PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha R6 Gaz Yemiyor



tirmit
16 Eylül 2013, 16:20
Arkadaşlar konu benim için acil ve önemli olup daha önce başına gelen varsa yardımını rica ederim. Zira sorun kangren bir hal aldığından sinirleri de yıpratmaya başladı.

Yamaha R6-S
2007 model

8000 devir üzeri sanki hız kesiciye girmiş gibi oluyor ve gaz yemediği gibi devirlenmiyor da. Devir kesici vb. ikaz lambası yanmıyor, arıza kayıtlarında bir hata da göstermiyor. Birbirinden farklı tamircilere gitti fakat sonuç yok. En son akü ve konjektör değişmişti. Motor ilk çalıştığında genellikle sorun yok, 15 dakika kadar yol gittikten sonra sorun başlıyor ve ~8000 devir sınırı aşılamıyor.

Benzin pompası olabilir mi?
Alternatör olabilir mi?
Beyin olabiilir mi?
Emniyet sensörlerinden biri olabilir mi?

Benim aklıma gelenler bunlar ancak çalışma detayını bilemediğim için daha fazla yorum da yapamıyorum, takıldım kaldım.

Konu benim için acildir, yardımcı olabilecek olanlara şmdiden teşekkür ederim.

Felon
16 Eylül 2013, 16:25
Benzin pompası olsa hiç geçmez 8 bin deviri.
Beyinde aynı şekilde olur diye düşünüyorum.
Elektriksel bişey sanki

kral8181
16 Eylül 2013, 16:27
jikle acıktır jikle :)

tirmit
17 Eylül 2013, 21:29
Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Beyin ve benzin pompası (Benzin deposu ile birlikte) başka motordan değişerek denendi, durum aynı. İnşallah gelişme oldukça haber vereceğim.

emrb
17 Eylül 2013, 21:43
Allahın işi bu fazla kurcalama :)

TATLIHIZ
18 Eylül 2013, 01:45
Gecmiş olsun aynı sorun kawasaki de olmustu gene arıza bölümünde 8000 deviri gecmiyordu konusunu baktım ama bulamadım ben

tr_select
18 Eylül 2013, 01:47
Bujilere bakın-pipolara bakın. Sensörlere bakın... Sorununuz bunlardan birisi

maverıck
18 Eylül 2013, 01:51
sana tavsıyem kızıltoprakta delta bısıklet yamaha servısıne gıt gokhan ustaya oyle bır r6gormustum orda yanı senın arızana benzeyen bır motor gokhan usta yapmıstı umarım arızan gıderılır sınır bozucu bır durum

Shrieker
18 Eylül 2013, 02:07
Nedense şu başlık geldi aklıma:

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/111690-efsanevi-problem-bir-motor-neden-7500de-cakilir.html

Bir okuyun baştan sona belki düşük ihtimal de olsa aklınıza gelmeyen birşeyler bulursunuz.

tirmit
18 Eylül 2013, 09:51
Allah'ın olmayan bir iş yoktur :)

Buji ve pipolar kontrol edildi, ama tabi atlanan bir şeyler olabilir, oksijen sensöründen söz edildi bir de ama ne olduğunu bilmiyorum, soracağım.

Delta motorda çözüme kavuşamadık bakalım araştırmaya devam.

Konuya gün içinde bakacağım,

herkese teşekkürler.

Syanur
18 Eylül 2013, 10:43
Yamaha R6 Gaz Yemiyor

Gaz bulamıyorsa biber gazı yesin ::puro::

Şaka şaka, bilen biri cevap versin....

h2rx
18 Eylül 2013, 11:22
Kavasaki konusundan hatirladigim kadariyla motorun icinde kullanilan orjinal olmayan zincirin gereksiz uzamasindan kaynakliydi ama arkadaslarin belirttigi konuyu okumanizda fayda var.

tirmit
18 Eylül 2013, 19:16
Teşekkür ederim,
Yazıyı okudum, videoyu da dün evde izlemiştim. Benzer ancak fazla örtüşmüyor gibi. Yanlışım yoksa orada motor devri sabit kalıyor, bende ise kompresyona düşüyor, boş viteste bende sorun gözükmüyor, sürüşte ise gaz kolunu çevirince motor frenine düşüyorsun. Bununla beraber ortak noktalar da yok değil. Bakarsın benzer bir şey de çıkabilir. Umutla bekliyoruz bakalım.

JUSTice4all
18 Eylül 2013, 19:59
sorun biraz farklı ama belki biri aradan birsey yakalar diye dusunerek; benim hayabusa israrla bezen 2500-3000 bazense 6000-6500 devir arasını ıkınarak, oksurerek ve devir keserek 1-3 saniye arasinda geciyordu. senin yaptigin gibi bir cok parcayi degistirdim, inceledim. sensorler, konjektor, hava filtresi, bujiler, ram air, sente ayari, yakit filtreleri, beyin... hic bir ustaya guvenmem her isi kendim yapmaya calisirim, ona ragmen bir cok namli usta gezdim ve hepside neden ustalara guvenmemem gerektigini gosterdiler bi' sekilde. sorun ise 5 ay once degistirdigim yuksek bar cikisli benzin pompasinda cikti.
yazdiklarini okuyunca aklima gelen ilk soru ise bosta iken motor 8000 ustunu goruyor mu oldu?

tirmit
19 Eylül 2013, 12:24
Eğer imkanın varsa (gerek yer, gerek el becerisi gerek teknik bilgi) kendi işini kendisi yapman kadar güzel birşey yok senle aynı fikirdeyim)
bende boşta iken rastlamadım, sorunsuz üst devirlere çıkıyor ve böyleyken egzosta patlama, alev gibi çiğ atık diye düşünülebilecek bir şeye de rastlamıyorum.

KorcanYıldız
09 Mayıs 2014, 12:33
Arkadaşlar foruma motorumla ilgili bir sorunu paylaşmak ve çözüm araştırmak için girmiştim.
Benzer bir sıkıntı da 2 gündür benim 2006 R6'mda var. Motor arıza ışığı yanmıyor.
Fakat motor 3-4k deviri geçtikten sonra sanki tek silindir bir enduro gibi çalışmaya başlıyor.
Silkelenerek ilerliyor çekişten düşüyor ve sesi de vızıltı gibi çıkması gerekirken sanki sürekli
egzos tükürüyomuş gibi çalışıyor. Sesi her ne kadar yeni nesil R1 lere benzemiş olsada bu durum
anormal olduğu için keyfim kaçtı sizce neden olabilir ???
Yardım ve önerilerinizi bekliyorum

cihan54
09 Mayıs 2014, 12:42
Kirli yakıttan dolayı zaman içerisinde deponun dip kısmında tortu oluşur. Bu tortu zaman içerisinde depodan yakıt çeken filtreyi de yoğunlaştırıp tıkamaya başlar. Yüksek devirdi daha debili yakıt emilimi gerektiğinden, bu noktada emilimin önünü tıkamış gibi oluyorsunuz ve motor boğulma eğilimi gösteriyor. Deponuzun dip kısmını ve özellikle depodan yakıt çeken filtrenizi temizletin...

tirmit
24 Haziran 2014, 16:56
Gecikme için şimdiden özür dilerim,
Sonuçsuz kalan işleri bende sevmiyorum ama oluyor işte bazen böyle.

Problem ayaklık müşüründen kaynaklanıyormuş, değişti ve sorun bitti.
İyi forumlar.

tr_select
24 Haziran 2014, 18:33
Gecikme için şimdiden özür dilerim,
Sonuçsuz kalan işleri bende sevmiyorum ama oluyor işte bazen böyle.

Problem ayaklık müşüründen kaynaklanıyormuş, değişti ve sorun bitti.
İyi forumlar.

Müşür nasıl böyle bir olaya sebep olabiliyor ki ? Bilgili arkadaşlar, açıklayabilir mi? Merak ettim.:)

shadow slx
22 Haziran 2016, 10:32
Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama aynı sorun bende şuan mevcut viteste iken 4.500 rpm i geçemiyorum boşta iken sıkıntı yok. Ayaklık müşürü denmiş ama bi alaka kuramadım. açıklayabilecek arkadaş varsa sevinirim ona göre bende gidip değiştireyim. Ya da çok iyi anlayabilecek usta tavsiyesi varsa sevinirim. motor 2006 R6 teşekkürler.

tirmit
22 Haziran 2016, 11:11
Ayak müşürü olarak tespit edilen husus da yanlış çıkmıştı, bir dönem sonra tekrarlayınca anlaşıldı.
Son aldığım bilgi acil stop düğmesindeki temassızlıktan kaynaklandığı şeklinde oldu.

Umarım işinize yarar ve sorununuz çözülür.

Herkese selamlar ve hayırlı Ramazanlar.

shadow slx
23 Haziran 2016, 18:26
Ayak müşürü olarak tespit edilen husus da yanlış çıkmıştı, bir dönem sonra tekrarlayınca anlaşıldı.
Son aldığım bilgi acil stop düğmesindeki temassızlıktan kaynaklandığı şeklinde oldu.

Umarım işinize yarar ve sorununuz çözülür.

Herkese selamlar ve hayırlı Ramazanlar.

Teşekkürler bir kontrol edeyim bakalım. olmadı sırayla,

1-bujiler ve kabloları
2-bobin
3-benzin pompası
4-motorun üzerindeki sıcaklık sensörü
5-ecu
diye tek tek bakıcaz.
servislerin coğunda diagnostik cihazıda yok ki bilgisayara bağlatsak. Yine de servis tavsiyesi bekliyorum arkadaşlar.

Mechaniker
27 Haziran 2016, 00:37
benzin pompası

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

benzin pompası üst devirlerde yetiştirmez bunun nedeni iç pompasının deform olması benzin popasını değiştir problem gider

shadow slx
28 Haziran 2016, 09:23
benzin pompası

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

benzin pompası üst devirlerde yetiştirmez bunun nedeni iç pompasının deform olması benzin popasını değiştir problem gider

Teşekkürler, problem çözülünce sonucu yazacağım.

MZ781
28 Haziran 2016, 10:24
Debriyajla ilgili sıkıntı olabilirmi? Devir arttıkça sıyırırda... Böyle bir tecrübemde var

shadow slx
28 Haziran 2016, 16:41
Debriyajla ilgili sıkıntı olabilirmi? Devir arttıkça sıyırırda... Böyle bir tecrübemde var

Değil, öyle olsa devir yükselir ama motor yürümez.devir almıyo,almıyo sonra ıkına sıkına 4500 rpm i geçince düzeliyor fırlıyor motor.yani sıkıntı tam 4500 rpm e kadar yukarısında problem yok aşağısında motor bazen tek buji eksik gibi çalışıyo bazen düzgün ama 4500 rpm e gelince boğulur gibi garip ses çıkarıp yürümüyor falan. Bir sıkıntı var ama dilinden anlayan yok. benzin pompası olması ihtimali kuvvetli ama yüksek devire çıkınca düzeldiği için emin değilim pompa mı başka birşey mi diye.

Levent
28 Haziran 2016, 17:16
Basit düşünüyorum, uzmanlık alanım değil, sadece fikir.

Devir nasıl yükselir motorda ? - Gaz kolu çevirilir, gaz kelebekleri açılır,benzin pompası pompalar, enjeksiyon püskürtür,buji yakar, yanma odalarında patlar, oluşan gaz ile tepme kuvveti oluşur piston krank hareket eder, lastik döner.


Kontrol edilmesi gereken işlem sırasını oluşturmak sorun çözümmüne yardımcı olacaktır. Dediğim gibi sadece fikir yürütüyorum. Cok anladığımdan değil.

shadow slx
18 Ekim 2017, 11:03
Değil, öyle olsa devir yükselir ama motor yürümez.devir almıyo,almıyo sonra ıkına sıkına 4500 rpm i geçince düzeliyor fırlıyor motor.yani sıkıntı tam 4500 rpm e kadar yukarısında problem yok aşağısında motor bazen tek buji eksik gibi çalışıyo bazen düzgün ama 4500 rpm e gelince boğulur gibi garip ses çıkarıp yürümüyor falan. Bir sıkıntı var ama dilinden anlayan yok. benzin pompası olması ihtimali kuvvetli ama yüksek devire çıkınca düzeldiği için emin değilim pompa mı başka birşey mi diye.

Arkadaşlar selamlar,

motorun arızaları şu şekildeymiş,

1-benzin pompası - (değişti gaz yeme olayı düzeldi hiçbir devirde tıkanmıyor artık)
2-buji bobinleri - (sol baştan 2 si de kaçak yapıyormuş, değiştdim, tekleme de düzeldi)

yani arıza tek biryerden değilmiş bu 2 si biraraya gelince motor sürülmez hale gelmişti.

Düzeldi çok şükür. Ama dertler bitti mi yoo. :) şimdi de debriyaj kaçırmaya başladı. 6000 rpm e kadar sıkıntı yok geçince devir fırlıyo ama motor aynı yerden devam ediyor ilginç :)

koraycbr
18 Ekim 2017, 11:45
Sorunun çözülmesine çok sevindim. Ben de bir suredir buji pipolarindan cekiyorum (bobinler) Sıfır mı taktiniz ve nereden ne kadara temin ettiniz acaba ?

shadow slx
18 Ekim 2017, 11:52
Sorunun çözülmesine çok sevindim. Ben de bir suredir buji pipolarindan cekiyorum (bobinler) Sıfır mı taktiniz ve nereden ne kadara temin ettiniz acaba ?

Önce servisten aldığım fiyatı paylaşayım da :)

Merhaba,

Ateşleme bobininin tanesi 419 tl. Yakıt pompaso 2496 tl Parçalar siparişle Ort. 1 ay'da yurtdışından gelir.

iyi günler.

Sonra da kendi temin ettiğim yöntemi paylaşayım;

benzin pompasını Aliexpressten aldım, 30 usd a 15 günde geldi. buji bobinlerini ebay den 2 adet olarak 2.el aldım 40 usd verdim. Tl ye çevirmeye gerek görmedim bile yani :) (servisten gelen fiyattandan sonra)gerçi 2 el ama sağlam çıktı sonuçta.

koraycbr
18 Ekim 2017, 12:47
Benzin pompasını daha önce degistirdim ( Sorun o değilmiş ama ücret odemedigim için sorun etmedim) Buji pipolarindan emin oldum ve arkadasimdan iki tane cikma temin ettim ve sorunumun %90 i halloldu. Ancak araştırmalarıma gore bobinler tamamen sağlam veya tamamen is görmez olabildiği gibi düşük performansla da çalışabiliyormus. Bunu da voltmetre ile ölçerek anlıyor ecnebi vatandaşlar. Oldukça basit yani. Ben de aliexpresste 4 bobin ve soket-kablo takimi ile 130$ a buldum ancak kalitesinden emin olamadigim için beklemedeyim. Muhtemelen yeni sezona degistiririm dayanamayıp :)