PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 150 KT Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 [2] 3 4

necipalperen
12 Mart 2015, 16:42
ehliyetiniz hayırlı olsun. bende geçenlerde bayinin önüne gittim kt 150 yi satın almak için. almadan kafamda ödeme planlarını,plaka çıkarmak için işten hangi gün zin alcağımı vs herşeyi düşündüm hayalini kurdum. motorlar dükkanın önünde dizili haldeydi içeri girmeden biraz inceleyeyim nesi var nesi yok diye deponun ve selenin üzerinde karton bide o çıt çıt patlayan nalyonlardan sermişler. yan kapakta kocaman derin bir çizik vardı şasi ise içler acısı haldeydi çoğu yerinde pas vardı ve yer yer boyaları dökülmüştü. tiksinti geldi bir an vazgeçtim

benimkinde boya dökülmesi yok da yağmurdan dolayı civata etrafında ve köşelerde paslanma var. ama bu yüzeysel, motor ustası cila ile geçececeğini söyledi. şu yağmurlar bitse de parlatıp çıksam trafiğe:)

adapzarlı
13 Mart 2015, 00:15
selamın aleyküm insallah hayırlısı olur senin için benım arkadasımda mondıal kt 125 var gerçekden sağlam yanı dış olarak demiyorum motor bıraz fazla tıtrıyor ancak motor aksamı 1 kere olsun sorun cıkarmadı dıye bılıyorum ben arkadasımda biraz hor kullanıyor ancak buna rağmen hayla ayakda ne diyeyim hayırlısı neyse o olsun :)

necipalperen
13 Mart 2015, 15:41
bugün çok ısınmasını beklemeden kampüste tura başlayayım dedim. otopark çıkışı uzun bir yokuş var. 2. vitesle çıkmaya başladım. hızım yüksek olmadığından 1e geçtim. motor boğuldu. baya uğraştırdı beni. 15 dk bekledim. ardından elimle çıkardım motoru. canım sıkıldı. düz alanda 1 ve 2. vitesle tur attım ancak hızlanmaya başlayınca yine boğulma moduna geçiyor. biraz dolaştıktan sonra motoru parkettim. bu ısınma ve boğulma durumu çok canımı sıkıyor. buna bir çözüm var mı?

necipalperen
31 Mart 2015, 10:06
havalar ısındığı için bu ara sık sık kullanmaya başladım. keyfini çıkarıyorum. havalar ısındığından ciklesiz tek seferde çalışmaya başladı.

necipalperen
15 Nisan 2015, 09:43
sonunda ehliyet ve ruhsatın çıkması ile beraber, yaklaşık 1 haftadır motorumla trafikteyim. motorun aslında ısınma sorunu yokmuş. benim cehaletim varmış. cikle ile çalıştırıp cikle ile yola çıkmaya çalıştığımdan motor tekleyip stop ediyormuş :pr: bir pizzacı abiye sordum o anlattı gülerek:) motordan gayet memnunum artık,yol tutuşu da iyi, yağmurlu havada da kullandım.ara ara izlenimlerimi buradan paylaşacağım.

ayticelik
13 Temmuz 2015, 07:29
Herkese merhaba buqun bende bir kt 150 alıyorum :) çok merak ediyorum umarım güzeldir

GÖNDEN
31 Temmuz 2015, 11:11
Merhaba sayın kt 150 kullanıcı dostlarım. şuan arora ym150 -a model bir chopper kullanıyorum. motor 25 bin km herhangi bir sorunu yok fakat 2. el aldığım için her nekadar motorumun ne olduğunu bilsemde sıfır km almadığım için her zaman içimde bir tuhaflık var.
neyse kısacası ben motorumu Allah nasip ederse sinop 3.karakum motosiklet festivaline gidip geldikten sonra satacağım.
kt 150 modelini geliştirmişler ve mondial motorları ben çok beğeniyorum bana bu motor hakkında yardımcı olurmusunuz. yani + ve - leri nelerdir. titreşim herbirinde varolduğu bir gerçek fakat bunun şiddeti ön planda. aşırı bit titreşim söz konusumu. ben motoru şehir içi 50-60 zor durumlarda ise kısa süreliğine 70-80 lerde kullanırım. eğer şehir dışına yolculuk yapacak olursam 80-90 km arası seyreder motoru yorma tarafında hiç olmadım.
2 kişi bu motor ile seyahat uygunmu ben genelde 100km de bir durup 10-15 dk dinlenme molası verırım. bana bu motordan bahsedermısınız.
şimdiden çok teşekkür eder sizlere saygı ve selamlar yollarım....

necipalperen
05 Ağustos 2015, 01:55
Merhaba sayın kt 150 kullanıcı dostlarım. şuan arora ym150 -a model bir chopper kullanıyorum. motor 25 bin km herhangi bir sorunu yok fakat 2. el aldığım için her nekadar motorumun ne olduğunu bilsemde sıfır km almadığım için her zaman içimde bir tuhaflık var.
neyse kısacası ben motorumu Allah nasip ederse sinop 3.karakum motosiklet festivaline gidip geldikten sonra satacağım.
kt 150 modelini geliştirmişler ve mondial motorları ben çok beğeniyorum bana bu motor hakkında yardımcı olurmusunuz. yani + ve - leri nelerdir. titreşim herbirinde varolduğu bir gerçek fakat bunun şiddeti ön planda. aşırı bit titreşim söz konusumu. ben motoru şehir içi 50-60 zor durumlarda ise kısa süreliğine 70-80 lerde kullanırım. eğer şehir dışına yolculuk yapacak olursam 80-90 km arası seyreder motoru yorma tarafında hiç olmadım.
2 kişi bu motor ile seyahat uygunmu ben genelde 100km de bir durup 10-15 dk dinlenme molası verırım. bana bu motordan bahsedermısınız.
şimdiden çok teşekkür eder sizlere saygı ve selamlar yollarım....

hocam titreşim gerçekten yok denecek kadar az. bir kere uzun yola çıktım. 1 saat yol gittim. o zaman titreşim oldu 100 civarı gidiyordum.

motorun amortisörü hariç beğenmediğim bir yönü yok. hatta ara ara arkadaşlarla motorları değişiyoruz. rahatlığına hayran kalıyorlar.
ben hor kullanıyorum motoru, kaldırıma filan çıkıyorum. ön tekerdeki km sayan sayacı kırdım bir kere 20 tl mi ne aldılar. bakımı 60 tl.
vites göstergesi var ama benzin göstergesi yok. 350 kmde bir depoyu fulluom. kmde 11-12 kuruş yakar.

eksi yönü amortisor ve frenleri, frenler zınk die durdurmuyor motoru. ön diski büyütmek gerekliymiş. onu bir ara yaptırıcam. amortisorler de çok başarılı değil ama zaten şehiriçi yavaş kullandığımdan çok sorun etmiyorum.

ben şahsen çok bağlandım motora, para buldukça amortisor, fren diski, jantlar,lastik ve motoru değiştirip uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum:)

en son olarak da fiyatı da uygun. ben 4 aylık motoru 2300'e aldım. bu fiyata iphone6 vermiyorlar:)


parçası inanılmaz ucuz. tavsiye ederim yani.

Nefer26
10 Ağustos 2015, 03:55
Merhabalar. Uzun suredir motorsiklet almak istiyordum ve arastirmalarim sonucu kuba sl200 almaya karar vermistim ama bir satilik ilanindan yola cikarak yarin bir 150 kt yi gormeye gidiyorum. Satici sadece krankinda sorun oldugunu soyluyor. Ve 7000 km de 2008 model bir makine oldugunu soyledi. Arastirmalara devam ederken bir videoda 150 kt nin 2014 yilinda ciktigini soyleyen bir kisi vardi. Fakat satilik motorda 2008 model olunca biraz kafam karisti acikcasi. Beni aydinlatabilecek var mi. Simdiden tesekkur ederim.

Levsy
10 Ağustos 2015, 04:08
150 KT'nin 1 veya 2 yılık bir geçmişi var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:05 ----------

Haa bak bu başlık Kasım 2013'te açılmış. Demek o tarihlerde çıktı piyasaya :)

necipalperen
10 Ağustos 2015, 14:46
KT125 satmaya çalışıyordur hocam sana, dikkat et. KT150 yeni modeli KT125e göre artıları var.
kt125de balansor yok, o nedenle titreme vardır.

Nefer26
10 Ağustos 2015, 19:35
Biraz once motorsikleti gorup sahibiyle konustum hatta birde test surusu yaptim. 125 kt den 150 lilige cevirdigini soyledi. Kronik olan titresim sorunu 150 ye cevirince iyice artmis olacak ki 10 dakikalik surusumden sonra indigimde ellerim karincalandi :) haliyle icime sinmedi ama dizayn ve kullanis olarak motor hosuma gitti :) yuksek gidon olmasi benim gibi 1.90 boyunda olanlar icin ideal ve kolay manevra yapmayi sagliyor. diger touring motorlarda dizime carpan gidonlar olmustu. Ay sonunda sifir bir 150 kt almayi dusunuyorum aslinda ama oncesinde bor test surusu yapabilsem keske. Bayiler test surusu yaptiriyorlar mi acaba bilginiz var mi ?

KASPINARLI
15 Ağustos 2015, 23:59
Arkadaşlar motorunuzun güncel durumunu paylaşabilirmisiniz.Yakıt,titreşim v.s...Ha bir de şu vites sıralamasının sürekli aşağı ve sürekli yukarı olması nasıl acaba,alışmakta sıkıntı yaşadınız mı ?

memoli35
16 Ağustos 2015, 14:01
Arkadaşlar merhaba dört yıldır kt125 kullanıcıyım cumagünü kt150 aldım daha tam olarak kullanamadım 125 ile arasında baya fark var

KASPINARLI
16 Ağustos 2015, 14:20
Memoli kardeşim hayırlı olsun ALLAH kaza bela vermesin,ben de 2 sene 125 KT kullandım çok sevdim şimdi 150 KT düşünüyorum.İkisi arasındaki en iyi kıyaslamayı sen yaparsın,vaktin olursa biraz detaylıca anlatırmısın ikisi arasındaki farkları.Özellikle titreşim,hızlanma,yakıt,vites geçiş sıralaması v.s...Teşekkürler.

memoli35
18 Ağustos 2015, 00:25
Kaspınarlı kardeşim 150 kt yi çok güzel dizayn yapmışlar titreşim yok fiatına göre çok güzel sadece vitesleri hep aşağı 5. Vitesle durduğunda geri almana gerek yok aşaği bas 0 tekrar aşağı1 motorunda sürüş çok rahat şimdiden hayırlı olsun

KASPINARLI
18 Ağustos 2015, 02:49
Eyvallah teşekkür ettim kardeşim.Bugün bayiye gittim inceledim ama bayinin ukala tavırları yüzünden almaktan vazgeçtim gibi,zaten daha önce de bayi ve servis yüzünden mondial almaya tövbe etmiştim.(Yanlış anlaşılma olmasın motordan yana hiçbir şikayetim olmadı).Adama diyorum ki internette falan bayide 2950 TL ve ücretsiz kargo yapıyorlar o da;" banane o senin bileceğin şey,oradan alırsan serviste sıkıntı yaşarsın ben söyleyeyim" tarzında konuştu.Yani resmen benden almazsan motorun yüzüne bakmam demeye getirdi.

KASPINARLI
19 Ağustos 2015, 17:10
Evet arkadaşlar geçen gün yaşanan olaydan sonra bulunduğum ildeki Mondial bayisini Müşteri Hizmetlerine şikayet etmiştim açıkçası dönüş yapmalarını beklemiyordum ama Mondial gerçekten müşteri hizmetlerini çok geliştirmiş,mail attıktan 1 gün sonra dönüş yaptılar.Olayın özetine gelirsek;Ben motoru internet üzerinden İstanbul Mondial Bayisi BALCI motordan almak istedim çünkü kt 150 yi ücretsiz kargo olarak 2950 TL ye veriyor.Buradaki bayi ise 3370 TL diyor ve kuruş indirim yapmıyor.Motoru internetten alacağımı söyleyince kaba saba tavırlarla "oradan alırsan serviste sıkıntı yaşarsın ilgilenmezler,2015 yerine 2014 model motor yollarlar,kargoyu kontrol etme imkanın yok o yüzden motorun bir tarafı kırık gelirse karşında muattap bulamazsın sorun yaşarsın" gibi ifadeler kullandı.Yani kısaca motor 400 TL fazla da olsa benden alacaksın yoksa ilgilenmem demeye getirdi.Bunun üzerine ben de genel müdürlüğe şikayette bulundum.Bugün dönüş yapıldı ve motoru istediğim yerden alabileceğimi,servis konusunda en ufak bir sıkıntı yaşamayacağımı ve bulunduğum ildeki bayiye dönüş yapılarak gerekli uyarının yapılacağını,eğer bu şekilde bir kaç şikayet daha gelirse bayiliklerini iptal etme yoluna gidebileceklerini söylediler.Müşteri hizmetleri gerçekten çok iyi.Hatta bana teşekkür ettiler.Bu tarz olaylar yaşandığı zaman muhakkak müşteri hizmetlerine bildirilmesi gerektiğini söylediler.Çünkü şikayet olmayınca herşey güllük gülistanlık sanıyorlar.Bu yazıyı niye yazdığıma gelince;eğer sizin bulunduğunuz ildeki Mondial bayisi/bayileri böyle bir dayatma yapıp illa benden motor alacaksın gibi tavırlar sergilerlerse hemen Müşteri hizmetlerine şikayet edin.Kimse parayı kolay kazanmıyor,bayi bana 50 TL bile indirim yapmazken diğer bayi 400 TL indirimli veriyor,ben niye senden alayım be adam diye sorarlar.Okuduğunuz için teşekkürler.

Levsy
19 Ağustos 2015, 17:52
Mondial yetkililerinin bu tür konularda hakkını yememek lazım.

Benim 125 KT karbüratörünü temizlerken hava ayar vidasını kaybettim. Ertesi gün bir servise gittim ve adam bana vidanın bulunamayacağını söyleyerek komple karbüratör satmaya kalktı.
Fabrikayı arayıp durumu anlattım, konuştuğum yetkili oldukça ilgili davranarak beni bir başka servise yönlendirdi ve ötekine de gerekli uyarıda bulunacağını söyledi.

İkinci bir olayımda ise garanti süresinin dolmasına günler kala devir göstergem bozuldu. Servise gittim. Usta göstergeyi söküp fabrikaya göndermesi gerektiğini söyledi. Ancak kafası karışmış olmalı ki yazıhanesine geçip fabrikayı aradı. Sonrasında ise göstergeyi sökmeden sadece bir rapor doldurup bana da imzalatttı ve sen şimdi git, ben seni arayıp haber vereceğim dedi. 6 gün sonra ise arayıp göstergemin geldiğini, değiştirmesi için uğramamı söyledi.

necipalperen
20 Ağustos 2015, 12:05
ben motoru kasım ayına kadar kullanmayı düşünüyorum. o nedenle lastik değiştirricem. bu kt150ye ne lastik alınması lazım bilen var mı?

KT150
25 Ağustos 2015, 13:35
Kesinlikle NYLON olan ön lastik değiştirilmeli...Kafanı gözünü dağıtmak istemiyorsan tabi...Ben Anlas lastik takdırdım lastik 90 işcilik 40 tl..Lastik değiştirmeden önce bir çok yerde kayma ve tehlike atlattım. her çukura girişte aynalar yerinden oynuyorduç..
Vites geçişlerinde çok büyük sorun var..Takılıp kalıyor..İstanbul'da hele araçların içinde insanı perişan ediyor...2.viteste kalıp kilitlenmiş vites kolu ile kamyonların arasında ecel terleri döküyorsun..Telefon çaldığında yanıp söndüğü iddia edilen göstergecin hiç bir fonksiyonu yok..Yani oyuncak;sürekli yanıyor ve dikkat dağıtıyor...Benim telefonum çaldığında yandığını hiç görmedim..
Yani bu aracı en az 1000 km ve İstanbul gibi şehir içinde kullanmadan hüküm vermek çok büyük yanlışlıktır...Ama küçük kasabada ve köylerde kullanacaksanız çok iyi..Tabi satış şartları,bedeli ve yedek parça fiyatları konusunda denecek bir şey yok...
Titreşime gelince heyecandan ellerini sıkıp kenetleyen bir kaç km motor kullandıktan sonra karıncalanma yaşayanlar motorun titrediğini zannedebilir. Motorda hafif bir titreşim var. Ancak öyle rahatsız edici değil. Performans ve çabuk ivmeleme hareketi oldukça iyi..Yani daha önce CBR150 kullandığım için söyleyebilirim ki viteslerin geçmesi sorunu haricinde başka bir sorun yok...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

www.anlas.com.tr tüm lastikler buradan ( IRC lastik)

necipalperen
25 Ağustos 2015, 22:05
Kesinlikle NYLON olan ön lastik değiştirilmeli...Kafanı gözünü dağıtmak istemiyorsan tabi...Ben Anlas lastik takdırdım lastik 90 işcilik 40 tl..Lastik değiştirmeden önce bir çok yerde kayma ve tehlike atlattım. her çukura girişte aynalar yerinden oynuyorduç..
Vites geçişlerinde çok büyük sorun var..Takılıp kalıyor..İstanbul'da hele araçların içinde insanı perişan ediyor...2.viteste kalıp kilitlenmiş vites kolu ile kamyonların arasında ecel terleri döküyorsun..Telefon çaldığında yanıp söndüğü iddia edilen göstergecin hiç bir fonksiyonu yok..Yani oyuncak;sürekli yanıyor ve dikkat dağıtıyor...Benim telefonum çaldığında yandığını hiç görmedim..
Yani bu aracı en az 1000 km ve İstanbul gibi şehir içinde kullanmadan hüküm vermek çok büyük yanlışlıktır...Ama küçük kasabada ve köylerde kullanacaksanız çok iyi..Tabi satış şartları,bedeli ve yedek parça fiyatları konusunda denecek bir şey yok...
Titreşime gelince heyecandan ellerini sıkıp kenetleyen bir kaç km motor kullandıktan sonra karıncalanma yaşayanlar motorun titrediğini zannedebilir. Motorda hafif bir titreşim var. Ancak öyle rahatsız edici değil. Performans ve çabuk ivmeleme hareketi oldukça iyi..Yani daha önce CBR150 kullandığım için söyleyebilirim ki viteslerin geçmesi sorunu haricinde başka bir sorun yok...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

www.anlas.com.tr tüm lastikler buradan ( IRC lastik)

vites dediğin gibi arada takılıyor. ben de vites harici sorun görmedim. o ışığı ben devir artınca vites değiştir ışığı zannediodum:)

hangi lastikten aldınız? ben kış lastiği istiyorum. her gün üsküdar-maslak yapıyorum.2 köprü geçiyorum sabah ve akşam.

KT150
04 Eylül 2015, 00:25
Vites sorununu çözdürdüm. Maltepe'de galeri İlyas dan almıştım. 1000 km bakımında motor rolantisi çok yüksek olduğu için vites dişlileri tam gaz kesilmediğinden geçmiyordu. Rolanti normale alınca vites sorunu artık tamamıyla ortadan kalktı. Şimdi çalıştırıken çok miktarda gaz vermek gerekiyor.
Lastiklerden ön lastiği www.anlas.com.tr den ilgili bayi bulup (sana yakın olanı) alabilirsin. Veya Galeri İlyas Maltepe'de Michelin lastik değiştiriyor ve çok kaliteli lastikler almak mümkün ben arka lastiği Michelin alacağım. Tabi bunu balansını da yaptıracağım. Çünkü titreme yapıyor. Balans bozuk olunca ve mümkün olduğunca bu motorla 80 km hız olarsak geçmemek gerektiğini düşünüyorum.

necipalperen
04 Eylül 2015, 22:18
Vites sorununu çözdürdüm. Maltepe'de galeri İlyas dan almıştım. 1000 km bakımında motor rolantisi çok yüksek olduğu için vites dişlileri tam gaz kesilmediğinden geçmiyordu. Rolanti normale alınca vites sorunu artık tamamıyla ortadan kalktı. Şimdi çalıştırıken çok miktarda gaz vermek gerekiyor.
Lastiklerden ön lastiği www.anlas.com.tr den ilgili bayi bulup (sana yakın olanı) alabilirsin. Veya Galeri İlyas Maltepe'de Michelin lastik değiştiriyor ve çok kaliteli lastikler almak mümkün ben arka lastiği Michelin alacağım. Tabi bunu balansını da yaptıracağım. Çünkü titreme yapıyor. Balans bozuk olunca ve mümkün olduğunca bu motorla 80 km hız olarsak geçmemek gerektiğini düşünüyorum.

benim arka lastik için usta değişmesine gerek yok dedi.
ön lastiğe de pilot street taktırdım. 130 tlye aldım. 20 tl işçilik.
rolantiyi ben de deneyeceğim.

Hasan16
09 Eylül 2015, 11:40
Ben de bir yıldır bu motoru kullanıyorum. Tecrübelerimi paylaşmak isterim.
Motor görüntü olarak çok güzel. Abartmıyorum, bir kaç kez yolda görüp beğenisini ifade eden bile oldu. Bu fiyata bence alınabilecek en iyi motorlardan biri. Bu güne kadar 7 bin km yol yaptım. (5 bin km.si son üç ayda) Sürekli artçıyla kullandım diyebilirim. (80 + 60 kg) Şehirlerarası yollarda hemen hemen hiç bir rampada 4. vitesin altına düşmedim. Rampaya 90'la girip, 70'le rahat tamamlayabilirsiniz. Bursalılar bilir. Bursa Yalova arasındaki meşhur Dürdane ve Süpürgelik rampalarını artçıyla birlikte 70-80 km. hızla çıkmakta hiç zorlanmıyor. Geçen hafta Bolu dağını 5. vitesle rahat çıktım. Virajlar olmasa 70'in altına düşmüyorsun bile. (Bu arada büyük port bagaj ful doluydu ve üzerinde bir de sırt çantası bağlıydı.)
Motorun bana göre tek sıkıntısı bir saat sürekli kullanımdan sonra popoyu rahatsız eden bir selesinin olması. İlk kullanımda rahat gibi gelse de, benim gibi 1.85 boyu olanlar için uzun mesafede sürüş biraz sıkıntı oluyor diyebilirim. Sürücüyü sürekli öne doğru kaymaya zorluyor. Ayrıca dik oturuş pozisyonuna göre ayak pedalları bana göre biraz geride kalıyor. 8-10 cm daha ileride olsa daha iyi olacak gibi.
Titreşim sorununa gelince;
Daha önce bu tarz bir motoru sürekli kullanmadığım için kıyaslama şansım yok. Ancak Bir arkadaşımda Honda CBF 150 var. bu motoru olmadan önce test için o motoru kullandım. Titreşiminin neredeyse hemen hemen aynı düzeyde olduğunu söyleyebilirim.
Motoru aldığımda ilk 500 km bakımına kadar hiç titreşim hissetmedim. 500 bakımından sonra titreşim arttı. Yarım saat kullanmada ellerimde müthiş karıncalanma hissetmeye başlamıştım. Servis, bir sonraki bakıma kadar kullan olmazsa açar bakarız dedi. 2000 bakımında da sorun devam etti ama titreşim düzeyinin normal olduğunu söylediler. Bir tavsiye üzerine servis tarafından konulan yağı boşaltıp Motul 5100 10w40 koydum. Titreşim ilk günkü seviyesine geldi. O günden beri motul yağ kullanıyorum. Yağ farkını ödeyip serviste motul koymalarını söyleyin derim.
Düz yolda rahatlıkla 90-100 yapabiliyorsunuz. Artçı olduğu halde ibre maksimum 115 km.yi gördü. Süratli kullanımda 100 km.de 3 lt yakıt tüketimi var. 70-80 km hızda ise 2,5 litrenin üzerine çıkmıyor.
Vites geçişlerinde çok büyük sorun yok. Gayet rahat diyebilirim. Vites sırasının 1'den 5'e düz olmasına kolay alışıyorsunuz. Ancak bazen yanılıp 5'ten boşa atıyorsunuz. :) dalgınsanız yüksek hızda giderken yanlışlıkla 1'e takma riski var. Tekrar 5'e takmak için de motor devrini ve hızınızı dengelemeniz gerekiyor.
Motorun lastikleri ıslak zeminde çok riskli. Özellikle sulama çalışmalarıyla oluşan su birikintilerinden geçerken kayma eğilimi gösteriyor. Kuru zeminden birden ıslak zemine geçtiğinizde dikkat diyorum. Arka tekerin dişli yapısı ıslak zemine uygun değil. motoru bir yıl kullanır satarım diye lastikleri değiştirmedim. Ama bu gidişle değiştireceğim herhalde.
Tüm motosiklet kullanıcılarına ve artçılarına kazasız yolculuklar diliyorum.

necipalperen
09 Eylül 2015, 19:03
Ben de bir yıldır bu motoru kullanıyorum. Tecrübelerimi paylaşmak isterim.
Motor görüntü olarak çok güzel. Abartmıyorum, bir kaç kez yolda görüp beğenisini ifade eden bile oldu. Bu fiyata bence alınabilecek en iyi motorlardan biri. Bu güne kadar 7 bin km yol yaptım. (5 bin km.si son üç ayda) Sürekli artçıyla kullandım diyebilirim. (80 + 60 kg) Şehirlerarası yollarda hemen hemen hiç bir rampada 4. vitesin altına düşmedim. Rampaya 90'la girip, 70'le rahat tamamlayabilirsiniz. Bursalılar bilir. Bursa Yalova arasındaki meşhur Dürdane ve Süpürgelik rampalarını artçıyla birlikte 70-80 km. hızla çıkmakta hiç zorlanmıyor. Geçen hafta Bolu dağını 5. vitesle rahat çıktım. Virajlar olmasa 70'in altına düşmüyorsun bile. (Bu arada büyük port bagaj ful doluydu ve üzerinde bir de sırt çantası bağlıydı.)
Motorun bana göre tek sıkıntısı bir saat sürekli kullanımdan sonra popoyu rahatsız eden bir selesinin olması. İlk kullanımda rahat gibi gelse de, benim gibi 1.85 boyu olanlar için uzun mesafede sürüş biraz sıkıntı oluyor diyebilirim. Sürücüyü sürekli öne doğru kaymaya zorluyor. Ayrıca dik oturuş pozisyonuna göre ayak pedalları bana göre biraz geride kalıyor. 8-10 cm daha ileride olsa daha iyi olacak gibi.
Titreşim sorununa gelince;
Daha önce bu tarz bir motoru sürekli kullanmadığım için kıyaslama şansım yok. Ancak Bir arkadaşımda Honda CBF 150 var. bu motoru olmadan önce test için o motoru kullandım. Titreşiminin neredeyse hemen hemen aynı düzeyde olduğunu söyleyebilirim.
Motoru aldığımda ilk 500 km bakımına kadar hiç titreşim hissetmedim. 500 bakımından sonra titreşim arttı. Yarım saat kullanmada ellerimde müthiş karıncalanma hissetmeye başlamıştım. Servis, bir sonraki bakıma kadar kullan olmazsa açar bakarız dedi. 2000 bakımında da sorun devam etti ama titreşim düzeyinin normal olduğunu söylediler. Bir tavsiye üzerine servis tarafından konulan yağı boşaltıp Motul 5100 10w40 koydum. Titreşim ilk günkü seviyesine geldi. O günden beri motul yağ kullanıyorum. Yağ farkını ödeyip serviste motul koymalarını söyleyin derim.
Düz yolda rahatlıkla 90-100 yapabiliyorsunuz. Artçı olduğu halde ibre maksimum 115 km.yi gördü. Süratli kullanımda 100 km.de 3 lt yakıt tüketimi var. 70-80 km hızda ise 2,5 litrenin üzerine çıkmıyor.
Vites geçişlerinde çok büyük sorun yok. Gayet rahat diyebilirim. Vites sırasının 1'den 5'e düz olmasına kolay alışıyorsunuz. Ancak bazen yanılıp 5'ten boşa atıyorsunuz. :) dalgınsanız yüksek hızda giderken yanlışlıkla 1'e takma riski var. Tekrar 5'e takmak için de motor devrini ve hızınızı dengelemeniz gerekiyor.
Motorun lastikleri ıslak zeminde çok riskli. Özellikle sulama çalışmalarıyla oluşan su birikintilerinden geçerken kayma eğilimi gösteriyor. Kuru zeminden birden ıslak zemine geçtiğinizde dikkat diyorum. Arka tekerin dişli yapısı ıslak zemine uygun değil. motoru bir yıl kullanır satarım diye lastikleri değiştirmedim. Ama bu gidişle değiştireceğim herhalde.
Tüm motosiklet kullanıcılarına ve artçılarına kazasız yolculuklar diliyorum.

yorumların için çok teşekkürler. uzun yol yaptın mı hiç? istanbul-izmir yapar mı bu motor?

Mengu16
09 Eylül 2015, 20:14
yorumların için çok teşekkürler. uzun yol yaptın mı hiç? istanbul-izmir yapar mı bu motor?
Motor yağına dikkat ettiğin sürece ve subap ayarın düzgün olduğu sürece. Durmadan bir depo benzini bitirir motor. Motorun canını çıkarmadan 90-95 hızlarda her yere gidebilirsin. Yanında gaz ve debriyaj teli, ayrıca motorun ufak sorunlarını halledebileceğin, bakım yapabileceğin aletler bulunsun. Yanında basit bir anahtar olmadığından 2 dakkalık sorunu çözemediğinden motoru 40km itmek zorunda kalmazsın böylece :)

KT150
10 Eylül 2015, 14:00
Gerçekten fiyatına göre oldukça iyi performanslı bir motor diyebilirim. Devirli kullanmak gerekiyor. Eğer devrini rampalardan önce düşürürseniz bir daha toparlayamıyor. Aynı durum japon motor CBR 150 de de aynıydı. Bu motoru çok iyi verimli ve sorunsuz kullanmak istiyorsanız ortalama 80 km hızı geçmemek daha iyi. Ortalama 2.5 lt/100 km yakıt tüketimi var.
Selenin sert ve rahatsız edici olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. 1 saat sonra prostat ve işeme problemi olanların sıkıntı çekeceği bir sele..Zaten etkili bir ön amortisör ve genel anlamada bu fiyata konfor aramak hayal olur. Bence seleye ekstra bir havalı (şişme) yastık koymak ki piyasada bu tip sele üstlükleri var..Aksi takdirde yolun tüm bozukluğunu belinizde ve vücudunuzda hissediyorsunuz. Bu hiç hoş bir durum değil tabi..Biraz olsun sele altı yumuşatıcı veya başka bir düzenek yapmak şart. Her 500 km bir tüm vidaları hatta motor bloğundaki vidaları sıkmanızı öneririm. hatta ayağınızı dayadığınız parça bile vidalarından gevşiyor. Bence bu motorla uzun yol yapacaksanız tüm anahtarlarınızı gaz ve fren için yedek telinizi çantanızda saklayın...Viteste ise dalgınlığa düşüp vitesi çekip bir anda 5 den 4 de veya 4 den 3 e inince motordan öne doğru savrulmanız an meselesi olabilir.O nedenle eski vitese alışmış ve senelerce kullanmış biri olarak en çok çekindiğin durum bu...

Hasan16
10 Eylül 2015, 16:58
15 gün önce Bursa-Ankara yaptım. Geçen hafta da Bursa-Bolu(Abant) yaptım. Yorgunluğu göze alırsan tabi ki olur. Ama saat başı 15 dakika mola vermeden gidemezsin. Ben öyle yapıyorum genelde. Yukarıda da yazdım Durmadan bir saatten uzun sürede yoruyor adamı. Hele bir de rüzgar varsa..
Ayrıca şimdiye kadar yağ eksiltme olayı yaşamadım.

necipalperen
10 Eylül 2015, 22:31
6 ay oldu bir kez debriyaj teli değişti. bir kez de ön tekerdeki km sayan ufak parça değişti. rutin bakımlar hariç hiç bir masrafı olmadı. istanbul trafiğinde kaldırımlar tümsekler bana mısın demedi.

ben bu motordan o kadar memnun kaldım ki, allah kısmet ederse sele ve vites kutusunu değiştirip bi 10 sene kullanmayı düşünüyorum.

belki de ilk motorum olduğundandır.

KT150
13 Eylül 2015, 23:40
150 KT iyi bir tanıtım videosu hazırlamak gerekli bence. Bu fiyata böyle bir motor bunu hakediyor...Umduğumdan çok daha iyi çıktı. Uzun yol ve şehiriçi farketmiyor. Aynı performans devam edebiliyor..

bursagsli
14 Eylül 2015, 00:28
Geçenlerde mondial 150 kt gördüm motorda en ufak pislik daha yok acaba yeni mi aldı diyerek km sine baktım bir de ne göreyim tam 35 bin küsür km deydi

Hasan16
14 Eylül 2015, 09:56
150 KT iyi bir tanıtım videosu hazırlamak gerekli bence. Bu fiyata böyle bir motor bunu hakediyor...Umduğumdan çok daha iyi çıktı. Uzun yol ve şehiriçi farketmiyor. Aynı performans devam edebiliyor..

Tanıtım videosu
https://www.youtube.com/watch?v=oU6zRKNqxwg

erdicakir
14 Eylül 2015, 23:56
Bugun bende satin aldim.Ilk motorum ve ilk tecrubem.Kendisi bana su anda harika geliyor :)

Raven99
15 Eylül 2015, 11:19
Bugun bende satin aldim.Ilk motorum ve ilk tecrubem.Kendisi bana su anda harika geliyor :)

Hayırlı olsun

İlker41
16 Eylül 2015, 00:43
Hayırlı olsun kardeşim 150 kt iyi motor kullananlar memnun sende memnun olursun inşallah sakın ekipmansız üzerine binme

erdicakir
16 Eylül 2015, 01:02
Cok tesekkur ederim arkadaslar.Ilk oldugu ve tecrubem olmadigi icin diger surucu arkadaslari yaniltmak istemem ama simdilik gayet memnunum :)

emiroglu99
14 Kasım 2015, 22:04
bendde 150 kt aldım 3 4 gün oluyor 3 4 gündür yoktu bu gün motor hangı vıteste olursa olsun 7 bin devire gelince ön taraflardan bi titreşim sesi geliyor arı vızlaması gıbı rahatsız edici ne olabılır

selland
23 Aralık 2015, 11:36
Arkadaşlar merhabalar iyi forumlar diliyorum herkeze. Uzun vadede 150 KT ile ilgili şikayetler nelerdir? Mesela kronik sorunları mevcutmudur, yada bu sorunlara çözüm mevcutmudur. Tekeriniz düz bassın.

Mengu16
23 Aralık 2015, 12:03
Arkadaşlar merhabalar iyi forumlar diliyorum herkeze. Uzun vadede 150 KT ile ilgili şikayetler nelerdir? Mesela kronik sorunları mevcutmudur, yada bu sorunlara çözüm mevcutmudur. Tekeriniz düz bassın.
Bence şikayet edilecek bir yanı yok. Bana göre tek eksisi kambur bir motor olması, biraz daha uzun ve düz olsa daha iyi olurdu.

selland
23 Aralık 2015, 12:59
Anladim. Ben 1.78 boyundayim oturuş pozisyonu olarak rahatsız etmez sanirim

Mengu16
23 Aralık 2015, 13:09
Anladim. Ben 1.78 boyundayim oturuş pozisyonu olarak rahatsız etmez sanirim
Tek kişi binerken sorun değil ama selesi kısa bana göre. Arka teker çok açıkta kalıyor. Custom motor yapanlar var ya bobber falan, onlar için iyi tabi.

selland
23 Aralık 2015, 13:13
Birde kullanan arkadaşlardan ricam motor omru ve dizaynı hakkında olacak. Mesela uzun sureli kullanımda şişme durumu olusuyormu veya iyi bakımla 50.000km leri gorebiliyormu

ülgenhan
23 Aralık 2015, 22:06
Bundan çok fena cafe yapılık bence. Ama değer mi bilinmez.

selland
23 Aralık 2015, 22:36
İste tam olarak benimde sormak istediğim buydu bu motor için değermi gerçekten uzun vadeli kullanım için. Yoksa balansorlu olusu ve tasarımı gerçekten çok güzel herşeyiyle albenisi var gibi duruyor. Ayrıca artçı için arka pedlerde harika. Aklima takilan baska konuda servis ilgi ve kalitesi hakkinda mondialin eski bosvermislik aliskanliklari devam ediyormu acaba.. :)

aykanege
20 Ocak 2016, 19:25
bugün 2015 model 150 kt. 0 km motorumu satın aldım. bir haftaya kalan odememi yapıp teslim alacagim. inşallah beni yakıt bakım arıza konusunda uzmez. foto paylaşmak istiyordum ama beceremedim. tekeriniz düz bassin. kazasız ssurusler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------

bu benim ilk başlangıç motorum olacak ve ehliyeti de bir haftaya alacam.

aykanege
23 Ocak 2016, 09:56
foruma hiç giren yok herhalde kimseden ses çıkmıyor. eğer bu modeli kullanan bir arkadaş yardımcı olursa bilgi verirse sevinirim.
.yakıt sarfiyatı
.motosikletin dayanıklılığı ve sık sık arıza veren bir motosiklet mi[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

aykanege
27 Ocak 2016, 12:18
http://i.hizliresim.com/ML4Zpa.jpg (http://hizliresim.com/ML4Zpa)

http://i.hizliresim.com/7MZLAW.jpg (http://hizliresim.com/7MZLAW)http://i.hizliresim.com/7MZLqW.jpg (http://hizliresim.com/7MZLqW)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

BİZ DE BASLADİK BAKALİM.
HAVA COK SOĞUK OLDUĞU İCİN 10 KM KULLANABİLDİM. KULLANAN ARKADASLAR MOTOSİKLETLE İLGİLİ TECRUBELERİNİ PAYLASİRSA GUZEL OLUR.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------

BİZ DE BASLADİK BAKALİM.
HAVA COK SOĞUK OLDUĞU İCİN 10 KM KULLANABİLDİM. KULLANAN ARKADASLAR MOTOSİKLETLE İLGİLİ TECRUBELERİNİ PAYLASİRSA GUZEL OLUR.

İlker41
27 Ocak 2016, 19:43
yeni motorun hayırlı olsun kazasız belasız kullan inşallah.iyi bir seçim yapmışsın 15o kt sağlam motor.

Cantürk
28 Ocak 2016, 00:47
KT 150 kullanıcısını üzmeyen, son 2 yıldır kullanımda olan, hatasıyla sevabıyla kendini kanıtlamış bir motor olarak nitelendirebiliriz... Satınalmayı düşünen kullanıcıların hemen her yönününü çeşitli forumlarda kullanıcı deneyimlerini okuyup motoru tanıyan meraklıları motoru satınaldıklarında beklentilerinin dışında çok fazla bir süprizle karşılaşmıyorlar...Çinli mi çinli ama benzerlerinden daha iyi bir çinli...Servis yaygın ve şanssız biri değilseniz vasat veya vasat üstü bir servisiniz oluyor, geniş bir servis ağı mevcut ...Yedek parça sorunu yaşanmıyor ve ekonomik... Biraz bütçeden fedekarlık yapılarak 0 km de alabileceğimiz bir motor...Dolayısıyla tanınmış bazı iyi markaların 2, 3. 4. elini alıp motorun mazisi ile ilgili devamlı bir kurt kemirmiyor içinizi...Sürat meraklısı ve atraksiyon manyağı da değilseniz motorunuzla uzun yıllar mutlu mesut bahtiyar yaşar gidersiniz... Şehire de gelir köye de gelir... Cebiniz yakmaz rampada zorlamaz... Bütün bunların dışında özel beklenktileriniz yoksa alınası bir motor...Ben dört ay forumlardan izledim 3 hafta önce 1100 km de Eylül 2015 trafiğe çıkışlı 2750TL ye bir tane aldım henüz rodajı tamamlanmış değil, dikkatli kullanıyorum... Soğukta jikle yukarda biraz gaz vererk çalıştırıp 1 dakika sonra ortaya alıp yola çıkıyorum 2-3 dakika sonra da aşağıya alıp yola devam ediyorum...Vitees geçişleri sorunsuz, Ön fren ağırlıklı arka fren destekli ve farklı fen denemeleri yapıyorum, sürat olarak henüz 50 km yi geçmiyorum zira yolum şehir içinde 3 km de bitiyor akşama da aynı mesafe ...Haftasonları daha uzun ve yüksek devir 50 km üstü denemeleri ve farklı zemin koşullarında fren testleri yapıyorum...Sıkıntı yok...Beklentim yüksek değil ama yolda gerek duruşu gerese düşük eksoz sesiyle ilgi çekiyor ancak gaza yüklendiğinde değişen ve yırtıcı ve sinir bozmayan ama tok, tane tane vurgulu bir eksoz sesi benim de hoşuma gidiyor... Benden bugünlük bu kadar...Selam ve sevgilerimle...