PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Siz Motosiklet Binmeye Hazirsiniz, Peki Bedeniniz Hazir Mi?



Sayfa : 1 [2] 3

SeRHaTeKiNci
10 Haziran 2007, 15:12
doğru olabilir. teşekkürler arkadaşım..

muvattali
14 Haziran 2007, 23:33
İlk motorumu aldığım kişi bel fıtığından dolayı sattığını söylemişti. İyi de bende de vardı bu illet, ne yani,yanlış mı yapıyorum motosiklet almakla diye düşündüm ama vazgeçmedim. Şu an 2. motosikletimi kullanıyorum ve bir şeyden çok eminim ki motosiklet artık benim için bir yaşam tarzı olmaktan da öte bir tutku halini aldı. Uzun süredir ağrı falan da çekmiyorum.

Ve şunu çok net gördüm: Tutku illete iyi geliyor

R3N
14 Haziran 2007, 23:41
bedenime sahip olabilirsin ruhuma asla

kumkum
11 Temmuz 2007, 02:35
İlk motorumu aldığım kişi bel fıtığından dolayı sattığını söylemişti. İyi de bende de vardı bu illet, ne yani,yanlış mı yapıyorum motosiklet almakla diye düşündüm ama vazgeçmedim. Şu an 2. motosikletimi kullanıyorum ve bir şeyden çok eminim ki motosiklet artık benim için bir yaşam tarzı olmaktan da öte bir tutku halini aldı. Uzun süredir ağrı falan da çekmiyorum.

Ve şunu çok net gördüm: Tutku illete iyi geliyor

Güzel bir çıkarım..:):rendeer: tutku illete iyi geliyor... Bu durumda motorunuzun cinsi ile birlikte bel koruyucusu takıp takmadığınızı öğrenmek isterim.. Bel fıtığı olan kişilere de ilk önerim şu ki, oturma pozisyonlarının önemi ile birlikte karın kaslarının bellerini desteklemesi çoook önemli. Hiç ama hiç değilse motor üzerinde iken karın kaslarınızı içinize çekerek omurganıza, bel bölgesinde omurganıza yapıştırmaya çalışın ve orada tutun. O bir korse gibi beliniz<i destekleyecektir. Ama serbest bırakırsanız ve hele de kullandığınız motor öne kıvrılmanızı gerektirecek bir stilde ise bel ağrısı dayanılmaz olabilir. Umarım bu konuda bana soru sormak isteyenler varsa ulaşabilirler. Elimden geleni yaparım. Selamlar.:rendeer:

alperm
11 Temmuz 2007, 02:47
Konunun devamlı guncel tutulmasından ve herkesin faydalanmasından yanayım, agrı cekmek,saktlanmak cok kotu, hele aylar s&#252;r&#252;nce...

muvattali
13 Temmuz 2007, 22:42
G&#252;zel bir &#231;ıkarım..:):rendeer: tutku illete iyi geliyor... Bu durumda motorunuzun cinsi ile birlikte bel koruyucusu takıp takmadığınızı &#246;ğrenmek isterim..


Bellik takmadan asla &#231;ıkmam yola, bel rahatsızlığı ile ilgisi yok bellik takmamın :)

kumkum
14 Temmuz 2007, 01:47
Bellik takmadan asla çıkmam yola, bel rahatsızlığı ile ilgisi yok bellik takmamın :)

:Pbellik bel rahatsızlığı için takılmaz bunu hepimiz biliyoruz ama bellik taktığınız sürece mevcut bel rahatsızlığınızın da bir ölçüde sabit pozisyonunuz nedeniyle ilerlemesine engel olabilirsiniz, karnı omurgaya yakın ve sabit tuttuğu için. bellik ise hem böbrekler hem de ters pozisyonlar için pek çok yönden önemli. Ne güzel keşke herkes sizin gibi buna dikkat etse.:rendeer:

tanrinin_kirbaci34
14 Temmuz 2007, 02:05
valla ben hamlık yapmasın bedenım çürümesin diye hem motor üstünde egzersiz hemde spor salonunda yapıyorum işimi bu aslında çok önemli bi konu paylaşım için teşekkürler kımse bana bişey olmaz demesin
:cat:

muammerakbulut
14 Temmuz 2007, 04:11
evet motosiklet esneklik ister bu bir gerçek...:)ama motosiklette en esnek en vucütunuz üst seviyede racing tarzı motosiklerde olmalı.ki onların davranışlarına çok cabuk reaksiyon gösterebilesiniz.ama atlet olun demiyoruz...:mrgreen:ama dostum body building te vucüt korunuyor geyini lütfen bırak..ben de body yapıyorum.oldukça da iyi seviyedeyim.sen yine önlemini al.kask.eldiven.dizlik.mont....ben bunlara kısaca şöyle diyorum...:mrgreen: AGV DRİFT PERFORMANCE HELMET...DAİNESE RACİNG MONT...DAİNESE ELDİVEN...DAİNESE AYYAKKABI(KIRMIZI RENK ÖZELLİKLE.).HAA SAĞLIK İÇİN BODY YAP...AMA 200LE GİDERKEN SEN RONNİE COLEMAN DA OLSAN...AMAN TAHTAYA VUR...ALLAH KORUSUN.(TAHTA YOKSA YAKINIDA O SANA AKIL VEREN HOCANIN KAFASSINA VUR..TAHTA NİYETİNE:mrgreen::mrgreen::mrgreen:..BİR DAHA ÖYLE AKIL VERMESİN.)....

kumkum
14 Temmuz 2007, 18:13
evet motosiklet esneklik ister bu bir ger&#231;ek...:)ama motosiklette en esnek en vuc&#252;tunuz &#252;st seviyede racing tarzı motosiklerde olmalı.ki onların davranışlarına &#231;ok cabuk reaksiyon g&#246;sterebilesiniz.ama atlet olun demiyoruz...:mrgreen:ama dostum body building te vuc&#252;t korunuyor geyini l&#252;tfen bırak..ben de body yapıyorum.olduk&#231;a da iyi seviyedeyim.sen yine &#246;nlemini al.kask.eldiven.dizlik.mont....ben bunlara kısaca ş&#246;yle diyorum...:mrgreen: AGV DRİFT PERFORMANCE HELMET...DAİNESE RACİNG MONT...DAİNESE ELDİVEN...DAİNESE AYYAKKABI(KIRMIZI RENK &#214;ZELLİKLE.).HAA SAĞLIK İ&#199;İN BODY YAP...AMA 200LE GİDERKEN SEN RONNİE COLEMAN DA OLSAN...AMAN TAHTAYA VUR...ALLAH KORUSUN.(TAHTA YOKSA YAKINIDA O SANA AKIL VEREN HOCANIN KAFASSINA VUR..TAHTA NİYETİNE:mrgreen::mrgreen::mrgreen:..BİR DAHA &#214;YLE AKIL VERMESİN.)....

Merhaba :bounce:
Neşeli cevabınız i&#231;in teşekk&#252;rler. body building ile ilgili yorum yazan hangi arkadaşımıza cevap verdiğinizi bilemiyorum, belki bana hitaben de yazılmış olabilir tabii..
Body building &#246;zellikle "ana kas grupları"nı g&#252;&#231;lendiren ve hacim kazandıran bir egzersiz şeklidir. Profesyonel body building yapmamış olanlara salonlarda verilen program sadece ana kas gruplarına y&#246;nelik oluyor. Body buildingde kas hacmi ve g&#252;c&#252; arttırılacak y&#246;nde &#231;alışma yapılır ancak, ara kas grupları, kemik sistemine daha yakın kaslar, bağ dokular, eklemler body buildingte benim bahsettiğim amaca uygun &#231;alışmaz. Dediğim gibi profesyonel sporcular bunu bilerek &#231;alışmalarını strechlerle zenginleştirir, cardio yapar, bağ dokulara uzanan &#231;alışmalar da yapar. Ama benim &#246;nerdiğim egzersiz tipi PİLATES dir ve Pilates, esnek, uzun, g&#252;&#231;l&#252; ve yoğunluğu yani tonusu fazla kas, esnek ve sağlam bağlar, g&#252;&#231;l&#252; esnek eklemler, g&#252;&#231;l&#252; bir omurga, g&#252;&#231;l&#252; bir iskelet sistemi, muhteşem bir denge, konsantrasyon, kendine g&#252;ven ve sağlamlık demektir. Ama ben bu topiği a&#231;tığımdan beri yapılan yorumların bir kısmından da g&#246;r&#252;leceği gibi hi&#231; değilse bir şekilde insanlarımıza sporu yaptırabilmek bile sorunken, body building yapanları g&#252;cendirmek değil, eksiklerini tamamlayarak desteklemek daha mantıklı geliyor bana.Sonu&#231;ta amac musabık sporcu olmak değil, sağlıklı olmak, zevk alarak yapılan bir faaliyet, tercih edilen bir ulaşım şekli, enteresan bir hobi olarak se&#231;ilen motosiklette uzun yıllar keyifle s&#252;r&#252;ş yapabilmek. :rendeer: Ve ne kadar harika :cat:vurgulamışsınız ki , istediği kadar sağlam beden olsun, herk&#252;l gibi olsun, eğer kask, dizlik, bellik, eldiven vb. &#246;nlemleriniz yoksa herşey BOMBOŞ..
Bu şekilde yorumunuz sayesinde bu konuya daha da a&#231;ıklama getirebilme imkanı verdiğiniz i&#231;in &#231;ok &#231;ok teşekk&#252;r ederim. Selamlar

muvattali
18 Temmuz 2007, 06:05
Bu durumda motorunuzun cinsi ile birlikte bel koruyucusu takıp takmadığınızı &#246;ğrenmek isterim..


Pardon, motosikletim NX4 Falcon, yani enduro bizimduro

&#220;zerinde durmayı becerebildiğim aralar dik oturma pozisyonuna sahibim yani :mrgreen:

kumkum
07 Nisan 2008, 02:16
Bu konuyu tekrar gündeme almakta fayda görüyorum:)selamlar,

Erfer
07 Nisan 2008, 02:21
okumadan evet yazıyorum.... :D

kumkum
24 Kasım 2008, 16:07
Merhaba, bu konu ihmale gelmez ve hassasiyetle üzerinde durulmalıdır diye ben konuyu tekrar güncellemek istedim. Kimse zarar görerek motora binmesin. Zevkle binsin diye.sevgilerimle

kameraman
24 Kasım 2008, 16:52
konuyu güncellemeniz iyi olmuş.şahsen ilk defa okuyorum daha doğrusu okudum.doğru şeyler yazmışsınız ancak ne yazık ki bırakın kursların bu tip eğitim vermesini bazılarının motor dersi verecek scooterları bile yok.ayrıca günümüz yoğun iş temposunda spora ayıracak ne vaktimiz ne halimiz kalıyor. düşüncelirinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.en azından bundan sonra motora binmeden önce ısınma hareketleri yaparım.

kumkum
26 Kasım 2008, 02:25
konuyu güncellemeniz iyi olmuş.şahsen ilk defa okuyorum daha doğrusu okudum.doğru şeyler yazmışsınız ancak ne yazık ki bırakın kursların bu tip eğitim vermesini bazılarının motor dersi verecek scooterları bile yok.ayrıca günümüz yoğun iş temposunda spora ayıracak ne vaktimiz ne halimiz kalıyor. düşüncelirinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.en azından bundan sonra motora binmeden önce ısınma hareketleri yaparım.

teşekkür ederim,
motor sürücülerinin traksiyon ihtiyacı hakkında açtığım diğer topiğe yararlı bilgi ve kendi videolarımdan da koyacağım hareket olarak Umarım yararlı olacak çok kişiye. Haydi deyip,yapıcı bir bilgilendirme turu başlatalım istiyorum.selamlar:)

Murat2100
28 Kasım 2008, 05:18
Güzin Ablanız :) Her Yerde :P KuMKuM

nonsleep
28 Kasım 2008, 08:06
Güzin Ablanız :) Her Yerde :P KuMKuM

kıllatmada yazılanları oku :pr::pr:

kumkum teşekkür ederim hocam güzel yazılar yazmışsınız bıkmadan usanmadan hepsini okudum :cat:

E-M-R-E
02 Aralık 2008, 23:48
kask şart + ben kasksız binmeyi bırak vizör açık 2-3 km gidemiyorum gözlerim sulanıyo rüzgar çarpıyo ayrı her açıdan kask kask kask. . .:cat:

canberk-_-
27 Ocak 2009, 19:04
Böylesine güzel,bilgi verici bir düşünceyi bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler.Sonuna kadar haklısınız.

marangoni
27 Ocak 2009, 19:20
aydınlatıcı bilgilere her zaman ihtiyacımız var.Çok teşekkürler:cat:

cbr125faik
27 Ocak 2009, 19:42
kesınlıkle cok gereklı bı konu...aslında kendımde uygulamam ragmen burda bunu yazmayı hıc dusunmemıstım her hafta duzenlı olarak 5gun spoır yapıorum bende nerdeyse 13 yıldır sporun ıcındeyım ve ınanın oldukca faydalı...herseyden onemlısı saglık yasam ıcın motora gelıncede spor vucudun koordınasyonunu artırır cabuk dusunme ve dogru karar verme yetısını guclendırır...bellı sporlar goz-el koordınasyoınunu saglar ve motorda bu cok onemlı...

erol 62
27 Ocak 2009, 20:08
sayın jale hn.(kumkum) verdiğiniz bilgilerden maksimum faydalanmaya çalışıyorum.47 yaşında yeni motorcuyum.scooter kullanıyorum. kasım 2008 de kilo verme amaçlı mekik ve bel çevirme hareketi yaparak belimi fazla zorladım.akabinde belimde tatlı bir ağrı oluştu.daha sonra bu ağrı arttı ancak dayanılmaz değil.tomografi sonucu bel fıtığı başlangıcı teşhisi kondu.şu anda kas gevşetici ve ağrı kesici kullanıyorum.biraz faydası oldu. bu durum motosiklete binmeme engel teşkil edermi.devamlı bellik kullanıyorum kilom 79 nasıl bir egzersiz önerirsiniz.bu başlangıç aşamasının ileri götürmemek için neler yapmalıyım.saygılar

alinazik
27 Ocak 2009, 21:00
selam

bu konunun hortlaması iyi olmuş daha yeni gördüm ve çok etkileyici bilgiler...
öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim...

ve yoğun iş temposu ile çalışan bir toplum olarak masa başında iken bile yapılacak egzersizler olduğunu biliyoruz hepimiz bu konular ile ilgili videolu anlatım lı veya görsel olarak bizleri bilgilendirebilirseniz... çok daha faydalı olacaktır..

teşekkürler...

kumkum
28 Ocak 2009, 02:09
Merhaba Sayın Erol 62,
Öncelikle bilgime değer verdiğiniz için teşekkür ederim:)
yazdıklarınıza göre çıkardığım ilk sonuç şu: 1- kesinlikle çok yanlış bir egzersiz sistemi benimsemişsiniz. bel döndürme en zararlı fıtık hareketlerindendir zaten.. Ve mekik yanlış yapıldığında sakatlık çıkarabilir...
2- ve hiçbir egzersiz bütünleyicisi olmadan yapılmaz.. Sadece karın, sadece bel adece bacak çalışılmaalıdır mesela..
3- scooterları sevemedim ben omurga için, dengede durduğunuz araç üzerinde bacak aranızda bir gövde olmalı. Çünkü sürüş sırasında her slalom ve dönüş, omurga ve belinizi zorlar..
3- scooterınız 150 cc .. yazıyor yan tarafta. Bu küçük model demek. 79 kiloysanız sanırım uzunsunuz da. Ve uzun boylular için o boy scooter zaten beli zorlayacaktır.

Beli sağlamlaştırmak için, pelvis bölgesini, karını, beli, omurgayı ,kalçayı da güçlendirmeli, baacakları da iyice sağlamlaştırmalı, bel ağrımaması için duruşu düzeltme amaçlı sırt egzersizleri de yapmalısınız.. Ya ni bir bütün... yarın akşam dosya göndermeye çalışacağım buraya sizlere.. herkese kazasız sürüşler, sağlıklı omurgalar
:cat:
sayın jale hn.(kumkum) verdiğiniz bilgilerden maksimum faydalanmaya çalışıyorum.47 yaşında yeni motorcuyum.scooter kullanıyorum. kasım 2008 de kilo verme amaçlı mekik ve bel çevirme hareketi yaparak belimi fazla zorladım.akabinde belimde tatlı bir ağrı oluştu.daha sonra bu ağrı arttı ancak dayanılmaz değil.tomografi sonucu bel fıtığı başlangıcı teşhisi kondu.şu anda kas gevşetici ve ağrı kesici kullanıyorum.biraz faydası oldu. bu durum motosiklete binmeme engel teşkil edermi.devamlı bellik kullanıyorum kilom 79 nasıl bir egzersiz önerirsiniz.bu başlangıç aşamasının ileri götürmemek için neler yapmalıyım.saygılar

Merhaba Sayın Erol 62,
Öncelikle bilgime değer verdiğiniz için teşekkür ederim:)
yazdıklarınıza göre çıkardığım ilk sonuç şu: 1- kesinlikle çok yanlış bir egzersiz sistemi benimsemişsiniz. bel döndürme en zararlı fıtık hareketlerindendir zaten.. Ve mekik yanlış yapıldığında sakatlık çıkarabilir...
2- ve hiçbir egzersiz bütünleyicisi olmadan yapılmaz.. Sadece karın, sadece bel adece bacak çalışılmaalıdır mesela..
3- scooterları sevemedim ben omurga için, dengede durduğunuz araç üzerinde bacak aranızda bir gövde olmalı. Çünkü sürüş sırasında her slalom ve dönüş, omurga ve belinizi zorlar..
3- scooterınız 150 cc .. yazıyor yan tarafta. Bu küçük model demek. 79 kiloysanız sanırım uzunsunuz da. Ve uzun boylular için o boy scooter zaten beli zorlayacaktır.

Beli sağlamlaştırmak için, pelvis bölgesini, karını, beli, omurgayı ,kalçayı da güçlendirmeli, baacakları da iyice sağlamlaştırmalı, bel ağrımaması için duruşu düzeltme amaçlı sırt egzersizleri de yapmalısınız.. Ya ni bir bütün... yarın akşam dosya göndermeye çalışacağım buraya sizlere.. herkese kazasız sürüşler, sağlıklı omurgalar
:cat:
sayın jale hn.(kumkum) verdiğiniz bilgilerden maksimum faydalanmaya çalışıyorum.47 yaşında yeni motorcuyum.scooter kullanıyorum. kasım 2008 de kilo verme amaçlı mekik ve bel çevirme hareketi yaparak belimi fazla zorladım.akabinde belimde tatlı bir ağrı oluştu.daha sonra bu ağrı arttı ancak dayanılmaz değil.tomografi sonucu bel fıtığı başlangıcı teşhisi kondu.şu anda kas gevşetici ve ağrı kesici kullanıyorum.biraz faydası oldu. bu durum motosiklete binmeme engel teşkil edermi.devamlı bellik kullanıyorum kilom 79 nasıl bir egzersiz önerirsiniz.bu başlangıç aşamasının ileri götürmemek için neler yapmalıyım.saygılar

Egzersiz terapisti Serkan Yimsel 'nin yazısından alıntı alarak devam ediyorum....

Soru 1. Karin bolgesine yonelik olarak yapilan egzersizler, bu bolgedeki yag oranini azaltmaya ya da belimizi inceltmeye yardimci olur mu?
Vucudumuzun yag orani, basitce anlatmak gerekirse beslenme ile alinan kalori ile hareketlerimizle harcadigimiz kalorinin farki (fazla kalori) olarak kabul edilebilir. Bu fazla kalorilerin vucutta depo edildigi yerler, kadinlarda genellikle basenler ve kol arkalari iken, erkeklerde ise karin kismi olmaktadir. Vucut yaglarinin bu bolgeleri depo yeri olarak secmelerinin nedeni sanildiginin aksine o bolgelere yakin kas guruplarinin zayif olmasi degil, binlerce yillik evrimlesme surecinin genlerimizde olusturdugu niteliklerdir.

O nedenle karin egzersizleri, ya da kalca egzersizleri yaparak bu bolgelerdeki yaglarin eriyecegini ya da bu bolgelerdeki yaglarin kasa donusecegini savunmak bilimsellikten uzaktir. Vucut yaginin azaltilmasi ancak metabolizmamizin hizinin arttirilmasi ile mumkun olabilir. Bu da vucudun buyuk kas guruplarinin kullanildigi ve kisilerin seviyesine gore ayarlanmis kuvvet egzersizleri ile saglanabilir. Bu egzersizler vucut kas oranini arttiracagindan, toplam yag yuzdesinin azalmasina katkida bulunacaktir. Depo bolgelerindeki yaglara gelince, buralari vucudumuzun birincil depolama merkezleri oldugundan, yaglarin burada eksilmeye baslamalari en son asamada gerceklesecektir.

Insanlarimiz, uzun yillar boyunca kozmetik firmalarinin etkisi altinda kalarak, kremler, solusyonlar, ilaclar kullanilarak vucudun belli bolgelerindeki yaglarin eritilebilecegine inanmislardir. Sozlerim her ne kadar onlari dus kirikligina ugratacak olsa da, gercektir, bolgesel yag yakimi fizyolojik acidan imkansizdir. Sizlere bu konuda verebilecegim en gecerli tavsiye, daha saglikli bir beslenme (dogal yiyeceklerin paket ya da donmus yiyeceklere tercih edilmesi, sik araliklarla ve kucuk ogunlerle yeme aliskanligi edinme vs.) ve duzenli olarak hareket etmektir.

Magara adamlarini bir dusunun, bundan binlerce sene once belki oturacak bir sandalyeleri yoktu, ama arastirmalarla ortaya cikartilan fosil yapilarindan anlasildigi kadariyla, gunumuzdeki modern insanlardan cok daha gelismis bir iskelet ve kas sistemleri mevcuttu. Zannetmiyorum ki bunun nedeni guzellik kremleri ya da modern karin calistirma aletlerinde yaptiklari duzinelerce mekik cekmeler idi. Tersine tamamen dogal yiyecekler (topraga yakin) ve vucudun butun kaslarini kullanan acimasiz bir yasam mucadelesi bunu saglamisti.

Soru 2. Karin bolgesindeki kaslari izole olarak guclendirmeyi amaclayan mekik, caki vb. egzersizler, bel agrilarini azaltmaya ve/veya bel stabilizasyonunu arttirmaya yardimci olur mu?
Bu sorunun cevabina gecmeden once, stabilizasyon kavramini biraz acmak ve fonksiyonel anatomiden bahsetmek istiyorum. Stabilizasyon, bir kuvvete ya da bir harekete direnme kabiliyeti anlamina gelir. Govdemizin stabilizasyonu, uc farkli sistemin birbirleriyle ortaklasa calismalari ile saglanir. Bu sistemler:
a) Pasif Sistem: Kemikler ve kemikleri birbirine baglayan ligamentler.
b) Aktif Sistem: Kaslarimiz ve kas fasyasi.
c) Kontrol Sistem: Beyin ve merkezi sinir sistemi.

Bu sistemlerden herhangi birinin zarar gormesi, stabilizasyonumuzu azaltacagi gibi, bel agrilarina da zemin hazirlayacaktir. Gunumuzde olusan bel agrilarinin buyuk bir cogunlugu, mekanik bel agrilaridir. Mekanik bel agrisi demekle, kontrol sisteminin (sinir sistemi ve uyarilari) disinda kalan sistemlerin zarar gordugu bel agrilarini kastediyorum. Kas guc ve esneklik dengesizlikleri, postur bozukluklari, sik tekrarlanan aktivitelerin yol actigi mikrotravmalar (agir bir sirt cantasini surekli tasimak), uzun suren hareketsiz yasam (ofis calisanlari) mekanik bel agrilarinin basta gelen sebepleridir.

Kaslarimizi genel olarak iki bolume ayirabiliriz. Hareketi saglayan kaslar genellikle deri tabakasina yakin durumda bulunan kaslardir ve cogunlukla hizli kasilan kas hucrelerinden ibarettirler. Omurgamiza daha yakin durumda bulunan kaslar ise genellikle stabilizasyonda gorev alirlar ve yavas kasilan kas hucrelerinden meydana gelmislerdir. Aralarindaki gorev farkliligindan dolayi, merkezi sinir sistemi bu iki gurubu birbirinden farkli sinirler araciligi ile kontrol eder. Saglikli insanlarda stabilizasyon kaslari, bir hareket yapilirken hareket kaslarindan daha once kasilirlar ve hareket boyunca omurgayi bir arada tutarlar. Bu, hem hareketin daha etkili yapilmasini saglarken, hem de omurgaya zarar gelmesini onler.
Hareket ve stabilizasyon kaslarinin nasil calistigina bir ornek vermek istiyorum. Diyelim ki kolunuzu herhangi bir amacla yana abduksuyon yaptirdiginizi varsayalim. Siz daha kolunuzu hareket ettirmeye baslamadan once beyin ve merkezi sinir sistemi, servikal omurgadan kuyruk sokumuna kadar olan butun omurganin stabilizatorlerini aktive etmistir bile. Boylelikle vucudun derin kisimlarinda bulunan kaslar omurgayi bir arada tutarlarken, bir hareket kasi olan deltoid kasimiz kolumuzu hareket ettirir ve kol hareketini bitirene kadar stabilizsyon kaslari aktif kalir.

Ancak hareketi saglamaya yonelik kaslarin aralarindaki hassas esneklik dengesi, yukarida bahsettigim nedenlerden oturu bozulmus ise, merkezi sinir sisteminin kas kasilma uyarilarinin duzeni etkilenir. Once kasilmasi beklenen stabilizasyon kaslari daha gec kasilmaya baslarlar ve omurganin hareket esnasinda bir arada tutunmasi guclesir. Yukaridaki ornegi ele alirsak, deltoid kasi stabilizasyon kaslarindan once aktive edilir ve guclu deltoid kasi her kasilisinda omurgamiz dalgali denizde hareket eden bir gemi gibi sallanir. Bu da mekanik bel agrilarinin temel olusum mekanizmasidir.

Sizin de bu bilgilerden anlayacaginiz gibi, bel agrisi ya da sakatligi aslinda cok oncelerden baslamis, birikim hasari sonucudur. Belini sakatlayan bircok insana sordugunuzda, cogu aslinda nasil basladigini bilmez. Bazilari ise ayakkabisini baglamak, arabanin bagajindan alisveris torbasini almak, sabah uyandiginda yuzunu yikamak amaciyla one egilmek gibi cok basit aktiviteler esnasinda bu agriyi ilk kez duyarlar. Buna neden aktivitenin kendisi degil, cok oncelerden baslamis kumulatif postural ve kas dengesilikleridir.

Uzun bir on bilgiden sonra, sorumuzun cevabina geciyorum. Genelde bel agrilarina karsi tedbir almak ya da azaltilmasini saglamak icin, oncelikle hangi kaslari, sonrasinda ise ne sekilde calistirmamiz gerektigini bilmeliyiz. Yukarida kas cesitleri hakkinda verdigim aciklamalara bakarak sizin de gorebileceginiz gibi, hareket kaslarindan once stabilizasyon kaslarinin calistirilmasi, daha dogru olacaktir. Ancak mekik, ters mekik, caki vb. egzersizler aslinda hareket kaslarina yonelik egzersizlerdir cunku vucudumuz hareket etmektedir. Daha onceden de acikladigim gibi bu kaslarin kontrolu, stabilizasyon kaslarinin kontrolunden farkli oldugu icin bu kaslari guclendirirken, stabiliasyon kaslarinin calisiyor oldugunu garantileyemeyiz.
Ayrica sozu gecen egzersizlerin bir cogu, sik tekrarlarla ve isotonik olarak (kasin uzunlugu degisen) yapilmaktadir. Halbuki stabilizasyon kaslari, yavas ve isometrik olarak (kas uzunlugu degismeyen) kasilirlar. Bu nedenle mekik ve benzeri karin hareketleri hem calisan kaslarin turu hem de calisma bicimi yonunden omurga stabilizasyonuna bir fayda saglamamaktadir.

Bel sagligi acisindan faydali bir karin egzersiz programi yapabilmek icin; stabilizasyondan sorumlu kaslara agirlik vermeli, harekete dayanan egzersizlerden once statik egzersizler uygulanmali ve izole kas kuvvetinden once kaslar arasi koordinasyon kurulmalidir. Bu tur egzersizlere en guzel ornek, sirt ustu uzanarak karin bosluguna nefes almak ve nefesi verirken karni iceri cekip gobek deligini sirta dogru yaklasabildigi kadar yaklastirmaktir. Gobek iceri cekik durumda bese kadar sayip tekrar derin bir karin nefesi alarak egzersize devam edin. Bunu yaklasik 15-30 tekrar kadar gunde bir kac kez tekrarlayabilirsiniz



Merhaba Sayın Erol 62,
Öncelikle bilgime değer verdiğiniz için teşekkür ederim:)
yazdıklarınıza göre çıkardığım ilk sonuç şu: 1- kesinlikle çok yanlış bir egzersiz sistemi benimsemişsiniz. bel döndürme en zararlı fıtık hareketlerindendir zaten.. Ve mekik yanlış yapıldığında sakatlık çıkarabilir...
2- ve hiçbir egzersiz bütünleyicisi olmadan yapılmaz.. Sadece karın, sadece bel adece bacak çalışılmaalıdır mesela..
3- scooterları sevemedim ben omurga için, dengede durduğunuz araç üzerinde bacak aranızda bir gövde olmalı. Çünkü sürüş sırasında her slalom ve dönüş, omurga ve belinizi zorlar..
3- scooterınız 150 cc .. yazıyor yan tarafta. Bu küçük model demek. 79 kiloysanız sanırım uzunsunuz da. Ve uzun boylular için o boy scooter zaten beli zorlayacaktır.

Beli sağlamlaştırmak için, pelvis bölgesini, karını, beli, omurgayı ,kalçayı da güçlendirmeli, baacakları da iyice sağlamlaştırmalı, bel ağrımaması için duruşu düzeltme amaçlı sırt egzersizleri de yapmalısınız.. Ya ni bir bütün... yarın akşam dosya göndermeye çalışacağım buraya sizlere.. herkese kazasız sürüşler, sağlıklı omurgalar
:cat:

Merhaba Sayın Erol 62,
Öncelikle bilgime değer verdiğiniz için teşekkür ederim:)
yazdıklarınıza göre çıkardığım ilk sonuç şu: 1- kesinlikle çok yanlış bir egzersiz sistemi benimsemişsiniz. bel döndürme en zararlı fıtık hareketlerindendir zaten.. Ve mekik yanlış yapıldığında sakatlık çıkarabilir...
2- ve hiçbir egzersiz bütünleyicisi olmadan yapılmaz.. Sadece karın, sadece bel adece bacak çalışılmaalıdır mesela..
3- scooterları sevemedim ben omurga için, dengede durduğunuz araç üzerinde bacak aranızda bir gövde olmalı. Çünkü sürüş sırasında her slalom ve dönüş, omurga ve belinizi zorlar..
3- scooterınız 150 cc .. yazıyor yan tarafta. Bu küçük model demek. 79 kiloysanız sanırım uzunsunuz da. Ve uzun boylular için o boy scooter zaten beli zorlayacaktır.

Beli sağlamlaştırmak için, pelvis bölgesini, karını, beli, omurgayı ,kalçayı da güçlendirmeli, baacakları da iyice sağlamlaştırmalı, bel ağrımaması için duruşu düzeltme amaçlı sırt egzersizleri de yapmalısınız.. Ya ni bir bütün... yarın akşam dosya göndermeye çalışacağım buraya sizlere.. herkese kazasız sürüşler, sağlıklı omurgalar
:cat:

motoking16
29 Ocak 2009, 20:30
arkadaşlar bi rüzgarda uçacak adam var bir de hortumda okey oynayacak adam var yani ne kadar güçlü olursanız motor üzerindeki hakimiyetiniz artar bence

erol 62
06 Şubat 2009, 10:39
jale hn. üşenmeyip cevap yazdığınız için ayrıca teşekkür ederim. toplum için çok faydalı bilgiler.

kumkum
15 Mayıs 2009, 16:13
:rendeer:Lütfen sağlığınız için okuyunuz. Önemlidir... sevgilerimle..24 mayıs pikniğine gelirseniz sorularınızı da cevaplayabilirm

Syanur
24 Ağustos 2009, 15:56
Öncelikle konu bi güncellensin diye yazıyorum...




Trafiğin altından kalkılamaz hale gelen kargaşasına rağmen otoparkı olan, olmayan , kullanabilen kullanamayan herkeste bir araba alma sevdasıdır gidiyor.Sonra da trafikte adım ilerlemeden stres topu şeklinde direksiyonda diş sıkan insanlar olarak tüm verimimizi, yaratıcılığımızı, enerjimizi, neşemizi,zamanımızı kaybediyoruz.

Veya sorunları olmadığı halde hiçbir egzersiz yapıp omurgasını sağlamlaştırmadan nasıl binebiliyor?Sağlam başlasa bile binmeye, kısa sürede başta boyun fıtığı olmak üzere bel, sırt ,kasık ,iç bacak ve benzer çok sorunun hayatına nurtopu gibi doğacağı kesin.:bounce:


Motosiklete binen herkesin , daha ehliyet alma aşamasında spora başlaması ve özelikle sayığım bölgeler üzerinde hakimiyetini, kas tonusunu ve esnekliğini arttırması gerekir. Ve hatta medeni bir anlayışla sağlıklı olmanın önemini kavramış bir toplum olarak bu mecbur dahi tutulabilir...

Ben bu işi yapıyorum.. Yani spor eğitmeniyim. Çevremde sık sık bu konuyu dillendiriyorum.

Spor denilince ülkemizde hala zayıflamak veya kas yapmak ya da müsabık olmak anlaşılıyor.

nevZAT150 bu konunun önemini çok güzel izah etmiş. kemikleri ve eklemleri koruyan kaslardır. bu nedenle kaslar güçlü ise düşme vb. kazalarda kemik kırılmaları riski azdır. Ama burada herkes body yapsın sonucu çıkar ki ben bunu demek istemedim. Çünkü body yapmak profesyonel bir eğitmenle yapılmıyorsa, dönüşü zor sakatlıkları getirebilir!!!.

****Ama ısınma hareketi ,güçlenme hareketi değildir. İSOMETRİK EGZERSİZLER dediğim bir grup egzersiz vardır ki, ağırlık falan kullanılmaz. BUNLARDA VÜCUT KENDİ AĞIRLIĞINI KULLANIR!!. NEFESLERİ KULLANIR.bunun sağlamlığını arttıran ise sadece ve sadece *DOĞRU DURUŞ-POSTÜR-*GÜÇLÜ KASLAR VE BAĞ DOKULAR* DOĞRU NEFES dir.****

"Güçlü kas kavramını sakın şişirilmş kas olarak almayın .. Güçlü kas, yoğunluğu arttırılmış, tonusu yüksek kastır!!!. Şişmiş değildir!!!"

Arzu eden body yaparak hacimlendirir.Ama güçlü kas, kemiği güçlü bağ dokularla tutan ve yoğunluğu fazla , esneyebilen ama sıkı olan kastır. Body çalışırken ise en çok ihmal edilen şey, (profesyonel eğitmenler ve bilinçli sporcular için değil tabii) bağ dokulardır. Kaslar ağırlıklar ile hacimlendirilir. Katkı maddeleri,tozlar,ilaçlar vb. kullanılır.Ama bağ dokuları sağlamlaştırmazsanız, çok hacimli bir bodybuılding yapan kişi dahi kemiğini koruyabilir ama eklem ve bağların zarar görmesine fazla engel olamaz.


Söylediklerinize çok uzak olamdığım için heralde ki daha çok üslubunuza ve İNANILMAZ duyarlılığınıza hayran kaldım. Her allahın kulu ile tek tek ilgilenerek cevap da veremezsiniz ama, bu da benden...:P:P:wiinkk: Bu tür konularda(siz çok daha iyi bilirsinizki) epey bilgisiz olan toplumumuza bişeyler aktarmak gerçekten sabır, BİLGİ ve fedakarlık istiyor. Bazı arkadaşların cevapları karşısında(yine:mrgreen:) ne diyceğmi şaşırdım ama maşallah siz herkezin saygısını ve sevgisini kazanmayı becermişsiniz. Hatta bi takipci bi kitle bile oluşmuş...:)

Benim bazı eklemek istediklerim var. Epey spora ve vucuduma düşkün biri olarak sağlam ve sıkı fıkı:P bi fiziğim var diyebilirim. Motor almadan önce hiç kullanmadığım için acaba vücudun sağlıklı ve Zihnde olması nekadar etkili olur acaba diye hep düşünüyordum. Çünkü ben hayatın her evresinde sağlıklı bi vücudun olması gerekliliğni savunumuşumdur(sigaraya başlamamamın en büyük sebebi). Siz okdar iyi açıklamışsınız ki bu konuyu düşüncelerimin çok da UÇ olmadığını farkettim.

Bana genelde "olum çok zayıfsın ya, biraz kilo al(hatta biraz kilo alsan çok yakışıklı olursun benden demesi:wiinkk: bile)" diyenler çok oldu. Ama benim cevabım "ben zayıf değilim, atletiğim olum!:)" olmuştur genelde. Peki atletik nedir, nasıl olunur? Ben bu işin uzmanı değilim ancak kısa ve genel bi şekilde açıklamaya çalışıcam; Bırakın yapanları, yaptıranların(eğitmenlerin) bile BODY olayında çok bilgili olduğunu düşünmüyorum. Çevremde çok şikayeti olan oldu, ilerki yaşlarda bırakmak ZORUNDA kalanlar oldu. Çünkü genelde kasları şişirmeye ve farkında olmadan kendini HANTALLAŞTIRMAYA yönelik çalıştıkları için... İşte burada atletiklik devreye giriyor. Yani vucudun kendi kendine yeterliliği diyorum ben. Yani sırtınıza nekadar ağırlık alıp nekadar hızlı koşabildiğiniz değil yada nekadar ağır kaldırabildiğiniz değil konu. En basidinden önünüzde duran bir çit, korkuluk yada engeli bi elinizin yardımıyla(hani şu acelesi olan biyerlere yetişmeye çalışan reklamlarda olur) üstünden rahatlıkla atlıyabiliyormusunuz? Peki atlamayın(herkezin ortasında) ama atlıyabileceğinize inanabiliyormusunuz? İşte yaklaşık olarak bundan bahsediyorum.

Yok şukadar bench(neyse artık) bastım yok bukadar bastım diyo adam. Bİ sıksa kemiklerimi suyumu çıkartır yeminlen. Allahtan arkadaşım ama:mrgreen::mrgreen: O yüzden diyebildim ki "erkeksen bi barfiks çeksene şurda:queen:" diye adam 3.yü çekemedi. Yani arkadaşımın kolları epey guvvatli ama KENDİNİ KALDIRAMIYOR...:silent: Çok acayip ya.

Futbol oynayanlar iyi bilir şu tabiri; "rakibin belini kırmak..."(bilmeyenler için; rakibe ölye bir VÜCUT çalımı atarsınızki eleman kalakalır orada:queen:). İşte ben o beli kırılan defans oyuncularından (nerdeyse) hiç olmadım. Çünkü her yediğim çalımın ardından arkama hemen dönebilip hatamı telafi edebildiğim için(bkz. Paulo MALDİNİ:bounce:). Yere sağlam bastığımı düşünürken bir omuz darbesiyle tellere yapıştığımı hatırlarım ancak hiçbirzaman o arkadaşım kadar güçlü ve KALIPLI olmak istememişimdir. Çünkü genelde o yapışmış gibi gözüktüğüm tellerden bile topa daha önce müdahale edebilmişimdir(tecrübe ile sabittir..:queen:). İşte budur benim dediğim... Atletiklik, çeviklik, bütünlük ve hız burada devreye giriyor. Hantallık burada kayboluyor.

Ha ben kaslarımı güçlendiririm, onlardır beni ve kemiklerimi darbe ve düşme sırasında koruyacak olanlar derseniz elbette. %100 haklı bir görüş.. Ancak bir laf vardır ; " GÜÇLÜYSEN KIRILIRSIN, ESNEKSEN YAŞARSIN." (gerçi epey içerikli ve detaylı düşünülcek bir japon atasözü(sanırım) ama burayada oldukça uygun...)

İşte nereye geliyoruz,nedir bu atletikliğin faideleri...?? Sizin hareket kabiliyetinizi arttırır. Bir BÜTÜN HALİNDE HAREKET ETMENİZİ ve düşünmenizi sağlar. Bunların motor sürerkenki faydasını söylemiyim bile. Hatta bırakın motoGP yi filan, rallicilerin bile haftada kaç saat antrenman yaptığını bi düşünsek... Tamam hepimiz yarışcı olmıycaz ama en azından bunlar bişeyin göstergesidir. Hani şu; "noldu ya! bianda kendimi yerde buldum" süresinde bile size son ve ani bir hareket yapma şansı tanıyabilr. Kaslarımıza yük bindimektense vücudumuzu bütün olarak hareket ettmeyi öğrenmek özellikle uzun vadede çok faydalı olacaktır.

Çok uzattım:farao: ama napıyım...:cherry:

kumkum
24 Ağustos 2009, 16:30
Merhaba, sevgili Syanur,
Öncelikle konuyu güncellediğiniz için çok teşekkür ederim.
Ve yazdığınız destek veren güzel cümllerinizin tamamı için de...
Sabırlı olmazsak öğrenilebilecek şeyleri de öğrenme şanslarını insanlardan kendimiz alırız diye düşünüyorum, birşeyleri kendimiz anlatıp kendimiz dinleriz o zaman sadece. Oysa her fikirden insan konuya dahil olsun ki, tartışmalardan akıllarında kalan tek şey bile kazanctır bilgi olarak verebilmek istediklerimiz için öyle değil mi?
Atletik olmak , atik ve refleksli davranabilmek, miskin olmamak, düşündüğünü düşündüğü anda bedeninde uygulatabilmek gerçekten önemli.
Çoğu insan, egzersizlere ilk başladığında , hareketleri beyinleri çok iyi algılayıp, ilgili organa yapması için emir verdiği halde beden onu cevaplayıp doğru şekilde uygulayamaz.Çünkü beden beyin arası bağlantılar zayıftır. Zamanla beden kontrolü artar. Bu da en çok beden kontrolü artan kişiyi şaşırtır çünkü kendisi yapabildiğini sandığı şeyi aslında yapamadığını bilmemektedir. Bunu ona gösterince anlayabilir. Göztermezsek, yaptığını sanarak yapmaya ve yanlış üzerinde hareketi arttırmaya devam eder.
Motosiklet ve dikkat ile reflaks gerektiren her konuda da bu böyledir. Göz görür, yapılması gerekeni idrak eder, beyin emir verir ama bedenin cevabı geç veya yanlış olabilir. Bunu nasıl yoluna koyabilirize bakmak lazım. Bu da antrenman demektir.
Atik ve atletik olmak doğuştan gelebilen bir vasıf, kimleri atlet doğar mesela, kasları arsızdır, hemen şekillenir, bioritmi ona göredir. Kimisi de ancak bunu öğretebilir kendine ve bedenine. Kimisine de hiç uygun değildir, ölene dek atlet gibi bir çevikliğe kavuşamaz. Bu noktada kendini de bilmek lazım demek ki.

Sonuçtaaaa
güzel desteğinizle beraber enerjik ruhunuzun yansıması buralara geldi:)
Teşekkürler

emrello
24 Ağustos 2009, 17:27
Ne zamandır kafama takılan bir konuydu.
Motosikletçinin zeki, çevik ve kondisyonlu olması gerektiğini anladım. Paylaşımınız için teşekkürler.

barsgamze
24 Ağustos 2009, 17:36
::unsure:: vallahi bu olaya farklı bir boyut getirdigin için sagol ben farklı bir boyutta bakmıştım artı verdigin degerli bilgiler içinde sagol ::thanks:

Jagadam
24 Ağustos 2009, 17:43
Kumkum, konuya hakim olduğun belli. Senin gibi bir cevher bulmuşken soruyum: "Elbow plank" dedikleri hareket, gövde ve karın kaslarını çalıştırıyor diye biliyorum ama etkili çalıştırıyor mudur? Sözünü ettiğin motosiklet kaynaklı riskleri azaltmaya yarar mı dersin?

Hareket değil duruş gerçi. Dirsekleri yere dayayarak şınav pozisyonuna benzer bir pozisyon alıp bir buçuk iki dakika beklemekten ibaret olan egzersizi kastediyorum. Gövdeyi dik tutmaya çalışarak tabii.

http://img229.imageshack.us/img229/4044/elbowplankexercisezo9.gif (http://img229.imageshack.us/i/elbowplankexercisezo9.gif/)

Syanur
24 Ağustos 2009, 17:58
Tabi okadar uzun yazdım ki eklemeyi unuttum. Sizin bilimsel ve tecrübe dolu yazılarınız yanında benimkisi daha çok sohbet niteliğinde kalıyor işte...:P


Merhaba, sevgili Syanur,

Çünkü beden beyin arası bağlantılar zayıftır. Zamanla beden kontrolü artar. Bu da en çok beden kontrolü artan kişiyi şaşırtır çünkü KENDİSİ YAPABİLDİĞİNİ SANDIĞI ŞEYİ ASLINDA YAPAMADIĞINI BİLMEMEKTEDİR.

Bu noktada kendini de bilmek lazım demek ki.



Şu özellikle yazdığınız cümle ile okadar iç içeyim ki.. Bana nekadar çok şey öretti anlatamam. Yani o cümleyi ve benzerlerini kafama kazıdım diyebilirim. Meğer beynimiz vucüdumuzdan nekadar uzakmış. Ben kendi tecrübem olmayan fakat herkezin daha iyi anlıyabilceği bişeyden örnek vereyim;

Dans kursuna gidilsin... Sonra hoca daha henüz kombinasyonlara bile geçmeden en basit adımlamaları göstersin... Eğer biraz yatkın değil iseniz kafanızda uçuşan şeyler şunlar olacaktır; "ya inanamıyorum, adam 32 kez gösterdi ama nekadar zorlasamda adımımı atmam gereken yere yada zamanında atamıyorum!!! Malmıyım neyim ya, bi AYAĞIMA HAKİM OLAMIYORUM....:pr:" Tabi buarada, el olması gereken yerden, kafa da bakması gereken hizadan epey kaymış olacak ki bunlar da cabası. Ayrıca dans ederken de normal bir insandan ziyade korkuluğa benziycez. Bunun en büyük sebebi beynimizin hiç alışkın olmadığı hareketleri henüz idrak edemediği için gönderdiği KESİK KESİK emirler olacaktır. Yani aslında çoğumuzda vucut yeteneklerimizin, veya beyin-uzuv temassızlığımızın nekadar uç boyutlarda olduğu hakkında en ufak bir ipucu bile yok...

Buarada katılıyorum, kesinlikle herkez bir değil ve öncelikle kendimizi bilmemiz gerek. Burası epey mühim.. Bende ozman "herkez kendince...." diyerek noktalıyım busefer bari...:mrgreen:

kumkum
25 Ağustos 2009, 00:33
Ne zamandır kafama takılan bir konuydu.
Motosikletçinin zeki, çevik ve kondisyonlu olması gerektiğini anladım. Paylaşımınız için teşekkürler.
teşekkür ederim ben de...:) kazasız sürüşler emrello

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:33 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:30 PM ----------


::unsure:: vallahi bu olaya farklı bir boyut getirdigin için sagol ben farklı bir boyutta bakmıştım artı verdigin degerli bilgiler içinde sagol ::thanks:
:cat:ben de bu yorumunuz için teşekkür ederim. Sorularınız olursa çekinmeyin.

KALDERA
25 Ağustos 2009, 00:38
. Çok okunup, bilgi edinilmesi, anatominin çok çok iyi bilinmesi ve kulaktan dolma yapılmaması gerektiğini hatırlatmak istiyorum.Senin bunları bildiğinden eminim ama okuyanlar için bir genel bilgi olsun diye yineliyorum.:

insanlara ulaşmak ve bilinmeyen şeyleri unutulmuş gibi sunmak.

Saygının hakedilmeyip kazanıldığını kanıtlayan;
karşınızdakini daha adil düşünmeye zorlayan üslubunuz için ayrıca kutlarım.

nezaket dolu yaklaşımların dostça içten tavırların geri çevrilmesi çok zordur.. siz bunu hakediyorsunuz tebrikler.:rendeer:

kumkum
25 Ağustos 2009, 01:01
Kumkum, konuya hakim olduğun belli. Senin gibi bir cevher bulmuşken soruyum: "Elbow plank" dedikleri hareket, gövde ve karın kaslarını çalıştırıyor diye biliyorum ama etkili çalıştırıyor mudur? Sözünü ettiğin motosiklet kaynaklı riskleri azaltmaya yarar mı dersin?

Hareket değil duruş gerçi. Dirsekleri yere dayayarak şınav pozisyonuna benzer bir pozisyon alıp bir buçuk iki dakika beklemekten ibaret olan egzersizi kastediyorum. Gövdeyi dik tutmaya çalışarak tabii.

http://img229.imageshack.us/img229/4044/elbowplankexercisezo9.gif (http://img229.imageshack.us/i/elbowplankexercisezo9.gif/)
Selam, aman efendim "cevher" olarak anılmak pek gurur okşayıcı:) teşekkürler.

Plank pozisyonları, dediğiniz gibi, gövde ve karın kasları için çok iyidir. Tüm omurga güçlenir. Kalça, bacaklar ve kirişler de. Ve ... sırt..
Harika bir duruştur. Bu duruşta gazete okumayı öneririm. uzun üsreli durun yani..
Ama...

Bu duruşu eğer karnınızı içinize çekip, belinizi tavana doğru karnınızla itmeye dikkat etmeden, beli çukurlaştırarak yaparsanız ki, karın kasını kullanamayanlar böyle yapar ilk birkaç saniyeden sonra, o zaman güçleneyim derken sakatlanırsınız. Ya da omuzlarınızı dirseklerden destek alarak kasıp, boyunu içine gömerseniz ki bu da sık rastlanan hatadır, boyun ve sırt tutulmasıyla beraber bel ağrısı çekebilirsiniz.
Dahası güç yeterli değilse bacakları kasarsınız, işte bir handikap daha diz çok zorlanır o zaman. O nedenle bu harika duruşa gelmeden önce ciddi karın ve sırt, ve omurga kontrolü çalışın sonra bu duruşta kalmaya sıra gelsin zaman geçince.
Veya karın altına kalınnnn bir yastık koyun. Alçak ayak pufu gibi birşey yada.. Göbek deliğinizi o puftan uzaklaştırmaya çalıştığınızı düşünerek yapın duruşu..
selamlar:queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:45 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:41 PM ----------


Tabi okadar uzun yazdım ki eklemeyi unuttum. Sizin bilimsel ve tecrübe dolu yazılarınız yanında benimkisi daha çok sohbet niteliğinde kalıyor işte...:P



Şu özellikle yazdığınız cümle ile okadar iç içeyim ki.. Bana nekadar çok şey öretti anlatamam. Yani o cümleyi ve benzerlerini kafama kazıdım diyebilirim. Meğer beynimiz vucüdumuzdan nekadar uzakmış. Ben kendi tecrübem olmayan fakat herkezin daha iyi anlıyabilceği bişeyden örnek vereyim;

Dans kursuna gidilsin... Sonra hoca daha henüz kombinasyonlara bile geçmeden en basit adımlamaları göstersin... Eğer biraz yatkın değil iseniz kafanızda uçuşan şeyler şunlar olacaktır; "ya inanamıyorum, adam 32 kez gösterdi ama nekadar zorlasamda adımımı atmam gereken yere yada zamanında atamıyorum!!! Malmıyım neyim ya, bi AYAĞIMA HAKİM OLAMIYORUM....:pr:" Tabi buarada, el olması gereken yerden, kafa da bakması gereken hizadan epey kaymış olacak ki bunlar da cabası. Ayrıca dans ederken de normal bir insandan ziyade korkuluğa benziycez. Bunun en büyük sebebi beynimizin hiç alışkın olmadığı hareketleri henüz idrak edemediği için gönderdiği KESİK KESİK emirler olacaktır. Yani aslında çoğumuzda vucut yeteneklerimizin, veya beyin-uzuv temassızlığımızın nekadar uç boyutlarda olduğu hakkında en ufak bir ipucu bile yok...

Buarada katılıyorum, kesinlikle herkez bir değil ve öncelikle kendimizi bilmemiz gerek. Burası epey mühim.. Bende ozman "herkez kendince...." diyerek noktalıyım busefer bari...:mrgreen:

hahah.. Aynen tarif ettiğiniz gibi.. Kontrol kazanmak için her dikkat gerektiren konu deneyim ve çalışma istiyor.. Teşekkürler:):rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:01 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:45 PM ----------


insanlara ulaşmak ve bilinmeyen şeyleri unutulmuş gibi sunmak.

Saygının hakedilmeyip kazanıldığını kanıtlayan;
karşınızdakini daha adil düşünmeye zorlayan üslubunuz için ayrıca kutlarım.

nezaket dolu yaklaşımların dostça içten tavırların geri çevrilmesi çok zordur.. siz bunu hakediyorsunuz tebrikler.:rendeer:

Evrende varolan ve aslında hepimize ait olan bilgilerden, unutmuşluğa düşen diğer insanlara verebilmek , bu bilgilere herkesin ulşmasını sağlayabilmek, belki bir can kurtarır , belki bir sakatlık önler, belki bir aydınlanmaya vesile olur. Varolan bilgiyi bende olan yönüyle paylaşıyorum sadece.Yarın hangimizin ne olacağı belli mi? hangimiz varız yarın garanti mi?O halde ne kadar insana dokunabilirsek yararlı konularda o kadar güzel.:):rendeer:

Sıcak yorumunuz ve içtenlik dolu nezaketinize ben de teşekkür ederim.:)

kumkum
22 Ocak 2010, 23:46
güncellenmesi lazım gelen bir konudur:))sevgiyle:cat:

emrello
23 Ocak 2010, 16:19
güncellenmesi lazım gelen bir konudur:))sevgiyle:cat:

Süper bir konu başlığıdır. Okumayan kalmasın. :cat:

CBR700F
23 Ocak 2010, 16:58
Evde yavaş yavaş güçlenmek için günde 10 15 dk lık ne önerirsiniz :) scooterlık olsun ama .

man4all
23 Ocak 2010, 17:14
Evde yavaş yavaş güçlenmek için günde 10 15 dk lık ne önerirsiniz :) scooterlık olsun ama .

auhauha koptum :)hergün çekebildiğin kadar şınav çek 3 set 1 er dakika arayla.sonrada çekebildiğin kadar mekik çek 3 set 1 er dakika arayla.eminim yeterli olucaktır :) barfiks te çekebilirsin.ehehe yazarken bile güldüm scooterlık ::D

kumkum
23 Ocak 2010, 19:10
auhauha koptum :)hergün çekebildiğin kadar şınav çek 3 set 1 er dakika arayla.sonrada çekebildiğin kadar mekik çek 3 set 1 er dakika arayla.eminim yeterli olucaktır :) barfiks te çekebilirsin.ehehe yazarken bile güldüm scooterlık ::D

Beni de güldürdünüz çok yaşayın:)):rendeer:

Ama bir bakıma da haklısınız...
Bedende dengeyi sağlayan orta eksene yakın kasların güç ve stabilizasyonu, kontrollülüğüdür.
Motosiklet bacak arasındayken bu bir bakıma daha kolaydır, dengeyi sağlayacak bir eksen varlığı bacaklar arasındadır...
Scooterda bu boşluk olarak 2 bacak arasındadır, dolayısıyla denge gerektiren durum için omurgaya daha fazla yük binmesi sözkonusu olabilir özellikle dönüş ve sarsılmalarda.

Bacaklar scooterda birbirine yakın ama arlık durur. Bacaklar aralık olduğu halde orta boy eksene yakın kasların güçlülüğü olmalıdır ki, bele binen denge yükü dağılabilsin.
O nedenle size önerim iç bacak ve kasık ve orta lat karın kaslarının daha yoğunluklu çalışmasıdır, Ama tüm beden kaslarının düzenli çalışması da şarttır tabii temelden:)
sağlıklı keyifli sürüşler:cat::rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:03 ----------


Süper bir konu başlığıdır. Okumayan kalmasın. :cat:

emrollo kardeş sağolasın.. nasılsın görüşmeyeli?:rendeer:

emrello
24 Ocak 2010, 00:30
emrollo kardeş sağolasın.. nasılsın görüşmeyeli?:rendeer:

Valla havalar ısınsın da yollara vuralım kendimizi diye bekliyoruz işte... :P

Bu arada yeni motoru aldıktan sonra karın ve omurgayı güçlendirme egzersizlerini ciddiyetle ele almaya karar vermiş bulunmaktayım (çok saldık zaten :mrgreen:). Malum, Transalp özellikle düşük süratteki manevralarda biraz yük bindiriyor bünyeye.

kumkum
10 Temmuz 2010, 19:03
güncellememiz gereken bir konu..haydi arkadaşlar elbirliğiyle....:rendeer:

Ali G.
23 Şubat 2012, 15:34
Evet okudum geçen bu egzersiz yorumlarını ve pek fadalı bulbum
ama iki yıldır kimse cevap yazmamiş
selamlar

kumkum
02 Mart 2012, 09:51
Teşekkürler Ali G. önemli bir konu olduğu kesin. Dilerim çok kişiye fatdası olur.

Felon
02 Mart 2012, 11:01
Güzel bir konu,bilgilendirme için teşekkürler.
Birazda sizi tanıyalım izninizle :)
Jale Dural Kimdir?
http://www.hamilelerkulubu.com/index.php?option=com_content&view=article&id=61:jale-dural-kimdir&catid=31:general&Itemid=46

MotorKafa
02 Mart 2012, 11:26
Başlığı virgüle kadar okuduktan sonra, aklıma şu geldi birden

" Siz Motosiklete Binmeye Hazırsınız, Peki Motosikletiniz Size Binmeye Hazır mı ? " :mrgreen:

yürekçe
02 Mart 2012, 13:23
demek ki;
ya ileri eğitim kursları, hakkıyla eğitim vermiyor
ya da bu konu tam noktaya parmak basamamış...

ancak, kondüsyonun özellikle uzun yolda çok çok önemi var.
ne kadar konsantrasyon, o kadar sağlıklı sürüş...

M.balibey
03 Mart 2012, 01:47
Merhaba hocam oncelikle telden giriyorum turkce karakterler yok kusura bakmayin yazilarn okuyabildigim kadarini okudum benim sorumsa ben tvs apache kullaniyorum 160 cm 45 kgyim naked kargocu motoru vs. Diye geciyor tarzi bana egzeris olarak ne onerirsiniz ozellikle uzun kullanimlarda iki eliminde bas parmaginda agri ve guc kaybi oluyor