Orijinalini görmek için tıklayınız : Zealsun 150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
yamyamaha
21 Ağustos 2010, 01:11
http://www.zongshen.hr/PARTS/ZS200GY_2/zs200gy_2_agregat.htm
şu linke bir bak bakalım http://www.zongshen.hr/PARTS/ZS200GY_2/zs200gy_2_agregat.htm
foto olması iyi form renkleniyor :)
GaCCaLL
21 Ağustos 2010, 01:24
aha işime yarayacak bir resim :)
http://www.zongshen.hr/PARTS/ZS200GY_2/A13_carburetor.htm
karbüratörün ayrıntılı bir resmi bizimkisi diyaframlı ve iğneli resimden anladığım kadarıyla bu iğneyle nasıl oynanıyor centiği bi yukarı alınca karışım zengin mi oluyor yoksa daha mı azalıyor aslı ne bunun?
yamyamaha
21 Ağustos 2010, 01:36
GaCCaLL senın motorun sağ kapağı açılmış. conta güzel deyil belki bazı küçük kanallar tıkalı ola bilir.
aşagıda sana bir lınk verecem yabancı dilin varsa faydalana bilirsin. http://www.mychinamoto.com/downloads/LZX200GY-2EC-Manual.pdf
http://www.zongshen.com.au/downloads/LZX200GY-2.pdf
http://www.chinariders.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=70990
son link bir forma ayit buradaki verıler eksoz sibopu 0.08 sanırım emiş sbopu 0.05 olsa gerek
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:30 ----------
aha işime yarayacak bir resim :)
http://www.zongshen.hr/PARTS/ZS200GY_2/A13_carburetor.htm
karbüratörün ayrıntılı bir resmi bizimkisi diyaframlı ve iğneli resimden anladığım kadarıyla bu iğneyle nasıl oynanıyor centiği bi yukarı alınca karışım zengin mi oluyor yoksa daha mı azalıyor aslı ne bunun?
şimdi elime alıp bırkalamadan tam bişi diyemiyecem. :) ama sanırım memeli karbüratorler gibi meme büyütme hesabı. yukarıya kaldırınca buyuk meme takmış gibi oluyorsun bu yukarı kalkan memeye göre hava ve rolanti ayarı da yapman gerekecek. hava ayarın fakir yada zengin yapıyor.
bu konuda yarışcı bir croos cunun sitesınde okumuştum. ama bu zatın ismini unuttum.
hidrolik amatisor tamiri konusunu araştırırken bulmuştum.
bizim ohv motorlarla ilgili verı bulursan paylaş bende faydalanırım olur mu :)
GaCCaLL
21 Ağustos 2010, 01:45
yok motor benim değil asya topiğinden bir arkadaşın evet açılmış resimi upload ederken dilkkatimi çekti zaten benimde.benim motorun sağ tarafı açılmış gibi durmuyor hiç şimdi baktım ama gece karanlığında ne kadar doğru bilmem yerine çekmeyi unutmuşum şimdi çektim ve kitledim ama sağ tarafı açılmış orda sıvı conta belli oluyor artık ne için açtılar onu bilemicem o tarafta debriyaj balatası var zaten bildiğiim kadarıyla.
ne demek ya illaki paylaşacağız ki büyüsün topik :) o pdf vardı bende zaten ama tam senin verdiğin sitedeki gibi ayrıntılı motor parçaları resmi yoktu hatırladığım kadarıyla daha dün incelemiştim üstün körü yarın motordaki fazla yağı şırınga vs gibi bişeyle çekmeyi düşünüyorum zira motorun ilk çalıştırırken zorlanıyor gibi geldi ve tahminimce şuan motorda yaklaşık 1.5 litre yağ var bilmiyorum belki koyduğum 20-50 yağdan dolayı kaynaklanıyor olabilir bu durum bakalım artık ne yapıcaz ama şu atikliğe bi çözüm bulmam lazım benim kafama çok takıldı bu olay..bide bizim asya topiğine yazayım bakalım ne dicekler arkadaşlar o tarafta hiç ses soluk yok zaten :)
yamyamaha
21 Ağustos 2010, 02:09
yok motor benim değil asya topiğinden bir arkadaşın evet açılmış resimi upload ederken dilkkatimi çekti zaten benimde.benim motorun sağ tarafı açılmış gibi durmuyor hiç şimdi baktım ama gece karanlığında ne kadar doğru bilmem yerine çekmeyi unutmuşum şimdi çektim ve kitledim ama sağ tarafı açılmış orda sıvı conta belli oluyor artık ne için açtılar onu bilemicem o tarafta debriyaj balatası var zaten bildiğiim kadarıyla.
ne demek ya illaki paylaşacağız ki büyüsün topik :) o pdf vardı bende zaten ama tam senin verdiğin sitedeki gibi ayrıntılı motor parçaları resmi yoktu hatırladığım kadarıyla daha dün incelemiştim üstün körü yarın motordaki fazla yağı şırınga vs gibi bişeyle çekmeyi düşünüyorum zira motorun ilk çalıştırırken zorlanıyor gibi geldi ve tahminimce şuan motorda yaklaşık 1.5 litre yağ var bilmiyorum belki koyduğum 20-50 yağdan dolayı kaynaklanıyor olabilir bu durum bakalım artık ne yapıcaz ama şu atikliğe bi çözüm bulmam lazım benim kafama çok takıldı bu olay..bide bizim asya topiğine yazayım bakalım ne dicekler arkadaşlar o tarafta hiç ses soluk yok zaten :)
yağ olarak kesınlikle 15/40 kullan yagın fazla olması sadece iç direçlerı artırır ince kanallarda rahat geçemez. dişliler karank falan yagın içinde kismen sen küçük dişli ile tekerdeki dişliye bak hız yapsın diye urfa işi kafadan dişli deyişikliyi yapıyorlar bazen ama buda tork konusunda tatminsizlik yapıyor. birde tasaruf olsun diye karbüratorleride kısdıysılar senın bu olumsuzluklar yaşana bilir.
GaCCaLL
21 Ağustos 2010, 02:31
yağ olarak kesınlikle 15/40 kullan yagın fazla olması sadece iç direçlerı artırır ince kanallarda rahat geçemez. dişliler karank falan yagın içinde kismen sen küçük dişli ile tekerdeki dişliye bak hız yapsın diye urfa işi kafadan dişli deyişikliyi yapıyorlar bazen ama buda tork konusunda tatminsizlik yapıyor. birde tasaruf olsun diye karbüratorleride kısdıysılar senın bu olumsuzluklar yaşana bilir.
Yarın zinciri temizleyip yağlicam dişliyi kontrol ederim ama normal diye biliyorum ben yarın özellikle sayarım zaten işte karbüratörden şüpheleniyorum neyse bizim motobey ibrahim abiye ulaşabilirsem hafta içi bi karşılaştırsın kendi motoruyla bakalım ne dicek geçen ustaya beraber gitmiştik giderken o kullandı ciğeri sağlam bişeysi yok demişti bakalım bu sefer ne dicek :) zaten ustaya bi götürücem benim arka teker yamuk duruyor önceki gittiğimde usta grenajların ın sökülüp ısıtılarak düzelteceğini söylemişti vakit olmadığı için bırakamadım bende haliyle bu sefer bırakırım baksın bakalım ne dicek ama ramazanda da hiç gözüm basmıyo işin aslı uzak bide yeri :)
jawa
21 Ağustos 2010, 19:38
Yamyamaha bugün senin motordan tamircide gördüm bir tane selesi falan kaldırılmış.Çok ayrıntılı bakamadım vaktim yoktu ama ne olduğunu çıkaramadığım bir parça var orada.Nedir o, alarm mı? Selenin altında ince uzun, üstünde beyaz bir kağıt yapıştırılmış, 2 tane kablosu vardı. Cdi ünitesi yada sinyal rölesi değildi, onlarda orada biraz yanında duruyor zaten. Sele kaldırılmış üstten bir fotoğraf olsa parçayı da işaretleyebilirdim.Böyle anlatmakla biraz garip oldu, anlatamamış olabilirim.
yamyamaha
21 Ağustos 2010, 23:01
Yamyamaha bugün senin motordan tamircide gördüm bir tane selesi falan kaldırılmış.Çok ayrıntılı bakamadım vaktim yoktu ama ne olduğunu çıkaramadığım bir parça var orada.Nedir o, alarm mı? Selenin altında ince uzun, üstünde beyaz bir kağıt yapıştırılmış, 2 tane kablosu vardı. Cdi ünitesi yada sinyal rölesi değildi, onlarda orada biraz yanında duruyor zaten. Sele kaldırılmış üstten bir fotoğraf olsa parçayı da işaretleyebilirdim.Böyle anlatmakla biraz garip oldu, anlatamamış olabilirim.
buzir mı ne diyorlar sinyal verınce did did ötüyor o ola bilir. benımkindede sele altında ilk gördüyümde bu ne falan dedim baktım konjektor deyil cdi deyil tesadufen sınyal verdıyımde duduk sesının ordan geldiyini öğrendim. şehir içinde iyi oluyor. sesı duyan yayaların dikatıni çekiyorum, bölece bemın için risk oluşturmuyorlar trafikte dönüş esnasında.
GaCCaLL
23 Ağustos 2010, 01:59
yamyamaha hocam araştırmalarım neticesinde bizim as200lerde karburatör diyaframlı olduğu için öyle hemen tepki vermiyormuş ve mantıklıda demekki atiklik ve serilik ondan kaynaklanıyor ve buna binayeten ben normal karbüratör kelebekli diyorlar galiba onlardan takmayı düşünüyorum bazı arkadaşlar rx125 karburatörü ile değiştirmişler ve birazcık yakıt sarfiyatının arttığından bahsetmişler varsın olsun ben razıyım çünki gazı verdiğimde o gücü hissetmek istiyorum(nasıl bir güçse 200ccde :) ) hız meraklısı bi insan değilim sadece istediğim zaman tepki versin istiyorum alet onun için yanlış anlaşılmasın.Sizin motorların karbüratörü nasıl acaba ve fiyatları ne kadar model ismi verebilecekmisiniz??Şimdiden teşekkürler.
yamyamaha
23 Ağustos 2010, 02:28
yamyamaha hocam araştırmalarım neticesinde bizim as200lerde karburatör diyaframlı olduğu için öyle hemen tepki vermiyormuş ve mantıklıda demekki atiklik ve serilik ondan kaynaklanıyor ve buna binayeten ben normal karbüratör kelebekli diyorlar galiba onlardan takmayı düşünüyorum bazı arkadaşlar rx125 karburatörü ile değiştirmişler ve birazcık yakıt sarfiyatının arttığından bahsetmişler varsın olsun ben razıyım çünki gazı verdiğimde o gücü hissetmek istiyorum(nasıl bir güçse 200ccde :) ) hız meraklısı bi insan değilim sadece istediğim zaman tepki versin istiyorum alet onun için yanlış anlaşılmasın.Sizin motorların karbüratörü nasıl acaba ve fiyatları ne kadar model ismi verebilecekmisiniz??Şimdiden teşekkürler.
benim karbüratör çok farklı denenmiş bir karbüratörle diyiştirmek mantıklı. capları önemli emiş manifoltuna tuttururken problrm yaşamaman için baştan aynı çaplı karbürator araştırmak lazım. masraf yapmışken mutlaka jabon al.
fiyatlarını araştırdın mı.
bu arada özel mesaj kısmına bir göz at sana mesaj yazdım.
birde şu linktedi dosyayı indir senın cok işine yarar malum bizim bızım motorlar az farklı bana yaramıyor ( not : brejilya için yazıldıgından dili portekizce ama işe yarar )
GaCCaLL
24 Ağustos 2010, 04:19
benim karbüratör çok farklı denenmiş bir karbüratörle diyiştirmek mantıklı. capları önemli emiş manifoltuna tuttururken problrm yaşamaman için baştan aynı çaplı karbürator araştırmak lazım. masraf yapmışken mutlaka jabon al.
fiyatlarını araştırdın mı.
bu arada özel mesaj kısmına bir göz at sana mesaj yazdım.
birde şu linktedi dosyayı indir senın cok işine yarar malum bizim bızım motorlar az farklı bana yaramıyor ( not : brejilya için yazıldıgından dili portekizce ama işe yarar )
özel mesajınızı biraz geçde olsa cevapladım kusuruma bakmayın artık :)
yamyamaha hocam görünüşe baktığım kadarıyla giriş hortumu ile çıkış hortumu çapları birbirine eşit görünüyor benim karburatörde ama çap'dan kastınız biraz faklı ise konuyu biraz daha açmanızı isticem sizden benim baktığım karburatör linkleri de ahanda burda
http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-yedek-parca/341_karburator-ve-filtre-grubu/3750__sheng-wey-karburator-komple-200cc-cg-modeli/
Birde bu var
http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-yedek-parca/341_karburator-ve-filtre-grubu/9208__karburator-komple-rx115-tipi-flansli/
ama nasıl uyar mı bu flansli dediği ne acaba??hatta haftasonu depoyu söküp fotoğrafını çekip buraya da atabilirim daha rahat bi yorum alabilmemiz için bi önceki mesajımda yazdığım gibi rx125 karburatörü takmıslar lupo marka ha söylede birşey var bizim as200lerde diyaframlı karburatör olduğu için diyafram denen plastik zımbırtı yırtıldığında tamiri yok ve işin garibi parçası da tek satılmıyor komple karburatör aldığında ise 400tl para istiyorlar sıfırına bu ne yaman çelişkidir anlamadım??herhangi bir karburator 30-40tl iken bizimkisi niye 400tl civarı böyle satış politikası olmaz arkadaş..bu kadar da keriz yerine konulmaz insan tamam üstünde made in japan yazabilir ama motorun ederinın 4 de 1 i karburatör parası olmaz olamaz olmamalı bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum?
Birde bu var zongshen 200 karburatör
http://merkezyedekparca.com/detay.asp?urunid=304&p=Zongshen%20ZS%20200%20Karb%FCrat%F6r
yamyamaha
24 Ağustos 2010, 22:02
özel mesajınızı biraz geçde olsa cevapladım kusuruma bakmayın artık :)
yamyamaha hocam görünüşe baktığım kadarıyla giriş hortumu ile çıkış hortumu çapları birbirine eşit görünüyor benim karburatörde ama çap'dan kastınız biraz faklı ise konuyu biraz daha açmanızı isticem sizden benim baktığım karburatör linkleri de ahanda burda
http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-yedek-parca/341_karburator-ve-filtre-grubu/3750__sheng-wey-karburator-komple-200cc-cg-modeli/
Birde bu var
http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-yedek-parca/341_karburator-ve-filtre-grubu/9208__karburator-komple-rx115-tipi-flansli/
ama nasıl uyar mı bu flansli dediği ne acaba??hatta haftasonu depoyu söküp fotoğrafını çekip buraya da atabilirim daha rahat bi yorum alabilmemiz için bi önceki mesajımda yazdığım gibi rx125 karburatörü takmıslar lupo marka ha söylede birşey var bizim as200lerde diyaframlı karburatör olduğu için diyafram denen plastik zımbırtı yırtıldığında tamiri yok ve işin garibi parçası da tek satılmıyor komple karburatör aldığında ise 400tl para istiyorlar sıfırına bu ne yaman çelişkidir anlamadım??herhangi bir karburator 30-40tl iken bizimkisi niye 400tl civarı böyle satış politikası olmaz arkadaş..bu kadar da keriz yerine konulmaz insan tamam üstünde made in japan yazabilir ama motorun ederinın 4 de 1 i karburatör parası olmaz olamaz olmamalı bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum?
Birde bu var zongshen 200 karburatör
http://merkezyedekparca.com/detay.asp?urunid=304&p=Zongshen%20ZS%20200%20Karb%FCrat%F6r
şimdi seninki cartayı çektiğine göre tekrar diyaframlı almanın manası yok zaten diyafram patlayınca sapıtıryor çekiş düşüyor.
bu baglamda senın gösterdiyin sitedeki son seçenek anasının gözü bir fiyat oldugu için eliyoruz. 120 lira cok para.
senın yazdıgın sitedeki rx115 32,50 güzel bir altarnatif.
zaten ilk sitedeki SHENG-WEY M6656 - KARBÜRATÖR KOMPLE 200cc CG MODELİ stokta yokmuş fiyatıda belli deyil.
senın son sirtedeki 120 liralık karbüratore alternatif 43,50 liralık birde karbüratör daha var bir bak bakalım.
http://www.motoliz.com/index.php?p=list&stokta_varmi=&kgos=1&k_id=2447&bas=80&m_id=&srt=marka
ayrıca tamir kitlerı var fikir vermesı acısından koyuyorum
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-albay-motor-modenas-karburator-tamir-takimi/detay ( bu senın karbüratorden deyil )
flaşlı falanşsız demekte karbüratorun baglanacagı yer itibariyle yuvarlak bir birine gecip ustune kepçe vurulan şekil olarak aşagıda
http://ozerdemmotosiklet.com/StockProperties.php?SCode=2-FML08-00
http://www.rialli.com/urunler/2363__kf-karburator-komple-125cc-cg-modeli-telli-ms6430/
vede vida ile tutturulanlar var onlarda şekil olarak aşagıda
http://www.rialli.com/urunler/motorsiklet-yedek-parca/341_karburator-ve-filtre-grubu/9208__karburator-komple-rx115-tipi-flansli/
http://www.rialli.com/urunler/3770__sheng-wey-karburator-komple-125cc-cg-modeli-telli-/
tabi bunlar manifota göre oluyor.
vidalı manifolt
http://www.ce-day.com/asp/product/877/KARBURATOR-MANIFOLTU
http://www.ce-day.com/asp/product/876/KARBURATOR-MANIFOLTU
kelepçeli manifolt
http://www.ce-day.com/asp/product/879/KARBURATOR-MANIFOLTU
http://www.ce-day.com/asp/product/285/KARBURATOR-MANIFOLTU-CIFT-CIKIS-
rx 125 karbüretoru demişsin S&T Kanuni RX125 = Hyosung RX 125 SM mu demek istedin yoksam yamaha rx 115 mi
senin için seçdim japon fiyatıda uçuk deyil bir bak bakalım.
http://www.kanunicross.com/?part=shop&gorev=oku&id=440&cat=288&sid=564738950
hadi hadi benden sin en iyisi musayit bir zamanda emiş manifoltunu sök al eline cık pazara sor soruştur.
neden sök diyorum cünkü zongshen 200 karbüratoru iki çeşit birinin manifolt contası ( o-ring ) 30*2,5
ken birinin ki 30*3,0 dır bu küçük kusuratlı fark motorda problem yaratırmı bilemem ama bir hark yaratırda hava almasına sebep olursa nedenini buluncaya kadar göbeğimiz çatlar. :)
jawa
24 Ağustos 2010, 23:46
Güzel bilgiler.
Karbüratörle birlikte hava filtresi değiştirmeyi düşünüyormusun? Hava filtresi kutusunu iptal edip açık kağıt filtre takanlar var. Aküyü de hava filtresi kutusundan boşalan yere alıyorlar. Merkez parçanın sitesinde dikkatimi çekti hava filtre kutusu komple var ama akü kutusu yok sebebi bu herhalde.Kutu kırılınca yenisi bulunamıyor.Bu arada merkez parça olması çok iyi, mekanik aksam dışında diğer motorların parçaları uymuyor bunlara.
yamyamaha
25 Ağustos 2010, 00:15
Güzel bilgiler.
Karbüratörle birlikte hava filtresi değiştirmeyi düşünüyormusun? Hava filtresi kutusunu iptal edip açık kağıt filtre takanlar var. Aküyü de hava filtresi kutusundan boşalan yere alıyorlar. Merkez parçanın sitesinde dikkatimi çekti hava filtre kutusu komple var ama akü kutusu yok sebebi bu herhalde.Kutu kırılınca yenisi bulunamıyor.Bu arada merkez parça olması çok iyi, mekanik aksam dışında diğer motorların parçaları uymuyor bunlara.
acık kagıt filtre uymaz ustam bize nede olsa yoldan cıkmaya meyilliyiz yamur çamur derken kagıt bozar bizim delikanlı motorlarımızı ama acık hava filtresi olupta süngerli bir sistem olur elbet.
uymayan parçalara mutlaka bir çözüm bulunuyor.
az önce cinlilerin forumlarını gezdim adamlar neler neler yapmış. maşallah keratalara. :)
yamyamaha
28 Ağustos 2010, 11:18
flaş flaş skygo sg200gy-2 motorumun ( kendilerine sarı sıpa derim )bir iki gündür arka lambası yanmıyordu, plaka lambası da yanmıyordu. bir tek firen sıkınca lamba ışıldıyordu. len bu gene patlattı sanırım diye yedek lambamı ve aletlerımı aldım elime, koyuldum patlak bildiğim ampulü değiştirmeye.
sürpriz lamba patlak değilmiş. yeni lambada yanmadı. acep ne olaki derken bir sağa baktım bir sola baktım olacak gibi değil beceremedim, görünürde bişeycik yok sarı sıpamın.
sonra dün gece soyundum bu işi be*****eğim dedim, koyuldum arızanın yerini bulmaya.
elime bir miktar kablo aldım bir tanede sağlam lamba. onları bir güzel bağladım atık elimde elektiriki kontrol edecek bir kontrol kalemim oldu. tabi ucuna da bir iğne iliştirdim. başladım kaploları bırkalamaya. neyin ne olduğunu anlayasıya 2 saat geçti. ama esas işde buydu zaten neyin ne olduğunu bilmek. sonra bir tarafta bantı söküyorum bir taraftan kabloyu kontrol ediyorum.
arkadan başladım öne doğru gidiyorum. derken benzin deposunun altında yakaladım arızayı.
kahve rengi kablo var benzin deposunun altında aynı renkte bir ekle öne doğru gidiyor. tam orada idi arıza. ama ek kısmı sağlamdı bense ekten attı sandım kabloyu. meğersem ekten 1 cm ön tarafta kablo içten kopmuş. dışı da kopmuş olsa çoktan bulacağım arızayı ama içten kopmuş.
sizinde başınıza gelirse aklınızda olsun bir parça kablo bir sağlam ampul ve bir iğne ile arızanızı kendiniz bula bilirsiniz.
jawa
28 Ağustos 2010, 22:28
Arızayı bulabilmen çok güzel. Özellikle elektirik arızaları sinir bozar çok uğraştırabilir.
Kablonun içten kopması hayret edilecek şey. O kadar detaylı araştırmasaydın kolay kolay bulunmazdı.Yalnız bu işleri anlatıyorsunuz ya, eksik olan bir şey var: fotoğraf.
Arkadaşlar yaptığınız işleri fotoğraflayarak anlatırsanız hem daha anlaşılır olur hemde görselik katmış olursunuz.
yamyamaha
29 Ağustos 2010, 00:25
foto çekmem imkansız çünkü bunları gece nöbetinde yaptım. ( her zaman vakit bulamıyorum ) cezaevi çalışanıyım fotoraf makinası yada cep sokmak yasak :)
ayrıca bu formda direk foto ekleyemiyorum. üye oldugum başka bir form daha var orada direk ekliyorum burada alengirli.
GaCCaLL
29 Ağustos 2010, 05:43
Serdal hocamlan anlaştığımız üzere bugün motorumu söktüm ve karbüratörün resimlerini bir güzel çeşitli açılardan çektim umarım buna bir çözüm getirebiliriz uyumlu karburatör bulma konusunda..
http://img686.imageshack.us/img686/1169/28082010015.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/3042/28082010016.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/5697/28082010017t.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/9639/28082010018.jpg
http://img576.imageshack.us/img576/6923/28082010019.jpg
Bi tanede boydan koyayım topic şenlensin hiç değilse :)
Temizlik ve baklım sonrası stickerları söktüm ve işte motorum..
http://img409.imageshack.us/img409/1160/28082010026.jpg
yamyamaha
29 Ağustos 2010, 07:20
senin kaburatorun iki tarafıda kelepçeli.
mz için ama http://www.motorbisikletim.com/urunler/motorsiklet-yedek-parca/154_karburator-grubu/1487__rialli-karburator-kmp-mz-251-ms2476/ senın motoru uçurur. benzinide içer :)
http://www.rialli.com/urunler/252_motorsiklet-cin-grubu/8608__karburator-komple-manifolt-baglantili-150-cc-cg-mo/ bu daha iyi bir secenek ama diyaframlı isdemediyinden yola cıkrak bunların linkini veriyorum. http://www.rialli.com/urunler/252_motorsiklet-cin-grubu/2363__kf-karburator-komple-125cc-cg-modeli-telli-ms6430/
bunların fiyatına göre araştırman gerek.
ayrıca kelepçeli deyilde vidalılardan istersen o manifoltu değiştirmen gerekecek. bence fiyat araştırmasına giderken motorunuda yanında götür sökme karbüratörü. alacagın parçayı şöle bir tutarsın yanına sıgıp sıgmayacagı belli olur pistonlu tiplerın üstü yüksek senın motorda yer yoksa boşuna yatırım olur.
yamyamaha
29 Ağustos 2010, 22:57
http://www.sahibinden.com/search.php?a=8&sGaleri=1&b[search]=sg-200gy&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=19146&c=19146&b[sort_field]=real_price&b[sort_order]=asc&b[page]=1
adreste satılık motosikletler var ilğilenen arkadaşlar duyrulur.
GaCCaLL
30 Ağustos 2010, 00:04
hocam merhaba siteleri inceledim ürünlere baktım ne diyorsunuz şimdi?burda yibaya gidip almam lazım bu karburatörü ki orda da fazla seçenek olacağını sanmıyorum hangisi üzerinden fikir yürütelim?ben birde asya topiğine yazayım bakalım bunları ne diyecekler.?
yamyamaha
30 Ağustos 2010, 02:48
Ankara'da görevliyken yibayı görmüştüm sanırım orada çözersin sorunu.
vaktin varsa atla motora git oraya. topdancı gibi buyuk parçacılardan birine git. söyle as200 me karbürator diye diyaframlıdan vidalıya geçeceksen de belirt.
ben İzmir'de ihtiyacım olduğunda gittiydim buyuk bir parçacı var orada ustası da var. tezgahtar bilemediğin de ustası yönlendiriyor.
kullanmadıktan sora değiştiriliyor da parçalar. rahat ol inanıyorumki yarın çözeceksin bu sorunu.
GaCCaLL
30 Ağustos 2010, 04:49
şuanki kullandığım diyaframlı ben düz olan tipi takmak istiyorum işte bunların fiziksel olarak farklılıklarını nasıl bilebiliriz bi şema vb birşey varmı acaba?yibada usta pek yok hocam parçacılar var ve onlardanda pek umutlu değilim açıkcası ama gider sorarım yalnız aradaki farkı tam olarak bilmem lazım veya bu karburatörü değiştirdiğimde ben misal 200cclik bi motor kullanıyorum ama baktığımız karburatörler ekseryete 150cclik aletlerin karburatörü bunların benzini motora yollama oranı bizimkilerden farklı değilmi arada ne gibi değşiklikler var bizimkilerdiyaframlı vidalı olanların mantığı nasıl onu bilmem lazım işte.
Şimdiden teşekkürler hocam.
yamyamaha
30 Ağustos 2010, 05:18
senın kabürator diyaframlı ama hem hava filtresıne hemde motora bağlanan yer kelepceli. yani karbüratore önden ve arkadan bakınca vidalanacak bir yer göremiyorsun .
benımkinde ise hava filtresıne baglanan yer senınki gibi kelepçeli ama motora baglanan yer vidalı ( flanşlı )
150 karbürator senin işini görecek çünkü benim karbüratörde 150 lik.
sen falanşsız yani kelepçe ile tutturulan pistonlu karbüratör bakacaksın.
ayrıca usta derken mekan sahipler geçmişte ustalık yapmış insanlar oluyor genelde. yada bu kadar motor çeşidinde ve parçalar artıkça yanlarında işi bilen insanlar çalıştırıyorlar.
flanşsız bulamazsan genelde pistonlularda flanşlı çok var o zaman emiş manifoltunuda değiştirmen gerekecek.
sen gittiginde başı kalabalık olmayan bir dükkan bul işini halledersin.
GaCCaLL
30 Ağustos 2010, 05:38
Güzel bilgiler geldi.Ama daha açık ve net bilelim.Şimdi; piyasada bu motora ait hangi markalar var önce onu bilelim.
Ramzey 200
Skygo 200
Zongshen 200
Takashi 200
Yuki 200
Salcano 200
Benim bildiklerim bunlar.Bu motorlardan;
Skygo 200 = Salcano 200 = Yuki 200
gibi bir durum görünüyor.Yani bu 3 motor birbirinin aynısı gibime geliyor.Böyle düşünmemin nedeni şunlar:
1-Ön amortisör çatalları ters
2-Arka frenleri disk
3-Gösterge panelleri aynı
Tabi bunu sadece dış görünüşe bakarak söylüyorum.Motorlarında yada karbüratörlerinde bir farklılık var mı bilmiyorum.Ama bana yok gibi geliyor.Yani bu üçü herşeyi ile tıpatıp aynı motorlar bence.
Zongshen'in görünüşte bu üçünden farkı sadece gösterge paneli gibi. yani gösterge paneli dışında zongshen'de bu motorların aynısı olabilir.Bakılacak şey karbüratör ve motor ismi.Zongshen'in karbüratörü de bu üçü ile aynı ve motoru 163 fml ise bunlarla aynı demektir.
Yukarıda saydığım 3 modelde balansör yok diyoruz, doğrumudur? Ve bunların supapları OHV yani itecekli.Eksantrik zincir yok.Doğru mu?
Ben Ramzey'i yakından inceleyemedim ama sıfır bir Takashi 200'ü uzun uzun inceledim.Öncelikle bu motorun karbüratörü mikuni. Arka fren tambur. Gösterge paneli diğer 3 motorla aynı. Gösterge paneli tipsiz olan tek motor Zongshen.Devir saati ve vites göstergesi yok. Geri kalanların hepsinin gösterge paneli aynı.
Benim en çok takıldığım konu bu motor tipinde balansör sistemi olan bir model gerçekten var mı? Bana öyle geliyor ki bu motorların hiçbirinde balansör sistemi yok. Buna "hayır var" diyecekler var biliyorum çünkü önceki sayfalarda okudum. Bende dahil kimsenin kafasında soru işareti kalmasın diye bunu delilendirmek gerekir diye düşünmekteyim. Motorun açılmış halini gören yada internette bulunan fotoğraf veya teknik şemalar ile bunu kesin olarak ispatlamak gerekir. Yada kesin olrak emin olan varsa yazsın ve niye kesin emin olduğunu da açıklasın.
Karbüratör konusu bence pek dert değil. İstediğini söker takarsın. Ama OHC ve OHV konusu önemli. Eğer Skygo-Salcano-Yuki üçlüsü OHV ise, yani itecekle çalışan valfleri varsa bence bu iyi haber. Çünkü benzetilen motor honda titan sağlamlığı ile meşhur bir motordur ve bu sağlamlığı OHV sistemine borçludur. İtecekli valf sistemi çok daha basit, sorunsuz ve sağlamdır. Tabi çinli kardeşlerimiz doğru dürüst yaptılarsa.
Ramzey ve Takashi'ler iyi güzelde çok fazla mı abartılıyor acaba? İkinci el fiyatlarına bakıyorum acayip uçuk fiyatlar var. Nasıl ybr'yi yere göğe sığdıramadık, ikinci el fiyatları uçtu, ona benzer bir durum var gibime geldi.
Bu motorların hiç birinde yolda kalma hikayesi yok gibi.Arazide hoplayıp zıplarken orasını burasını kıranları saymıyorum. Asfaltta giderken motor arızası yaşanma olayı var mı? Bir konjektör arızası okuduğumu hatırlıyorum onun dışında motorla ilgili problem duymadım.
Jawa hocam merhabalar benim motorun user manuelini incelerken aşağıdaki gibi bir resme rastladım bu konuda mevzubahis olan balansör olmasın?
http://a.imageshack.us/img828/5884/balansrresmi.jpg
bunu ukelalık olarak algılamayın bende bilmiyorum sizin bilgilerinizden faydalanmak istiyorum :) bu arada uzun zamandır topiğe yazmıyorsunuz umarım iyisinizdir..:rendeer:
senın kabürator diyaframlı ama hem hava filtresıne hemde motora bağlanan yer kelepceli. yani karbüratore önden ve arkadan bakınca vidalanacak bir yer göremiyorsun .
benımkinde ise hava filtresıne baglanan yer senınki gibi kelepçeli ama motora baglanan yer vidalı ( flanşlı )
150 karbürator senin işini görecek çünkü benim karbüratörde 150 lik.
sen falanşsız yani kelepçe ile tutturulan pistonlu karbüratör bakacaksın.
ayrıca usta derken mekan sahipler geçmişte ustalık yapmış insanlar oluyor genelde. yada bu kadar motor çeşidinde ve parçalar artıkça yanlarında işi bilen insanlar çalıştırıyorlar.
flanşsız bulamazsan genelde pistonlularda flanşlı çok var o zaman emiş manifoltunuda değiştirmen gerekecek.
sen gittiginde başı kalabalık olmayan bir dükkan bul işini halledersin.
tamam şimdi oldu :) inşallah en kısa sürede gidip yibada gerekli karburatörleri inceliyorum nasıl olsa benimkinin fotolarını çektim ve motorla gideceğim için ordakilere birebir de gösterme imkanım da olacak haliyle flanssız karburatör aricam ve çapı da önemli denmişti ama bakalım benimkine uygun bulabilecekmiyim olmadı bağlantı aparatlarıyla bi şekilde uydurucam artık yarın değil ama hafta içi bi gün yibaya giderim halbüki işyerim ile yiba arası 1 km bile yok :)
yamyamaha
30 Ağustos 2010, 06:17
bak bak sen sende bende olmayan user manueller varmış. bir ara link atta bende bakayım.
balansöe sistemi http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=150360665268 125 kavazakide böyle oldukca buyuk bir makinada da böyle gözüküyor. http://www.superstreetbike.com/howtos/1002_sbkp_bottom_end_and_motorcycle_transmission_j argon/photo_01.html
bizimkinde olsa senın gösterdıgın parça gibi küçücük olacak demekki.
jawa
30 Ağustos 2010, 16:40
GaCCaLL sağol teşekkür ederim, iyiyim. :) Konuyu takip ediyorum. Karbüratör konusunda 150 cc'lik motorların karbüratörleri olacaktır muhtemelen, biliyorsunuz bu motorların da 150'liği var, 50 cc fark için farklı bir karbüratör imal ettiklerini sanmıyorum.Muhtemelen aynıdır. Karbüratörün iğnesi bir çentik yukarıda olabilir.
Eklediğin resimde görülen krank balansı hakikaten.
obenberk
31 Ağustos 2010, 00:34
arkadaşlar merhaba !
Valla süper paylaşım böyle 4 senelik yüz küsür sayfalık başlık görünce insan şaşırıyor biraz
200 cc lik bir kros alacağım tabi motorsiklet tecrübesi diplerde , onun için ekonomik model ararken başlığı gördüm ohh ! dedim ( ilk sayfalarda ) herkes sıfır motorları almış , ben bu başlığı bitirir hangi motor alacağıma karar veririm dedim :) ama 20. sayfalara gelince nevrim döndü artık yazı karakterleri dans etmeye karar verince bıraktım bitecek gibi değil :) sizden ricam tecrübedelerinizden bir tutam .hangi motorsiklet bana saç yoldurmaz , size dua ettirir .boy 1.85 ,kilo 81 .
yamyamaha
31 Ağustos 2010, 02:47
çinlimi dinlen dinlen kaç :)
paran yetiyorsa japon yada avrupalı al.
param yetmez zaten çinlinin ikinci elini alaçagım diyorsan, elin alet tutmalı tutmuyorsa da alıştırmalısın.
skygo 200gy-2 ler güzel
ramzeyler 200 güzel
zelsun zonsch falan
birde asya as200gy-2 ler var güzel.
bunların dışında bir sürü motor markası daha var.
ohv motora sahip 200 lük istersen skygo yok ohc olsun dersen asya ramzey ve daha bir cok marka var.
bu markaların ortak özelliyi cin menşeili olması. yani parçaları ucuz.
skygo ve bir cok markanın coğu honda klonu olup parçaları suzuki klonu olan asya ve ramzeyden daha bol.
ortak özeliklerı bol titreşimli olmaları. bu titreşime baglı olarak bol bol vidalar gevşer bazılarıda düşer.
benım motorumda üç sefer motoru şaseye tutturan saplama kesti. bende tornadan cektirip daha sağlam ve yerlisini taktım. bu iş oldu. bizim motorlar croos diye geçiyor aslında daha cok enduro tarzı kullanıma uygun. sert arazi şartlarında beklenmedik problemler çıkara bilir. arka maşası falan kırılan arkadaşlar var. çok şukur benim başıma daha bole külfetli bir arıza gelmedi. ama gelmez demek değıldır. tamamen sürprize odaklı. durum bu olduğu halde genelde uzun yola çıkarım uzun dediysek te ole ahım şahım değil ama şehir dışına cıktık mı biz uzun yol diyoruz. 2 saatlik yolculuklarda genelde kaba taraflarımızda ağrı olur. hızımızı yüksek tutarsak aynı süre içinde ellerimizde titremekten yoruluyor. ama daha beni hiç yolda bırakmadı sarı sıpam. :)
önceki motorumda çinliğdi kople motor yenilemiştim ama herşeyını ben yaptım sadece siboplarını alıştırmak için sibopcuya bırakmıştım. onun dışındaki bir cok arızaya kendim mudahele ediyordum tarmircinin yüzünü sadece ona ayıracak vaktım olmadıgında görüyordu motorum.
hazırandan buyana 7500 km den fazla yol yaptım yağ ( mecburen ), ayna dişli ( keyfe keder ) deyişikliyi dışında 30 lira anca masraf yapmışımdır.al demiyorum olurda belalısına denk gelirsin saç baş yoldurur. almada diyemem cunku keyifli ve ekonumik bir vasıta ben kullandıkça keyf alıyorum :)
sonofwind
31 Ağustos 2010, 09:29
Selam arkadaşlar.Bu fotoları nasıl ekliyosunuz yardımcı olursanız birkaç tanede benim fotoğrafım var....
obenberk
31 Ağustos 2010, 11:23
bir bakmanızı istedim motor bana çok uzak sayılmaz satan arkadaş'a vize hakkında ve endura yaparken kullanılabilecek parçalar( extradan verecekmiş ) nedir diye bi msj attım ayrıca sormam gereken başka bişey varmı _?
yamyamah :ohv,ohc motor nedir _?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ramzey-qm-200-gy-lafa-soze-gerek-yok-hersey-ortada-ktm-full-29782476/detay
yamyamaha
31 Ağustos 2010, 15:25
Selam arkadaşlar.Bu fotoları nasıl ekliyosunuz yardımcı olursanız birkaç tanede benim fotoğrafım var....
valla foto olayına çok uzağım dikkat edersen hiç bir mesajım fotolu değil.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:49 ----------
bir bakmanızı istedim motor bana çok uzak sayılmaz satan arkadaş'a vize hakkında ve endura yaparken kullanılabilecek parçalar( extradan verecekmiş ) nedir diye bi msj attım ayrıca sormam gereken başka bişey varmı _?
yamyamah :ohv,ohc motor nedir _?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ramzey-qm-200-gy-lafa-soze-gerek-yok-hersey-ortada-ktm-full-29782476/detay
ohc motor ramzetdeki gibi eksandirik zinciri var ve siboplar ceviriyor.
ohv de itcekler var sbopları onlar acıyor kapıyor.
gelelım motora.
motor 9000 diyor ama 1 ay önce piston sekmen attım diyor.
9000 de neden sekman piston atılıyor erken bence. yok piston sekman attıktan sonra 9000 yaptıysa gece rüyalarında da aynı motoru kullanıyor. km yapıyor.
sinyal stop lambası vesariye göremedım. bu haliyle vize alamazsın ki bulacan takacam anca vize alırsın. buda masraf demek. 300 lira borcu varmış zaten.
1750 diyor 250 elektırık lambası kaplosu sinyali işçilik dersen ettı sana 2000 300de borcu oldu 2300
yeni fırın boyadan cıktı falan diyor sanırım şasede kaynak yapılmış fark edilmemesi için boyanmış ta ola bilir şaseye çok iyi bakmak lazım.
bence bundan vaz gec haziranda aldım ben 2006 model ama sıfır 2200 e senın kullanılmış bir motora cok cok daha az bir para vemen gerekiyor ama şimdiden 2300 yaptı daha aynaları eksık arka teker zincir diyor ama onları eklemeden alınıa bilir sınırı aşıyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-150-ut-acil-satilik-bu-fiyata-29741490/detay biraz daha ucuz bir alternatif.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-zongshen-gy-200-fiyat-dusssduuu/ detay al bunu ustunede 100 lira kalır :)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:06 ----------
100 kalır yazmışım pardon 1000 kalır
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-skygo-sg-200gy-sahibinden-motor-bakimlari-yapilmis-olup-sorunsuzdur/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-skygo-sg-200gy-yururu-guzel-cross-motor/detay
ama buda güzel http://www.sahibinden.com/ilan/vehicles-motorcycles-salcano-sm-200gy-2-acil-satilik-cok-temiz-5911km-30008011/detay
mahoretti
31 Ağustos 2010, 16:18
merhabalar. şu motosikletle ilgilenecektim de,
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-skygo-sg-200gy-sahibinden-motor-bakimlari-yapilmis-olup-sorunsuzdur/detay
arkadaşım bunların bazısının çift ekzantirikli olduğunu söyledi. Nerden anlayabilirim acaba ?
yamyamaha
31 Ağustos 2010, 18:11
merhabalar. şu motosikletle ilgilenecektim de,
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-skygo-sg-200gy-sahibinden-motor-bakimlari-yapilmis-olup-sorunsuzdur/detay
arkadaşım bunların bazısının çift ekzantirikli olduğunu söyledi. Nerden anlayabilirim acaba ?
motor benımde dikatimi çeken motorlardan ama üzerinde chapper jantı var diye yazmış. ona bakmak lazım belkide cok hoş olmuştur. yanlız alaşımlı jantsa araziye cıkılmaz yanı cıkılırda ole hoplama zıplama olmaz . km gayet düşük bunun dogrulatmak lazım elciklerdeki aşınma ayaklıklardaki aşınma ve benzeri yerlerden bu az cok tahmin edilir. bunları deyerlendirin.
benım bildiyim çift ekzantirik cin motoru yok. bazı buyuk motorlarda cift ekzantirik, var emme sboplarına ayrı eksoz siboplarına , ayrı ayrı ekzantirik miliyle kontrol ediliyor.
ama bu küçük cc li motorlarda buyuk firmalar bile çift ekzantirik kullanacagını sanmıyorum.
yamyamaha
31 Ağustos 2010, 23:19
şimdi aklıma geldi klr 250 likler cift ekzantirikli ve sürekli buradan problem cıkarıyor. ama orduda bir usta bunların ekranziriklerıne seri üretime geçmiş ve satışını yapıyor.
bu sorunlu olanlar genelde retacar dan cıkma oluyor.
yoksa cok güzel motordur klr ler.
obenberk
02 Eylül 2010, 20:34
tekrar selam arkadaşlar
en sonunda buldum sanırım; yine de tavsiyelerinize ihtiyacım var
motorsiklet modeli 2007 ama 2009 trafik çıkışlı arka plaastik korumalarının vida yataklarının
birkaçı çatlamış ve plastik contalı somunlarla sabitlen miş ( sarsıntıdan olduğu söylendi )
ve öndeki sinyal lambaları kırılmış onuda motorsikleti arabadan indirirken başarmışlar ; pek inandırıcı gelmiyor ama kırılırken kuzenimde yanındaymış yani motorsikletin herhangi bir kazası daha önce olmamış ve henüz sahibi hiçbir problem yaşamamış , motorsiklet fiyatı biraz faiş görünüyor ama uzun uğraşlar sonunda 1500 liraya ikna edebildik .merak ettiğim konu bu yuki markasının çin motorsikletleri içindeki memnuniyet payı nedir yoksa bir hata mı yapmak üzereyim .
şimdiden teşekkürler .
yamyamaha: ayırdığın vakit için teşekkürler peki bu yukinin motoru ohc mi yoksa ohv mi_?
ayrıyeten hangi motor seceneği benim gibi körpe bir kullanıcı için iyi bir secenek olur ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yuki-yk200gy-2-acil-satilacak-30591171/detay?
GaCCaLL
03 Eylül 2010, 11:59
tekrar selam arkadaşlar
en sonunda buldum sanırım; yine de tavsiyelerinize ihtiyacım var
motorsiklet modeli 2007 ama 2009 trafik çıkışlı arka plaastik korumalarının vida yataklarının
birkaçı çatlamış ve plastik contalı somunlarla sabitlen miş ( sarsıntıdan olduğu söylendi )
ve öndeki sinyal lambaları kırılmış onuda motorsikleti arabadan indirirken başarmışlar ; pek inandırıcı gelmiyor ama kırılırken kuzenimde yanındaymış yani motorsikletin herhangi bir kazası daha önce olmamış ve henüz sahibi hiçbir problem yaşamamış , motorsiklet fiyatı biraz faiş görünüyor ama uzun uğraşlar sonunda 1500 liraya ikna edebildik .merak ettiğim konu bu yuki markasının çin motorsikletleri içindeki memnuniyet payı nedir yoksa bir hata mı yapmak üzereyim .
şimdiden teşekkürler .
yamyamaha: ayırdığın vakit için teşekkürler peki bu yukinin motoru ohc mi yoksa ohv mi_?
ayrıyeten hangi motor seceneği benim gibi körpe bir kullanıcı için iyi bir secenek olur ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yuki-yk200gy-2-acil-satilacak-30591171/detay?
2750den 1500 e indi?Hocam senden pazarlık dersi almamız lazım bizim :)
ve bu motor yamyamahanın dediği gibi muhtemelen ohc motor olması lazım.
İlanda temiz görüküyor motor kmside düşük tabi orjinalse ki 2009 trafiğe çıkışlıysa çok normal bir durum sanki ve fiyat hakkaten uybun 1500tlye..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:05 ----------
Flood olacak ama ne yapayım mesajı 10dkdan sonra editleyemiyoruz malesef mod arkadaşlar düzeltirse problem olmaz sanırım..
Serdal hocam chinariders.net de benim karburatorun sokulmus bi şekilde detaylı fotoğrafları vardı hiç affetmedim direk çaldım ve koyuyorum buraya olurda ben gibi arkadaşlara faydası dokunur diye :) ve benim çektiğim fotoğraflardan çok daha detaylı buna göre daha kolay bi model belirleyebiliriz sanki??
http://img255.imageshack.us/img255/6016/37053123.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/3247/62043902.jpg
http://img176.imageshack.us/img176/6607/53324922.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/3702/73005618.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/1918/48165857.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/8462/80864628.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/619/19236862.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/7647/90497828.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/7770/91813243.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/6844/41204131.jpg
http://img831.imageshack.us/img831/5818/62444389.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/8471/67613310.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/4950/37862085.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/2111/37015095.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/7859/15313104.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/9439/95392305.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/7815/21881696.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/3940/76468898.jpg
http://img826.imageshack.us/img826/8011/43636750.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/9797/33341674.jpg
:queen:
ben biraz daha araştırayım bakalım orda arkadaşla ne demiş karburatör hususunda bu arada eskiden benim motoru kullanan birisi ile görüştüm dün ve ciddi ciddi benim sorunun karburatörde olduğuna kanaat getirdik beraber bunu halletmem lazım ilk evvela söküp bi temizlemeyi düşünüyorum ve bi yandan da uyumlu karburatör arayışı içinde olucam..
yamyamaha
05 Eylül 2010, 10:54
tekrar selam arkadaşlar
en sonunda buldum sanırım; yine de tavsiyelerinize ihtiyacım var
motorsiklet modeli 2007 ama 2009 trafik çıkışlı arka plaastik korumalarının vida yataklarının
birkaçı çatlamış ve plastik contalı somunlarla sabitlen miş ( sarsıntıdan olduğu söylendi )
ve öndeki sinyal lambaları kırılmış onuda motorsikleti arabadan indirirken başarmışlar ; pek inandırıcı gelmiyor ama kırılırken kuzenimde yanındaymış yani motorsikletin herhangi bir kazası daha önce olmamış ve henüz sahibi hiçbir problem yaşamamış , motorsiklet fiyatı biraz faiş görünüyor ama uzun uğraşlar sonunda 1500 liraya ikna edebildik .merak ettiğim konu bu yuki markasının çin motorsikletleri içindeki memnuniyet payı nedir yoksa bir hata mı yapmak üzereyim .
şimdiden teşekkürler .
yamyamaha: ayırdığın vakit için teşekkürler peki bu yukinin motoru ohc mi yoksa ohv mi_?
ayrıyeten hangi motor seceneği benim gibi körpe bir kullanıcı için iyi bir secenek olur ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yuki-yk200gy-2-acil-satilacak-30591171/detay?
ohv motor bu
ohv veya ohc olması taze motorcular için önemli deyil bu sadece usta motorcular için tercih meselesi. ohv motorları sevdiyim halde 200cc lik gurubda ohc yi tercih ederdim. bire bir honda klonudur. ama ohv hondanın jeneratorlerınde kullanıyor. ohv motor honda titanlarda kullanılıyor ama onlarda 125 lik bizim çinliler burada deyişiklik yapmışlar titan motorunun 200 cc sini yapmışlar. :)
yukinin motoru etıketlerının ustune skyko yaz ithalatcısı bile aradaki farkı anlayamaz tıpkısının tıpkısı. yukiyi direk olarak tek bir marka olarak görme. genel olarak cinlilerde bir memnuniyetsizlik var. linkte ki yuki de mesela artçının ayaklarını koyacağı ayaklıklar cartayı çekmiş. 6000 km lik bir motorda bunlar bu kadar çabuk bozulmaması gerek. ayaklıkları elcikleri ve sinyalleri deyiştirdin mi fıstık gibi motor. plastık parçalar ise üflesen bozuluyor ben polyester ile tamir ediyorum.
işallah sorunsuz olarak kullanırsın.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:48 ----------
GaCCaLL dostum senın karburotoru sökeceksin maden sökmeden tamir takımını sor varsa diyaframı falan deyiştirirsin. belkide sadece temizlik bile yetecektir. :)
fotolar güzel olmuş sanki elime aldım bırkaladım. bak sizin karbüratorler bir gömlek daha güzel sen tamir takımını bir sor.
GaCCaLL
05 Eylül 2010, 19:21
ohv motor bu
ohv veya ohc olması taze motorcular için önemli deyil bu sadece usta motorcular için tercih meselesi. ohv motorları sevdiyim halde 200cc lik gurubda ohc yi tercih ederdim. bire bir honda klonudur. ama ohv hondanın jeneratorlerınde kullanıyor. ohv motor honda titanlarda kullanılıyor ama onlarda 125 lik bizim çinliler burada deyişiklik yapmışlar titan motorunun 200 cc sini yapmışlar. :)
yukinin motoru etıketlerının ustune skyko yaz ithalatcısı bile aradaki farkı anlayamaz tıpkısının tıpkısı. yukiyi direk olarak tek bir marka olarak görme. genel olarak cinlilerde bir memnuniyetsizlik var. linkte ki yuki de mesela artçının ayaklarını koyacağı ayaklıklar cartayı çekmiş. 6000 km lik bir motorda bunlar bu kadar çabuk bozulmaması gerek. ayaklıkları elcikleri ve sinyalleri deyiştirdin mi fıstık gibi motor. plastık parçalar ise üflesen bozuluyor ben polyester ile tamir ediyorum.
işallah sorunsuz olarak kullanırsın.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:48 ----------
GaCCaLL dostum senın karburotoru sökeceksin maden sökmeden tamir takımını sor varsa diyaframı falan deyiştirirsin. belkide sadece temizlik bile yetecektir. :)
fotolar güzel olmuş sanki elime aldım bırkaladım. bak sizin karbüratorler bir gömlek daha güzel sen tamir takımını bir sor.
hocam merhaba birşey daha fakettim şimdi hava filtresini sökmüştüm temizlemek için temizledim vs ve filtresiz kapaksız çalıştırdım aleti
ve gazı birden köklediğimde fıs fıs fıs fıs diye motor stop edecekmiş gibi oluyor bana sanki kaçak war gibi de geldi o haliyle böle olması normal mi acaba??
yamyamaha
06 Eylül 2010, 01:10
hocam merhaba birşey daha fakettim şimdi hava filtresini sökmüştüm temizlemek için temizledim vs ve filtresiz kapaksız çalıştırdım aleti
ve gazı birden köklediğimde fıs fıs fıs fıs diye motor stop edecekmiş gibi oluyor bana sanki kaçak war gibi de geldi o haliyle böle olması normal mi acaba??
yok o halde çok rahat çalışması ve muazzam güzel bir horultu sesi vermeli.
senin karbüratörde sanırım tıkalı bir yer var yada hava ayarı falan çok kısık olmalı. yoksam filtre açıkken canavar gibi çekiş yapmalı.
sen bir daha hava filtresini söktüğün de gazı yavaş yavaş asıl motor canavar gibi bağırıyorken elini karbüratörün üstüne kapa vakum oluşsun ufak tefek pislik varsa çeker gider.
birde şamandıra haznesini temizlediğinde belki çözüme ulaşırsın. bak gene diyorum tamir takımı var sen onlardan al deyiştir diyaframı falan. yenilenmiş olur karbüratörün.
http://www.izmirmotor.com/archive/index.php/thread-67.html şuraya bir göz at bakalım
Az benzin, fazla hava karışımı:
. Gazlama sağır ve motor bayılıyorsa.
. Gaz verince tepki yok kapatırken motor gaz yiyorsa.
. Çok büyük bir jet uç takılı ise de motor gaz açınca reaksiyon vermeyecek kapatırken reaksiyona girecektir. bu durumdada hava ayarı fazla demektir. buda problem demektir.
yamyamaha
06 Eylül 2010, 06:06
ohv motor yapısına resimli örnek
http://www.aracforum.com/attachments/motorsiklet/1486d1283738630-%C3%A7in-men%C5%9Feli-motosiklet-yard%C4%B1mla%C5%9Fma-portal%C4%B1-ohv-jpg
GaCCaLL
06 Eylül 2010, 14:49
yamyamaha hocam bu tamir kitlerini net üzerinde bulamadım bugün iş çıkışı yibaya uğramayı düşünüyorum arife günü memlekete çıkıcam büyük ihtimal motorumlar yanıma yedek buji vs falan alayım diyorum bide gitmeden yağını değiştireyim oring conta falan alayım yenileyim bakalım karbüratör işini tamir kiti burda bulursam alırım bulamazsam sadece servisi arayıp diyaframı sorucam artık gelince söküp bakmayı planlıyorum..
yamyamaha
06 Eylül 2010, 15:41
yamyamaha hocam bu tamir kitlerini net üzerinde bulamadım bugün iş çıkışı yibaya uğramayı düşünüyorum arife günü memlekete çıkıcam büyük ihtimal motorumlar yanıma yedek buji vs falan alayım diyorum bide gitmeden yağını değiştireyim oring conta falan alayım yenileyim bakalım karbüratör işini tamir kiti burda bulursam alırım bulamazsam sadece servisi arayıp diyaframı sorucam artık gelince söküp bakmayı planlıyorum..
yiba da vardır sen tamir seti alacak olursan diyaframlısından al. bazılarında diyafram olmuyor.
yamyamaha
07 Eylül 2010, 05:17
GaCCaLL bu senın için senın karbüratorun içi :)
http://motoschinas.espiritucustom.com/?m=200911
GaCCaLL
07 Eylül 2010, 18:57
Ewet diyaframlı :) bugün gene yibaya gittim sabahtan ama karburatör tamir kiti yok :S titan için varmış sadece onuda ben almadım bide adam azını yüzünü sallayınca vazgeçtim.alem adam bu satıcılar yahu adama şu yağdan varmı diyorum gel bakim buraya nabıcan sen o yağı diyor? güneşlenicem yanmayım diye sürecek halim yok heralde bide ben satmıyorum normalde yağ diyor e ulen madem satmıyorsun elinde de yok zaten bu yağdan ne tatama yapıyorsun ki bana?
yamyamaha
07 Eylül 2010, 20:23
bizim dayı oğlu temizlik malzemesi satan bir dükkanı vardı. bazı tipler gelir antifiriz var mı abi diye sorardı. sanırım onlar yiba da dükkan açmış. yağı napacaksın diye soracagına kaç numara diye sor yada yok de kardeşim. :) bu arada güneşlenme mevzusuda süpermiş. :)
GaCCaLL
13 Eylül 2010, 16:17
Arkadaşlar geçmiş bayramınız mübarek olsun
hiç ses çıkmıyor topikden ne oldu böyle :) bende bayram arası uzun yol sayılırsa bi 500km yaptım benim motorla varmı sizde sıkıntı sorun?? ben sadece zincir yağladım o kadar :)
yamyamaha
13 Eylül 2010, 16:32
:)
herkes bayramlaşma telaşesınde yolculugun nasıl geçdi bende merak etmıştım seni.
ben bayramdan önce yağlamıştım zinciri bayram kıyağı olsun diye kerata gene istiyor.
yamyamaha
16 Eylül 2010, 00:46
herkese slm arkadaşlar dun oğlumla bir kula salihli gezıntisi yaptım. kula dönüşü sandal beldesindeki yanardağa ( sönük tabiki ) mini tur düzenledim bu esnada cep telefonunla bir kaç resim cektim burada resim ekleyemediğim için fotoları ve gezi yazısını aşağıdaki linke ekledim. http://www.aracforum.com/motorsiklet/19390-%C3%A7in-men%C5%9Feli-motosiklet-yard%C4%B1mla%C5%9Fma-portal%C4%B1.html#post166110
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:47 ----------
arkadaşlar bizim motorlar titreşimli falanda dikatımizden kaçan bir husus var yeni fark ettim paylaşmak istedim . motor kartel koruması kartelde bir yere deyiyor ( benımkinde öyle ).
söktüyünüzde görürsünüz ( tabi sizinkide deyiyorsa ) hem korumada hemde motorda cıkıntıdan biraz karşılıklı yemişler bir birilerini. oraya iki ağır çekiç darbesiyle hallettim ( tabiki korumaya ) şimdi titreşim daha az :)
sizde oraya bir göz atın isterseniz.
GaCCaLL
16 Eylül 2010, 01:11
valal iyi geçti hocam yolculuk bende kaç gündür yazıcam fırsat bulupda yazamadım buraya biraz kaba etlerimiz ağrıdı ama motor bambaşka bi zevk ya ayrıca bi cruiser şart uzun yol için onuda belirteyim :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO