Orijinalini görmek için tıklayınız : Zealsun 150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
buralpdi
22 Ağustos 2007, 12:51
Ya bizim motorlardaki stop etme yada sağlıksız çalışma sorunuda böyle karbüratöre hava almasından kaynaklanıyor işte :pale:
Arkadaşlar 200'lük Quingqi motorlarımız dünyada çapında tercih edilen bi makine :mrgreen: , aşağıdaki linke bir bakın. Birde adamlar süper geziyolar, diğer başlıklara bakınca çok ilgi çekici resimler bulabilirsiniz. Bu resimlerede bakdıkça en az Gezi bölümümüzdeki resimlerdeki kadar bir enduro heyecanı sarıveriyor hemen içimi. Sizlerle paylaşmak istedim.
http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=4673806&postcount=64
bu form için teşekkürler DISTORTEDMAN
gördüğümüz gibi gezmek için illaki büyük motor olması gerekmiyor.altımızdaki motorlarımızın kıymetini bilmek gerekiyor.:cat:
DISTORTEDMAN
22 Ağustos 2007, 13:54
Evet abi kesinlikle kıymetini bilmeliyiz. Ehliyetimi alıp trafikte aktif kullanıma harbi harbi başlayalı 2 gün oldu. Yani dün sabah işe geldim ilk olarak. Akşam dönüş tam bir stres küpüydü. E5 de araçlar üstüme üstüme geliyo falan... Ama bu sabah sanki tadına varmaya başlayacakmış gibi hissetmeye başladım :) Motorumu çok seviyorum.
Myheart biraz dikkat ettimde size verdiğim linkinteki resimler Taylanda ait. Çin değil. Kalite biraz daha iyi tabiki. Bizimkiler gibi baştan savma yapmıyolardır işleri. Sinyallerin kalitesini bende farketmiştim.
buralpdi
22 Ağustos 2007, 14:44
bu motorları fuar'da ilk gördüğüm zaman hoşuma gitmişti .ozamanlar varederonun yanına hem şehiriçi kullanmak hemde kros yapmak için motor arıyordum.ilk izlenimlerimde bile bu motorun diğer çinlilerden farklı olduğunu tespit ettim . ramzeyin ilgisizliği yüzünden motorlar hakettiği değeri görmüyorlar.ramzey kafasını kullansa bu motorla satış rekorları kırar.bence fırsat tepiyorlar
DISTORTEDMAN
22 Ağustos 2007, 14:49
bu motorları fuar'da ilk gördüğüm zaman hoşuma gitmişti .ozamanlar varederonun yanına hem şehiriçi kullanmak hemde kros yapmak için motor arıyordum.ilk izlenimlerimde bile bu motorun diğer çinlilerden farklı olduğunu tespit ettim . ramzeyin ilgisizliği yüzünden motorlar hakettiği değeri görmüyorlar.ramzey kafasını kullansa bu motorla satış rekorları kırar.bence fırsat tepiyorlar
::plus1::
Fuarda Ramzeyi hatırlamıyorum ama firma politikası hakkında tamamen katılıyorum.
buralpdi
22 Ağustos 2007, 14:56
galiba 2005 fuarı idi hem piooner hemde ramzey vardı biri alt katta biri girişteydi ikisinin arasındaki farklılıklara bakmak için bir aşşağıya bir yukarı çıktığımı hatırlıyorum:)
bathu
23 Ağustos 2007, 14:20
Harun egsozu deldirmişsin bi resim koyda görelim :) bide şu denemen nasıl o havafilitresinden miymiş deliği kapatınca sonuç ne oldu ?
myheart
23 Ağustos 2007, 14:36
resim atarım bathu yakında... Cekmeyi unuttum... O monifolddaki geri donusum zımbırtısındaki kapak pert olmus.. Ordan da motor hava almaya başlamıs. Yakıt asırı arttı ceki düştü. Su anda o kapagı baska bi kapakla değiştirdim uydurmadan... Şimdilik acaip sekilde ceki ve yakıt fark etti..
motoemin09
23 Ağustos 2007, 15:14
My Heartsenin Arka Camurluk Yok Plakayi Oraya Bir Sac Ile Monte Et Cok Daha Hos Duracak
myheart
23 Ağustos 2007, 18:05
nasıl yanı cizim fln yapabilir misin ??
CathastrophiX
24 Ağustos 2007, 20:27
Has anyone changed the main jet on their Ramzey/Pioneer/Qingqi 200?
I'm currently using a 130 main jet (122,5 is original, Suzuki DR200 has 125 as standard)
I've raised the needle one notch and adjusted the mixing screw 3 turns out.
Top speed is 120-125 km/h.
A lot of people here in Sweden has changed the rear sprocket to 44 teeth, has anyone found a 16 teeth front sprocket yet?
gceterez
24 Ağustos 2007, 22:34
what do you mean by "main jet"? what is it for? in carburetor? if is it possible,can you put a photo?
44 teeth is the right choise :) but no one found 16 teeth.they produce it in the mechine shop.
I didnot modify my Ramzey by its top speed is still 120-125 :)
CathastrophiX
24 Ağustos 2007, 23:13
Yes, the main jet (a brass screw with different sizes of holes) is in the carburetor and feeds gasoline above 3/4 throttle
My Qiingqi also has a top speed of 120-125 km/h, before I adjusted the valves I had a top speed of 130-133 km/h (of the scale on the speedometer)
bathu
25 Ağustos 2007, 13:47
aha yine maykıl gelmiş :mrgreen: lem maykıl hadi yandan kaykıl :queen: sori pardon yani :rendeer: :cherry: aha yine cins sorular sormuş 120-125-133 bunlar motorun ömrünü yiyen hızlar ya pistonu şişirirsin yada krank motorun bitarafından kendini gösterir ceee der ..
gceterez
25 Ağustos 2007, 19:55
CathastrophiX,
our bikes' warranty are very imporntant in our country,therefore we cannot change anything inside the carburetor.Lets talk abouth it 8 mounth later :)
by the vay, again in our country,the gasoline is very expnesive so that I prefer to drive slowly :))))
Soni
27 Ağustos 2007, 17:23
ilgilenen arkadaşlara
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=4691804&keyword=4691804
panternet
29 Ağustos 2007, 00:26
ARKADAŞLAR ZEALSUN 200GS ALDIM
BENİM ZONGSHEN 200GYA SATILIK
İLGİLENEN ARKADAŞLAR BANA MAİL ATSIN ZONGSHEN MAVİ 2000 KM CİVARIN BAKIMLARI YAPILDI 2006 MODEL VE ÖN DİŞLİ 17 DİŞ YAPILDI MODİFİYELİ ALAN PİŞMAN OLMAZ HİÇ BİR BORCU YOK BEN COK MEMNUNUM AMA 3 ADET MOTOR OLUNCA KULLANAMIYORUZ
AYRICA 94 MODEL 50 LİK VESPA RADYATÖRLÜ O DA SATILIK
panternet10@hotmail.com BALIKESİR
aksumega
30 Ağustos 2007, 01:00
SKYGO 250-4 motordan kullanan yokmu arkadaşlar kendimi yalnız hissediyorum.
cetiner70
01 Eylül 2007, 13:14
arkadaşlar benim motorun hız göstergesi 40km yi geçmiyor km teli sağlam olduğu halde bu sorun niye anlamadım.aldığım bayiye sordum iç kısımlarını yağ la geçmezse değiştir dedi nasıl yapmalıyım.şimdiden teşekkür ederim
myheart
04 Eylül 2007, 14:16
@cetiner70 km telini bi değiştir istersen sen...
myheart
07 Eylül 2007, 17:41
heytt millett noldu motorlarda sorun kalmadımı.. Canavar gibi demi hepsi. Tıkır tıkır çalışıyor demi...:mrgreen:
gceterez
18 Eylül 2007, 20:46
Bgn ilginç bir macera yaşadım...
lastiğimin havası azdı..benzinlğe kadar gideyim tamalayayım dedim..giderken bi sorun yoktu ama ışıklarda durunca lastik oturdu...bi 200 mt iterek götürdüm motoru,bastım şişti ama hemen indi..dedim macera başlıyo :) o benzinlikte de iyi bir lastikçi olduğunu biliyorum,hep arabamı götürüyorum.Ona gittim dedim sen hiç motosiklet lastiği tamir ettin mi? o da, sökersen tamir ederim dedi :o başa gelen çekilir dedim ve başladım sökmeye.allahtan bi kaç kere sökülüşünü takılışını görmüştüm..yarım saatte söktüm adamın eline verdim..neyse 5 dk.da yamadı.Ben de 10dk.da da yerine taktım :) zincir ayarımı da yaptım mis gibi balatamı da temizledim...aslında iki levyem olsaydı lastiği bile tamir ederdim :D:D gerçi 4 ytl için değer mi?
bathu
19 Eylül 2007, 13:27
benm 7000 km de arka lastik bitti.:pale: lastik almam gerekiyor. aslında hoşumada gidiyor:) dirft yapıyor arka gaza oturunca he he:) daha büyük takıcam lastik arayışındayım
gceterez
19 Eylül 2007, 23:44
ben 15k km.de 3. patlak sebebiyle keyfe keder değiştirmiştim..seni tebrik ediyorum.. :)
myheart
22 Eylül 2007, 16:56
ben 7500 km deyim.. lastikde daha cok var... Değiştirmeyi bende düşünüyorumda bakalım zaman :mrgreen: Cin lastıkleri cok kayıyo tırsıyorum virajlarda fln :)
Bi de benım zincir gevsediginde cok fazla maşaya değiyo ona zincir gerdirme gibi ne tür bişey yapabiliriz.. Bildiginiz bi şey varsa soylerseniz sevinirim.. Arka dişliyi büyüterek sanırım o sürtünmeyı onleyebilirim...
redrose
22 Eylül 2007, 17:29
myheart arka dişliyi orijinali ile kullanıyorum genede şakırtı oluyor, arkaya daha büyük dişli takarsan motor iyiden iyiye yavaşlar bu sefer hiç gitmez, bence uğraşma.
bathu
22 Eylül 2007, 21:15
harun zincirden bakla almayı dene tek bakla al belki düzelir ağbi
buralpdi
26 Eylül 2007, 18:40
arkadaşlar fotoğraflar geç olsada ortalığı biraz şenlendirelim. ağustos ayında karaburun gezisi yaptım. nasıl bir yer olduğunu merak ediyordum.maltepe den karaburun 90km. 1,5 saatte gezerek gittim.karadenizin güzel yerlerinden biri
http://img213.imageshack.us/img213/9015/picture167fl8.jpg
birazda arazi......... orman içine
http://img402.imageshack.us/img402/570/picture169ch8.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9691/picture170ys6.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/6779/picture171dy1.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/8044/picture172dl4.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/7766/picture173ix2.jpg
genel manzarası
http://img402.imageshack.us/img402/2048/picture174cp4.jpg
günbatımı
http://img413.imageshack.us/img413/2995/picture176uo0.jpg
resimler direk olarak niye açılmadı ? bir yerde hata yaptım galiba
buralpdi
28 Eylül 2007, 19:12
http://img215.imageshack.us/img215/3430/picture167nk1.jpg (http://imageshack.us)
http://img215.imageshack.us/img215/6206/picture169st6.jpg (http://imageshack.us)
http://img215.imageshack.us/img215/1933/picture170vd3.jpg (http://imageshack.us)
http://img402.imageshack.us/img402/763/picture171kp8.jpg (http://imageshack.us)
http://img411.imageshack.us/img411/8581/picture172gq9.jpg (http://imageshack.us)
URL=http://imageshack.us]http://img411.imageshack.us/img411/6623/picture173kp8.jpg[/URL]
http://img411.imageshack.us/img411/76/picture174is6.jpg (http://imageshack.us)
http://img402.imageshack.us/img402/824/picture176jf1.jpg (http://imageshack.us)
resimleri düzelttim şimdi daha rahat bakılır
myheart
30 Eylül 2007, 14:26
myheart arka dişliyi orijinali ile kullanıyorum genede şakırtı oluyor, arkaya daha büyük dişli takarsan motor iyiden iyiye yavaşlar bu sefer hiç gitmez, bence uğraşma.
Motor yavaşlar haklısın ama O tork a da değmez mi? Debriyajdan elini kaldırdıgın anda bi anda kafa kaldırması motorun hoş olmaz mı ?
harun zincirden bakla almayı dene tek bakla al belki düzelir ağbi
Zincir kopuncaya kadar ellemeyi düşünmüyorum.. Sonraki zamanda zincire yük bindiginde yarı yolda fln bırakır sorun yaratır...
gonenli82
30 Eylül 2007, 17:21
arkadaşlar benim lastikler bitti tam sıfır. bizim ilçede kros için olan lastikler 4.00/18 ben biraz daha geniş 4.50/18 gibi bişey arıyorum yardım edebilirmisiniz
arkadaşlar pioneer, ramzey 200cc crossların yağ filitreleri yamahanın 125 ybr modelleriye aynı ben yeni değiştirdim 8000km bakımı yağ filitresi ve yağını değiştirdim motorun
yağ filitresini fiyatı 25 ytl. yağınıda castrol 10-40 aldım kendim değiştirdim servise değil .hala arka lastiğimi yenilemedim daha :pale: bal kabağı oldu :)
http://img504.imageshack.us/img504/2801/bturr001mn0.jpg (http://imageshack.us)
bu resimdeki sağdaki eski filitre kutuda yeni filitrenin kutusu :wiinkk:
http://img112.imageshack.us/img112/8782/bturr002ft7.jpg (http://imageshack.us)
aklınızda olsun yağ filitresi bulamıyoruz demeyin ben buldum:) kutunun üstündeki numaraları alıp yamaha servisinden alabilirsiniz :rendeer::rendeer:
marefb
03 Ekim 2007, 12:34
ark.lar sorum olucak skyteam almaya karar verdim fakat yedek parca sorunu yok üretimden kaldırıldı gibi seyler dönüyo en son durum ne skyteam de eger skyteam ofsayta düstüyse ramzey alıcas artık :silent:
buralpdi
03 Ekim 2007, 12:46
bence düşünmeden ramzey al........ iyi motor
marefb
03 Ekim 2007, 13:00
http://img525.imageshack.us/img525/9664/st125smpd7.jpg (http://imageshack.us)
http://img525.imageshack.us/img525/9664/st125smpd7.61de744fb6.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=525&i=st125smpd7.jpg)
bu alet hakkında bilginiz varmı ??
skyteam karbüratörlerinde problem varmotor gitmiyor, grenaji çabucak soluyor fabrikası yani dışardan getiren firma gebzede olması lazım. dier konu selesi 4 parmağını geçmeyecek kadar ince. ben benimkinde uzun yolda kıç ağrısı sorunu çekiyorum bunu düşünemem bile feci
gceterez
03 Ekim 2007, 23:32
bathu
yağ filitresinin orjinali 20 ytl.Ve gayet kolay bulunuyor :)
ama orjinali de yanlış seçim. Çünkü KN-132 model k&n yağ filitresi 7$ sadece :)
-----------------
marefb,
benim bir arkadaşım(msn: mehmet_turan@hotmail.com) satıyor skyteam enduro modelinden. 1500 ytl istiyor. O skyteam ben ramzey çok gezdik ;) yani ramzey ne kadar sorunsuzsa BU SKYTEAM de o kadar sorunsuz, tavsiye ederim ;)
myheart
04 Ekim 2007, 13:24
benım karburatorde pislik vardı. Düşük devirlerde motor aynı benzin biter yaa o sekilde tekleme yapıyordu.. Ama devri yükselttikce motorda herhangi bi sorun görünmüyordu... Motor ciklesiz calısmaz olmustu ve hayatta rolantide calısmıyordu devamlı gaz vermen yüksek devir kullanman gerekiyordu.. Bu Belirtiler Hareket halindeyken gerçekleşti Ve 30 km bi mesafe o sekilde dvm ettim. Ertesi gün de aynı sekilde o 30 km lik yolu geri dondum. Sürekli yüksek devirle... Zorda olsa evime gelebildim.. Ertesi gün hemen Hava filtresini soktum ondan şüphelenmiştim ama baktım ki bi sorun yok Tek sorun karburator kalmıstı ve bi gazla karburatoru yerinden soktum bi güzel parçaladım. temizledim ufledim püfledim. Sonra tekrar yerine taktım.. Karburatoru takarken en cok benı zorlayan gaz telini takmak oldu.. Neyse bi masraftan daha kendi tecrubelerimiz fikirlerimiz sayesinde kurtulduk... Çinliyi Ve Çinlileri Seviyorum :rendeer:
Naci63
04 Ekim 2007, 14:15
Ben Ramzeyin yağ filtresini servisimden 10 YTL'ye alıyorum. Bu KN-132 dediğiniz hangi markanın?
gceterez
05 Ekim 2007, 06:05
K&N :)
burdan ankara baran motora selamlarımı gönderiyorum o zaman..anladınız siz onu :)
myheart
05 Ekim 2007, 11:15
K&N Bi Marka. En iyi Performans Hava Filtresi Yapan Bi firma...
brkfrt
05 Ekim 2007, 17:42
arkadaşlar merhaba yeni üye oldum 3000 ytlye kadar bütcem var bu tip motorlardan düşünüyorum siz ne önerirsiniz zonghsen veya ramzey in 200lük motorları iyi diyorlar bilmiyorum ikisi acaba aynı motor mu?
DISTORTEDMAN
06 Ekim 2007, 14:12
Hoşgeldin @brkfrt, merhaba. Ben 4 aydır 200cc.Ramzey kullanıyorum. Güc bakımındar baya tatminkar, zira neredeyse sürüşümün tamamı artçıyla geçiyor. Gazı verince motor kesinlikle bi düşünmem lazım demiyor. Stop etme sorunu vardı. Düzeldi. Genel bi sorunmuş zaten ama forumumuzda yanılmıyosam şöyle bi başlık vardı; sorunsuz motor, çözümsüz sorun yoktur :) Ne alırsan al bu kawasakide olsa Honda da olsa sorun çıkacak. Ama benimki gibi 3000km.de aküsü gitmez heralde japonların :pr: 3000YTL.ye en iyi alabileceğn kros tabi çin olacak ve ramzeyi tavsiye ederim. Zongshenlerde güzel olduğunu söyleyen arkadaşlarımız var sitede. Onlarda yorum yapsınlar ben hiç ama hiç kullanmadım benimkinden başka. Ama memnunum makinadan. Selesi uzun yola müsait olsa dişlileri değiştirip maksimum hızı yükseltip lastiklerde eskiyince viraj lastiği alıp touring-enduro niyetine uzun bi zaman kullanırdım inan. Ama bunların hiçbiriyle uğraşmayacağım motor olayını benimseyip paramı cebime koyunca satıp bir 650lik enduro alacağım tabi. Sana tavsiyem 2.el alman ve benim gibi zarar etmemen. Çin mallarını satmak hem zahmetli hem çok fiyat kırıcı bişey başkalarında gördüğüm kadarıyla.
myheart
06 Ekim 2007, 18:11
ZONGSHEN alabilirsin gönül rahatlıgıyla..Ben Motoru Alalı 1,5 Sene oldu Su Anda 8000 km civarlarındayım... Ama Dikkat etmen gereken bi konu var ki balansor sistemi olup olmadıgı.. Balansorlu (Titreşim onleyici) Zongshen 200 cc lik bi enduro buldugunda hiç kacırma hemen al.. Bi de @DISTORTEDMAN Arkadasımızın dedigi gibi kesinlikle 0 alma ikinci el al.. Uygun fiyata sorunları giderilmiş motor cok piyasada... Başka çin mallarınada kapılma... En İyilier Zongshen Ve Ramzey... (Ramzeyin iyi oldugunuda tüm kullanıcıları soyluyolar ordan biliyorum :cherry:)
pazar günü samsundaydım motorlarla yol yapalım dedik arkadaşları görmüş oluruz hesabı. 8500kmye geldi motor şuan
tekteker ustası ali motoru bi deneyim dedi bende videoya çektim cep telefonuyla :cat:
V633y4n7Vj4
buda kanuni 250 chopper tektekere nasıl kalkar:cherry:
FUMeHOo0N4E
myheart
12 Ekim 2007, 14:49
güzel kaldırıyo eleman hee... Bathucanım Sen dikemiyon mu kafayı oyle ??
biz dikiyoruzda bu adam kaldırıp gidiyor ağbi çalışmak lazım:P
GOOGLE
14 Ekim 2007, 16:32
Arkadaşlar merhaba,
Ben daha önce bu forumda kastore nikli arkadaşımıza ait olan sarı ramzey'in sahibiyim. Motorsikleti memleketime götürüp orada 20 gün falan bindim. Şimdi orada. Fakat motorla ilgili sormak istediğim bazı şeyler var eğer izin verirseniz:)
Önceleri sorunsuz olan motorum. Ben acemilikten yaklaşık 30 kere (abartı değil gerçek) devirdikten sonra bazı problemler çıkarmaya başladı. Şimdi bunları sıralayacağım. Sizden ricam bunlar hakkında bana yardımcı olmanısdır. Şimdiden teşekkür ederim. Motor şu anda 4500km de.
1- Motor ön-dişlisi büyütülmüştü. Bunun yakıt tüketimini düşürmesi (daha az devirle daha çok yol alabildiği için) beklenirken aslında tam tersi oldu. Tabi kullanımla da alakalı olabilir ama şöyle ortalama bir veri var elimde. 520km= 100YTL. Bir kere hava filtresini temizledim. Çok ilginçtir üzerinde çok fazla benzin vardı ve tabiki çamurlaşmış toz:)
2- Motor özellikle son günlerde 1. viteste 4000-5000 devirlerde ve daha yüksek devirlerde çok titremeye başladı. Ama özellikle 1. viteste çok titriyor. Ben vitesli kullanmayı öğrenirken kalkışta çok fazla stop ettirdim başlarda. Bunun etkisiyle 1. vites dişlisi diğerlerine göre çok aşınmış olabilir mi?
3- Ön tekerin bazı jant telleri sallanıyor. Nette okuduğum kadarıyla bu çok zararlı bir durum. Bunun için ne yapılabilir?
4- Jikleyi (karbüratörün üzerinde bu modelde) tam çekince (yani tam alta indirince) motor teklemeye başlıyor. Acaba karbüratör ayarı mı bozuk? Biraz yukarı yani tam çekili durumdan biraz daha az çekince, normal jigle görevini yapıyor. Yani 2100 devirde sürekli çalışıyor motor. Ama işte jigle tam en alta indirilirse devir düşüyor sanki stop edecek gibi oluyor.
5- Motor ilk çalıştığında bir süre (iyice ısınana kadar) bir zincir şıkırtısı geliyor. Bu egzantirik zinciri denilen şey heralde bu. Sanki gevşemişte içerde biryerlere sürtüyor gibi ses geliyor. Ama ilk başlarda bu ses yoktu sonraki günlerde gelmeye başladı. Fakat her zaman motor ısındıktan sonra bu ses kesiliyor. Salt motor sesi geliyor.
6- Motoru kullanırken belirli bir devirden sonra motordan vınn vınn vıııııınn diye her gaz verişte gaz ile beraber incecik bir ses geliyor. Bu ses sübap ayarsızlığı sebebiyle mi yoksa başka sebeplemi geliyor bilemiyorum!!!
7- 6. Maddede anlattığım durumun bir benzeri fakat bu sefer sanki motor tıssss tıssss tıssss diye ıslık çalıyor bazen de butür bir ses duyuyorum.
8- Son olarak da özellikle yokuş çok çıktığımda veya yavaş sürdüğümde bir yanık kokusu alıyorum. Acaba balatayı mı yakıyorum? Veya balatayı çoktan yaktım da arkasından motor ağıt mı yakıyor?:)
Evet benim yazacaklarım bu kadar. Şimdi öncelikle motor tamiri konusunda pratik olarak sıfıra yakın olduğumu sadece nette çok fazla forumlarda okuduğumu belirtmek isterim. Sorular içinde saçma olanlar varsa kusura bakmayınız lütfen. Şimdiden kaleminize sağlık:)
Herkese güvenli sürüşler dilerim...
buralpdi
15 Ekim 2007, 16:05
Merhaba GOOGLE
önce geçmis olsun sonrada bence sorular1n1n yan1t1 için iyi bir ustaya müracaat et bilmeden kurcalarsan daha çok masraf edersin
GOOGLE
15 Ekim 2007, 21:05
Merhaba GOOGLE
önce geçmis olsun sonrada bence sorular1n1n yan1t1 için iyi bir ustaya müracaat et bilmeden kurcalarsan daha çok masraf edersin
son derece haklisiniz bence. Ben Malatya' da zaten Süleyman Memnun' un güvenilir dediği bir motor ustası buldum. Hatta şarj dinamosu bozulduğunda oraya götürdüm. Seneye tatilde yine bu sorunların bazıları için oraya götüreceğim, bu konuda sıkıntı yok.
Ama bazı şeyleri (benim yapabileceklerimi) de kendim yapmak istiyorum. Bu işlere öteden beri merakım vardır aslında ama başka motorlarla uğraştım (motorlu testere(2t), bahçe ilaçlama makinası motoru...vb.) ama bir motorsiklete ilk defa bindim ve ilk defa onu kurcalamak niyetindeyim. Öğrenmek istiyorum ve bu gerekli aynı zamanda. Çünkü orası Taksim değil:), resmen dağın başı ve en ufak şeyde 60km 'lik yolu tepip şehrin merkezine inip motor ustasının yanına gidemem. Bu sebeple sizden fikirlerinizi almak niyetindeyim.
Cevabınız için teşekkür ederim.
buralpdi
16 Ekim 2007, 19:29
sevgili GOOGLE,
ben seni gayet iyi anlıyorum aynı huy bendede var.geçmiş formları okursan benim istop etme sorununu bulmak adına nelerle uğraştığımı görürsün.arızalı olan bana ait birşeyi illa ben tamir etmek isterim.bizim bindiğimiz motor 4zamanlı çalışmadığı zaman; benzin geliyormu,elektirik varmı,buji ateşliyormu diye kontrol edersin hepsi varsa motorun çalışır.çok yatmaktan karbüratöründe sakızlanma olur söker temizlersin,yağını kontrol edersin.bunları yapabilirsin ama iş senin anlattığın arızalarda ise mutlaka ve mutlaka ustaya göstermelisin.çok iyi bilmediğin bir işi yaparken mutlaka başka bir yere zarar veriyorsun ve arızalar hep birbirini kovalıyor.başıma geldiği için anlatıyorum bende köyde binmek için titan aldım merkeze 24km.uzakta olduğu için aynı sorunları bende yaşadım.yanlış anlama motoru ustaya götürmek bazen çok daha ucuza geliyor.her işin belli başlı püf noktaları vardır takarken veya sökerken bazı parçaları sökebilmek için özel aparatları var.elinde yoksa aparatlar veya bilmiyorsan aparatla söküleceğini ,sökerken kırıyorsun veya zarar veriyorsun.diyelimki eksantirik zincirini değiştirmek isterken masraf zincirle kalmıyor.
bunları senin tamir hevesini kımak için anlatmıyorum yanlış anlama,körü körüne tamir işine girmeden önce dost tavsiyesi olarak kabul et .sevgiler
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO