PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodaj



Sayfa : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9

Mengu16
27 Nisan 2006, 02:39
Rodaj önemlidir !

VOYAGER
28 Nisan 2006, 14:23
arkadaslar sıze asagıda daha once thaı arkadasın gonderdıgı rodaj ıle ılgılı yazıyı gonderıyorum. faydalanmanız dılegıyle.

Thai´isimli üyeden Alıntı
***İyi Rodaj Nasıl Yapılır***

(kilometre/saat ve motor devirleri 250cc-500cc motosikletler için anlatılmıştır.)

-Öncelikle, aldığınız motosikleti iyi tanıyın, kullanma kılavuzunu mutlaka okuyun, bazı markaların rodaj süreleri uzun yada kısa olabilir.
-Motorsikletinizi çalıştırır çalıştırmaz yola çıkmayın, soğuk havalarda 3-4 dakika, sıcak havalarda 1-2 dakika rolantide çalıştırın.
-Yola çıktıktan sonra ilk kilometrelerde sakin ve yawaş gidin tam gaz, yarım gaz yapmaktan kaçının.
-Daha sonra kademeli olarak hızınızı arttırın, 80 km/saat'i geçmemeye özen gösterin.
-Dik yokuşlarlara tırmanmamaya ve iki kişi binmemeye özen gösterin. (küçük hacimli motorsikletlerde bu konuda daha dikkatli olmalısınız)
-Rodajı mümkünse, otoyol veya şehirlerarası karayolunda yapmaya çalışın. Sıkışık trafikten mümkün olduğu kadar kaçının.
-İlk yağ değişimine kadar (300-500 km arası) fazla devir göstermemeye çalışın bu kilometreler arasında bir yada iki kere 6000-6500 devir/dakika yapın.
-Sürüş esnasında 1000 devir yükseltip, sonra tekrar 1000 devir düşürün, bunu süratinize göre kademeli olarak yükseltin.
-Sürekli aynı hızda seyretmemeye özen gösterin, 10 km yukarı, 10 km aşağı sürmeye gayret edin ki, motorunuz hem normal hemde tersine çalışsın (diğer bir değişle sürüş esnasında sürekli kompresore bırakın)
-İlk yağ değişimi esnasında yağ filtresini sökün (veya söktürün) ve yağ filtresini benzinle yada tinerle veya solventle iyice temizleyin, tüm çapaklardan arındırın.
-Eğer hava soğutmalı bir motosiklet kullanıyorsanız, özellikle havanın sıcak olduğu yaz aylarında uzun süre sürüşten kaçının. 30 dakika kullandıktan sonra mutlaka 10 dakika dinlendirin.
-Bilinenin aksine motosikleti uzun süreler rolantide çalıştırmaktan kaçının, (özellikle hava soğutmalı motosikletlerde) bu motosiklete yarar sağlamaz aksine, zarar verir.
-İlk yağ değiştirme işleminden sonra yüksek devir verme işlemini biraz daha sıklıkla vapın ama motoru sıkıştırmamaya özen gösterin. Bir iki defa tam gaz sürüş yapın ancak gazı birden bire kesmek yerine yavaş yavaş azaltın. Hızınız iyice düşünce tekrar normal seyir hızınıza çıkın.
-Rodaj sırasında sık sık, yağ seviyesini kontrol edin, yağ çubuğunu bezle değil elinizle sıyırın, elinize çapak yada sert cisimler takılıyorsa yağ değiştirme işlemini biraz daha erkene alın.
-Rodaj sırasında kesinlikle yağ katkı maddeleri kullanmayın. Özellikle teflon maddeler içeren katkılardan uzak durun. (benzin katkısı kullanabilirsiniz)
-Özellikle otomatik vitesli motosikletlerde, 1000-1500 km kadar dikkatli kullanın, ve rodaj süresi bittikten sonra da hiçbir zaman sabit devirde kullanmayın, mutlaka devri yükseltip düşürün.


Rodaj'ın asıl amacı, parçaların birbirine uyum sağlamasını kolaylaştırmak, segmanların, yatakların çizilmesini engelleyerek, motor'un ömrünü uzatmaktır.
Yukarıda anlatılanların hiçbirini yapmazsanız da hiçbirşey olmaz, olsa bile zaten garanti kapsamında gereken yapılır (tabi bazı markalar için geçerli bu) Ama içinize siner mi orasını bilmem.

Not: Yukarıda anlattığım gibi rodajı tamamlanan bir arkadaşımın 2004 model Kymco People motosikleti şu anda 82.000 km.'de hava filtresi, yağ filtresi, buji, fren balatası, cvt kayışı haricinde hiçbir parçası değişmedi ve halen faal olarak daily drive kullanılıyor.

H@S@N
28 Nisan 2006, 16:21
yaw 250 yada 500 cc motorlar için diyo ben honda cbr 125 inkini nasıl yapacam ben normal son gaz geziyorum iki kişide biniyorum eminim motorun iflahı kesiliyo ama ne yapacam rodaj diye hızlanmıcammı bilen arkadaşlar yardım etsin yoksa benim cbr 125 olacak cbr 25 şimdiden yazan arkadaşlara teşekkürler

BIYIKLI
28 Nisan 2006, 16:45
Arama bölümüne 'rodaj' yazsanız yüzlerce mesaj çıkıyor arkadaşlar emeğinize yazık hep aynı şeyler. :bounce:

crato
28 Nisan 2006, 16:50
arkadaşlar, bu sorunun en iyi cevabı motorunuzun kullanma kılavuzundadır.:cat:

kaç km'de rodajın bittiği ve bakıma gittiğiniz açıklanmıştır.

Seko
29 Nisan 2006, 12:06
Aynen katılıyorum. Şimdi birşey yazacağım ama tartışma çıkaracak. Aldığım üniversite eğitimi ışığında yorumlarsam motorun sağır olması diye birşey yoktur arkadaşlar. Rodaj devrinde sıkıştırarak sadece motorda 10000 km'de oluşacak aşınmayı ve bir anlamda rahatlamayı 1000 km'de sağlarsınız. Ama motorunuzun ömrü kısalır. Siz belki bunu farketmezsiniz ve performansın keyfini çıkarırsınız ama motoru sizden sonra kullanan kişiler (50-60 bin km'lerde) mavi dumanlar atarak gezerler. Bunun dışında sıkıştırmanın başka zararları da olabilir, o yüzden en iyisi kullanma klavuzuna bakmak. Ve genelde klavuzlarda belirtildiği gibi falanca km/h hızı geçmemek şeklinde değil, o hızda son viteste motorun devrine bakarak o devri geçmemek şeklinde olmalı.

Mengu16
01 Mayıs 2006, 02:20
Kullanma kılavuzunu okuyun !

TRUCKER
01 Mayıs 2006, 13:17
her motorun rodaj süresi farklı kılavuzu okumak yada yetkili servise danısmak en akıllıcası olur. mesele benim motor 1000 km de ilk bakıma girecek arkadasımın as 150 t1 modeli 500 de yağ değiştirdi farklı yani modellere göre...

ebru_soldier
04 Mayıs 2006, 15:11
slm millet bende 2 gün önce 150'ye kavuştum..daha binemedim bindim ama çalıştıramadım aslında sonradan çalıştırdım ama süremedim h.sonu kursa gitcem benim motorla kurs veriyorlar yalnz bu oturn çalıştırmadaki püflerini ve 1 vitesdeyken neden stop ettiğini anlamış değilim birrde kısaca ne öneririsiniz sonuçta yeni gelin bu yanee..herkese tekrar selam...a
cemiyim die gülmeyin bi ağlarım susturamssınız benii

Makine
04 Mayıs 2006, 15:30
slm millet bende 2 gün önce 150'ye kavuştum..daha binemedim bindim ama çalıştıramadım aslında sonradan çalıştırdım ama süremedim h.sonu kursa gitcem benim motorla kurs veriyorlar yalnz bu oturn çalıştırmadaki püflerini ve 1 vitesdeyken neden stop ettiğini anlamış değilim birrde kısaca ne öneririsiniz sonuçta yeni gelin bu yanee..herkese tekrar selam...a
cemiyim die gülmeyin bi ağlarım susturamssınız benii

Nasıl 1. vites teyken stop ediyor?

Olcan138
04 Mayıs 2006, 18:20
1 vitesdeyken neden stop ettiğini anlamış değilim
1. vitesteyken stop etmesi hareket etmeye çalışırken debriyajı gerektiğinden hızlı bırakman yüzündendir muhtemelen. Bunun dışında 1. viteste stop durumu çok da açıklanabilir birşey değil sanki.
Merak ettim şimdi...:silent:

godfather
04 Mayıs 2006, 18:39
1. vitesteyken stop etmesi hareket etmeye çalışırken debriyajı gerektiğinden hızlı bırakman yüzündendir muhtemelen. Bunun dışında 1. viteste stop durumu çok da açıklanabilir birşey değil sanki.
Merak ettim şimdi...:silent:


valla ybr v.b. motorlarda motoru ısıtmadan hareket etmek istersen oluyor bu ybr den örnek vermek istiyorum jikle çekili değilken marş bilem basmıyor jikleyi çekiyorun marşa basıyorsun ve bekliyorsun motor ısındıkça devir yükseliyor tavsiye ettikleri devir 4000 devir saati 4000 e geldiğinde jikleyi indiriyorsun ve hareket ediyorsun ve kesinlişkle jikle çekiliyken hareket etmemek gerekiyor ybr de durum böyle belki aynı mekanizma vardır bilmişyorum

cankut
05 Mayıs 2006, 01:57
slm herkeze arkadaslar bu konuda sizlere sunu soylemek sterim cunku ben bir mekaniker olarak rodaj donemi motorsikletin en hassas oldugu klm olarakta yapilan bazi istatistiklersonucu konulur ve motorsikletinizin nezaman nasil kullanicanizi sizlere yetkili bailerden satin alindigi gun servislerinde izahi yapilir cunku rodaj donemin de ki hararet ve surtunmeler mekanik olarak isayla degerlendirilir metal alisimlar ile olustu icin oda su demek oluyor ki yeni ve hararete dayaniklilik ve alisim birden olmaz bu belli bir klm ister yaglanmasi yaglandiginda hararete dayanikliligi sogumasi motorsiklete binmek tak marsi sur yola olmaz bunlari dikkat etmek gerekir simdi arkadasimsenin motorsikletini surekli busekilde kullan maya devam edersen yakinda mekanik sorunlar cikicak sakin markayisuclama buyuzden en basta hata yapmissin rodaj donemine uymamissin benimkisi 200 klm de bitmistir demek yanlis cunku bogle birsey yok senin yapican enkisa zaman da avsiyem tabi dinlersen yag degisimi yap bu durumu birazcik duzeltir hayirli ugurlu olsun motorsikletin allah kaza bele vermesinkardesim butun motorcular dikkat kask kullanin lutfen.....!

brkgone
08 Mayıs 2006, 00:48
vallahi dostlar kafalar allak bullak bir şekilde gidin motorunuza binin bakalım neler olacak akıllıcası şu olur arkadaşlar sürat devir bölü saniye akış hızınız ve yoldaki rüzgar sürtünme ivmelenme gibi durumları göz önüne alırsanız zaten anlarsınızki motorunuz sizinle konuşmak istiyor yada normal konumuzu sizden değiştirmenizi istiyor yani bir yerde sizinle konuşuyor işte bu sizin onunla nekadar iyi anlaştığınızla ilgili rodaj (alışma) dönemiz uyumlu birer ikili gibi konuşmada ve sizin onu anlamanızda ve cevap vermenizle ilgili çok soğuk bir motoru illa çabuk benimle temasa geçsin diye zorlarsanız motoru kucagınıza alıp ona mezar ararsınız sanırım anlayanlar daha çoğunluktadır. elinizden geldiğince hızınızı vitesinizi kombineli değiştirin va ayarlayın size sunulan degerleri göstergelerden takip edin ve şartlarınızı zorlamayın hersey yolunda gidecektir. iyi sürüşler

Seko
08 Mayıs 2006, 19:44
Arkadaşlar lütfen servise veya "bir bilene" sormayı bırakın ve kullanma klavuzunda ne diyorsa onu uygulayın. Hiç kimse fabrikanın kendisinden daha iyi bilemez nasıl yapılacağını bu işin.

Sinan Er
11 Mayıs 2006, 23:35
valla okurken güleyimmi ağlayayımmı bilemedim herkes bişeyler uydurmuş yazmış kafasına göre sallamış ( dayanamadım tamamını okumadım ) size eski bir motorcu olarak kısa ve öz anlatayım elimden fazlasıyla sıfır araba geçdi sıfır motor geçti bu çin motorları geleli beri sürücülük ve kullanım teknikleri teknik olmaktan ziyade varsayım ve mantık kurmak çabasına dönüştü.neyse kısa ve öz olarak rodaj ve önemi motor açma hususu şu şekilde oluyor

1- rodaj dönemi -amacı sürücü güvenliği

birdaha yazayım SÜRÜCÜ GÜVENLİĞİ

araç değil




mersedes dahil bütün üreticiler yaptıkları üretimi 4/3 lük olarak kabul ederek olabilecek mekanik elektronik veya herhangi bir imalatat montaj hatasının seyir halinde meydana gelebileğini. oluşacak kazaların ve beraberinde gelecek üzücü olayların engellenmesini sağlamaktır. bu da bilem kaç km yavaş gidilerek deneme safhasının tamamlanmasıdır.

Yoksa altınızdaki makina çok hassas vede duygusal birden yüklenmeyin alınır bozulur demek değil.


Motor açma da kısaca motoru deli gibi zorlamak demektir ki bu ilk alındığında yapılır

otobana çıkıp son sürat gitmek değil çok yüksek devirlere küçük viteslerde çıkarak piston ve yatakların alıştırılması motorun SAĞIR olmasının engellenmesidir.

otomatik manuel fark etmez

BİR MOTOR HER ZAMAN BİR ÇEŞİT YAĞ KULLANIR

BAŞKA SORUSU OLAN

serkan79
12 Mayıs 2006, 00:04
eyvalla güzel bilgiler ama ben anlamam gaz versende gitmiyo vermesende gitmiyo mecburiyetten rodaj iyi geciyo
motor diye eşek almışız megerse bi tek çüş diyince durmayı biliyo :mrgreen:

free_eagles
12 Mayıs 2006, 00:26
söliyeceğim şeyle ilgili konu geçtimi bilmiyorum geçtiyse kusura bakmayın.
ben şunu anlıyamıyorum bende ybr var gerçi hangi motor olduğu farketmez 4000 devir geçmeden nasıl kullanılır bu motor.4000 devire geldik vites büyülttük e kaça düştü devir soruyorum size?bu kadar baygın kullanmak motora daha zararlı olmazmı?

mudurnulu
12 Mayıs 2006, 01:32
söliyeceğim şeyle ilgili konu geçtimi bilmiyorum geçtiyse kusura bakmayın.
ben şunu anlıyamıyorum bende ybr var gerçi hangi motor olduğu farketmez 4000 devir geçmeden nasıl kullanılır bu motor.4000 devire geldik vites büyülttük e kaça düştü devir soruyorum size?bu kadar baygın kullanmak motora daha zararlı olmazmı?

Sana katılıyorum free_eagles. Bende ybr mi yeni aldım ve rodal a uymaya çalışıyorum ama motor daha çok yoruluyomuş gibime geliyo.

H@S@N
12 Mayıs 2006, 10:50
arkadaşlar sizin dediklerinize bakılırsa 4000 - 6000 devir falan benim motoru hurdaya ayırmam lazım :) ben 9000 devirden aşağıya vites atmıyorum üstü var altı yok yani zaten 4000 de vites değiştirirsem stop etmese bile karter deki bütün yağı tavan yapar yani sibop vurur motoru devrinde kullanmak lazım ne fazla nede az benimki biraz fazla sanırım :cherry:

Carcharoth
13 Mayıs 2006, 15:33
Hasan sende sıfır aldın sanırım sen rodajı nasıl geçirdin nelere dikkat ettin bayidei usta ne dedi ?
Bende 2 3 ay sonra cbr alıcamda tavsiyen benim için önemli teşekkürler...

Buyukbaba
15 Mayıs 2006, 11:39
CBR 600F kitapçığında yazanı aynen yazıyorum, bilginize:

"Motorunuzun ilerideki güvenilirliğini ve performansını garanti altına almak için ilk 500 km. (300 mil) boyunca motorunuzu nasıl kullandığınıza dikkat edin.
Bu periyot süresince, tam gaz kalkıştan ve ani hızlanmalardan kaçının."

PcKopatGhostRider
15 Mayıs 2006, 12:29
CBR 600F kitapçığında yazanı aynen yazıyorum, bilginize:

"Motorunuzun ilerideki güvenilirliğini ve performansını garanti altına almak için ilk 500 km. (300 mil) boyunca motorunuzu nasıl kullandığınıza dikkat edin.
Bu periyot süresince, tam gaz kalkıştan ve ani hızlanmalardan kaçının."


budur abi.. :queen: :cat:

GeCe__
19 Mayıs 2006, 14:37
ebrunun vıtesteyken stop ettırmesı bence debrıajı fazla kacırmasıdır:queen:

:queen: ..

cuk_o
19 Mayıs 2006, 23:42
Ebru ayaklık açık olduğu için olabilir bazı motorlarda böle bir önlem var ayaklık açıksa 1. vitese taktığında stop ediyo

bayali
20 Mayıs 2006, 12:45
Arkadaşlar Sene 2006 Artik Okadar Teklanaji Ilerlediki Pekte Bişey Farketmiyor Bende Derbi 125 Gpr Var Adamlar Rodajin Iyi Olasi Için Motorun Alt Kismina Bir Sigorta Yerleştirmişler Ve Alete Bassanda Belli Bi Hizi Geçmiyor Du 1000km Boyunca 130 U Geçmedi Sigortayi Söktükten Sonra Alet Evrim Geçirdi Sanki 125 Lik Gitti Yerine 300 Lük Geldi Sanki 175 I çok Rahar Görüyor Biraz Maksimum 183 Yapti

Yanİ DİyeceĞİm Şu İster Bas İster Basma Derbİ 125 Gpr De Pek BİŞey DeĞİŞmİyor Şu An 6000 Devİrden Sonra Koprtiyor OrtaliĞi

rEnE
20 Mayıs 2006, 12:55
Motorumu aldığım günden beri Full gaz gittim, çoğunlukla iki kişi bindim ve şu anda 1150 km.de gazı çevirdiğim anda uzamaya başlıyor ve top speed olarak 95 km/h sürekli, hafif rampa aşşağı yollarda da 105 km/h ı gördüm.

NOT: Yağ değişimi 500 km de yapılacak diyordu, 730 km de gittim. :)

:queen: :flower: :queen: :queen: :thumleft: :queen:

Kop Kop Hoca :queen: :queen: Ayrılda GeL :cat: :queen: :queen:

infrared
30 Mayıs 2006, 14:16
Motosikletin İlk Kullanımı

--------------------------------------------------------------------------------

Motosikletin ilk 1000 km kullanımı motosikletinin ömrünü ve motorun teknik performansını direkt etkiler. Bu yüzden motosikletinizi ilk 1000 km de özellikle ilk çeyreğinde;

. Yolcu ve yük olamadan kullanmaya

. Uzun süre yokuş yukarı çıkmamaya

. Aşırı bozuk yollarda kullanmamaya

. Uzun süre tam ve yarım gaz kullanmamaya dikkat ediniz.

. ilk 1000 km de motosikletten gelebilecek olağan dışı bir ses veya parçalarda bir gevşeklik hissetmeniz durumunda en yakın servisinizden yardım isteyiniz.


1) O - 500 KM

Uzun süre yarım gazla gitmekten sakının 1 saat sürüşten sonra 10 dakika motoru dinlendirin. Motosiklet farklı süratlerde kullanılabilir. Fakat uzun süre gaz vermekten kaçının.

2) 500 - 1000 KM

Uzun süre yarım gazla gitmekten sakının.Düşük hızda ve sürati sabitleyerek kullanmaya dikkat edin.

3) 1000 KM ÜSTÜ

Motor açımı (Rodaj) tamamlanmıştır.Motosikletin diğer parçalarının rodajı tamamlanmıştır.
Şimdi daha önce belirtilen tüm bakımlar ve ayarlar yapllmalı.Kirli motor yağı yenilenmelidir.


ASYA MOTOR'dan alınmıştır..
Bir de, devir saati olmayan motosiklet suruculeri ne yapacak peki?

infrared
30 Mayıs 2006, 14:31
Bu konu :

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14863

taşındı... Anket de orada.. Çok seçeneklidir.. Buraya lütfen yazmayınız..

ziganizagor
30 Mayıs 2006, 14:35
ben 5 numaraya oy veriyorum :D

infrared
30 Mayıs 2006, 14:38
Herkesin bu konuda görüşü farklı. Çok değişik düşünceler, çok değişik yazışmalar var. Bunları okumaktansa bir anket yapalım dedim.
1000 km ye kadar, rodaj tamamlanana kadar nasıl kullanmak gerekir?

1- Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.
2- Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.
3- Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.
4- Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.
5- Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.
6- Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.

Anket seçenekleri yukarıda, sayfa başında. Birden fazla seçenek işaretlenebilir.

PcKopatGhostRider
30 Mayıs 2006, 14:40
ben 2. yani 4000 devri pek geçmeyin derim.. ama müsait olduğunuzdada arada bir yüklenerek motorun sağır kalmaması iyi olr bence..

ve ben honda-yamaha gibi lider firmaların motorlarını rodajlı olarak çıkardıığı düşüncesindeyim.. kitapçığındaki rodaj diye geçen süre ise kullanıcının motora alışmadan basmaması flndır..

emrekoptek
30 Mayıs 2006, 14:43
5 nolu şık aralarında en iyisi bir de servislere sormak lazım

unumoq
30 Mayıs 2006, 14:51
Adı üstünde kullanım klavuzu Adamlar kitabını yazmış bizde bi okuyalım

Freak
30 Mayıs 2006, 15:01
Ben rodajımda sürekli asıldım alete.
Hep yüksek devir zorladım 500 km den sonra.
Ama asla aynı devirde uzun süre gitmedim, düşür yükselt yaparak gittim devri, sürekli vites değiştirdim.
Şimdi bizim motorlarda herkes vibrasyondan ve son sürat den şikayetçi.
Ben vibrasyonu hemen hemen bitirdim ibre de kadranı bitiriyor.

Bugüne kadar bütün yeni araçlarımı bu şekilde kullanduım, yakıt tüketimi delirdi bu şekilde kullanırken. Rodaj bitiminde ise gazı açtığın zaman yapıştıran makine oldu hepsi.

boy
30 Mayıs 2006, 15:18
Ben bu anketin amacını pek anlamış değilim. Doğru rodajın nasıl yapılması gerektiğine oy ile mi karar vereceksiniz? Genelde anket insanların düşüncelerini öğrenmek için yapılır. Doğru rodaj nasıl yapılıyor bu konu zaten onlarca kez yazıldı, çizildi, tartışıldı. Konuşacak konu mu kalmadı acaba? Bu işin en doğru cevabını verecek kişilerin yorum yapması daha doğru olur bence.

PcKopatGhostRider
30 Mayıs 2006, 15:24
alla alla benm yazdıgım mesajlar silinmiş.. :silent:

infrared
30 Mayıs 2006, 15:26
Ben bu anketin amacını pek anlamış değilim. Doğru rodajın nasıl yapılması gerektiğine oy ile mi karar vereceksiniz? Genelde anket insanların düşüncelerini öğrenmek için yapılır. Doğru rodaj nasıl yapılıyor bu konu zaten onlarca kez yazıldı, çizildi, tartışıldı. Konuşacak konu mu kalmadı acaba? Bu işin en doğru cevabını verecek kişilerin yorum yapması daha doğru olur bence.


Çok görüş var ve herkes kendine göre uzman..:)
Belki haklısın ama tıklayıver dostum. Görüşünü yansıt :cat:

boy
30 Mayıs 2006, 15:50
@infrared

Çok görüş var ve herkes kendine göre uzman..
Belki haklısın ama tıklayıver dostum. Görüşünü yansıt
Peki sonuçta ne olacak? Çok oy alan seçenek doğru yanıt mı olacak? Herkes rodajı buna göre mi yapacak? Valla bu konuda dediğin gibi herkesin çok farklı görüşleri var. Ancak bu işten anlayanların görüşü ve uyguladıkları yöntem tek :)

conix
30 Mayıs 2006, 16:06
walla ben motorumu yeni aldim. bu carşamba gelicek... şimdiben rdajı nasl yapıcam onu merak ediyorum dergilerde ilk 500-1000km boyunca devir 4000-5000i gecmesin diyolar önemle vurguluyolar... fakat tanıdığım coğu kişi motorun geldiği gün ibreyi sona deyircen diyolar... peki sence ne yapmalıyım infrared???? (bu arada motorum dandik bişey yeni başlıyorum!!!)

Naci63
30 Mayıs 2006, 19:11
Çin mali motorlarda devir saati varsa her viteste 5000 devri geçmemesi için el kitapları tavsiyede bulunuyor. Devir saati yoksa 60-70 km hızı geçmeyin diye yazıyor. Bırakın çin mallarını BMW motosiklette bile ilk 1000 km'de belli bir devrin aşılmaması için hem el kitabı hem de servisi sıkı sıkı tavsiyede bulunuyor (geçenlerde bir arkadaşım aldığı için biliyorum). Dolayısıyla ilk rodaj döneminde fazla basılmamasında tüm üreticiler hemfikir. Rodajın ikinci aşamasında ise yani 1000--2500 km arası giderek daha yüksek devirlere çıkılabileceği hatta çıkılması gerektiği tavsiyesinde bulunuyor servisler. Selamlar.

godfather
30 Mayıs 2006, 19:56
valla hiç kullanım kitapçığı sevmem ama benim görüşüm kullanım kılavuzuna uyulmasından yana

infrared
31 Mayıs 2006, 16:10
@infrared

Peki sonuçta ne olacak? Çok oy alan seçenek doğru yanıt mı olacak? Herkes rodajı buna göre mi yapacak? Valla bu konuda dediğin gibi herkesin çok farklı görüşleri var. Ancak bu işten anlayanların görüşü ve uyguladıkları yöntem tek :)

Dostum,
Şifreli konuşma bir de sen söyle.
Yaw acemiyiz işte. Bilsek sorar mıyız?:pale:

boy
31 Mayıs 2006, 17:08
@infrared

Dostum,
Şifreli konuşma bir de sen söyle.
Yaw acemiyiz işte. Bilsek sorar mıyız?

Bu linkte kendi açıklamamı yapmıştım...
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12927


Önemli olan devir değil motor sıcaklığıdır. Motor sıcaklığı yükselmediği sürece istediğin devire çıkabilirsin. Her motor için uygun bir devrin geçilmemesi söylense de bunun amacı sıcaklığın artmaması içindir. Motor sıcaklığı sürtünmeden dolayı fazla ısındığında parça kopma daha fazla olduğundan bu motora zarar verir. Belli bir süre belli bir deviri geçmemek çok doğru bir yol değil rodaj için. İlk 500 km den sonra belli zamanlarda motora tam gaz yükleyip, motor sıcaklığı da izlenerek motoru zorlamak gerekir. Bu ara ara yapılmazsa motor düzgün açılmaz. Bu konuda bir sürü yazı yazıldı bu forumda. Eski yazılardan bulabilirsiniz.

Dayım makina ve ısı proses mühendisidir. Sıradışı bir adamdır. Motorlar konusunda (sadece motosiklet motorları değil, model yarış uçakları motorlarını modifiye ediyor) belki de Türkiye'deki üç beş sayılı adamdan biridir. Şu anda evde gerçek tek kişilik uçak yapıyor ve %50'si bitmiş durumda. Rodaj konusunda yüzlerce satır yorum okudum ve çoğunda onun söylediği şeye yakın şeyler söyleniyordu. Uçak motoru konusunda onun üzerine yoktur.

gucci
31 Mayıs 2006, 18:09
mereba arkadaslar
bu roaj konusunda sunu solemek istiyorum
motorun ilk 1000 km sinde ki otomobilde motorsiklette ayni sey
rodaj zamanını motoru zorlamadan kullanmak en mantiklisi . bu süre icinde parcalar birbirini tanimali . ayrica rodajdan sonra bile motoru zorlamak ömrünü hayli azaltir 200.000 km ömrü varsa 100. 000 km ye düser bunu herkez bilir
ve üretici firmanin verdigi degerlerde biyerde yaniltici cünkü onlarda ürünlerinin ömürlerini . uzatmak icin belli degerler koyarlar ama kim bunlara harfiyen uyabilmiski....
tek yapılmsi gereken motoru herzaman normal kullanmaktir . arada bir azmak pek sorun cikarmaz . kafa karistiracak bisi yokki....:cat:

gucci
31 Mayıs 2006, 18:33
ebru servise git muhtemelen rolenti dir . ayrica yeni kulluniciysan olcanin dedigine kulak asmalisin . debriyaj , gaz, falan filan

cobalt
31 Mayıs 2006, 18:45
motor sogukken debrıyajı bırakmadan vıtese takar takmaz stop ettıgını bılıyorum :)

semih20
31 Mayıs 2006, 23:08
ne rodajmı o nerde oturuyo.....:p valla ben rodaj modaj dinlemedim aldığımın ikinci günü habire bastım ..ilerleyen zamanlarda rodaja uymamanın ne gibi zararlar doğurduğunu benden öğrene bileceksiniz sanırım

mehmetkilic31
31 Mayıs 2006, 23:52
evet ben anladım ilk 800 ilaa 1600 çok öneml yani rodaja uyacaz klavuzu okuyup uygulayacaz bu kadar basit

hasere
01 Haziran 2006, 01:26
ya araba ile motoru aynı kefeye koyabilir miyiz, benim pek aklıma yatmıyo yani..