Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
atilas
30 Aralık 2013, 15:47
Carbon o balık işi kıyıdan olmaz,sandaldan daha keyifli oluyor.sandalda balık bulucuda varsa gelsin istavritler beşer onar
Carbondioxid
30 Aralık 2013, 19:37
Carbon o balık işi kıyıdan olmaz,sandaldan daha keyifli oluyor.sandalda balık bulucuda varsa gelsin istavritler beşer onar
Sorma abi, boru kurdu, yok sülünez, yok at çek için suni yemler derken, olta mania oldum,istavriti ise 4 sene önce Sinop akliman'da tutardık, bölge halkı ben ve arkadaşlar'dan nefret eder olmuştu yerliler'den daha çok tutuyorduk:queen: tekne'den avlanmak nasib olmadı, bakalım kısmet.
yunusus
31 Aralık 2013, 15:27
Yeeep motorumu aldim sonunda. Ama ne kadar soylemis olsamda motorun karburatorunu temizlememisler bu yuzden adanadan hatay a gelirken ceyhanda motor kaldi calismadi arabaya yukleyip getirdim karburator ve depoyu temizledim makina canavar gibi yakinda fotolari paylasacagim biraz gazlamam lazim :))
spil444
31 Aralık 2013, 16:47
hayırlı olsun kazasızbelasız yunusus
Carbondioxid
31 Aralık 2013, 17:34
Yeeep motorumu aldim sonunda. Ama ne kadar soylemis olsamda motorun karburatorunu temizlememisler bu yuzden adanadan hatay a gelirken ceyhanda motor kaldi calismadi arabaya yukleyip getirdim karburator ve depoyu temizledim makina canavar gibi yakinda fotolari paylasacagim biraz gazlamam lazim :))
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız günlerde kullan, ehh işte tahmin ettiğim şekilde olmuş neysem nazarlığı olsun oda :), yağı ilk 50 km'de değişmeyi unutma, fabrikasyon yağ bayağı idi, sonrasında kullanım kitabında yazan 10-40 SAE versiyon cstrl gtx kullandım.
2 filitre var unutma, karbüratörü mutlaka iyice benzin'de yatırt, dahası imkan bulursan ultrasonik temizleyici daha güzel sonuç vermekte
Filitre ve depo sübabını şuan geri taktım, ancak yazın durum farklı oluyor.
Amann stock lastiklere güvenme hele süpermoto olarak maazallah.
(Naçizane, zekat fitre sadaka, artık sen bilirsin tabii,)
Foto video artık ağanın eli tutulmaz:)
Vayy be ilk gün aldığım kadar heyecanlandım :)
cenkito
31 Aralık 2013, 17:37
hadi hayırlı olsun kardesim kazasız belasız günlerde kullanman dilegimle
heberleşsek görüşürdük
neyse baska sefere insallah
atilas
01 Ocak 2014, 01:24
hayırlı olsun.kazasız belasız inşallah
yunusus
01 Ocak 2014, 19:58
Sagoluuun çok teşekkür ediyorum.
Cem hocam walla aklimdaydin ama telefonumu isletemedigim icin hat kullanamiyorum wifi de yakalayamadim bu yuzden haber veremedim. Bora baskanin yanina kabala hesap dukkanini bularak ugrayabildim. Bi arkadastan rica ettim internetini paylasima acti onunla giriyorum simdide fakirmiyim ben la :)
Carbon hocam ben senin stock lastikler ne marka geldi? Benim stock lastikler kingstone olarak geldi tabi guvenerek yanlamaya kalkmiyorum ama idare eder geldi bana neyse simdi birkac foto atayim :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
Walla internet hizi yetmiyor fotolari yukleyemiyorum bi türlü.. baska zamana artik kismetse
Carbondioxid
02 Ocak 2014, 00:52
Sagoluuun çok teşekkür ediyorum.
Cem hocam walla aklimdaydin ama telefonumu isletemedigim icin hat kullanamiyorum wifi de yakalayamadim bu yuzden haber veremedim. Bora baskanin yanina kabala hesap dukkanini bularak ugrayabildim. Bi arkadastan rica ettim internetini paylasima acti onunla giriyorum simdide fakirmiyim ben la :)
Carbon hocam ben senin stock lastikler ne marka geldi? Benim stock lastikler kingstone olarak geldi tabi guvenerek yanlamaya kalkmiyorum ama idare eder geldi bana neyse simdi birkac foto atayim :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
Walla internet hizi yetmiyor fotolari yukleyemiyorum bi türlü.. baska zamana artik kismetse
Stock Sm ler Kingstone geldi, ancak fazla sert, bana güvensiz.
Carbondioxid
03 Ocak 2014, 04:11
@yunusus Arka dişli için, bir formülün varmı? ne düşünüyorsun? kaldıki sen sm olarak kullanıyorsun o 51 diş ile olacak şey değil:)
Bide şu kırmızı janavarı yolla görelim artık.
yunusus
03 Ocak 2014, 13:42
http://i.hizliresim.com/xJ1DQe.jpg[/url[url=http://bit.ly/c25MCx]http://i.hizliresim.com/w156jw.jpg (http://bit.ly/c25MCx)http://i.hizliresim.com/wM7V1x.jpg (http://bit.ly/c25MCx)http://i.hizliresim.com/xVdQvw.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Fotolar simdilik bu kadar motorda haala plaka olmadigi icin bulusmalara falan cikamiyorum bu yuzden cekimlerde hevessiz gelisi guzel seyler oluyor.
Carbon hocam disli isine iskenderundan tornaci ile gorustum yapabilecegini soyledi. Kendiside motorcu bi arkadasimiz zaten ama biraz zaman alacak elinde cok fazla is var arkadasin onlari yetistirmeye calisiyor adanadan sordum oyle 3 5 disli yapmaya ugrasmak istemiyorlar pek. Yapacagiz bi sekilde ama zaman alacak artik
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------
Adamlarin 51dis yapma mantigi motoru bildigin sm olarak kullanmak zannedersem birkac yanlayip yuklenme yaptim amatorce tabi.. makinanin toplayisi mukemmel ama dedigin gibi motor kesinlikle 5. Vites icin dis istiyor. Ah ulen ah 6. Vitesi olaymis sunun :) yolda giderken paso 6yi ariyorum 125den sonra :)
Carbondioxid
03 Ocak 2014, 14:07
Kırmızı'da fena değilmiş yahu, dişli bekleriz sabır ile ne edelim yapacak bişe yok, unutmadan Sm göbeğe dikkat et bendeki rezildi, vida yuvaları bol idi ve tam sıkı değildi.
_SpartacuS_
05 Ocak 2014, 05:30
http://i.hizliresim.com/wMYAn6.jpg
http://i.hizliresim.com/xA2rR7.jpg
http://i.hizliresim.com/xJLboq.jpg
Selamun Aleykum Apachi kullanıcı arkadaşlar, bende sizlere bir soru sormak istiyorum. Resimdeki Apachi sevdiğim bir ağabeyimin(Kendi malım gibi)
Bu motosiklette bir problem var ben ısrarla söylememe rağmen servisini arayıp sorduğunda geçiştiriyorlar ve inanıyor.
Soruna gelince;
Motosiklet belli devirler de karbüratörden kaynaklanan bir problemden diye düşünüyorum böyle pır pır pır pır ediyor ama üst devirlerde şaha kalkıyor. Üst devirlerde kesinlikle sıkıntı yok ama şöle 5ci vitese atıyım 3 bin 4 bin devir gideyim (KM saati yok) gibi bir ihtimaliniz yok, rahatsız ediyor illa yüksek devir kullanmanız gerekiyor. Bu konu hakkında fikir den ziyade başına böyle bir olay gelmiş ve çözümünü bulmuş birisi yardımcı olursa sevinirim...
Saygılarımla...
Carbondioxid
05 Ocak 2014, 07:33
http://i.hizliresim.com/wMYAn6.jpg
http://i.hizliresim.com/xA2rR7.jpg
http://i.hizliresim.com/xJLboq.jpg
Selamun Aleykum Apachi kullanıcı arkadaşlar, bende sizlere bir soru sormak istiyorum. Resimdeki Apachi sevdiğim bir ağabeyimin(Kendi malım gibi)
Bu motosiklette bir problem var ben ısrarla söylememe rağmen servisini arayıp sorduğunda geçiştiriyorlar ve inanıyor.
Soruna gelince;
Motosiklet belli devirler de karbüratörden kaynaklanan bir problemden diye düşünüyorum böyle pır pır pır pır ediyor ama üst devirlerde şaha kalkıyor. Üst devirlerde kesinlikle sıkıntı yok ama şöle 5ci vitese atıyım 3 bin 4 bin devir gideyim (KM saati yok) gibi bir ihtimaliniz yok, rahatsız ediyor illa yüksek devir kullanmanız gerekiyor. Bu konu hakkında fikir den ziyade başına böyle bir olay gelmiş ve çözümünü bulmuş birisi yardımcı olursa sevinirim...
Saygılarımla...
"""""Aslm, Şayet motor henüz sıfır, yada rodajı bitirmemiş ise yani vuruntu yapıyor ise normaldir, değil ise alttaki adımları takib edin."""""
100% Karbüratör temizliği + Karbüratör hava ayarı + El ciklesi ayarı + Karbüratör manifoldu(plastik olan) kontrol edilmeli + Yüksek oktan benzin gereği + Bir ihtimal hava süngerinin değişim gereği + Çözüm olmaz ise depo havalandırma sübabı ve filitresi'nin sökümü.
_SpartacuS_
05 Ocak 2014, 07:41
Carbondioxid Hocam, Motosikleti ''0'' olarak aldık. Alındığı günden beri bu şekilde, Servisi aradık servisten verilen cevap rodaj süresince böle devam edeceği rodaj bitince de düzeleceği yönündeydi. Ben her ne kadar inanmasam, Ağabey böle olmaz bu işler alt devirlerde pır pır pır yapıyor üst devirlerde değil madem rodaj düzgün olsun diye böle bir şey koydular, alt devirlerde normal üst devirlere çıkmasına engel olması gerekiyor dememe rağmen yine inandıramadım veya inanmak istemedi veya inandıda çaresiz olduğundan inanmıyormuş gibi yaptı bende çözemedim. Rodaj bitti motosiklet bakımdan geldi yine aynı yine aynı. Ben çok sık kullanmıyorum 3 4 kere ya kullandım ya kullanmadım ama bu şekilde kullanılması benim canımı sıkıyor. Karbüratör temizliğine gece nöbetine geçince girişicem. Bende karbüratörden şüpheleniyorum, soru sormamda ki amaç hani belki sizlerde de böle bir sıkıntı olmuş ve çözüm bulmuşsunuzdur diye...
İlgi alakanıza teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Carbondioxid
05 Ocak 2014, 07:52
Carbondioxid Hocam, Motosikleti ''0'' olarak aldık. Alındığı günden beri bu şekilde, Servisi aradık servisten verilen cevap rodaj süresince böle devam edeceği rodaj bitince de düzeleceği yönündeydi. Ben her ne kadar inanmasam, Ağabey böle olmaz bu işler alt devirlerde pır pır pır yapıyor üst devirlerde değil madem rodaj düzgün olsun diye böle bir şey koydular, alt devirlerde normal üst devirlere çıkmasına engel olması gerekiyor dememe rağmen yine inandıramadım veya inanmak istemedi veya inandıda çaresiz olduğundan inanmıyormuş gibi yaptı bende çözemedim. Rodaj bitti motosiklet bakımdan geldi yine aynı yine aynı. Ben çok sık kullanmıyorum 3 4 kere ya kullandım ya kullanmadım ama bu şekilde kullanılması benim canımı sıkıyor. Karbüratör temizliğine gece nöbetine geçince girişicem. Bende karbüratörden şüpheleniyorum, soru sormamda ki amaç hani belki sizlerde de böle bir sıkıntı olmuş ve çözüm bulmuşsunuzdur diye...
İlgi alakanıza teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Bahs ettiğiniz problemi birebir yaşadım, ancak bende mevcut durumlar farklı idi, hava sıcaklığı aşırılığı vs, benzinin pisliği gibi,(yaşadığım yerden mütevellit)
En sıhhatli olanı karbüratörü tamamen ayırıp güzelce temizlemek, sonrasında takar iken zaten, manifold, el cikle ayarı hepsi sırayla yapılmış olacaktır, bunlar faide etmedi ise depo havalandırma sübabı iptal edilip, yerine daha hava alır birşey uydurulmalı.
Ancak hakikaten rodaj bitene değin, düşük devirlerde bir tutarsızlığı var idi, buna binaen benim alete "hanzo" ismini verdim, ve bu olay 3000km civarı son buldu rayına oturdu diyebilirim.
_SpartacuS_
05 Ocak 2014, 07:57
Özel mesaj attım Hocam
Carbondioxid
05 Ocak 2014, 08:08
Yanıtlandı.
yunusus
05 Ocak 2014, 20:35
Walla makina elime gectigi gune kadar rodajina dikkat edecegim asilmayacagim yuklenmeyecegim dedim durdum hatta daha sifir diye belen rampasina vurmamak icin antakyaya degil adanaya istedim motoru ama yok arkadas yok.. makina istiyor yuklen bana diyor. Ilk kullananisimda motoru dusuk devirlerde tutmaya ozen gostereyim dedim daha sonra biraz gazlayarak vitesleri devrinde degistireyim dedim bildiginiz uzere ilk 50 km de karburator tikandi yolda kaldim. Karburator temizligi sirasinda depodan yuksek devirlerde cift besleme geldigini gordum. Sonrasinda devrinde degistirdigimi sandigim devirde biraz gazi acinca makinanin icinden canavar cikti :) motor evet ara ara patirti yapiyor tamamen benzinden kaynaklanan bir sikinti.. karburatoru sokme sansim yoksa alt tahliye tipasini acip icini bosaltiyorum sikinti kalmiyor. Ama anladigim kadari ile tek vanadan cift vanaya gecisinde anlik olarak bi patirti hala yapiyor. Gobeklerde sikinti yok lastikler bana kontrolu kaybettirmiyor hatta kontrollu slalom sagliyor:) plakalik bi naneye benzemiyor.. her ne kadar henuz plaka takamamis olsamda plakayi alinca stok kuyruga takacagimi dusunmuyorum.
Daha oncede uzerine konustugumuz uzere sm takimla 100 200 kmlik yollara cikmak istenirse hattaa onuda gectim yanlayayim hoplatayim ziplatayim derdine girilmeyecekse kesinlikle 40 42 disli yaptirmak gerek.
5. Viteste 128km hiz da kesiciye giriyor adama ust vites aratiyor :)
Hava filtresi degistirilebilir.
Ivmelenme birazda buyuk disliden kaynakli olarak muazzam halde. Hic saymadim ama 10 15 saniyede 5. Vitesin sonunu gorebiliyor.
Uzun surusler yapamiyorum degerlendirmelerim kisitli simdilik
Carbondioxid
05 Ocak 2014, 21:02
Walla makina elime gectigi gune kadar rodajina dikkat edecegim asilmayacagim yuklenmeyecegim dedim durdum hatta daha sifir diye belen rampasina vurmamak icin antakyaya degil adanaya istedim motoru ama yok arkadas yok.. makina istiyor yuklen bana diyor. Ilk kullananisimda motoru dusuk devirlerde tutmaya ozen gostereyim dedim daha sonra biraz gazlayarak vitesleri devrinde degistireyim dedim bildiginiz uzere ilk 50 km de karburator tikandi yolda kaldim. Karburator temizligi sirasinda depodan yuksek devirlerde cift besleme geldigini gordum. Sonrasinda devrinde degistirdigimi sandigim devirde biraz gazi acinca makinanin icinden canavar cikti :) motor evet ara ara patirti yapiyor tamamen benzinden kaynaklanan bir sikinti.. karburatoru sokme sansim yoksa alt tahliye tipasini acip icini bosaltiyorum sikinti kalmiyor. Ama anladigim kadari ile tek vanadan cift vanaya gecisinde anlik olarak bi patirti hala yapiyor. Gobeklerde sikinti yok lastikler bana kontrolu kaybettirmiyor hatta kontrollu slalom sagliyor:) plakalik bi naneye benzemiyor.. her ne kadar henuz plaka takamamis olsamda plakayi alinca stok kuyruga takacagimi dusunmuyorum.
Daha oncede uzerine konustugumuz uzere sm takimla 100 200 kmlik yollara cikmak istenirse hattaa onuda gectim yanlayayim hoplatayim ziplatayim derdine girilmeyecekse kesinlikle 40 42 disli yaptirmak gerek.
5. Viteste 128km hiz da kesiciye giriyor adama ust vites aratiyor :)
Hava filtresi degistirilebilir.
Ivmelenme birazda buyuk disliden kaynakli olarak muazzam halde. Hic saymadim ama 10 15 saniyede 5. Vitesin sonunu gorebiliyor.
Uzun surusler yapamiyorum degerlendirmelerim kisitli simdilik
"" Henüz 158 km deyim, almadan evvel,1 haftada rodajı 1500 km yaparım, şu rotadan sabahın köründe, kalkıp yaparım, şurada dinlenip çay içer motoru soğuturum diye düşünürdüm, umulmadık hadiseler/meşgulyetler çıkıyor insanın karşısına, inanın ben çok daha fazla sabırsızlanıyorum ancak... kader/kısmet "Kul plan kurarmış, yaradan gülüp geçermiş" ( bu deyişi çok seviyorum her daimde başıma gelir )
Bir püf/tüyo motor manuelinde yazan düşük süratle seyir İMKANSIZ / MÜMKÜN DEĞİL ya gaz aç diyor, yada kullanma beni diye motor vuruntu yapıyor.
"" 07-06-2013 bu başlık saife no:3 DEJAVU :p
Çift besleme işi garip, ben 2 çıkış olan deponun birinin yedek olduğunu sanıyordum, Allah Allah ilginç, yedek çıkışı olmasın o yunusus? eğer emin isen demekk bu kadar yakmasının ama yakmasının hakkını vermesinin sebebi anlaşılıyor.
Plakalık olayına gelince, ben ilk günden o arka zırvayı traşalyıp 2 adet lama ile plakalık yaptırdım, gayet estetik ve sağlam oldu, ancak arkaya çamurlu su geliyor yükse süratte :P
Vites bitirme olayına şahit olmana sevindim, HANZO power, dün yine dötryol üstü eski nato skelesinde idim, vaktin olaydı yada haberleşedik buluşur laflar idik kısmet belli olmaz belki bir kaç güne, belki haftaya tekrar gelebilirim balık avı hasebi ile.
Can alıcı diğer konu o koltuk, herhangi bir demir bloğa oturulsa daha rahat o derece, aklına birşey geliyormu konforu arttırmak adına, ben çare bulamadım.
43 diş'te neden ısrarcı olduğumu umarım anlamışsındır :)
yunusus
06 Ocak 2014, 13:30
Aynen abi normal rodaj yapmak imkansiz tin tin gidemiyorsun makinayla.
Karburatorden cift cikisin kesinlikle besleme oldugu kanisindayim. Motor ust devire cikarken zaman zaman anlik patirti yapiyor sebebide ikinci vanaya gecerken benzin yetistirememesinden bana gore.
Bu taraflara gelecek olursan numaram 5065578078 haberleselim mutlaka ama artik izinim bitiyor pazardan pazara izinim olacak. Bugun hazir disli buldugumu sandim sana ulasayim diye dusunuyordum ama milimetrik sapmalardan dolayi hayallerim suya dustu. 250 cc kadirga marka bi enduro yapmislar uyabilecegini dusunduk ama dedigim gibi milimetrik sapmalar var gobekte.
Koltuk dedigin gibi biraz fazla sert. Offroad versiyonu icin anlarim arazide oturmuyorsun dogru duzgun vs ama on road a pek olmamis bu koltuk. Crf koltugu oturur buna diyordum ama onlarda pek konforlu degil yapilabilecek sey ancak dosemecide uzerine sunger kat attirmak olur diye dusunuyorum.
Carbondioxid
06 Ocak 2014, 17:42
Korkarım o milimlik sapmalar bizim göbeklerden kaynaklanıyor, o dişli kaçlık acaba? .
(Bu başlık sayfa 4 sonuncu mesaj.)
"""""""""""""" Bu arada arka dişli, 51, ancak 52 denen dişli gelmediğinden 51 ile devam ediyorum, sm jant göbeğin incelediğimde hoş olmayan bir şey dikkatimi çekti, lastikleri bir usta arkadaşta değiştirmiştim, meğer sm göbeğe dişlinin uyması için genişletilmiş delik açmışlar, ve iç çeperde vida dişi yokmuş, yani dişliyi sadece somunlar tutuyormuş """"""""""""""
Koltuk'ta kullanılan kılıf bir garip, hava alabilen ve su/yağmur yediğinde su tutan bir yapıda, yani aklında bulunsun, diğer suni deriler/deri kılıflar gibi hafif silip gitmek, arkada ıslak bir ize sebeb oluyor:mrgreen:
Kısmet olur ise bir sonraki seferde görüşmek, motorları karşılaştırmak dileği ile( sende sm teker, bende cross babında :P seninki cücük şuan:) )
spil444
06 Ocak 2014, 18:39
carbon sizin karbüratörler kaç mm bilginiz varmı..?
Carbondioxid
06 Ocak 2014, 18:55
carbon sizin karbüratörler kaç mm bilginiz varmı..?
34 mm Dellorto
spil444
06 Ocak 2014, 19:05
teşekkürler iyi bilgi oldu bizimkilerde 30 mm var.bana küçük gibi geliyordu zaten gerçi teknik bilgilere dayanarak söylüyorum karbüratörde yazmıyor inceliyecem uyarsa alacam bende
Carbondioxid
06 Ocak 2014, 19:16
Rica ederim, ancak sakın yükseltme ,:) şahsen nasıl daha iktisatlı olur diye düşünüyorum, otomobil kadar bazen daha fazla yakabiliyor meret:P
Syanur
06 Ocak 2014, 19:20
carbon sizin karbüratörler kaç mm bilginiz varmı..?
Dellorto Carburettor 34mm
http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/crossfire-xz250rr-250cc-water-cooled-4-valve-sp.html
spil444
06 Ocak 2014, 19:55
saol syanur baktımda bizimkilerden farklı yurtdışında loncin motorda kullanılmış onu bulmak gerek...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------
:):)
Dellorto Carburettor 34mm
http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/crossfire-xz250rr-250cc-water-cooled-4-valve-sp.html
sen bu işlerden anlıyorsun bi el atsan...
Syanur
06 Ocak 2014, 19:58
Nasıl anlamadım ??
TR dekilerde de Dellorto var diye biliyorum. Y.dışında başka bişey mi kullanmışlar ?
spil444
06 Ocak 2014, 20:04
ben rx,ten bahsediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------
av sezonu yani kışın kullanırım yazın gezme sezonu 30 mm yi takarım..
Carbondioxid
06 Ocak 2014, 20:09
Nasıl anlamadım ??
TR dekilerde de Dellorto var diye biliyorum. Y.dışında başka bişey mi kullanmışlar ?
))) Syanur'un hatlar karıştı doğal tabii, halen yari beklemede, şaka bir tarafa valla senden çok merak ediyoruz şu big foot'mu, big bore'mi fotoları, sökük dağınık halleri, son durumu ahval-i foruma at artık yahu.
spil444
06 Ocak 2014, 20:10
syanur bu arada sizim max,ların karbüratör kaç mm..?
Syanur
06 Ocak 2014, 20:21
))) Syanur'un hatlar karıştı doğal tabii, halen yari beklemede, şaka bir tarafa valla senden çok merak ediyoruz şu big foot'mu, big bore'mi fotoları, sökük dağınık halleri, son durumu ahval-i foruma at artık yahu.
Sökük iken hiç fotoğraf çekmedim :pale: Bunun için üzgünüm cidden,,, oraya gittiğimde "dur şunun bi fotoğrafını çekeyim" diyesim hiç gelmedi :salut:
Buarada salı yada çarşamba sanayiye gidecek. Amortisörü toplayabilmesi için sanayiye gitmesi gerekiyordu zaten ustanın. Ee dedim "perşembeye de amortisörü kapatmış takmış olursun?" Evet biter dedi. Cumartesi teslim almaya geliyorum deyince de evet kendini öyle hazırla dedi adam.
Bu arada ben hala düke'e biniyorum. Bu dinginliğim bundan. Yoksa at avrat sövüyor olurdum şimdi...
syanur bu arada sizim max,ların karbüratör kaç mm..?
Bizimki max değil. Bizim karbüratörler de PZ30 diye geçiyor, 30 mm
yunusus
06 Ocak 2014, 20:23
Korkarım o milimlik sapmalar bizim göbeklerden kaynaklanıyor, o dişli kaçlık acaba? .
(Bu başlık sayfa 4 sonuncu mesaj.)
"""""""""""""" Bu arada arka dişli, 51, ancak 52 denen dişli gelmediğinden 51 ile devam ediyorum, sm jant göbeğin incelediğimde hoş olmayan bir şey dikkatimi çekti, lastikleri bir usta arkadaşta değiştirmiştim, meğer sm göbeğe dişlinin uyması için genişletilmiş delik açmışlar, ve iç çeperde vida dişi yokmuş, yani dişliyi sadece somunlar tutuyormuş """"""""""""""
Koltuk'ta kullanılan kılıf bir garip, hava alabilen ve su/yağmur yediğinde su tutan bir yapıda, yani aklında bulunsun, diğer suni deriler/deri kılıflar gibi hafif silip gitmek, arkada ıslak bir ize sebeb oluyor:mrgreen:
Kısmet olur ise bir sonraki seferde görüşmek, motorları karşılaştırmak dileği ile( sende sm teker, bende cross babında :P seninki cücük şuan:) )
He yaa daha cücük benimkisi:) amartisoru bile yukseltmedim daha ayaklarim yere degiyor hic alismamisim:)
Koltuk tipi yabanci degil oncekide ayniydi. Sungeri az oldugu icin tazyikli hava tutunca epey bi sudan ayirmis oluyorsun ama ne yazikki tamamen kurumuyor hemen. Zaten motoru yikamak pek huyum degildir tamirciye biraktigimda zorla yikiyorlar.
Motorun uzerinde takili oldugundan sayamadik sifir motor oldugundan sokturemedimde ama kaba tabirle 40 44 arasi birsey olsa gerek.
Aklima sonradan soyle birsey geldi. Şayet cross takimda da küçük dişli işini gorecekse bu bahsi geçen kadirganin arka jant gobek disli setini komple alacak olsan cok pahaliya gelecegini dusunmuyorum. Ben bu yontemi kullanamiyorum cunku cross takimda buyuk disli sm takimda küçük disli dusunuyorum. Gobekler uymayinca disli degisimi mumkun olmayacak.
Motora iki kisi binmemis olmama ragmen egzoz yinede ayrildi söküp sıvı conta kullanarak kapattim bir daha kacirmasin diye ama ayrilabilir yine zamanla bakacagiz..
Veee ilk sikintim.. motoru 125km hiza sabitleyip yolda giderken 4 5 km yoldan sonra motor kendiliginden atesleme kesmis gibi sönüyor durduktan 2 3 dakika sonra hicbirsey olmamis gibi direk calisiyor.
Karburator diye düşündüm yok degil. Bujimi ki la dedim o da degil. Buyuk ihtimal devirdaimda problem var dusuk hizlarda seyir ederken sikinti yok yuksek devirde gidince cikiyor sikinti. Karburator degil buji degilse dusuk devirlerde sorun yoksa ben derimki motor hararet yapiyordur. Birazdan inip asagi kurcalayacam biraz ama disarisi soguk motoru sürüp ne durumda diye bakabilme sansim olmayacak dur bakalim ne cikacak
spil444
06 Ocak 2014, 20:30
düşük devirde problem yok ise sadece yüksek devirde yapıyorsa bir müddet sonra tekrar çalışıyorsa benzin yetişmiyordur bir şekilde.
Carbondioxid
06 Ocak 2014, 22:21
He yaa daha cücük benimkisi:) amartisoru bile yukseltmedim daha ayaklarim yere degiyor hic alismamisim:)
Koltuk tipi yabanci degil oncekide ayniydi. Sungeri az oldugu icin tazyikli hava tutunca epey bi sudan ayirmis oluyorsun ama ne yazikki tamamen kurumuyor hemen. Zaten motoru yikamak pek huyum degildir tamirciye biraktigimda zorla yikiyorlar.
Motorun uzerinde takili oldugundan sayamadik sifir motor oldugundan sokturemedimde ama kaba tabirle 40 44 arasi birsey olsa gerek.
Aklima sonradan soyle birsey geldi. Şayet cross takimda da küçük dişli işini gorecekse bu bahsi geçen kadirganin arka jant gobek disli setini komple alacak olsan cok pahaliya gelecegini dusunmuyorum. Ben bu yontemi kullanamiyorum cunku cross takimda buyuk disli sm takimda küçük disli dusunuyorum. Gobekler uymayinca disli degisimi mumkun olmayacak.
Motora iki kisi binmemis olmama ragmen egzoz yinede ayrildi söküp sıvı conta kullanarak kapattim bir daha kacirmasin diye ama ayrilabilir yine zamanla bakacagiz..
Veee ilk sikintim.. motoru 125km hiza sabitleyip yolda giderken 4 5 km yoldan sonra motor kendiliginden atesleme kesmis gibi sönüyor durduktan 2 3 dakika sonra hicbirsey olmamis gibi direk calisiyor.
Karburator diye düşündüm yok degil. Bujimi ki la dedim o da degil. Buyuk ihtimal devirdaimda problem var dusuk hizlarda seyir ederken sikinti yok yuksek devirde gidince cikiyor sikinti. Karburator degil buji degilse dusuk devirlerde sorun yoksa ben derimki motor hararet yapiyordur. Birazdan inip asagi kurcalayacam biraz ama disarisi soguk motoru sürüp ne durumda diye bakabilme sansim olmayacak dur bakalim ne cikacak
Aklımda 2 küçük arka dişli yaptırmak var, hem yedekte durması hem cross içinde belki performans'lı olabilir düşüncesi ile, 43 diş'te ısrarcıyım.
Koltuk ıslaklığı muhabbetine vurgu, hem yıkama daha ziyade yağmura yakalanma hali içindi, yoksam kendim yıkarken pek dokunmuyor'dum koltuğa sadece üstün körü nemli bez ile silip bırakıyordum, zira yazın yıkadım kurudu diyerek arkadaşların yanına gittiğimde bayaa maskara etmişlerdi, durum bu.
Tek kişi iken ayrılması ilginç,aşırı kilo yok ise tahminen katalizör bağlantısını gevşek bırakmışlar, ben iki kişi ile binmeye başlar başlamaz ayrılmaya, her seferinde klingirit conta yaptırmaktan gına gelmişti, o yüzden tek kişilik kullanmanı öneriyordum.
125kmh sabitleyip? canını çıkartıyorsun gibime geldi aman dikkat, hele o dişli ile son vites 125km Allah'tan bloğu parçalamamış'sın.
Karbüratör'ü her memesi parçasına değin temizledi isen mesele başka, ancak tam temizleme'di isen 100% tıkanık/yarı tıkanık meme'den mütevellit sorun yaşıyorsun gibime geliyor, buji denso marka gayet güzel sıkıntı yok, ancak buji piposu kablosu ve çıkışı vidalı olarak yapılmış ell ile iyice sıkıver her iki tarafı'da belki o'da etken olabilir bu duruma.
Radyatör sıvı seviyesini kontrol etmende faide var, ben alır almaz radyatör sıvısını daha çalıştırmadan %50 %50 oranında ayarlayıp yenilemiş idim, bir etkende şu olabilir bakınız alttaki alıntım.
""""""""""""""""" Derken bide ne göreyim radyatör rezerv ve ana tank arasında'ki bağlantı hortumunun, kıvrık olduğunu tespit ettim, hemen ameliyat, kesip az kısaltınca kıvrıklık giderilmiş oldu. """""""""""""""" ( Bu başlık sayfa 5, mesaj 6 :P )
Spil444 güzel açıklamış, 2 hortum çıkan yer, biraz darca, o'da bir ihtimal.
En önemlisi yağ mevzuu, umarım alır almaz yağı değiştirmişsin'dir, fabrika yağı yetersiz gibime gelmiş ve filitrelerde hafif mikron ölçekli çapaklara rastlamıştım, bakınız alttaki alıntım :P
"""""""""""""""""" ve henüz yağını dahi koymadım az sonra gidip 2 filitrede çapak varmı bakacağım, zira eski yağı/fabrika dolumu yağı boşaltınca,yağ boşaltım cıvatasındaki mıknatısta mikron ölçekli demir/çelik çapakları vardı """""""""""""""" ( bu başlık birinci sayfa 3. mesajım :P)
Hasılı kelam, ahh keşkem ahh keşkem diye ibo'nun parçası geldi aklıma, keşke İskenderun bayii'ne indirte idin ben'de gelmeye çalışır, başlarında durur yahut kendimiz yapar idik bunları, her işte hayır vardır.
Yinede canını sıkma, mazot yiyipte Belen rampası aşıp geldi isem, bu motor bloğuna haşere ilacı sıksan ölmez kolay kolay, bunu anladım ))), yeterki yağı sık sık değişmeyi ihmal etme, filitreleri'de tabii (2x)
yunusus
06 Ocak 2014, 22:58
Abi kilo problemi yok 78 kiloyum motora 2 kisi binmeyide dusunmuyorum zaten dedigin gibi gevsek birakmisda olabilirler. 125e dayamak motor kismini gordukten sonra benim icin sorun teskil etmiyor dedigin gibi bi nane olmaz bu makinaya.
Hortumda bi kivriklik yok akintiyi engelleyecek bir durum yok.
Karburator detayli temizligi yapildi yetistirememe derdi oldugunu sanmiyorum.
Yagini 200 km de degistirdim miknatisli tipa sayesinde dagilma yapmamis ki degistirirken olayi abarttim 1 litre koydum 1 km yol yaptim geldim sogutup onuda bosaltip son yagi koydum. Ici temiz sikinti yok.
Aldigim firma sagolsun Iskenderun bayisine gondermedigi gibi adanaya da apachi nin atv servisinde toplatti motoru.
Asagi inip motorun devirdaim vidasini gevsettigimde bi hava cikisi oldu motor soguk olmasina ragmen.. ve radyatordeki sivi bildigin pas rengi yarin ilk is gidip radyatoru bosaltip devirdaim sistemini kontrol edip antifiriz eklemesini yaparak tekrar doldurmak sonra tekrar bi gazlayacam bakalim ne olacak
Carbondioxid
06 Ocak 2014, 23:45
Abi kilo problemi yok 78 kiloyum motora 2 kisi binmeyide dusunmuyorum zaten dedigin gibi gevsek birakmisda olabilirler. 125e dayamak motor kismini gordukten sonra benim icin sorun teskil etmiyor dedigin gibi bi nane olmaz bu makinaya.
Hortumda bi kivriklik yok akintiyi engelleyecek bir durum yok.
Karburator detayli temizligi yapildi yetistirememe derdi oldugunu sanmiyorum.
Yagini 200 km de degistirdim miknatisli tipa sayesinde dagilma yapmamis ki degistirirken olayi abarttim 1 litre koydum 1 km yol yaptim geldim sogutup onuda bosaltip son yagi koydum. Ici temiz sikinti yok.
Aldigim firma sagolsun Iskenderun bayisine gondermedigi gibi adanaya da apachi nin atv servisinde toplatti motoru.
Asagi inip motorun devirdaim vidasini gevsettigimde bi hava cikisi oldu motor soguk olmasina ragmen.. ve radyatordeki sivi bildigin pas rengi yarin ilk is gidip radyatoru bosaltip devirdaim sistemini kontrol edip antifiriz eklemesini yaparak tekrar doldurmak sonra tekrar bi gazlayacam bakalim ne olacak
"""" abarttim 1 litre koydum """" Yunus umarım sadece 1 litre yağ ile dolanmıyorsun???????? yahu 1.250,--1.500 gibi alıyor bu motor sakın haa, en iyi yöntem yağ gözlem camgöz'den bakarak 2 çizginin üst'te olanının 2-3mm kadar altına dolasıya kadar yağ koymalısın, tabii bu işlem için cefakar bir komşu yardımcı olmalı, orta sehpa yok bildiğin üzere motoru tam düzlemde tutup gözlem yapmak için, üstte 2 yağ koyma tapasıda açık kalsın, amann yarabbi umarım ben yanlış okudum yazdığını.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Haydaa yağ durumu için, kullanıcı manuelinde gezerkene hem yağ değerlerini buldum altta
http://i.hizliresim.com/wzQjo9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Hem'de okadar çaba yırtınma derken, meğer bir sayfa arkasında offroad ve onroad arka dişli ebatı'da yazılı imiş, aldığımdan beri işkence çekiyoruz meğer onroad sm versiyon için, 39 diş demiş işe bak gelde çatlama altta
http://i.hizliresim.com/KrY5nB.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
yunusus
07 Ocak 2014, 00:50
yok abi motorun yağ kapasitesini biliyorum o 1 litreyi koyup 1 km sonra boşaltıp tekrar gerekli miktarda yağ eklemesini yaptım sıkıntı yok o konuda.
Yahu arkadaş madem bunlar manuelinde bile onroad versiyonuna 39 diş diyor bu adamlar bize niye 51 diş veriyorlar? Yarın distribütörü arayıp bi sorayım bakalım yokmu ellerinde bu bahsi geçen dişli.. 39 diş demek bu makinayla 170leri görmek demek :silent: düşünemedim
Carbondioxid
07 Ocak 2014, 11:45
Bir gariplik var hakkaten çözemedik, ancak o dişliyi arka maşa almaz gibime geliyor, yani alır fakat zincir maşaya kesin sürter vs vs.
Belki'de çekindiler bencede isabet olur, adı apachi zaten, o dişli ile tam "apaçi" motoru olmasın diye yaptılar ise takdir ettim. Tüm çabam motor helikopter gibi bağırmadan, 120-130 asfalt yolda ilerlese dadlı olurdu,belen'den geçerken çiftçiler istem dışı havaya bakarlardı halbuki yer helikopteri ben deniz geçerdim :P ,zaten yüksek olmasından dolayı daha fazla sürat sakat işte bütün mesele bu öyleyse varım :P
yunusus
07 Ocak 2014, 21:03
Bugun aradim isildari actim agzimi yumdum gozumu. Dedigim gibi radyatorun icinden sadece su cikti motor hararet yaotigindan yasaniyormus sikinti. Hazir elim degmisken karburatorude elden gecirdim derken tekerleri sokeyim dedim rulmanlari kontrol etmek icin ki birde ne goreyim on teker yatay olarak sallaniyor. Araya pul atayim dedim disk tarafina attim fren sıktı. Milin diger tarafina attim bosluk kalmadi ve diskde surtne kalmadi.
Herneyse isildara disli durumunuda soyledim bakacagiz haber verecegiz dediler 2saat sonra aradim haber verecegiz diyorsunuz ses soluk yok dedim bi daha not aldilar aradan 2 saat daha gecti haala arayan soran yok bi daha arayip bastim kalayi yetkili kisi gelmediginden haber veremedikde bilmem ne de diye zirvaladi israrla yarin tekrar arayacagim biktirana kadar boyle devam edebilirim :) bakalim sonunda ne olacak
Carbondioxid
07 Ocak 2014, 21:40
Sinyal ampülü ve sübab değerleri için aradığımda not almışlardı sağolsunlar, bi kaç ay geçti aradan muhtemelen not aldıkları bloknot'u fare kemirmiş'tir:P
Ön tekerde boşluk bir gariplik var bu işte ön teker burçlarınımı takmamışlar acaba? mümkün değil yahu, mümkünse foto atarmısın?
yunusus
08 Ocak 2014, 00:37
Yaptik sikinti kalmadi yarin pul takviyeli olarak gonderirim fotoyu insallah. Kafam atti bastim iskenderuma ciktim bende yemisim plakasini dedim walla
yunusus
08 Ocak 2014, 12:42
http://i.hizliresim.com/KPE4Z5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Aradaki pulu sonradan attim
Carbondioxid
08 Ocak 2014, 15:44
http://i.hizliresim.com/KPE4Z5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Aradaki pulu sonradan attim
Diğer taraf'ta takılı ise sorun yok, aklıma geldi sm takımı ön takarken burç'lar bayaa sıkı geçme uğraştırdı, hatta kendim takamamış'tım usta arkadaş yetişti sağolsun, zeytin yağı ile çakarak zordan geçtiydi ilk takmada, acaba servis yapamadı sadece plastik muhafazayı takıp burç demirini takmamış diyeceğim, öyle olsa daha çok boşluk olurdu.
Garip ,burçlar'da takılmış, aklıma başkaca fikir gelmiyor.
yunusus
08 Ocak 2014, 17:24
Ulan ne ahlaksiz bir firmaya dusmusum arkadas! Adamlar belgeleri bile karsi odemeli olarak gondermis yuh!
yunusus
09 Ocak 2014, 11:11
Plakayi cikardim cok şükür.. stok plakalik saglam olmadigi icin carbon hocam gibi traşlamayi düşündüm once.. daha sonra buna destek yapsam dedim yaptim oldu :)
Resim ozurlu oldum tekrar yukleyeyim sunu ben
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
http://i.hizliresim.com/epYWXo.jpg (http://bit.ly/c25MCx)http://i.hizliresim.com/e2Q9nE.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Carbondioxid
09 Ocak 2014, 11:36
Kesmeden destek yapman daha iyi olmuş, bu sayede tekerden gelen çamurlu suyu bir nebze daha tutar:cat:
Sağsol ampülleri'ne canın gibi bak, bulunmuyor ve elektrikçi arkadaşlar bu kadar iyi yanan sağsol görmedik diyorlar,malesef fabrikada'da yohhmuş:P(gerçi not almışlardı, ararlar elbet 1-2 sene sonra:P)
yunusus
09 Ocak 2014, 12:26
Dün tekrar aradim 39 disli icin donus yapacagiz diyorsunuz kimsenin ipledigi yok ariyorum yetkili arkadas gelmedi o yuzden donus yapamiyoruz diyorsunuz bu adam ise hicmi gelmiyor arkadaş dedim fabrikaya sorduk cevap bekliyoruz elimizde 39 disli yok cevabini aldim. Tamam oyleyse bana cevap alinca banada bi bilgilendirmede bulunursunuz bende sizden cebap bekliyorum dedim kem kum laf cevirip duruyor bende dedim keyfiniz bilir hergun arar rahatsiz ederim benim zamanim cok sikinti degil dedim :) yok agam yok bu distributorden bi nane olmaz. Ben ilk firsatta sunun cizimlerine baslayayim bi fiyat alayim sonrada. Ampullerde sinyallerde sikinti yok. Patlama falanda yapmadi daha sanirim sebebi orjinal aküsü arizali geldiginde ben gidip kendim akü almıştım bu akü degerleri karsiladi zannediyorum.
Carbondioxid
09 Ocak 2014, 12:48
Şimdi aklıma geldi, yana yana arka diş araştırır'iken, bizim arka diş ölçülerinin CRF250L ile aynı olduğunu öğrendim, bunun üzerine 35emre35'e sormuştum stok dişlisi 40 demiş idi, hatta sağolsun İzmir kökenli firma ismi vermişti, demem o ki 39 diş küçük olur sanki maşaya sürter hasar verir gibime geliyor.
Akü'de akıllıca davranmış'sın, ben aylar sonra yeniledim belkide dediğin gibi ampül'ler akü dolayısı ile bozuluyordu.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO