PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM KTM 690 Enduro R 2013 Teknik özellikler ve öz geçmiş



forzaBJK
24 Haziran 2013, 04:36
http://imageshack.us/scaled/large/832/8jb4.jpg

Selam arkadaşlar!
KTM 690 Endurocular buraya.. iste yeni 2013 modelimiz!

http://imageshack.us/scaled/large/580/wiw7.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/580/wiw7.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/large/41/6s9k.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/6s9k.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/large/834/6c29.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/6c29.jpg/)


Motor:

Motor - Benzin, tek silindir, dört zamanlı, su soğutmalı
Hacim - 690 cc
Silindir - çap 102 mm | strok 84.5 mm
Güç - 49 kW (67 beygir)
Sıkıştırma oranı - 12.5:1
Vites - 6-vites, pençe
Yakıt - Kurşunsuz Benzin ROZ 95
Yağlama - İki adet rotor pompa ile basınçlı sirkülasyonlu yağlama
İç oran - 36 : 79
Dişli oranı - 15 : 45
Soğutma - Sıvı soğutma sistemi, pompalı sıvı sirkülasyon sistemi
Debriyaj - Yağ banyosu içinde Anti-atlamalı debriyaj APTC™ / hidrolik MAGURA™
Ateşleme - elektronik ateşleme sistemi, Elektrikli marş

http://imageshack.us/scaled/large/16/ymvd.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/16/ymvd.jpg/)


Şasi:

Çerçeve - krom molibden çelik boru malzemeli çerçeve, toz boyalı
Çatal - WP süspansiyon 4860 D48/26 MA
Amortisör - WP süspansiyon 4618 with Pro‑Lever bağlantı
Ön teker hareket mesafesi - 250 mm
Arka teker hareket mesafesi - 250 mm
Ön fren sistemi - Çift pistonlu disk fren, BREMBO™ | 300 mm
Arka fren sistemi - Çift pistonlu disk fren, BREMBO™ | 240 mm
Zincir - 5/8 x 1/4” X‑Ring
Gidon açısı - 63°
Dingil mesafesi - 1,504±15 mm
Yerden yüksekliği - 280 mm
Sele yüksekliği - 910 mm
Yakıt kapasitesi - 12 l (2.5 l yedek depo)
Ağırlık (yakıtsız) - 138.5 kg

http://imageshack.us/scaled/large/5/7c3f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/5/7c3f.jpg/)

Fabrika çıkışı karter, ön dişli ve zincir koruma mevcut

http://imageshack.us/scaled/large/841/uked.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/841/uked.jpg/)

http://imageshack.us/scaled/large/545/h0ne.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/545/h0ne.jpg/)


Şahsi yorumlar:

inanılmaz atik, özellikle 3000 devir sonrası, sanırım profilli lastikleri itibari ile titreşimli, vites geçişleri oldukça sertlik istiyor - aksi takdirde vires araları boşluğa düşülüyor (3'cü ve 4'cü vites arasında bilhassa), uzun yolda konfor acısından berbat - şehir içi veya arazide motorun üzerinde hareket edildiği sürece hiç sıkıntı yok, sıcak mevsimde şehir içi (dur kalk dur kalk) soğutma yetersiz kalıp fan sıkça çalışıyor, yüksekliği itibarı ile oldukça güvenli sürüş sağlıyor - olup bitenleri görme ve görülme açısından, bir depo ile (yedek dahil) 250 km menzil, hafifliği itibari ile oldukca çevik, frenler mükemmel - anında tepki ve dozajlama özellikle (abs olmadığından tabii ki bir tik daha dikkatle kullanım gerektiriyor), Azami sürat 170 küsür (7500 devirde - azami devir 9000, gösterge itibari ile)


Yabancı bir sayfada böyle birşey gördüm, hoşuma gitti, bende başlatıyorum. LINK (http://tam.belchenstuermer.de/ktm-690-enduro-lebenslauf/)
Motorun öz geçmişini, yani aldığımdan bu yana çıkardığı masrafları, arızalarını ve diğer olumsuzluklarını yayınlayacağım.
Şu an için pek birşey yok - inşallah olmazda - fakat olduğunda burdan paylaşacağım.

2013-4-9 | 0 km: 9890 euro
2013-5-10 | 1079 km: 1000 km servisi 339 euro (takriben 700 lira)
2013-5-17 | 1750 km: Aslında daha önce farketmeme rağmen Giresun yolculuğu öncesi değişmesi şart oldu - arka lastık'te yarık iyice derinleşti (Conti TKC80) Foto (http://imageshack.us/a/img94/5938/img3037wl.jpg). Kadıköy spormoto'da 310 lira Mitas E09, 50 lira balans ayarı ve montajı ile birlikte bir iki ayarlamalar.
2013-5-21 | 3500 km: Giresun İstanbul yolunda Çorum/Osmancık'da güneşin batmasıyla far patladı - Benzinlikten 10 lira'ya halloldu

forzaBJK
25 Haziran 2013, 15:02
ktm 690 endurocular, bi ses verin tanışalım nerelerdesiniz?

Mehmet Turan
28 Haziran 2013, 02:21
Arazide 150 kilo fazla gelmiyor mu ?

cem_fb
03 Temmuz 2013, 14:08
Amaç hard enduro değil bu motorda, uzun yol için yapılmış.

blue white
04 Temmuz 2013, 03:13
ktm nin 990 smt a hastayım ama fiatları çok yukarda .

forzaBJK
25 Temmuz 2013, 20:36
@Mehmet Turan; valla pek bir zorlugunu görmedim, yatirdigimda her defasinda sorunsuz kaldirabildim yani :D tabi yine de bir 100 kiloluk freeride degil, ama 200 kiloluk 990 sm'de degil ki 690'i almadan önce onu düsünüyordum.

@cem_fb; bu motorda amaci sen ne icin kullanirsan odur aslinda - fakat uzun yol icin kesinlikle yapilmamis - dipnot: kaynak k*çım ;)

2013-7-20 | 6400 km: Ekzoz manifold'da catlak - Motoru temizlerken farkettim, kaynak yerinden catlayi vermis.. garantiden dün degistirdiler cok sükür

catlamis versiyon
http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/s720x720/1001704_10201627535436330_130009494_n.jpg

sifir version
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/q71/s720x720/969740_10201633592467752_1340840312_n.jpg

forzaBJK
13 Eylül 2013, 20:52
2013-9-13 | 8000 km: uzun yolculuk öncesi 10bin km servisi: Yag degisikligi - 2 litre motorex cross power 10W60, hortumlar, hava filtresi, yag filtresi ve bir iki malzeme 480 Euro kestiler.. 5 günde bitirdiler, ufak kazam olmustu ve arka fren yayi kopmus onu beklediler 2 gün.. fakat yag degisimi, filtre degisiminden mi yoksa bu 5 gün süresince 400'lük scooter verdiklerinden mi olsa gerek, motoru taniyamadim.. inanilmaz atik olmus.. deli birsey olmus.. korkunc :)

blamir
13 Eylül 2013, 22:01
2013-9-13 | 8000 km: uzun yolculuk öncesi 10bin km servisi: Yag degisikligi - 2 litre motorex cross power 10W60, hortumlar, hava filtresi, yag filtresi ve bir iki malzeme 480 Euro kestiler.. 5 günde bitirdiler, ufak kazam olmustu ve arka fren yayi kopmus onu beklediler 2 gün.. fakat yag degisimi, filtre degisiminden mi yoksa bu 5 gün süresince 400'lük scooter verdiklerinden mi olsa gerek, motoru taniyamadim.. inanilmaz atik olmus.. deli birsey olmus.. korkunc :)

Bu nasıl bir servis parasıdır arkadaş. Bu rakam ciddi olamaz.
Yani hocam ben geçen ay 700 euroya motor aldım :) Yamaha YZ125.

cem_fb
17 Eylül 2013, 16:52
Valla Spormoto yaptıysa bu bakımı bir klasik olarak müşteriye dayamışlar. Bir iki malzeme değeri yüksek malzemeler değil ise yuh.

forzaBJK
17 Eylül 2013, 20:39
480 euronun büyük kismi iscilik, malzemeyi toplasan 100 euro anca yapar.

cem_fb
18 Eylül 2013, 09:58
Alışıldığı üzere Sabri usta kazığı, bir daha Göktürk Ekstrem'e götür, çok daha hesaplı

Mehmet Turan
23 Şubat 2015, 19:57
Birkaç sorum olacak 690 Enduro R da kaç farklı sürüş modu var modlara göre gaz tepkileri ne kadar değişiyor ? Yağmur modunda kaç hp ye düşüyor ?

berkcigdem
11 Mart 2015, 07:41
Alışıldığı üzere Sabri usta kazığı, bir daha Göktürk Ekstrem'e götür, çok daha hesaplı

muhteşem bir tespit valla tebrikler. bende bu yuzden Sabri ustaya gitmiyorum saygım sonsuzdur çok iyi bir insandır ayrıca ama böyle işçilik fiyatı yazılmaz cidden içimden cok kez yuh dedirtti bana spormoto servisi...tercihim çok çok sevdiğim bir abim motor hocam motor ustam olan karaköy ata motor Ahmet usta... gerçi benim için tükkan oldu orası ben oraya öle dıyorum artık :D

en azından Ahmet abiyle oturuyoruz söküyoruz takıyoruz sorular soruyorum bıkmadan usanmadan anlatıyor. birşey olursa ararım abi böle böle sen ne diyorsun yada acaba nasıl yaparım vs heralde şu motorla ilgili bildiğim şeylerin %75 ini o öğretmiştir bana.

zetun ing
05 Nisan 2015, 17:51
muhteşem bir tespit valla tebrikler. bende bu yuzden Sabri ustaya gitmiyorum saygım sonsuzdur çok iyi bir insandır ayrıca ama böyle işçilik fiyatı yazılmaz cidden içimden cok kez yuh dedirtti bana spormoto servisi...tercihim çok çok sevdiğim bir abim motor hocam motor ustam olan karaköy ata motor Ahmet usta... gerçi benim için tükkan oldu orası ben oraya öle dıyorum artık :D

en azından Ahmet abiyle oturuyoruz söküyoruz takıyoruz sorular soruyorum bıkmadan usanmadan anlatıyor. birşey olursa ararım abi böle böle sen ne diyorsun yada acaba nasıl yaparım vs heralde şu motorla ilgili bildiğim şeylerin %75 ini o öğretmiştir bana.

benim motorun buji ve buji bobin'i değişimi istiyor ona uygun anahtarı nerden temin edebilrim kaç numra anahtar gerekiyor ahmet abiden onuda öğrensen ne güzel olur hatda sormuşken buji olarak ne tavsiye eder yani onunda numarası farklı sonuçta bu arada motor 690 smc

xawa
05 Nisan 2015, 18:30
benim motorun buji ve buji bobin'i değişimi istiyor ona uygun anahtarı nerden temin edebilrim kaç numra anahtar gerekiyor ahmet abiden onuda öğrensen ne güzel olur hatda sormuşken buji olarak ne tavsiye eder yani onunda numarası farklı sonuçta bu arada motor 690 smc

Buji olarak ktm Duke 200 le aynı buji kullanıyor NGK Spormoto da ben 30 TL aldım. Başka bir arkadaşa aynı buji yi Spormoto 50 TL ye satmıştı ben aldıktan bir kaç ay sonra.
Ilk motor çıktığı zaman ktm Duke 200 Ahmet abi dedi 690 ların bujisi ktm Duke 200 oluyor diye.

zetun ing
05 Nisan 2015, 20:42
Buji olarak ktm Duke 200 le aynı buji kullanıyor NGK Spormoto da ben 30 TL aldım. Başka bir arkadaşa aynı buji yi Spormoto 50 TL ye satmıştı ben aldıktan bir kaç ay sonra.
Ilk motor çıktığı zaman ktm Duke 200 Ahmet abi dedi 690 ların bujisi ktm Duke 200 oluyor diye.

o problemi çözdüm siz bana özelden mesaj atdınız fakat üyeliğimde bir problem var bir türlü özene bözene yazdığım uzun uzun uğraştığım yazı yollanamadı sinir bozucu bir durum fakat problem yaşıyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------

https://www.facebook.com/ugur.erdal

buradan mesaj yazarsanız iletişim kurabiliriz

berkaye
14 Ocak 2016, 00:53
Eheeey Forzabjk buraya yazmayı niye bırakmışsın yahu! Abs yokmuş ya vay be :/ 2014 te varmışta illa sıfırmı alacaz :(

joshua
16 Mayıs 2021, 13:44
arada niyetlenip vazgeçtiğim model, yenilerinde viraj abs si 74hp/73.5nm tork motora sahip, çok abartılı elektronik yok bu benim için çok önemli, belki iki motoru da satıp bir 690 enduro R tecrübesi yaşanabilir, hafif ve güçlü oluşu cezbediyor zaten tek silindir ve 21 inch tel jant benim olmazsa olmazlarımdan, sele yüksekliğini çok dert etmiyorum şu an kullandığım motorlarda 890mm, 690 enduro 910mm çok abartı bir fark yaşanacağını sanmıyorum, sadece uzun yolda airhawk minder kullanınca daha da yükselecek o da düz yolda çok önemli değil.