PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

Carbondioxid
10 Mayıs 2013, 21:12
Bismillah, dedikten sonra, demonte 3 fotoğraf ile paylaşıma başlayalım, motor henüz demonte ve faturalar, plaka ruhsat işleri pazartesi/hafta içine kaldığından, motor sıfır olması dolayısı ile, performans değerlendirmesi yapamayacağımı, ileride safha safha eksi artı, tüm yönlerini "objektif" olarak değerlendireceğim, bu rotada elden geldiğince servis manueli/tavsiyelerine uymaya çalışacağım, dilerim herkes dilediği/istediği motora kavuşur.

http://m1305.hizliresim.com/19/b/mxtf9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://p1305.hizliresim.com/19/b/mxtg6.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://m1305.hizliresim.com/19/b/mxtgy.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

cenkito
16 Mayıs 2013, 12:47
biraz kullanım tecrübelerini paylassaydın kardes nedir in midir cin midir :)

Carbondioxid
18 Mayıs 2013, 01:33
Ahhaaa, başlık moderatör onayından geçmiş yeni gördüm, ancak dediğim gibi, bulunduğum ilçede plaka ruhsat işlerini dahi yapamıyorum malum olaylardan ötürü, ve henüz yağını dahi koymadım az sonra gidip 2 filitrede çapak varmı bakacağım, zira eski yağı/fabrika dolumu yağı boşaltınca,yağ boşaltım cıvatasındaki mıknatısta mikron ölçekli demir/çelik çapakları vardı, motor performansını 250cc için 2 zamanlı mz250 ile kıyaslayabilirim nekadar orantılı olur bilemiyeceğim, ancak mz'nin atikliği torkunu bildiğimden, başkaca 250cc deneyimim olmadığından, bu şekilde olacak, umuyorum pazartesi kısmet olur ise ilk sürüş deneyimini yapacağım apaçi ile, şimdilik sabır diliyorum hem size hem bana :(

Bu arada heryeri kurcalarken gördüğüm artı ve eksilerden bir numune olarak sıfır plastik depo kenar larnda çapak var idi, burayada mesajımdan alıntlyaıp yapıştırayım

Depo içerisinde plastik çapaklar, olunca depoyu söktüm, yıkadım kuruduktan sonra ateş terbiyesi ile kalan kılcal plastikleri almak en iyisi elbette filitresi var ancak yolda bırakırda,bide yolda çapak temizle olmaz, sıfır alıpta platstik depolu olan her motora önerim kontrol ediniz.



---------- Post added 18-05-2013 at 00:33 ---------- Previous post was 17-05-2013 at 23:51 ----------

[/COLOR]2 Adet yağ filitresi mevcut, sağ ve sol'da olmak üzere resimler:

http://m1305.hizliresim.com/19/l/n5jh9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://p1305.hizliresim.com/19/l/n5jhn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Depo ağızında çapaklar mevcut idi çok olmamakla beraber olması yeter sebeb, pürmüz ile yakılıp depo sölüp yıkandı

http://p1305.hizliresim.com/19/l/n5jgs.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

polo34
18 Mayıs 2013, 11:24
haydi hayırlısı olsun birader, alıcam diyordun aldın demek, güle güle kullan, bakalım gerçekten o kadar beygir var mı içinde yazarsın artık:) yakıt tüketimi, son sürat, titreşim vs ... gerçi rodaj bitene kadar herşey yanıltıcı olur... keşke ön arka 17 olsaydı ... o zaman tam saf kan supermoto derdik, şimdi cross ile aynı ebat jant ve lastikler ile olmuş..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:23 ----------

burada da bu motor icin biraz yazismitik
http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/111076-apachi-xz250rm-cross-on-on-road.html

Carbondioxid
18 Mayıs 2013, 13:25
@polo34: Teşekkürler daha iyisi sizin olur inşallah,belirteyim ön ve arka ikiside 17 jant , lastikler ön: 110/70-17 arka: 130/70-17, işin doğrusu süpermoto'dan ziyade kross tip lastik tercih ederdim bakalım belkide yanılırım/beğenebilirim, belkide rodaj sürecinde düz lastikler daha iyi olur titreşim vs yakıt benide endişelendiriyor, artık bende sabırsızlanmaya başladım, umarım herşey yoluna girer işleri hall eder etmez, sizler için en ince detayına kadar karşılaştıklarımı yazacağım.

fyildirok
20 Mayıs 2013, 13:13
Bu başlığı açtıgınız ıcın cok tesekkurler,ıkı kere sadece ustune bındım makınanın fıyatına gore guzel duruyor,sadece kaynak yerlerınde ınceden pas farkettım şasede ilerde sıkıntı olurmu acaba?
bende 17 hp olanını almayı planlıyorum Bursadan makınayı alan yada almayı dusunen arkadaslarla ırtıbat kurmak ısterım.

Carbondioxid
20 Mayıs 2013, 13:29
Bu başlığı açtıgınız ıcın cok tesekkurler,ıkı kere sadece ustune bındım makınanın fıyatına gore guzel duruyor,sadece kaynak yerlerınde ınceden pas farkettım şasede ilerde sıkıntı olurmu acaba?
bende 17 hp olanını almayı planlıyorum Bursadan makınayı alan yada almayı dusunen arkadaslarla ırtıbat kurmak ısterım.

Rica ederim, herkes gibi bende çok merak ediyordum, ancak alınca merak giderebilecektimki!, şark kurnazlığı yapıp fatura gecikmesi sorunu mevcut, neyse bir şekilde hall olacak hukuki yollarda bana açık, ancak tolerans gösteriyorum, pas konusuna gelince benim şaside yok çok şükür, flaş parlamasında kaynaklı bir durum olsa gerek, pas gibi görünüyor ayaklık içi ancak yok.
17 beygir işine gelince, doğrusu bu 28 beygir yada her kaçsa işte henüz süreme'me rağmen beni ürkütüyor, ancak 2 kişiye göre aldığımdan ancak yeterli gelecektir,1.85 boy ile üstünde durunca sm jant olmasına rağmen, ancak kontrol sağlıyorum, muhtemelen indirmek yada yükseltmek ayarlamaları mevcuttur, koltuğu ise facia sertlikte.

Carbondioxid
21 Mayıs 2013, 00:09
Fatura'da 1 harf/rakam karmaşı mevcut,motor bloğu ile fatura bilgisinde "8" olması gereken rakam, faturada "B" olarak görünüyor tek problem bu kaldı, şunu bir ağız tadı ile test edemyecekmiyim nedir yahu,zekat'ını dahi verdim, "her işte bir hayır var" deyişine çıkıyor herşey.

Carbondioxid
21 Mayıs 2013, 19:07
Tüm işlemler tamamlandı, tabii görüş bildirmek yersiz olacak ancak gücü ürkütücü!, kompresyon dolayısı ile az kaldı yere kapaklanıyordum, lastikler ise "facia" değişmesi mutlak şart, ara ara stop edip can sıkıyor oda muhtemel yeni olmasından, ses bana kalsa daha sessiz olmasını tercih ederdim, ancak düşük devirde çok rahatsız etmiyor katlanacaz artık, özetle beygirleri kağıt üstünde değilmiş.

jesse
21 Mayıs 2013, 19:14
abi valla biraz foto ve video çeksen mütiş olacak :)

Carbondioxid
21 Mayıs 2013, 19:26
Video zor gerekli ekipman yok malesef, ancak foto elbette, şuan tekrar merdiven altına aldım, yarın inşallah :)

Arka plastik plakalık/kuyruğu kestirip, 2 adet lama ile plakalık yapıp plakayı daha geriye aldırdım, bu daha iyi oldu gerek estetik gerek kullanım açısından.

http://s1305.hizliresim.com/19/p/n9uxj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

saturn
22 Mayıs 2013, 13:50
Resim ve video bekliyorum :cat:

Carbondioxid
23 Mayıs 2013, 01:16
Otoban'a çıkmam lazım, zira şehir içinde benim'de hoşuma gitmeyen yırtıcı sesi mevcut hani yarış performans sesi gibi hiç sevmiyorum, şöyle ybr125 gibi bir ses olaydı, bide gaz kesince pıtıpıtı,papa patatata, yapmasa iyi olurdu.

Rodajı tam kitabı'na göre "yapmaya çalışıyorum" ancak motorun kendisi buna müsade etmiyor, kesinlikle yüksek devir istiyor:queen:

Aşırı ısınma yaşadım, bunun sonucunda altın rengi egzos'um oldu ne mutlu bana, düşük devir yahut tam yağlama olmamasından, yada hava ayarı derken hava ayarından oynayınca düzeldi.

Ara ara stop etme, boşa girişte zorlanma gibi ufak, sıfır motor nazlanmaları yaşıyorum, bir yandan tornavida, takım derken eğlenceli bile oluyor benim için.

Yakıt endişelendiriyor beni, 34 mm(italyan dellorto) karbüratör, yeni sıkışık rodaj isteyen motor derken, çabucak benzin tüketiyor, sağlıklı ölçüm yapamayacağım, ancak meşhur rodajımız'dan sonra rayına oturur ise o zaman anlaşılır, tabii bu durum beni üzecek gibi:salut:

Titreşim yok denecek seviyede(düşük devir tercih ettiğimden olabilir, hiç hissetmedim) güçse güç, ivmelenme ise ivme(2 defa sollama maksatlı zorladım, kurşun gibi aktı) son sürat için henüz erken, safha safha yazmaya devam.

umurcan
23 Mayıs 2013, 01:40
Şöyle yandan bir fotoğraf atabilirsen güzel olur ya :) Bir görelim neymiş ne değilmiş
Bu arada tüketim şu an fazla da olsa bir fikir vermesi açısından lt/100km bazında bir rakam verirsen sevinirim :)

Carbondioxid
23 Mayıs 2013, 01:53
Yan'dan foto pekala, sizin için gece fotosu çekeceğim nasıl olsa 00:00'ı geçtik adult olacak zarar yok:), Litre kilometre hesabını kısmet ise yarın daha sağlık yazabilirim, ancak belirtmem lazım motor şuan 46 kilometrede, hiç sağlıklı olmaz ama rodaj evresi hakkında bilgi verebilir yarına inşaallah.

---------- Post added at 00:53 ---------- Previous post was at 00:44 ----------

@umurcan fotolar yan profil'den elden gelen budur :) Unutmadan tüm sticker'ları soydum sadelikten yanayım, ve arka grenaj'ları tamamen siyah kaplayın dedim ancak sağlıklı olmaz denerek bukadar kaplandı.

http://m1305.hizliresim.com/19/r/ncb0l.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://m1305.hizliresim.com/19/r/ncb1q.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

umurcan
23 Mayıs 2013, 02:05
Akşam akşam zahmet verdim, teşekkür ederim :rendeer:
Güle güle kullan ayrıca :cat:

Carbondioxid
23 Mayıs 2013, 02:08
Akşam akşam zahmet verdim, teşekkür ederim :rendeer:
Güle güle kullan ayrıca :cat:
Rica ederim, teşekkürler dilerim hepimiz sıkıntısız gülerek kullanırız.

saturn
24 Mayıs 2013, 01:22
Zahmet olucak ama gündüz çekilmiş bir video çok iyi olurdu :) Sesini merak ediyorum :flower:

Carbondioxid
24 Mayıs 2013, 02:50
Zahmet olucak ama gündüz çekilmiş bir video çok iyi olurdu :) Sesini merak ediyorum :flower:

Pekala deneyeceğim, ancak yutube hesabım filan yok, ben size yollayayim siz yayınlayın nasıl fikir?

Geçen gün gölgede aracının içinde uyuyan amcayı panikle yerinden fırlatmışım, oysa fazla devirde çevirtmedim, cikle mahareti ile, adamın dediği "helikopterler tepemde dolanıyor sandım" :P ancak bu durum benim hoşuma gitmiyor ybr tarzı sessiz motorları severim daha çok.

cenkito
24 Mayıs 2013, 03:15
ben youtube a atıp buraya eklemesine eklerimde sen videoyu bana nasıl yollacaksın peki?

Carbondioxid
24 Mayıs 2013, 03:26
@cenkito mail yolu ile gitmezmi, sadece rölanti ilk çalışma ve azıcık gaz vermeden teşekkül olucak, şürüş videosu çekemiyecem.
En iyisimi gün ola hayr ola, öğlene doğru mahalle gençliğinden yardım isteyeyim, teknoloji özürlüyüm biraz.

cenkito
24 Mayıs 2013, 10:12
dosya boyutuna baglı büyük olursa , kaliteli olursa yani cekim gitmeyebilir mail le

saturn
24 Mayıs 2013, 14:36
Mail yoluyla gönderilebileceğini sanmıyorum. Google Amca'ya youtube video ekleme yazdığında başarılı olabileceğine eminim :cat: Biz inandık sende başarabilirsin dostum :) Meraktan çatlamak üzereyim. Şöyle bi rölanti ve yüksek devirdeki sesi hiç fena olmazdı :) Teşekkür ederim.

Carbondioxid
24 Mayıs 2013, 16:42
Radyatör,ön disk plastik grenajlarını söktüm zira bizim buralar en sıcak hava koşullarına sahip, videoda ses oyuncak gibi gelmekte, bildiğiniz gibi gerçekte olan ile cep kamerası sesi tam simüle olmuyor, elden gelen budur umarım istediğiniz gibi bilgi almışsınız'dır.

YeQHQNTGOYc

s.e.c
24 Mayıs 2013, 16:55
Hocam benimde çok ilgimi çeken bir motor güle güle kullanın. sizden birşey isttiycem; eğer daha önce 250 lik race yada commuter tarzı bir motor kullandıysanız ivmelenme olarak kıyaslayabilir misiniz ? Kıyaslayacağınız motorun bilindik olması açısından mr250 destro, cbf250, cbr250, hyo250 yada bu tarz motorlarla yapabilirseniz çok makbule geçer.
Süpermoto ile bunlar ne alaka diye düşünülmesin. Ben sadece ivmelenmesini tahmin edebilmek için istedim

Carbondioxid
24 Mayıs 2013, 17:01
Hocam benimde çok ilgimi çeken bir motor güle güle kullanın. sizden birşey isttiycem; eğer daha önce 250 lik race yada commuter tarzı bir motor kullandıysanız ivmelenme olarak kıyaslayabilir misiniz ? Kıyaslayacağınız motorun bilindik olması açısından mr250 destro, cbf250, cbr250, hyo250 yada bu tarz motorlarla yapabilirseniz çok makbule geçer.
Süpermoto ile bunlar ne alaka diye düşünülmesin. Ben sadece ivmelenmesini tahmin edebilmek için istedim

Teşekkür ederim, hepimiz gülerek kulanırız inşallah, ancak daha evvel "2 zamanlı" Mz250 kullandım ölü motoru ile değil en zırzırı zamanında, o aletin nasıl atik olduğunu biliyorum, ondan biraz daha atik, rodajda olmasına rağmen, ve tam sıkıştırmama rağmen durum bu, bikaç gün evvel sollama niyeti ile sıkıştırdım biraz, kurşun gibi fıladı meret, üzgünüm tabii saydığınız modellerin hiçbirini kullanmadım.

Video nereye uçtu yahu? zar zor eklemeye çalıştım oldu hatta şuan uçuk vaziyette neyse direkt link: http://www.youtube.com/watch?v=YeQHQNTGOYc&feature=youtu.be

s.e.c
24 Mayıs 2013, 17:47
Cevabınız için teşekkürler hocam o zaman süper bir ivme bence. Çünkü saydığım motorların hiçbiri mz251 kadar atak değil, zaten benim tahminimde xz250rm in hepsinden seri olacağı yönündeydi yanılmamışım.

Carbondioxid
25 Mayıs 2013, 15:19
@s.e.c :

Siz yinede çevrenizde bulunan kullanıcılarından bilgi edinin daha sağlıklı olur, zira saydığınız modelleri kullanmadım, ancak evet ivmelenme beygir gücü tamam, son sürat için birşey diyemeyeceğim zaten fazlada hoşuma gitmiyor süratli kullanmak, ve muhtemelen büyük arka dişili dolayısı ile son sürat düşüktür.

---------- Post added at 14:19 ---------- Previous post was at 14:04 ----------

Birde neden sadece ben raporluyorum, bu modeli Türkiye'de ilk benmi kullanıyorum, hadi bunu geçtik diğer versiyonları kullananlar ses seda çıkartmıyorlar, çokmu memnunsunuz yoksa ketum'musunuz? Aynı seriler lütfen çıksın ortaya:jocolor:

s.e.c
25 Mayıs 2013, 22:27
Carbondioxid saolun cevabınız için çevremde bu motoru kullanmış hiç kimse yok ve satış bayiside yok fakat bende sizin gibi son hıza çok önem vermiyorum. İvmelenmenin iyi olması daha önemli benim için gördüğüm ilk yerde incelemek istiyorum bu motoru.

Carbondioxid
25 Mayıs 2013, 22:54
Carbondioxid saolun cevabınız için çevremde bu motoru kullanmış hiç kimse yok ve satış bayiside yok fakat bende sizin gibi son hıza çok önem vermiyorum. İvmelenmenin iyi olması daha önemli benim için gördüğüm ilk yerde incelemek istiyorum bu motoru.

İvme konusunda ecnebi bir kullanıcı yayınlamış, özellikle 20-25. saniyelere bakın fikir verir ben çekemiyorum, motorlar birebir aynı, aynı versiyon, ondaki çift egzos bendeki tek, ancak ivme birebir aynı bir hışımla sollayayım dedim neredeyse kontrolü kaybediyordum.
Tabii bu arkadaşın yaptıklarını yapmayacağım, rodaj biter bitmez kısmetse cross lastik jantlar, benim maksadım bu.

keXgp3xtPYk


Direkt link: http://www.youtube.com/watch?v=keXgp3xtPYk

s.e.c
26 Mayıs 2013, 01:18
Maşallah makine budur işte ya :) Hele bu paraya çok iyi bence

Carbondioxid
27 Mayıs 2013, 22:16
Karbüratör le igili sıkıntı hiss edince gözümü karartıp sarıldım anahtarlara, ve yanılmamışım, olduça pasaklı bir manzara, tahminen uzun zamandır fabrikadan deneme amaçlı konan benzin buharaşıp yerini tortulara bırakmış galiba, temizlik tamam ancak motoru çalıştıramıyorum:salut: yavaş yavaş abiler deneyim kazana kazana olacak oda inşallah.

İlk manzara

http://l1305.hizliresim.com/19/v/njmvf.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Macun kıvamında bir tabaka

http://l1305.hizliresim.com/19/v/njmx8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Memelerin/vidaların durumu

http://s1305.hizliresim.com/19/v/njmyq.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Sene başında aldığım ultrasonik temizleyici+kartuş temizleme solusyonu 3'er dakikalık periodlar 4-5 defa ve pırıl pırıl temizlik.

http://m1305.hizliresim.com/19/v/njmzn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Ve temiz hali.

http://l1305.hizliresim.com/19/v/njn1f.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Dediğim gibi bir yerlerde hata yapıyorum, yada kombine hatalar, çalıştırmayı beceremedim, bujiyide kontrol edip cevp yazarım, ancak aklınıza gelen brşey olur ise lütfen sizde yazınız dikkate alırım.

saturn
28 Mayıs 2013, 00:47
Motor kısmından anlamadığım için bir şey diyemeyeceğim :silent: Konunun takipçisiyim, merak ettiğim bir model. Performansı nasıl çok merak ediyorum ve bir sürüş videosu bekliyorum sizden :cat: Umarım sıkıntı neyse hallolur ve eski haline gelir :king:

Carbondioxid
28 Mayıs 2013, 03:39
Motor kısmından anlamadığım için bir şey diyemeyeceğim :silent: Konunun takipçisiyim, merak ettiğim bir model. Performansı nasıl çok merak ediyorum ve bir sürüş videosu bekliyorum sizden :cat: Umarım sıkıntı neyse hallolur ve eski haline gelir :king:

Teşekkür ederim, sıkıntı hava gaz ayarından dolayı çalışmama, motor kısmı canavar gibi maşallah, sadece karbüratörde hava gaz ayarları ile sık sık oynamamdan mütevellit(bazen fazla resmi yazarım:p)sıkıntı var, temizlikte gerekli idi durum bu, sürüş videosuna gelince üzgünüm çekemiyeceğim, ancak 1-2 mesaj yukarda ecnebi bir kullanıcı ivmelenme videosu koymuş, motor versiyonları aynı 27-30 beyir olandan.

"Xmoto xz250" diye youtube'da aratır iseniz bolca sürüş ve arazi videosu mevcut, sadece yöntem belirtiyorum yanlış anlamayın, anlıyorum direkt benden bekliyorsunuz ancak dediğim gibi yapamayacağım.

saturn
28 Mayıs 2013, 03:40
Teşekkür ederim, sıkıntı hava gaz ayarından dolayı çalışmama, motor kısmı canavar gibi maşallah, sadece karbüratörde hava gaz ayarları ile sık sık oynamamdan mütevellit(bazen fazla resmi yazarım:p)sıkıntı var, temizlikte gerekli idi durum bu, sürüş videosuna gelince üzgünüm çekemiyeceğim, ancak 1-2 mesaj yukarda ecnebi bir kullanıcı ivmelenme videosu koymuş, motor versiyonları aynı 27-30 beyir olandan.

"Xmoto xz250" diye youtube'da aratır iseniz bolca sürüş ve arazi videosu mevcut, sadece yöntem belirtiyorum yanlış anlamayın, anlıyorum direkt benden bekliyorsunuz ancak dediğim gibi yapamayacağım.

Ben yinede ilginiz için teşekkür ederim :cat:

Carbondioxid
28 Mayıs 2013, 05:37
@saturn:
Rica ederim, uygun kamera aparat olmaması, motorun şuan tek kişilik olması, rodajda olması gibi nedenlerden ötürü sürüş çekimi yapamıyorum, yoksa ne olacak hiç problem değil, umarım ilerde gerekli ekipman bulurum,rodaj'ıda gerektiği gibi tamamlayıp seve seve sürüş performans videosu çekerim, sebebler bunlar.

gezgin26
28 Mayıs 2013, 23:30
carbondioxid hayırlı olsun. allah kazasız belasız ve iyi günlerde kullanmaya nasip ettsin. ben de SM almaya düşünüyorum asya RX 250 ye yoğunlaşmıştım fakat apachi XZ 250 RM de dikkatimi çekti. fakat apachiye bu parayı veresiye kadar biraz daha gayret desek honda CRF 250 L düşünsek nasıl olrdu diye düşünmeden geçemiyorum. şimdilik daha araştırma aşamasındayım. saygılarar

Carbondioxid
28 Mayıs 2013, 23:59
@gezgin26

Teşekkür ederim, şahsen yeterli bütçem var idi Honda için, ancak benim kriterlerimi "güç/beygir/Hp" olarak karşılamadığından Apachi tercih ettim,kesinlikle pişman değilim, bulunduğum ilçede servis bulunmayışından elimde yatkın, teçhizatım tam olduğundan kendim bakımını yapıyorum, Rx250 hoş motor beygir gücü 27 civarı olsa idi kesinlikle onu alırdım, ilgili mesajımın kopyası ve linki:


" Forumdaşlar selam, onroad modelini+cross lastikli jantlarını+renk olarak siyah olması gibi+ bulunduğum ile kargosu, hedayesi şusu busu ile nakit peşin son fiyat ne olur/olabilir araştırdım ancak sağlıklı bilgi bulamadım önerilerinize açığım, ancak "yalnız bu model ile ilgileniyorum", crf250 vs gibi capon'lar ile ilgilenmiyoruım(bütçe olupta çinko'ya meyl ediyorum ağzından köpükler fışkırtarak tenkit etmeyiniz benim tercihim.), izahat gerekirse 2 kişi ile arazi av/balık aksiyonlarında malzemeler ile beraber crf bayılır muhakkak, 6-8 ek beygir bu motor için yeterli, ve plaka ruhsat vesair kask/koruma gibi extra şeyler için bütçe ucu ucuna yetecek, bu durumda akıl verir iseniz sevinirim, acil/hayati bir durum olmaz ise inşaallah 1 hafta içinde alımı tamamlayacağım. " tarih: 30.04.2013 17:43

http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/111076-apachi-xz250rm-cross-on-on-road.html

gezgin26
29 Mayıs 2013, 01:00
ben genelde asfaltta kullanmak amacıyla almayı düşünüyorum biraz da doğada ufak tefek gezinti amaçlı. aksion peşinde değilim. o sebepten forumda takip ettiğim kadarıyla RX 250 fiyat ve yakıt tüketimi bakımından bana biraz daha yakın gibi

Carbondioxid
30 Mayıs 2013, 21:51
""" Karbüratör le igili sıkıntı hiss edince gözümü karartıp sarıldım anahtarlara, ve yanılmamışım, olduça pasaklı bir manzara, tahminen uzun zamandır fabrikadan deneme amaçlı konan benzin buharaşıp yerini tortulara bırakmış galiba, temizlik tamam ancak motoru çalıştıramıyorum yavaş yavaş abiler deneyim kazana kazana olacak oda inşallah."""

Akadaşlar benzin tercihlerinize dikkat edin, karbüratörü dağıttım topladım, hava gaz ayarları, buji derkene, tek problem'in "BENZİN" olduğunu anladık bugün,BENZİN boşaltılıp yeni BENZİN, konulunca 3. marşta motor çalıştı,böylece kendimede paye çıkartarak, artık karbüratör kirlendiğinde temizliğini yapabiliyorum diyorum:cherry:.
Önerim bulunduğunuz yerde temiz benzin satan yer olarak ünlenmiş yerlerden alımınızı yapın

cenkito
30 Mayıs 2013, 21:56
""" Karbüratör le igili sıkıntı hiss edince gözümü karartıp sarıldım anahtarlara, ve yanılmamışım, olduça pasaklı bir manzara, tahminen uzun zamandır fabrikadan deneme amaçlı konan benzin buharaşıp yerini tortulara bırakmış galiba, temizlik tamam ancak motoru çalıştıramıyorum yavaş yavaş abiler deneyim kazana kazana olacak oda inşallah."""

Akadaşlar benzin tercihlerinize dikkat edin, karbüratörü dağıttım topladım, hava gaz ayarları, buji derkene, tek problem'in "BENZİN" olduğunu anladık bugün,BENZİN boşaltılıp yeni BENZİN, konulunca 3. marşta motor çalıştı,böylece kendimede paye çıkartarak, artık karbüratör kirlendiğinde temizliğini yapabiliyorum diyorum:cherry:.
Önerim bulunduğunuz yerde temiz benzin satan yer olarak ünlenmiş yerlerden alımınızı yapın

daha sonraki denemenizde eski haline gelip tek marsta calıstıysa sonuc mükemmeldir, akünüzde zayıflamıs olabilir daha önceleri birden fazla marsla calıstıgı için
şöyle 30- 35 dk yol yapsanız oda kendini toparlar eski haline döner

elinize saglık bu çinliler ve servis agları bu gidişle eli anahtar tutan herkezi usta yapacak :queen:

"Sene başında aldığım ultrasonik temizleyici+kartuş temizleme solusyonu 3'er dakikalık periodlar 4-5 defa ve pırıl pırıl temizlik".

bide sizden ricam bu temizleyicileri biraz daha acıklarsanız sevinirim nedir nereden temin edilir fiyatları ne kadardır

Carbondioxid
30 Mayıs 2013, 22:01
daha sonraki denemenizde eski haline gelip tek marsta calıstıysa sonuc mükemmeldir, akünüzde zayıflamıs olabilir daha önceleri birden fazla marsla calıstıgı için
şöyle 30- 35 dk yol yapsanız oda kendini toparlar eski haline döner

Aynen dediğiniz gibi, şuan tek marşta çalışmakta, ve akü şarja muhtaç, ilk fırsatta 100 kilometrelik dinlendire dinlendire, ufak bir tura çıkmam lazım.

Ultrasonik temizleyici başka temizlik maksadı ile almıştım, tesadüfen ve isabeten, bazı videolarda motor aksamları kabürator temizliğinde'de kullanıldığını görünce, hemen kullandım, ancak kullandığım şey toner/kartuş temizleme sıvısı idi, haznesi küçük olduğundan, küçük parçaları rahatça, büyükçe karbürator gövdesini ise yan yatırıp çeşitli pozisyonlarda yatırarak tamamen temizlemek mümkün oldu, temizlik sonrasın çözelti dibinde oldukça pislik var idi.

Aynısı link: http://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar/ultrasonik-temizleyici-ultrasonic-cleaner-b800-85280521

Temizlemeye örnekler:

xhGyK6MpkOQ

e5Ec7dCZSto

cenkito
30 Mayıs 2013, 22:25
tesekkürler sağol

Carbondioxid
30 Mayıs 2013, 22:26
@cenkito: Rica ederim.

Syanur
31 Mayıs 2013, 00:09
Birde neden sadece ben raporluyorum, bu modeli Türkiye'de ilk benmi kullanıyorum, hadi bunu geçtik diğer versiyonları kullananlar ses seda çıkartmıyorlar, çokmu memnunsunuz yoksa ketum'musunuz? Aynı seriler lütfen çıksın ortaya:jocolor:

Hocam selamlar, daha önceki konuda oturduğunuz yerde yaşanan olaylardan dolayı moralinizin bozuk olduğunu söylediğiniz için paylaşım yapmanız konusunda pek yazmak istememiştim. Bu konu ise nasılsa!! gözümden kaçmış :)

Öncelikle sorunuza cevap; evet TR de ki çok sayılı kullanıcılardan birisiniz ve geri kalanlar da forumla işi olmayan kişiler belliki. Çok bekledik birisi şu motoru alsın diye. Sağolun siz de herşeye cevap veriyor, dikkate alıyor ve bol bol paylaşım yapıyorsunuz.

Bende de çok benzer bir motor var, bizim grup forumda biraz daha kalabalık ve hareketli tabi :)

Yağ filterinizi çok beğendim, hem mıknatıslı hem de pratik. :cat:

Sizin karbüratör baya kallavi birşey yanlız, dello-ortho meşhurdur. Bizimkiler gibi kopya, PZ30 diye ufak bişey koymamışlar, taktir ettim. Siz normal ş.içi kullanımda(tabi normalden kastım performanslı :) ) 4~4,5 arsını max görürsünüz. Ben bizim motorda nekadar gazlasam da 3,7 yi geçiremiyorum ama karb. küçük tabi :wiinkk:

2 çeşit apachi var, biraz karıştırılıyor gibi. Motor bloğundan hangi model olduğunu anlıyabiliyorum ama en kolay yolu tek mi yoksa çift egzozlu mu (sizinki tek olan). Asyada ise Crossfire motorcycles diye geçiyor XZ250RR-4V modeli. XZ250R ise yine 17 hp lik olan model.
http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/
http://www.xmotos.es/detalles.php
http://www.giobikes.com/Dirt-Bikes-in-Canada/2012-GIO-X37-250cc/ (17 hplik)
http://www.giobikes.com/Dirt-Bikes-in-Canada/2012-GIO-X37R-4V-250cc/ (sizinki, 28 hplik)

Carbondioxid
31 Mayıs 2013, 03:44
@Syanur :

Selam, rica ederim bendeniz bilgi almak isteyenlere, merak edenlere klavuz olabiliyorsam ne mutlu, ilginç dediğiniz gibi bu modeli araştırırken oldukça sevilen bir cross olduğu, sahiplerinin çok övdüğü gibi şeylere rastladım ancak dediğiniz gibi, forumlara üye değiller anlaşılan.

Sizin motoru Xtreme-250cc'yi hatta sizin modelin offroad versiyonu için firmaya mail atmış idim, mümkün olur ise onroad'a çevrilirse niyetim o idi ancak geri dönen olmadı ve kuba str250'yi ilk çıktıklarından beri takip ediyorum, bilhassa str250 geleceği sıra ona niyetlenmiş idim, ancak firması motoru değiştirip uydurma kullanınca vaz geçtim isabet olmuş.
Asya rx250, apachi almadan evvel ramak kalmıştı rx250'i alacak idim kısmet,.
Karbüratör evet 34mm italyan dellorto, ve canımı sıkacak, hem benzin sarfiyatından dolayı,ve hem küçük depo sık sık benzini kontrol etmekten dolayı, ancak bu ivmelenmeye kurban olsun)))
Motor bloklarını detaylı şekilde inceledim vermiş olduğunuz linklerdeki tüm modelleri inceledim videolar, yabancı forumlar, dediğiniz gibi motor bloğundan27+ beygir olduğu açık seçik, yan kapaklar gibi detaylarda mevcut, sade yuvarlak sağ kanat ve camgöz yağ gözlemi, teşhis için yetti banada, motorun ciğeri itibarı ile zaten beygir konusu aydınlanıyor, zia menşei ve modeli
"ZONGSHEN ZS177MM" olarak hem tanıtım kartında, hemde ruhsatta öyle geçmekte, ve ruhsatta asıl menşei/marka olarak " xmotos xz250 rm" yazmakta.
Egzost konusu yine tek model beygiri yüksek olurken zann ediyorum estetik olarak kullanıcılar çift taktırmış, ara ara keşke bendekide çiftli olaydı diyorum))

sgurdal
31 Mayıs 2013, 12:24
hele şükür bu motor için başlık açıldı :cat:
benimde uzun zamandır aklımı alan bir model. şu an kuba str 250 kullanıyorum arazide ama geçenlerde aramıza yeni bir arkadaş katıldı, onda da 28 hp lik apachi var arazi tipi olan plakasız. biraz denedim ve çok hoşuma gitti. gücü çok iyi ve yeterli, malzeme kalitesi de bana çok başarılı geldi. kubayı satıp bu motoru almayı düşünüyorum ama şehir içinde de bindiğimden plakasız olması beni düşündürüyor. tabi onroad versiyonunu al, kros yap diyeceksiniz ama arada küçümsenmeyecek bir fiyat farkı var. 28 hp lik kros versiyonu tertemiz ikinci elini 6 - 6,5 gibi rakama almak mümkün.
neyse sizden bol bol paylaşım bekliyorum, bu topiği sürekli takip edicem çok teşekkürler.

Syanur
31 Mayıs 2013, 12:45
Motor kodunu koyduğunuz iyi oldu. Biraz araştırdım, aslı astarı nedir diye. Birkaç link vs,

http://yitonmoto.com/show_products.asp?id=453 (buarada bu sitede bisürü parça vs, var. İletişime geçip satıp satmadıklarını öğrenmek lazım :wiinkk: )

http://yitonmoto.en.alibaba.com/product/464195552-212718392/Zongshen_250CC_engine_NC_CB.html (bu da alibaba sitesi, demekki satış yapıyorlar ama perakende olmayabilir)

Buradan da anlıyoruz ki bu motor 19kw yani 25~26 hp. Bence çok başarılı :cat:. Sadece TR deki satıcılar yok 28 yok 30 beygir diye reklam yapıyorda, ona istinaden söyledim :wiinkk:

Yabancılarda konu çok tabi :) ; http://www.mychinamoto.com/forums/showthread.php?4665-Cheap-Enduro-or-SM-in-the-U-S/page2 (bizim motordan da örnek vermişler, resimlerde). Genel sıkıntı satıcıların motorlar hakkında bilgisi olmaması.

Ama şuanda piyasada 2 tane en baba çinli 250cc motor var, tek bilinen bu. Birisi sizin Zongshen kökenli olan bu model, diğeri bizim Shineray(yinggang diye de geçebilir) XY250GY-2 olan (motor kodu sanırım DB250). Asyanın getirdiği Orion/apollo diye geçen yada apachinin diğer 17hplik modelleri bunların bir tık altında. Bahsettiğim bu 2 üst modelde su soğutma, DOHC-4V motor kullanılmış. Zaten bizimki NX250 nin 1e1 kopyası, mühendsiliği konusunda şüphe yok. Şahsen parça kalitesi de çok iyi geldi bana(motor kısmı). Sizinkini bilemem, hiç görmedim ama aynı şekilde kaliteli duruyor.

Bu da sizin karbüratör ile ilgili olan bir link. Parçalar vs, var belki lazım olur ; http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products.asp?categoryid=2&partsectionid=32
Bu karbüratör performans açısından çok faydalı. Ancak sonradan farkettim ki bunlar 2 zamanlı motorlar için tasarlanmış karbüratörler, Aprilia RS125 lerde kullanılıyorlardı. O açıdan yakıt konusunda bişey diyemem. Aşırı abartacağını sanmam ama 4 zamanlı ve 2 zamanlı iğne(jet) vs, vs, parça numaraları biraz farklı işliyor, uzun hikaye :wiinkk:

sgurdal
31 Mayıs 2013, 12:50
şu foto dikkatimi çekti de,

http://r1305.hizliresim.com/19/c/my64t.jpg

yanlış anlamadım ise rodajı 34 saat sürer demişler.
7. saatten sonra, 18. saatten sonra ve 34. saatten sonra yağ değiştirin demişler.
peki göstergede spesiyal motorlar gibi motorun çalışma saatini gösteren bir ibre varmı? yoksa motor kaç saatte bunu ölçmek çok zor olur.

ayrıca 2. viteste 20km, 3. viteste 30km, 4. viteste 40 km yi geçmeyin diyor. bunları uygulayabilmek gerçekten sabır ister.

ikinci eli alırken en korktuğum konu da bunlara ne kadar dikkat edildiği.. 10 kişiden 9 unun motoru aldığı gibi hiçbirşeyi önemsemeden deli gibi kullandığını biliyorum.

Syanur
31 Mayıs 2013, 13:10
Ben rodajda dikkat etmeye çalıştım ama bizim sanırım karbüratörün yetersizliğinden dolayı alt devirlerde vuruntu yaptığından dolayı bir süre sonra "biraz daha" gaz vererek vites değiştirmeye başlamıştım. Yani bu değerler gibi kullansaydım motoru rodajda öldürürdüm heralde sarsıntıdan :wiinkk: