PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha FJ 1200



initial-D
23 Temmuz 2013, 15:19
Zaten hoşuma gidiyordu,bir akşam şakayla karışık alalım muhabbeti oldu,ertesi akşam pazarlık yaptık aldım.

1990 model, 26,000mil yazsada 50.000 km civarında gerçek kmsi.1996 trafik çıkışlı yada tr ye 96 da girmiş bilmiyorum.son 3 sahibi tanıdık.Eski ama yorgun bitik bir makine değil.Kafa grenajı önceden beyazmış aldığım arkadaş gövde rengine boyattı yan yatma sonucu yandaki motosikletin ayaklığı kafa grenajını delince.
Arkada sıfır metzeler lastik var, aldığım sabah sanayide bakımını yapan usta sıfır ayarında birde ön lastik verdi bridgestone.muayeneyi geçen hafta yaptırmıştı aldığım arkadaş.Ben sadece 3lt yağ değişimi yapıcam dün fırsat olmadı.Yedek depo geçiş otomatiği çalışmıyor onun haricinde çalışmayan aksamı yok,zaten çalışmayacak kadar donanımda yok ya

1200 cc 130 hp 108nm tork, sıralı 4 silindir makinesi var.10.000de kesiciye giriyormuş ki 90 model 1200cc için çok bile.5 ileri vites.önde çift papatya disk var arka disk ise motosikletlerde pek görülmeyen otomobillerdeki gibi deliksiz disk ama içersinde hava kanalları var.Ayarlanabilir amortisörler ve sonradan takma 1700tl ye alınmış devil egzoslar var üzerinde şuan.Susturucu tıpaları takılıyken gazlandığında bile bağıran bir makine değil.Tıpaları sökünce 1000lik racingler gibi sesli,gece eve geldiğimde 5-6000 devirde mahalleyi ayağa kaldırırım.Racing makine değil sport touring, bugüne kıyaslarsak gsx-r 1000 değilde hayabusa gibi olduğu sınıf.Sınıfında kawasaki gpz 1100 ve suzuki gsxr 1100 ile kıyasla kilosuna rağmen yavaş sürüş ve şehiriçi kullanımında en rahat ve çevik olduğu için street rocket lakabını gördüm 1-2 yerde :)

Hayatımda kendi motorum olan 150lik çinli ile yaptığım 6000km(2 ayda) haricinde hiç deneyimim yoktu başka motorda.117 kg motosikletten sonra bunun 260 kg ağırlığı korkuttu biraz.Özellikle aldığımda bakım yaparken usta ile ön tekeri sökmek için burnu aşağı düşmesin diye arkasına oturmama rağmen dengeleyemememiz iyice ter yapmaya başladı bende.dükkandan çıkarırken ayaklarımla geri geri itemedim yerler mıcırlı olduğundan ve daha marşa basmadan canım sıkılmaya başladı "nabıcam ben bununla"diye.Marşa bastık ve usta"kaldırırken gaz verme alışana kadar,sen debriyajı bırak o yürür" dedi ki hakikaten öyle.Sanayiden çıktım ve 10-15 km gezindim anladımki o kadar ağır değilmiş giderken.Emniyet şeridi olmayan 2 şerit yolda ayağımı koymadan artçıyla dönüş yapabildim.Motor kullananlar daha iyi anlar bu dediğimi.Ağırlık tekrar başıma bela oldu bu sabah,garajda soktuğum kapı, oda kapısı genişliğinde olduğundan motorun burnuna geçip geri geri ittirirken 1 karış yükseklikte eşiğe çıkarana kadar canım çıktı hatta yan yatırıyordum kapının yanında duran koltuk sayesinde devirmeden tutabildim.Eski motordan sonra bunun rüzgardan etkilenmemesi çok iyi geldi.Ama yine kilo ile alakalı bir durum varki u dönüşlerinde yada dar dönüşlerde gidonu döndürmek için oynattığım an tekerlek komple dönmeye çalışır gibi oluyor ve motor haliyle içeri yığılıyor,örneğin sağa dönerken 5-10 km hızla gidonu 2 cm çekip sonrasında kendiliğinden sağa dönme hareketini arttıran gidonu sola itmekle uğraşıyorum.Alışkanlık olmadığından ve tecrübesizlikten yaşıyorum bu sıkıntıyıda.

Artçıyla bile çok rahat hatta benim boyum 195 olduğundan 150lik motorun deposunda diz koymak için yapılmış oyuklara ne yaparsam yapayım dizlerim sığmıyordu,bu alet tam bacak ölçülerime göre yapılmış gibi her yerim motorda kullanıcının tutması/yaslanması gereken yere denk geliyor.Ön cam çok büyük nimetmiş.Benim motorda 2 farklı çeşit camdan orjinal büyük olan versiyon takılı.Sele ve süspansiyon konforu eskisi ile kıyaslanmayacak seviye,çok rahat.Motoru daha zorlamamama rağmen 80-100 km hızlarda viraja hafif yatırmak çok eğlenceli.Ağır olduğu için eskisi gibi altımda kolay bacak hareketiyle değil gerçekten bir motorda olması gerektiği gibi gidon/kontra hareketleriyle manevra yapılıyor.Hidrolik debriyaj eski motorumdan daha hisli ama çok sert,eller alışkın olmadığından 60sn boyunca elim debriyajda beklemiyorum.Zaten beklememekte güvenli olan çünkü boşluğuna gelipte elimi bıraktığım an gider.Debriyaj haricinde fren maneti vearka fren pedalıda çok sert.

Eskisindeki önde tek avuçiçi kadar disk ve kampana arka frenden sonra bunda fren var.Gerçekten durmak için konulduğuda belli.Çok aşırı sert bir fren denemedim hiç ama dün sert sayılabilecek bir fren yapmam gerekti ve tatmin etti.Önceki sahiplerinden 20 küsür yıldır motora binen arkadaşım viraj kapasitesinin çok eğlenceli olduğu söyledi.Alışınca görücez :)

Konforu bozan en büyük şey büyük hacimlerde yaşanan sıcaklık maalesef.Motor hava soğutmalı fakat yağ soğutma radyatörü var.Fan yok.Hararet göstergesi hatta uyarı ışığı bile yok.Işıklarda dururken ve şehiriçinde dizlerimden aşağısı cayır cayır yanıyor.motorun içinden geçip dizlerden bileğe kadar olan grenajda hava kanalları var ama sadece motorun sıcağı geliyor başka birşey yok.Hatta gece ellerim ve boynum donarken özellikle ayaklarım yanıyordu.

Böyle bir motorda en heyecan verici kısımda tahmin edileceği gibi, gidişi:)Öncelikle kalkış çok rahat.hiç öyle aşırı güçlü makine gibi zorlamıyor.Çok daha dengeli olduğu için daha debriyajı bırakmadan ayaklarımı peglere koyuyorum.Ayaklarım yerde gitmekten zaten nefret ederim, düşeceğim noktaya kadar indirmem ayağımı motordan.Kalkıştan sonra 1. viteste biraz hızlanmadan 30-40 a gelmeden 2 ye takınca gidiş biraz sıkıntılı 2000-2500 devir arasında kalmak istemiyor makine.Zaten o devirlerde elciklerdeki titreşim bileğini sakatlar adamın ama 3500 devir ve sonra ne titreşim var ve kararsızlık.Vitesle ilgili söylemem gereken şey ise sert olduğu.Yamaha'nın vitesleri sert ve seslidir diyorlardı, kırmızı ışıkta boştan bire takıyorum herkes dönüp bakıyor noluyor diye.Ama vites düşerken debriyajı bırakmayla aragazı vererek bir alt vitese geçiş çok iyi ayarlanabiliyor.Debriyaj kullanmadan vites geçirirkende sıkıntı yok ama yormamak için şanzımanı yapmıyorum.

Hızlanma, 5. viteste bile hızlanma muazzam(benim için-şimdilik :)).4 adet karbüratör var üzerinde,sert hızlanmalarda 5000 devri geçince çift boğazlı olmamasına rağmen karbüratörler, sanki çift boğazlıymış gibi hızlanma başka boyuta geçiyor.İlk 3 vites gaz çevirilmez demiştim ama 3te gazladım bugün korkutuyor gidişi.Tabi gazlamak dediğim halen tam gaz hızlanma değil.Onu yapacak *** baya bir süre olmaz gibi geliyor,gerekte yok zaten.Lazım olduğunda elinin altında güç olduğunu bil yeter.Böyle hızlı otomobil ve motora binmediğim için ne kadar deli olsamda, almış olduğumuz motosiklet eğitimlerinde söylenenler hemen frenliyor beni.Şakası yok.Racingler gibi tek teker yapmadığı söylendi bana,hayalkırıklığınada uğramadım hiç.90 model motorun havada giden ön tekerini 100 km üzeri hızlarda yere indirmeye kıyamam.180km hızda yere konan cbr 1100xx te bile içim gitti dannn diye yere vurunca.Dingil mesafesinin uzun ve kafanın racing makineye göre daha ağır olması zaten tekere engel.İlk 3 viteste bu sebepten patinaj yapıyor(muş).Patinaj bende hiç olmadı,olacak kadar gaz açamadım çünkü, götünü biraz sert sallarsa o hızlanma esnasında üzerinde duramayacağım belli şimdiki tecrübemle.

Gösterge tablosunda 1. viteste 90 km hızı geçmememiz konusunda bir uyarı var kırmızı işaretli,bunu dinliyorum bende:).Gösterge tablosu dışarda mil içerde km gösteriyor.265 km kadranı indirdikten sonra 1000 devir daha kalıyormuş ama reel hızı 260ı geçmez sanırım.Yılların yorgunluğuda var tabi ama geçen sene 200km yolu +200 km üzeri hızlarda yapabilmiş durumda.Hızlanırken sağolsun önceki sahibinin cilaladığı koltukta duramadığımdan sadece gidon ile bağlıyım motora:)

Hızlanmanın ciddiyetini şöyle söyleyebilirim, 660hp enzo ferrarinin 0-400metre süresinden daha hızlı.

Şimdi biraz makyajını düzeltip yağ değişimi yapıp devam edeceğim.Güzel bir tank ped takıp belki seleyi kaplatabilirim.

6000km 150cc tecrübesinden sonra direk 130hp 1200cc +200kg makineye geçmek mantıklımı?Kesinlikle hayır.İlk defa 5 ay gördüm ve tipine hasta olmuştum.500cc kawasaki er-5 veya cbf 500 düşünürken daha ucuza denk geldi.100,000km üzeri otomobil kullanmış olmanın verdiği trafik öngörüme güvenerek,motora ilk başladığım hafta aldığım ciddi eğitimin çok faydasını gördüğümden ve nolursa olsun dengim olan olmayan motor-otomobille traifte gaza gelip saçmalamayacağım, sağ elimin ayarına güvendiğim için aldım.Yavaş yavaş ısınıcam.Gençlik ateşimizi 9-10 sene öncer otomobillerle saçmalayarak,sonrasında atlattığımız tehlikelerden ders çıkararak biraz ağırlaştırmıştık,son bir kaç sene kullandığım dizel ve otomatik vites araçlar bunu neredeyse iyice söndürdü.Hız güzel evet ama şuan 2 veya 4 tekerde hız açlığım olmadığı için rahatım.

Şöyle söyliyim, almama vesile olan kişi ile oturup konuştuğumuzda "ben sebebin olmak istemem benden alman için gaz vermemi bekleme" dedi.Zaten şuan sağda solda saçma sapan gaz çekmelerimi görürsede motoru elimden alır.Şuan motordan korkmuyorum,büyük ve nispeten güçlü motor korkumu yendim, ama üstündeyken sahibi efendisi değilim kesinlikle.Sadece saygı duyuyorum ve ilişkimizi bozmayacak şekilde nazik davranıyorum.


http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnq0k.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://l1307.hizliresim.com/1c/r/qnnnn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://l1307.hizliresim.com/1c/r/qnpwr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnpxj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnnn7.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://t1307.hizliresim.com/1c/r/qnnnj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

biraz uzun oldu kusura bakmayın

bY_aLp
16 Ocak 2014, 23:02
bu motoru ben alacaktım ama kısmet olmadı sana kısmet olmuş iyi günlerde kullanın yakıt değerleri nelerdir? biraz aydınlatıver bizi :)

initial-D
17 Ocak 2014, 00:25
Yakıt 6-7 litrelerde geziyordu.tam rakam veremem çünkü 1200lük motora binip yakıt hesabı yapmak saçma.ben aldım 6000km kadar kullandım,sattım bi scooter aldım üstüne scooterı satıp hayabusa aldım :)

Temiz bitane bulan 6-7 binliraya 250 lik 500 lük motorlarla ömrünü tüketmesin :)ben istanbuldaki 91 model abs liyi alamadığımıza üzülüyorum hala

fz6_fazer
17 Ocak 2014, 01:13
Bir kere ABSli olanı görmüştüm, çok güzel ve sürükleyici paylaşımla anlatmışsınız, elinize sağlık fj1200 den sonra hayabusa nasıl geldi?

initial-D
17 Ocak 2014, 05:30
2si çok başka aynı hacimde güçlü büyük makineler gibi gözükseler bile alakası yok

Fj daha konforlu,hayabusada pozisyon daha yatık olduğundan gidon daha dar olduğundan yoruyor.fj hava soğutmalı olduğundan alev aleve gidiyor bacak arasında,gidonda mesnet bile deli gibi ısınıyordu,koltuk bile ısınıyordu trafikte,deriyi elle resmen sıcak.busa fan açmadıkça daha serin grenajdam dolayı

Aynı sertlikte sürüldüğünde 2si aynı yakıyor.çok zorlandığında belki busa biraz daha fazla yakabilir.2side en üst viteste 3100 devirde 100 km hız tapıyor,fj 5 vites

Fj virajda kilosuna ve 150 arka lastiğiyle egzosu sürtecek açılarda yattığında bile çok sinirli bir makine değil,hareketleri benim gibi tecrübesiz biri için bile öngörülebilir ve kontroledilebilirdi.busa özellikle kısa dar sert virajlarda cidden huysuz bir makine,60 km hızla bir köşe dönmek yerine 160 ile viraj dönmek istiyor.bunuda belli ediyor.düşük hızlı virajda 1. Ve 2. Viteste gaza tepkisi çok sert ve kendide sert bir makine olduğundan korkuttuğu zamanlar oluyor yada korkmamak için dahada yavaşlayıp zevkin içine ediyorsun.şöyleki fj ile 17-18 dk da aldığım 19 km bol virajlı yolu busa ile 19-20 dk civarında alıyorum.ama hayabusa yüksek hızlı virajda fj den çok daha rahat hissettiriyor.problem yok.200le dönebilebileceğin bir yerde busa çok daha kolay ve rahat.ama zemin bozulmaya başladığında,asfaltta ufak çukur tümsek dalgalanmalarda fj hemen daha kullanıcı dostu olmaya başlıyor yumuşaklığından dolayı.busa sert amortisör sistemi,daha rijit şasi daha yüksek hava basınçlı lastikle daha bıçak sırtı hissettiriyor.zemin iyiyse yüksek hızda busa açık ara önde.

Frende fj yumuşak bir makine,ön taraf fazla kilodan dolayı ezildiğini hissettiriyordu limon sıkar gibi değilde sert sıktığımızda ama 90 model o güçte makine için iyiydi bence.yinede "offf frene bak" dencek halde değildi.arka freni daha yumuşaktı hayabusaya göre.busanın frenler açık ara daha iyi ama his olarak fj den çok daha hisli diyemem,yada ben daha alışamadım.olur olmadık arkayı kilitleyebiliyorum mesela.ama yinede busanın freni daha iyi olabilirdi.

Fj ninde busanında bende arızalanan bozulan parçası olmadı bakım için harcananlar aynı,ama fjde yaştan dolayı daha iyi çalışması müdahale ettiğimiz yerler oldu.müdahaleden kasıtta temizlik.

Fj nin yamaha klasiği olarak şanzımanı çok sertti.hele motor soğukken içim acıyordu her vites değiştirişimde."taak" "çaaat" "şrakk" boştan bire atarken elden kaçacak gibi sarsılıyordu makine.her seferinde vitese takacaksın ve biyerden dumanlar yağlar başlayacak gibi bir korku salıyordu :)şunuda söyliyim 6000km boyunca bir damla yağ damlatmadı. ağustos ayında 10 km boyunca 1. viteste cayır cayır gezerken bile bir damla yağ damlatmadı durduğu yere.hayabusanın şanzımanı ise çok daha yumuşak,vitese geçtiğini bile anlayamıyordum ilk zamanlar.hatta hayalkırıklığı olmuştu "koca hayabusanın şanzımanı kedi gibi sessiz" diye

Fj teker yapmıyordu,daha doğrusu gazla tekere gelme derdi yoktu,1. Viteste 1 karış kesip iniyordu ürkütmeden,busa racingler kadar olmasada ilk 2 viteste gazla tekere geliyor.fj arka lastik ince ve kafa ağır olduğundn patinajda çok gezmiyordu arkası.bozuk zeminde 2. 3. Vites komple patinaj geçereken bile bozmuyordu kendini,busa canı nereye isterse oraya gidiyor,güç ve büyük lastikten dolayı.hatta busa patinajdan bi anda tekere kalmaya dönebiliyor.fj de kesici yoktu yada ben hiç sokmadım bilmiyorum.orjinal arka dişlisi 40 iken bende 38 diş dişli vardı dolayısıyla orjinalden daha yüksek top speed yapabiliyordu.sıfırdan kalkış olsun rolling olsun o dişliye rağmen 600f ve vfr 800 crossrunnerdan çok çok daha hızlıydı.kafa kafaya bile gitmiyordu direk açmaya başlıyordu.108nm tork devir farketmeksizin alıp yürütüyordu makineyi.5. vites 11.000 devirde 260km/h hızı geçip göstergede mph yazan yere geliyordu ibre,280 civarı birşey.260 kg 130 hp motor için çok çok hızlıydı.ki bu motor 90 model.kaç sahibi olmuş neler görmüş geçirmiş.devil egzosları satıp 2000 model hayabusa egzoslarıyla alt devirleri de çok çok iyi oldu zaten o egzoslardan sonra 1. viteste gazla ön tekeri yerden kesmeye başladı.busa ise kullanmadan önce fj böyleyken daha nekadar hızlı olabilirki dedirtiyordu ilk zamanlar.ama hıza alıştıkça fj çokta hızlı gelmemeye başladı.az çok daha hızlı makinenin nasıl gittiğini tahmin etmeye başladım.kullanınca anladımki bütün tahminler yalan.fj 100den 150ye nasıl çıkıyorsa 150den 200e kadar öyle çıkabilen bir makineyken busa bunu 100-200 nasılsa 200-250de öyle gibi hissettiriyor.hızlanmayı düşünmeye gerek yok.sen düşünene kadar hızlanmış oluyor zaten.ben cüsseme,altına yatamadığım siyah cama ve kirli bmc hava filtreme rağmen 340 görebildim düzde ve öyle birkerelik denk gelen birşey değil.şimdi inip çevireyim gene yapar.ki bu da 2000 model.şuan bakımı tam filtre pırıl pırıl ve şeffaf camla 350-360 kadranda görür,görmezse benzin döker yakarım tabirini kullandırır adama:)hızlanırken 3. viteste hızlanıyorsun mesela,4e atıyorsun aynı hızlanma devam ediyor.5 atıyorsun kaldığı yerden devam ediyor.bi an yoldan gözünü ayırıp 300ü geçtikmi acaba diye bakarken ibrenin 330larda olduğunu görüyorsun.

fj benim ölene kadar unutmayacağım makinedir.bana hem motor kullanmayı hem bakmayı öğretti,temeli o attı bana.herşeyi yapıyordu.hatta fj sahibi biriyle mesajlaştığımda xx gibi hızlı olduğundan ve ş.içinde bile kolay sürülebildiğinden hem xx imi hem scooterimi satıp sadece buna bineceğim dedi.sattığıma pişmanım,abs liyi alamadığımıza üzgün. hayabusa ise motosiklet olarak bambaşka.tarif edilebilecek bir motosiklet değil.bi fazer veya vstromu anlatabilirsin ama hayabusa öyle bir motor değil.zaten birkez sahibi olan ne alırsa alsın dönüp gene hayabusaya biniyor.

fz6_fazer
17 Ocak 2014, 15:27
Fazerden biliyordum yamahanın şanzumanı serti,fjnin en çok dikkatimi çeken 90lı yıllar olmasına rağmen ABSli olması, keyifli sürüşler dilerim

tr_select
17 Ocak 2014, 15:33
Mesajım bulunsun, akşama okuru :)

Hayırlı olsun bu arada, motor çok diri duruyor.

initial-D
17 Ocak 2014, 16:34
Mesajım bulunsun, akşama okuru :)

Hayırlı olsun bu arada, motor çok diri duruyor.

sağol,yeni sahibine hayırlı olsun ben satalı 2 ayı geçti :D

CEM.
17 Ocak 2014, 17:10
Ben bu konuyu okumuştum hatta ne kadar temiz diye şaşırmıştım fakat yorum yaptım diye hatırlıyorum nasıl olurda yorum yapmadım çok şaşırdım.

Direk Fj ve ardından Hayabusada olsa kişi kendini bildikten sonra oluyor :cat:

Maşallah Maşallah diyelim.

Hayabusayıda bi denle güzel bir hikaye tadında anlatıp yaşadıgınız iyi ve kötü anılarınızı yazıp kendinize göre kıyaslayıp tanımlarsanız ( fotolarla ) Çok memnun olurum :cat:

initial-D
17 Ocak 2014, 17:53
Ben bu konuyu okumuştum hatta ne kadar temiz diye şaşırmıştım fakat yorum yaptım diye hatırlıyorum nasıl olurda yorum yapmadım çok şaşırdım.

Direk Fj ve ardından Hayabusada olsa kişi kendini bildikten sonra oluyor :cat:

Maşallah Maşallah diyelim.

Hayabusayıda bi denle güzel bir hikaye tadında anlatıp yaşadıgınız iyi ve kötü anılarınızı yazıp kendinize göre kıyaslayıp tanımlarsanız ( fotolarla ) Çok memnun olurum :cat:

şu konu var bir de bunu hatırlıyor olabilirsiniz :)

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-fotograflari/119310-street-rocket-yamaha-fj-1200-a.html

hayabusayı geniş yazmaya vakit lazım ama aldığımda bunu yazmıştım fotolarla

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/69268-suzuki-hayabusa-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-18.html#post3210084

tr_select
18 Ocak 2014, 02:12
sağol,yeni sahibine hayırlı olsun ben satalı 2 ayı geçti :D

Konu up olmuş, mobildeyken hiç dikkat etmemişim... Yinede etkiledi beni :) Alanada satanada hayırlı olsun diyelim. Busa dahada hayırlı olsun diyim tekrardan :)

initial-D
18 Ocak 2014, 02:19
Konu up olmuş, mobildeyken hiç dikkat etmemişim... Yinede etkiledi beni :) Alanada satanada hayırlı olsun diyelim. Busa dahada hayırlı olsun diyim tekrardan :)

teşekkürler :)