09 verseler şu halimle tereddüt ederim binsem mi diye.

10 beygirden 25 beygire geçiş beni epey zorladı. Virajlarda gaz açışlarında arka salmalar vs.

Açıkçası mt09 un o torkunu ve beygirini görünce hala korkuyorum.

Bence tanıdığınız 250cc motoru olan biri varsa rica edin , vermesse artçı olun, biraz gazlasın ne demek istediğimi anlarsınız.

125 lik bir cb den sonra intihar gibi birşey olur mt09 .

Umarım yanlış anlamamışsınızdır beni, sizin sağlığınız için mt09 u silin bence max 600 cc ...

Ama bana sorarsanız 250 cc yi 1-2 yıl kullanın , ondan sonra mt09 veya mt07 düşünürsünüz eğer gelirse tabii.

Seko
04 Aralık 2013, 13:27
Hızlı bir geçiş olur. Hazır kasaya da alışmışken ikinci el CBR 250 kullanıp sonra geçmekte fayda var. Bu tip motorları toplamda 25 - 30 bin km yol tecrübesi olmadan almamak lazım. BMW'nin test sürüşünde F800 GS kullandım, feleğim şaştı. Trafikte sıkıştım, kalkarken araçların arasında hoplattım motoru, araba sürücüleri bie tırstılar. R1200GS'de korkudan 5 bin deviri geçemedim.

merkanar
04 Aralık 2013, 19:37
Kullandığınız motor piyasada gördüğüm en güçsüz, en gitmeyen! motorlardan biri. Bu sizi yanıltıyor sanırım.

Size uygun olan motorun SYM-CBR gibi güzel bir 250 lik olduğu kanaatindeyim. 2.el düşünürseniz MT-03 de olur. Bunların üstüne çıkmanız sizin sürüş keyfinizi ve güvenliğinizi düşürecektir bence.

Ha Mt-09 'u süremez misiniz? Babama versem o da sürer, debriyajı öğrendikten sonra. Ama %10~25 gaz kullanacaksanız niye MT-09 alıyorsunuz diye sorarım.

Bence güzel bir 250cc deneyin önce. Aşağıdaki yorum birçok şeyi anlatıyor...

Polemik yaratmak istemiyorum ama sanırım benim mesajıma cevap şeklinde yazdığınız için belirtmek isterim.

Öncelikle bu forum dahil tüm platformlarda , özellikle başkalarına tavsiye sorumluluğunu alıyorsam, hakkında bilgi sahibi olduğum konularda yazdığımı belirtmek isterim. Tecrübe etmediğim konularda klavye başında ahkam kesmemeye çalışıyorum. Sahip olmadığım, üzerine binmediğim bir motor olsun, hiç tanımadığım/konuşmadığım biri olsun farketmez, bilmiş varsayımlar üretmemeye özen gösteriyorum. Neden? Çünkü haddim değil ve bilgim olmadan bir arkadaşı yanlış yönlendirebilirim.

Neye dayanarak verdiğinizi bilmediğim %10 - 25 oranlarında gazlama konusu çok komik. motoru almak isteyen bir arkadaş bu durumda olmadan da motoru kullanabilir, mesajımda bunu anlatmaya çalışmıştım. Size şu anda 6. viteste motorumun rodaj sınırı olan 5000 küsur devirde 135 yaparken veya yağmurlu bir akşam otobanda 110 ile giderken bile motorun güvenilir ve stabil olduğunu anlatacak değilim. Bunları motoru alma niyeti olan, derdi kendini göstermek değil de bilgi edinmek olan kişilere yaparım. Bunu yaparken de önceki mesajımda olduğu gibi gösteriş yapmadan açıklamaya çalışırım. Fakat bunun üzerine başka birinin, "babam da sürer" tarzında yakışıksız bir ifade kullanmasını hazmedemem. Bu arkadaşlara babalarına ilgili motoru alıp sürdürmelerini ve yorumlarını buraya yazmalarını rica ediyorum. Objektif yorumlarını yazsınlar, başkalarının fikrini bulandırmasınlar.

dyavol-77
04 Aralık 2013, 21:09
Polemik yaratmak istemiyorum ama sanırım benim mesajıma cevap şeklinde yazdığınız için belirtmek isterim.

Öncelikle bu forum dahil tüm platformlarda , özellikle başkalarına tavsiye sorumluluğunu alıyorsam, hakkında bilgi sahibi olduğum konularda yazdığımı belirtmek isterim. Tecrübe etmediğim konularda klavye başında ahkam kesmemeye çalışıyorum. Sahip olmadığım, üzerine binmediğim bir motor olsun, hiç tanımadığım/konuşmadığım biri olsun farketmez, bilmiş varsayımlar üretmemeye özen gösteriyorum. Neden? Çünkü haddim değil ve bilgim olmadan bir arkadaşı yanlış yönlendirebilirim.

Neye dayanarak verdiğinizi bilmediğim %10 - 25 oranlarında gazlama konusu çok komik. motoru almak isteyen bir arkadaş bu durumda olmadan da motoru kullanabilir, mesajımda bunu anlatmaya çalışmıştım. Size şu anda 6. viteste motorumun rodaj sınırı olan 5000 küsur devirde 135 yaparken veya yağmurlu bir akşam otobanda 110 ile giderken bile motorun güvenilir ve stabil olduğunu anlatacak değilim. Bunları motoru alma niyeti olan, derdi kendini göstermek değil de bilgi edinmek olan kişilere yaparım. Bunu yaparken de önceki mesajımda olduğu gibi gösteriş yapmadan açıklamaya çalışırım. Fakat bunun üzerine başka birinin, "babam da sürer" tarzında yakışıksız bir ifade kullanmasını hazmedemem. Bu arkadaşlara babalarına ilgili motoru alıp sürdürmelerini ve yorumlarını buraya yazmalarını rica ediyorum. Objektif yorumlarını yazsınlar, başkalarının fikrini bulandırmasınlar.

Baba-oğul motosiklet test pilotu adamlar(ailece)...:queen:Siyanür kardeş-hayatında hiç 100 bg ve üstü makine kullandın mı?(kısa mesafe de olsa)? :mrgreen:

doraemon
04 Aralık 2013, 23:00
@merkanar Teşekkürler,

Şuan sipariş versem de motor martta geleceği için, marta erteledim. Ama yorumun önemli, MT09'dan vazgeçmiş gibiydim. Ama dediğim gibi bir kaç motor deniyeceğim, ayrıca Honda'nın CB500F'i ya da 500cc diğer motorlarından biri Türkiye'ye gelebilir.
http://powersports.honda.com/startyourride.aspx

Ayrıca daha önce yazdığım, Duke390 125km sonrası vibrasyonunun kaynağı burasıdır:
http://www.ktmduke390forum.com/forum/ktm-duke-general-discussion/2098-ktm-duke-390-vs-honda-cb500f.html

MT09 hakkında MotorCycle News editörünün yorumlarından bir tanesi:

"It's comfy, controllable, handles and brakes well. It's as happy around town as it is pulling easy wheelies and skidding up to roundabouts. The perfect bike for the experienced and newbies."
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/First-rides-tests/2013/August/aug2913-yamaha-mt-09-first-ride/

merkanar
04 Aralık 2013, 23:14
@merkanar Teşekkürler,

Şuan sipariş versem de motor martta geleceği için, marta erteledim. Ama yorumun önemli, MT09'dan vazgeçmiş gibiydim. Ama dediğim gibi bir kaç motor deniyeceğim, ayrıca Honda'nın CB500F'i ya da 500cc diğer motorlarından biri Türkiye'ye gelebilir.
http://powersports.honda.com/startyourride.aspx

Ayrıca daha önce yazdığım, Duke390 125km sonrası vibrasyonunun kaynağı burasıdır:
http://www.ktmduke390forum.com/forum/ktm-duke-general-discussion/2098-ktm-duke-390-vs-honda-cb500f.html

MT09 hakkında MotorCycle News editörünün yorumlarından bir tanesi:

"It's comfy, controllable, handles and brakes well. It's as happy around town as it is pulling easy wheelies and skidding up to roundabouts. The perfect bike for the experienced and newbies."
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/First-rides-tests/2013/August/aug2913-yamaha-mt-09-first-ride/

Rica ederim, incelediğiniz modeller hakkındaki yorumlar gayet güzel, seçiminiz ne olursa olsun memnun olacağınızdan eminim. Kazasız mutlu günlerde kullanmanız dileğiyle..

doraemon
05 Aralık 2013, 00:17
Ben 10 beygirlik Mondial 150 mashten,

Aşağı yukarı 25 beygir olan honda cbr 250r a geçtim.

Şöyle söyliyeyim , bana mt09 verseler şu halimle tereddüt ederim binsem mi diye.

10 beygirden 25 beygire geçiş beni epey zorladı. Virajlarda gaz açışlarında arka salmalar vs.

Açıkçası mt09 un o torkunu ve beygirini görünce hala korkuyorum.

Bence tanıdığınız 250cc motoru olan biri varsa rica edin , vermesse artçı olun, biraz gazlasın ne demek istediğimi anlarsınız.

125 lik bir cb den sonra intihar gibi birşey olur mt09 .

Umarım yanlış anlamamışsınızdır beni, sizin sağlığınız için mt09 u silin bence max 600 cc ...

Ama bana sorarsanız 250 cc yi 1-2 yıl kullanın , ondan sonra mt09 veya mt07 düşünürsünüz eğer gelirse tabii.

"Virajlarda gaz açışlar" ? Daha önce Honda'nın temel eğitimi gibi bir eğitim aldınız mı? Scooter'tan Racing Tarzı bir motora geçmenizle ilgili sıkıntılar olabilir mi? Ayrıca Ben virajda gaz açmıyorum, viraja girerken (hızım yüksekse) uygun hıza düşüyorum, virajda gazı sabit tutuyorum, çıkarken gazı açıyorum. Bunu da tartışma olsun diye yazmıyorum.

Syanur
05 Aralık 2013, 11:41
Polemik yaratmak istemiyorum ama sanırım benim mesajıma cevap şeklinde yazdığınız için belirtmek isterim.

Öncelikle bu forum dahil tüm platformlarda , özellikle başkalarına tavsiye sorumluluğunu alıyorsam, hakkında bilgi sahibi olduğum konularda yazdığımı belirtmek isterim. Tecrübe etmediğim konularda klavye başında ahkam kesmemeye çalışıyorum. Sahip olmadığım, üzerine binmediğim bir motor olsun, hiç tanımadığım/konuşmadığım biri olsun farketmez, bilmiş varsayımlar üretmemeye özen gösteriyorum. Neden? Çünkü haddim değil ve bilgim olmadan bir arkadaşı yanlış yönlendirebilirim.

Neye dayanarak verdiğinizi bilmediğim %10 - 25 oranlarında gazlama konusu çok komik. motoru almak isteyen bir arkadaş bu durumda olmadan da motoru kullanabilir, mesajımda bunu anlatmaya çalışmıştım. Size şu anda 6. viteste motorumun rodaj sınırı olan 5000 küsur devirde 135 yaparken veya yağmurlu bir akşam otobanda 110 ile giderken bile motorun güvenilir ve stabil olduğunu anlatacak değilim. Bunları motoru alma niyeti olan, derdi kendini göstermek değil de bilgi edinmek olan kişilere yaparım. Bunu yaparken de önceki mesajımda olduğu gibi gösteriş yapmadan açıklamaya çalışırım. Fakat bunun üzerine başka birinin, "babam da sürer" tarzında yakışıksız bir ifade kullanmasını hazmedemem. Bu arkadaşlara babalarına ilgili motoru alıp sürdürmelerini ve yorumlarını buraya yazmalarını rica ediyorum. Objektif yorumlarını yazsınlar, başkalarının fikrini bulandırmasınlar.

Ben mesajınızı okumamıştım, yani size özel bir cevap değildi. Polemiğe girmeyelim, alınganlık etmişsiniz. Halbuki alınması gereken bir kişi varsa o da babam :) Objektif yorum yapın demişsiniz ben de yapmışım ama hazmedememişsiniz. Güzel motorunuz var, güle güle kullanın. Neden alındığınızı da hala anlayabilmiş değilim.



MT09 hakkında MotorCycle News editörünün yorumlarından bir tanesi:

"It's comfy, controllable, handles and brakes well. It's as happy around town as it is pulling easy wheelies and skidding up to roundabouts. The perfect bike for the experienced and newbies."
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/First-rides-tests/2013/August/aug2913-yamaha-mt-09-first-ride/

Bak orada öyle yazmışlarsa demekki yeni başlayanlar için mükemmel bir motosikletmiş gerçekten. Bence konuya son noktayı koymuş adamlar, yanlış mıyım.

pistolpitt
05 Aralık 2013, 11:56
büyük motora geçince insanın bir daha ufaklara eli gitmiyor keşke biraz daha 600cc sınıfında takılsaydım ::gazla:: bana göre hem en sağlıklısı hem de eğlencelisi basamakları yavaş yavaş atlamak, keyfini çıkarmak

Bulent78
05 Aralık 2013, 14:32
"Virajlarda gaz açışlar" ? Daha önce Honda'nın temel eğitimi gibi bir eğitim aldınız mı? Scooter'tan Racing Tarzı bir motora geçmenizle ilgili sıkıntılar olabilir mi? Ayrıca Ben virajda gaz açmıyorum, viraja girerken (hızım yüksekse) uygun hıza düşüyorum, virajda gazı sabit tutuyorum, çıkarken gazı açıyorum. Bunu da tartışma olsun diye yazmıyorum.

Extrem durumlar haricinde genel olarak, viraj durumu bildigim kadariyla soyle, girmeden once hizinizi ayarlamis pozisyonunuzu almis olmalisiniz, girdikten sonra motorunuzun hizini ve daha da onemlisi agirlik dengesini sabit tutmak adina bir miktar gaz acmalisiniz, yani virajda gaz acilir, virajin cikisina dogru da daha fazla acilir ve hizlanarak cikilir, arkadasin demek istedigi bence, 115 beygirlik bir alet te, eski motorunuzdan sonra gaz koluna alismaniz zaman alacagindan, yapacaginiz size gore ufak gaz acislari bile sizi tehlikeye sokabilir, ozelliklede virajlarda, ne kadar usta ya da egitimli bir surucu olursaniz olun, daha once bu kadar guclu motor kullanmadiysaniz gaz tepkisi sizi zorlayabilir. Ben boyle anladim arkadasin demek istedigini.

390 in mt ye tercih edilebilecegi tek bir yonu var o da agirligi, yani mt de sinifinda en hafif motorlardan ama 390 140 kusur kilo civarindaydi sanirim, yani mt nin yaninda bisiklet gibi bir agirligi var. ben 28 beygirlik gv250 den sonra 72 beygirlik er6 almistim ve her gaz actigimda yuzumde aptal bir siritma oluyordu, o ivmelenme ister istemez insani gulduruyor ama biraz da korkutuyor, alisana kadar tam gaz acmadim, hala da tam gaz acmam kolay kolay, torku, yarim gazla bile cogu arabayi gecmeme ve trafikten uzaklasmama yetiyor.

Siz 10 beygir civari bir motordan 115 beygir civari bir motora gececekseniz eger, emin olun siz de uzun bir sure tam gaz acmayacaksiniz, zaten sifir alirsaniz rodaj bitene kadar acmamaniz da lazim, o surecde de motora az bucuk alismis olursunuz.

Fiyat performans anlaminda duke mt nin yanina bile yaklasamaz, mt09 u gectim, mt07 nin de yanina yaklasamaz, ben sizin yerinizde olsaydim eger, Mt07 ve Mt09 u denerdim, ona gore de kararimi verirdim, eger istediginiz tarz motor bunlarsa tabii, yoksa iki gun sonra ruzgardan oldum, cok yoruldum diye baslik acarsaniz o topige girer gulerim :) Naked motor alan adam ruzgari yiyecegini bastan kabul etmis demektir diye :) Benim bildigim kadariyla Mt07 mart gibi gelecek, ama mt09 su anda eger bayilerin elinde bulabilirseniz alabilirsiniz, ya da ocak icin siparis verebilirsiniz. Burdaki Yamaha bayisi bana boyle soylemisti. Kazasiz belasiz kullanin insallah.

inzell
05 Aralık 2013, 14:38
Dün pistte test ettim MT-09'u, kız gibi dedikleri B modu bile fena gidiyor. Gazı açınca kafana geçecek bi gibi, tecrübesiz adamın son bakması gereken motor tipi. Dediğin gibi MT-07'yi bekle gör. O çok daha uslu olacak...

Seko
05 Aralık 2013, 18:15
Aynı adam testte bunu da söylemiş : The throttle is far too aggressive most of the time.

Burada yanlış anlaşılan bir nokta var sanırım, güvenli olmayan şey motor değil, kullanıcının gaz ayarı. Yoksa motorun ne kadar iyi bir motor olduğunu tartışmanın bir anlamı yok, onda herkes hemfikir zaten. Sorun, kullanıcının bu kadar agresif davranabilen bir motosiklete hakim olup olamaması. Paniğe kapılıp yapılacak bir fazla gaz açmayı affedecek motora benzemiyor.

doraemon
27 Aralık 2013, 23:07
Euro'nun çoşmasıyla KTM 390 olmuş 20-21 bin TL segmentinde.
Yaza kadar 250 cc bir motorla birkaç bin km daha yapıp, nisan mayıs gibi mt 07 alsam mı diye bir planım da var. Bunun içinde duke 200 ya da honda crf250L düşünüyorum. Bakalım, nasip kısmet.

beyazit60
29 Aralık 2013, 23:20
Tamam ikiside cadde motoru da birisi 390 cc diğeri 900 cc. Eğer türkiye turuna çıkmayı düşünmüyorsan kesinlikle duke 390 derim ama uzun yolda nasıl tatmin eder mi bilemem. Youtube den karşılaştırmalara baktım performansı gerçekten mükemmel görünüyor. Tasarımına zaten söylenecek söz yok naked tarzı motorda kesinlikle son noktayı ktm koyuyor.

mustaf_
30 Aralık 2013, 00:01
Bende duke200 Absli var çok memnunum ama büyük motora geçiş için satıyorum. Sahibinden ilan No 141879212
Aksesuarlarını ayrı ayrı da satabilirim. Ilgilenenlere duyurulur.

doraemon
27 Şubat 2014, 18:03
Şimdi son durumlar şöyle, MT07 yorumları artık youtube'da kendini göstermeye başladı. Herhangi bir negatif yorum okumadım. Yamaha Türkiye fiyatını da 17.900 TL olarak belirtmiş. Duke 390 da 18.990 TL ile "kampanyalı" olarak KTM Türkiye tarafından satışta.

İkinci motor için KTM 390 daha uygun gibi görünse de, daha önce sahibinden'de takip ettiğim kadarıyla 2-3 bin km'deki motorunu satan arkadaşlar vardı. Sebep kimisi motor yükseltmek kimisi maddi yazıyordu. Ben de 2-3 bin KM sonra sıkılıp, yükseltmek ister miyim diye bir düşünce var. MT07 alırsam sanırım bir kaç yıl böyle bir problem olmaz diye düşünüyorum. Honda'nın 500 lüklerinin fiyatlarında herhangi bir mantık olmadığı, ayrıca tasarım olarak da yukardaki motorların yanına yaklaşamıyacağı için onları eledim. Mt09'da şu aşamada gereğinden fazla bir sıçrama olacak.

Fuarda MT07 var mı? Fuara sırf bunun için gitmeyi düşünüyorum. Test etme şansımız var mı? Giden soran duyan bilen var mıdır?

Bu arada araba almaktan vazgeçip, arsa aldım bir tane. Kışın ara motor alma olayını da kimse tavsiye etmedi, ben de Japonya'dan kışlık kıyafetler getirdim. Abartıp pilli, ısıtmalı eldiven aldım, dül dül ile soğuktan etkilenmeden devam ettim.

doraemon
01 Mart 2014, 00:34
Bugün fuarda baktım, MT07 almaya karar verdim.
2 silindir, titreşim derdi yok. Bir kaç yıl kullanabilirim. Yakıt ekonomisi var. Çeşitli yeni teknolojiler kullanılmış (ağırlığı azaltmak için içi boş çelik şasi), yamaha'nın ortalığı sallamak için yaptığı motorsiklet. Bir diğer özellik "Made in Japan". Artık Honda'da güvenli sürüş 2'yi alıp, hocalara danışırım, 3'ü de alsam mı, yoksa başka bir kurs felan var mı tavsiye edilen. Duruma göre bakıcam.

doraemon
06 Eylül 2014, 18:09
Bu karardan sonra, bir kaza atlattım, üstüne GS2 aldım, bir de GS3 Hazırlık alıp CBF1000 kullanmış oldum bir gün boyunca. Çok keyifliydi. Sonra para durumları patladı, arsa aldığım için. Tekrar .ötü doğrultunca da, Ninja 300 aldım. Benzer düşünceler içinde olan herkese tavsiye ederim. Ucuz diye büyük CC motor almak, cahil adamın yapacağı iş. Bu da daha sonra açtığım konu:

http://www.motosiklet.net/forum/naked-motosikletler/124786-ikinci-motor-olarak-ktm-duke-390-vs-yamaha-mt09.html