initial-D
23 Temmuz 2013, 15:19
Zaten hoşuma gidiyordu,bir akşam şakayla karışık alalım muhabbeti oldu,ertesi akşam pazarlık yaptık aldım.
1990 model, 26,000mil yazsada 50.000 km civarında gerçek kmsi.1996 trafik çıkışlı yada tr ye 96 da girmiş bilmiyorum.son 3 sahibi tanıdık.Eski ama yorgun bitik bir makine değil.Kafa grenajı önceden beyazmış aldığım arkadaş gövde rengine boyattı yan yatma sonucu yandaki motosikletin ayaklığı kafa grenajını delince.
Arkada sıfır metzeler lastik var, aldığım sabah sanayide bakımını yapan usta sıfır ayarında birde ön lastik verdi bridgestone.muayeneyi geçen hafta yaptırmıştı aldığım arkadaş.Ben sadece 3lt yağ değişimi yapıcam dün fırsat olmadı.Yedek depo geçiş otomatiği çalışmıyor onun haricinde çalışmayan aksamı yok,zaten çalışmayacak kadar donanımda yok ya
1200 cc 130 hp 108nm tork, sıralı 4 silindir makinesi var.10.000de kesiciye giriyormuş ki 90 model 1200cc için çok bile.5 ileri vites.önde çift papatya disk var arka disk ise motosikletlerde pek görülmeyen otomobillerdeki gibi deliksiz disk ama içersinde hava kanalları var.Ayarlanabilir amortisörler ve sonradan takma 1700tl ye alınmış devil egzoslar var üzerinde şuan.Susturucu tıpaları takılıyken gazlandığında bile bağıran bir makine değil.Tıpaları sökünce 1000lik racingler gibi sesli,gece eve geldiğimde 5-6000 devirde mahalleyi ayağa kaldırırım.Racing makine değil sport touring, bugüne kıyaslarsak gsx-r 1000 değilde hayabusa gibi olduğu sınıf.Sınıfında kawasaki gpz 1100 ve suzuki gsxr 1100 ile kıyasla kilosuna rağmen yavaş sürüş ve şehiriçi kullanımında en rahat ve çevik olduğu için street rocket lakabını gördüm 1-2 yerde :)
Hayatımda kendi motorum olan 150lik çinli ile yaptığım 6000km(2 ayda) haricinde hiç deneyimim yoktu başka motorda.117 kg motosikletten sonra bunun 260 kg ağırlığı korkuttu biraz.Özellikle aldığımda bakım yaparken usta ile ön tekeri sökmek için burnu aşağı düşmesin diye arkasına oturmama rağmen dengeleyemememiz iyice ter yapmaya başladı bende.dükkandan çıkarırken ayaklarımla geri geri itemedim yerler mıcırlı olduğundan ve daha marşa basmadan canım sıkılmaya başladı "nabıcam ben bununla"diye.Marşa bastık ve usta"kaldırırken gaz verme alışana kadar,sen debriyajı bırak o yürür" dedi ki hakikaten öyle.Sanayiden çıktım ve 10-15 km gezindim anladımki o kadar ağır değilmiş giderken.Emniyet şeridi olmayan 2 şerit yolda ayağımı koymadan artçıyla dönüş yapabildim.Motor kullananlar daha iyi anlar bu dediğimi.Ağırlık tekrar başıma bela oldu bu sabah,garajda soktuğum kapı, oda kapısı genişliğinde olduğundan motorun burnuna geçip geri geri ittirirken 1 karış yükseklikte eşiğe çıkarana kadar canım çıktı hatta yan yatırıyordum kapının yanında duran koltuk sayesinde devirmeden tutabildim.Eski motordan sonra bunun rüzgardan etkilenmemesi çok iyi geldi.Ama yine kilo ile alakalı bir durum varki u dönüşlerinde yada dar dönüşlerde gidonu döndürmek için oynattığım an tekerlek komple dönmeye çalışır gibi oluyor ve motor haliyle içeri yığılıyor,örneğin sağa dönerken 5-10 km hızla gidonu 2 cm çekip sonrasında kendiliğinden sağa dönme hareketini arttıran gidonu sola itmekle uğraşıyorum.Alışkanlık olmadığından ve tecrübesizlikten yaşıyorum bu sıkıntıyıda.
Artçıyla bile çok rahat hatta benim boyum 195 olduğundan 150lik motorun deposunda diz koymak için yapılmış oyuklara ne yaparsam yapayım dizlerim sığmıyordu,bu alet tam bacak ölçülerime göre yapılmış gibi her yerim motorda kullanıcının tutması/yaslanması gereken yere denk geliyor.Ön cam çok büyük nimetmiş.Benim motorda 2 farklı çeşit camdan orjinal büyük olan versiyon takılı.Sele ve süspansiyon konforu eskisi ile kıyaslanmayacak seviye,çok rahat.Motoru daha zorlamamama rağmen 80-100 km hızlarda viraja hafif yatırmak çok eğlenceli.Ağır olduğu için eskisi gibi altımda kolay bacak hareketiyle değil gerçekten bir motorda olması gerektiği gibi gidon/kontra hareketleriyle manevra yapılıyor.Hidrolik debriyaj eski motorumdan daha hisli ama çok sert,eller alışkın olmadığından 60sn boyunca elim debriyajda beklemiyorum.Zaten beklememekte güvenli olan çünkü boşluğuna gelipte elimi bıraktığım an gider.Debriyaj haricinde fren maneti vearka fren pedalıda çok sert.
Eskisindeki önde tek avuçiçi kadar disk ve kampana arka frenden sonra bunda fren var.Gerçekten durmak için konulduğuda belli.Çok aşırı sert bir fren denemedim hiç ama dün sert sayılabilecek bir fren yapmam gerekti ve tatmin etti.Önceki sahiplerinden 20 küsür yıldır motora binen arkadaşım viraj kapasitesinin çok eğlenceli olduğu söyledi.Alışınca görücez :)
Konforu bozan en büyük şey büyük hacimlerde yaşanan sıcaklık maalesef.Motor hava soğutmalı fakat yağ soğutma radyatörü var.Fan yok.Hararet göstergesi hatta uyarı ışığı bile yok.Işıklarda dururken ve şehiriçinde dizlerimden aşağısı cayır cayır yanıyor.motorun içinden geçip dizlerden bileğe kadar olan grenajda hava kanalları var ama sadece motorun sıcağı geliyor başka birşey yok.Hatta gece ellerim ve boynum donarken özellikle ayaklarım yanıyordu.
Böyle bir motorda en heyecan verici kısımda tahmin edileceği gibi, gidişi:)Öncelikle kalkış çok rahat.hiç öyle aşırı güçlü makine gibi zorlamıyor.Çok daha dengeli olduğu için daha debriyajı bırakmadan ayaklarımı peglere koyuyorum.Ayaklarım yerde gitmekten zaten nefret ederim, düşeceğim noktaya kadar indirmem ayağımı motordan.Kalkıştan sonra 1. viteste biraz hızlanmadan 30-40 a gelmeden 2 ye takınca gidiş biraz sıkıntılı 2000-2500 devir arasında kalmak istemiyor makine.Zaten o devirlerde elciklerdeki titreşim bileğini sakatlar adamın ama 3500 devir ve sonra ne titreşim var ve kararsızlık.Vitesle ilgili söylemem gereken şey ise sert olduğu.Yamaha'nın vitesleri sert ve seslidir diyorlardı, kırmızı ışıkta boştan bire takıyorum herkes dönüp bakıyor noluyor diye.Ama vites düşerken debriyajı bırakmayla aragazı vererek bir alt vitese geçiş çok iyi ayarlanabiliyor.Debriyaj kullanmadan vites geçirirkende sıkıntı yok ama yormamak için şanzımanı yapmıyorum.
Hızlanma, 5. viteste bile hızlanma muazzam(benim için-şimdilik :)).4 adet karbüratör var üzerinde,sert hızlanmalarda 5000 devri geçince çift boğazlı olmamasına rağmen karbüratörler, sanki çift boğazlıymış gibi hızlanma başka boyuta geçiyor.İlk 3 vites gaz çevirilmez demiştim ama 3te gazladım bugün korkutuyor gidişi.Tabi gazlamak dediğim halen tam gaz hızlanma değil.Onu yapacak *** baya bir süre olmaz gibi geliyor,gerekte yok zaten.Lazım olduğunda elinin altında güç olduğunu bil yeter.Böyle hızlı otomobil ve motora binmediğim için ne kadar deli olsamda, almış olduğumuz motosiklet eğitimlerinde söylenenler hemen frenliyor beni.Şakası yok.Racingler gibi tek teker yapmadığı söylendi bana,hayalkırıklığınada uğramadım hiç.90 model motorun havada giden ön tekerini 100 km üzeri hızlarda yere indirmeye kıyamam.180km hızda yere konan cbr 1100xx te bile içim gitti dannn diye yere vurunca.Dingil mesafesinin uzun ve kafanın racing makineye göre daha ağır olması zaten tekere engel.İlk 3 viteste bu sebepten patinaj yapıyor(muş).Patinaj bende hiç olmadı,olacak kadar gaz açamadım çünkü, götünü biraz sert sallarsa o hızlanma esnasında üzerinde duramayacağım belli şimdiki tecrübemle.
Gösterge tablosunda 1. viteste 90 km hızı geçmememiz konusunda bir uyarı var kırmızı işaretli,bunu dinliyorum bende:).Gösterge tablosu dışarda mil içerde km gösteriyor.265 km kadranı indirdikten sonra 1000 devir daha kalıyormuş ama reel hızı 260ı geçmez sanırım.Yılların yorgunluğuda var tabi ama geçen sene 200km yolu +200 km üzeri hızlarda yapabilmiş durumda.Hızlanırken sağolsun önceki sahibinin cilaladığı koltukta duramadığımdan sadece gidon ile bağlıyım motora:)
Hızlanmanın ciddiyetini şöyle söyleyebilirim, 660hp enzo ferrarinin 0-400metre süresinden daha hızlı.
Şimdi biraz makyajını düzeltip yağ değişimi yapıp devam edeceğim.Güzel bir tank ped takıp belki seleyi kaplatabilirim.
6000km 150cc tecrübesinden sonra direk 130hp 1200cc +200kg makineye geçmek mantıklımı?Kesinlikle hayır.İlk defa 5 ay gördüm ve tipine hasta olmuştum.500cc kawasaki er-5 veya cbf 500 düşünürken daha ucuza denk geldi.100,000km üzeri otomobil kullanmış olmanın verdiği trafik öngörüme güvenerek,motora ilk başladığım hafta aldığım ciddi eğitimin çok faydasını gördüğümden ve nolursa olsun dengim olan olmayan motor-otomobille traifte gaza gelip saçmalamayacağım, sağ elimin ayarına güvendiğim için aldım.Yavaş yavaş ısınıcam.Gençlik ateşimizi 9-10 sene öncer otomobillerle saçmalayarak,sonrasında atlattığımız tehlikelerden ders çıkararak biraz ağırlaştırmıştık,son bir kaç sene kullandığım dizel ve otomatik vites araçlar bunu neredeyse iyice söndürdü.Hız güzel evet ama şuan 2 veya 4 tekerde hız açlığım olmadığı için rahatım.
Şöyle söyliyim, almama vesile olan kişi ile oturup konuştuğumuzda "ben sebebin olmak istemem benden alman için gaz vermemi bekleme" dedi.Zaten şuan sağda solda saçma sapan gaz çekmelerimi görürsede motoru elimden alır.Şuan motordan korkmuyorum,büyük ve nispeten güçlü motor korkumu yendim, ama üstündeyken sahibi efendisi değilim kesinlikle.Sadece saygı duyuyorum ve ilişkimizi bozmayacak şekilde nazik davranıyorum.
http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnq0k.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://l1307.hizliresim.com/1c/r/qnnnn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://l1307.hizliresim.com/1c/r/qnpwr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnpxj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnnn7.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://t1307.hizliresim.com/1c/r/qnnnj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
biraz uzun oldu kusura bakmayın
1990 model, 26,000mil yazsada 50.000 km civarında gerçek kmsi.1996 trafik çıkışlı yada tr ye 96 da girmiş bilmiyorum.son 3 sahibi tanıdık.Eski ama yorgun bitik bir makine değil.Kafa grenajı önceden beyazmış aldığım arkadaş gövde rengine boyattı yan yatma sonucu yandaki motosikletin ayaklığı kafa grenajını delince.
Arkada sıfır metzeler lastik var, aldığım sabah sanayide bakımını yapan usta sıfır ayarında birde ön lastik verdi bridgestone.muayeneyi geçen hafta yaptırmıştı aldığım arkadaş.Ben sadece 3lt yağ değişimi yapıcam dün fırsat olmadı.Yedek depo geçiş otomatiği çalışmıyor onun haricinde çalışmayan aksamı yok,zaten çalışmayacak kadar donanımda yok ya
1200 cc 130 hp 108nm tork, sıralı 4 silindir makinesi var.10.000de kesiciye giriyormuş ki 90 model 1200cc için çok bile.5 ileri vites.önde çift papatya disk var arka disk ise motosikletlerde pek görülmeyen otomobillerdeki gibi deliksiz disk ama içersinde hava kanalları var.Ayarlanabilir amortisörler ve sonradan takma 1700tl ye alınmış devil egzoslar var üzerinde şuan.Susturucu tıpaları takılıyken gazlandığında bile bağıran bir makine değil.Tıpaları sökünce 1000lik racingler gibi sesli,gece eve geldiğimde 5-6000 devirde mahalleyi ayağa kaldırırım.Racing makine değil sport touring, bugüne kıyaslarsak gsx-r 1000 değilde hayabusa gibi olduğu sınıf.Sınıfında kawasaki gpz 1100 ve suzuki gsxr 1100 ile kıyasla kilosuna rağmen yavaş sürüş ve şehiriçi kullanımında en rahat ve çevik olduğu için street rocket lakabını gördüm 1-2 yerde :)
Hayatımda kendi motorum olan 150lik çinli ile yaptığım 6000km(2 ayda) haricinde hiç deneyimim yoktu başka motorda.117 kg motosikletten sonra bunun 260 kg ağırlığı korkuttu biraz.Özellikle aldığımda bakım yaparken usta ile ön tekeri sökmek için burnu aşağı düşmesin diye arkasına oturmama rağmen dengeleyemememiz iyice ter yapmaya başladı bende.dükkandan çıkarırken ayaklarımla geri geri itemedim yerler mıcırlı olduğundan ve daha marşa basmadan canım sıkılmaya başladı "nabıcam ben bununla"diye.Marşa bastık ve usta"kaldırırken gaz verme alışana kadar,sen debriyajı bırak o yürür" dedi ki hakikaten öyle.Sanayiden çıktım ve 10-15 km gezindim anladımki o kadar ağır değilmiş giderken.Emniyet şeridi olmayan 2 şerit yolda ayağımı koymadan artçıyla dönüş yapabildim.Motor kullananlar daha iyi anlar bu dediğimi.Ağırlık tekrar başıma bela oldu bu sabah,garajda soktuğum kapı, oda kapısı genişliğinde olduğundan motorun burnuna geçip geri geri ittirirken 1 karış yükseklikte eşiğe çıkarana kadar canım çıktı hatta yan yatırıyordum kapının yanında duran koltuk sayesinde devirmeden tutabildim.Eski motordan sonra bunun rüzgardan etkilenmemesi çok iyi geldi.Ama yine kilo ile alakalı bir durum varki u dönüşlerinde yada dar dönüşlerde gidonu döndürmek için oynattığım an tekerlek komple dönmeye çalışır gibi oluyor ve motor haliyle içeri yığılıyor,örneğin sağa dönerken 5-10 km hızla gidonu 2 cm çekip sonrasında kendiliğinden sağa dönme hareketini arttıran gidonu sola itmekle uğraşıyorum.Alışkanlık olmadığından ve tecrübesizlikten yaşıyorum bu sıkıntıyıda.
Artçıyla bile çok rahat hatta benim boyum 195 olduğundan 150lik motorun deposunda diz koymak için yapılmış oyuklara ne yaparsam yapayım dizlerim sığmıyordu,bu alet tam bacak ölçülerime göre yapılmış gibi her yerim motorda kullanıcının tutması/yaslanması gereken yere denk geliyor.Ön cam çok büyük nimetmiş.Benim motorda 2 farklı çeşit camdan orjinal büyük olan versiyon takılı.Sele ve süspansiyon konforu eskisi ile kıyaslanmayacak seviye,çok rahat.Motoru daha zorlamamama rağmen 80-100 km hızlarda viraja hafif yatırmak çok eğlenceli.Ağır olduğu için eskisi gibi altımda kolay bacak hareketiyle değil gerçekten bir motorda olması gerektiği gibi gidon/kontra hareketleriyle manevra yapılıyor.Hidrolik debriyaj eski motorumdan daha hisli ama çok sert,eller alışkın olmadığından 60sn boyunca elim debriyajda beklemiyorum.Zaten beklememekte güvenli olan çünkü boşluğuna gelipte elimi bıraktığım an gider.Debriyaj haricinde fren maneti vearka fren pedalıda çok sert.
Eskisindeki önde tek avuçiçi kadar disk ve kampana arka frenden sonra bunda fren var.Gerçekten durmak için konulduğuda belli.Çok aşırı sert bir fren denemedim hiç ama dün sert sayılabilecek bir fren yapmam gerekti ve tatmin etti.Önceki sahiplerinden 20 küsür yıldır motora binen arkadaşım viraj kapasitesinin çok eğlenceli olduğu söyledi.Alışınca görücez :)
Konforu bozan en büyük şey büyük hacimlerde yaşanan sıcaklık maalesef.Motor hava soğutmalı fakat yağ soğutma radyatörü var.Fan yok.Hararet göstergesi hatta uyarı ışığı bile yok.Işıklarda dururken ve şehiriçinde dizlerimden aşağısı cayır cayır yanıyor.motorun içinden geçip dizlerden bileğe kadar olan grenajda hava kanalları var ama sadece motorun sıcağı geliyor başka birşey yok.Hatta gece ellerim ve boynum donarken özellikle ayaklarım yanıyordu.
Böyle bir motorda en heyecan verici kısımda tahmin edileceği gibi, gidişi:)Öncelikle kalkış çok rahat.hiç öyle aşırı güçlü makine gibi zorlamıyor.Çok daha dengeli olduğu için daha debriyajı bırakmadan ayaklarımı peglere koyuyorum.Ayaklarım yerde gitmekten zaten nefret ederim, düşeceğim noktaya kadar indirmem ayağımı motordan.Kalkıştan sonra 1. viteste biraz hızlanmadan 30-40 a gelmeden 2 ye takınca gidiş biraz sıkıntılı 2000-2500 devir arasında kalmak istemiyor makine.Zaten o devirlerde elciklerdeki titreşim bileğini sakatlar adamın ama 3500 devir ve sonra ne titreşim var ve kararsızlık.Vitesle ilgili söylemem gereken şey ise sert olduğu.Yamaha'nın vitesleri sert ve seslidir diyorlardı, kırmızı ışıkta boştan bire takıyorum herkes dönüp bakıyor noluyor diye.Ama vites düşerken debriyajı bırakmayla aragazı vererek bir alt vitese geçiş çok iyi ayarlanabiliyor.Debriyaj kullanmadan vites geçirirkende sıkıntı yok ama yormamak için şanzımanı yapmıyorum.
Hızlanma, 5. viteste bile hızlanma muazzam(benim için-şimdilik :)).4 adet karbüratör var üzerinde,sert hızlanmalarda 5000 devri geçince çift boğazlı olmamasına rağmen karbüratörler, sanki çift boğazlıymış gibi hızlanma başka boyuta geçiyor.İlk 3 vites gaz çevirilmez demiştim ama 3te gazladım bugün korkutuyor gidişi.Tabi gazlamak dediğim halen tam gaz hızlanma değil.Onu yapacak *** baya bir süre olmaz gibi geliyor,gerekte yok zaten.Lazım olduğunda elinin altında güç olduğunu bil yeter.Böyle hızlı otomobil ve motora binmediğim için ne kadar deli olsamda, almış olduğumuz motosiklet eğitimlerinde söylenenler hemen frenliyor beni.Şakası yok.Racingler gibi tek teker yapmadığı söylendi bana,hayalkırıklığınada uğramadım hiç.90 model motorun havada giden ön tekerini 100 km üzeri hızlarda yere indirmeye kıyamam.180km hızda yere konan cbr 1100xx te bile içim gitti dannn diye yere vurunca.Dingil mesafesinin uzun ve kafanın racing makineye göre daha ağır olması zaten tekere engel.İlk 3 viteste bu sebepten patinaj yapıyor(muş).Patinaj bende hiç olmadı,olacak kadar gaz açamadım çünkü, götünü biraz sert sallarsa o hızlanma esnasında üzerinde duramayacağım belli şimdiki tecrübemle.
Gösterge tablosunda 1. viteste 90 km hızı geçmememiz konusunda bir uyarı var kırmızı işaretli,bunu dinliyorum bende:).Gösterge tablosu dışarda mil içerde km gösteriyor.265 km kadranı indirdikten sonra 1000 devir daha kalıyormuş ama reel hızı 260ı geçmez sanırım.Yılların yorgunluğuda var tabi ama geçen sene 200km yolu +200 km üzeri hızlarda yapabilmiş durumda.Hızlanırken sağolsun önceki sahibinin cilaladığı koltukta duramadığımdan sadece gidon ile bağlıyım motora:)
Hızlanmanın ciddiyetini şöyle söyleyebilirim, 660hp enzo ferrarinin 0-400metre süresinden daha hızlı.
Şimdi biraz makyajını düzeltip yağ değişimi yapıp devam edeceğim.Güzel bir tank ped takıp belki seleyi kaplatabilirim.
6000km 150cc tecrübesinden sonra direk 130hp 1200cc +200kg makineye geçmek mantıklımı?Kesinlikle hayır.İlk defa 5 ay gördüm ve tipine hasta olmuştum.500cc kawasaki er-5 veya cbf 500 düşünürken daha ucuza denk geldi.100,000km üzeri otomobil kullanmış olmanın verdiği trafik öngörüme güvenerek,motora ilk başladığım hafta aldığım ciddi eğitimin çok faydasını gördüğümden ve nolursa olsun dengim olan olmayan motor-otomobille traifte gaza gelip saçmalamayacağım, sağ elimin ayarına güvendiğim için aldım.Yavaş yavaş ısınıcam.Gençlik ateşimizi 9-10 sene öncer otomobillerle saçmalayarak,sonrasında atlattığımız tehlikelerden ders çıkararak biraz ağırlaştırmıştık,son bir kaç sene kullandığım dizel ve otomatik vites araçlar bunu neredeyse iyice söndürdü.Hız güzel evet ama şuan 2 veya 4 tekerde hız açlığım olmadığı için rahatım.
Şöyle söyliyim, almama vesile olan kişi ile oturup konuştuğumuzda "ben sebebin olmak istemem benden alman için gaz vermemi bekleme" dedi.Zaten şuan sağda solda saçma sapan gaz çekmelerimi görürsede motoru elimden alır.Şuan motordan korkmuyorum,büyük ve nispeten güçlü motor korkumu yendim, ama üstündeyken sahibi efendisi değilim kesinlikle.Sadece saygı duyuyorum ve ilişkimizi bozmayacak şekilde nazik davranıyorum.
http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnq0k.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://l1307.hizliresim.com/1c/r/qnnnn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://l1307.hizliresim.com/1c/r/qnpwr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnpxj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnnn7.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://t1307.hizliresim.com/1c/r/qnnnj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
biraz uzun oldu kusura bakmayın