PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodaj



Sayfa : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Erhan Erdil
13 Mayıs 2004, 10:05
Rodaj nasıl yapılmalıdır?

danger0
13 Mayıs 2004, 11:37
rodaj olayını anlatmaya calışıiyım.
motoru aldığında motorun içine bir seferligine özel bir yag koyuyolar.bu yağ pütürlü bir yagdır. motorun pistonlarının arasında bu yag dolasarak yuvasına uyumsağlamasını saglar.yani pistonları hareket edecegi yüzeyleri zımparalayarak pistona en uyumlu hale getirir. fazla devirli kullanmak bu yagın motora zarar vermesine neden olur. motoru acmak ta bundan ibarettir yani pistonla yuvasını ne kadar uuymlu hale getirebilirsen motorun performansı o kadar iyi olur.

safrane
13 Mayıs 2004, 17:14
motor açmak terimi zaten motoru zorlayıp açmak olarak kullanılır ve rodajın tam tersidir, üreticiler tavsiye etmez(di) artık yeni araba motorlarında rodaja gerek olmuyor çünkü üretim teknolojisi gelişti, düşük toleranslı üretim yapılabiliyor. Rodajı ben de kabaca anlatmaya çalışayım:
Yağ olayını bilmiyorum danger0ın anlattığı.
Piston ve silindir birbirleri içinde hareket ederken aralarında neredeyse sıfır mesafe kalır ki üretimde hedeflenen budur. Silindirin üst kısmında yanma odası vardır yanma olayı gerçekleşir alt kısmında ise yağlama olayı gerçekleşir yani yanma olup piston aşağı indiğinde piston yağa dalar (zaten motorun yağlaması da böyle olur) ama bildiğiniz gibi piston da silindir de lastik değil peki nasıl oluyor da yağ yanma odasına kaçmıyor? Burada da o bahsettiğim sıfır mesafe işin içine giriyor. Piston silindire teğet geçer ama sürtmez ve aynı zamanda da arada kalan (kalamayan) mesafeden yanma odasına yağ sızmaz. Eskiden üretim teknolojileri bu kadar gelişmiş değilken piston silindire nazaran hafif büyük imal edilirdi yavaş yavaş sürte sürte aşınarak amaçlanan sıfır mesafe durumuna gelinirdi. Bu aşınma periyoduna rodaj denirdi. Rodajda yüksek devire çıkmamanız gerekir yoksa hızlı hareket eden piston silindiri çizer bu da motor yaşlandıkça oluşan aşınmalar sebebiyle pistonun yanma odasına yağ kaçırmasına ve yağ yakma tabir edilen olayın gerçekleşmesine yol açar. Eğer rodaj dönemi huzurlu geçilirse fazladan aşınma gerçekleşmez ve motor ömrünü sorun çıkarmadan tamamlar(Huzurlu kullanılmış ve periyodik bakımları hariç servise uğramamış motoru sıfır km motor kadar temiz ve sorunsuz çalışan 487bin km'de arabası olan bir tanıdığım var). Günümüzde ise düşük toleranslı üretim teknolojisi sayesinde pistonu büyük üretmeye gerek kalmadı neredeyse sıfır toleransla(bilmeyenler için -kabaca- tolerans: üretilen parçadaki fazlalık/eksiklik) üretim gerçekleşiyor ve fabrika çıkışında motor tam performansla çalışabilecek durumda oluyor. Bu piston ve silindir için olduğu gibi çalışırken birbirine sürten bütün motor/şanzıman elemanları için artık böyledir.
Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.

Donald_Duck
13 Mayıs 2004, 21:23
Belli bir sure devir sifir ile kirmizi cizgi arasinin 2/3 unu gecmeyecek sekilde kullan.


(yani kirmizi cizgide 9000 varsa sen 6000 i gecme)

Hep ayni devirde uzun sure kullanma.
Yuksek devirde de uzun sure kullanma...
1000 km de yagini degistirt, tercihan sentetik yag koydur...hepsi budur.

Motoru ilk bir kac yuz km de asiri zorlarsan bir sonraki sahibi arkandan kufreder. :mrgreen:
Yani motora verdigin zarari 15-20 000 km de anlamayabilirsin. Biter motor yani. 200 bin km gidecegine 100 bin km gider. Pratikte bilmen gereken bundan ibaret.

Mjolminator
13 Mayıs 2004, 21:54
Benim kafam karıştı. Şimdi yeni bi motor aldım diyelim. Zorlayacak mıyım yoksa zorlamayacak mıyım?

iptaluyelik06
13 Mayıs 2004, 22:19
eyvallah bende bayagı bısıy anladım bıldıklerne bılgı kattım

safrane
14 Mayıs 2004, 00:10
kullanma klavuzuna bak rodajdan bahsediosa zorlama bahsetmiosa özgürce kullan.

muRRat
14 Mayıs 2004, 10:15
DD doğru mu demiş bilmiyorum ama ben de SAFRANEa katılıyorum. RODAJa gerek yok. 1991den beri motosikletlerle ilgileniyorum. O zamanlar motor dergisi falan yoktu (Türkçe) Ben de MOTORCYCLIST ve SPORT RIDER diye 2 dergi alıyordum. Bunların bilgilendirici bölümleri ya da ekleri oluyordu. RODAJdan bahseden bir bölümde vardı. Aynı SAFRANEın dedikleri yazıyordu. Piston ve Silindirin yapıldığı malzemelerin artık gelişmiş teknolojiden dolayı esneme ısıl genleşme olayları minimuma indiği için artık RODAJa gerek yok. Ya da motor açılsın diye gazlamaya. Yani keyifli keyifli sür. Zaten motor devrini kırmızı çizgi üzerinde kullanmak motora zarar verir bu değişmez gerçek. Ama öyle 1000Km aman 3000devri geçmeyeyim gibi birşeye gerek olduğunu düşünmüyorum. Daha sıfır Km motor alamadım ama sıfır Km 2 arabam oldu. Ne motoru açmak için gazladım ne de rodaj için yavaş gittim. Renault 19 marka ve Palio 1.6 araçlarımı bilenler nasıl gittiğini bilir. YAğ gibi ve gayet performanslı. Ama aldığım günde aynı özelliklere sahipti bu araçlar. Yani keyfine göre git kardeşim. Periyodik bakımlarını yaptıktan sonra bişicik olmaz :cat:

safrane
14 Mayıs 2004, 19:39
renault 19da hız denemesi yaparken ucuz atlatmışsın veya yeterince hızlanamamışsın diim o zmn, babam 1.8lt 19'la ankara mersin karayolunun telefon çekmeyen yegane bi yerinde yolda kalmıştı radyatör hortumu patladıı için, 19a güven olmaz. 1.6lt versiyonu ile de sadece denemek için 5dk 190 sabit hızla gidip kenara çekip bakmıştık aynı biçim radyatör hortumu yerinden çıkmaya niyetleniodu. Palio'nun resimlerini gördüm sayfanda, ha motosikletle 250 ha palioyla 210 ikisi de aynı derecede tehlikeli (yoldaki çakıl mevzuu :tongue: )

jawa
15 Mayıs 2004, 17:26
avrupada bulunan saygın bir dergi motor testleri ile ün yapmış(adını unuttum).zx 12R yi alıp gazlıyorlar.rodaj modaj yok.motor, fabrika verilerinin çok altında bir hıza ulaşıp kalıyor.ayrıca bir arıza çıkartıyor.dergi bu motoru yerden yere vuruyor.kawasaki firmasına ne biçim motor yapmışınız gitmiyo bu, bozuk falan diyorlar.firma gayet soğuk kanlı "rodaj yapmadan nereye gazlıyonuz eşşek herifler!" diyo(belki biraz daha farklı demiş olabilir :cherry: )

velhasıl kelam fabrika rodaj yapılması gerekir diyorsa yapmak lazım.

muRRat
17 Mayıs 2004, 09:11
SAFRANE evladım ben renault ve palio ile 250 yaptım demedim ki :cherry: :cherry:
RODAJ isteyen yapabilir serbest :geek:

Mjolminator
17 Mayıs 2004, 19:14
4.000 rpm kaç km/s edio? :mrgreen:

safrane
18 Mayıs 2004, 00:56
vitese göre değişir

ilnapoli
18 Mayıs 2004, 01:28
lastiğe göre de değişir..

boy
20 Mayıs 2004, 03:31
@safrane

vitese göre değişir
Sen nerden biliyon? Senin motorda vites yok ki :cherry:

Teknoloji sayesinde yeni motorlarda rodaja gerek kalmıyor. Yağ teknolojsi bile çok değişti. Artık çok abuk subuk yağlar var. Ama eskiden kalma gelenek görenekleşmiş bir rodaj kavramı nedeniyle genelde yeni motor aldığınızda 1000 km yi dikkatli sürmeniz tavsiye ediliyor. Bununla ilgili en güvenilir bilgiyi yine internetten edinebilirsiniz.

safrane
20 Mayıs 2004, 03:51
ama arabamın vitesi var :)

ariftoteles
06 Nisan 2005, 22:47
peki otomatik vitesli scooterlerde rodaj nasıl olmalı. birde 1500 de yağ değiştireceğim zaman 444 motor koruyucu kullanmayı düşünüyorum. motor açılmadan koruma altına almak iyi bişey bizamanlar arabada motor up kullanmıştım çok harika sonuçlar almıştım. yeni aldığım mondial imde 1500 olunca motor up bulamadığım için 444 atmayı düşünüyorum. bu yağlar ince 20 -50 yağlar gibi kalın yağlardan değil siz ne dersiniz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

murat_by
07 Nisan 2005, 02:01
beyler motorlar arabaya benzemez motorları arbalar kadar kaliteli yapmıyolar o yüzden insanları yanlış yönlendirmeyin arabalarda belki yeni teknolojiden dolayı rodaj istemeyebilir ama motorlarda aynı şey geçerli degil kalite yükselicegine sürekli düşüyor maliyeti azaltmak için malzeme kalitesinden çalıyolr genede motor yani iken motoru zorlamadan kullanmaya özen göstermekte fayda var

Kingston
12 Nisan 2005, 00:17
2 zamanlılarda da rodaj oluyo mu acaba :cherry:

chopy
12 Nisan 2005, 17:29
[quote="murrat"]DD doğru mu demiş bilmiyorum ama ben de SAFRANEa katılıyorum. RODAJa gerek yok. 1991den beri motosikletlerle ilgileniyorum. O zamanlar motor dergisi falan yoktu (Türkçe) Ben de MOTORCYCLIST ve SPORT RIDER diye 2 dergi alıyordum. Bunların bilgilendirici bölümleri ya da ekleri oluyordu. RODAJdan bahseden bir bölümde vardı. Aynı SAFRANEın dedikleri yazıyordu. Piston ve Silindirin yapıldığı malzemelerin artık gelişmiş teknolojiden dolayı esneme ısıl genleşme olayları minimuma indiği için artık RODAJa gerek yok. Ya da motor açılsın diye gazlamaya. Yani keyifli keyifli sür. Zaten motor devrini kırmızı çizgi üzerinde kullanmak motora zarar verir bu değişmez gerçek. Ama öyle 1000Km aman 3000devri geçmeyeyim gibi birşeye gerek olduğunu düşünmüyorum. Daha sıfır Km motor alamadım ama sıfır Km 2 arabam oldu. Ne motoru açmak için gazladım ne de rodaj için yavaş gittim. Renault 19 marka ve Palio 1.6 araçlarımı bilenler nasıl gittiğini bilir. YAğ gibi ve gayet performanslı. Ama aldığım günde aynı özelliklere sahipti bu araçlar. Yani keyfine göre git kardeşim. Periyodik bakımlarını yaptıktan sonra bişicik olmaz :cat:[


murat hocam inşallah senin dediin gibidir.ben iice kastım kendimi .servisin dediği gibi süreceğim.artık onlarda ilk yüz km atraksiyon yapma??? felan gibi yuvarlak şeyler sölüyorlar neyse ben anlıyorum dediklerini ama ,keşke burdada herkes aynı fikirde olsada kafamız amble olmasa. :silent:


:bestmt:

aliberkay
25 Nisan 2005, 13:00
murat_by'a aynen katılıyorum. otomobil motorları bugün ortalama 500,000km gidebilecek dayanıklılıkta üretilirken motosiklet motorlarının 100,000 civarı olduğunu düşünürsek aradaki farkı anlayabiliriz. DD'nin dediği gibi 15-20000kmden önce motorda belirgin bir zarar görülmesede Türkiye'de insanların rodaj da neymiş demesi yüzünden kimse 20000kmdeki bir motora sıcak bakamıyor!!
Eğer motorun kitapçığında rodajın 'R'si geçiyorsa uyarılara uygun kullanın tabi motorunuz sizin için değerliyse!
Bunu sadece rodaj için düşünmeyin yeni bir motorun imalat hatalarından kaynaklanabilecek sorunlarının da çıkabileceğini düşünün.
Ayrıca motor performansı rodaj döneminden sonra belirgin şekilde artar ve yakıt sarfiyatı düşer :cat:

catlak
25 Nisan 2005, 15:33
ya hic kadaya yorma.sen giderken.500 km kadar 60-70'i gecme yeter.

Taylan
25 Nisan 2005, 16:24
Bu hafta sonu hussarımı (scooter) servise ilk bakım için götürdüm. (550 km) Kitapçığında ilk 3000 km 50-60 km/sa geçmeyin yazıyor. Ben de aynen öyle kullanıyorum. Ustaya da sordum; o da böyle devam etmemi söyledi. Ancak motora ben de yağ katkısı koymayı düşünüyordum, ustaya sorayım da koyayım dedim. İyi ki de öyle yapmışım çünkü sakın öyle yapmamı istedi. Scooterlarda problem oluyormuş galiba. Gerçi benimki 4 zamanlı, tek silindirli, 125 cc bir motor ama gerek yokmuş.

juniorR1
08 Haziran 2005, 13:19
bende cbr 125r var ve ilk yağını 1000km diyorlar ama ben 850km değiştirmek istiyorum shellin özel vsx 10w-40 yağ var motosiklet için sizce nasıl bir yağ iyimidir

Donald_Duck
09 Haziran 2005, 01:26
bende cbr 125r var ve ilk yağını 1000km diyorlar ama ben 850km değiştirmek istiyorum shellin özel vsx 10w-40 yağ var motosiklet için sizce nasıl bir yağ iyimidir

10W viskozite ince gelir bence...

MoToR
09 Haziran 2005, 12:50
Ben crosu 0 aldım 125 cc ilk 500 km maximum 60km kullandım.Yağ değiştirdim 1000 km ye kadar 80 km hız 1000-2000 e kadar 80-100 km hız arası zorluyorum
2000-3000 arası da 100 ve üstünü deneyeceğim zaten 125 likten fazla performans beklemek yanlış olur.

Samurai
09 Haziran 2005, 14:10
arkadaşlar rodaj bir gerçekliktir ve yapılmak zorundadır genelde ilk 3000 km motor fazla zorlanmamalıdır uzun ömürlü olabilmesi için yeni motorda sürtünme fazladır pistonlar ve sekmanlar rahat hareket edemez bu parçalar ancak 3000 km sonra biraz biraz rahat hareket etmeye başlarlar motorunuz uzun ömürlü olsun isterseniz motorunuzun kullanım klavuzuna uyun orada bütün bilgiler mevcut ama genel kural bu motoru ilk aldığında zorlarsan elinde patlar garantidende düzeltemeyebilirsin en mantıklı olan kulllanım klavuzuna uymaktır olay bundan ibarettir en güzel motor sorun açmayan motordur


saygılar ......... :bounce:

motoman
09 Haziran 2005, 14:38
Bildiğim kadarıyla rodaj her türlü motor için gerekli. Sonuçta üretimden yeni çıkmış parçalar var ve bunların bir arada çalışasması sonucunda rodaj tabir edilen metal parçaların birbirine alışması dönemi var. Metalin metale sürtünmesi sırasında minimumda olsa bir aşınma mutlaka ortaya çıkacaktır. Zaten dikkat ederseniz bu dönemde sabit hızlarda ve sabit viteslerde kalmamanız ve devri sürekli değişken tutmanız konusunda uyarılırsınız ki buda parçaların bu dönem içinde birbirine en iyi şekilde alışması içindir. Bu dönem içinde motorda bulunan yağda daha ince bir yağdır ve rodaj dönemi sonunda yağ ve yağ filitresi mutlaka değişmelidirki gerek üretim sorasında gerekse alışma döneminde ortaya çıkan metal tozları ve artıkları tamamen temizlenebilsin zaten ilk bakımada 800-1000km gibi bir mesafe katettikten sonra bu nedenle girilmekte

MaXwELL
20 Haziran 2005, 19:12
peki bende Gilera runner 200 xvr var benim olayım nasıl olacak arkadaşlar anlatırsanız sevinirim

cuk_o
21 Haziran 2005, 15:12
arakadaşlar rodaj olayına bende katılıyorum rodaj süresince araç düzgün fabrikanın uyarıları dikkate alınarak kullanılmalıdır mesela bizde bir kartal vardı sıfır aldığımızda 1500 km rodaj süresi olduğunu söylüyorlardı ve babam bana ilk 1500 km geçene kadar arabayı çalıştırmayı bile yasaklamıştı motoru bağıttırıyomuşum falan diye ama rodaj dolduktan sonra 1500 bakıma götürdük servisine bütün vidalarını elden geçiriyorlar yağı bujileri hava filtresi falan değişiyo yeni yağ konulduktan sonra babamla beraber tekirdağa motor açmaya gittik otobanda üç kez motor açmak için deneme yaptık 1.viteste 70 e kadar zorladık arabayı 2.viteste 100 3.viteste 140 4.viteste 180 e çıkana kadar zorladık 5. vitese hiç atmadı o rahatlatıcı vitesmiş araba fazla bağırmasın diye koymuşlarmış ondan sonra tekirdağda köftemizi yedik dönüşte araba 5. viteste zorlanmadan 150 160 yapıyodu şu an araba 150.000kmde ve en ufak bir sorunu yok normalde bu motorlarda 100.000 den sonra aşağı yukarı segman attırmak falan gerekiyomuş bu arda motor tipi tempra motor diye söyleniyor şimdi ise arbada LPG var LPG de bile 160 görüyo biraz daha zorlasam 180 kadar çıkartabilirim sanıyorum ama denemedim rüzgarın az olması lazım ben babam kadar profesyonel değil (bu arada babam 30 yıllık kamyon şoförü)onun yanındayken ben araba kullanıyorum bile demem lazım :) :)

ariftoteles
24 Haziran 2005, 17:43
rodaj konusunda kitapta yazanları harfi harfine yerine getirin kim ne derse desin hava benden söylemesi

CrooK
04 Temmuz 2005, 12:59
öncelikle yardım eden herkese teşekkürler. arakdaşlar uzun zamandır süren kıyaslamaların sonunda bi türlü motor beğenememiştim. 2-3 gün önce Honda Kinetic aldım 110 luk... Bize en uygun olanı oydu.. Neyse orası önemli değilde... 2-3 gün içinde 120 kilometreyi buldum 40-50 geçmedim pek.. Rodaj süresi ne kadar yapılmalı sizce... Herkes farklı söylüyo kimi 150 km yeter diyo kimi en aşağı 300 ortalama 500 km diyo.. Aldığım yer 1500 km diyo :) bi acayip oldum.. nedir bunun doğrusu yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.

gemliklicasper
04 Temmuz 2005, 20:51
arkadaslar bende vigarasyon olayını bilmiyorum bu konuları yazarsanız sevinirim şimdikden sağolun

kultigin
30 Temmuz 2005, 03:38
bence rodaj, alinan vasitanin garanti kapsam zamanini sorunsuz kapamasi için yapilmis bir içat gibi geliyor.
tamam, rodaj mekanik kismin alismasi için gerekli olabilir ama bu kadar uzun olmamali. yakarsin bir depo yakit, sonra basarsin gaza.

_Si_BeMoL_
30 Temmuz 2005, 09:19
bilmemki ne desek.bız bu zamana kadar rodajı motorun yayarı ıcın dıye bılrdık.belkı haklısındır ama yınede yapmakta fayda war.

just_life
30 Temmuz 2005, 11:23
Honda,Yamaha,Kawasaki gibi bilinen bir marka motor almis olsam Rodaj ile pek ugrasmam ama Diger markalarda mutlaka rodaja uymak gerek en azindan motoru tanimak acisindan ve ne zaman ne olacagini bilemeyecegimiz icin bir sure motoru da gözlemlemek iyi oluyor yani.

Olcay Avşar
30 Temmuz 2005, 11:28
Ucuz teknolojili motorlarda rodaja uymak gerek, ama abartmamak şartı ile.

kultigin
30 Temmuz 2005, 14:38
motoru tanimak açisindan bir süre rodaj'a uymak elbetteki iyi olacaktir. en azindan kendi sagligimiz için. bu iside yaparken kendimizi fazla kasmamak gerek diye düsünüyorum. hepimiz araçlarimizin motorunun en iyi sekilde açilmasini isteriz. ama bu yetkili kisilerin verdikleri süre doldugunda acaba çokmu geç kalmis oluyoruz unu merek ediyorum.

Barış Şuşut
31 Temmuz 2005, 01:11
ikinci depoda bas gaza her vitesde en az 7000 deviri gör hatta 8000 ve vites yükselt 5. vitese geldiğinde son sürat gidiyo olacaksın bakalım ne olcak :sunny:

aristo
31 Temmuz 2005, 01:50
Ne alakası var ya...Adam sen alışasın düşmeyesin diye söylüyor...Fabrikasında pistonu sekmanı silindiri ona göre test edilip çıkıyor..Bas gaza git kardeşim işin mi yok senin :king:

kultigin
31 Temmuz 2005, 03:43
adamlarin senin düsmeni veya alismani düsündüklerini hiç sanmiyorum. tamamen duygusal. rodajin gerekliligi hakkinda bir bilgin varsa açiklada bizde ona göre basalim ve görelim.

nokta
31 Temmuz 2005, 04:06
ne açılması abi balık baştan kokar misali türk üsülü başlamak söze ne kadar doğru olur bilemem ama kişinin kendi motorunu hor kullanması pekte akıllı işi degil... yeni gelinin ilk gördügü şeye sarılmasına benzetmiyelim rodajı nasıl açılacaksa öyle açalım şunu gitsin :queen:

barisci26
31 Temmuz 2005, 11:16
Abicim 250 kilometre oldumu ben basarım. Basmam diyende pek yoktur.

patatessogan
31 Temmuz 2005, 11:50
War ben :pl:

ossuruktan_teyyare
03 Ağustos 2005, 13:54
ben 500 km. dayandım ama sonra vınnn.

tolga44
03 Ağustos 2005, 14:16
valla ne olur 1ooo km sabretseniz ondan sonra basın

alonzo
09 Ağustos 2005, 17:05
Babalar öncelile herkeze meraba. Bu rodaj meselesi diğer motorlu araçlarda da olduğu için bence haikaten parçaların birbirine alışması diye bir şey var en azından ilk 1000 de makineyi fazla sıkıştırmamak lazım. Ama sağır olmaması içinde ara ara basacaksın.

cruiserer
09 Ağustos 2005, 19:26
Rodaj olayı kesinlikle yalan değil ama uymazsan motorun yalan olur :cyclopsani:

ayilmaz
17 Ağustos 2005, 22:51
Arkadaşlar rodaj süresi içinde yapılması gereken sadece motora basıp basmamak değil. motorunuzu oluşturan ve bir plan dahilinde çalışan parçaların bir birine uyumunu sağlamak ve bu süre içinde yapılan servis bakımların da son ayarların yapılması, bütünlenmesi için bu süre önemlidir. motora basmamak gibi şeyler söylensede bunun aslı şudur. Bu süre içinde motorun tüm aksamlarını kullanmada itina göstermeliyiz. Örneğin aşırı yük, viteslerin rastgele kullanılması, vitesleri kullanırken motor sesinin dinlenmesi ( ne aşırı bağırtılmamalı nede boğulmamalı) ve yol durumuna göre vites seçimi, debriaj mandalının hor kullaılmaması, kasislerden geçerken, kasisli yollarda mümkün olduğunca yavaş kullanılması, motora fazla hararet yaptırılmaması gerekmektedir. Motoru en güzel açmanın yolu kısa aralıklarla uzun yol yapılması ve bu esnada yokuşlarda motoru yormadan yokuşun çıkılması inişlerde ise yol müsait ve düz ise kısa aralıklarla en yüksek viteste basmak ve motoru komprosyona bindirmek (not :bunu acemiler denemesin sürat felakettir) Özellikle Askerliğini yapanlar iyi bilirler GESTAY+B formülünü motorunuza binmeden mutlaka yapmanızı sağlık veririrm. Anlamını bilmeyenler için söyleyeyim. Gözle , Elle, kontrol et. Sıkıştır, Temizle + Bütünle. Servis bakımına gittiğinizde değiştirdiğiniz yağı bütünlerken koruyucu yağ koydurmanızı sağlık veririm. Tabiki ucuz olan bir iki milyonluklardan değil. Ama herşey bir tarafa motor kullanmanın kurallarına uyun. Oyunu kuralına göre oynayın gerisi gelir.

okulyolu
17 Ağustos 2005, 23:34
Şu kasım bi gelsin, İst.dan teslim alcam motoru.. Bolu'ya kadar rodajı var bunun... yaw 4 aydır bekliyom 2 ay daha dayanamam kar yağacak...