PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : YBR ön disk fren sıkışması



redcaptain
10 Eylül 2013, 22:55
öncelikkle herkeze iyi akşamlar bugun motorumun ön diski ni ve fren balatalrını değiştirdim butun parçaları söktüğüm gibi yeni parçalarla değiştirdim neyse alt merkezi diske biraz zor soktum hidrolik yagını değiştirdim vemilinide sıktım fakat lastik zor dönüor biraz araştırdım zorlanması normal diye okudum fakat benimki anormal motor çok zorlanıo giderken ve durmaya yakınlaştığında bn frene basmama gerek olmuo yavaşlıyo ve gidon titremeye başlıo sorunu ne olabilir

muhendisane
10 Eylül 2013, 23:23
Merhaba,

Yeni balataları takmadan önce fren pistonunu/pistonlarını geri itmelisiniz. Yeni balata, eski bitmiş balatadan kalın olduğu için diski sıkıştırır. Hem takarken zor takılır, hem de çok zor döner. Bu nedenle pistonları geri itmelisiniz ki yeni balata yerine rahat rahat otursun.

Eğer fren merkeziniz tek pistonsa işiniz kolay. Bir tornavida veya herhangi bir alet yardımıyla pistonun içine bastırın. Piston geri gidecektir. Gidebildiği kadar geri itin. Durduğu yerde bırakın, çok zorlamayın. Bu işlemi yapmadan önce mutlaka hidroliğin yarı boş olması gerekir. Tam dolu hidrolikle bu işlemi yaparsanız hidrolik kutusuna zarar verebilirsiniz. Eğer hidrolik kutusu tam doluysa yarısını bir şırınga ile boşaltın. Boşalttıktan sonra kapağı kapatmayı unutmayın ki hidrolik taşıp motora damlamasın.

Pistonları gereğinden fazla itmeniz sorun değil(hatta biraz fazla itseniz daha iyi olur). Yani; yeni balatalar ile disk arasında biraz boşluk oluşabilir. Fakat freni birkaç kere sıktığınızda bu boşluk gidecek, balatalar ideal pozisyonlarını alacaklardır.

Eğer fren merkeziniz çift pistonsa, iki pistonu da eşit seviyede itmeniz gerekir. Yani pistonlar eşit seviyede dışarı çıkık olmalılar. Bunu bir kumpas veya cetvel aracılığıyla ölçebilirsiniz.

Bu adımları uyguladıktan sonra sonucu yazarsınız.

redcaptain
10 Eylül 2013, 23:42
yazdıklarınız için çok saolun fakat benimki tek pistonlu onu geri ittim hava alma vidasını söküp hatta sonunda kadar gittiğininden emin olmak için gelen hidrolik hortumunuda soktüm itebildiğim kadar ittim içindeki hidrolikte boşaldı ondan sonra taktım hidroliği doldurdum havasını adldım

muhendisane
10 Eylül 2013, 23:48
yazdıklarınız için çok saolun fakat benimki tek pistonlu onu geri ittim hava alma vidasını söküp hatta sonunda kadar gittiğininden emin olmak için gelen hidrolik hortumunuda soktüm itebildiğim kadar ittim içindeki hidrolikte boşaldı ondan sonra taktım hidroliği doldurdum havasını adldım

Bunları benim yazımdam önce mi yaptınız sonra mı?

Yani sorununuz çözüldü mü?

Yoksa zaten bunları daha önce yaptınız ve sonuç alamadınız mı?

.

redcaptain
10 Eylül 2013, 23:50
Güzel, sorunun çözülmesine sevindim.

Güvenli sürüşler.


.
:D yanlız bunları bn bugun yaptım yani sorun hala var

muhendisane
10 Eylül 2013, 23:52
:D yanlız bunları bn bugun yaptım yani sorun hala var

Evet anladım, tam mesajımı düzeltirken siz yazmışsınız. :)

Bu sorun üzerine biraz düşüneyim. Çözümünü bulursam yazarım.

redcaptain
10 Eylül 2013, 23:53
bunları siz yazmadan önce yaptım yani sorun sorun hala var

varan22
11 Eylül 2013, 23:41
Eğer havasını ve fren balatalarını düzgün bir şekilde taktın isen motosikleti orta sehpaya al ön tekeri yerden bağlantısını kes ve bir kaç kez ön fren kolunu pompala ve ön fren balatalarına dikkatli bir şekilde bak büyük bir ihtimal tek bir tanesi sürtüyordor. Ön taraftan baktığında eğer soldaki balata sürtüyorsa ön teker milini tutan somunu çok az gevşetmen gerek yada disk freni tutan amortisör üzerindeki iki vidayı biraz daha sıkman lazım yok sağdaki balata sürtüyorsa tam tersi yani ön mili sıkman yada duruma göre disk freni tutan iki vidayı eşit bir şekilde gevşetmen lazım. Burdaki amaç balataları tam ortalamak
Tabi bu sıkma ve açma dediğim abartılmadan milimetrik . Bu işlemi yaptıktan sonra ön freni tekrar pompalıyarak sürtünmeyi kontrol et. Disk frende hafif bir sürtünme olması normaldir ama aşırısı hem yakıt hem çekiş gücünü etkiler.
Umarım anlata bilmişimdir..

redcaptain
16 Eylül 2013, 13:40
anladım çok saol şimdi daha az sürtünme var bide alt merkezden yağ kaçırıyor sonra firen tutmamaya başlıo bir kere havasını alıorum 2 3 gün sonra tekrar yağ kaçırıyor alt merkezin değişmesimi gerek

sessizsakin
16 Eylül 2013, 15:30
tek pistonlu kaliperlerin genelde iki tarafında mil olur. fren sıktığında bu miller üzerinde kayarak iki taraftan diski sıkarlar. muhtemelen onlar yağsız kalmış ve sıkışmıştır. bu da diskinizi sıkmasına sebebiye veriyordur diye düşünüyorum.

Eğer yağ sızıntısı varsa, pistonlardan yağ sızdırıyorsa, tekeri sıkıyorsa bıdı bıdı... birdan fazla sorun, eğer fiyatı fazla pahalı değilse değiştir gitsin :) gıcır gıcır.

pahalı ise, yağın kaçak yaptığı yer neresi? pistonu mu? pistonu sök. üzerinde belirgin çizik var mı bak. yoksa contalarını kontrol et. muhtemelen contaları bozulmuştur itip kakarken :D

eğer vida bağlantılarındansa, bütün bağlantılarını sök. hidrolik bağlantılarının olduğu yerlerde çapak toz vs kalmadığına emin ol. bağlantı yerlerinde belirgin çizik, kesik ve darbe olmadığından emin ol. sonra yeniden sıkıca geri bağla.

Eğer fren sıkılı halde epeyce yol yaptıysan kaliper aşırı ısınmış ve contaları bozmuş olabilir. veya düzensiz ısınıp şekli çarpılmış da olabilir.. contalara bak. belirgin çizik ve darbelere bak. belirgin çizik ve darbeler varsa değiştir.

contalar sorunlu görüyorsa onları değiştirmeyi deneyebilirsin.

Ama mesela kaliper'in tamamı 60 - 70 lira ise değmez uğraştığına. değiştir gitsin.

redcaptain
18 Eylül 2013, 13:38
eyvallah iş bilen adam bi farklı oluo aynen dediğin gibi conta çıkmış bnde balataları oturuken bi contanın fazlılığını aldım :) sanırım ondan çokta pahalı değil int. 50 lira dolar burda malzemeciiden 60 a buldum sanırım komple değiştiricem yardımlarınız için çok teşekkürler