Orijinalini görmek için tıklayınız : Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
buneya 1 aydır kimsenin girdiği çıktığı yok heralde herkes motorla geziyo kimse nete girmiyo :) benim motor satılık yakında talihlilerden birine vericem heralde :))
Dharma
28 Eylül 2007, 11:42
peşin 1000 ytl veririm satmak isteyen olursa acil bana 533 392 29 12 den ulaşabilir..
alınıp darılmayın o paraya scooter al demeyin boşuna germeyin motorun değeri bu 3e 5e bakmayacak akıllı satıcı arıyorum :)
motobey
11 Ekim 2007, 12:17
Sevgili Dharma,
Ben sana 1000 Ytl'ye motorun şasesini ve jantlarını vereyim. Bizde seni illa üstünde motoruyla, elektrik aksamıyla al diye germiyelim. Ben illa motoruda olsun, lastikleride olsun ve yolda gitsin diye aramayacak akıllı ve mütevazi bir alıcı arıyorum. Yokuşlardan aşağı saldın mı tıngır mıngır inersin masallarda ki gibi.:cat:
Yunus_Efe
14 Kasım 2007, 01:44
Sevgili Dharma,
Ben sana 1000 Ytl'ye motorun şasesini ve jantlarını vereyim. Bizde seni illa üstünde motoruyla, elektrik aksamıyla al diye germiyelim. Ben illa motoruda olsun, lastikleride olsun ve yolda gitsin diye aramayacak akıllı ve mütevazi bir alıcı arıyorum. Yokuşlardan aşağı saldın mı tıngır mıngır inersin masallarda ki gibi.:cat:
25 kere katılıyorum
::144:::cat::queen:
kayku
14 Kasım 2007, 02:06
bende var kesinlikle tavsiye ederim süper vibrasyon hiç yok çinlerin babası amaa
asya motorun sadece bu motorunu beğeniyorum...
hsacomtr
15 Kasım 2007, 02:16
Selam, işte bu da benim ki... An-jin-san görünümlü çan-çin-çon... :queen:
http://img123.imageshack.us/img123/2561/dsc00085jt1.jpg
motobey
15 Kasım 2007, 17:34
Valla ben uzun süre bu motoru 13.000 YTL'ye aldım dedim ve kimse pahalıymış demedi.:mrgreen: Çinli olduğunu ve fiyatını duyunca çoğu kimse inanamadı zaten. Siz onu bunu boşverin. Çinliler içinde çok iyi bir yere sahip bence. Kalitesi fiyatına oranla çok çok iyi. Paşa paşa binin ve tadını çıkarın. Yalnız bugünlerde yedek parça sorunu var. Çünkü bir fren balatasını bir aydır getirtemedim.:silent: Ayrıca yaklaşık 8 aydır depo grenajı bekliyorum.:pr:
B.m.O
16 Kasım 2007, 10:29
alsak 2 yıl götürürmü acaba?
motobey
16 Kasım 2007, 13:26
İki yıl götürmesi motora değil sana bağlı. Eğer bilinçli bir kullanıcıysan sana 10 yıl bile yeter. Ama 200 cc bir motorla sabah akşam kendi çapımda piskopatlık yapayım tarzı kullanırsan 100 km sonra dağılması muhtemel. Zealsun 125 kross ile bir arkadaş 300.000 km sınırına dayandı. Aynı fabrikanın ürünü ve inan ki AS 200 GY daha sağlam duruyor. Eğer motora kulak verip dikkatli binersen yüzünü kızartmaz.
İki yıl götürmesi motora değil sana bağlı. Eğer bilinçli bir kullanıcıysan sana 10 yıl bile yeter. Ama 200 cc bir motorla sabah akşam kendi çapımda piskopatlık yapayım tarzı kullanırsan 100 km sonra dağılması muhtemel. Zealsun 125 kross ile bir arkadaş 300.000 km sınırına dayandı. Aynı fabrikanın ürünü ve inan ki AS 200 GY daha sağlam duruyor. Eğer motora kulak verip dikkatli binersen yüzünü kızartmaz.
300.000 km masalına inanmıyorum kusura bakma . özür dilerim .....
motobey
16 Kasım 2007, 13:59
Peki sana bu kişinin adını, adresini, servis kayıtlarını, şahitlerini ispatlı olarak göstersem. Bu kişi babamın oğlu değil. Bu bir. İkincisi ise böyle bir yalana asla başvurmayacak bir insan. Çünkü mevcut motosiklet sitelerinden birisinin kurucusu ve halen yöneticisi. Yalana dolana başvuracak birisi değil. Çünkü konumu gereği bunu yapamayacak kadar göz önünde bir insan. Mesleği motor üstüne değil. Bilgisayar işiyle meşgul ama akşam kafasına esince atlayıp İzmir'e giden ve akşamada geri İstanbul'a dönen bir insan. Nerdesyse WC'ye bile motorla gidiyor.
Ben bu forumda masal misali hiçbirşey yazmadım ve misyonumda bu değil. Eğer iyice okurda gerçekçi bir insan olduğumu anlarsan o zaman bu tip motorcu palavralarına prim vermeyeceğimi anlarsın. Bu bir masal değildir. İnanmakta güçlük çekmen normal. Bazen biz bile "Yuh be" diyoruz arkadaşa. Ama inanki gerçeğin taaaaaa kendisi yazdıklarım. Eğer istersen tanıştırabilirim arkadaşla. Eğer İstanbul'da isen gidip yüzyüze de görüşebilirsin.
hsacomtr
17 Kasım 2007, 12:40
Arkadaşlar.Malum aleti yeni aldım.Aldıktan sonra hemen çamurluğu değiştirdim.Stickerları değiştirdim.Benim şimdi ne tür bir bakım yada kontrol yapmam gerekir.Bir de filtrelere nasıl ulaşabilirim.Yardımcı olursanız sevinirim...
Bu arada kafa granajı pek hoşuma gitmiyor.Acerbis vs gibi çözümler var ama bence gereksiz.Farın üzerine bir kafes uydurabilirsem görüntüyü biraz toparlayabilir.Bir de aşağıdaki gibi sis farları yerleştirilebilir.
http://ktm-boy.smugmug.com/photos/144278872-L.jpg
B.m.O
17 Kasım 2007, 20:23
Selam, işte bu da benim ki... An-jin-san görünümlü çan-çin-çon... :queen:
http://img123.imageshack.us/img123/2561/dsc00085jt1.jpg
Resmen bomba olmuş! :)
25 atom bombası!
Yunus_Efe
19 Kasım 2007, 00:16
bencede çok güzel olmuş hsacomtr bişi sorucam ön ve arka dış lastikleri (off road) nereden buldun ve tabi bunların günahı ne ?
hsacomtr
19 Kasım 2007, 01:34
Benimkiler orjinal lastik.Sanırım resimleri karıştırdın.Üstteki resim yabancı siteden.Ben sis farlarını göstermek için o fotoyu koydum. :cherry: Suzuki yazan motor benimki...
Aşağıdaki resmi çamurluğu değiştirdikten sonra stickerleri yapıştırmadan önce çekmiştim.Çamurluk Kanuni cheetah modeline ait.
http://img100.imageshack.us/img100/69/dsc00080ff9.jpg
Bu da arkadaşla çıktığımız doğa gezisinden...
http://img405.imageshack.us/img405/5682/ds9nl7.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/8225/98172079py1.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/6965/dscai4.jpg
xtremetawsan
12 Ocak 2008, 10:47
Topik kış uykusuna girmiş kimsenin gelip gittiği yok
tatarx
20 Ocak 2008, 01:57
hsacomtr nin yazdığı mesajadaki offroadları uyarmı acaba bizim motorlara...
canrr
12 Şubat 2008, 02:46
As gy200 almayı düşünenler linkteki ilanı inceleyebilirsiniz.
http://www.motosiklet.net/forum/satmak-isteyenler/41066-2006-model-200cc-siyah-cross.html
normalkerem
15 Şubat 2008, 15:49
selamlar. hiç enduro tipi düşünmememe rağmen bu motoru görünce fikrimi değiştirdim, ve alacak ikinci el bir tane de buldum. fakat firmanın kapandığını duydum. bu durumda kullanan arkadaşlar ne yapıyorlar? yedek parça, servis vs. işlerini nasıl hallediyorlar? zealsun ve zongshen'le aynı olduğu söyleniyor, onların parçaları uyuyor mu? motorum varken senede 10.000 km yapıyordum, oldukça temiz kullanırım. aletin ikinci el fiyatı zaten ucuz, bu sıklıkla en fazla 6-7 sene kullanıp sonunda 60.000i biraz geçince de hurdaya çıkarırız sanırım. bu benim için sorun değil fakat bu 6-7 sene içinde parçasıydı bilmemnesiydi derken sanayilerde telef olmamız mümkün mü? kullanan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum. bir de en fazla ne kadar km yaptınız onu sormak isterim. teşekkürler...
canrr
16 Şubat 2008, 14:40
normalkerem, gy200'ün yedekparça veya servis konusunda bir problem yok. 3 sene önce motoru türkiye'ye getiren "büyükpatronlar" pastanın kaymaklı tarafını götürdükten sonra firmayı devrettiler. Şu anda motorun büyük bir kısmı taşeron şirketlere döktürülerek, çinden gelen diğer parçalarla birlikte montajı yine türkiye'de yapılıyor.
firma el değiştirdikten sonra dağıtım kanallarını tekrar oluşturduğundan dolayı bayi ve servislerde ufak tefek değişiklikler oldu. Ama başta bahsettiğim gibi bu değişikliklerden kullanıcı zarar görmedi.
selamlar.
not: bu arada, verdiğim ilanda fiyat indirimi yaptım. ilgilenenler;
http://www.motosiklet.net/forum/satmak-isteyenler/41205-2006-model-200cc-siyahcross-fiyat-indirimi.html
cumoni
20 Şubat 2008, 13:26
300.000 km masalına inanmıyorum kusura bakma . özür dilerim .....
Valla ben de inanamadım... :bounce:
B.m.O
20 Şubat 2008, 16:29
normalkerem, gy200'ün yedekparça veya servis konusunda bir problem yok. 3 sene önce motoru türkiye'ye getiren "büyükpatronlar" pastanın kaymaklı tarafını götürdükten sonra firmayı devrettiler. Şu anda motorun büyük bir kısmı taşeron şirketlere döktürülerek, çinden gelen diğer parçalarla birlikte montajı yine türkiye'de yapılıyor.
firma el değiştirdikten sonra dağıtım kanallarını tekrar oluşturduğundan dolayı bayi ve servislerde ufak tefek değişiklikler oldu. Ama başta bahsettiğim gibi bu değişikliklerden kullanıcı zarar görmedi.
selamlar.
not: bu arada, verdiğim ilanda fiyat indirimi yaptım. ilgilenenler;
http://www.motosiklet.net/forum/satmak-isteyenler/41205-2006-model-200cc-siyahcross-fiyat-indirimi.html
Motorunuz kaç km'de belirtmemişsiniz?
Takas düşünürmüsünüz? Ben Cross düşünüyorumda..
canrr
22 Şubat 2008, 11:58
Motor 6000 km'dedir. (http://www.gittigidiyor.com/main/urun.php?id=8262562). Takas düşünmüyorum.
tatarx
27 Şubat 2008, 18:42
Motorumu satmak için karar vermişken bu gün çalıştırıp binmemle beraber satmaktan vazgeçtim.Kendi motorumda ki zevki bulamadım almak için baktıklarımda.Yazmak ihtiyacı hissettim hemde topik canlansın değil mi?
normalkerem
29 Şubat 2008, 12:00
selamlar...
5000 kilometrede bir as 200gy aldım. oldukça temiz görünüyor.
ilk izlenimlerimi paylaşayım; rölantisinde biraz oynamalar var. yükselip alçalıyor. lastikler herkesin malumu tabi. dün gece uzun bir yokuş çıkarken biraz tekleme yaptı. bugün serviste yağını, bujisini, hava filtresini yenilemeyi düşünüyorum, sonra sanırım daha temiz çalışmaya başlayacaktır. önceki motorum cbr125'ti.. sadece onunla karşılaştırabiliyorum. kullanımı oldukça rahat fakat titremesi fazla. bakalım bakımdan sonra ne olacak. bundan önce bir de başka bir arkadaşımın yuan marka cross'unu kullanmıştım, onunla karşılaştırdığımda ise, debriyajı frenleri çok rahat, yuan'la karşılaştırıldığında vitesler neredeyse hondanınkiler kadar rahat geçiyor ve tam geçtiği hissediliyor.
dengesi sürüşü konusunda biraz korkutmuştu kullanan bazı arkadaşlar, ama oldukça dikkatli ve temkinli bir sürücü olduğumdan bir sorun yaşamadım, yaşar gibi de olmadım. fakat lastiklerle ilgili uyarılar üzerine ıslak zeminden aşırı temkinli geçiyorum. lastikleri ilk fırsatta yenilemeyi düşünüyorum.
kentacdis
01 Mart 2008, 01:50
200gy sonzamanlarda cok hosuma gidiyor
supermotolara merakım var
birtane alıp metzeller lastiklerle denmek isterdim...:salut:
ozellikle asya yazan stickerları da çıkarınca fena olmuyor
normalkerem
01 Mart 2008, 16:06
ilk 100 km.de 3.8 litre benzin yaktı. ağırlıklı şehiriçi. biraz fazla geldi bana. bujisini, yağını değiştirdik.. usta hava filtresi temiz dedi ama açıp baktığını görmedim. ya kaçırdım ya da beni başından savdı. hayırlısı.
hadi yaz geldi artık ya. dökülün sokaklara, dönün forumlara. şu lastikleri değiştirecek bir alternatif var mı? yakıt için tavsiyesi olan var mı?
motobey
03 Mart 2008, 11:43
Valla ben de inanamadım... :bounce:
Sevgili Cumoni o zaman sen git www.motoristan.com kurucularından
Sevgili Demircan ile konuş. En az benim kadar tanıyorsun. Birinci elden bilgisini alırsın artık. 300.000 km olayına inanmayan da Sevgili Demircan ile temasa geçebilir.
Bu arada Sevgili Kerem,
Yeni motorun hayırlı olsun. Allah kaza bela vermez inşallah. Abidinpaşa servisine mi gittin? Orada ki arkadaşlar gayet ilgililerdir. Bende haftasonu motoru yıkadım, yağladım ve yola hazır hale getirdim. Kısmet olursa en yakın zamanda yollara düşeceğim. Zaman içerisinde sizlere motor konusunda oluşacak sorunlarınız için elimden geldiğince ve dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışacağım.
tatarx
03 Mart 2008, 12:27
Zaman içerisinde sizlere motor konusunda oluşacak sorunlarınız için elimden geldiğince ve dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışacağım.
Evet sevgili motobey 7/24 yardıma hazırdır şahit olmuşluğum kendisinden telefonla yardım almışlığım var.Eksik olmasın sağolsun...
motobey
03 Mart 2008, 12:34
Sevgili Hamid Kardeşim,
Sende bizi unuttun iyice. Bir ara Ankara'nın Asyacıları olarak bir araya gelelim derim. Sende telefonum var nasılsa. Sevgili Kerem kardeşimizle ve seninle yüzyüze tanışmış oluruz hem.:)
tatarx
03 Mart 2008, 12:45
Sevgili Hamid Kardeşim,
Sende bizi unuttun iyice. Bir ara Ankara'nın Asyacıları olarak bir araya gelelim derim. Sende telefonum var nasılsa. Sevgili Kerem kardeşimizle ve seninle yüzyüze tanışmış oluruz hem.:)
İyi fikir uygun bir zamanda olabilir artık bu sene yağışta iyi oldu baharda dağ taş çok güzel olur tadını çıkarmak lazım:)
Bu arada yeni bir motor almışsın sanırım hayırlı olsun...
motobey
03 Mart 2008, 12:58
Sağolasın. Şu an toparlama aşamasındayız. Allah kısmet ederse Nisan ayı içinde Yamaha ile de gazlamak kısmet olacak.
redrose
03 Mart 2008, 14:31
asya ile zongshen aynı değil !!! motor parçaları uygun değil, çin malı değip sakın yanılmayın, hepsi aynı parçaları kullanmıyor, formda bazı arkadaşlar bu yanılgı içindeler, zongsheng'de şu an hiçbir yedek parça sıkıntısı yok, not olarak yazmak istedim.
motobey
03 Mart 2008, 14:56
Sevgili Redrose,
Bu kanıya nerden ulaştın bilmiyorum ama iyice incelemeden karar verdiğin kanaatindeyim. En basit yöntem olarak hemen direksiyonun alt tarafında yer alan şase plakasında imal eden firma bilgilerine bakarsan ayan beyan Zonghsen yazısını görürsün. Bu motor Zongshen firmasınca Zipstar adı altında imal ediliyor. Motor kodu yanılmıyorsam ZS FML167 olsa gerek. Öncekii sayfalarda bu bilgi mevcut. Kross Zonghsenlerle motor tipi farklı. Topiğin son mesajlarına bakarak yazmışsın sanırım. Eğer topiği araştırsaydın ya da okusaydın bu konusa çok etraflıca bilgi sahibi olurdun. Sizin kroslarla uyan pekçok parçasıda mevcut bu arada. Yedek parça konusunda biraz sıkıntılı. Daha öncede dediğim gibi bir depo grenajı nerdeyse 10 ay olacak gelmedi bir türlü.
tatarx
07 Mart 2008, 21:12
Sevgili Hamid Kardeşim,
Sende bizi unuttun iyice. Bir ara Ankara'nın Asyacıları olarak bir araya gelelim derim. Sende telefonum var nasılsa. Sevgili Kerem kardeşimizle ve seninle yüzyüze tanışmış oluruz hem.:)
Keremle ilginç bir şekilde okulda karşılaştık fazla sohbet edemedik ama sanırım aynı fakültedeyiz.Benim motorun yanında kardeşini görünce şaşırmadım değil:)
motobey
29 Mart 2008, 18:23
Arkadaşlar motorlarınızın bakımını ihmal etmeyin lütfen. Ben geçte olsa motorun arka teker bilyasını dağıttığını farkettim. Allahtan bir kaza bela gelmeden başımıza farkettik ve değiştirttik. Toplamda 20 YTL'ye maloldu bu değişim. Periyodik olarak bakım yapmayı ve kontrolleri aksatmayın. Bu arada benim motorun sol yolcu ayak pegi düşmüş. Sabitleme piminin kontra civatası düştüğü için yerinden çıkmış sanırım. Orjinalini beklemeye vaktim olmadığı için 20 YTL'ye yan sanayi bir ayaklık seti alıp sağ sol pegleri değiştirdim. Resimleri en kısa sürede ekleyecem.
Bu arada size güzel bir haberim var. Bugün Asya motorun Ankara Abidinpaşada ki servisini siteye üye yaptım. Bundan sonra parça fiyat bilgilerini birinci elden öğrenebileceğiz.:cat:
inspire
30 Mart 2008, 17:26
Selam arkadaşlar. Ben de aranıza katıldım artık. Askere gidecek olan kuzenim motorunu bana bıraktı :)Sakarya da mak.müh. okuyorum.
Pek deneyimim olmadıgı ve havanın bozuk olabileceginden İstanbul'dan trenle getirdim motoru Sakarya'ya(ilgilenenler-10 YTL bagaj ucreti alındı).
Şu sıralar boşboş gezip motoru tanımaya çalışıyorum ama görünüşe göre ufak tefek problemleri var. Baştan sonra okudum sayfaları bende problemlerimi paylaşmak istedim.
Motoru çalıştırmakta güçlük çekiyorum. Genelde ayakla çalştırmak zorunda kalıyorum. Ve jikle açık çalışmaya başladıktan sonra gaz vermezsem hemen stop ediyor. Belkide karburatorden kaynaklanan bi problem vardır hiç bi fikrim yok , oda bi kontrol istiyo...:) Motor ne zaman bakıma girdi bilgim yok ama bujiyi ve aküyü öncelikle kontrol ettirmek istiyorum geç çalışması belkide buna baglıdır.
İkinci olarak frenlerle ilgili hafif bi sıkıntım var. Nedense güvensiz geliyor bana. Ön gidondaki boşlugu da bugun on frene 70 le giderken cok hafif dokununca olusturdugu titreşimle cok net olarak hissettim. Ona da bi el attırmam lazım. Ve fren balatalarını yenilem gerek diye düşünüyorum forumdaki bazıbilgilere dayanarak.
:silent::silent:Çok garibime gidense 5. viteste gaz tam acık gosterge 90km yi gosterirken ( gösterge yanlış olabilir) bi anda debriyaj kacırıyomus gibi bi hisse kapıldım. Debriyaj koluna dokkunmuyor olmama ragmen motorsiklet az bir ivmeyle hızlanırken motor devri direk arttı bir anda. Ama hızlanmaya devam etti motor. Yani yarım debriyaj yapmış gibi oldu o hızda. Ve her viteste gazı actım sonuna kadar sadece 5 te yapyor bunu. :silent:Hiç bir anlam veremedim. Bi scooter kullanıyo hissine kapıldım bianda . Kafamın algılayamadıgı tek sorunda bu.
Son olarak ön farın dış cercevesi/kabugu/plastigi/gövdesi veya herneyse :) monte yerinden kırıldı suanda uzunca bi kırık serit var farda bir file tutyor sadece. Asya motor bu parcayı farla birlikte satıyo ve iyi de bi ucret istiyo diye biliyorum yansanayi tarzında bişey bulma şansım varmı acaba ?
Şu komple bakım işi bittikten sonra bol bol gezip resimleri burada yayınlıyacagım :)
Saygılarımla
Kaya Onur
inspire
31 Mart 2008, 17:32
Arkadaşlar motorlarınızın bakımını ihmal etmeyin lütfen. Ben geçte olsa motorun arka teker bilyasını dağıttığını farkettim. Allahtan bir kaza bela gelmeden başımıza farkettik ve değiştirttik. Toplamda 20 YTL'ye maloldu bu değişim. Periyodik olarak bakım yapmayı ve kontrolleri aksatmayın. Bu arada benim motorun sol yolcu ayak pegi düşmüş. Sabitleme piminin kontra civatası düştüğü için yerinden çıkmış sanırım. Orjinalini beklemeye vaktim olmadığı için 20 YTL'ye yan sanayi bir ayaklık seti alıp sağ sol pegleri değiştirdim. Resimleri en kısa sürede ekleyecem.
Bu arada size güzel bir haberim var. Bugün Asya motorun Ankara Abidinpaşada ki servisini siteye üye yaptım. Bundan sonra parça fiyat bilgilerini birinci elden öğrenebileceğiz.:cat:
öncelikle üyelik işlemi için teşekkürler:cat:
mümkünse asyada önfar gövdesi ne kadar a satılıyo öğrenme şansımız varmı :silent:?
inspire
01 Nisan 2008, 18:14
Motoru komple bi elden geçirttim bugün. Avans ayarı ve rolantiyi düzelttirdim. Performans havayı kısınca biraz düştü ama daha temiz bir ses alıyorum motordan. Daha saglıklı ve stabil çalışıyor. Motor yagında ve buji de sorun olmadıgını söyledi. Yaza doğru da karburator u temizletcem. Debriyaj konusuna gelince; balatam bitik! :D Usta: " bu böyle bayagı bi gider inceldigi yerden kopsun nede olsa çinli " dedi :D malum asya nın yedek parcasının uydurmasyonu pek olmuyo piyasada. Debriyaj balatası olarak "ben asyanınkini taktırmam gene" derseniz Honda CBR600 RR 'ın debriyaj blatası buna uyuyor:D Sakarya'daki asya servisine gittim. Ordaki adam bana Asya 200 debriyaj takımı komple 115 YTL + 35YTL işçilik dedi. CBR 600RR ın balatasının da sadece 110€ oldugunu söyledi.
Debriyaj blatamı değiştirmem gerek. Fiyat bilgisi olan yazarsa cok sevinirim.
Son olarak motorla giderken göstergem 110u gösterirken yandaki CBF150 li arkadaşımın gostergesi 90 ı gosteriyodu bilginize (asya nın gostergeler %20 yukarı gosteriii Hatta km sayacları da aynı sekilde olabilir. Ben pazrdan bugune dek 110km yol yaptıgımı hiç sanmıyorum...:D )
belikde gerçekte 11.000km de deil motor :O :D:D
telyakar
04 Nisan 2008, 15:25
Selam arkadaşlar siteyi sürekli izlememe rağmen yeni üye oldum ben asya motorun abidin paşa bayisiyim 200 gy ile ilgili sorunlarınızı benimle paylaşabilirsiniz sizlere elimden geldiğince yardımcı olmaya calışırım
motobey
04 Nisan 2008, 15:53
Hocam hoşgeldiniz. Dün sizi aradık ulaşamadık. Sağolsun Gaffar arkadaşımız yardımcı oldu. Türkiye'de ki Asya bayileri içinde herhalde en ucuz yedek parça fiyatlarını veren servis sizin servisiniz. Çünkü İnspire arkadaşımız malzemleri gelip Ankara'an alacam dedi fiyatları duyunca.:) Umarım herzaman bana yardımcı olduğunuz gibi arkadaşlarada yardımcı olursunuz.:cat:
inspire
05 Nisan 2008, 00:28
Hocam benim bi sorunum var. Artık motobey 'e soramıyorum iş çığırından cıkmış olmalı o kadar cok sordum ki :)
Motoru ilk aldıgımda dikkatimi çeken debriyaj ın cok ilerde kavramasıydı. Debriyaj koluna cok az bir dokunuşta hemen kavramayı kesiyordu, ve 5. viteste bi ara resmen kacırdı debriyajım. Biraz daha ortaya almayı denemek istedim. İnceledim sistemi. Teli boşaltırsam biraz daha ortalarda kavrama yapacagını düşündüm. Yaptım da... Bir miktar ortaya almayı başarmıştım. Çok fazla deil debriyaj kolunun gidondla arasındaki mesafeyi 10cm kabul edersek eskiden 9 uncu cm de kavranırken teli biraz saldıktan sonra 7.cm ye indirmiştim.
http://img507.imageshack.us/img507/6899/adsz2ud9.jpg (http://imageshack.us)
Resim üzerinden anlatcak olursam eskiden mavi çizgide kavrama varken onu yeşil çizgiye çektim anlıyacagınız. Artık 5. viteste debriyaj kaçırmıyordu ama bu seferde kola tam basmış durumda olsam bile debriyaj yarım gibi oluyordu vitesler çok zor geçiyor hatta geçmiyor , debriyaja tam basılı motor 1. viteste ve stop etmiş hldeyken motoru elle iterken arka frene basılmış gibi tekerlek zor dönüyor biraz topraklı zeminde arka teker kitliymiş gibi kayıyordu.Sanki debriyaja tam basılmıyormuş gibi bi tepki veriyordu motor. Bu ayarı kurcalarken farkettigim bişey oldu. Benim debriyaj telim yeterince gergin değildi. Hatta kavramayı yeşil çizgiye çektikten sonra debriyaj kolunu bırakınca kolun ortada kaldıgını gordum. Yani kavrama noktasının yaklaşık 1 cm ustnde... Ve gene dokunuca kavramayı kestigini gordum..
Şuanda eski ayarında ve biraz kaçırıyo. Geçen kampüse çıkarken 3 viteste kaçırdı ve scooter kulalndım gibi oldu gene... Hocam anlatamadım biliyorum ama umarım az çok birşeyler oluşmuştur kafanızda. Biraz bilgi verebilirsen bna çok sevinirim. Buradaki bi usta debriyajın bitik olsaydı takılı kalırdı kaçırma filan hiç olmazdı aksine hep kavramış durumda kalırdı kullanamazdın debiryajını sabit viteste giderdin dedi. Asya yetkili servisi ise beni pek dinlemeden "debriyajın bitmiştir Değiştirmek lazım 115 YTL + 35 YTL işçilik" dedi kestirip attı.... Gerçekten çıkmazdayım. Motobey biliyo durumumu .. O da saolsun bayagı ilgilendi benle.. :)
Teşekkürler
telyakar
07 Nisan 2008, 10:39
inspire arkadaşım benimde anladığım kadarıyla senin motorun debriyaj bitmiş biten debriyaj kacırır bunun dışındadaki bilgiler yanlış.Size verilen fiyat konusunda birşey söylemem doğru olmaz ancak Asya motordan gelen debriyaj kasnağıyla birlikde geldiği için fiyatı biraz yüksek 97 ytl ben şuanda piyasadan sadece debriyaj balatası araştırması yapıyorum ozaman fiyat cok uygun olacak . Birde 200 gy kullanıcı arkadaşlara tavsiyem motorda orikli zincir kullanmaları.İyi günler diliyorum
motobey
07 Nisan 2008, 15:46
Sevgili inspire,
Soru sorman bizi ne yorar ne de üzer. Yardımcı olabiliyorsak ne ala. Asıl şimdi Sevgili Hocamızında desteği ile sorunları daha rahat halledeceğiz. İnşallah Hocam bu balata işini çözerde biz de nerdeyse araba balata takımı fiyatına balata almaktan kurtuluruz. En baştan dediğimiz gibi senin balatalar her halükarda değişecek. Çok daha sıkıntılı sorunlara yol açmadan bu problemi çözme yoluna gidelim. Sana tavsiyem motoru fazla zorlamaman. Çünkü bu kaçırma durumu baskı balatayı da bitirecek kadar zarar verebilir.
inspire
07 Nisan 2008, 16:12
hocam orik zincir piyasadaki o-ring zincir diye geçen zincirlermi ? bu arada cbr600RR ın balatası uyuyormuş buradaki asya servisi bunu söylemişti bana. Gönül isterki fırsatım olsa da motoru oraya getirebilsem. Ama asya 200 için bu havada biraz uzak kalıyosunuz bitik bi debriyajla :/
telyakar
08 Nisan 2008, 10:11
Bizim 200 gy nin zinciri düz zincirdir butarz motorlarda arazidede kullanıldığı için aşın cok fazla olur hatda zincir uzama dahi yapar orikli zincir zincirin baklalarının arasında pullar vardır bu pullar hem zincirin sessiz çalışmasına hemde daha uzun ömürlü olmasına sağlar. zinciri nasıl değiştirebiliriz derseniz zincirin bağlama sekmanı vardır o sekmanı çıkartıp zinciri ayıra bilirsiniz sonra o ölcüde orikli zincir alıp aynı şekilde taka bilirsiniz.Hoşcakalın
cenk3207
08 Nisan 2008, 18:20
bende bir as 200 gy kullanıcısıyım
bir yıldır kullanıyorum. arkadaşımdada bir tane var. aynı tarihte aldık. sadece arkadaşımın motorunun beyni aldıktan 15 gün sonra bir sefer bozuldu garantiden değiştirdiler. şimdi yedekli bir beyinle geziyoruz.
motorun lastiklerini değiştirdim. ön lastiğin jantını arkaya aldım arka 18 inç oldu önede 21 inç jant aldım. latiklerde resimde görüldüğü gibi oldu.
ön çamuırluğun önünü biraz daha aşağıya ısıtarak eğdim. (üratlenince 120 den sonra direksiyon sallama yapıyordu)
eksozun deliğini açtırdım biraz daha tok bir ses çıkıyor.
motor da resimde görüldüğü gibi oldu.
http://img208.imageshack.us/img208/374/kayyaylauakkazas005bl1.jpg
motobey
09 Nisan 2008, 09:52
Sevgili Hocam,
Size bir konuda danışmak istiyorum. Piyasada o-ringli rincirleri araştırdım. Orta kalitede işimizi görecek o-ringli zincirler 70-80 YTL arasında bir fiyata sahip. Yani çokta pahalı değil ama o-ringli zincirler normal zincirlere göre daha geniş diş açıklığına sahipler. Acaba dişli değişimide gerekir mi? Çünkü bu zincir dişli üzerinde tam tutunamayacağı için sıkıntı verebilir diye düşünüyorum. Eğer yardımcı olursanız sevinirim.
Sevgili Cenk3207,
Topiğimize hoşgeldin. Çok orjinal fikirlerle gelmişsin. Ön jantı arka göbeğe nasıl uydurdun çok merak ettim. Eğer resimli olarak anlatabilirsen çok menmun oluruz. Çünkü motor çift karakterli bir hale gelmiş. Ayrıca ben ön çamurluğu fibercide kestirmeyi düşünüyordum. En azından büküp öyle kestiririm. İyi fikir.
telyakar
09 Nisan 2008, 10:19
200 gy de o-rinli zincir takdığınızda dişlileri değiştirmenize gerekyok önemli olan bakla aralıklarının tutuyor olması gerekir. Herkeze selamlar
inspire
09 Nisan 2008, 11:50
çamurluğu ısıtarak eğme işi gerçekten mantıklı olmuş.
Tekrar hoş geldin. =)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO