PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zealsun 150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62

hegemonya
14 Kasım 2007, 03:53
yaa bende de aynı sorun var. Adamlar orantısız yapmıslar.. Ben ayagımı pedalın altına sokuyorum lazım olunca ustunden basıp yine eski konumuna alıyorum...

Servisle işin yokda o kısmı kestirip sağlam bi parça ile güzelce kaynak yaptıracaksın tabi kaynak o malzemeyi tutarsa :silent:

tühh, bu kötü oldu. alt tarafda saklamak sakıncalı olsa da sag ayagım bu haliyle 2 gunde haşat oldu. 1 hafta binsem üstüne basamam galiba.


balansoru olup olmadıgını henuz anlamıs degilim. ama az once lifan fabrikasından cıkan motorlarla ilgili amerikan sitelerinde okuduklarıma göre 2006 çıkışlarda balansör yokmuş ama 2007 çıkışlılarda balansör varmış. onların yalancısıyım. yarın fabrika çıkış tarihinden emin olmak için motorun üstündeki etikete bi bakacagım. bakarsın bu fiyata balansörlü enduro almış olurum. :queen:

Naci63
14 Kasım 2007, 11:33
bugün benimkinin yine gıcıklığı tuttu, çalışmamaya karar verdi.::angry2::
marşa basa basa aküyü de tırtlattık, kafayı sıyırmak üzereyim. ::rantinp:::ranntign

Yan ayaklık müşürü devrede olabilir. Ayaklık müşürünü iptal edip dene. Selamlar.

sonofwind
14 Kasım 2007, 12:30
Slm arkadaşlar.Bildiğiniz gibi ben 2.el aldım motorumu(Zongshen Zs 200).Bu motorun yağ filtresi ve hava filtresi motorun neresindedir Bunların temizliği nasıl yapılır.Ayrıca ben de şöle bi sorun dewam etmektedir motor isındıktan sonra çikleyi kapatıyorum gazı bırakıyorum motor stop ediyor.Bu sefer cikle açıkken bırakıyorum ve gene stop ediyor.Problem ne olabilir acaba yardımcılarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

hegemonya
14 Kasım 2007, 16:14
tühh, bu kötü oldu. alt tarafda saklamak sakıncalı olsa da sag ayagım bu haliyle 2 gunde haşat oldu. 1 hafta binsem üstüne basamam galiba.


balansoru olup olmadıgını henuz anlamıs degilim. ama az once lifan fabrikasından cıkan motorlarla ilgili amerikan sitelerinde okuduklarıma göre 2006 çıkışlarda balansör yokmuş ama 2007 çıkışlılarda balansör varmış. onların yalancısıyım. yarın fabrika çıkış tarihinden emin olmak için motorun üstündeki etikete bi bakacagım. bakarsın bu fiyata balansörlü enduro almış olurum. :queen:


Balansörü olmayan 2006 modellerdenmiş benim motor. Kasım 2007 de 2006 çıkışlı motor olmasından dolayı sanırım bu fiyat farkı :silent:

Aslında bir gidip sormak lazım bayilerine 2007 cıkıslı skygo var mı diye? turkiyeye geliyosa , zongshenden sonra balansorlu 2. enduro olur. İlgilenenler bence soruşturmalılar.

Gültekin
14 Kasım 2007, 18:34
salcano'nun, bayilere yeni gelen 200'lük krosunda balansör var.
hediyesi 3400 ytl'cik...

DISTORTEDMAN
15 Kasım 2007, 11:19
arkadaşım hayırlı olsun allah kazasız belasız kullanmanı nasip etsin, hoş geldin aramıza

DİSTORTEDMAN resimler için saol ,:)MYHEART seninde ellerine sağlık,:) gaza geldim çok fena:P

DİSTORTEDMAN, senden bir ricam var kayınpederine sorarmısın o bilir, bizim arka jant tellerimize jawanınkiler uyuyormu?

Buralpdi sordum jantla ilgili sorunu. Önemli olan göbekten jantın içine olan mesafenin kurtarması dedi. Ama kesin emin olamaz görmeden etmeden.

myheart
15 Kasım 2007, 12:52
Arkadaşlar bilmediğiniz bilgiler için lütfen topic i başından sonuna kadar okuyun.. Bir cok sorun meydana geldi ve çözümü yapıldı bu topicde... Anlayamadığınız bir şeyler oldugunda biz zaten yardımcı olmaya çalısırız sizlere.. :cat:

myheart
17 Kasım 2007, 00:03
Yeniden Bir Gezi


http://i94.photobucket.com/albums/l106/myheart14/Golcuk/kasim/16112007GlckSonradaArazi004Small.jpg

http://i94.photobucket.com/albums/l106/myheart14/Golcuk/kasim/16112007GlckSonradaArazi037Small.jpg

http://i94.photobucket.com/albums/l106/myheart14/Golcuk/kasim/16112007GlckSonradaArazi048Small.jpg

http://i94.photobucket.com/albums/l106/myheart14/Golcuk/kasim/16112007GlckSonradaArazi050Small.jpg

http://i94.photobucket.com/albums/l106/myheart14/Golcuk/kasim/16112007GlckSonradaArazi051Small.jpg

Tüm Resimler
http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/38478-bolu-golcuk-sonrasinda-enduro-keyfi.html

Herkese İyi Seyirler...

Harun Bulut

Naci63
17 Kasım 2007, 11:55
Arkadaşlar, gezi gayet güzel olmuş ellerinize sağlık ama bu resimleri "gezi yazıları" bölümünde yayınlamanız daha doğru olur. Çünkü bu forum 150-200 cc'lik cross/enduro motorlar hakkında yazışma yeridir. Konuya ilişkin bir-iki resim forumu süslemek açısından iyi olsa da, komple bir gezi raporu bence bu forumun içeriğine uygun sayılmaz. Selamlar.

bathu
17 Kasım 2007, 13:00
harun gene döktürmüşsün eline sağlık :rendeer:

myheart
17 Kasım 2007, 13:02
aceleye geldi Bende tümünü Yollamıstım Düzelttim şimdi... :wiinkk:

wolfakin
17 Kasım 2007, 22:21
öncelikle arkadaşlar hepinize teşekkür ederim.bir süredir yazılarınızı okuyup bilgiler alıyorum.. artık bende aranıza katıldım ve skygo sg200 gy-2 aldım..haftaya elimde...kullanan varsa bilgi verirse sevirim..

hegemonya
17 Kasım 2007, 23:50
wolfakin hayırlı olsun. benimde elime 1 hafta önce geçti motorum.skygo 200gy havalar ne kadar kötü olsa da fırsat buldukça cıkıyorum yollara. Ama anca 100 km yaptım. plakamı salı alıcam sonra sehir dısında off roada gitcem bakalım.

motorla ilgili diyebilecegim pek bişe yok aslında,zaten butun bu motorlar bir birlerinin turevi. benim ilk alışmakta sıkıntı cektigim sanzımandı. butun vitesler aşağıda olunca bir kaç kere boşa attım kalkıstan sonra :D sonra sonra alıstım.

bir de ayak freni pedalı biraz yuksek, uzerindeki ayar ile 1 cm kadar asagı indirebildim. halaa yuksek geliyor. oksijen kaynakcısına gitcem bir ara biraz asagıya kıvırtacam. onun dısında. motorun gucu manyak. rodajda cok kasmasam da bir kac yokus yukarı deneme yaptım. ne kadar gaz versem de yiyo 3-4 vites farketmiyo.
bugun trafikte sıkıstırıldım mecburen rodajda olsam da 100 km/h in uzerine cıktım. tabi bilmiyorum gercek 100 mu degilmi. tekerler hiç guven vermiyor yalnız. kredi kartını biraz hafifletince yol tarzı birşeyler de edinmek istiyorum. contiescape bulursam belki :S

buyuk bomba ise servis de beni bekliyor sanırım. bugun fikirtepe taraflarına ugramıstım, cullas grubun internet sitesinde anadolu yakasında yazan tek servis ata motor a gittim. o da bıraktıgını falan soyledi. sordum nerde var biliyomusun dedim. basta tek bizdik falan dedi. sonra maltepe falan geveledi biraz. pazartesi fabrikayla goruscem bakalım ne ayak? koca istanbulda servisleri yoksa bak o zman sen şamataya. :D


sen de çetmenden mi aldın motorunu? kaça aldın?

brkfrt
18 Kasım 2007, 05:24
resimler cok güzel arkadaşlar güzel bir gezi olmuş imrendim resimlere bakarken. myheart görüşemiyoruz ne zamandır bende şimdilik asyanın bu senetle verdiği kros motorlardan düşünüyorum sizler ne dersiniz?

myheart
18 Kasım 2007, 12:06
@brkfrt Gezmekden Fırsat bulamıyoruz ki kanka :) Asya alma bence ya motor cabuk dağılır tipten. Ramzey veya Zongshen in titreşimsiz modellerine bak her zaman söylediğim gibi...

buralpdi
19 Kasım 2007, 18:31
Buralpdi sordum jantla ilgili sorunu. Önemli olan göbekten jantın içine olan mesafenin kurtarması dedi. Ama kesin emin olamaz görmeden etmeden.

arkadaşlar bizim arka jant tellerimiz çabuk kırılıyor onun için araştırma yapıyorum, DISTORTEDMAN arkadaşımında dediği gibi elinde örnek olmadan insanlar emin olamıyor. jant tan bir adet söküp öyle aramak daha doğru olacak,ilgin için teşekkür ederim DISTORTEDMAN.

DISTORTEDMAN
19 Kasım 2007, 18:40
arkadaşlar bizim arka jant tellerimiz çabuk kırılıyor onun için araştırma yapıyorum, DISTORTEDMAN arkadaşımında dediği gibi elinde örnek olmadan insanlar emin olamıyor. jant tan bir adet söküp öyle aramak daha doğru olacak,ilgin için teşekkür ederim DISTORTEDMAN.

buralpdi hafta sonu koşturmacaydı fuardı foruma bakamadım pek. Benimde arka jantta bir tel kopmuş. Tesadüf babamın dükkanda aynı boy varmış. Bir sürü jawa teli var hiç biri uymuyo, kesin söylim. İki tane kopsa bende kaldım ayazda. Bi şekilde yolu düşerse tel alabildiği yerlere bi soracak varmı diye. Göbek tarafında punta kafası gibi tutan kısmından kopmuş. Bence kopukken dolaşmamak lazım. Tehlikeli. Bathunun başına gelen bizede olabilir. Aslında sık sık kontrol etmek lazım telleri.

myheart
20 Kasım 2007, 02:01
telleri değilde cantı telleriyle komple değiştirseniz daha sağlıklı olur sizler için.. Demekki kronik bi hata var cant telleriyle ilgili ?

Benimkinde hiç tel gevşemedi ve kırılmadı su ana kadar. 8000 km deyim yaklasık

DISTORTEDMAN
20 Kasım 2007, 10:07
Hmmm eğer jantları değiştirmeye karar verirsem bunu muhtemelen biraz eskittikten sonra yapmak daha iyi olur daha az zarar etmek adına. Lastiklerle jant birbirine uyumlu bi şekilde bi Japon markasından alınıp takılabilir belki. Alma aşamasında da öne bir üst kalınlıkta lastik takmak için uygun olabilecek bir jant takmak isterim. Motorumun çekişinden memnunum belki biraz düşürebilir lastiğin kalınlaşması bunu ama, keşke bi şekilde deneme imkanı olsaydı. Acaba siz ne düşünürsünüz bu konuda arkadaşlar?

buralpdi
20 Kasım 2007, 11:16
buralpdi hafta sonu koşturmacaydı fuardı foruma bakamadım pek. Benimde arka jantta bir tel kopmuş. Tesadüf babamın dükkanda aynı boy varmış. Bir sürü jawa teli var hiç biri uymuyo, kesin söylim. İki tane kopsa bende kaldım ayazda. Bi şekilde yolu düşerse tel alabildiği yerlere bi soracak varmı diye. Göbek tarafında punta kafası gibi tutan kısmından kopmuş. Bence kopukken dolaşmamak lazım. Tehlikeli. Bathunun başına gelen bizede olabilir. Aslında sık sık kontrol etmek lazım telleri.

evet aynı yerden kopuyor batu'nun başına gelenler banada oldu, lastiğin patladığını anladığım zaman hızla yavaşladım durduğum zaman lastik tamamen inmişti. ilginçtir hep arka teller kırılıyor. bir sorunda inik lastiğin üzerinde gidemiyorsunuz ve itmenizde sorun oluyor (lastik yapısından dolayı) tel kopmuş ve iç lastiği deldiği için hemen havası indi. teller çok kırılgan. mt.de bir formda okudum amartisör çok yumuşak olursa çabuk kırarmış. amartisörüde ayarından sertleştirdim biraz . bakalım yine tel kıracakmı?

DISTORTEDMAN
20 Kasım 2007, 12:15
Olabilir yaylanma arttıkça telleri zorlayabilir belki. Geniş bir somun bir somun var amortisör mili üzerinde onunlamı sertleşiyor :silent: Bende daha çok asfaltta kullandığımız için amortisörü biraz sertleştirmek istiyordum zaten.

bathu
20 Kasım 2007, 13:50
evet aynı yerden kopuyor batu'nun başına gelenler banada oldu, lastiğin patladığını anladığım zaman hızla yavaşladım durduğum zaman lastik tamamen inmişti. ilginçtir hep arka teller kırılıyor. bir sorunda inik lastiğin üzerinde gidemiyorsunuz ve itmenizde sorun oluyor (lastik yapısından dolayı) tel kopmuş ve iç lastiği deldiği için hemen havası indi. teller çok kırılgan. mt.de bir formda okudum amartisör çok yumuşak olursa çabuk kırarmış. amartisörüde ayarından sertleştirdim biraz . bakalım yine tel kıracakmı?

buralpdi geçmiş olsun :rendeer: arkadaşlar cantın tel kırma olayı sağlam cant akortu olmadığından kırıyor. bende motoru ilk aldığım zamanlar çatır çatır 2şerli kırılıyordu, takıyorum kırılıyor en son kazaa yaptım. 80km hızla yol alırken tel kırılıp lastiği patlatınca yatırmıştım motor :pale: sonra sında çok sıkı olacak şekilde cant akordu yaptırdım. ustayı tembihledim taş gibi olsun şu teller diye birdahada kopmadı 5 ay geçti aradan nerdeyse. arka tekeri değiştirdiğimde tekrar sıkı akord yaptırdım lastik ok gibi sekizde çizmiyor telleri elimle bile esnetemiyorum sıkı kaya gibi akord yaptırın ve her uzun yola çıkarken 1 dakkanızı bile almaz ellerinizle esnetmeye çalışın gevşeyen varsa sıkın gerçi sağlam akord olunca ne gevşiyor ne kopuyor :rendeer::rendeer:

buralpdi
22 Kasım 2007, 12:00
bathu teşekkür ederim, ben ilk tel kopmaının ardından hemen akort yaptırdım hemde iyi bir ustaya ama yine kırdı. pazar günü sizlerinde gazıyla biraz dolaştım resimleri gezi yazılarında bakarsınız. şile yağmura rağmen güzeldi.


http://img156.imageshack.us/img156/4696/leventdosya011qn2.jpg (http://imageshack.us)

bathu
22 Kasım 2007, 12:14
bathu teşekkür ederim, ben ilk tel kopmaının ardından hemen akort yaptırdım hemde iyi bir ustaya ama yine kırdı. pazar günü sizlerinde gazıyla biraz dolaştım resimleri gezi yazılarında bakarsınız. şile yağmura rağmen güzeldi.


ağbii yumuşak yapmışlardır akordu canttaki sekiz çizmeyi giderip bırakmışlardır.sert sıkı yaptırcaksınız tellerde esneme elleyince olmuyacak bak ozaman kopuyormu:cat:

myheart
22 Kasım 2007, 12:18
benım tekerde de biraz 8 çizme olayı oluyodu. Kendim Kurcaladım akortlar şimdi azaldı ama cantımda yamukluk var biraz...

Akort ayarını Kaç Paraya Yaptırıyorsunuz??
Bana bi bisikletçi ön arka 50 ytl ye ayar ve cant düzeltme yaaprım dedi.. Bende Gider yeni cant alırım demiştim :mrgreen:

buralpdi
22 Kasım 2007, 12:23
sıkı sıkı yaptı bathu ben kontrol ettim dediğin şekildeydi, 50ytl istedi pazarlık etmedim yeterki düzgün yap dedim. amartisörler yumuşak olursa yaparmış şimdi sertleştirdim bakalım kıracakmı?

bathu
22 Kasım 2007, 13:23
benm amortisörler aldığımda beyenmedim çok esniyordu en üst seviyede sertleştirdim hem çok az bişide yükseldi motor. üstten vidayı cevirip hem setleşiyor çok azda yükseliyor. tornavida çekiş yardımıyla vura kaka hallettim :rendeer:

buralpdi
22 Kasım 2007, 13:42
galiba enduroclup forumlarında okudum amartisör çok yumuşak olunca yaylanmadaha çok olduğu için çekiç misali tekeri yere vururmuş banada mantıklı geldi. sertleştirince motor dediğin gibi biraz yükseldi ama yol tutuşu daha iyi oldu pazar günkü gezidede eski ayara göre çok çok iyiydi çamurdan çıkmak için uğraşırken sert amartisörün daha iyi olduğunu gördüm.

bathu
22 Kasım 2007, 14:15
galiba enduroclup forumlarında okudum amartisör çok yumuşak olunca yaylanmadaha çok olduğu için çekiç misali tekeri yere vururmuş banada mantıklı geldi. sertleştirince motor dediğin gibi biraz yükseldi ama yol tutuşu daha iyi oldu pazar günkü gezidede eski ayara göre çok çok iyiydi çamurdan çıkmak için uğraşırken sert amartisörün daha iyi olduğunu gördüm.

:cat::cat::cat::cat::cat:

buralpdi
22 Kasım 2007, 14:47
Olabilir yaylanma arttıkça telleri zorlayabilir belki. Geniş bir somun bir somun var amortisör mili üzerinde onunlamı sertleşiyor :silent: Bende daha çok asfaltta kullandığımız için amortisörü biraz sertleştirmek istiyordum zaten.

DISTORTEDMAN senin sorun gözümden kaçmış, evet amartisörün üst kısmındaki somuna çekiç ve tornavida yardımıyla sertleştiriyorsun. sende yapabilirsin somunun ilk gevşemesi biraz zor oluyor ondan sonrası kolay

sertleştirmende fayda var motor daha verimli oluyor

gceterez
23 Kasım 2007, 00:35
biz de biraz gezdik..

http://img113.imageshack.us/img113/9985/mg0315lm9.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/7043/mg0318bp3.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/2180/mg0322oc5.jpg
resimler sizin de tanıdığınız krometyuza ait :)

bu da ben..ramzeyi yakalamak mümkün değil :P
http://img86.imageshack.us/img86/9826/mg0319zo9.jpg
http://img86.imageshack.us/img86/1222/dscn1794smallxg4.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/8532/dscn1811smallvh4.jpg
http://img68.imageshack.us/img68/4476/dscn1823smalldd3.jpg
bu skyteam satılık ;)

http://img217.imageshack.us/img217/6853/dscn1820smallgv7.jpg

DISTORTEDMAN
23 Kasım 2007, 10:09
DISTORTEDMAN senin sorun gözümden kaçmış, evet amartisörün üst kısmındaki somuna çekiç ve tornavida yardımıyla sertleştiriyorsun. sende yapabilirsin somunun ilk gevşemesi biraz zor oluyor ondan sonrası kolay

sertleştirmende fayda var motor daha verimli oluyor

Tamam Buralpdi sağol. Denicem ilk fırsatta artık.

bkadri
23 Kasım 2007, 11:40
amartisör sert olursa motor rahat olmuyor özellikle bozuk yolda titreyen motor tam bir vibratör oluyor.

arkadaşlar bende arora kasıar 150 cc kros var bunu en az 250 cc. lik bir krossla takas etmeyi düşünüyorum. Bildiğiniz böyle bir yer varmı.

buralpdi
23 Kasım 2007, 16:43
[QUOTE=bkadri;871060]amartisör sert olursa motor rahat olmuyor özellikle bozuk yolda titreyen motor tam bir vibratör oluyor.

valla bizim amartisörler bir suzuki,ktm,honda,yamaha,kawasaki'de kullanılanlardan olmadığı için ancak ayarını buldu.:P sizin anlattığınız şekilde sertleşmiyor zaten:mrgreen:

gceterez buralar neresi ? güzel yerler

hegemonya
23 Kasım 2007, 19:13
ayak freni pedalı yüksek demiştim, hem rahatsızlık veriyor hem de yanda bekletince guvensiz bir surus oluyordu. bugun oksijen kaynakcısına gittim biraz ısıttı sonra egdik. tam istedigim gibi oldu. 2 haftadır nerdeyse ayak freni kullanmıyodum kendimi guvensiz hissediyodum. simdi guzel oldu.

üsküdarda ferhat ustaya ugradım bir de oda rolanti ayarı debriyaj ayarı falan yaptırdım. yerlerini de öğrendim civataların falan. bir de 26 lık bir canta attım arkaya cillop gibi oldu valla. haftasonu da hava guzel gozukuyo gebzeye dogru yaylancam galiba.

herkese iyi sürüşler. ;)

gceterez
24 Kasım 2007, 20:18
kızılcahamam çamkoru mesire yeri, geyik üretme çiftliği...

myheart
24 Kasım 2007, 23:03
siz gezin yarın hava güzel olcakmıs. Ben çalışıyorum malesef... :(

gceterez
25 Kasım 2007, 20:08
bekleyen derviş muradına ermiş... ^_^

tam istediğim gibi olmuş.motoru gördüğümde MTV hurda arabası yapılanlar kadar mutluydum.motoru ve demirleri verdim ve "usta sen en iyisini bilirsin" dedim..grenajlara ufak müdahaleler yapabileceğinin de belirttim :)

http://img103.imageshack.us/img103/9969/phto0024xt6.jpg
http://img510.imageshack.us/img510/4028/phto0025vy6.jpg
http://img516.imageshack.us/img516/2255/phto0026my7.jpg
http://img86.imageshack.us/img86/1108/phto0027zd2.jpg
http://img134.imageshack.us/img134/6015/phto0028hc4.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/535/phto0029yf9.jpg
tam istediğim gibi modüler olmuş.yani istersem 3 vida sökerek çıkarabilecem ;)
http://img103.imageshack.us/img103/1610/phto0030af9.jpg
(aradaki grenaj parçası bende.bi ara yapıştırcam)

motorun kiri için herkesten özür dilerim :D :D enduro işte...

maliyet :
demirler 50 ytl
işçilik 30+5 ytl.(çok güzel yapınca ben de cömert davrandım)
otobüs parası 2x90 kuruş :grin:

Naci63
26 Kasım 2007, 12:19
Hayırlı olsun. Bir de çantaları takınca nasıl duracak merak ediyorum. Selamlar.

myheart
26 Kasım 2007, 13:04
oo valla güzel olmus uzun yolda cok işe yarıyacagına eminim o cantaların.. İşçilikde dediğin gibi gerçekten güzel olmus.. Motor kirli ama olsun Böylesi Daha Güzel :joker:

hondasayko
26 Kasım 2007, 16:16
Merhaba,
Bisiklet kullanıyorum ve uzun süredir aktif araba kullanıcısıyım.Motor ehliyetimi scooter da aldım, kursda fazla seçenek yoktu, vitesli kullanamadım. Ben enduro motor almak istiyorum ( 650 - 1000 cc ). Ancak önce başlangıç motoru olarak 200-250 cc cross düşünüyorum. Bazı motorcu arkadaşlarım "125 cc de alsan cross tehlikelidir , ybr 125 al , hatta scooter al en iyisi" diyorlar.

Sizce 200cc - 250 cc cross başlangıç için tehlikeli midir? Asfalt ve toprak yolda kullanım açısından soruyorum; akrobatik hareketler ve engebeli arazi kullanımı olmadan.

Benim düşüncem ileride de crossu satmamak ve enduro ile beraber kullanmak şeklinde.

Şimdiden Sağolun

buralpdi
26 Kasım 2007, 16:45
Merhaba,
Bisiklet kullanıyorum ve uzun süredir aktif araba kullanıcısıyım.Motor ehliyetimi scooter da aldım, kursda fazla seçenek yoktu, vitesli kullanamadım. Ben enduro motor almak istiyorum ( 650 - 1000 cc ). Ancak önce başlangıç motoru olarak 200-250 cc cross düşünüyorum. Bazı motorcu arkadaşlarım "125 cc de alsan cross tehlikelidir , ybr 125 al , hatta scooter al en iyisi" diyorlar.

Sizce 200cc - 250 cc cross başlangıç için tehlikeli midir? Asfalt ve toprak yolda kullanım açısından soruyorum; akrobatik hareketler ve engebeli arazi kullanımı olmadan.

Benim düşüncem ileride de crossu satmamak ve enduro ile beraber kullanmak şeklinde.

Şimdiden Sağolun
merhaba hondasayko
tercihiniz enduro ise ramzey 200 krosunu tavsiye ederim .bence 2,el alırsanız daha iyi olur.en azından pişene kadar mutlaka motoru düşürüp kaldıracaksınız üzülmezsiniz.alacağınız bu motorla ileride almayı düşündüğünüz büyük cc endurolara daha rahat geçiş yaparsınız. kullanırken enduro tarzı sürüş tekniklerini daha iyi öğrenirsiniz ve tecrübe edersiniz.bence yol şartlarımıza en uygun motosikletler endurolardır.çinli makinalar içindede bence en iyisi ramzey.

hondasayko
26 Kasım 2007, 17:30
Sağolun cevap için,
Anladığım kadarıyla cross almanın herhangi bir commuter (ybr 125gibi) almaktan farklı olmadığını özellikle vitesli motor kullanmamış birisi için ikisininde aynı zorlukta olacağını belirtmek istiyorsunuz? İlerideki tarza görede cross un uygun olduğunu belirtiyorsunuz?

Benim aklıma takılan cross ların tehlikeli aletler olduğunun etrafımdakiler tarafından söylenmesi. Gerçekten ybr 125 ten tehlikelimi bunu merak ediyorum. Extrem kullanım olmasa da.

hegemonya
27 Kasım 2007, 02:40
kaçımız bu makinaları extreme tv de gördüğümüz gibi kullanıyor ki?

Sizin amacınız vitesli motor kullanmayı öğrenmek ise her ikisini de kullanabilirsiniz.

İlerde alacağınız yüksek ccli enduronuz ile offroad sürüş de yapacaksanız ybr alarak offroad tecrubesi kazanmamış olacağınız için offroadda güçlü makina ile sorun yaşayabilirsiniz. İllaki yatıp kalkacaktır makinanız, yatan kalkan çinli olsun ;)

Güvenlik sorunundan kastedilen nedir, arkadaşlarınız bahsettiği tam anlamadım, ama motorun yüksek oluşu ve süspansiyon yumuşaklığı (özellikle ülkemizde) kesinlikle dezavantaj değil, bilakis avantaj bana göre.

buralpdi
27 Kasım 2007, 11:38
Sağolun cevap için,
Anladığım kadarıyla cross almanın herhangi bir commuter (ybr 125gibi) almaktan farklı olmadığını özellikle vitesli motor kullanmamış birisi için ikisininde aynı zorlukta olacağını belirtmek istiyorsunuz? İlerideki tarza görede cross un uygun olduğunu belirtiyorsunuz?

Benim aklıma takılan cross ların tehlikeli aletler olduğunun etrafımdakiler tarafından söylenmesi. Gerçekten ybr 125 ten tehlikelimi bunu merak ediyorum. Extrem kullanım olmasa da.

merhaba, spesiyal yani tam kros makinalarla ramzeyi aynı kefeye koymayın. ramzey adı kros olsada bir enduro makinedir, fazla zorlayamayazsınız neticede parasına göre bir alettir. ilk başlayan birisi için ,sizin tabir ettiğiniz bizim spesiyal makina olarak adlandırdığımız makinalar tehlikelidir . çok güçlü ve ataktırlar.bu makina size başlangıçta yeterlidir daha sonralarıda yetecektir.

ybr 125 naked tarzıdır bu makinalardan sonra geçişler enduroya değilde genellikle cadde veya büyük naked'lerle son bulur.

kısaca; ileride enduro makinayla devam edecekseniz ramzey 200 veya onun benzerleri.

neden; aynı tarz makinayla başladığınız için enduro tarzı sürüş tekniklerini daha kolay ve pratik öğrenmiş olursunuz. niçin her farklı motorlarında şürüşleride farklıdır . bir örnek oturuş biçimleri farklıdır, ikinci bir örnek virajlara girmesi farklıdır.:)

myheart
27 Kasım 2007, 13:06
Sağolun cevap için,
Anladığım kadarıyla cross almanın herhangi bir commuter (ybr 125gibi) almaktan farklı olmadığını özellikle vitesli motor kullanmamış birisi için ikisininde aynı zorlukta olacağını belirtmek istiyorsunuz? İlerideki tarza görede cross un uygun olduğunu belirtiyorsunuz?

Benim aklıma takılan cross ların tehlikeli aletler olduğunun etrafımdakiler tarafından söylenmesi. Gerçekten ybr 125 ten tehlikelimi bunu merak ediyorum. Extrem kullanım olmasa da.

Arkadasım sen toprak yolda ybr 125 le gitmeye calıssan motor savurur seni ve kendini... Disli tekerlekler yok.. Ybr düz yolda sakın sakın gidersin.. Enduroda yolda sakin gitmenin otesinde Arazide de istedigin yol arazi dag taş gidebilirsin... Bi zararı oldugunu düşünmüyorum.. Asıl tehlikeli olan motorlar specialler Husaberg Vb aletler.. Bizimkilerin nesinden korkarlar anlamıyorum.. Belki korkan insanın boyu kısadır ve ulaşamadıgı cigere mundar deme istedi duyuyodur...

hondasayko
27 Kasım 2007, 13:51
Bence arkadaşların güvenlik sorunundan anladıkları sizinde belirttiğiniz gibi " motorun yüksek oluşu ve süspansiyon yumuşaklığı " . Ancak arkadaşlarımın dışarıdan gözlemleri sonucu bu görüşler oluşmuş daha çok. Uzun süre cross kullanmış olan yok. O yüzden sizden öğrenmek istedim.

Aldığım kararın doğru olduğunu görüyorum sayenizde. Özellikle bu forumda teknik bilgi ve içerik yeterli.

Kanuni 250 cc ve Ramzey 200 cc arasında kalmış durumdayım , inşalllah motoru alınca bende katılımcı olurum foruma.

myheart
27 Kasım 2007, 14:11
ramzey yada zongshen 200 titreşimsiz al. Başka motor alma

buralpdi
29 Kasım 2007, 11:07
Bence arkadaşların güvenlik sorunundan anladıkları sizinde belirttiğiniz gibi " motorun yüksek oluşu ve süspansiyon yumuşaklığı " . Ancak arkadaşlarımın dışarıdan gözlemleri sonucu bu görüşler oluşmuş daha çok. Uzun süre cross kullanmış olan yok. O yüzden sizden öğrenmek istedim.

Aldığım kararın doğru olduğunu görüyorum sayenizde. Özellikle bu forumda teknik bilgi ve içerik yeterli.

Kanuni 250 cc ve Ramzey 200 cc arasında kalmış durumdayım , inşalllah motoru alınca bende katılımcı olurum foruma.

Aksine motorun yüksek olması ve süspansiyonun yumuşak olması bir avantajdır eğer boyunuz kısa değil ise..........:) trafikte otomobil kaportasından daha yüksek sürüş yapmanız yol şartlarına ve kaza durumlarında size avantaj sağlar. yere nekadar yakın olursanız vucudunuz o kadar(otomobil) kaporta ile temas riski artar(kaza anında) enduroda genellikle diz kapağınızın alt kısımları risk altındadır

amartisörün yumuşak olması da Türkiye yolları için avantajdır çünkü yollar o kadar kötüki asfalta giderken bazen insan düşünüyor'' acaba arazidemi sürüyorum ? '':P

herkes sana kendi kullandığı, bildiği motoru tavsiye edecektir haklılar da bu konuda tercih senin.

hondasayko
29 Kasım 2007, 16:01
İşin gerçeği tehlikeli diyen arkadaşlardan birisinin boyu kısa:) , benim 1.80 motor sonradan yükseltilmemişse rahat olacaktır benim için. Aslında araba kullanmama rağmen beni en çok düşündüren istanbuldaki trafik , mümkün olduğu kadar trafikten kaçacağım , haftasonları sakin yerlere gitmek istiyorum motorla. Cross alacaksan en az sorunlusu Ramzey deniyor internette gezdiğim kadarıyla.