PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodaj



Sayfa : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9

shadow-vt
18 Ağustos 2005, 02:29
ayilmaz, G.E.S.T.A.Y 'ın "Y" sini yazmayı unuttun onuda izninle ben ekleyeyim" Y yağla"
(özellikle ulaştırma askeri olanlar iyi bilir )

fausten
19 Ağustos 2005, 01:37
Eğer rodaj hikaye dersen segmanların piston yataklarında yaptığı çapakları ilk yağ değişiminde eline alırsın sonra motorun 70 i geçmez verdiğin paraya ağlarsın.Bence rodaj önemlidir ve KESİNLİKLE İHMAL ETMEYİNİZ.(Sakarya uni Makina müh 4.sınıf)

ayilmaz
30 Ağustos 2005, 09:09
siz 20 yıl öncesindemisiniz hala. garanti kapsamında banda giren bütün motorlar uzun seneler önce o dediğin piston sekman gömlek alıştırmasını yapıyor ve artık kullanılan malzeme ve teknoloji nin nerelere geldiğini biliyormusun. motorculuk 30 yıllık uğraşım benim. mondial 250 mzt ankaradayım. 400 km de gelip bakabilirsin. 130 u rahatlıkla şamarlamadan en ufak sıkışmadan basıyomu basmıyomu. Motor banttan monte edilene kadar kaç kere test ediliyor kaç kere yağı değişiyor biliyormusun sen. Milleti rodaj hikayeleri ile kurcalayın durun. millet korkudan motora binemiyor. Arkadaşlar bu işin kuralı şu. yuklenici firma teknik tarifname vermiş. Başta onu iyi okuyun. Anlamadığınız hususları yakınınızdaki işi bilen bir arkadaşınızdan yardım alın. Kullandığınız motoru önce iyi bir tanıyın. Gevşeyen vida civatalarını sıkın yağını kontrol edin. zincir ayarlarını kontrol edin. Birinci kademe bakımını mutlaka yapın.(kullanıcı bakımı) Diğer arızaları kendiniz yapma yoluna gitmeyin. Servis bakımına götürün.(ikinci kademe) Motosikletinizin periyodik muayenelerini ihmal etmeyin. Motor açma konusuna gelince motora yuklenmeden örneğin boş bir yolda yokuş aşağı gazı sonuna kadar kısa aralıklarla bas. mesela 1 km. sonra gazı kes komprosyona bindir. zaten motor bir süre sonra daha az vibrasyonla çalışmaya başlayacak. duzde ise motorun sesini dinle ve ona göre vitesleri kullan. Motorun soğutma sistemini kapatacak ilavelerden kaçının. motor ısısını takip et gerekirse çek kenara motoru dinlendir. Fausten senin dediğin işte rodajda 70 i geçmeyenlerde olur. Ayrıca şehir için de özellikle büyük şehirlerde uzun sürelei trafikte bekleyerek ve kısa süreli dur kalkla motoru oryante edemezsiniz. Burada temel prensip grang piston gömlek sibop eksantrik ve diğerlerinin uygun ısı , yağ, elektrik , tork ortamında oryantosyonudur. Ayrıca bu torna frezemi ele alınacak kadar çapak yaptın be kardeşim. O kadar çapak varsa zaten motor çalışmaz. zamanlama dilimlerini binde yaptığın motor da ele alınacak çapak zaten motoru off eder. Öyle bir mantık olamaz. KIsacası rodaj şudur. Fabrika motoru oluşturan parçaları montajlamadan sevkiyatını yapar.Distribütör firmalar ne yazıkki uygun şartlarda bir tesis oluşturup montaj yapmak yerine belirli merkezlerde anlaştığı bırakın servis bırakın tesis merdiven altı dediğimiz tamircilerde monte ettiriyor. Tabiki eksik montaj, eksik civatalar, gevşek montajlar vs vs. Aldığınız garanti belgelerin de aslında montajı yapan firmanın açık kimliği kaşesi ve montaj kontrol formunun onaylı olması. Uğur firması yine türkiyede bu işi en iyi yapanlardan. Ama isim ve marka vermiyeceğim. gelen partiyi gece montaj yapan firma elemanlarının zil zurna sarhoş çalıştığına tanık oldum. (burda mondiali kastedmiyorum) Bunun için önce emniyet sonra seyehat. Gestayı unutmayalım kafanıza yazın motora binmeden özellikle uzun yola çıkarken kontrolu yapın. Gözle Elle Kontrol et. Temizle. Ayarla. Yağla.+ Bütünle. Seyir halinde iken kurallara uyun. İki teker üzerinde olduğunuzu unutmayın. Acil durumlarda haraket tarzlarını bir bilenden öğrenmeye çalışın. Örneğin hiç ummadığınız zamanda karşılaşacağınız bir durumda motoru terketme, yatırma, acil duruş teknikleri gibi hususları öğrenmeye çalışın. Sinek gibi birgün yapışmayın bir yerlere. (benim başıma ilk zamanları gelmiştide) Altınızdakina marka ve model ne olursa olsun güvenmeyin. Uygun sürat-uygun techizat-uygun zaman kavramına uyun. Kendi canınızı ve başkalarının canını tehlikeye sokacak davranışlardan kaçının. motor ve çevredeki bakışlar sizi tahrik eder. Dolduruşa gelmeyin.Sürat felakettir.

Saymyname
31 Ağustos 2005, 00:54
Ayilmaz kardeş verdiğin bilgiler çok kaliteli Teşekkür ederim.. Benim gibi yeni kullaıcılar için cok yararlı bilgiler. Ben Keeway s.light150 alıyorum ınsallah onumuzdeki p.tesi elımde olur. Rodajı ciddiye alıyorum ve gereken neyse harfiyen uygulamak gerektiği kanaatindeyim.

Bedbin
31 Ağustos 2005, 01:25
ayilmaz eğri oturmuş, doğru konusmus. bilgiler için saol dostum.

pacino
31 Ağustos 2005, 01:33
AYİLMAZ Bravo adamım :cat:

kultigin
01 Eylül 2005, 02:53
rodaj süresince ilk 1000-2000km. 70km.nin üstüne çıkılmamalıdır!
böyle tavsiyelerle karşılaşıyorum.
iyide hangi fiteste 1.mi 2.fiteste mi? bunun devri yokmu ? aracınızın ilk kullanım aşaması olarak adlandırılan rodaj yani alıştırma süresi boyunca aracın motorunu tam güçde çalıştırmak, uzun süre sabit hızda gitmek, ani dur kalklar yapmak ve aşırı sürat yapmaktan kaçınmalısınız. Bunlardan kaçınmanın temel sebebi çalışan parçaların birbirlerine alışması yani sıfır olarak imal edilen parçaların yüzeylerinin birbirleri ile sürtünmesini kolaylaştırmaktır. Bu süre motorun uzun ömürlü ve verimli olması için önemlidir. Hız için tavsiye edilen oran her vitesin yaptığı en yüksek hızın 3\4 ü üzerine çıkmamaktır, ayrıca ilk aşamalarda motor en az yük ile zorlanmadan çalıştırılmalıdır. yani illada 70km. renin üstüne çıkmayacagız diye kendimizi kasmaya gerek yok. yinede hız felekettir. bence yinede ilk önce kendi rodajımızı yapmadan basmayın derim. ilk basta kendiniz motora alışın
''kontrolsuz güç, güç degildir''

boy
01 Eylül 2005, 18:14
Rodaj ister Honda, Suzuki, Yamaha gibi marka olsun isterse Çin malı Haojin, Jinlun, Mondeal motor olsun gereklidir. Mekanik olarak düşünüldüğünde motor içerisinde hareket eden pistonların, supapların bir süre alışması gereklidir. Bu alışma esnasında önemli olan şey sıcaklıktır. Genelde belli bir süre belli süratin aşılmaması ve belli devrin geçilmemesi tavsiye edilir ki bunun tek nedeni motor sıcaklığıdır. Çünkü motordan motora göre hem devir hem de sürat değişir. Önemli olan motoru zorlayıp gereğinden yüksek sıcaklığa çıkmamasıdır. Rodaj 100-200 km de gerçekleşmez, çoğu yerde motora göre en az 1000 km rodaj için belirlenen sürelerden biridir. Bence rodaj olayını kulak arkası edip motoru alır almaz gazlamayın. Tabi bu sizin tercihiniz...

LaCiVerTSaRi
01 Eylül 2005, 18:24
ayilmaz, Ellerin dert görmesin kardeşim güzel yazmışsın.. :rendeer:

federal
13 Eylül 2005, 17:13
PEKİ ARKADAŞ LAR OTOMATIK VITESLI 150 LIK SCOOTER LARDA AYNI ŞEKİLDE Mİ MESELA GAZA YÜKLENMEYECEKMIYIZ, TAM GAZ VEYA YARIM GAZ GITMIYCEZ MI, DEBRIYAJ YOK VITES YOK NASIL HAREKET ETMELIYIZ ACABA...

egelim
13 Eylül 2005, 17:49
beyler herşey kuralıan göre olmalı eğer sen bu kuralı bozarsan kendin kaşınmış olursun mantıken bi düşünsenize motor daha yeni frenler daha yeni yağı daha yeni motor un huyunu suyunu bilmiyorsun ve basıyosun sonunu siz düşünün o yüz den biraz akıllı olalım 500 km ye kadar fazla zorlamayın hangi motor olursa olsun

qeek23
13 Eylül 2005, 17:58
ben genelde aldığım motorlarda rodajı ayarlamak için az süratte çok yol yaparak ayarlarım.aynı süratte uzun yol yapmak pistonların, supapların bir süre alışmasını devamlı yaptığı için sağır olmaz motor ...
:cat:

Makine
13 Eylül 2005, 22:44
Merhaba

Öncelikle foruma yeni üye oldum herkese selamlar.

Rodaj konusunda biraz bilgi vermek istiyorum. Geçmiş zamanda (bundan 10 yıl önce) üretim teknikleri günümüzdeki gibi bilgisaayr ile tam olarak iç içe değildi ve hassas üretim teknikleri geliştirilmemişti. Neticede parçaların belli toleranslar içerisinde üretilip belli bir süre birbirine alışma devresi geçirmesi gerekiyordu. Bu sürede otomobillerde 1000km'lik bir süre öngörülerek yapılıyordu. Bu süre içerisinde motoru en fazla 3000devir/dak bir süre kullanılması ve zorunda kalmadıkça bu devrin üzerine çıkılmaması özellikle belirtiliyordu. Sebebini açıklayacak olursak birbirine alışmamış, sıkışma yani sürtünme düzeyi yüksek olan parçalar zorlandığında düzensiz aşınmaya ve zorlanmadan kaynaklanan kılcal kırılmalara sebep olur. Bu nedenle daha kısa motor ömrü, kompresyon sorunları meydana gelir. Subaplarda yuvalarına alışma safhasındadır. Egzantrik, subap gaydları, külbütör çubukları (modele göre varlığı değişir), bilya yatakalrı, vites kutusu vb. tüm parçalar bu dönemde üzerindeki çapakları, pürüzleri temizler. Bu temizlemeyide yağ sayesinde yapar. Yağ içinde yüzen bu küçük metal parçalar düşük devirlerde çok fazla etkiye sebep olmamakla beraber üst devirlerde küçük çizilmelere sebep olur. İşte bu nedenle rodaj döneminde yağ ve varsa yağ filtresi erken km'de değiştirilir.

Olaya biraz daha derinlemesine inersek Pistonlar ilk takıldığında tam bir daire şeklinde olabilir veya dairedir ancak silindir içerisinde 180'derece üzerinde yaptığı hareket neticesinde belli bir süre sonra oval bir şekle bürünür ve sekmanlar bu aşınmaya göre silindire oturur. Siz zorladığında oluşan düzensiz aşınma ve sıkıştırma motorun kompresyon kaybına ve daha kısa ömürlü olmasına sebep olabilir. Ayrıca zorlanan piston, biyel koluna, yataklara, krank miline zorlama yapar. Burda da alışmakta olan parçalar daha sıkı durumda olacağı için parçalara ek yükte biner ve burda da zamanla kendini gösterecek sorunlar oluşur. Aynı şey diğer parçalar içinde geçerli.

Günümüzde teknolojinin çok gelişmesi ile parça uyum toleransı oldukça iyi ayarlanabiliyor ancak ne kadar da iyi olsa mutlaka ilk kilometrelerde aracın zorlanmaması mutlaka önerilmektedir. Bu tip teknolojilerin kullanılması maliyeti arttıran unsurlardır. Kısacası aldığınız veya alacağınız Çin motorlarında mutlaka ama mutlaka rodaj sürelerine uyun. Japon firmaları çok daha yüksek teknolojilerle üretim yaptıkları için daha toleranslıdır ancak çin ürünlerinde fiyat göz önüne alındığında açıkcası ben biraz daha dikkatli olur ve motorumun rodaj süresine dikkat ederdim.

Bu konuyla ilgili dergilerde birçok yazı yazıldı. Zorlanma izlerini bizzat dergilerde gördüm. Özellikle silindir duvarlarında kendini belli ediyor. Siz siz olun rodaj bitmeden aracınızı zorlamayın.

Görüşmek üzere.

Makine (The Machine)

dejavuVXR
13 Eylül 2005, 23:50
Valla arkadaşlar olayın teknik detaylarını gayet güzel açıklamışsınız elleriniz dert görmesin. Ben rodaj konusunda şöyle düşünüyorum;

Malum bütün parçalar -mekanik olsun, elektronik olsun- fiziksel ve kimyasal reaksiyonlar göz önünde bulundurularak hesaplanmış boyutlarda, materyallerle vs. yapılıyor. E adamlar gerekli hesapları yaptıktan sonra bu ürünü yapıp, kilometrelerce birçok şartlarda test ediyorlar. Gerekli değişiklikler tüm testler yapıldıktan sonra nihai ürün ortaya çıkıyor ve seri üretime geçiliyor.

Buraya kadar herşey tamam. Şöyle düşünelim Mercedes de testlerini yaptıktan sonra üretim yapıyor, Toyota da, diğer markalar da. Peki madem tüm testler yapıldı, neden kimisinin aracında daha 500. kilometrede şarj dinamosu bozuluyor, kimisinin vites kutusu dağılıyor ya da türlü türlü şeyler çıkıyor?

Bence rodaj denen süreç nihai ürünün müşteri tarafından testinden başka birşey değil! Tamamen bizim kullanım alışkanlıklarımız doğrultusunda hangi parçaların önce ayvayı yiğeceği ya da hangisinin daha uzun ömürlü olacağı bu sürede ortaya çıkıyor. İş sadece duygusal değil tabiki...gerçek yaşam içinde bir teste sokulmuş oluyor araç.
Bu yüzden önemlidir de :) Rakamsal limitler de şu anlama geliyor: "Henüz test etmediğiniz araçla basmayınız...n'olur n'olmaz :)"

The End

Makine
14 Eylül 2005, 00:16
Merhaba

Elimden geldiğimce bildiklerimi paylaşmak istedim. Çünkü bu konuda çok yanlış bilgiler mevcut. Geleim aşağıdaki soruna


Buraya kadar herşey tamam. Şöyle düşünelim Mercedes de testlerini yaptıktan sonra üretim yapıyor, Toyota da, diğer markalar da. Peki madem tüm testler yapıldı, neden kimisinin aracında daha 500. kilometrede şarj dinamosu bozuluyor, kimisinin vites kutusu dağılıyor ya da türlü türlü şeyler çıkıyor?


Sebebi şu büyük firmalar (Mercedes, BMW ve diğer markalar, motorlarda yamaha, honda vs) AR-GE ve test süreçlerini oldukça uzun tutuyor. Bilgisayar simülasyonları ve her bir parçanın dayanım testlerini yapıyor. 15 ay gibi kısa bir sürede 2milyon kilometre yapmış gibi test sonuçları elde ediliyor. Zayıf parçalar yenisiyle değiştiriliyor. Tüm bunlar oldukça büyük bir yatırımla yapılıyor. Motosikletlerden örnek verecek olursak yamaha R1'lerin silindir içlerinde sürtünmeyi azaltmak için özel bir seramik tarzı bir kaplama var. Titreşimi azaltmak için ters denge milleri var. Pistonlar, biyel kolları hafif, yüksek dayanımlı, sürtünmesi az parçalardan üretiliyor. Bunların hepsi araştırma ile yapılıyor ve araştırma parasız olmaz arkadaşlar.

Şimdi Çin motosikletleri veya arabalardan Lada'yı düşünecek olursak dayanıksızlıklarının ve kısa sürede sorun çıkarmalarının 2 sebebi var.

1.Yeterli test sürecinden geçmemiş parçalar ve ucuz mühendislik
2.Genel parça kalitesi (metal, plastik vb kalitesi)

Eğer bunları düzeltirlerse 3milyara aldığınız motoru en az 6-7 milyara alırsınız. Vergiler yüzünden zaten o motorların fiyatı 3milyarlarda geziyor normalde Türkiye girişleri fiyatları vergisiz çok daha düşük.

Aslında aldığınız ucuz mallar kesenize ve ülke ekonomimize ciddi zarar veriyor ancak diğer motorlarda alınır gibi değil ve parçalarıda çok pahalı kısaca yukarı tükürsen bıyık, aşağı tükürsen sakal. En iyisi parçası bol dayanıklılığını az da olsa kanıtlamış araçlar almak.

Görüşmek üzere.

Makine (The Machine)

federal
14 Eylül 2005, 17:36
makine dostum öncelikle hoşgeldin, herşeyi çok iyi yazmışın , peki sana bir şey soracam, diyelimki otomatik vitesli 150 lik scooterın rodajı nasıl yapılmalı, Taıwan malı sym joyride lerden bahsedıyorum, :king:

Makine
14 Eylül 2005, 18:06
Merhaba

Hoş bulduk.

Scooter'ın için önerebileceğim şunlar.

Devir göstergen varsa 3500devir/dak geçmemeye çalış. Bırak motor kendisi hızlansın. Eğer devir göstergen yoksa 1/4 gaz verip hızlan baktın biraz yavaş gidiyor az bi gaz daha ver. Eğer kulağımla yaparım dersen orta bir ses şiddetinde gazla kullan. Bu kullanım tarzına yönelik önerimdi.

Gelelim teknik kısıma. Motorunda yağ filitresinin olmadığını düşünüyorum. Eğer öyleyse ilk 200km içerisinde yağını değiştir sonra 400km'de bir daha değiştir bu yeterli olacaktır. Sonraki yağ değişim sürelerin servisin ön gördüğü km'de yapılabilir. Yağ filtreli ise 500-600km civarına kadar ilk yağ kullanılabilir ve bu km'de yağ filtresi ile birlikte değiştirilir. Sonraki 1000km'de de servisin verdiği sürelerde yağ ve filtre değişimine başlayabilirsin.

Bu ilk dönemde kullanılan yağın kalitesi önemli. Sebebide şu kaliteli yağ çok daha iyi temizleme ve yağlama yapar. Neticede motordaki çapaklar, tortular temizlenirken yağın kalitesi doğrultusunda temizlenme verimi artar. Tavsiyem markalı bilinen bir yağ kullanılmasıdır.

Bu safhada sert frenlerden de kaçınmanı tavsiye ederim. Çünkü balata ve disklerde birbirine uyum sürecindedir. 100km civarında kullanım koşullarına bağlı olmakla beraber balatalar ve diskler birbirine alışır.

Görüşmek üzere.

Makine (The Machine)

Kafkas77
16 Kasım 2005, 13:07
Arkadaşlar, yeni bir motorda en sağlıklı rodaj tamamlama süresi nasıl ve ne şekilde olmalı ayrıca bakımı nasıl yapılmalı? :silent:

viper_1
16 Kasım 2005, 13:11
Motoru aldktan sonra , ilk yağ değişimine kadar , gaza fazla basmadım.
2 kişi binmemeye dikkat ettim. Uzun mesafe yol yapmadım. Sanırım 3 hafta sonra ilk yağ değişti.
Yağ değişiminden sonra , kademeli olarak hız yapmaya başladım.

Kanuni Hussar ; şu anda 2500 km oldu. Gaz kolunu çevirmemle , anında 90 km ye çıkıyor.

NOT : Yağ değişimi 300 - 500 km arası diyordu. Ben 350 de gittim.

Gokcell
16 Kasım 2005, 15:37
Motorumu aldığım günden beri Full gaz gittim, çoğunlukla iki kişi bindim ve şu anda 1150 km.de gazı çevirdiğim anda uzamaya başlıyor ve top speed olarak 95 km/h sürekli, hafif rampa aşşağı yollarda da 105 km/h ı gördüm.

NOT: Yağ değişimi 500 km de yapılacak diyordu, 730 km de gittim. :)

:queen: :flower: :queen: :queen: :thumleft: :queen:

viper_1
16 Kasım 2005, 19:21
Rampadan bahsedecek olursak : en ufak eğimde ibre 120 de... :mtnet3

freedom34
16 Kasım 2005, 19:37
Rodaj kilometresi her motora göre değişiklik gösterebilir ve bu detaylar motoru alırken yanında verilen manuel'de yazar.
Benim motorum için söylemek gerekirse:
Rodaj km'si 1000km idi... 5000deviri gecmeden kullanmak gerekiyordu, ve çalıştırdıktan sonra çok az bir süre bekletip binmek gerekiyor (belki 30-40sn yeterlidir.. motora yağ gitmesi için sanırım).. 5000 deviri geçmemek için sabit 5000 devir gitmek de sakıncalı.. değişken devirlerde ve ara sıra yüksek devir de göstererek kullanılmalı.. 2000 - 4000 - 5000- 3000 ve bi kaç saniyeliğine 7000, 8000 ve tekrar 4000.. hatta arada red line'a çıkartılmalı..
gene de kullanım kitapçığını sıkı bi okuyup onu uygulamak daha sağlıklı..
Bakımda ise mutlaka yağ değişiyor. Ve gerisi de kitapçığa göre kontrol ediliyor..

ARRI435
18 Kasım 2005, 05:20
Selam arkadaslar,

bu aleti yeni aldim 200km 'deyim.
aldigim ilk gunden beri e5'e cikartip allah ne verdiyse basiyorum.
150km 'ye kadar 5 vites tamamen pasifti. Hiç bir itiş gücü hissetmiyordum.
simdi 5 vites yaklasik 45 saniye kadar itiyor tekrar gücünü kaybediyor.

normalde forumdaki arkadaslar en fazla 110 yapabildiklerini soyluyorlar rodajdan cikmiş haliyle...
rodajdaki motor'u 95'e çıkarmış olmam iyi midir kotu mudur?

çıktı diye sevinirken arkadasim motoru olduruyorsun dedi. daha once hic rodajli motor kullanmadim, yani nasil davranmak gerektigini bilmiyorum.

son olarak, rodajdan cikmasi icin illa 500km olmasi mi gerekiyor? belki benimki 200de çikmiştir :santa:

Makine
18 Kasım 2005, 10:20
Kötü.

ohyeah
18 Kasım 2005, 12:32
freedom34 +1 en doğrusunu söylemiş
bencede motoru cok sıkıştırma en asağı 500 km ye kadar hatta we yağ değişimini ihmal etme , 2 kişi binmemeyede özen göster derim

ChatnoiR
18 Kasım 2005, 12:39
şu rodajda ne menem iş, sırf bu yüzden yeni motor alası gelmiyor insanın :P

Gokcell
18 Kasım 2005, 12:43
Ya motor için birşey diyemem ama, 1998 de sıfır bir UNO aldık ve arabayı aldığımız günden itibaren redline da kullandık, araba 1 yaşına geldiğinde kadranı bitirip terse çeviriyordu ibreyi. Bende bunu göz önünde bulundurarak ne varsa gidiyorum işin açıkçası. :cat:

mertmertmert
18 Kasım 2005, 12:54
Gokcell,
Ya motor için birşey diyemem ama, 1998 de sıfır bir UNO aldık ve arabayı aldığımız günden itibaren redline da kullandık, araba 1 yaşına geldiğinde kadranı bitirip terse çeviriyordu ibreyi. Bende bunu göz önünde bulundurarak ne varsa gidiyorum işin açıkçası.


makinalara tez zamanda ekmeğini yedirmek için çok faydalı bi yöntem.... :cherry: :cat:
tebrik ederim :) :king:

Gokcell
18 Kasım 2005, 12:59
Gokcell,
Ya motor için birşey diyemem ama, 1998 de sıfır bir UNO aldık ve arabayı aldığımız günden itibaren redline da kullandık, araba 1 yaşına geldiğinde kadranı bitirip terse çeviriyordu ibreyi. Bende bunu göz önünde bulundurarak ne varsa gidiyorum işin açıkçası.


makinalara tez zamanda ekmeğini yedirmek için çok faydalı bi yöntem.... :cherry: :cat:
tebrik ederim :) :king:

Ya sevgili mertmertmert birde türkçe mealini yazarsan sevinirim :D

ilnapoli
18 Kasım 2005, 15:03
çok yazıldı forumda ama kısaca bir kez de ben yazayım. Rodaj denilen şey motosikleti motosiklet yapan birbiriyle temas içerisinde olan ıvır zıvır hr arçanın bir birine uyum süresi demek. bunun içerisinde motor da var, şanzıman da var, amortisörler de var, lastikler de var. Rodaj süresi içerisinde motor devrini çok yükseltmeden geniş bir devir aralığında, aynı vitesi sabit devirde uzun bir süre kullanmadan değişik vitesleri kullanarak, ani frenlemelerden ve gaz hareketlerinden kaçınarak doldurmak lazım. üretici 500 km dediyse 500, 1500km dediyse 1500 km uymak lazım. fazla kafayı yormamak 200-300 km'nin hesabını pek yapmamak lazım. birazcık sabır ve dikkat sonrasındaysa hem maksimum performans hem de doğru yakıt tüketim değerleriyle sonuçlanır bu rodaj süresi.

ARRI435
19 Kasım 2005, 01:04
peki, ne kadar cok zorlarsan motorun ona alışır soylentisi dogru mudur?
devri sanirim yuksek kullaniyorum, birinci ve ikinci vites 6bin digerlerini 7binde atiyorum. (genelde)

sonuc olarak performansi nasil etkiler bu durum?

daha once konusulmuştur muhakkak, ancak bulamadim kusura bakmayin.

RePsOl_46
20 Kasım 2005, 04:55
Rodojı motorun kullanılım kulavuzunda verilen bilgilerle değerle atlattıktan sonra yüksek devirlere çıkartmak gerekir mi düşük devirlerde çok km yapmak motoru sağar yapar mı
Başlangıç olarak racing düşündüğümden hız benim için 2. planda bu nedenle sıfır motorda özellikle racing de motorun açılması gibi terim var benim durumum göze alarak yorumlarınızı almak istiyorum..
motoru devirsiz ve süratsiz kullanmak kalıcı bir performans düşüklüğü yaratırmı ? yoksa zamanla seviyesi artırılarak kendi max. hp sine tork' una ulaşılabilirmiyim :silent:

musti81
21 Kasım 2005, 16:56
10 bine doğru açılıyor iyice
benim bisan 125lik
150lik zat gibi bağrıyor
ibre 120ye kadar vurdu :queen:

gaffar
18 Aralık 2005, 19:34
17.12.2005 Cumartesi günü havanın güzel olduğunu görünce rodaj olayını bitirmeye karar verdim. Saat 14:00-15:00 suları (saate bakmayı unutmuşum) tam korumalı olarak motoruma atladım ve Şileye doğru gazı açtım. Çekmeköy civarında kilemotre 401 idi.400'ü ıskaladım diye düşündüm. Çekmeköy mevkiinden sonra yol oldukça boştu. Bir ara biraz zorladım 110 kmyi gördüm. Rodaj bitmediğinden 90'a indim. Bir ara bir rampada vites küçültmem gerekti. Ani bir hareketle debriyajı çekince gazı kesmediğimden CBR 125'im bana biraz kızdı ve bağırdı. "Özür dilerim bebeğim" diyerek gönlünü almaya çalıştım ve daha dikkatli kullanmaya özen gösterdim.

Riske girmeden ve sınırları zorlamadan Şileye kadar gittim. Aslında tek korkum köpeklerdi. Tam Şile girişinde bir kaç şehir köpeği denk geldi. Allah'tan hiç sallamadılar beni. Neyse Şile'de bir kahve buldum Saat 15:15 çay söyledim gazete okudum. İkinci çayı istedim fakat yeni çay çıkacakmış o yüzden çaycı ikinci çay için bekletti. Bu da 15:45 olarak planladığım hareket saatimi 16:00'a uzattı.

16:00'da çay ve ihtiyaç molamı bitirerek dönüşe geçtim. Giderken de oldukça etkili olan rüzgar daha da sert esmeye başlamıştı. Üstelik tam yandan esip beni zor durumlara düşürüyordu. Biraz daha yavaş seyretmeye başladım. Üstelik üşümeye de başlamıştım. Aslında amacım hava kararmadan İstanbul'a ulaşmaktı. Yol yine boş denecek durumdaydı. Sadece kamyonlar en sağdan ağır ağır yol alıyorlardı ve yolun bu kısımları çok bozulmuştu. Ben de genel olarak orta şeritleri tercih ettim. Rüzgar çok şiddetli esiyordu, çok gürültü oluyordu. Kulaklık kullanmanın iyi bir şey olacağını düşündüm. Çekmeköy mevkiine geldim. Km 501 olmuştu. 500'üde ıskalamıştım üstelik hemen hemen aynı yerde. Çekmeköyde hava kararmaya yüz tutmuştu ve aniden çok sıkışık bir trafik başladı. Gedizlerin önünden geçerken yağmur yağmaya başladı. Kazasız belasız Ümraniye'ye ulaştım ve CBR125'min rodajını tamamladım. Şu an 510 km.de.

Bugünkü havayı görünce dünü çok iyi değerlendirdiğimi düşünüyorum. :)

vlad1462
18 Aralık 2005, 19:40
iyi etmişinm abi.belkide senenin hava düzgün olan son gününü iyi değerlendirmişin.rodaj 1000km mi?

ilnapoli
18 Aralık 2005, 22:28
cbr'ın rodaj süresini 1000 km diye biliyorum bi yanlışın olmasın gaffar?

danger0
18 Aralık 2005, 22:33
güzel olmuş gaffar, fz6 ını alınca rodaja birlikte gideriz:cat:

gureli
18 Aralık 2005, 23:37
Safrane arkadaşım
Yazdıkalrın çok doru ama ıskaladığın bir nokta var motorlarda yağ sekmanı kompresör sekmanı diye bişeyler daha var pistonların üzerine (yuvalarına takılır)
karterden anamil yani (krank) dediğimiz biyel koluna bağlı mil dönüş esnasında yağa çarparak yağı silindirin içine püskürtür bu püskürtülen yağ,yağ sekmanı vasıtasıyla fazla geleni önce kartere geri süzer kalan 00,05 nispetinde yağ silindirin içini yağlar komp.sekmanı da geri kalanını kartere iletir. sen fazla uzun olmasın diye kısa kesmişsin . aşınmalar buradan kaynaklanır . eğer rodaj esnasında fazla basılırsa motor sekman kırar yada aşındırır.

thorrmax
19 Aralık 2005, 00:43
rodaj sifir motorlarda olur pistonlarin yerine alismasi motorun butun parcalarinin uyumlu calisabilmesi icin gecen sure bu surede motor rayina oturur we yanlis rodaj demek ise motonun daha kilometresi dolmadigi halde basilmasi demek aksi halde motonun yapabilecegi max. hiz duser iyi rodaj sonunda 250 cc lk tigerla 170 buldum arkadasim ayni motorla yanlis rodaj yuzunden 120 yi bulamiyo bildigim bu

gaffar
19 Aralık 2005, 01:20
ilnapoli, kitapçığında 500 diyor. Aldığım yerde de 500 demişlerdi. Biraz daha dikkatli kullanırım heralde. Ama artık 8000'i geçerim .

danger0 tamam abi fazer'ı alayım rodajı beraber yaparız. Havalar açtığında da bir yerlere kaçabiliriz. CBR125'de fena gitmiyor hehe :)

ilnapoli
19 Aralık 2005, 01:45
gaffar, kitapçıkta öyle diyorsa eğer doğrusunu yapmışsın. pazarbaşı honda bayisinde yeni cbr 125 alan birisine servis yetkilisi 1000 km olarak söylemişti benim aklımda o kalmıştı.

rodaj süresinde ne kadar benzin harcadın, yakıt tüketimi neydi? acaba rodaj sonrası tüketim azalacak mı, hiç hesapladın mı?

Peril
19 Aralık 2005, 11:23
valla güzel yapmışın gaffar..tebrikler...
ben rodajı trafikte bitirdim valla:(
rodaj yapmak isteyen arkadaşlara örnek olabilir bu..

Peril
19 Aralık 2005, 11:24
bu arada cbr125 depo fullamak toplam 20 ytl..aldığı km ise 200km..
bilginize..

ilnapoli
19 Aralık 2005, 11:32
Peril, depo kaç litre benzin alıyor? bu verdiğin değer şehir içi mi?

Potenza
19 Aralık 2005, 12:05
Çok güzel.Ben de rodajı o yolda yaptım.Rampa iniş ve çıkışları,uzun düzlükleri ile güzel bir istikamet Şile yolu.Rodaj bittikten sonrada Şile'den Ağva'ya giden virajlı yolu, özellikle lastik alışması ve sürekli değişen vites ve debriyaj için

Peril
19 Aralık 2005, 12:07
ilnapoli ,

verdiğim değer,şehiriçidir..ama arada sahilde gazlamaları da düşün:))

mertmertmert
19 Aralık 2005, 12:08
tebrik ederim hocam.......

gaffar
19 Aralık 2005, 14:13
gaffar, kitapçıkta öyle diyorsa eğer doğrusunu yapmışsın. pazarbaşı honda bayisinde yeni cbr 125 alan birisine servis yetkilisi 1000 km olarak söylemişti benim aklımda o kalmıştı.

rodaj süresinde ne kadar benzin harcadın, yakıt tüketimi neydi? acaba rodaj sonrası tüketim azalacak mı, hiç hesapladın mı?

İlnapoli 1000 km de bakımı var. Rodajla bu bakım olayı karışıyor olabilir.

Peril benzin soruna cevap vermiş ama ben de şöyle cevaplalayayım. Motoru ilk aldığım gün 24 YTL benzin koydum. Daha sonra da bir 20 YTL koymuştum. Şile'ye yola çıkmadan 20 YTLlik doldurayım dedim sonra vazgeçip 10 YTL lik benzin aldım ve şaşırdım çünkü depo neredeyse tam dolmuştu. Şimdi depoda yarım depo civarında benzin var. Toplam benzin masrafım 54 YTL ve hala yarım depo benzinim var, toplam aldığım yol 510 km. Rodajdaki hali bu. Yaklaşık olarak 44 YTL ile 510 km denebilir.

Peril'in verdiği bilgilere göre rodajdan sonra daha az yakması gerekiyor.

Peril
19 Aralık 2005, 14:16
aslında rodajdan sonra makina açılıyor ve ister istemez hız yapıyorsun..mağlum yaptığın hıza göre benzinini idare edersin..

eğer normla süratlarda 40-60 civarında seyir edersen (ki istanbul trafiği anca bukadarını kaldırıyor) az yakıyor..Ancak bu hız +80 e çıkınca benzin daha çok yakıyor...

TULUNAY
12 Şubat 2006, 02:29
teşekkurler