Orijinalini görmek için tıklayınız : Hava filtresini zamanında değiştirin!
super_meke
10 Nisan 2006, 02:24
Hava filtresinin görevi, her türlü hava şartında motoru sıkıştırmadan gerekli olan havayı iletmek ve nefes aldırmaktır. Hava filtresinin aracın fazla yakıt tüketmesinde direkt etkisi vardır. Tıkanmış bir hava filtresi aracın maksimum beygir gücüne ulaşmasını engellediği gibi aracın fazla yakıt tüketmesine de neden olur.
Motorda güç kaybına neden olur
Motorda basit bir yedek parçaymış gibi görünen hava filtresi kirlendiğinde, motora kirli hava girmesine neden olur. Motora kirli hava girdiği için oksijen miktarı yetersiz kalır ve silindirlerin içindeki yanma kalitesi de azalır.
Yakıtın tamamını yakacak düzeyde oksijen olmadığından silindirlerin içindeki ateşleme sonucunda oluşan patlama ve yanma yetersiz kalır. Bu da motor motorun maksimum torka ulaşmasını engeller ve motorda güç kaybına neden olur.
Yakıtınız israf olur
Otomobilinizin hava filtresi kirlenmişse, ne kadar gaza yüklenirseniz yüklenin, motora yeteri kadar oksijen girmediğinden, yakıtın çoğu yanmadan egzoztan çıkar. Yani bir anlamda yakıtınızı sokağa dökmüş olursunuz.
Motorun ömrü azalır
Sürekli kalitesiz hava filtresi kullanmak da motorun ömrünü azaltır. Motorun ideal çalışması için iyi bir hava filtresi aracılığıyla motorlardaki silindirlere kaliteli hava girmesi, kaliteli yakıt kullanılması ve hava-yakıt karışımının iyi olması gereklidir.
Hava filtresi ne zaman değiştirilir?
Hava filtresi normal koşullarda 10 bin kilometrede bir yapılan periyodik bakımlarda değiştirilir. Ancak tozun, toprağın bol olduğu Türkiye'de 5 bin km'de bir hava filtresini değiştirmek gerekir.
Makine
10 Nisan 2006, 09:24
Bilgiler için teşekkür ederiz. Başka yararlı ve doğru bilgi derlemelerinizide bekleriz.
Görüşmek üzere.
yilmazelektrik
10 Nisan 2006, 09:37
valla benin kanuni seyhan 150 de basit süpürge makinalarındaki bir singer parça var dandik ybr remde vardı ama bu toz bile tutmuyor.
RAPTOR666
11 Nisan 2006, 12:03
hava filtresi büyük yada küçük olabilirmi eğer küçük olursa yeterli hava alamaz ama büyük olursa bi faydası olurmu acaba:silent:
sonix
12 Nisan 2006, 01:34
ben bayadır hava filtesi sökük dolaşıyoum.sadece hava filtresi ve süngeri takılı kapağını çıkardım sadece.Motor eskisinden daha iyi gidiyor.zorlama olmuyor.yakıtta düşük..http://image.donanimhaber.com/image.php/image/s6.gif
Makine
12 Nisan 2006, 09:50
ben bayadır hava filtesi sökük dolaşıyoum.sadece hava filtresi ve süngeri takılı kapağını çıkardım sadece.Motor eskisinden daha iyi gidiyor.zorlama olmuyor.yakıtta düşük..http://image.donanimhaber.com/image.php/image/s6.gif
Güçlü giderken bir taraftanda havası tozlu topraklı olan ülkemizde ne kadar piston ve silindir çizen, yağı-karbüratörü kirtelen toz toprakta içine doluyor.
hava filtresi büyük yada küçük olabilirmi eğer küçük olursa yeterli hava alamaz ama büyük olursa bi faydası olurmu acaba:silent:
Olabilir ancak normal de bir mühendis motorun emdiği havanın debisine uygun bir filtre koyuyor. Ayrıca filtre küçük bile olsa kullanılan malzemeye göre daha büyük bir filtrenin yaptığının çok daha fazlasını yapabiliyor. En son çıkan motorların çoğuna uygun performans filtreleri var. Bunlar hem havayı gerektiği gibi temizlerken hemde motora rahat nefes aldırıyor. Kullanacaksanız böyle bir filtre kullanın. Asla filtreyi sökmeyin. Bu uygulama çok yüksek güç istenen drag gibi kısa mesafeli yarış araçlarında yapılır.
Görüşmek üzere.
okan4037
12 Nisan 2006, 10:26
hava filtleri ne kadar??:cyclopsan
tüzemen
12 Nisan 2006, 10:36
Arkadaşlar hava filtresi bildiğiniz gibi motorun ciğeridir.(teşbihte hata olmaz)
Yani hava emişi bu yolla alınır yanma odasına.Tabi hava filtresinden geçerek süzülür.Eğer süzmeden havayı alırsanız tıpkı tozlu ortamda sizin sürekli öksüre öksüre çalışmanız demektir. Sonuçta ciğerleriniz tozla kaplanır ve nefes alamaz hale gelir hasta olursunuz.(doktorlar kazanır)
Biraz daha teknik detaya girersek; Toz, Silisyum dur ve mikron mertebesindeki tozlar süzülmeyip sisteme girerse aynı sıfır numara zımpara etkisi yapar. Dolayısıyla yağın içinde film oluşmasını engeller.Yağın oluşturduğu Film tabakası çalışan tüm parçalar arasına girerek sürtünmeyi azaltmaya çalışır. Yağlamanın amacı da budur zaten. Bunun yanında yağ içindeki katkı maddeleri yağ içinde oluşan kirliliği sararak askıya alır, filmin yırtılmasını engeller boylece yağın yağlama özelliğinin kaybolmamasını sağlar. Ancak bu katkı maddelerininde bir kapasitesi vardır. 20 ppm tozu askıya alabilirse bunun üzerindekini tutamaz dolayısıyla toz,yağ içinde serbest dolaşmaya başlar ve yavaş yavaş motorun piston-gömlek-silindir-segman-krank yemeye başlar. Bu aşıntı başlangıçta gözle görülür seviyede olmadığı için anlaşılmaz ta ki motor yatak sarana kadar.Toz un en büyük hastalığı budur yatak sarma veya blok patlatma.
Zaten bu aşama da iş işten geçmiştir. İşte Hava filtresi burada çok önemlidir.Siz temiz hava vererek sisteme, makinanızın ömrünü uzatmış oluyorsunuz.(Tüm mekanik çalışan sistemler için geçerlidir bu. içinde yağ dolaşan şanzman,difr,motor,hidrolik sistem)
Diyelim ki siz tozlu bir ortamda çalışıyorsunuz ve maske kullanmıyorsunuz ve tüm toz ciğerlerinize giriyor çalışma ömrünüz ne kadar olabilir.
Kesinlikle arkadaşlar hava filtresini söküp aracınıza binmeyiniz. Çekişi artıyor gibi görünse de, hava-yakıt oranı değiştiği için sanki yanma daha kolay gibi görünse de bunlar geçicidir. 100.000 km sonra revizyon yaptıracaksanız bu durumda yarıya düşecek 50.000 km sonra motorunuzu elden geçireceksiniz.Ya da daha once yatak saracak veya blok patlatacak masrafınız daha çok artacaktır.Hem daha fazla müdahale, hem daha fazla işçilik, hem daha fazla yedek parça hemde daha fazla cebinizden para çıkacak.
Bu nedenle kısaca özetlersek; kesinlikle aracınız ne olursa olsun hava filtresini sökmeyiniz ve belirli periodlarda temizliğini yapınız veya değiştiriniz. Uyduruk filtreler kullanmayınız.Filtre üzerinde herhangi bir deformasyon(yırtık,patlak) görürseniz hemen değiştiriniz.
Umarım filtrelerin önemini yukarda azda olsa anlatmış oldum.super_meke olayın diğer boyutunu anlatmış.Her ikisini de dikkate alırsanız hastalıksız motor kullanmış olursunuz
Herkese kazasız belasız günler diliyorum.
Yücel TÜZEMEN
Kimya Müh.
tüzemen
13 Nisan 2006, 08:59
Bu arada sadece hava filtresi değil yağ filtresi de onemlidir. Hava filtresinin tutamayıp yağa karışan zerrecikleri ve mikron seviyesindeki aşıntı metallerini de yağ filtresi tutar.Bu anlamda hava filtresine gösterilen özen yağ filtresine de gösterilmelidir.
musti81
13 Nisan 2006, 14:23
bu ava fıltresını sokunce motor boulup yarım saat çalışmıyordu
aidikurt
13 Nisan 2006, 14:37
hava fılterını ve yag fıltresının bakımıda cok onemli hava filtresiz gezen arkadasa seslenıyorum devam edersen yayn gezecksın
gaddar
15 Nisan 2006, 03:43
az yakıt yüksek performans için değiştirmek yetmez fırsat buldukça hava tutarak temizleyin ...
RAPTOR666
15 Nisan 2006, 09:25
forumda birileri vardı yıkıyomuş suyla ama kağıt malzeme değılır gibi geliyo:silent:
gaddar
15 Nisan 2006, 14:48
performans filtreleri özel bir sıvı ile yıkanır suyla değil suyla yıkanıyorsa süngerdir kağıt filtreler hava ile temizlenir:cat:
tüzemen
10 Mayıs 2006, 13:03
Konuyu Yeni motor alan Arkadaşların, hava filtresinin önemi konusunda bilgilendirmek için gündemde tutmaya çalıştım.
locco
13 Mayıs 2006, 15:34
arkadaşlar sl 150 ime performans hava filtresi takmak istiorum.bana tavsiyeysi nerdewn alabilecegim fiyat uygulama vb bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın teşekkürler
PHAETONW12
13 Mayıs 2006, 21:13
tüzemen,hocam verdiğin bilgiler için teşekkürler,ben otomotiv mezunuyum ama bu kadar detaylı bilmiyordum,sağolasın:cat:
filtre değiştirme konusuna gelince ,bende istiyorum değiştirmeyi ama 69 euro+kdv olunca:salut: insan kararsız kalıyor,başka yolu yokmu bunun,benim kurye bir arkadaşım sanayiden aldığı filtre kağıdını kesip orjinal yuvasına akordeon gibi sarıp,siliconla yapıştırarak yenilemişti,başka yapan varmı acaba?bende sanırım deneyeceğim,önemli olan hava geçirgenliği,aynı ise sorun olmaz sanırım
mustafatuzlu
15 Mayıs 2006, 16:21
Teşekkürler hocam , yararlı oldu
Tesekkürler Arkadaslar,
Benimde tam bilmek istedigim olaylari Boeylece Ogrenmis oldum,bende su an Rodaj dayim 750 Km Yaptim 13 YTL ye Depoyu Fulledim ama Ancak 100 KM gidebildim. Su ana kadar 60i gecmiyorum bu acaba Rodajda oldugundan Normal mi yani? yada bu kadar Km de Hava Filtresi tikanmis olabilirmi??
TURGUTHAN
31 Mart 2019, 16:06
Hava filtresi sungerim nemliydi değiştirdim 1 hafta sonra baktim yine aynı sizce neden olabilir süngeri cikarttigimda elimde ıslandı birde kapağın içinde islakti motordan filtreye bir hortum geliyor sanırım ordan motor rmg rapid 50
bektanist
31 Mart 2019, 16:12
Hava filtresi sungerim nemliydi değiştirdim 1 hafta sonra baktim yine aynı sizce neden olabilir süngeri cikarttigimda elimde ıslandı birde kapağın içinde islakti motordan filtreye bir hortum geliyor sanırım ordan motor rmg rapid 50
Seni tebrik ederim yeni konu açmaktansa 13 yıllık konuyu hortlatıp soru sorman takdire şayan. Büyük ihtimal hava filtresi koruma kapağı var ise çatlamış veya delinmiş olabilir yağmurda veya sabahki çiğ düşmesinden nemlenmiş olabilir.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO