PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodaj



Sayfa : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

ferjovi
19 Haziran 2006, 23:02
geyiğe takılıp kalmayın binin üstüne gidin 1000 km

mostwanted_57
19 Haziran 2006, 23:06
Motosikletin rodajı sadece onun motorunu 1000 km çalıştırmakla olmaz.

Amortisörler, lastik, şanzımanın değişik vites dişlileri, kavrama ve fren hidrolik ekipmanları gibi motosikletin parçalrının da çalışıp uygun şekle gelmesi gerekli.

Ha birde sürücünün rodajı var ki aslında en önemli mesele bu. Seninde motoruna alışman, tepki ve limitlerini öğrenmen, kısaca motorunla kavraşman için bir süreye ihtiyacın var

::plus1:: ::plus1::

ylmzzz
19 Haziran 2006, 23:08
oldugun yerde biyere gidilmez heralde.

espiri amaçlı yazmıştım yine de düzelttim. sen anla diye

watergun
19 Haziran 2006, 23:16
Koşu bandında koşan bir insan mı daha çok enerji harcar yoksa dağ bayır bol oksijenli yerde koşan insan mı? Bilmem anlatabildim mi? En ufak bir rampa çıkarken bile motorun pistonlarına ve yataklarına ayrı bir basınç uygulanır. Sen durduk yerde yalnızca arka tekeri döndürürek rodajını tamamlarsan ancak benzin harcamış olursun. Bence....

nurettin67
19 Haziran 2006, 23:42
tablo rodaj süresince tavsiye edilen maksimum motor devrini gösterir
0-800 km 4.000 r/min(rpm)
800-1600 km 6.000 r/min(rpm) şimdi bu tabloya göre devir saatimizin olması gerekir. devir saati yoksa ne yapacagız

donniedarko
19 Haziran 2006, 23:42
temelle bir bağlantımız var mı???

Topuz
19 Haziran 2006, 23:47
arkadaşlar,

rodaj konusunda çok bilgilendim. teşekkürler. özellikle Ertuğrul Öz'ün bahsettiği "sürücünün rodajı" ifadesini ilk defa okudum. çok güldüm.. ve çok mantıklı buldum. doğru söylüyor.

rodaj konusunda gerekli cevaplar verilmiş. atgm nin ileri sürdüğü fikir ile sadece motor kendi rahatlığı içinde açılmış olur. ancak, yukarıda bahsedildiği gibi gerçek anlamda bir rodaj yapılmamış olur. gerçek anlamda bir rodaj için, km'ler gidilerek aşıldıkça:

motor kendi içinde açılır, motosiklet parçaları birbirine uyum sağlar, sürücü motosiklete uyum sağlar.

aslında ben atgm nin fikrini şöyle düşünmüştüm. özellikle vitesli motosikletlerin ilk zamanlarında daha önceden hiç vitesli motor kullanmamış bir kimse, atgm nin belirttiği gibi motorun arka tekerini askıya alır (biliyorsunuz bunun için aparatlar var) arka teker serbest dönerken vites, debriyaj, fren, sinyal.. vb. denemeleri sanal olarak yapabilir. bu uygulamalarda eş-zamanlılık kazanabilir. sonra yavaş yavaş motoru sürerek bu uygulamaları yapabilir... diye düşünmüştüm.

atgm; bu fikir bu işe yarar dostum.. üzülmeyin.. ben sizi destekliyorum. ancak, yukarıda arkadaşların yazdığı gibi.. gerçek anlamda bir rodaj olamaz.

Kartal23
19 Haziran 2006, 23:48
mantıklı bir cevap veren olmamış


anlaşıldı.... senin afyon patlamadan bu topici patlatmışsın...:queen: :queen:

ttopchu
20 Haziran 2006, 04:59
sizin için en iyi rodaj yöntemi anladığım kadarıyla bir sürücü tutmaktan geçecek.

Gazeteye ilan verin cebinede 1000-2000 km lik para koyun o sizin yerinize yapsın!!!!!

dj_emre
20 Haziran 2006, 06:04
bence olmaz ama istersen senin için 4 gunde rodajını yapar veririm :)

PcKopatGhostRider
20 Haziran 2006, 06:55
motora göre deişir.. :) 600 lük falnsa hiçbişey istemem ücrtsiz rodaj yapılır.. :cherry:

Gültekin
20 Haziran 2006, 07:13
Her konuda söylicek bişey bulup son noktayı koyan arkadaşlara hasta oluyorum.cinedev arkadaşım daha önce kaçdefa rodaj yaptın?Bir motorun rodajının kötü yada iyi yapıldıgını nasıl anlarsın.ikinci el motor alacak arkadaşlar almadan önce sana getirsinler motorlarını bir bak sen kaç devirde kaç kilometre yapılmış,redline da fazla gidilmiş mi oldu olcak beygirgücünü felanda söylersin bir tur binmeyle hem dinamometreye sokmayada gerek kalmaz.

arkadaşlar üstteki mesaj cinedev e hitabendi.ayrıca ben sadece motor rodajından bahsediyorum.

öyleyse, bunu ilk mesajında belirtmeliydin. arkadaşlar da saçmalamaz, mantıklı ve duymak istediğin şekilde cevaplar verirlerdi.
ayrıca, Her konuda söylicek bişey bulup son noktayı koyan arkadaşlar da seni hasta etmemiş olurlardı.

rodajın ne olduğunu bilmek ayrı, onlarca yüzlerce rodaj yapmış olmak ayrı şeylerdir. başlıktaki ilk mesajının cevabı açık ve net oalrak,"Hayır, malesef olmaz"dır.
cinedev bu şekilde, bana cevap vermiş olsaydı, teşekkür eder, bilgi haneme bir çizik daha atardım.

bu arada ikinizi de tanımıyor, portekizli hakem muamelesi yapmıyorum.
Saygılar...

devilcerkez
20 Haziran 2006, 08:53
Olmaz arkadaşım, motorun her yeri rodajta olmalı sadece motoru açmak için 1000 km gitmiyoruz, motorumuzu adeta test ediyoruz

aiqa
21 Haziran 2006, 11:00
Rodaj hakkında kullanım kılavuzlarında yazanalrın neden yanlış olduğunu anlatan bir yazı. Kısaca rodaj yapın diyor ama daha önce bildiğimiz gibi değil.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Khutuck
21 Haziran 2006, 11:07
Tamam da o yazıyı yazan adam motoru yapan mühendisten daha mı bilgili?

watercolours
21 Haziran 2006, 11:23
yalnız şöyle bir mesele var. avrupa'da olsa rodajın ilk kısmı sorun değil ama türkiye'de şehir içlerinde kimi yollarda trafik 70-80km/st ile akıyor (kanunu takan yok, biliyorsunuz). şimdi bu yollarda rodaja uygun gideceğim diye 50 ile giderseniz, hızı azaltıp arttırarak sürekli deviri değiştirirseniz size küfretmeyen ve çiğnemeyen kalmaz. e ara sokaklarda sürerseniz de sür sür 500-1000km'yi tamamlayamazsınız. ne olacak bunun sonu?

aiqa
21 Haziran 2006, 11:31
Rodaj hakkında...
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

bir de bunlar var,
http://motorcycleinfo.calsci.com/NewBike.html
http://www.one-ring.net/vfrfaq/general.html#breakin


Tamam da o yazıyı yazan adam motoru yapan mühendisten daha mı bilgili?

Yazıyı okursan özellikle de yağ değişimi ile ilgili mantıklı şeyler söyleniyor. İngilizcesi teknik kelimeler içerdiği için biraz ağır gerçi...


yalnız şöyle bir mesele var. avrupa'da olsa rodajın ilk kısmı sorun değil ama türkiye'de şehir içlerinde kimi yollarda trafik 70-80km/st ile akıyor (kanunu takan yok, biliyorsunuz). şimdi bu yollarda rodaja uygun gideceğim diye 50 ile giderseniz, hızı azaltıp arttırarak sürekli deviri değiştirirseniz size küfretmeyen ve çiğnemeyen kalmaz. e ara sokaklarda sürerseniz de sür sür 500-1000km'yi tamamlayamazsınız. ne olacak bunun sonu?

Bence paralı yola çıkıp sağ şeritte veya emniyet şeridinde yapabiliriz bunları.

watercolours
21 Haziran 2006, 11:40
ben paralı yolu görene kadar 500km'yi doldururum zaten.

Khutuck
21 Haziran 2006, 12:08
@aiqa
Mantıklı olması doğru olduğu anlamına gelmiyor, doğru olup da mantıksız gelen bir çok şey de var. Adamın anlatışı ve değindiği detaylar ilginç, ama doğruluğu tartışılır. En iyisi doğrudan motosiklet fabrikasının üretim bölümüne e-posta göndermek.

aiqa
21 Haziran 2006, 12:27
@aiqa
Mantıklı olması doğru olduğu anlamına gelmiyor, doğru olup da mantıksız gelen bir çok şey de var. Adamın anlatışı ve değindiği detaylar ilginç, ama doğruluğu tartışılır. En iyisi doğrudan motosiklet fabrikasının üretim bölümüne e-posta göndermek.

100% haklısın. Burada da bildiğimiz klasik yöntem anlatılmış.
http://www.jpcycles.com/Tech/Articles/enginebreak.aspx

Mengu16
23 Haziran 2006, 14:29
Bende Mondial HS 150 var , şu an 700 kmde
Motoru hafta başı aldım 4 günde 700km yaptım

ilk 100 km 40 ı geçmedim , 100-300 arası 50km , 300-500 arası 60km
300 dolunca her 50 kmde bir yokuş aşağı allah ne verdiyse bastım
gazı bıraktım 40-50 km hıza düşünceye kadar gaz vermedim ,
sonra yine 60 ı geçmeden kullandım !

Motor tamamen açıldı şuan rampada 95 düzde 100km ,yokuş aşağı 115 yapıyor !
Bakımdan sonra 135 yapacakmış ! 70-80 kuruş arası yakıyor .

toros
23 Haziran 2006, 15:07
Rotaj motor bloğunun yerleşmesi çeliğin defalarca ısınıp soğuması ve hareketli parçaların uyumlu bi şekilde sürtünerek çalışması onlamında motora zaman tanımak oluyor.rotajdan sonra bloktaki somun-civata ve saplamaların bir tur bile sıkılması olayın boyutunu açıklıyor.

burik
23 Haziran 2006, 15:19
4000rpm vitese göre farklılık gösterir kardeşimiz fazla vitesli makina kullanadı heralde ama olsun abilerimiz burdalar daha iyi bilgilendirirler bizi ben biçok şeyi burda öğrendim şahsen

turkishflier
23 Haziran 2006, 21:59
Merhaba;çok şey yazılmış ama bende uzmanlık alanı motorlu taşıtlar olan bir mühendislik öğrencisi olarak birşey söyleyeceğim.

Öncelikle rodaj sadece motor için gerekli değildir.Aracın üstünde bulunan her hareketli parça için uzun veya kısa bir alışma süreci vardır.Motor,kavrama,özellikle şanzuman,yağ pompası,su pompası,saftlı aktarmalar için aktarma dişlileri,zincirlliler için zincir ve dişlileri ve benzer her parça için.

İşleme toleransları ne kadar düşük olursa olsun alışma payı her zaman vardır.Olması istenen de budur zaten.Kimse rodaj denen şeyi tamamen ortadan kaldırmak istemiyor zaten.

Ve başka bir konu daha var.Motordaki rodajın %50 si,motor ilk çalıştığı andan itibaren ilk 10 dakikada gerçekleşir.% 80 'i de yaklaşık 1.5 veya 2 saat içinde tamamlanır.Motor yağını da değiştirmeyi kesinlikle ihmal etmeyin.

Hayatımda hiç,motoru çalıştır ve gazla;doğrusu budur diyen birini duymadım.Doğru değildir,ben onaylamıyorum,kimsenin onaylayacağını da sanmıyorum;ve oldukça saçma bir mantık.
görüşmek üzere

Ace
24 Haziran 2006, 02:00
Motorumu (Burgman 400) teslim aldigimda 500 km ye kadar 4000 deviri gecmemem gerektigini soylediler. Iyide ozellikle trafige ciktigim zaman bu sekilde cok yavas gitmek durumunda kaliyorum ve pekde guvenli olmuyor. Bu is boyle midir? Yoksa ben birseyler mi kaciriyorum???

:silent:

TycOOn
24 Haziran 2006, 02:21
Ace soylenen dogrudur motor pistonların alışması için en az bi 300-500 km boyunca pek deviri yükseltmeden kullanmak gerek ama bu demek değilki dipgaz gidemezsin. gerekiyosa bas gaza ama mükün oldugunca düşük devirde kullan ilk motor yagı değişiminde motor yagı içindeki metal parçaları temizleneceğinden dolayı motora zarar verme durumu ortadan kalktıgı için bas gaza git.

romeofizmir
24 Haziran 2006, 12:40
Arkadaşlar;
rodaj bahane ,kendimizi kandırmayalım rodaj sadece bir süreç rodaj bitince motorda pek öyle hissedilir değişiklik olmaz diye düşünüyorum bu aynı eski tofas ustalarının bastıır araba sağır kalmasın demesine benziyo insan vücudu çalıştıkça gelişir ancak makineler çalıştıkça gelişicek diye bişey yok :pr: rodaj öncesi problemliyse rodaj sonrası problembence büyücektir haberiniz olsun
:bounce:

Topuz
24 Haziran 2006, 14:11
merhabalar,

ben rodaj konusunda doktora yapmış Ord.Porof.Tohtur. Topuz olarak bu meselede sizler ile engin bilgilerimi paylaşmak istiyorum.

arkadaşlar, ya skullhunter ve donald duck.. skullhunter ve donald duck değiller, yada burda bu meselede polemik oluşturuyorlar. benim tanıdığım kadarı ile her ikisi de motosiklet konusunda tecrübeli ve uzman kişiler. topik başlığını açmışlar, her hangi bir katkıda da bulunmuyorlar. acaba diyorum üyeleri mi deniyorlar. sayın büyüklerim lütfen alınmayınız.

zannedersem geçen haftaki ntv de yayınlanan motokeyf programında (malum, bu program çok bilgilendirici ve içerik dolu ya (!) koyunun olmadığı yerde, keçiye abdurrahman çelebi derlermiş. biz de mecburen seyrediyoruz), uzman bir kişiye.. rodaj konusu soruldu. kimdi bilmiyorum. izleyenler hatırlar. o kişi dedi ki; yukarıda bazı arkadaşların yazdığı gibi:

efendim, eskiden teknoloji çok eskiydi.. rodaja gerek vardı. ama artık motosikletler yeni teknoloji ile üretiliyor ve rodaja da gerek yok.

ben de dedim ki.. pes yani.. sen uzmansan, ben de ordünaryüs profesörüm. ben bu işlerden pek anlamam ama.. en azından o uzmandan daha güzel sözler söyleyebilirdim orda. bence yanlış mesaj veriliyor. niye yanlış mesaj veriliyor, illa ki o uzman da çok şeyler söylemiş olabilir. ama programın süresi kısa ya.. belki de kesmişlerdir. ancak, benim gibi acemi biri, rodaja gerek yoktur diye algıladı. ve şimdi motora binip.. allah ne verdiyse mahmuzlayacak atı. oldu mu şimdi yani?

rodaja gerek yok demek ile ayrıntılı hususlar dile getirilmek isteniliyor olabilir. o zaman niye herkes kullanım klavuzundan bahsediyor.

porof tohtur olarak olaya son noktayı koyuyorum:

"rodaja gerek yok" sözü, tamamen gerçek dışıdır. rodaja gerek vardır.

bir kere, yukarılarda değinildiği gibi, rodajda: sürüş km'leri arttıkça, motor açılır.. motosiklet parçaları birbirine uyum sağlar, sürücü motosiklete alışır. bu üç boyutlu düşünülmesi gereken bir mevzudur.

ayrıca, illa "sıfır bir motora rodaj yapılır" düşüncesi de yanlıştır. mesela 2. el bir motosiklet aldınız. ancak, motorunun açılmadığını farkettiniz. demek ki sağır kullanılmış. o zaman bu motorun rodajı iyi yapılmamıştır. sizin yapacağınız onu gerektiği gibi açmaya çalışmak.. yani, 2. el motosikletlerde gerekirse rodaja tabi tutulabilir.

rodaj konusunda başka bir topikte çok derin fikirler var.. ordaki derin fikirler de okunabilir. inanın okuduğunuza pişman olmayacaksınız.. sonuna kadar okuyunuz.

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=16354

motor yağı olarak; 10-40 değil de.. 15-40 kullanılmasının türkiye şartlarında uygun olduğunu forumlarda okudum. çünkü 10-40'ın çok ince olabileceğini, dd ustamız da belirtiyor. ama dd ustamız.. hangi yağı kullanmamız gerektiğini belirtmiyor. yanlışım var ise lütfen düzeltiniz.

enes128
25 Haziran 2006, 10:43
yeni motor aldım ve motosikletimin rodajı hakkında ilk defa burda bilgi edindim!! rodaj nedir bilmiyodum, Allah razolsun bilgilendiren arkadaşlardan!! rodaj da dikkat edeceğimiz hususlar sadece 0-100 arası 40 km yi geçme, 100-200 arası 50 km yi geçme, 200-300 arası 60 km yi geçme; 300 km den sonra Allah ne verdiyse!! bu konuda bi hatam var mı; başka dikkat edeceğim konu var mı? yardımcı olursanız sevinirim!!

Janus
25 Haziran 2006, 14:20
Arkadaşlar şu benzetmeyi aklınızda bi canlandırın lütfen. 10 cc. lik bir şırınga var elimde. Yeni sıfır bir şırınga bu. Günde bir saat aralıksız kullandığımıda varsayın lütfen. Bilerek ya da bilmeyerek 10 cc. lik bu şırıngayı her defasında 8 cc. çizgisine gelecek kadar doldurup boşalttım veya kullandım. Bir ay böyle devam ettim. Şırınganın içindeki o piston 8 cc. çizgisini hiç aşmadı yani sizin anlayacağınız. Bu bir ay sonunda Sizce 8 inci çizginin üstü ile altı arasında gövdede bir kalınlık oluşmaz mı, tam orada çizginin çok yakınında bu kalınlık farkını oluşturan bir set meydana gelmez mi? Sonra baktık ki ulan bu şırınga 10 luk bir şırınga. Biz niye 8 lik gibi kullanıyoruz sanki dedik. Asıldık pompaya, çekiyoruz yukarı doğru. 8 e kadar çektik ama o çizgide bir tane set var şimdi. Aynı güçle çekmeye devam etsek bu set ile başlayan ve daha dar olan kısma taşıyabilir miyiz pompayı. Eğer çok gecikmediysek bu şırınganın aslında 10 luk bir şırınga olduğunu görmeyi belki başarırız. O seti o pompa yavaş yavaş eritecektir. Ama daha sonra pompa (piston) seti erittiği için aşınacak bu defa dda 8 cc. çizgisinin altındaki kısma artık küçük gelecek ve şöyle söyleyim yağ kaçıracaktır yanma odasına. Benzine de yağ karıştığı için yanma yavaşlayacak -egzos dumanı mavi olacak- motor eşdeğerdeki diğer motorlardan hız ve performans olarak farklılıklar gösterecektir. Sonuçta arkadaşlar size tavsiyem sıfır bir motoru aldıktan sonra fazla zorlamadan düşük devirlerde biraz (100-200 km)kullanmanız arada sırada yukarıda bahsettiğim setin oluşmaması için mevsim itibarı ile rakımı yüksek serin bir mevkiye çıkıp özellikle akşam saatleri; arada bir yüksek devir çevirmenizdir. yardımcı olabildiysem sevindim.

firtina110
25 Haziran 2006, 23:44
alın size benim motorun rodaj tarifi!

ilk 300 km. 30 km/h

1000 km. 50 km/h

3000 ve yukarsında ise 60 km/h



yani 60'ı hiç geçmeyeceğiz 6 ay!

kim takar rodajı bastım 85'i!

ama malesef yanlış yaptım.çünkü motorun içinden tuhaf sesler gelmeye başladı.

eksantirik zinciri tık tık yapıyor.buna bağlı olarak sübaplardanda ayrı bir ses geliyor.acilen bakıma sokmam lazım:)

chopperrider
03 Ağustos 2006, 15:42
herkese selam arkadaşlar.
benim 250 cc çift silindir herk marka chopperım var. motor henüz 150 km de.
teslim alırken 8000 rpm yi rodajda geçmememi önerdiler. zaten düşük süratlerde gezinti amaçlı motorumla ne devir çevirmek ne de sürat yapmak gibi bi arzum yok.
ancak şunu sormak istiyorum ben ortala 5000 rpm de vites büyütüyorum ve ötesinde sanki devir bandı yok gibi geliyo bana. yani 5000 rpm civarında motor devri ve vibrasyonu hayli üst noktada ve daha fazla devir çevirmek tehlikeli geliyo.
bu tür motorlarda 8000 devir falan çevrilir mi? devir saati yanlış hatırlamıyosam 11000 falan gösteriyo redline öncesi ama 5000 i geçince her yer zangırdamaya başlıyo ?
şehir içinde ve çevre yolda (Çorum) 50-60 km süratin üstüne zaten pek çıkmıyorum. en son 80 km/h gördüm ötesini de istemiyorum zaten ama bu şekilde devirsiz kullanmamın bi mahzuru var mıdır ?

Lucas
03 Ağustos 2006, 16:06
Rodaj suresi 500 Km'ye kadardir.. 8000 Rpm degiL asLinda 5000-6000 Rpm'yi gecmemen gerekir.. iLk 1000 Km'ye kadar titre$im normaLdir, zamanLa gev$eyen somunLari siktiginda ve motor rodaj suresine aLi$tiginda titre$im biraz daha azaLir..500 Km bakimina girip yagi dei$tirdikten sonra motoru cok fazLa oLmamak kaydiyLa biraz zorLa tabir-i caizse hirpaLa.. Ornegin 8000 Rpm devir ve 5. viteste giderken 4. vitese aL, biraz daha iLerLeyip yine 5'e aL.. Yani deviri yukseLtip azaLt..

chopperrider
03 Ağustos 2006, 17:12
ya ne bileyim Çin malı olduğundan korkuyorum dağılıverecek diye belki ondan biraz tedirginliğim :D

pazer
03 Ağustos 2006, 18:37
Rodaj suresi 500 Km'ye kadardir.. 8000 Rpm degiL asLinda 5000-6000 Rpm'yi gecmemen gerekir.. iLk 1000 Km'ye kadar titre$im normaLdir, zamanLa gev$eyen somunLari siktiginda ve motor rodaj suresine aLi$tiginda titre$im biraz daha azaLir..500 Km bakimina girip yagi dei$tirdikten sonra motoru cok fazLa oLmamak kaydiyLa biraz zorLa tabir-i caizse hirpaLa.. Ornegin 8000 Rpm devir ve 5. viteste giderken 4. vitese aL, biraz daha iLerLeyip yine 5'e aL.. Yani deviri yukseLtip azaLt..
Her motor kendine has özellikler taşır.Bu nedenle her motosiklet için önerilen rodaj süresi ve yöntemi farklıdır.İnsanları yanlış yönlendirecek,genel ifadelerden kaçınalım.

Lucas
04 Ağustos 2006, 01:00
Her motor kendine has özellikler taşır.Bu nedenle her motosiklet için önerilen rodaj süresi ve yöntemi farklıdır.İnsanları yanlış yönlendirecek,genel ifadelerden kaçınalım.
250 cc cift siLindirLi Herk marka bir motosikLetten bahsettmi$ arkada$.. Her motora gore yaziLmi$ bi$i yok post'ta.. insanLarin yanLi$ yonLendiriLdigine inandigin konuLarda, biraz daha dikkatLi oLaLim bence..!

PcKopatGhostRider
04 Ağustos 2006, 01:33
bence devir olarak deilde.. motorun en rahat zorlamadan ve titreşim yaptrmadan kullan.. 500 den sonrada seviyeli bir şekilde arada bir zorla..

danger0
04 Ağustos 2006, 02:52
*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
http://www.motosiklet.net\modules\Forums\images\smiles\ic on_arrow1.gifForuma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/forum/announcement.php?f=14) kabul etmiş sayılır.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: danger0 (http://www.motosiklet.net/forum/member.php?u=500) **************

Mengu16
04 Ağustos 2006, 03:34
Motorun rölantisini düşürebildiğin kadar düşür ,
Tekleye tekleye çalışsın ama stop etmesin !
İlk 200km 4000devirin (Devirler 250 cc motor içindir)
200-500km arası 5000devirin
üzerinde 15-20saniyeden fazla gitme !
500km dolunca son hıza kadar çık yokuş aşağı
Gaz kes 30-40 km hıza düşünceye kadar gaz verme
Kenara çek motoru 3-5dakka dinlendir !
Her 50kmde bir bu işlemi tekrarla
700kmde yağı değiştir , Rodaj bitmiştir
Ama yinede ilk 1000km uzun süre 6500 deviri geçme !

Ben buna çok benzer bir şekilde rodaj yaptım !
Motorum benzerlerinden en az %30-40 daha az yakıyor !
Yukarıda yazdıklarımdan dolayıbaşınıza gelebilecek iyi-kötü herşeyden siz sorumlusunuz , Aşırı hız çok tehlikelidir !

Predator[23rd]
04 Ağustos 2006, 14:16
her motorsikletin kendine göre bir "acilma" süreci vardir.

genel olarak ilk 500km'de maximum devrin ücte ikisini gecmemekte fayda var. ayrica lastiklerin ve frenlerin de ilk 1000km boyunca cok iyi tutmayacagini unutmayin. onlari da yavas yavas (özellikle frenlere dikkat) alistirmak lazim.

ancak bazi motorsikletlere daha sert davranmak mümkün. benim HONDA mesela devir limiti tanimiyor (yine de tavsiye ediliyor). aldigim yetkili bayisine (üstelik elemanlari sahsen taniyorum, kazik söz konusu olamaz bile!!!) devrine dikkat edeyim mi diye sordugumda "bosver, bu motor herseyi kaldirir. keyfine bak" dedi. sonucta 200km gittikten sonra altinci vitezde 9000 devre kadar ciktim (180km/h). red line 10000 rpm'de basliyor.

iyi mi ettim? motor ömrü ve yakin sarfiyati acisindan HAYIR. motorun maximum gücüne ulasmasi ve iyi hizlanmasi icin (yani üst devirlere rahat cikmasi icin) EVET.

iyi sürüsler!

tkalfaoglu
04 Ağustos 2006, 15:53
YAMAHA nin yetkilisi bu konuda şunu dedi:
"Rodaj, son derece önemlidir. Motor parçaları son derece milimetrik uyacak şekilde üretildiklerinden, ilk başta bütün parçalar birbirine karşı fazla sürtünme yaratır. Bu nedenle rodajdaki motor fazla ısınır. Bu nedenle motoru zorlamamak ve serinlemesine fırsat vermek çok önemlidir."

Benim kitapta, rodajda iken 1/2 gazdan fazla açılmaması, sabit aynı hızda gidilmemesi öneriliyor. Ben 6000 devirden fazlaya çıkarmıyorum.

Son olarak, tamircide gördüm bir başka Hyasung rodajdayken tam gaz gitmiş ve motor sıkışmış, büyük tamirlere yol açmış. aman dikkat!

Bence "bu motor herşeyi kaldırır" gibi laflara güvenmemek lazım.
-turgut

Predator[23rd]
04 Ağustos 2006, 16:20
YAMAHA nin yetkilisi bu konuda şunu dedi:
Son olarak, tamircide gördüm bir başka Hyasung rodajdayken tam gaz gitmiş ve motor sıkışmış, büyük tamirlere yol açmış. aman dikkat!

Bence "bu motor herşeyi kaldırır" gibi laflara güvenmemek lazım.
-turgut

valla, bir makine mühendisi olarak rodajin önemli olduguna tabii ki katiliyorum. ama kritik degil. ancak motorun sikismasini rodajdaki "hatali sürüs teknigine" baglamayi yanlis buluyorum. bence yalan söyleniyor ve bir üretim veye dizayn hatasinda dikkati baska bir yana cekmek istiyorlar.

evet, motor tabii ki yeni iken biraz daha cok sürtünmeyle karsi karsiya kalir ve rodaj da zaten parcalarin birbirlerine iyi alismasi icin yapilir. ama bunu dikkate almadan sürecek olursum motorum gereginden bir miktar fazla asinir, yakit ve yag sarfiyati "normalin" biraz üzerinde olur. ama motor bu yüzden BOZULMAZ.

Hyasung'cu mühendisler RENAULT'un motorlarini biraz incelesinler. iyi kullanilmis orta sinif bir Renault arabanin 30bin km sonra bütün motor toleranslar daha hala fabrika cikisindaki degerlerde (yani rodaj öncesi degerlerde) oluyor. bunu bir kac yil önce OTOSHOW'daki Ono Usta bile yazmisti.

chopperrider
04 Ağustos 2006, 16:28
bildiğim kadarıyla otomobil motorları montajdan önce dışarıda bi müddet çalıştırılıyo. hem bi nevi test edilmiş oluyo hem de rodaj ihtiyacı ortadan kalkıyo diye biliyorum ama aynı şey motosiklet için geçerlim bilemem.
hele Çinli hemşerilerimizin bu konuda fayret gösterdiğini pek sanmam. :D

vada330ci
04 Ağustos 2006, 16:30
Bende Ramzey 250cc Var Aldiğimda Satan Arkadaş Da Ilk Kez Bu Motordan Sattiğindan Pek Bir Bilgisi Yoktu Ancak Bu Sitede çok Merak Ediyordum Rodajin Ne Demek Olduğunu Ve Sonunda Anladim Tüm Yazilanlari Okuyunca. Ve Sonuçta Henüz 500 ü Devirdim Yağdeğişimini Yaptim. Tüm Bu Rodaj Hikayeleri(yarim Gaz Hariç) Hemen Hemen Hepsini Bilmeyerekte Olsa Uygulamişim:-) Ve Sonuç Olarak Yağ Değişiminden Hemen Sonra Motorumun özellikle Egzos Sesi Başta Olmak üzere Titreşimi 5000 De Hala Olsada Hissedilir Rahatladiğini Gördüm Ancak Yazilanlara Bakiyorumda 8000 Veya 10000 Leri Görmek Hayal Gibi Geliyor Daha Bu Gidişle Herhalde Ancak 2000km De Açariz Biz Bu Motoru. Birde Takilan şu Soru Var Kafama.
Bizim Gibi çin Mali Alipta Titreşim Sorunu Yaşamayan Arkadaş Yok Gibi Peki Buna Nasil Bir çare Bulucaz Fazla Vakit Kaybetmeden Bişeyler Yapilsa Birileri Bizi Yönlendirse Bu Konuda özellikle çin Motorlari Için Diyorum şase Motora Direkt Bağli Olduğundan Diyor Herkes Ben Teknik Olarak Hiçbirşey Bilmememe Rağmen Aklimca şunu Kestirebildim Bu şase Ve Motor Arasina Diğer Pahali Ve Marka Motorlarda Ne Gibi Parça Koymuşlarki Acaba...cevap Verebilirseniz Sevinirim Selamlar Herkese...

pardon bu arada büyük küçük harfler otomatik yerleşiyor kusura bakmayın caps ı açık unutmuşum:-)

Predator[23rd]
04 Ağustos 2006, 16:42
Bizim Gibi çin Mali Alipta Titreşim Sorunu Yaşamayan Arkadaş Yok Gibi Peki Buna Nasil Bir çare Bulucaz Fazla Vakit Kaybetmeden Bişeyler Yapilsa Birileri Bizi Yönlendirse Bu Konuda özellikle çin Motorlari Için Diyorum

valla, sonradan yapilacak pek birsey yok. yani mantikli bir oranda para ve vakit harciyarak.

bazi motorlarin dizayninda tirtesimi azaltacak unsurlar bulunuyor (hem motorun kendisinde, hem de gövdede), bazilarinda bulunmuyor. hatta bazi motorlarda (özellikle chopperlerde) titresim özellikle isteniyor.

cok merak edilecek ve endiselenecek birsey yok. motorun mutlaka kendi ürettigi titresimlere dayanacak sekilde yapilmistir.

keyifli sürüsler!


bildiğim kadarıyla otomobil motorları montajdan önce dışarıda bi müddet çalıştırılıyo. hem bi nevi test edilmiş oluyo hem de rodaj ihtiyacı ortadan kalkıyo diye biliyorum ama aynı şey motosiklet için geçerlim bilemem.
hele Çinli hemşerilerimizin bu konuda fayret gösterdiğini pek sanmam. :D

belki eskiden öyleydi. BMW'nin bazi modellerinde daha hala yapiliyor diye birseyler kalmis aklimda. ancak günümüzün üretim yöntemleri öyle gelismis durumda ki motoru arabaya takilmasindan sonra basit bir fonksiyon testi (calistir, arabayi park yerine götür, park et - 1 veya 2km yol) yeterli.

rodajin önemi zaten 20 yil önceki arabalarda oldugu kadar degil....

Mengu16
04 Ağustos 2006, 16:55
Yeni motor ilk 10-15saat kullanımda fazla zorlanmamalıdır !
İlk 5 saatte de 1saat sürüşten sonra motorun dinlendirilmesi tavsiye edilir !
25-30 saat rodaj motorun tamamen açılması için yeterli bence ,
Bence rodajda KM değil sürüş saati önemli !

tkalfaoglu
04 Ağustos 2006, 17:01
Buradaki problem, hava sogutmalı bir motorun, rodajdaki sürtünme yüzünden zorlandığında kendini yeterince soğutamaması, ve sıkışması bence. Yani olay basit gibi görünüyor.. -t

Xmaxman
04 Ağustos 2006, 17:17
ben motoru aldığımda 500 km. boyunca 80 km. hızı geçmemem söylendi. o çok zor geçen günlerden sonra allah ne verdiyse bastım uzun yolda. servis motoru 1100 km. yi geçince tekrar istedi. amaç hava ayarlarını felan yapmakmış. hem motoru biraz daha açacakmış bide yakıt düşecekmiş (14 ykrş tu ) bugün aradığımda motorun iyi gittiğini söyledi. yani rodajı iyi yapmışız. gelince bakcez artık

CaVreS
07 Eylül 2006, 02:35
motor yeniyken stop etmeler bende de vardı.hatta hızlı giderken ani fren tutup dururken bile stop ediyordu.8.500 km deyim ve şimdi yok.

Sgt_Phoenix
26 Kasım 2006, 23:06
arkadaşlar motorumun rodajı bitti yarın servise götürücem yanlız burdaki servis olan amcam tam bi kasaba benziyo:queen: ve ben kullanma klavuzunu kaybettim yarın motorda yapılcak işlemler neler yağ deişiceğini biliyorum yağı kendim alıp götürmek istiyorum çünkü adi yağ koyabilir hangi yağı önerirsiniz cvplar için şimdiden teşekkürler:rendeer: