Orijinalini görmek için tıklayınız : Çinliler Neler Yapmış
mavibisiklet
20 Nisan 2006, 14:25
Arkadaşlar
http://www.china-motorbike.com
adresinde bir çinli motosiklet firmasının modellerini inceleyebilirsiniz. çok güzel motorlar yapmış adamlar:cat:
Ertuğrul_Öz
20 Nisan 2006, 14:30
Race motorumsu şeyin jantlar bana biryerden tanıdık geldi ama:silent: :P
cemo_brs
20 Nisan 2006, 14:33
jinlunun mu dadynin mi ne o jantlar
mavibisiklet
20 Nisan 2006, 15:02
Özellikle 300 cc racing harika görünüyor.:)
skyrider
20 Nisan 2006, 15:18
arkadaslar galiba o racing 300 cc degil 250cc gerce modelınde gs250 kasada gs300 yazıo ama anlıyamadım:silent:
CenkKeskin
20 Nisan 2006, 15:52
hocam korkacan bu çinlilerden :queen:
hyosung150
20 Nisan 2006, 17:07
kırmızı racing diye yaptıkları motora bakıyorumda bu motoru hangi salak tasarımcı çizmiş yaw göz var nizam var böle iğrenç görünüşlü bir racinge binilirmi onun yerine mobilete binerim daha iyi hiç yoktan safkan mobilet gerçek mobilet derim racing miş kabamın racingi
fakir ama gururlu
20 Nisan 2006, 17:14
race değilki o motor. touring gibi daha çok. grenajı daha modern yapsalarmış güzel bişeyler çıkabilirdi ortaya
NicemaN
20 Nisan 2006, 17:20
eehhehe grenajlar nedense kanuni racer ile aynı :)
mostwanted_57
20 Nisan 2006, 17:46
çin işi japon işi bunu yapan iki kişi tak fişi bitir işi :mrgreen: :P :queen:
mavibisiklet
20 Nisan 2006, 22:18
Adamlar bir süre sonra japonları geçecek yeni motor modelleri üzerinde çalışıyorlarmış sürekli. :)
ylmzzz
20 Nisan 2006, 23:45
Adamlar bir süre sonra japonları geçecek yeni motor modelleri üzerinde çalışıyorlarmış sürekli. :)
hiç sanmam 10 sene arkadan geliyorlar teknoloji olarak. anca 250cc altı üretirler. mühendisler yapıyor japonların büyük motorlarını.
benim de çin motorum var ama japonları zor geçerler
mavibisiklet
21 Nisan 2006, 00:01
hiç sanmam 10 sene arkadan geliyorlar teknoloji olarak. anca 250cc altı üretirler. mühendisler yapıyor japonların büyük motorlarını.
benim de çin motorum var ama japonları zor geçerler
Bizde şöyle yanlış bir kanı var patent olayı ile ilgili. Çoğu kimse paten ile üretim yapmanın iyi bir şey olmadığını düşünür. Oysa patent ile üretim, bir çok evreyi aşarak ve öğrenerek geçmek demektir. patent ile yapmazsanız zaten o noktaya gelene kadar bir sürü vakit ve para harcayacaksınızdır.
Sonraki aşama ise patentli üretim esnasında yapılan işlerden edinilen tecrübelerin üretime dönüşmesidir. Bu adamlar öğrenmeyi seviyor. Ve her geçen gün daha çok gelişiyorlar. Motor konusu Türkiyede değil dünyada patlama yapacak diye düşünüyorum.
Bir Çinli sohbet esnasında bana dediki " Afrikadada bambu yetişir, ama Afrikalılar için çimen gibi birseydir, bir şeyler yapmak için için kullanmazlar. kuruyup gider bambular. Oysa çinde biz, bambuyu yeriz, ev yaparız, köprü yaparız, ip yaparız, kısacası sayılamayacak kadar çok iş için kullanırız. Bu onların müthiş bir azma ve zekaya sahip olduğunu gösterir. Ayrıca işçi ustasını eleştirebilir, buda doğruyu bulmak için iyi bir yötem, işte arge diyebileceğimi....:)
extacy77
21 Nisan 2006, 00:02
Akira bana da tanıdık geldi hepsi birbirine benziyor zaten çeki gözlülerin..
PcKopatGhostRider
21 Nisan 2006, 00:40
kaldır at çöpe.. ne kadar uyduruk oldukları her hallerinden belli..
Khutuck
21 Nisan 2006, 00:49
10 yıldan çok daha geriden geliyorlar. Görüştüğüm bir Çin fabrikasına 1991 model Honda VFR400'e denk bir motor üretip üretemeyeceklerini sordum, "teknolojimiz yetmez" dediler. Adamlar hala 70'lerin teknolojisini kullanıyorlar.
clubrn
21 Nisan 2006, 01:06
anaaaaaaaaa bunnar benım makınanın aynısı yapmıslar yaaaaa SUM250-R GS aynı vallaaaaa hyosung gt 250 ıle vallaaa cbr 1100xx fireblade bıle cıkarırlar bunnar nası cıkardılar cbr 125r ın aynı gorunuste bı motor
gureli
21 Nisan 2006, 01:52
Arkadaşlar ben Japonların otomobil,motosiklet,fotoğraf makinası gibi ve diğer birçok ürünlerin savaştan sonraki gelişimini yakından takip eden bir vatandaş olarak, DİYORUMKİ çinliler çok yakın bir tarihte bu piyasanın hakimi olacaklar.Neden diyecekleriniz olacaktır mutlaka. Çünki Japonlar'da böyle başlamıştı . Önce kolonlayıp ucuz olarak dünyaya sürüm yaptılar aklınıza gelecek her ürün böyle oldu , ama yedek parçaları pahalı ve servis azdı .
Aynen bizde olduğu gibi.Piyasa kapıp köşe dönmek isteyen birçok avrupa firmaları zamanla bazıları eridi bazıları da kaliteye yönelip ayni Japon malını hem ucuz hem kaliteli olarak devam ettirdi :yalnız burada Japonların bir taktiği vardı, hiç bir firmanın markasını fason olarak yapmadı Mazda Mazda olarak Toyota Toyota olarak üretti yada nissan ( daha önceleri Datsun ) datsun olarak üretti . demek istediğim (Ali,Veli, Hasan ,Hüseyin)yani anlıyacağınız yerli isimlerle çinde üretim yapılması Japonların yapmadığı bir işti ve zamanla markaları piyasayı tuttu bügün bir Yamaha ,Suzuki ,Kawasaki varsa zamanında markalarının arkasında durup hak ettikleri içindir .Bizde de bazı markalar isim vermiyorum,Çinde üretim yaptırıp (ucuz işçilik ucuz malzeme+Çinde enerjiyi devletin bedava vermesi )maliyeti çok düşük seviyelere indirmesi dolayısıyle ve sürümden kazanıp işzizliğin önüne geçmesi, ama bizdeki firmaların bunu fırsat bilip köşe dönmek amacını güderek kalitesiz mal yaptırıp,kapabildiğini kapıp ortadan yok olacak firmalarımız var.Ancak bunun aksini düşünen , firmalarımızda var işi ciddiye alıp kendi markalarını (her ne kadar Çinde üretilsede)devam ettirecek ve garantisinin arkasında durup iyi servis verecek markalarımız var. Ancak bizler bu markaların hangisi olduğunu zamanla göreceğiz (ben göremem artık ama yaşı genç olan arkadaşilarımız görecekler (yaşım 66 )ama gönlüm hala genç ve rüzgar sevdalısıyım.
Demek istediğim Çin malları şu anda belki yeterince kaliteli değil ama kalite = fiat = performans bunu gözönünde bulundurmak gerekir. Yani Nasrettin hocanın dediği gibi parayı veren düdüğü çalar.
hepinize bol rüzgar kazasız sürüşler dilerim.
sarapci
21 Nisan 2006, 03:51
beni cindi japondu avrupaydı ilgilendirmiyo,bi tek saglamlık ilgilendiriyo.insallah becerir cin su iside parayı batı yerine doguya veririz.daha ucuza gelir.
CANGO
21 Nisan 2006, 05:37
çinlilerin sağlam bişey yapması için kırmızı kar yağması şart...
sarapci
21 Nisan 2006, 06:10
oyle deme r 75 yapan bi cinli var,almanlar bile ondan alıyo.eski bmwden bahsediyorum,ji jianhg mıydı neydi.saglamlık yada kalite parayla ilgili.getiren firmalar biraz az kar dusunseler daha kaliteli mal urettirirler.
demonicdreams
21 Nisan 2006, 11:18
Çinli'ye 3000 lira verirsen sana 3000 liralık motor yapar. 15000 lira vereceğin zaman sana Honda ayarında bir motor da sunabileceklerdir. Kötü üretim, kötü kopya Çinliler'in genlerine işlemiş bir hastalık değildir. Adamlar bir de bizim Motor camiamızdaki şöhretlerini bilseler var ya :)
Çinliler neler yapmış;
Çin'de verilen büyük bir yemeğe İngiltere'den çok önemli misafirler de katılmış. Kimdir nedir bilmiyorum ama üst düzey bürokratlar falandı sanırım. Yemek servisi esnasında davetli bir İngiliz hanımının şapkasına bir miktar ketçap dökülmüş. Çinli bir yetkili şapkayı kaptığı gibi adamlarından birine verip "bunun aynısını bulun, yapın, hemen buraya getirin" diye emretmiş. Aradan x zaman geçtikten sonra görevlendirilen adam elinde şapkanın bire bir kopyasıyla geri dönmüş. Şapkanın üzerindeki ketçap lekesi bile oradaymış. :)
Bu denli yorum yoksunu, bire bir taklitçi zihniyet için iyimser düşünmek de zor tabii. Ama ben kendi Çinli'mden memnunum.
Ertuğrul_Öz
21 Nisan 2006, 21:03
Demonicdreamsin anlattığına benzer bir olay Üniversitede okurken aboratuarda görevli bir arkadaşımın başından geçmişti. Size onun ağzından aktarayım.
laboratuarda kullandığımız tüm cam tüp ve beherleri yıllardır . Yıllık olarak topluca Çin'den alırız. Ancak her seferinde her 1000 parçadan 5 tanesinin defolu gelmesi birkaç yıl sonra dikkatimizi çekti.Ve çindeki üreticiyle, arada defolü ürünleri bize kakalamaması konusundan konuştuk. Çindeki fabrikanın sorumlusu bize 6 yıl önce yapılmış olan İngilizce sözleşmeyi faxladı. Sözleşmede altı çizili kısımda Şöyle yazıyordu:
"we want only 0.5% faulty product" Yani sadece %0.5 hatalı ürün istiyoruz
Evet adamlar bu defolu parçaları anlaşmayı yorumlama eksikliklerinde özellikle koymuşlar.
Mengu16
22 Nisan 2006, 01:28
Hepsi aynı , hepsi aynı !
sarapci
22 Nisan 2006, 20:32
cok iyiymis yav.:mrgreen:
teknikmotor
23 Nisan 2006, 01:27
arkadaşlar üzülerek söyleyeceğim ama Çinliler fazla değil 8-10 sene içinde motosiklethatta diğer pekçok konuda dünya ticaretinin lideri olacaklar.............
Ne honda ne yamaha nede diğerleri düşük maliyetle boy ölçüşecek durumda değiller onlar bile küçük cc de ÇİNLİLEŞMEYE başlamadımı.....
Yıl sonunda 400 ve üzeri cc deki motorlarıda türkiyeye geliyor....750 -1000 konuşuluyor...
Sağlamlık mevzuna gelince bilirsiniz en kaliteli çelik avrupa özellikle iskandinavya sıra dağları bölgesinden çıkar ....alman arabaları isveç arabaları en çok bu kaliteli madenler sebebiyle uzun ömürlü ve sağlamdır....
Japonlarda metal hep sorundu 70 ve 80 lerden kalan tüm motorların depoları çürük kartelleri patlak yada yamalıdır..ama 2000 lerde yeni metal sulama teknikleriyle bu sorunu aştılar...
Şu anda bilinen demir rezervlerini yüzde 65 kadarı çinde ama hala çin DIŞARDAN DEMİR CEVHERİ ALIYOR.. Neden düşünün bakalım.............
Kendi rezervlerini korumak ve zamanı geldiğinde tek başına dünya metal demir çelik endüstürisini elinde tutmak için ..... neyse
Çinliler her talebe göre motor v.s. yaparlar ...
manci45
23 Nisan 2006, 12:38
ya arkadaşlar bu çinliler nasıl insan bole adamlar her alana bulaşmışlar:queen:
sarapci
23 Nisan 2006, 21:04
iyide niye uzulucekmisiz cin dunya ticaretine hakim olunca onu anlamadım.ben batı tutyo diye daha cok uzuluyorum.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO