Orijinalini görmek için tıklayınız : Zealsun 150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
derin
21 Nisan 2006, 11:44
Arkadaşlar,
Son zamanlarda piyasaya çıkan kros motorların hemen hemen hepsi aynı motor tipi ile ithal ediliyor. Bunlar Zealsun ve Zongshen için ZS, Skygo için SG, Asya için AS gibi ön takılar alıyorlar. Her "sözde" marka için ayrı başlık açmaktansa bu motorlarla ilgili tecrübelerimizi bu başlıkta paylaşalım.
Bu benim Zealsun ZS200GY-A modeli motorum. Henüz çok yeni fazla tecrübem yok kendisi ile. Şu an tek sorunum sabahları zor çalıştırmam ve Jikle yerinin ulaşması zor bir yerde olması.
http://img95.imageshack.us/img95/4485/img0001a6xn.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/1863/img0002a6ds.jpg
Bunlar da Kawa65 arkadaşımızın deneyimleri:
Alarmı alır almaz serviste iptal ettirdim.Ben performansından oldukça memnunum.
Başlarda debriyaj kolu çok sert gelebilir.Zamanla yumuşuyor.Çalıştırırken mutlaka jikleyi üst konumunda bir kaç dakika tut.
Rolanti ayarını başlarda biraz yüksek tutarsan ilk çalıştırış kolay olur ama
biraz fazla benzin yakar.Motora iyice alıştıktan sonra rolantiyi normal konumuna
getir.Arka amörsitörü 85 cm.kadar yükseltebilirsin.
Çalışır durumda iken boşa geçmesi zordur.Diğer dirt-bike lar da da böyledir.
İlk servise 400 km.de mutlaka gir ve ilk yağını değiştir.Makine çok değişiyor.
İlk 1000 km de buji sık sık kurum bağlar ve ilk çalıştırmada problem çıkarır.
Sakın sinirlenme.Bujiyi sökmek biraz zordur,orjinal aparatı ile.Bunun yerine yıldız
bir anahtar ayarla buji kafasına göre.Temizle ve tak.Hemen çalışır.
Makinanın tek kronik problemi budur.
Şu an 88.000 km.de 200 zealsun gy-a İstanbul caddelerinde kurye bir arkadaş
tarafından halen kullanılmakta ve sadece 70.000 km.de üst kapak contası
değişmiştir.Yani motoru sağlamdır.
Güle güle kullan,yollar ve doğa seni bekliyor.
murat977
21 Nisan 2006, 14:10
Merhaba, bende 1 haftadır bu motoru kullanıyorum, aslında kullanmaya çalışıyorum, çünki jikleden haberim yoktu :) kanter içinde kalıyodum zaten akü bitik durumda kick start yapacağım diye olay kick boxa dönüyodu, sonra dün jikle olayını çözdüm ve rölantiyi yükselttim karbüratörünü söktük temizledik çekişi arttı zaten boğulup duruyodu ama şimdi taş gibi, çok gıcırdıyo bugün onuda halledicem onuda çözdüm sayılır, onun dışında bir sorunu yok havalar biraz daha ısınsın kilyos sarıyer tarafında motorun profiline uygun arazide test sürüşü yapacağım, ama genelde asvaltta kullandığım için supermoto lastiği takmayı düşünüyorum maliyeti hakkında bilgisi olan varmı ön jant ve lastiği değiştirip, arka jantı değişmesek sadece lastik taksak olurmu mesela? Kawa65 sen bu motorda tecrübelisin.
Jikleyi üst konumda çalıştırdıktan sonra yarım konuma aldım en alta indirmedim bunun motora bir zararı varmı?
Naci63
21 Nisan 2006, 16:07
Bende de Ramzey 200gy var. 199 cc ve 15.5 beygir. Şu an hala rodaj dönemindeyim ama herhangi bir sıkıntı yaşamadım çok şükür. Çalışma jigleyi çektikten sonra ilk marşta oluyor. Gezi yazıları kısmında da anlattığım gibi (Tarsus, Namrum, cehennemdere... başlığı) çekişi gayet güzel. Max hız ise şu ana kadar en fazla çok kısa süreli 100 yaptım. Malum rodaj nedeniyle fazla basamıyorum. Muhtemelen 120 yapabilecek ama mevcut lastikler asfalt yolda biraz titreşim yapıyor. Arazide ise mükemmel. Yakıt durumunu ise yarın kısmetse ölçeceğim. İlk 300 km de yağ değiştim. Bininci km de tekrar değişeceğim. Tüm vites geçişleri çok rahat. Durduğu yerde birinci vitesten boşa çok rahat geçiyor (ilk günden beri). Km göstergesi ve devir saati var. Ayrıca bir de dijital vites göstergesi var. fotolar aşağıda.
http://img155.imageshack.us/img155/6623/gezi0330ec.jpg (http://imageshack.us)
http://img97.imageshack.us/img97/8581/gezi0149ms.jpg (http://imageshack.us)
cenngiz
22 Nisan 2006, 03:36
Jikleyi üst konumda çalıştırdıktan sonra yarım konuma aldım en alta indirmedim bunun motora bir zararı varmı?
Bende de Zongshen 200 lük var. ilk çalıştırmada ben de sorun yaşıyorum. fakat servis çok yakın bir arkadaşımın aynı sorununu 15 dakika içinde bir karbüratör ayarıyla halletti. ben 400 km. yi biraz önce geçtim. yarın erkende servise gidecez. delikanlıyı rutin kontrole sokucaz:mrgreen:
benim bu makineyle iki ciddi problemim var:
1- arka fren pedalı çok yukarıda kalıyor. mecbur ön frene yükleniyorum. bu da uzun yokuşlarda şişme yapıyor.
2- lastikler hoplayıp zıplarken tek kelimeyle şahane. ama hafif nemli zeminde (yoğun yağışta kullanmak nasip olmadı henüz) jilet gibi kayıyor. baharı kazasız belasız atlatırsam yazı mevcut lastiklerle geçiririm inşallah. yaz sonunda ben de supermoto lastiğe geçmeyi planlıyorum. belki arka lastiği biraz da genişetirim diye düşünüyorum.
zamanla tüm tecrubelerimi paylaşacağım.
Not: naci arkadaş; acaba senin gösterge takımının benim motora adaptasyonu mümkün olabilir mi? özellikle vites göstergesi büyük bir ihtiyaç. bir de acaba 6 vitesli bir şanzuman entegre edilebilir mi bu makinelere?
LİNUX52
22 Nisan 2006, 04:40
arkadaşlar bendede zealsun zs 200 gy-a var şu an 400km. deyim en kısa zamanda servise götüreceğim bu zamana kadar yaşadığım sorun motorun teklemesiydi sebebide endiksiyon bobinini tutan vidanın oksitlenmesiydi vida temizlendi takıldı sorun kalmadı bilginiz olsun. (haaa o vida şaseden nötr alıyormuş) bide uzaktan kumandanın çalıştırma butonunu söktüm.
murat977
23 Nisan 2006, 14:30
Benim zealsunun gıcırdama olayını kestik, motor vıcık vıcık yağ oldu :) her yerini yağladığım için gıcırdıya neden olan yeri tespit edemedim zaten yağ 2 günde anca işledi gıcırdı birden kesildi, yağmurun ilk yağdığı zamanlarda yerdeki tozun krema kıvamına geldiği ortamda benim motorda dans etmeye başladı, bende biraz ürktüm ve limitlerin altında kullanarak kaymadan eve kadar geldim, bu servis bakım periyodu her 1000 km de birmidir, geçen telefon açtım karizma motora her 1000 kmde gelecen dedi, bende hafif bir tebessüm belirdi, oldu dedim, bunun aslı astarı varmıdır arkadaşlar, kuryelerin her 2 haftada bir servise bakıma götürdüğünü hiç zannetmiyorum, zaten servis olayına hiç sıcak bakmıyorum en güzeli sahibinden garantidir, servisin aldığı paralarla motora çok daha iyisini yapabiliriz, hertarafı sökülebilen bir makina, geçenlerde karbüratörünü söküp temizleyip takmamız 1,5 saatimizi aldı oda ağırdan aldık, normalde 40-50 ytlden aşağı yapmazlar...
buda benim makina http://img128.imageshack.us/img128/6091/grnt0137kk.jpg
chocolateman
23 Nisan 2006, 21:08
:D Yorumları okudum hepsi birbirinden harika. Motorsikletle anlaşılan epeyce bir boğuşulmuş. Bende de zealsun 200 var tek sorunum çok sarsıntı olması. diger halleriyle saglam bir motorsiklet. pek servis yüzü görmedi :) 2500 km de . Titresimi azaltmak icin ne yapmak gerek ?
Bu arada motorsikletin ön dişlisini değiştirdim. Km cubugu benzin göstergesine kadar dayanıyor, tahminimce 140 km ye ulasiyor :)
derin
24 Nisan 2006, 08:44
Yakıt tüketimi ile ilgili bilgisi olan var mı aranızda?
Naci63
24 Nisan 2006, 11:54
cenngiz arkadaşım, maalesef sorduğun tür (ya da başka türlü) modifikasyon veya adaptasyon konularını bilmiyorum. Bu tür km saati, devir göstergesi veya vites için dijital gösterge adaptasyonu iyi bir motosiklet ustasıyla görüşülmesi gereken birşey. Ama tavsiyem usta çok iyi olmaz ise sakın bu tür işlere girişme sonra çok sıkıntı ve pişmanlık çekersin. (vites göstergesi çok aydınlık ortamda net görünmüyor. Üzerine gölge yaparak bakıyorum Ama loş veya karanlık ortamda çok iyi).
Yakıt konusu hakkında bu hafta kesin bir bilgim oldu. Gezi yazılarında bahsettiğim 200 küsür km'lik yolda (ki bunun 55 kmsi orman içi ve civarı) litre başına ortalama 36 km yol almış Ramzey 200 enduro. Cumartesi yaptığım büyük kısmı otoyolda (60-70 km hızla) 40 km'si de yayla yolu (asfalt) olmak üzere toplam 185 km nin ortalaması da 37 km/litre. Pazar günü ise bir arkadaşımla birlikte (iki motor) Çamlıyayla'nın "papazın bahçesi" denilen bir doğa harikası bölgesine gittik. Çamlıyayla yolundan ayrıldıktan sonra yaklaşık 15 km orman yolu sonunda (yolun eğimi ve yapısı yüzünden inerken çok tırstım ve ayağım firende hep birinci veya ikinci viteste indim) gideceğimiz yere tam ulaşmadan geri döndük. Aynı yolu geri çıktık. Muhteşem manzara içerisinde çok güzel bir 30 km idi. Yolun durumu hakkında şunu söyleyebilirim. Geçen haftaki cehennemdere gözne yolu bu 15 km lik yolun yayında asfalt yol gibi kalır. Uzatmayayım toplam 226 km nin sonunda yakıt ortalaması 34 km/litre oldu. Ancak bu sefer adana-tarsus arasında ortalama 80-85 km hızla gittik. Sonuç olarak Ramzey 200 enduronun yakıtı (bu gezi sonunda motorum 955 km'ye ulaştı) ortama 34-37 km/litre arasında.
Arkadaşlar şunu özellikle belirtmeliyim ki, enduro alacaksanız 200 cc'lik alın. Çünkü beygir gücü ve torku sayesinde dik rampalarda bile 3 vites te gidebiliyorsunuz. Ben papazın bahçesinden gelirken sadece dikve çok keskin virajlarda ikinci vitese düştüm, sonra yolun durumuna göre hemen 3. veya 4. vitese geçtim. Selamlar.
derin
24 Nisan 2006, 12:05
Cenngiz, motora alıştıktan sonra vites ve devir göstergelerinin çok bir işlevi kalmıyor. Zaten motorun sesinden ve çekişinden vitesi değiştirip değiştirmemen gerektiğini anlarsın. Kaç kişi otomobil kullanırken vites kaçta diye vites koluna bakar ki?
Naci63, yani ortalama olarak 100km de 3 litre yakıyor diyebiliriz. Oldukça uygun bir tüketim 200cc için.
Bugün motorun daha kaliteli ve ayrıntılı fotoğraflarını koyacağım siteye.
iyi günler...
Naci63
24 Nisan 2006, 12:20
Tam olarak 2.7-2.8 gibi. Kitabi verisi 2.1. Ama ben 110 kg ve arkadada yük olunca tabi tüketim biraz artıyor. Selamlar.
derin
24 Nisan 2006, 16:52
http://img76.imageshack.us/img76/9504/10008170tr.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/366/10008197ez.jpg
http://img154.imageshack.us/img154/2223/10008206ch.jpg
http://img157.imageshack.us/img157/750/10008217xf.jpg
http://img104.imageshack.us/img104/9647/10008229jn.jpg
http://img110.imageshack.us/img110/315/10008235mt.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/4279/10008244aq.jpg
Naci63
25 Nisan 2006, 11:36
Derin senin motorunun aynısını (renk ve çanta) Adana'da da gördüm. Merak ettiğim iki şey var. Birincisi fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla plakan yok. Bu trafikte sıkıntı olmuyormu?
İkincisi de arkadaki çantayı biraz büyük almışsın gibi geldi. Gerçi yolculuklarda çok kullanışlı. İçi baya eşya alıyor. Ama bazan da (özellikle rüzgarlı havalarda ve hızlı giderken) sakıncası olabilir. BMW enduro motosiklette bile arka çanta yüksek süratta kafa sallatıyormuş. Bizimki tür endurolarda 60-70 km süratte bir şey olmayabilir ama 90-100 km hızlarda, yanından geçen bir tır veya otobüs seni ciddi şekilde etkileyebilir. Böyle bir sorun yaşadınmı? Selamlar.
derin
25 Nisan 2006, 11:42
Naci63, Fotoğrafları plaka takmadan önce çekmiştim. Topcase'de önceki motorumdan söküp taktım. 45 litrelik, büyük ama çok işe yarıyor. Henüz yüksek hızlara çıkmadığım için çantanın kötü bir etkisi olur mu bilmiyorum, ama vazgeçebileceğimi sanmıyorum.
Naci63
25 Nisan 2006, 11:45
Ben de vazgeçemiyorum ama 90-100 gibi süratlerde (asfalt düz yolda) yanımdan geçen büyük araçlardan etkileniyorum. Çünkü lastikler asfalt yola uygun değil. Motor da hafif, bu nedenle zaman zaman sıkıntı yaşıyorum. Ama 60-70 gibi hızlarda pek sorun yok.
derin
01 Mayıs 2006, 11:35
http://img216.imageshack.us/img216/1788/10008581jb.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/3215/10008597fc.jpg
silves
02 Mayıs 2006, 01:05
arkadaşlar bendede skygo 200 var 2000 km oldu herhangi bir sorun yaşamadım ufak tefek cıvata düşmesi dışında ama titreşim cok fazla özellikle 100 den sonra rahatsız ediyor bu titreşimi azaltmanın yolunu bulan varmı aranızda
arkadaşlar bendede skygo 200 var 2000 km oldu herhangi bir sorun yaşamadım ufak tefek cıvata düşmesi dışında ama titreşim cok fazla özellikle 100 den sonra rahatsız ediyor bu titreşimi azaltmanın yolunu bulan varmı aranızda
Naci63
02 Mayıs 2006, 14:25
Arkadaşlar, bunlar sürat motorları değil. Bastığınızda 120-130 yapabilseler de normal hızları asfaltta 80 Km'i geçmemeli. Motorların lastikleri çok dişli olduğu için (arazi şartlarına uygun) normal yolda titreşim yapması doğal. Eğer hep asfalt yol sürüşü yapacaksanız lastiklerinizi asfalta uygun olanlarla değiştiriniz. Bunun dışındaki titreşimin bir kısmı 3000km sonra büyük ihtimalle biraz daha azalacaktır. Titreşimi tam kesmek belki mümkün olmasa da motor bloğu ile şasenin birleşim yerlerine (üç veya dört noktaya) uygun takozlar konularak (sanırım geçen yıl buna benzer bir işlemi başka bir tür motorda yapan birilerinin yazınını okumuştum) titreşim biraz daha azaltılabilir. Ama lütfen unutmayalım. Bunlar arazi tipi motorlar, sürat değil! Selamlar.
silves
03 Mayıs 2006, 00:13
tamam arkadaşım bende biliyorum ama ben onlarca japon enduru kullandım yaklaşık 20 yıldır motosiklet kullanıyorum ilkkez çin kullanıyorum bu titreşimler hiçte normal değil 76model xt500ümde bile titreşim yoktu hemde 140m 150 km hız cok rahat yolculuk edebiliyordum diyerlerini söylememe bile gerek yok
derin
08 Mayıs 2006, 11:17
Cumartesi günü 500 kilometreye ulaşan motorumu ilk bakımı için İzmir/Çamdibi servisine götürdüm. Aynı zamanda Bisan ve Mondial servisi de olan yer sınırlı yerine rağmen oldukça fazla iş yapıyor.
Neyse, ufak tefek sorunların hepsi çözüldü sanıyorum. Repsol marka yağ kullandı, bir de yine repsol marka sprey zincir yağı aldım. Buji NGK ile değişti. Konulan yağ, spey ve NGK buji dahil toplam 25 lira verdim. Zealsun ilk bakımda işçilik almıyor, garanti kitapçığında da belirtilmiş.
chocolateman
10 Mayıs 2006, 20:28
Yeniden merhaba,
Benim motorsiklet 3288 km de şu an, dün bakıma verdim. Titresim oldukca fazlalasmıstı. Motorsiklet üzerindeki bütün vidaları elden gecirdiler titresim %50 oranında azaldı. Ayrıca hava filtresine çok dikkat, orjinal filtre takılmadıgında yakıt ve performans oldukca degişiyor. Arka stop ampulunun sürekli patlamasından bıkmıştım, yeni çıkan led li ampullerden stop a taktırdım. Tek duy oldugu icin frenler calısmıyordu, ona da stop lambasının altına yine ledli harici bir lamba taktırdım, şu an çok iyi ve patlama derdi yok daha çok dikkat çekiyor. Ayrıca özellikle zealsun için söylüyorum, motorsikletin frenleri çok iyi, bu nedenle arkanızdaki araçlara da dikkat edin, geçen hafta ani bir fren yaptım önüme bir araba kırdı, ben durdum arkadaki araba duramadı motorsiklete çarptı. motorsiklet yan yattı inanın sadece ön fren elcegi yamuldu ve arka fren pedalı yamuldu. O çarpmaya bu kadar az hasar olması bence çok iyi... Grenajlarda en ufak bir çizik yok.
http://img162.imageshack.us/img162/8475/dsc000951fz.th.jpg (http://img162.imageshack.us/my.php?image=dsc000951fz.jpg)
http://img89.imageshack.us/img89/3997/dsc000966fa.th.jpg (http://img89.imageshack.us/my.php?image=dsc000966fa.jpg)
bu da benim külüstür işte. Stoplara ve eksoz a dikkat :)
estore
12 Mayıs 2006, 01:53
bu makinayı bir kurye meslektaşımda gördüm inanın leşi çıkmıştı ...
chocolateman
12 Mayıs 2006, 14:03
Bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur derler.
Benim bir arkadaşımda falkon nx400 vardı, 4 ay kullandı, motorsiklet traktor gibi calısıyordu. Birazda kullanıcıya baglı...
Naci63
12 Mayıs 2006, 16:08
Arkadaşlar, benim 200 cc'lik Ramzey cros'um için motor koruma demiri düşünüyorum. Aşağı yukarı hepimizin motoru şekil olarak aynı (zealsun, skygo, salcano ve ramzey 200 cc). Sizce buna uygun (yani kaba görünmeyen ama işe yarayacak) ve hesaplı bir motor koruma demiri (hazır nikelajlı) varmı? Başka motorlar için üretilip te buna uygun olanlar da olabilir. Selamlar
chocolateman
12 Mayıs 2006, 18:24
Bana kalırsa kros'a koruma demiri yakısmaz. Hic rastlamadım koruma demirli enduro veya kros'a.
Naci63
12 Mayıs 2006, 20:02
BMW gs650 nin var ve çok şık duruyor. Aşağıdaki resme bir bakın. Ayrıca başka enduro/cros lar için de var. Ama çok pahalı. Örneğin aşağıdaki €150.
http://img134.imageshack.us/img134/2886/bmw0il.jpg (http://imageshack.us)
harved
12 Mayıs 2006, 20:59
Arkadaşlar ben de Enduroya geçmek istiyorum, burada yazılanları okuduktan sonra genel anlamda motosikletlerinizden ve performans ve yakıt tüketimlerinden memnuniyetinizin var olduğunu anlıyorum.
Asya motosikletin yeni çıkarttığı modeli gören veya kullananız veya yakın çevrenizde kullanan arkadaşınız varmı ve bu motosiklet hakkındaki yorumlarınızı burada yazmanızı rica edeceğim.
silves
13 Mayıs 2006, 00:47
arkadaşım koruma demirini kıvırıyorlar ben bir zamanlar izmirde 3. sanayi sitesinde tenereye kıvıttırmıştım orjinalinin aynısıydı sanırım başka yerlerdede yapıyorlardır
Ali09
13 Mayıs 2006, 01:13
elimdeki dr big 800 s i satıp asya as 200gy-2 almayı düşünüyorum suankı motorumla yapıyorum ama cok hızlı yoksa kaza cıkıcak elımden... bunlarla uzun yolculuk yapabilirmiyim 600-700 km gibi şişme yaparmı 4 zamanlı diyorlar ama
NoVaRiX
14 Mayıs 2006, 14:39
Arkadaşlar, herkese merhabalar. Siteye yeni üye oldum. Bayağdır takip ediyorum, başka bir isimlede kaydım vardı ama açıkçası unuttum.. :P
Hemen konuya girmek istiyorum...
Zealsun'ın 200cc'lik modeli var aklımda. Fakat kafama takılan birkaç soru var. Tecrübeli arkadaşlar cevaplarsa sevinirim..
-Eğer kısmet olurda alırsam bu makineyi genelde şehiriçinde kullanıcam, dolayısıyla lastikleri değiştirmem gerekicek gibi.. Bu konuda ne önerirsiniz?
-Vibrasyon olayı ne durumda? Arkadaşın Jinlun'unu kullandım ve inanın vucudumun en hassas bölgeleri uyuştu.. :P Bu makinede de durum aynımıdır yada yakınmıdır?
-Yakıt tüketimi önemli değil. Hızıda 100'ü görsün yeter. Ama boyum 1.91.. Altımda oyuncak gibi durmaz dimi? Kilo 78 bu arada..
chocolateman
15 Mayıs 2006, 13:37
Sevgili NoVaRiX boya göre zealsun biraz alçak kalır. sky team biraz daha yüksek. zealsun kullanıyorum, titreşim 90 km de hissedilmiyor. 120 ve sonrasında heryerin sallanıyor. biz hafta sonu geziye çıktık sky team da da aynı titresim var 200 cc motorlarda sanırım hepsinde titreşim var.
Naci63
15 Mayıs 2006, 17:23
NoVaRiX, bir de Ramzey 200 cc'lik olan cros'unu dene. Denemek için en iyi yol bir bayiye gidip motora binecek ve cam/ayna gibi bir yerin karşısında motorun altında nasıl durduğuna bakacaksın. Selamlar.
myheart
16 Mayıs 2006, 13:57
bugun hayırlısıyla zongshen 200 gy a alıyorum
yorumlarımı yazarım buraya
6kkkkk
17 Mayıs 2006, 01:24
Arkadaşlar, 200 GY serisi (Zongshen, Zealsun, Asya) bildiğim kadarıyla hep aynı fabrikada üretiliyor. Bende 200 GY-2 var. Siz bu aletlere hangi tür benzinden koyuyorsunuz? Benzine katılacak bir katkı maddesi var mı tavsiye edeceğiniz?
richy
17 Mayıs 2006, 17:58
bende de Ramzey'in 200 GY si var 830 km.deyim ehliyetim olmadıgı icin fazla yol yapamıyorum. H.sonu direksyon sınavına girdikten sonra gazlamaya başlıycam. Bu arada boy 1.87 kilo 80 motor sanki benim için yapılmış tam oluyor yani. :)
problemlerimizi paylaşalım dostlar
PhantomsPhorever
17 Mayıs 2006, 18:14
Selam Arkadaşlar,
Benzin katkısı kesinlikle kullanmamanızı tavsiye ediyorum. 95 Oktan Kurşnsuz benzin araştırdığım kadarıyla en uygun olanı.
Emniyetli sürüşler
chocolateman
17 Mayıs 2006, 19:33
Arkadaşlar, 200 GY serisi (Zongshen, Zealsun, Asya) bildiğim kadarıyla hep aynı fabrikada üretiliyor. Bende 200 GY-2 var. Siz bu aletlere hangi tür benzinden koyuyorsunuz? Benzine katılacak bir katkı maddesi var mı tavsiye edeceğiniz?
Daha önce bir istasyondan yakıt aldım benzin bozuk çıktı motor teklemeye başladı, katkı maddesi döktüm daha beter oldu, depodan yakıtı boşalttım 2 zamanlı motoru olan bir arkadaş yağla karıştırıp kullandı, en sağlamı o yakıtı deponda bile tutmaman.
bende de zealsun gy200 var, bu beşinci motorum, total 97 oktan kurşunsuzu daha önce kanuni 250 de de kullandım ve şuanda kullanıyorum, 95 oktan ve süper benzinide denedim, motorun en çok sevdiği 97 oktan oldu hem performansı farkettiriyor hemde yakıtı, tavsiye ederim.
Naci63
18 Mayıs 2006, 19:07
chocolateman, arkadaşım kasdettiğin benzin 97 oktan mı yoksa 98 oktanmı? Ben sadece 95 ve 98 oktan benzin satıldığını biliyorum. Ayrıca km başına yakıt sarfiyatın ne oldu (veya 1 litre 98 oktan ile kaç km gittin?). Selamlar.
chocolateman
19 Mayıs 2006, 19:10
chocolateman, arkadaşım kasdettiğin benzin 97 oktan mı yoksa 98 oktanmı? Ben sadece 95 ve 98 oktan benzin satıldığını biliyorum. Ayrıca km başına yakıt sarfiyatın ne oldu (veya 1 litre 98 oktan ile kaç km gittin?). Selamlar.
Naci bey 97 oktan bahsettiğim. Bildiğim kadarıyla sadece Total üretiyor.
98 oktan uçtu gibi birşey oldu, km de ne kadar yaktığını şu an hatırlamıyorum çünkü yeni motoruma hiç 98 oktan almadım. Ama eski motorda haftalık depomu doldururdum, anlayacağınız aldığım yakıt miktarından tespit ettim.
95 oktan nedense hep problem oldu bende tekleme yaptı. Tekleme yapan bir yakıtı da km de 10 bin yaksa bile depoya sokmam. Bu benim yakıt aldığım istasyondan da kaynaklanıyor olabilir.
97 oktan kullanmaya devam ediyorum. Yakıtı tek bir yerden alıyorum, mecbur kalmadıkça başka istasyondan almıyorum, belki bundan dolayı da farkediyordur.
Saygılar.
myheart
20 Mayıs 2006, 11:22
aRKADAŞLAR MOTORU ALDIM. Zongshen Zs 200 Gy - A... Motor Çok güzel. Yokuşlardaki performansıda tartışılmaz... Oldukça iyi ve sağlam bir motor... Herkese tavsiye ederim ne kadar yaktığını daha hesaplamadım.. Bide 2006 modellerde motorun on kısmında cıkıntı var. alırken dikkat edin. O cıkıntı da motordaki titreşimi azaltmak için. Bu modeli rahatlıkla secebilirsiniz...
richy
26 Mayıs 2006, 10:41
Naci63 dostum;
benim motor seninkinin aynısı renk falan tıpatıp. ben yanlardaki çıkartmaları falan söktüm. baya guzel oldu bugun resmini cekip yollarım.
Şimdi arkadaşlar hepnize birden sorayım. Bir seferde durmaksızın en fazla kaç km. yol yaptınız. Ben onumuzdeki hafta ehliyet çıktıktan sonra 300-400 km. çapında görülmeye değer yerleri gezmek için plan yapmak istiyorum. Boşuna plan yapma gidemezsin diyecek olan var mı? Yoksa takvimi elime alıp gezi yol haritalarını çıkarmaya başlıyacağım.
Naci63
26 Mayıs 2006, 11:28
richy, öncelikle motorunu kazasız kullanmanı dilerim. Eğer motorun rodaj döneminin ilk kısmını bitirdiyse (yani 1000 km'yi geçtiysen) çok rahat uzun yola çıkabilirsin. Ancak lastiklerin yapısı nedeniyle (tüm çin malı cross'lar aynı) ıslak asfaltta çok dikkatli olmalısın. Kayma tehlikesi var. Sürüş mesafesi ise şöyle: ben daha motorum 500 km'de iken normal yolda hiç durmadan 70-80 km yol katetmiştim (ortalama hızım 70 km idi) . Daha sonra (ilk 1000 Km'yi geçtikten sonra) hiç durmadan ve ortalama 80-90 km hızla katetiğim yol 95 km (adana-pozantı arası otoyolda).
Ben şunu söylüyorum. Yapacağın gezi sırasında uygun dinlenmeler yaparak çok rahat 300-400 km yol katedebilirsin. Kazasız sürüşler dilerim.
Not: Resimleri bekliyoruz!
richy
26 Mayıs 2006, 11:44
saol dostum.
zamanla menzili uzatacağım en once yalova ile başlayacağım. sonra bursa vs.
şu anda 1200 km deyim 2.ayımı yeni bitidim eylul sonun kadar bakalım kaç km. olacak. bende yada motorda herhangi bir aksilik olmadığı sürece h.sonları sehirlerarası gezmeyi düsünüyorum. diger arkadaslarda yorum yaparsa veritabanı geliştirirz.
richy
27 Mayıs 2006, 15:52
işte çıkartmaları sökülmüş haldeki resimler.
http://img132.imageshack.us/img132/2082/hpim09051ym.jpg (http://imageshack.us)
http://img132.imageshack.us/img132/376/hpim09065ow.jpg (http://imageshack.us)
http://img142.imageshack.us/img142/8128/hpim09072ii.jpg (http://imageshack.us)
1204 km olmuş.
http://img142.imageshack.us/img142/1479/hpim09107af.jpg (http://imageshack.us)
adali84
27 Mayıs 2006, 16:08
arkadaşlare aranızda skygo 200cc krosu olan varmı yada bu motor hakkında bni fikri olan.yorumlar bekliyorum
chocolateman
27 Mayıs 2006, 17:40
Birtane zealsun bir tane sky go bir tane de ramzey alıp, 600 cc motor yapmak lazım :queen:
Hepsinin bir birinden farklı yanları var ancak ücünü toplarsan tam dört dörtlük bir kros çıkar ortaya.
Örnek sky in depo plastik, ramzey in arka fren kampana, zealsun un ön basamaklar kötü duruyor vs vs. :bounce:
aslında bi denemek lazım 3 silindir 600 cc :queen:
Mengu16
28 Mayıs 2006, 01:24
Birtane zealsun bir tane sky go bir tane de ramzey alıp, 600 cc motor yapmak lazım :queen:
Hepsinin bir birinden farklı yanları var ancak ücünü toplarsan tam dört dörtlük bir kros çıkar ortaya.
Örnek sky in depo plastik, ramzey in arka fren kampana, zealsun un ön basamaklar kötü duruyor vs vs. :bounce:
aslında bi denemek lazım 3 silindir 600 cc :queen:
Yürüüü be ki tutar seni !
cardoso
28 Mayıs 2006, 14:41
Zongshen kullanan arkadaslar buraya:)
Selçuk1981
28 Mayıs 2006, 14:44
Zongshen kullanan arkadaslar buraya:)
ben zongshen kullanmıyorum sevgili hilmi ama sırf senin hatırın için geldim :queen: :queen: eğer zongshen alırsan ilk ben kullanırım ona göre haa:wiinkk:
Naci63
29 Mayıs 2006, 11:39
Richy, motorun çok sade olmuş. Bence çıkartmalı hali daha güzel. Tabi herkesin zevki farklıdır. Kazasız sürüşler dilerim.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO