cihan54
10 Kasım 2013, 22:45
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1459218_10153481585115220_85710317_n.jpg
Öncelikle ben FZ6 Fazer kullanıcısıyım.
FAZER 8:
Fazer'ımda da Yoshimura var, test ettiğim Fazer 8'de de Yoshimura vardı. Buradan başlamam gerekirse, egsoza karşı karakterleri çok farklı amcaoğullarının :) 6 uğultulu ve sektesiz ses verirken, 8 rölantide daha çok iki silindir havası veren bir sese sahip. Hakeza düşük devirlerde de öyle...
CC, tork ve beygir üstünlüğünün verdiği performans farkı tabiiki var. Bunun yanında daha atik-atletik bi yapıya sahip. Manevra kabiliyeti de çok üstün. Şeritten şerite geçerken birden kendimi kesikli şerit çizgilerinin arasında gezinen çocuk gibi oynarken buldum :mrgreen: "Sen bana yön ver ben istediğin gibi rahat manevra yaparım sahip" dermiş gibi bi havası var dar alan manevralarında. (Üst devirler için konuşuyorum)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1455116_10153481585270220_2051135884_n.jpg
3 adet farkettiğim bi garipliği var. Birincisi; 6'da hızı farketmiyorsunuz. Sakin sakin giderken kadrana bakıp "Aaa 170'le gidiyomuşum" dediğiniz hallerde, 8'de "Ah ulan yapıştırıyorum, gidiyo alet" derken kadranda 150'yi görüyor oluyosunuz.. Hızı hissettiriyor yani. Bu avantaj mı dezavantaj mı kişiye kalmış tabi. İkincisi; yavaş manevralarda, u dönüşlerinde, kavşak dönüşlerinde gidonu yönlendirdiğinizde gidonda o tarafa doğru bi yığılma oluşuyor. Sanki sizi yormamak adına ve daha emin bir dönüş sağlamak adına düşünülmüş olabilir. Fakat beni tedirgin etti şahsen. Üçüncüsü de; sürekli agresif kullandığınız zaman motor sıcaklığını şasiye yayıyor. Baldır ve dizinizle depoyu sıkıştırdığınız hallerde, bileğinizden dizinize kadar olan kısım dikey şasi oldukça ısınmış oluyor ve iyiden iyiye bunu hissettiriyor.
Hoşuma giden bir ayrıntı, 8'de daha bi teknolojik hava var. Motorun ıslıklı tarzı bir sesi ve panelin göz dolduran bir görselliği var. Bu da dikkatimden kaçmadı. ::sm_smile
Kuyruk altı egsoz ve yan egsozun yalnızca görüntü olarak değil kullanım hissi olarak da farkı var. 6'da kuyruk altı egsozun güzel bir avantajını farkettim bu durumda. Motoru kullanırken motorun iç gürültüsü mü diyim, o tatlı hissi; 8'de yok. Çünkü egsoz yanda ve sesi uzaklardan gönderiyor. Sizin pek sesle işiniz olmuyor. Dışarda duyuluyordur tabi rahatlıkla. Bunun avantajı, uzun yolda motorunuzun sesi sizi daha az rahatsız ediyor olması denebilir. Fakat ben 6'nın sesinden de gayet memnunum. IXIL, Devil, Akrep egsoz kullanmadığım için rahatsız da etmiyor beni.
Son olarak, 8'in karakteristik yapısı sport touring'ten super sport havasına biraz daha kaymış gibi. yolun görüş açısı, motorun hakim olduğunuz görsel alanı gibi faktörler touring'den uzaklaşmış. Ve motor kalıp olarak da öyle mi bilmiyorum ama kullanımda 6'ya göre daha ince bi yapısı varmış hissi verdi. Teknik verilerinde 25 kg fazlası var ama bu motor aksamından vs'dir diye düşünüyorum, kalıp olarak daha bi cılız gibi geldi bana. 6 buna nazaran daha tok ve oval bir yapıya sahip.
Mühendisler FZ6'daki geri bildirimleri değerlendirmiş olacak ki; Amcoğlumuz Fazer 8, Fazer 6'dan dengeli bir motor. Ağırlık merkezini aşağı çekmişler. Işıklarda şöyle bi salladım yanlara saldım makineyi ama hiç ürkütmedi valla Bir de, malum Fazer 6'mızda frenlerden hep yakınılmıştır. Kuşkunuz olmasın, mühendisler bu yakınmalardan usanmışlar. Fazer 8 sizi olduğunuz yere çakıveriyor :queen:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1426447_10153481585245220_1891767027_n.jpg
XJ6 Diversion F:
Test ettiğim XJ6'mızda egzosumuz içten işlem görmüş ve güzel bir ses elde edilmiş bir motor. Egsoz ayaklarınızın altında olduğundan ilk farkettiğiniz his, sesin Fazer 8'deki gibi sizden uzak bir şekilde çıkmasını sağlıyor. Fakat; Fazer 8'deki gibi sekteli değil de, FZ6'da olduğu gibi kesintisiz bir ses mevcut. Burada, karakterinin FZ6'ya daha benzediğinin işaretleri başlıyor. Ki çok keyif verici bir sesi var, sesin ayağınızın altında meydana gelmesi sanki uçuyormuşsunuz hissi vermiyor değil :mrgreen:
Genel Performans olarak FZ6 ile Fazer 8 arasında kalmış bir motor XJ6.. Öyle ki, hızlanması inanılmaz. Beklenmedik derecede atik bir makine. Fazer'ımla kalkış yapmayı düşünmeyeceğim bir motor (Durduk yere madara olmanın ne luzmu var :cherry:). Hızlanması Fazer 8 gibi, soluksuz ve heyecan verici derecede yüksek bir performansa sahip. Vites aralarının uzunluğu ve ciğerinin oldukça geniş olduğunu "Ne zaman vites atmak gerekecek yahu" diye düşünmeye başladığınızda anlıyorsunuz. Hatrı sayılır da bir maksimum hızı var. 235km/h hızı görüyoruz. Bu açıdan hp değeri farkından dolayı FZ6'nın arkasından yürüyemedi tabi..
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1394793_10153481585135220_630777387_n.jpg
Dar alan manevralarında gereksiz bi güvensiz hissi var. Fazer 8'deki gibi şeritler arası oyun oynamaya başlıyormuş gibi düşünseniz de, içinize bir tedirginlik bırakıyor. Elinizin altında kolay dağılacak bir motor, sapıtabiliyor. Ayrıca Fazer 8'deki gibi bir minik yığılma da mevcut gidonda. şehir içi manevralarında (Fazer 8 kadar olmasa da) biraz lakaid bi dönüş karakteristiği var. Fakat geniş virajlara girdiğinizde aldığınız haz mükemmel. Geniş-hızlı virajlarda pratik bir motor. İşin bu kısmı biraz moralimi bozmadı değil, dağ yollarında yetişmekte zorlandım şahsen :) FZ6'da daha hantal bir dönüş kabiliyeti var Diversion'a göre...
XJ6'nın sevmediğim bi huyu, FZ6'daki ile aynı. Tabiiki arka frenle birlikte fatiha okumaya başlıyorsunuz. sert frende arka lastik direk kızaklamaya geçiyor. Ayrıca arka-ön kombine çalışsanız bile motorun kararsız bir huyu var. "Kendimi nereye atsam, neresi yumuşaktır, heh şurası iyi ben oraya atlıyım!" diyor motor, sıkı frenleme esnasında.. Kontrolü frenleme ve şehir içi manevralarında tatmin etmedi. Bir diğer sevemediğim yönü, selesi geniş; fakat haddinden fazla sert. Kısa zamanda totonuzu ne kadar sevdiğinizi hatırlatabilir.
Ağırlık merkezi de FZ6 ve Fazer 8'in orta kararı diyebiliriz. Devrilme ihtimali adına ışıklarda bi yokladım. FZ6 gibi korkutucu değil. Ama Fazer 8'e nazaran kendini hissettiriyor.
Enteresan bir güzel ayrıntı: titreşim adına çok kaliteli bir makine. Yağ gibi akıyor derler ya, heh o tabiri diversion F için kullanmışlar biz öyle duyduk :mrgreen:
Kalıp olarak FZ6'dan çok farklı değil; Ön görüş alanı FZ6'ya göre az biraz fazla olsa da konumlandırma hemen hemen aynı..
Genel olarak Diversion F'iminizin karakterinin FZ6'ya daha yakın olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Teknolojik FZ6 :bounce:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1422486_10153481585290220_1445386496_n.jpg
Fazer 8 ve Diversion'ın FZ6'dan ortak bir farkı gidon tutuş açısı yani gidonun kendi açısı daha bi dar. Bunun avantajı veya dezavantajı kişiden kişiye değişir. Fakat bu üç Yamaha kardeşten birini alacaksanız, imkanınız dahilinde diğer iki modeli de denemenizde fayda var. Karakterinize yakın olanı seçmeniz yararınıza olacaktır. :cat:
SAYGILAR.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1391771_10153481585075220_1160856842_n.jpg
Öncelikle ben FZ6 Fazer kullanıcısıyım.
FAZER 8:
Fazer'ımda da Yoshimura var, test ettiğim Fazer 8'de de Yoshimura vardı. Buradan başlamam gerekirse, egsoza karşı karakterleri çok farklı amcaoğullarının :) 6 uğultulu ve sektesiz ses verirken, 8 rölantide daha çok iki silindir havası veren bir sese sahip. Hakeza düşük devirlerde de öyle...
CC, tork ve beygir üstünlüğünün verdiği performans farkı tabiiki var. Bunun yanında daha atik-atletik bi yapıya sahip. Manevra kabiliyeti de çok üstün. Şeritten şerite geçerken birden kendimi kesikli şerit çizgilerinin arasında gezinen çocuk gibi oynarken buldum :mrgreen: "Sen bana yön ver ben istediğin gibi rahat manevra yaparım sahip" dermiş gibi bi havası var dar alan manevralarında. (Üst devirler için konuşuyorum)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1455116_10153481585270220_2051135884_n.jpg
3 adet farkettiğim bi garipliği var. Birincisi; 6'da hızı farketmiyorsunuz. Sakin sakin giderken kadrana bakıp "Aaa 170'le gidiyomuşum" dediğiniz hallerde, 8'de "Ah ulan yapıştırıyorum, gidiyo alet" derken kadranda 150'yi görüyor oluyosunuz.. Hızı hissettiriyor yani. Bu avantaj mı dezavantaj mı kişiye kalmış tabi. İkincisi; yavaş manevralarda, u dönüşlerinde, kavşak dönüşlerinde gidonu yönlendirdiğinizde gidonda o tarafa doğru bi yığılma oluşuyor. Sanki sizi yormamak adına ve daha emin bir dönüş sağlamak adına düşünülmüş olabilir. Fakat beni tedirgin etti şahsen. Üçüncüsü de; sürekli agresif kullandığınız zaman motor sıcaklığını şasiye yayıyor. Baldır ve dizinizle depoyu sıkıştırdığınız hallerde, bileğinizden dizinize kadar olan kısım dikey şasi oldukça ısınmış oluyor ve iyiden iyiye bunu hissettiriyor.
Hoşuma giden bir ayrıntı, 8'de daha bi teknolojik hava var. Motorun ıslıklı tarzı bir sesi ve panelin göz dolduran bir görselliği var. Bu da dikkatimden kaçmadı. ::sm_smile
Kuyruk altı egsoz ve yan egsozun yalnızca görüntü olarak değil kullanım hissi olarak da farkı var. 6'da kuyruk altı egsozun güzel bir avantajını farkettim bu durumda. Motoru kullanırken motorun iç gürültüsü mü diyim, o tatlı hissi; 8'de yok. Çünkü egsoz yanda ve sesi uzaklardan gönderiyor. Sizin pek sesle işiniz olmuyor. Dışarda duyuluyordur tabi rahatlıkla. Bunun avantajı, uzun yolda motorunuzun sesi sizi daha az rahatsız ediyor olması denebilir. Fakat ben 6'nın sesinden de gayet memnunum. IXIL, Devil, Akrep egsoz kullanmadığım için rahatsız da etmiyor beni.
Son olarak, 8'in karakteristik yapısı sport touring'ten super sport havasına biraz daha kaymış gibi. yolun görüş açısı, motorun hakim olduğunuz görsel alanı gibi faktörler touring'den uzaklaşmış. Ve motor kalıp olarak da öyle mi bilmiyorum ama kullanımda 6'ya göre daha ince bi yapısı varmış hissi verdi. Teknik verilerinde 25 kg fazlası var ama bu motor aksamından vs'dir diye düşünüyorum, kalıp olarak daha bi cılız gibi geldi bana. 6 buna nazaran daha tok ve oval bir yapıya sahip.
Mühendisler FZ6'daki geri bildirimleri değerlendirmiş olacak ki; Amcoğlumuz Fazer 8, Fazer 6'dan dengeli bir motor. Ağırlık merkezini aşağı çekmişler. Işıklarda şöyle bi salladım yanlara saldım makineyi ama hiç ürkütmedi valla Bir de, malum Fazer 6'mızda frenlerden hep yakınılmıştır. Kuşkunuz olmasın, mühendisler bu yakınmalardan usanmışlar. Fazer 8 sizi olduğunuz yere çakıveriyor :queen:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1426447_10153481585245220_1891767027_n.jpg
XJ6 Diversion F:
Test ettiğim XJ6'mızda egzosumuz içten işlem görmüş ve güzel bir ses elde edilmiş bir motor. Egsoz ayaklarınızın altında olduğundan ilk farkettiğiniz his, sesin Fazer 8'deki gibi sizden uzak bir şekilde çıkmasını sağlıyor. Fakat; Fazer 8'deki gibi sekteli değil de, FZ6'da olduğu gibi kesintisiz bir ses mevcut. Burada, karakterinin FZ6'ya daha benzediğinin işaretleri başlıyor. Ki çok keyif verici bir sesi var, sesin ayağınızın altında meydana gelmesi sanki uçuyormuşsunuz hissi vermiyor değil :mrgreen:
Genel Performans olarak FZ6 ile Fazer 8 arasında kalmış bir motor XJ6.. Öyle ki, hızlanması inanılmaz. Beklenmedik derecede atik bir makine. Fazer'ımla kalkış yapmayı düşünmeyeceğim bir motor (Durduk yere madara olmanın ne luzmu var :cherry:). Hızlanması Fazer 8 gibi, soluksuz ve heyecan verici derecede yüksek bir performansa sahip. Vites aralarının uzunluğu ve ciğerinin oldukça geniş olduğunu "Ne zaman vites atmak gerekecek yahu" diye düşünmeye başladığınızda anlıyorsunuz. Hatrı sayılır da bir maksimum hızı var. 235km/h hızı görüyoruz. Bu açıdan hp değeri farkından dolayı FZ6'nın arkasından yürüyemedi tabi..
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1394793_10153481585135220_630777387_n.jpg
Dar alan manevralarında gereksiz bi güvensiz hissi var. Fazer 8'deki gibi şeritler arası oyun oynamaya başlıyormuş gibi düşünseniz de, içinize bir tedirginlik bırakıyor. Elinizin altında kolay dağılacak bir motor, sapıtabiliyor. Ayrıca Fazer 8'deki gibi bir minik yığılma da mevcut gidonda. şehir içi manevralarında (Fazer 8 kadar olmasa da) biraz lakaid bi dönüş karakteristiği var. Fakat geniş virajlara girdiğinizde aldığınız haz mükemmel. Geniş-hızlı virajlarda pratik bir motor. İşin bu kısmı biraz moralimi bozmadı değil, dağ yollarında yetişmekte zorlandım şahsen :) FZ6'da daha hantal bir dönüş kabiliyeti var Diversion'a göre...
XJ6'nın sevmediğim bi huyu, FZ6'daki ile aynı. Tabiiki arka frenle birlikte fatiha okumaya başlıyorsunuz. sert frende arka lastik direk kızaklamaya geçiyor. Ayrıca arka-ön kombine çalışsanız bile motorun kararsız bir huyu var. "Kendimi nereye atsam, neresi yumuşaktır, heh şurası iyi ben oraya atlıyım!" diyor motor, sıkı frenleme esnasında.. Kontrolü frenleme ve şehir içi manevralarında tatmin etmedi. Bir diğer sevemediğim yönü, selesi geniş; fakat haddinden fazla sert. Kısa zamanda totonuzu ne kadar sevdiğinizi hatırlatabilir.
Ağırlık merkezi de FZ6 ve Fazer 8'in orta kararı diyebiliriz. Devrilme ihtimali adına ışıklarda bi yokladım. FZ6 gibi korkutucu değil. Ama Fazer 8'e nazaran kendini hissettiriyor.
Enteresan bir güzel ayrıntı: titreşim adına çok kaliteli bir makine. Yağ gibi akıyor derler ya, heh o tabiri diversion F için kullanmışlar biz öyle duyduk :mrgreen:
Kalıp olarak FZ6'dan çok farklı değil; Ön görüş alanı FZ6'ya göre az biraz fazla olsa da konumlandırma hemen hemen aynı..
Genel olarak Diversion F'iminizin karakterinin FZ6'ya daha yakın olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Teknolojik FZ6 :bounce:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1422486_10153481585290220_1445386496_n.jpg
Fazer 8 ve Diversion'ın FZ6'dan ortak bir farkı gidon tutuş açısı yani gidonun kendi açısı daha bi dar. Bunun avantajı veya dezavantajı kişiden kişiye değişir. Fakat bu üç Yamaha kardeşten birini alacaksanız, imkanınız dahilinde diğer iki modeli de denemenizde fayda var. Karakterinize yakın olanı seçmeniz yararınıza olacaktır. :cat:
SAYGILAR.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1391771_10153481585075220_1160856842_n.jpg