PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodaj



Sayfa : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9

conix
01 Haziran 2006, 14:56
tamamda dayından bizene (yanlış anlama bu bi hakaret değil sadece sitem...) ona bakarsan bende otomotiv 1. sınıf öğrencisiyim ama her kafadan bi ses cıkıyo hocalarıma soruyorum kimi teknoloji ilerledi bunlara gerek yok diyo kimide mutlaka yapcan diyo tabi dayında benzerini söylüyo... ama dayının ucak üstündeki uzmanlığıyla(Uçak motoru konusunda onun üzerine yoktur) bunların ne alakası var anlayamadım.....

Mengu16
01 Haziran 2006, 15:05
Rodaj konusunda kullanma kılavuzuna başvurun !

Ama yavaş baş vurunki başınız acımasın :queen:

boy
01 Haziran 2006, 15:06
@conix

ama dayının ucak üstündeki uzmanlığıyla(Uçak motoru konusunda onun üzerine yoktur) bunların ne alakası var anlayamadım.....
Büyüyünce veya okuldan mezun olunca anlarsın :bounce:

conix
02 Haziran 2006, 13:46
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH COK KOMİKSİN YAAAA DAYIN SANADA MOTOR TAKTI HERALDE... NEYSE CVP VERMENE GEREK YOK BÜYÜYÜNCE ANLARIM... UCAK MOTORU :queen:

fromalanya
02 Haziran 2006, 15:17
bence motorunuzun kalitesine bağlıdır bu olay mesela eskiden japon malı motorlarım oldu ve hiçbirinde rodaj falan dinlemedim sıfır kmde aldığım gibi kökledim ve emsallerine göre daha güzel açıldı(bu arada tekrar söylüyorum bunlar benim şahsi fikrim) herkes soruyordu senin motor modifiyelimi diye :)ancak 2senedir çin malı motorlar kullanıyorum onlarda da aynı şeyi denedim rodaja inanmayan birisi olarak ancak gerek subap kesmesi gerekse yağ sızdırması ,conta patlatması vida gevşemesi gibi biçok sorunla karşılaştım benim tavsiyem çin mallarında biraz daha özenli kullanmanız fazla yüksek devirli kullanmaktan kaçınınız we ilk teslim aldığınız andan itibaren gerekirse hemen tekrar servise bakıma götürüp motoru baştan aşağı elden geçirtin rodaj süresincede bunu yapın ;)

SHADOW MAN
02 Haziran 2006, 15:31
Arkadaşlar ben ilk defa rodaj diye bi şey duydum.çünkü daha motorum yok.Ama hyosun gt250r de karar kıldım. tatilde alıcam ALLAH nasip ederse.Acaba alırken bunları söylüyorlar mı?(1000 km 4000 deviri geçme)Bi de kullanırken önemli tavsiyeniz olabilir mi?Genelde ilk kullanımla ilgili forumların hepsini okudum ama bazı teknik bilgiler olduğundan anlamadım.yardım ederseniz sevinirim.Sağolun.

infrared
02 Haziran 2006, 15:32
Bende Regal Raptor 250cc var. Anketin yönlendirmesine göre gittim kitapçığa tekrar baktım.
0-500 km de 50km/saaat'i
500-100 km de ise 70 km/saat2i gecme demiş.

Devir saati olmadığı için devire bakamıyorum (6000 deviri geçme demiş ama)
Ben 180 km deyim ve 90km'e degdirdim. Eyvahlar ola :-(

fromalanya
02 Haziran 2006, 15:39
bazı durumlarda kullanıcı el kitabı yanıltabiliyor örneğin ilk 500km boyunca saatte 50 km hızı geçme diye yazıyor bence yanlış daha dorusu eksik biligi tamam 50 km geçilmeyebilir ancak sürekli aynı vitesde 50km sabit hızla gidilmez sürekli vites değiştirip yavaşlayıp hızlanılmalıdır.

boy
02 Haziran 2006, 16:03
@infrared

Bende Regal Raptor 250cc var. Anketin yönlendirmesine göre gittim kitapçığa tekrar baktım.
0-500 km de 50km/saaat'i
500-100 km de ise 70 km/saat2i gecme demiş.
Devir saati olmadığı için devire bakamıyorum (6000 deviri geçme demiş ama)
Ben 180 km deyim ve 90km'e degdirdim. Eyvahlar ola :-(

@fromalanya

bazı durumlarda kullanıcı el kitabı yanıltabiliyor örneğin ilk 500km boyunca saatte 50 km hızı geçme diye yazıyor bence yanlış daha dorusu eksik biligi tamam 50 km geçilmeyebilir ancak sürekli aynı vitesde 50km sabit hızla gidilmez sürekli vites değiştirip yavaşlayıp hızlanılmalıdır.

50 km/h hızı geçme ne demek? Bu durumda birinci viteste devri dibine dayayıp 45 km/h ile giderseniz de sağlıklı rodaj yapmış mı oluyorsunuz? Arkadaşlar bu işin tek parametresi motor sıcaklığıdır. Motordan anlamayanlar şu devri geçme, bu hızı geçme deyip dururlar. Bilinçsizce söylenen "Şu devri geçme, bu hızı geçme" demekteki esas amaç motoru belli bir sıcaklıktan daha yukarıdaki bir sıcaklıkta kullanmamak anlamına gelir. Motor gereğinden fazla ısınırsa, sürtünmeden dolayı aşırı sıcak motordan daha büyük ve fazla parçacık kopartacağı için motor yataklarında aşınmalar olur. Ayrıca sabit devirde yapılan bir rodaj en kötü rodajdır. Motora arada sırada (sıcaklığı da kontrol ederek) yüklenmeniz gerekir. Motor sıcaklığı sabit kalıyorsa istediğiniz devire ve hıza çıkabilirsiniz. "Artık rodaj gerekmiyor" diye bir düşünce de tamamen yanlıştır. Makine mühendisleri bilirler, mekanik olan herşeyin alışma süresine ihtiyacı vardır. Teknolojik gelişmeler sadece bu süreyi kısaltır, yok etmez.

Kaan
02 Haziran 2006, 16:25
motor yeni ısındıgı için yataklara bence tetbirli kullanmak lazım.

fromalanya
02 Haziran 2006, 18:02
@infrared


@fromalanya


50 km/h hızı geçme ne demek? Bu durumda birinci viteste devri dibine dayayıp 45 km/h ile giderseniz de sağlıklı rodaj yapmış mı oluyorsunuz? Arkadaşlar bu işin tek parametresi motor sıcaklığıdır. Motordan anlamayanlar şu devri geçme, bu hızı geçme deyip dururlar. Bilinçsizce söylenen "Şu devri geçme, bu hızı geçme" demekteki esas amaç motoru belli bir sıcaklıktan daha yukarıdaki bir sıcaklıkta kullanmamak anlamına gelir. Motor gereğinden fazla ısınırsa, sürtünmeden dolayı aşırı sıcak motordan daha büyük ve fazla parçacık kopartacağı için motor yataklarında aşınmalar olur. Ayrıca sabit devirde yapılan bir rodaj en kötü rodajdır. Motora arada sırada (sıcaklığı da kontrol ederek) yüklenmeniz gerekir. Motor sıcaklığı sabit kalıyorsa istediğiniz devire ve hıza çıkabilirsiniz. "Artık rodaj gerekmiyor" diye bir düşünce de tamamen yanlıştır. Makine mühendisleri bilirler, mekanik olan herşeyin alışma süresine ihtiyacı vardır. Teknolojik gelişmeler sadece bu süreyi kısaltır, yok etmez.
sanırım ne demek istediğimi yanlış anlamışsın bende 1.viteste yada 5.viteste sürekli sabit hızda gidiniz diye bişey yazmadım 50 km yazıyorsa el kitabında o 50 km yı bütün vitesleri deneyerek hızlanıp yavaslamayı kastettim motorun sabit parçalarından tut hareketli parçalarına kadar bu olay çok önemlidir sürekli vites değiştirmekte ki amaç ise şanzımandaki dişlilerin ve vites aralıklarının motora alışmasıdır ve 50 km olayı bi örnekti motor sıcaklığının en önemli kısım olduğunda da hemfikiriz ;)

NicemaN
02 Haziran 2006, 18:14
en doğrusu tabiki üreticinin tavsiye ettiği rodaj biçimidir ama kanımca bu anket insanların üretici ile müşteri ilişkisi arasındaki iletişim biçimini ortaya koyacaktır...

johny
03 Haziran 2006, 03:27
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH COK KOMİKSİN YAAAA DAYIN SANADA MOTOR TAKTI HERALDE... NEYSE CVP VERMENE GEREK YOK BÜYÜYÜNCE ANLARIM... UCAK MOTORU :queen:

İnsanlar "mantıklı cevap veremeyecek duruma geldiklerinde", saldırma yöntemine kayarlar....

Bence tecrübesi olana saygı duyun...Yaşınızın gerektirdiği gibi konuşun...Yoksa o motor gelir döner başka yere monte olur...:wiinkk::queen:

motocycleboyreigns
03 Haziran 2006, 13:04
Dostlar bu rodaj olayını çok büyütüyoruz.Yurtdışındaki motosiklet kullanıcıları bizim kullandığımız limit gitme,rodaj gibi terimlere epey yabancılar.Nedeni ise
1-Bizden daha bilinçli olduklarından motor kullanımları çok daha ''Temiz''.Zaten(boy un da bahsettiği gibi) fizik normlarını zorlamamaları gerektiğini biliyorlar,yeni motor aldım dur bağırtayım,bi son hıza çıkayım açılır!,yok çalılşmıyo servise ne gerek var bi vurdurum(bu terime hastayım:queen: ) gibi mevzulara bulaşmıyorlar.
2-Bir arkadaş da bahsetmiş;özellikle Çin motorları daha hassas olduklarından bu tip zorlamalara dayanamayabiliyorlar.Çin malı motorlar Avrupa'da da var,ama emin olun Türkiye'ye göre çok daha kalıplı standartlar içerisinde üretiliyorlar.Bunun sonucunda da bizim motorlarımızla tecrübe ettiklerimizi yurtdışında insanlar '50 model motorla yaşamıyorlar.
En iyi rodaj ''manufacturer's advice'',yok bilmemne's manual yazan,motorla beraber gelen kitapçığı bir güzel uygulayarak;gerek fiziki gerek trafik kurallarına uymakla yapılır.Ondan sonra da endişe edilecek birşey kalmaz,döküleceği bozulacağı varsa elinizden fazla birşey gelmez,aman rodajda falan diye de motor zevkimize limon sıkılmaz:rendeer:

boy
06 Haziran 2006, 12:10
31.05.2006 tarihinde eşimin kullanması, motora alışması için ona bir Honda CBR125R aldım. 03.06.2006 tarihinde de bu motorla İstanbul-Çanakkale, Çanakkale-İstanbul yolculuğu yaptık. Daha yeni ve rodajı tamamlanmamış motor ile dip gaz gidip, dip gaz geldik. Giderken 135 kg yükle (ben 70 kg, eşim 50 kg, çanta 15 kg) rampalara ancak 80-90 km/h süratle tırmanabilen makina, dönüşte rampalara 100-110 km/h süratle tırmandı. Aletin gidişinde ve sesinde değişme oldu. Ne belli bir devirle, ne de belli bir süratle sınırlı kaldım. Sadece yolculuk boyunca gözüm hep motor sıcaklığı ibresindeydi. Tam gaz giderken motor gayet stabil bir sıcaklık sergilediğinden motoru tam performans kullanmayı hiç kesmedim. Otobanda bile ortalama 110-130 km/h ile seyir ettik. Tabi bu kadar kısa sürede 1000 km bakımına giren bir CBR125R var mıdır bilmiyorum. Servise götürdüğümde adamlar çok şaşırdı, "abi daha motoru 2 gün önce aldın, 1000 km yi ne çabuk devirdin?" dediler. Şu bir gerçek ki, şehirler arası yolculukta rodaj çok daha sağlıklı şekilde gerçekleşiyor. Trafikte motor sıcaklığı stabil olmadığından, kullanırken daha dikkatli olmanız gerekiyor.

Gezi hakkında kısa yazı ve fotolara aşağıdaki linkten erişebilirsiniz...

Rodajdaki CBR125R ile İstanbul-Çanakkale Gezisi (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14076&page=32)

infrared
06 Haziran 2006, 19:12
31.05.2006 tarihinde eşimin kullanması, motora alışması için ona bir Honda CBR125R aldım. 03.06.2006 tarihinde de bu motorla İstanbul-Çanakkale, Çanakkale-İstanbul yolculuğu yaptık. Daha yeni ve rodajı tamamlanmamış motor ile dip gaz gidip, dip gaz geldik. Giderken 135 kg yükle (ben 70 kg, eşim 50 kg, çanta 15 kg) rampalara ancak 80-90 km/h süratle tırmanabilen makina, dönüşte rampalara 100-110 km/h süratle tırmandı. Aletin gidişinde ve sesinde değişme oldu. Ne belli bir devirle, ne de belli bir süratle sınırlı kaldım. Sadece yolculuk boyunca gözüm hep motor sıcaklığı ibresindeydi. Tam gaz giderken motor gayet stabil bir sıcaklık sergilediğinden motoru tam performans kullanmayı hiç kesmedim. Otobanda bile ortalama 110-130 km/h ile seyir ettik. Tabi bu kadar kısa sürede 1000 km bakımına giren bir CBR125R var mıdır bilmiyorum. Servise götürdüğümde adamlar çok şaşırdı, "abi daha motoru 2 gün önce aldın, 1000 km yi ne çabuk devirdin?" dediler. Şu bir gerçek ki, şehirler arası yolculukta rodaj çok daha sağlıklı şekilde gerçekleşiyor. Trafikte motor sıcaklığı stabil olmadığından, kullanırken daha dikkatli olmanız gerekiyor.

Gezi hakkında kısa yazı ve fotolara aşağıdaki linkten erişebilirsiniz...

Rodajdaki CBR125R ile İstanbul-Çanakkale Gezisi (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14076&page=32)

Dostum güzel bir rodaj hikayesi yazmışsın. Herseyi çürüttün. Kullanım kitapçıklarında falan artçı alma, yokuş çıkma 70-80'i gecme falan diyor. Masallah butun tabulari yerle bir etmissin. Bir de sifreli konusuyorsun. FREAK dostumun gorusu ile birebir opusuyor desek yeridir.

fbmania
06 Haziran 2006, 19:44
fazla detaylara girmeden konusucam bence dewirli kullanmak en ii rodajdır

mostwanted_57
06 Haziran 2006, 20:11
Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.

:cat: :cat:

macrol 500
06 Haziran 2006, 21:06
kullanım kılavuzu ne dıyorsa o dur bence

kahraman34
06 Haziran 2006, 23:26
ilk 1000 km'ye kadar basma parçalar alışsın,ondan son bas basabildiğin kadar.tek rakibin thy

conix
07 Haziran 2006, 14:00
[İnsanlar "mantıklı cevap veremeyecek duruma geldiklerinde", saldırma yöntemine kayarlar....

Bence tecrübesi olana saygı duyun...Yaşınızın gerektirdiği gibi konuşun...Yoksa o motor gelir döner başka yere monte olur...]
haklısın johnycim tecrübeye saygı göstermedim. bu yüzden herkesten özürdilerim...
sendede şu dikkatimi cekti (İnsanlar "mantıklı cevap veremeyecek duruma geldiklerinde", saldırma yöntemine kayarlar....) bu sözü kendin söylediğin halde (Yoksa o motor gelir döner başka yere monte olur...) böyle bişey söylüyosun. burda bi celişki var... bunada bi cvp yazmak isterdim ama iş maksatını aşıyo... bide sen motorunun rodajını yapmadın heralde titriyonda ( :queen: ) neyse ben gene maksadımı aştımmm... :rendeer:

infrared: abi tavsiyelerine uyamadım motor gelir gelmez bastım bastım ilk günden dökülmeye basladı ewe gider gitmez servise götürcem.
motorda "klonometre teli koptu (140 dedi cıt diye bi ses geldi...) ne hız gösteriyo nede yapılan yolu, sinyal kolu bozuldu actım yaptım ama gene takılcak diye sinyal vermeye cekiniyorum, stoplar calışmıyo, depo şaşiye deyiyo (devir 4000-5000 arası) acayip bi ses cıkartıyo ve zincir şasiye deyiyo... ama hala nerde yanlış yaptığımaı anlayamıyorum cin malı almaklamı rodaja uymamaklamı :salut:

boy
07 Haziran 2006, 18:43
@infrared

Dostum güzel bir rodaj hikayesi yazmışsın. Herseyi çürüttün. Kullanım kitapçıklarında falan artçı alma, yokuş çıkma 70-80'i gecme falan diyor. Masallah butun tabulari yerle bir etmissin. Bir de sifreli konusuyorsun. FREAK dostumun gorusu ile birebir opusuyor desek yeridir.
Anlatmak istediğim de buydu. İki kişi binmemekle, motora yüklenmemekle rodajın alakası yok. Sadece ne yaptığını bilmek gerekiyor. Dediğim gibi en önemli şey sıcaklık. Eğer sıcaklık artıyorsa yanlış giden birşey var demektir, motoru gereğinden fazla zorluyorsun demektir, o zaman hemen yüklenmeyi bırakacaksın, gazı keseceksin, motor sıcaklığının hemen düştüğünü görürsün. Ben CBR125R'ın rodajında hiç durmadan 1000 km yol yaptım. Aleti de sınırlarda kullandım. Performans farkını görmenizi isterim.

@conix

ama hala nerde yanlış yaptığımaı anlayamıyorum cin malı almaklamı rodaja uymamaklamı
Aleti zorlamakla hız göstergesi teli kopmaz, sinayl kolu bozulmaz, stoplar bozulmaz, bu anlattıklarının hiçbiri olmaz. Zorlarsan ancak motora zarar gelir, hararet yapar, silindir ve piston zarar görebilir. Yani mekanik problem yaşarsın. Yukarıda da anlattığım gibi ben aleti dibine kadar zorladım, alette tık yok. Honda logosunu boş yere koymuyor motorun üzerine. Senin yaşadığın problemlerin tek nedeni Çin malı bir motor kullanıyor olman. Aynı şekilde iyi bir marka motor kullansaydın, sana garanti veririm hiçbir problem yaşamazdın.

conix
08 Haziran 2006, 01:47
"Aleti zorlamakla hız göstergesi teli kopmaz, sinayl kolu bozulmaz, stoplar bozulmaz, bu anlattıklarının hiçbiri olmaz. Zorlarsan ancak motora zarar gelir, hararet yapar, silindir ve piston zarar görebilir. Yani mekanik problem yaşarsın. Yukarıda da anlattığım gibi ben aleti dibine kadar zorladım, alette tık yok. Honda logosunu boş yere koymuyor motorun üzerine. Senin yaşadığın problemlerin tek nedeni Çin malı bir motor kullanıyor olman. Aynı şekilde iyi bir marka motor kullansaydın, sana garanti veririm hiçbir problem yaşamazdın"
CBR125 alcaktım durduk yere 1.5 2 milyar fazla wermenin bi manası olmadıgını dusundum nasıl olsa motoru bi sene kullanıp modeli yukseltmeyi dusunuodum. Nekadar cin malıda olsa bi senede bisey olmaz die dusunuodum inşallah 3-4 ay dayanır sonra elimden zaten cıkarmayı dusunuorum goruslerin icin teşekkur ederim. Önemli olan hatalardan ders almaktır. Bu arada :rendeer:

boy
08 Haziran 2006, 10:55
@conix

Nekadar cin malıda olsa bi senede bisey olmaz die dusunuodum inşallah 3-4 ay dayanır sonra elimden zaten cıkarmayı dusunuorum goruslerin icin teşekkur ederim. Önemli olan hatalardan ders almaktır.
Evet bence de önemli olan hatalardan ders almaktır. Çin malı almadan önce yorumları okusaydın, 1.5-2 milyar fazla verip hiç sorun yaşamayabilirdin. Neyse bir an önce satıp iyi bir motor alırsın umarım.

MATRIX150
09 Haziran 2006, 22:56
Selam Arkadaşlar ;
Ben Daha 3 gün önce yeni bir matrix150 scooter aldım , ancak birçok arkadaşımızın sorunu olan bu rodaj döneminde tam olarak ne yapmalıyım bilmiyorum , kullanıcı kitabında ibredeki hızın %80 ni'ni geçmeyin diyor , ancak ibre 140 ve bunun %80 115 km yapıyor yani ben motorumla 115 e çıkabilirmiyim . Yalnız bu arada iki defa motorla 110 falan yaptım bunun motora zararı olmuşmudur fakat gazı köklemedim o hızda iken , lütfen arkadaşlar bu konuda yardımlarınıza ihtiyacım var lütfen bana fikir verebilirmisiniz bu motoru rodajda nasıl kullanmalıyım ki iyi performans alabiliyim . Bir motorumu o yüzden sattım bunada öyle olsun istemiyorum.
Şimdiden Yardımlarınız İçin TEşekkür Ederim ARKADAŞLAR.
Sizlerin bilgilerine ihtiyacım var :-)

motodevil
09 Haziran 2006, 22:59
arkadasım ilk bakıma kadar 60i gecme en fazla 65-70 yap 2 kısı bınme motoru bagırttırma sona ilk bakımdan sona yol buldugunda tatlı tatrlı bas ama yine bagırtma fazla 2 kısı bın ama cok agırlık olmasın 1000 km den sona ne gidersa bas basabıldıgın kadar

MATRIX150
09 Haziran 2006, 23:12
Çok SAğol ARkadaşım ilgilenip yardımda bulunduğun için , bu arada peki o iki basmamın bir zararı olmuşmudur motora birde mesela çıkıp 40 veya 50 km yol yapabilirmiyim sakıncası varmı ? tabi senin dediğin hızlarda :-)

motodevil
10 Haziran 2006, 00:37
yok istersen 200 -300 km yap o fark etmez onun zararı olmamıstır ama bidaha apma bence

ketchup
10 Haziran 2006, 16:11
Motosikletin kullanım kılavuzunda bile rodajı iyi yapılmış motor ile yapılmamış motorun arasında 10-15kms azami sürat farkı olacağını söylüyor. "Rodaja modaja gerek yok." lafı yanlış yönlendirmedir. Çok uzun zamandır motosiklet kullandığı halde hiç rodaja uymadığını söyleyen kişi; rodajın gereksizliğini değil, sadece uzun yıllar boyunca motosikleti hatalı kullandığını ispatlamış olur.
Bu başlıkta geçen bazı yönlendirmeler:
"rodaj dönemi -amacı sürücü güvenliği.. birdaha yazayım SÜRÜCÜ GÜVENLİĞİ. araç değil"
"RODAJa gerek yok"
kesinlikle yanlış bilgidir. Kesinlikle uyulmaması gereken bilgilerdir. Rodajını iyi yapmış motosiklet ile yapmamış motosiklet arasında ciddi farklar vardır. Rodajın nasıl yapılması gerektiği en iyi kullanım kılavuzunda yazar. Ustanıza da çok güvenmeyin çünkü her ustanın rodaj tavsiyesi farklıdır ve genelde çoğu birbirini tutmaz.

Tıtanium C³R
11 Haziran 2006, 00:30
Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

motodevil
12 Haziran 2006, 22:42
tesekkurler bılgıler ıcın

atgm
19 Haziran 2006, 20:37
Motosikleti sehpaya alıp yani arka lastiği yerden keserek motor olduğu yerde 1000 km çevirsek olurmu?yorumlarınızı bekliyorum.

mondial110
19 Haziran 2006, 20:38
kafan mı güzel ( şaka deil ciddiyim ))

cinedev
19 Haziran 2006, 20:42
olmaz benzin biter...:queen:


Motosikleti sehpaya alıp yani arka lastiği yerden keserek motor olduğu yerde 1000 km çevirsek olurmu?yorumlarınızı bekliyorum.

watercolours
19 Haziran 2006, 20:44
bu benim de aklıma geldi de, madem motor alıyoz, niye arka tekeri arkaya alıp döndürüyoz. fare miyiz biz dedim.

mostwanted_57
19 Haziran 2006, 20:50
öyle zor olur. koşu bandı al onun üstünde yap ne yapıcaksan :queen: :queen:

atgm
19 Haziran 2006, 21:00
mantıklı bir cevap veren olmamış

pazer
19 Haziran 2006, 21:05
mantıklı bir cevap veren olmamış
Böyle soruya,böyle cevap olur.Mantık ha?!:)

atgm
19 Haziran 2006, 21:06
konu hakkında yeterli bilgisi olan yok mu?

arkadaşlar elle çevircek değiliz.anlamayan arkadaşlar için biraz açayım.motoru çalıştırıp yeteri kadar gaz verilecek 5000 6000 devirdde sabitlenecek gaz kolu.

cinedev
19 Haziran 2006, 21:19
Insanlarin anlama yetenegi konusunda yorum yapmadan once rodajin ne oldugunu tam olarak ogrenirseniz daha faydali olur herkes icin.
Rodaj demek motorun belli bir kilometreyi bitirmesi demek degildir.
Motor o belli kilometreyi farkli hizlarda ve devirlerde tamamlamalidir ki rodaj olsun. yoksa sabit hizda sabit devirde viteste o sekilde tamamlarsa sadece o hizin o devrin rodajini yapmis gibi olursunuz. Ve cok da kotu bir rodaj yapmis olursunuz.

mostwanted_57
19 Haziran 2006, 21:21
Insanlarin anlama yetenegi konusunda yorum yapmadan once rodajin ne oldugunu tam olarak ogrenirseniz daha faydali olur herkes icin.
Rodaj demek motorun belli bir kilometreyi bitirmesi demek degildir.
Motor o belli kilometreyi farkli hizlarda ve devirlerde tamamlamalidir ki rodaj olsun. yoksa sabit hizda sabit devirde viteste o sekilde tamamlarsa sadece o hizin o devrin rodajini yapmis gibi olursunuz. Ve cok da kotu bir rodaj yapmis olursunuz.

eline sağlık :rendeer:

vlad1462
19 Haziran 2006, 21:25
motorun dengeli bişekilde alıştırılması,mekanik aksam uyumu için yol yapması,değişik yol ve hız koşullarında belirlenen limitleri aşmadan kullanılması gerekir.sen sabit koşulda motoru çalıştırarak enfazla motoru alıştırırsın.geri kalan debriyaj fren amortisör aksamı ne olucak.ayrıca dediğin koşulda çalıştırman halinde fazla zaman geçmez motoru yakarsın.hadi su soğutmalı olsa gene birazdaha dayanır ama hava soğutmalıysa vay haline

asivezor
19 Haziran 2006, 21:33
bu çok tehlikeli bir durum olur. zira motor rodajı sadece motorun calışması ile ilgili olmaz. eger uzun süre bu şekilde gaz verirsen piston ve diger motor içi ekipman senin tabirinle rodaj bitmeden dagılır. ne olacagını kestirmek zor. rodaj motorun alıştırılmasıdır. böyle rodaj olmaz

atgm
19 Haziran 2006, 21:42
Her konuda söylicek bişey bulup son noktayı koyan arkadaşlara hasta oluyorum.cinedev arkadaşım daha önce kaçdefa rodaj yaptın?Bir motorun rodajının kötü yada iyi yapıldıgını nasıl anlarsın.ikinci el motor alacak arkadaşlar almadan önce sana getirsinler motorlarını bir bak sen kaç devirde kaç kilometre yapılmış,redline da fazla gidilmiş mi oldu olcak beygirgücünü felanda söylersin bir tur binmeyle hem dinamometreye sokmayada gerek kalmaz.

arkadaşlar üstteki mesaj cinedev e hitabendi.ayrıca ben sadece motor rodajından bahsediyorum.

erkin_125mt
19 Haziran 2006, 21:50
arkadaşlar birşeyi gözden kaçırıyoruz rodaj istenen makinelerin istenilen kilometreleri için yol koşulları ve yükte önemlidir... tekerlek yükte olmadığından motor normal koşullardan çok daha rahat çalışacağından rodaj tam yapılmış olmaz zaten adı rodaj olmaz...

mostwanted_57
19 Haziran 2006, 21:53
rodaj sadece 1000 km. yol gitmeyle olmaz. üstelik aynı devirde :wiinkk:

cinedev
19 Haziran 2006, 21:57
Valla arkadasim ikimizin de yazdiklari ortada. Ben sana killik olsun diye yazmiyorum. Olmasi gerekeni gostermeye calisiyoum. Hemen karsi fikirlere camur atmayalim lutfen. Demek ki dogruyu da soyleyemeyecegiz burada. Sen bu sekilde rodaj yaparim diyorsan buyur yolun acik olsun. Denemenin sonuclarini da bize gonderirsen memnun olurum.



Her konuda söylicek bişey bulup son noktayı koyan arkadaşlara hasta oluyorum.cinedev arkadaşım daha önce kaçdefa rodaj yaptın?Bir motorun rodajının kötü yada iyi yapıldıgını nasıl anlarsın.ikinci el motor alacak arkadaşlar almadan önce sana getirsinler motorlarını bir bak sen kaç devirde kaç kilometre yapılmış,redline da fazla gidilmiş mi oldu olcak beygirgücünü felanda söylersin bir tur binmeyle hem dinamometreye sokmayada gerek kalmaz.

arkadaşlar üstteki mesaj cinedev e hitabendi.ayrıca ben sadece motor rodajından bahsediyorum.

ylmzzz
19 Haziran 2006, 22:17
neden 1000km gezmek yerine olduğumuz yerde duralım ki :mrgreen:

atgm
19 Haziran 2006, 22:22
oldugun yerde biyere gidilmez heralde.

Ertuğrul_Öz
19 Haziran 2006, 22:28
Motosikletin rodajı sadece onun motorunu 1000 km çalıştırmakla olmaz.

Amortisörler, lastik, şanzımanın değişik vites dişlileri, kavrama ve fren hidrolik ekipmanları gibi motosikletin parçalrının da çalışıp uygun şekle gelmesi gerekli.

Ha birde sürücünün rodajı var ki aslında en önemli mesele bu. Seninde motoruna alışman, tepki ve limitlerini öğrenmen, kısaca motorunla kavraşman için bir süreye ihtiyacın var