Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodaj
Sayfa :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
TULUNAY
12 Şubat 2006, 02:30
600 rr için ne düşünüyorsunuz??
Bulent abi
12 Şubat 2006, 04:08
Sen 600rr yi al da, soylerim.
bu arada merak edenler icin 4 zaman li bir motorun nasil calistigini gosteren bir resim.
http://img314.imageshack.us/img314/4586/4strokeengine6qo.gif (http://imageshack.us)
can_sen
12 Şubat 2006, 13:21
arabalardan bildiğim kadarıyla ilk zamanlarda aşırı gazlamak aracın tüketimini artırıo we tek eksi yanı bu.. motor ömrünü kısaltır mı bilmem. babam saab aldı 2005 model daha ilk kmde aletin gücünü tamamen kullanmaya başladı. sürüş stili öle sonuna kadar gaza basar sonra son anda frenler... araba dizel we 100 km'de 9-10 lt yakıyo=) normalde 6-7 yakması lazım. serwisin söledii de o... en başlarda gazlamiicaktınız dediler... bayi alırken söylemişti 110u geçmeyin ilk zamanlar diye. babam arabayı teslim aldığımız günün akşamı silivriye giderken arabayı deneme maksadıyla 220ye çıkardı... sadece tüketim arttı gördüğümüz tek şey o...
Nomarka
12 Şubat 2006, 13:46
Rodojı motorun kullanılım kulavuzunda verilen bilgilerle değerle atlattıktan sonra yüksek devirlere çıkartmak gerekir mi düşük devirlerde çok km yapmak motoru sağar yapar mı
Başlangıç olarak racing düşündüğümden hız benim için 2. planda bu nedenle sıfır motorda özellikle racing de motorun açılması gibi terim var benim durumum göze alarak yorumlarınızı almak istiyorum..
motoru devirsiz ve süratsiz kullanmak kalıcı bir performans düşüklüğü yaratırmı ? yoksa zamanla seviyesi artırılarak kendi max. hp sine tork' una ulaşılabilirmiyim :silent:
Burda birçok kişide rodaj süresinde motoru son devirlere çıkartmazsan motor sağır kalır diye bir inanış var. Bana kalırsa motorun ömrünü çok çabuk kısaltmaktan başka bir işe yaramayan saçma bir düşünce. Motorunu uzun süre sorunsuz kullanmak isteyen, yüksek devirde kullanmaz, motoru çabuk yıpranır. Ama bu konuda bir uzmanın görüşü ne olur acaba?
1957chevrolet
24 Şubat 2006, 23:12
arkadaşlar selam ben şimdi 125 mt yi aldım 100 km deyim motoru nasıl açaçam 2 kişi binsek motoru açmada bi sorun olurmu yada 60/70 le gidsem
numan_tas
24 Şubat 2006, 23:14
açmadaki kastın nedir?rodajımı diyon?
1957chevrolet
24 Şubat 2006, 23:18
nsaıl açaçağız biz bu motoru kimi birden kalkma kimi 40 geçme kimi 2 kişi bin 120 hızı geçme delirecem ya
ozi2002
24 Şubat 2006, 23:25
selam ben eskişehirde mondialin hem bayisi hemde servisiyim.125mt maksimum 90 km hız yapabilen çin malı bi motosiklet.sana tavsiyem 500 km de yagını degiştir.ve 1500 km'ye kadar 50km hızı gecme 2 kişi binme ve cok zorlu rampaları cıkma.ve yagını castrol kullan 1500tl verdigin motordan 12 tl lik yagı esirgeme.hayırlı olsun.
numan_tas
24 Şubat 2006, 23:37
selam ben eskişehirde mondialin hem bayisi hemde servisiyim.125mt maksimum 90 km hız yapabilen çin malı bi motosiklet.sana tavsiyem 500 km de yagını degiştir.ve 1500 km'ye kadar 50km hızı gecme 2 kişi binme ve cok zorlu rampaları cıkma.ve yagını castrol kullan 1500tl verdigin motordan 12 tl lik yagı esirgeme.hayırlı olsun.
doğru cevap:cat: ama bence 50 km yi bile gelmesin çünkü motorun rodajı motoru çok etkiliyo 1000 km den sonra isterse 50 isterse 90 yapsın.
gezgin bekir
24 Şubat 2006, 23:49
selam dostum motor teknisyeniyim, yeni motor açarken yüksek sürat yapmamak en klasik tavsiyedir ama benim özel tavsiyem motoru yük altında bırakmaktan korkmamandır, yokuş çıkarken biraz yüklen, aşağı inişlerde kompresör yaptır yani hiç gaz verme 125 mt vitesli mi bilmiyorum ama motoru bir vites üstte kullan asla düzde ve inişte sürat yapma böylece fabrikanın çelik parçalar üzerinde yaptığı karbon kaplama kısa sürede aşınacak ve motor içindeki çapaklar düzleşecektir ama buna karşılık motor yağın çabuk kirlenecektir ilk yağ değişimini geciktirme, hayırlı sürüşler
zatoichi
14 Mart 2006, 15:50
http://www.motomax.com.tr
sitesinden çekebileceğiniz kullanma kılavuzunda.
ilk 300 km için 5. vites hızı maks 40km/h
300- 800 için 5. vites maks hız 50km/h
800-1500 için 5. vites maks 60km/h
olarak belirtilmiş.(değerleri yanlış hatırlıyor olabilirim)
rodajı tamamlanmamış yeni bir motorla yüksek hız/devir yapmak doğru değil.
Khutuck
07 Nisan 2006, 18:07
Motorun rodajını durmadan 200km gitmekle yapmak iyi midir kötü mü?
Olcan138
08 Nisan 2006, 00:10
Bir de buradaki rodaj koşulları arabalarla kıyaslanmış genelde, ama şunu unutmamak lazım, artık arabaların bir çoğu rodajı yapılmış olarak satılıyor, motosikletlerde ise böyle bir şey söz konusu değil.
***İyi Rodaj Nasıl Yapılır***
(kilometre/saat ve motor devirleri 250cc-500cc motosikletler için anlatılmıştır.)
-Öncelikle, aldığınız motosikleti iyi tanıyın, kullanma kılavuzunu mutlaka okuyun, bazı markaların rodaj süreleri uzun yada kısa olabilir.
-Motorsikletinizi çalıştırır çalıştırmaz yola çıkmayın, soğuk havalarda 3-4 dakika, sıcak havalarda 1-2 dakika rolantide çalıştırın.
-Yola çıktıktan sonra ilk kilometrelerde sakin ve yawaş gidin tam gaz, yarım gaz yapmaktan kaçının.
-Daha sonra kademeli olarak hızınızı arttırın, 80 km/saat'i geçmemeye özen gösterin.
-Dik yokuşlarlara tırmanmamaya ve iki kişi binmemeye özen gösterin. (küçük hacimli motorsikletlerde bu konuda daha dikkatli olmalısınız)
-Rodajı mümkünse, otoyol veya şehirlerarası karayolunda yapmaya çalışın. Sıkışık trafikten mümkün olduğu kadar kaçının.
-İlk yağ değişimine kadar (300-500 km arası) fazla devir göstermemeye çalışın bu kilometreler arasında bir yada iki kere 6000-6500 devir/dakika yapın.
-Sürüş esnasında 1000 devir yükseltip, sonra tekrar 1000 devir düşürün, bunu süratinize göre kademeli olarak yükseltin.
-Sürekli aynı hızda seyretmemeye özen gösterin, 10 km yukarı, 10 km aşağı sürmeye gayret edin ki, motorunuz hem normal hemde tersine çalışsın (diğer bir değişle sürüş esnasında sürekli kompresore bırakın)
-İlk yağ değişimi esnasında yağ filtresini sökün (veya söktürün) ve yağ filtresini benzinle yada tinerle veya solventle iyice temizleyin, tüm çapaklardan arındırın.
-Eğer hava soğutmalı bir motosiklet kullanıyorsanız, özellikle havanın sıcak olduğu yaz aylarında uzun süre sürüşten kaçının. 30 dakika kullandıktan sonra mutlaka 10 dakika dinlendirin.
-Bilinenin aksine motosikleti uzun süreler rolantide çalıştırmaktan kaçının, (özellikle hava soğutmalı motosikletlerde) bu motosiklete yarar sağlamaz aksine, zarar verir.
-İlk yağ değiştirme işleminden sonra yüksek devir verme işlemini biraz daha sıklıkla vapın ama motoru sıkıştırmamaya özen gösterin. Bir iki defa tam gaz sürüş yapın ancak gazı birden bire kesmek yerine yavaş yavaş azaltın. Hızınız iyice düşünce tekrar normal seyir hızınıza çıkın.
-Rodaj sırasında sık sık, yağ seviyesini kontrol edin, yağ çubuğunu bezle değil elinizle sıyırın, elinize çapak yada sert cisimler takılıyorsa yağ değiştirme işlemini biraz daha erkene alın.
-Rodaj sırasında kesinlikle yağ katkı maddeleri kullanmayın. Özellikle teflon maddeler içeren katkılardan uzak durun. (benzin katkısı kullanabilirsiniz)
-Özellikle otomatik vitesli motosikletlerde, 1000-1500 km kadar dikkatli kullanın, ve rodaj süresi bittikten sonra da hiçbir zaman sabit devirde kullanmayın, mutlaka devri yükseltip düşürün.
Rodaj'ın asıl amacı, parçaların birbirine uyum sağlamasını kolaylaştırmak, segmanların, yatakların çizilmesini engelleyerek, motor'un ömrünü uzatmaktır.
Yukarıda anlatılanların hiçbirini yapmazsanız da hiçbirşey olmaz, olsa bile zaten garanti kapsamında gereken yapılır (tabi bazı markalar için geçerli bu) Ama içinize siner mi orasını bilmem.
Not: Yukarıda anlattığım gibi rodajı tamamlanan bir arkadaşımın 2004 model Kymco People motosikleti şu anda 82.000 km.'de hava filtresi, yağ filtresi, buji, fren balatası, cvt kayışı haricinde hiçbir parçası değişmedi ve halen faal olarak daily drive kullanılıyor.
Hakan02
08 Nisan 2006, 04:52
Eline sağlık isabetli bir mesaj umarım yerine ulaşır.
Delizia
09 Nisan 2006, 01:08
Açıklamalar için çok teşekkür, benim motorumda kymco otomobilmi bu bu kadar kilometre yapar mı benimkide
Türkçenizden anladığım kadarıyla yanıtlamaya çalışayım.
Eğer motosikletinizin bakımlarını tam yapar, iyi bir rodaj süresi geçirseniz tabi ki yapabilirsiniz.
bigking
09 Nisan 2006, 14:35
Dostum tam zamanında yapmış olduğun açıklama için teşekkürler.Fuar sonrası ben ve benim gibi sıfır motor alanlar için mükemmel zamanlama.:cat:
çaylak motorcu
09 Nisan 2006, 14:41
arkadaslar tahminen makinama çarşamba gunu kavusuyorum:mrgreen:
ancak ilk aldıgımda nelere dikkat etmem gerekiyo bilmiyorum.bilen varsa insaniyet namına:salut:
bi de rodaj hakkında bilgi cunku iki kişi binmeyi planlıyorum
muratd
09 Nisan 2006, 14:45
dostum sana insaniyet namına herkes yardım edebilir ama bu konu hakkında ilk başta kullanma klavuzunu güzelce oku...ve bana kalırsa orada ne deniyorsa onu yap harfi harfine..
ondan sonra güzelce bir forumları araştır rodaj konusu hakkında çunku 1000lerce topic var rodaj hakkında..
emin ol istemediğinden fazla şey öğreneceksin..
ylmzzz
09 Nisan 2006, 14:47
bence bu rodaj konusu tek başlık altında birleştirilmeli !!! :cat:
muratd
09 Nisan 2006, 14:51
evet bu bugun kaçıncı mesajım farklı topiclere rodaj konusu hakkında...
BIYIKLI
09 Nisan 2006, 14:57
Yemişim rodajı :) Devir çıbığı kırmızı bölgeyi fazlaca işgal etmesin ilk yağını zamanından önce değiştir. Birde çok ağır yükleme motoru yeter. Yoksa tin tin gidipte motoru sağır etme bas şuna bas. :mrgreen:
extacy77
09 Nisan 2006, 15:09
Sabit hızda gitme,çok basma,yağ değişimini de zamanında yap bayır yukarı filan çok dik yerlerle işin olmasın iki kişi çok gezme(biraz abarttık galiba ama ben olsam ona bile dikkat ederim)İstersen Çinli bujileri değiştirebilirsin..
Mengu16
10 Nisan 2006, 00:31
125-150 scooterlar için bence
ilk yağ değişene kadar 2 kişi binilmemeli (en az 300km)
0-100km 40km/s
100-500km 50km/s
500-750km 60km/s
750-1000km 70km/s azami hızla gidilmelidir.
Sorumluluk size aittir !
ariulu
10 Nisan 2006, 22:07
arkadaşlar bu rodaj kaç kmye kadar bana servis 500 dedi kitapta 1000 km ye kadar hız yapmayın dio karar veremedim 500deyim denemek amacıyla bastım 122 filan geldi s:mrgreen:
Ertuğrul_Öz
10 Nisan 2006, 22:10
Arama kısmına yazarsan birsürü bilgi bulabilirsin.:)
blacklawyer
10 Nisan 2006, 22:32
kardeşim,bende de senin motorun aynısı(benzeri desem daha dooru olur) 151rs var.Bunlarda rodaj 500 ve 1000 kmler için var.YAni ilk 500 km daha dikkatli sonraki 500km de biras daha motoru açmak için kullancan.En iyisi 40 ı felan geçmeden farklı devirlerde kullanman ilk 500kmde.500'den sona ise 60'ı pek geçmeden,yine farklıdevirlerde kullanman. Düşük hızda gitsen bile,uzun süre aynı devir ve süratte kullanma...değişik sürat ve devirlerde kullan. Özellikle bu motorlarda rodaj çok önemli.Rodaja uymayan arkadaşları görüyosun,ilk günlerde basıyorlar,sonra bir sürü sorun çıkıyor. zaten nazlı motorlar :). nese şimdilik bukadar yeter heralde....
macrol 500
10 Nisan 2006, 22:40
ilk 500 km gusel kullandıysan ve sonrakı 500 km de ıyı kullanırsan motorun super bır makına olur sen motoruna ıyı baktıktan sonra ıstedıgın hızı yaparsın tabı ıbren nereye kadarsa :mrgreen: :) motoruna ıyı bak oda sana baksın cok ta hızla gıtmemeye bakmalısın hayırlı ugurlu olsun gule gule kullan
Delizia
10 Nisan 2006, 23:09
devir saati yoksa napçaz
Gerekli açıklamalar burada yapılmış, arama fonksiyonunu kullanmak pek aklımıza gelmiyor herhalde.
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=5670
PcKopatGhostRider
11 Nisan 2006, 09:52
walla usta çinlilerde rodaj 2000-2500 gibi bitiyo.. bence en az 2000e kadar fazla zorlama motoru.. yoksa motorun uzun ömürlü olmaz.. çünkü honda-yamaha bile en az 500 diyor.. ve motorunun bakımlarını aksatma + bütün vidalarını kendin yeniden elden geçir..
Arkadaşlar umarım aranızda ingilizce bilenler vardır ve size rodaj ile gizlenen gerçekler (uydurma bir yazı değildir, ispatlanıştır, hatta yabancı motosiklet forumlarında hararetli bir şekilde tartışılmaktadır. Tekniği uygulayanlar yazın doğruluğunu kabul edip bilgileri forumlarda paylaşıyorlar.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm:bounce:
haasta
11 Nisan 2006, 11:16
kitapta neyse o kimseyi dinleme
Rodaj'ın asıl amacı, parçaların birbirine uyum sağlamasını kolaylaştırmak, segmanların, yatakların çizilmesini engelleyerek, motor'un ömrünü uzatmaktır. İlk yağ değişimine kadar dikkat edin yeter. Ateşle demirin sevişmesidir.:) Nasıl alıştırırsan öyle gider...
murat_by
11 Nisan 2006, 20:27
normalde rodaj 1000 km de dolar ilk bakım o km dedir çünkü yalnız bu çin motorlarında 500 e düşürmüşler ilk bakımı hani bunların civataları çabuk gevşiyo ya hız yapıpta motor dagılmasın diye civataları sıktıktan sonra aynen devam:P :P :P
basbali
11 Nisan 2006, 20:39
Arkadaşlar hekesler rodaj konusunda bişiler atıyor tutuyor.Rodaj denen şeyin ne olduğunu bilmeden konuşan arkadaşlara.Fazla bulandırmayın ve bu işi bilen insanlara bırakın.Böylelikle burada yardım arayan arkadaşlarımız yanılmamış olur ve doğru sonuca ulaşırlar.Rodaj konusunda bilgi arayan arkadaşlar bana özelden yazabilir ve onlara herşekilde yardım edebilirim.SAYGILARLA..
digital
12 Nisan 2006, 00:42
basbali arkadaşım sen surda doğrusunu yazsan da hepimiz öğrensek bu rodaj işi nasıl olurmuş!!!
VOYAGER
26 Nisan 2006, 18:35
Arkadaşlar bu konuda çeşitli fikirler öne sürülmekte. Fabrika kataloglarında belirli süratlerin aşılmaması belirtilirken , genelde hakim olan düşünce bu şekilde yavaş devirli / az süratli kullanılırsa motorun rodaj sonrası süratinin , performansının düşük olacağı ve motorun sağır olacağı şeklinde. Rodaj süresince en sağlıklı kullanım şekli nedir ? Arkadaşların görüşlerini rica ediyorum.
Ben rodaj suresınce fabrıka kullanım sartlarına uygun kullanırken yetkılı servıs tarafından boyle kullanırsam motorun sagır olacagı ve bıraz devırlı , suratli
kullanmam gerektıgı hatırlatılınca acıkcası bende tereddutte kaldım.
BIYIKLI
26 Nisan 2006, 18:54
http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=90162
VOYAGER
26 Nisan 2006, 20:24
http://www.motosiklet.net/forum/sear...searchid=90162
buradan bır yere ulasmak mumkun olmuyor !!
Ertuğrul_Öz
26 Nisan 2006, 20:55
Ben sana bulacağım şimdi biraz sabır
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=438&highlight=rodaj
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3268&highlight=rodaj
Kolay gelsin:)
LesPaul
26 Nisan 2006, 21:02
evet öyle bir link yok, açılmıyor.
ben de merak ediyorum bu konuyu. benim bildiğimdevirli kullanmamak lazım ama bilenler doğrusunu söylerse iyi olur...
Ertuğrul_Öz
26 Nisan 2006, 21:05
evet öyle bir link yok, açılmıyor.
ben de merak ediyorum bu konuyu. benim bildiğimdevirli kullanmamak lazım ama bilenler doğrusunu söylerse iyi olur...
Aman ha mundar edeceksin motorunu.Sakin kullan illa devir yapacaksan arada bir boş viteste gaz ver o kadar.
Benim motoru 650 kmde aldım. Duyduğum kadarıyla benden önceki adam Allah ne verdiyse basmış. Şimdi düşündükçe acayip moralim bozuluyor. Birşey olmuşsa şimdi değil ama 15-20000 km sonra ortaya çıkar:pr:
federal
26 Nisan 2006, 21:08
bu sitede en çok sorulan soruda bu, sabit bi başlık yapılabilir mesela :)
aliberkay
26 Nisan 2006, 21:18
Motosikletin kitapçığında ne yazıyorsa o yönde hareket etmelisin. Rodaj yok diyenlere inanma. Rdaj vardır ve motorun ömrü-performansı-verimliliği açısından çok önemlidir.
Kartal23
26 Nisan 2006, 21:26
abicim...
devirli ve motora zarar vermeden ufak ufak hızlandıracaksın yoksa benim arkadaşımın 250cc motoru vardı... 4.viteste 140 geldiğinde 5.viteste 120 ye düşüyordu.. sebep bu katologtaki gibi kullanım sonucu..
300-500 arası yavaş sürün.. yok hoplatmayın yok zıplatmayın bu ne yaw...
yatağa da alalım uyusun bari... azıcık süreceksin... ok... bende öyle yaptım azıcık sürdüm.. serviste herkes 80 den yukarı çıkamıyo ben 100-110 gibi gidebiliyorum...
VOYAGER
26 Nisan 2006, 21:39
akira verdiğin forum adresleri için teşekkürler. her ne kadar aykırı fıkır ve acıklamalar yer alsada konu hakkında genel bılgı edınmek anlamında yararlı oldu. bence bu sartlar altında her halıkarda uretıcı tarafından tavsıye edılıyorsa mutlaka fazlada abartmadan bu surecı uygun sekılde gecırmek. en azında bır sakıncası olmaz dıye dusunuyorum. katılımda bulunan bu konuda bılgı veren tum arkadaslara tesekkurler.
akincilar
26 Nisan 2006, 22:00
hayırlı olsun motorun
Mengu16
27 Nisan 2006, 02:37
Rodaj için motorunuzun Kullanma kılavuzuna başvurun !
Ama başvururken yavaş vurun ki başınız acımasın :queen:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO