Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
atilas
30 Eylül 2013, 09:10
http://www.hizliresimyukle.net/u/76/59/fe195976_orginal.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:59 ----------
birinci resimde virajda vücudumu yana kaydırmam gerekiyor.çalışarak bunu düzeltmem lazım.doğrusu üçüncü resim.ikinci resimde ayakta değilim,viraja daha yaklaşınca oturmam lazım.tabi bunlar pitte gazlarken lazım.sakin kullanımda gerekli değil.
Carbondioxid
30 Eylül 2013, 09:36
@atilas Elinize sağlık, lütfen devam ediniz sayenizde teknikleri'de öğrenmiş oluyoruz, örneğin son resimde ayak yere neden konulur, ve bu çapta viraja hangi vites/sürat'te girdiniz?
Unutmadan büyük dişli araştırıyorum demişsiniz, sizin arka dişli kaç acaba?, şayet çaplar uyar ise bende küççültme derdindeyim ve elimde kullanılmamış bir 51 dişli daha var, sizinki 41-44 aralığında ise ve uyumlu ise değişelim.
polo34
30 Eylül 2013, 09:41
Son resim guzel gorunuyor, tebrikler:) bende bir gun pistte oyle akrobasi uzerine egitim almak isterdim:)
spil444
30 Eylül 2013, 13:01
http://alfamotosiklet.blogspot.com/search/label/motorkros%20ileri%20seviye%20teknikleri
Carbondioxid
30 Eylül 2013, 13:13
http://alfamotosiklet.blogspot.com/search/label/motorkros%20ileri%20seviye%20teknikleri
Eline sağlık, resimlere bakınca kalbim sıkıştı, düz duvaramı çıkıyor adamlar ne yapıyorsa artık, 1 ay evvel bana göre bayaa dik kayalık bir rampadan motoru sektirerek zıplattım/tırmandım, herşey 3 saniyede bitti ancak bana 20 dakika sürdü gibi geldi yaşlandıkmı nedir:P
meendis
30 Eylül 2013, 16:41
.250 300 dönüm büyüklüğünde telle çevrili sürücü kursları için hazırlanmış sonra ufak bir motosiklet pisti ilave edilmiş bir arazide kullanıyorum.arazide herşey var yol,pist,tarla,mıcır,taşlık alan,patika,hendek,derin traktör izi.arazinin bozuk düzgün bütün yerlerini defalarca turladım..
sözünü ettiğiniz yer ilgimi çekti açıkçası... bu konuda biraz daha bilgi verebilir misiniz? ör:nerededir, herkese açıkmı, kullanım şartları nedir?
atilas
01 Ekim 2013, 01:37
sözünü ettiğiniz yer ilgimi çekti açıkçası... bu konuda biraz daha bilgi verebilir misiniz? ör:nerededir, herkese açıkmı, kullanım şartları nedir?
Hadımköy Nakkaş köyü.Herkese açık.Ücretli.Metin Esentürk sahibi.Nakkaş ın biraz dışında Yeşilbayır istikametinde yol üstü.Konteynırlardan anlaşılır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
Son resim guzel gorunuyor, tebrikler:) bende bir gun pistte oyle akrobasi uzerine egitim almak isterdim:)
Akrobasi biraz farklı,resimdeki daha çok motocros çalışması.dilerim eğitim alırsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------
@atilas Elinize sağlık, lütfen devam ediniz sayenizde teknikleri'de öğrenmiş oluyoruz, örneğin son resimde ayak yere neden konulur, ve bu çapta viraja hangi vites/sürat'te girdiniz?
Unutmadan büyük dişli araştırıyorum demişsiniz, sizin arka dişli kaç acaba?, şayet çaplar uyar ise bende küççültme derdindeyim ve elimde kullanılmamış bir 51 dişli daha var, sizinki 41-44 aralığında ise ve uyumlu ise değişelim.
ilk ve son resimde ayak yere değmiyor.bunun cevabı kısa olmaz.dönüşlerde selenin ön kısmına oturuyorum.arka savrulursa sürücü önde etkilenmez.
benim ön dişli 14 arka 53.arka 55 siparişi verdim.öne 13 bulamadım tornacıda hallediyoruz dediler arka dişli gelince aldığım yerde yaptırıcam.
son resmi anlatayım sorulara daha iyi cevap olur.
sürücü (hocam) ayakta süratle viraja yaklaşıyor.
viraja girmeden uygun sürate düşüyor.(çok hızlıysa frenle(ön fren tek parmakla sıkılır)veya vites düşürerek(debriyaj kullanmadan vites küçülür ve büyür)sürat düşürdü.)
virajdan önce fren veya vites düşürme işi bitiyor.(arka frenle dönüş olur,başka bir tekniktir.)
ayaktayken selenin önüne (bazı durumlarda deponun üstüne) oturuyor .
resimde görüldüğü gibi kalça selenin sol dışına çıkarken,sol bacak içi depoyu sağa doğru bastırıyor.
sağ bacak depoya (sıkıca) bitişik ileri ön tekere doğru uzanıyor denge için.(çok nadir denge bozulursa ayak tabanı yere çarptırılır.)
viraj içinde debriyaj sıkılıp bırakılarak dönüş kontrolü sağlanır.(dönüşlerde debriyaj işi kolaylaştırır.)
amacımız virajda az zaman kaybetmek olduğu için viraj çıkışında ön teker düzeldimi gaza basılır.
kısaca; yavaşla-vites düş-öne otur-motoru yatır-debriyaj-düzelt-gazla
blamir
01 Ekim 2013, 01:51
Merhabalar giriş ücreti ne kadar acaba?
atilas
01 Ekim 2013, 02:38
Merhabalar giriş ücreti ne kadar acaba?
Gidip yüzyüze görüşseniz daha iyi olur.astronomik değil.yeni kurulmuş bir yer.bir sefer gidip bakarsınız uygun bulmazsanız gitmezsiniz.ben 10 sefer kadar gittim her seferinde hızım arttı ve harcadığım enerji azaldı
blamir
01 Ekim 2013, 03:01
Gidip yüzyüze görüşseniz daha iyi olur.astronomik değil.yeni kurulmuş bir yer.bir sefer gidip bakarsınız uygun bulmazsanız gitmezsiniz.ben 10 sefer kadar gittim her seferinde hızım arttı ve harcadığım enerji azaldı
Bana biraz uzak kalıyor. Astronomik değilden kastınız nedir? :) Bir şeyi daha merak ediyorum motor kiralıyorlar mı ?
Carbondioxid
01 Ekim 2013, 05:23
Hadımköy Nakkaş köyü.Herkese açık.Ücretli.Metin Esentürk sahibi.Nakkaş ın biraz dışında Yeşilbayır istikametinde yol üstü.Konteynırlardan anlaşılır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
Akrobasi biraz farklı,resimdeki daha çok motocros çalışması.dilerim eğitim alırsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------
ilk ve son resimde ayak yere değmiyor.bunun cevabı kısa olmaz.dönüşlerde selenin ön kısmına oturuyorum.arka savrulursa sürücü önde etkilenmez.
benim ön dişli 14 arka 53.arka 55 siparişi verdim.öne 13 bulamadım tornacıda hallediyoruz dediler arka dişli gelince aldığım yerde yaptırıcam.
son resmi anlatayım sorulara daha iyi cevap olur.
sürücü (hocam) ayakta süratle viraja yaklaşıyor.
viraja girmeden uygun sürate düşüyor.(çok hızlıysa frenle(ön fren tek parmakla sıkılır)veya vites düşürerek(debriyaj kullanmadan vites küçülür ve büyür)sürat düşürdü.)
virajdan önce fren veya vites düşürme işi bitiyor.(arka frenle dönüş olur,başka bir tekniktir.)
ayaktayken selenin önüne (bazı durumlarda deponun üstüne) oturuyor .
resimde görüldüğü gibi kalça selenin sol dışına çıkarken,sol bacak içi depoyu sağa doğru bastırıyor.
sağ bacak depoya (sıkıca) bitişik ileri ön tekere doğru uzanıyor denge için.(çok nadir denge bozulursa ayak tabanı yere çarptırılır.)
viraj içinde debriyaj sıkılıp bırakılarak dönüş kontrolü sağlanır.(dönüşlerde debriyaj işi kolaylaştırır.)
amacımız virajda az zaman kaybetmek olduğu için viraj çıkışında ön teker düzeldimi gaza basılır.
kısaca; yavaşla-vites düş-öne otur-motoru yatır-debriyaj-düzelt-gazla
53 stok arka dişli aman yarabbi, bilgiler için teşekkürler, tüyoları paylaşmaya devam edin lütfen:cat:
atilas
01 Ekim 2013, 10:08
Bana biraz uzak kalıyor. Astronomik değilden kastınız nedir? :) Bir şeyi daha merak ediyorum motor kiralıyorlar mı ?
pistte ekipman ve eğitim alınabilecek motor var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:48 ----------
53 stok arka dişli aman yarabbi, bilgiler için teşekkürler, tüyoları paylaşmaya devam edin lütfen:cat:
en önemli tüyoyu veriyorum.
Bot,dizlik,dirseklik,vücut koruma,kask,boyunluk ve eldiven
Hocam genç ve amatör ruhlu olduğu için sırf para için yapanlardan daha çabuk ilerliyoruz.
Tekniği refleks haline getirmek için bazen aynı virajda defalarca dönüyorum.
Tur zamanım iki ay önce başladığım güne göre bayağı kısaldı.
atilas
01 Ekim 2013, 13:07
Carbon bizim takıma motor lazım.Satmayı düşünürmüsün.
Carbondioxid
01 Ekim 2013, 21:19
"Bot,dizlik,dirseklik,vücut koruma,kask,boyunluk ve eldiven" Boyunluk harici tümü mevcut bende:cat:
Satarmıyım, sıfır fiyatının üstünde rakam verilirse belki:) yani hayır memnun'um hanzom'dan:cat:
atilas
02 Ekim 2013, 09:20
"Bot,dizlik,dirseklik,vücut koruma,kask,boyunluk ve eldiven" Boyunluk harici tümü mevcut bende:cat:
Satarmıyım, sıfır fiyatının üstünde rakam verilirse belki:) yani hayır memnun'um hanzom'dan:cat:
işin en önemli kısmı güvenlik zaten.
ufak değişikliklerle senin motor uzun yıllar götürür.ikinize mutluluklar.
şehir içi motor kullanımım biraz zayıf.asfaltta ve trafikte kullanımla ilgili tüyolar iyi olur.
Carbondioxid
02 Ekim 2013, 15:45
işin en önemli kısmı güvenlik zaten.
ufak değişikliklerle senin motor uzun yıllar götürür.ikinize mutluluklar.
şehir içi motor kullanımım biraz zayıf.asfaltta ve trafikte kullanımla ilgili tüyolar iyi olur.
Eyvallah, hepimiz sıkıntısız kullanırız inşallah, ancak tüyo istediğiniz şehir içi trafik işte hayatın sınav sorusu bu olmalı, azami dikkat etmeli inanın arazideki kullanımdan daha hayati tehlikeli.
Haddim olmayarak kendimce önerilerim olur elbet şuan için tam hakim olmadığınızı var sayarak sıkışık trafikte aralardan ilerlemeyi "yapmamanızı" öneririm(şimdilik), yolları biliyor iseniz dönüş yapacağınız istikametin şeridinde seyr edin.
Dişli/yarı dişli lastikler olduğunu var sayarak şehir içi yollarda sürat sınırını aşmayınız, frenaj gerçekten kötü(dişli lastiklerde) buna yağıs ıslak zemini dahil etmiyorum bile, kayma olduğunda drift heyecanı kalbe zararlı:)
Motorunuzun sinyalizasyon, far kısa/uzun hüzme gibi tuş/düğmelerine tam hakimyet için, çalıştırmadan biraz antrenman yapmanızda iyi olur.
Sinyalizasyon'u unutmayın ve gerisinde bulunduğunuz araçların sinyalizasyon'unuda göz ardı etmeyin ve güvenmeyin, zira mağara terk insanlara (bazen kravatlı temiz yüzlü olupta, zihniyeti mağara olanlarda var) yada dalgın olanlara dikkat edin, hulasa arazide karşılacağınız tehlikelerden katbe kat fazlası trafikte mevcut.
Sıfır süratte motordan devrilmemek adına hafif tümsekli yerlerde duruş yapmayın, apaçi ile sıfır süratte dönüş yapmak için durduğum yerde, ayağımı boşa atmam ile yere yan kapaklanmam ve fren manetini kırmam bir oldu (bu tip motorlar yerden bayaa yüksek+selede yüksek,185 boy ile kurtaramadım benim hanzoyu, tabii cana geleceğine mala gelsin.)
Frenaj kabiliyetini ölçmek için trafiğe kapalı/nispeten kapalı yerde 1-2 deneme yapın, sakın viraj aldığınız yani direksiyon düz olmadığı zamanda ön frene asılmayın şimdilik.
Can alıcı noktalardan biride benzini depodan eksik etmeyin, zira oldukça küçük hacimdeler, yedeğe sollama yaparken düşmesindense, direkt olarak yedek musluk çıkışını sabit bırakıyorum benim motorda.
Ayna ayarlarınızı duruma göre ayarlayın, benim modelde düz yol ile yokuş/rampa çıkışlarında farklılık arz etmekte, örneğin 10 kilometre kadar tutan rampaya geldiğimde kenara çekilip ayna ayarımı yokuş/rampaya uygun hale getiryorum, rampa sonunda tam tersi işlem, belki sizdeki aynalar bu konuda sıkıntılı değildir.
Sıkışık rodaj isteyen motor olduğunu var sayarak, "kompresyona" dikkat edin, benim başıma geldi neredeyse arka tekeri kitleyecek kompresyonu yaşadım, tehlikeli oluyor bazı durumlarda.
Aklıma gelenler bunlar, kazasız belasız kullanım dileği ile.
atilas
02 Ekim 2013, 20:07
Eyvallah, hepimiz sıkıntısız kullanırız inşallah, ancak tüyo istediğiniz şehir içi trafik işte hayatın sınav sorusu bu olmalı, azami dikkat etmeli inanın arazideki kullanımdan daha hayati tehlikeli.
Haddim olmayarak kendimce önerilerim olur elbet şuan için tam hakim olmadığınızı var sayarak sıkışık trafikte aralardan ilerlemeyi "yapmamanızı" öneririm(şimdilik), yolları biliyor iseniz dönüş yapacağınız istikametin şeridinde seyr edin.
Dişli/yarı dişli lastikler olduğunu var sayarak şehir içi yollarda sürat sınırını aşmayınız, frenaj gerçekten kötü(dişli lastiklerde) buna yağıs ıslak zemini dahil etmiyorum bile, kayma olduğunda drift heyecanı kalbe zararlı:)
Motorunuzun sinyalizasyon, far kısa/uzun hüzme gibi tuş/düğmelerine tam hakimyet için, çalıştırmadan biraz antrenman yapmanızda iyi olur.
Sinyalizasyon'u unutmayın ve gerisinde bulunduğunuz araçların sinyalizasyon'unuda göz ardı etmeyin ve güvenmeyin, zira mağara terk insanlara (bazen kravatlı temiz yüzlü olupta, zihniyeti mağara olanlarda var) yada dalgın olanlara dikkat edin, hulasa arazide karşılacağınız tehlikelerden katbe kat fazlası trafikte mevcut.
Sıfır süratte motordan devrilmemek adına hafif tümsekli yerlerde duruş yapmayın, apaçi ile sıfır süratte dönüş yapmak için durduğum yerde, ayağımı boşa atmam ile yere yan kapaklanmam ve fren manetini kırmam bir oldu (bu tip motorlar yerden bayaa yüksek+selede yüksek,185 boy ile kurtaramadım benim hanzoyu, tabii cana geleceğine mala gelsin.)
Frenaj kabiliyetini ölçmek için trafiğe kapalı/nispeten kapalı yerde 1-2 deneme yapın, sakın viraj aldığınız yani direksiyon düz olmadığı zamanda ön frene asılmayın şimdilik.
Can alıcı noktalardan biride benzini depodan eksik etmeyin, zira oldukça küçük hacimdeler, yedeğe sollama yaparken düşmesindense, direkt olarak yedek musluk çıkışını sabit bırakıyorum benim motorda.
Ayna ayarlarınızı duruma göre ayarlayın, benim modelde düz yol ile yokuş/rampa çıkışlarında farklılık arz etmekte, örneğin 10 kilometre kadar tutan rampaya geldiğimde kenara çekilip ayna ayarımı yokuş/rampaya uygun hale getiryorum, rampa sonunda tam tersi işlem, belki sizdeki aynalar bu konuda sıkıntılı değildir.
Sıkışık rodaj isteyen motor olduğunu var sayarak, "kompresyona" dikkat edin, benim başıma geldi neredeyse arka tekeri kitleyecek kompresyonu yaşadım, tehlikeli oluyor bazı durumlarda.
Aklıma gelenler bunlar, kazasız belasız kullanım dileği ile.
çok teşekkürler Carbon.en az bir yıl şehir içine çıkma imkanım yok.çünkü wr ye kros lastik taktım.egzosuda civic in egzosunun sonunu uydurduk.çıkan ses malum.
sen motoru satmayınca takip ettiğimiz bir ktm vardı bugün anlaştık yarın alıcaz inşallah.
yaza doğru 250 lik bir kros daha alıcaz (gelirse wr250f)
wr seneye boşa çıkacak.SM lastik takıp şehir içine yavaş yavaş çıkıcam.
seneye kadar hazır olurum herhalde şehir içine.
atilas
04 Ekim 2013, 14:19
Bir sonraki ya Triumph Tiger 800XC , yada Hiç.
Carbon internette geçen bir video izledim(linki bulup yazıcam)
iki sürücüyü iki Triumph la Güney Amerika da uçsuz bucaksız bir yere bırakıyorlar.adamlar dağ,çamur,çöl,orman,kar,buz aşıp hedefe varıyorlar.
geçen bir dergidede uzun yolda 10 12 farklı model yol testinde 1200gs ardında kıl payı ikinci oldu Triumph.
Triumph ları takibe başlıyorum.
Carbondioxid
04 Ekim 2013, 15:02
Bir sonraki ya Triumph Tiger 800XC , yada Hiç.
Carbon internette geçen bir video izledim(linki bulup yazıcam)
iki sürücüyü iki Triumph la Güney Amerika da uçsuz bucaksız bir yere bırakıyorlar.adamlar dağ,çamur,çöl,orman,kar,buz aşıp hedefe varıyorlar.
geçen bir dergidede uzun yolda 10 12 farklı model yol testinde 1200gs ardında kıl payı ikinci oldu Triumph.
Triumph ları takibe başlıyorum.
Evet benim imza olur kendileri :) , kısmet nasip meselesi, ancak makina işte budur, tabii bizim klasmanın hafifliği kıvraklığı yok elbette, fakat sesi ıslık çalar gibi zarif ses, ivmelenme , asfalt ve kros arazi sürüşüne uygunluk, sadelik, albeni.... diye uzar gider, 800xc olsun, dahada motor arayışım olmaz herhal.
atilas
05 Ekim 2013, 00:33
Evet benim imza olur kendileri :) , kısmet nasip meselesi, ancak makina işte budur, tabii bizim klasmanın hafifliği kıvraklığı yok elbette, fakat sesi ıslık çalar gibi zarif ses, ivmelenme , asfalt ve kros arazi sürüşüne uygunluk, sadelik, albeni.... diye uzar gider, 800xc olsun, dahada motor arayışım olmaz herhal.
dergiyi buldum.Motor On temmuz sayısı.başlık sekiz uçan cisim.
şöyle yazıyor.
altın madalyayı alan yine gs oldu,ama bu sefer zorlanarak,çünkü İngiliz Triumph birinciliği kıl payı kaçırdı.
http://www.motoron.com.tr/sonsayi.aspx
izlediğim video ve dergideki bu testten sonra Triumph benimde ustalık dönemi motorum olabilir.
atilas
07 Ekim 2013, 14:42
Carbon Apachi yle araziye çıkıyormusun?Jantları değiştirmek çok uzun sürüyormu.Cros jantların üzerinde ayrı fren diski ve dişli varmı,yoksa sm jantlardanmı aktarıyorsun?
Carbondioxid
07 Ekim 2013, 15:01
Araziye yaz boyu çıktım ancak, tam kros'dan ziyade enduronun ağırı diyelim:) av balık aksiyonlarına, ve extrem olmayacak şekilde, evvelden kross motor kullanmadım ancak azrazide 2 kişi ile performansı beni ve arkadaşları mest etti, keçi gibi idi.
Jantları değişim malesef biraz can sıkıyor temel sebebi, sehpa sorunu olması,(hamam taburesine extra yükselteç koyup oturtuyorum koca hanzo'yu :) ) halen bi kriko alıp sanayide sehpa uyduramadım tembellik, sökümü takımı derseniz oda çok zor olmasada, zinciri tekrar germek ayarlamak derken toplamda yarım saat/45 dakika gibi bir zamanımı alıyor.
Sm ve cross ikiside full ve ayrı, disklerde biraz şeklen/estetik olrak fark dışında aynı sayılır :) .
http://l1310.hizliresim.com/1g/7/tcb4s.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://r1310.hizliresim.com/1g/7/tcb71.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Kabul ediyorum ben pasaklıyım :)
atilas
07 Ekim 2013, 17:39
Bu arada dün ilk hasarımı aldım.Hızlı girdiğim virajda kaydım.bacağım gereğinden çok yana açıldı.sağa kayarken sol ayağım
toprağa bastı beden motorla sağa sol bacak sola derken dizim incindi.böylece virajda niçin öne oturulup ileri uzatılan bacağın niçin motordan
çok açılmaması gerektiğini çok iyi anladım.vücut pozisyonum doğru olsaydı kaydığım anda ayak tabanını yere vurup kurtarabilirdim.
arazi kullanımını yazayım biraz.
1-arazide motor dönüşlerde bile gerekmedikçe ayakta kullanılır.
2-işaret parmakları manetlerin üzerinde olur.gerektiğinde debriyaj ve ön frene çabuk ulaşılır.öne çok eğilmeyi engeller.
gaz kontrolü daha rahat olur.
3-dirsekler düşük değil yana açık.ön teker engelleri aşarken kollar amortisör gibi çalışır.
4-bacaklar motoru sıkıca kavrar.
5-inişlerde beden arkaya doğru eğilir.vücut ağırlığı arkaya verilir.
çukur ve tümsek geçişlerindede ağırlık arkaya verilir.
ortalama 2 şer saatlik 13-14 kullanım ve eğitimden sonra
geçtiğim yerlere ben bile inanamıyorum.60-70 e çıktığımız yerler oluyor.
traktör izi dolu tarlaları rahat geçiyoruz.
üzerinde durmasını öğrenince zorluğun çoğunu motorlar hallediyor.
asfaltta dar dönüşleri siz nasıl yapıyorsunuz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------
http://o1310.hizliresim.com/1g/7/tcfzf.jpg
bunlarda bizim motorlar
resimdeki ben olmadığım için kelle gitti.
Carbondioxid
07 Ekim 2013, 17:56
Geçmiş olsun, motorunuz kısrak gibi maşallah:cat:, asfalt ve dar dönüşlerden bahs etmek gerekir ise şahsen, lastiklerime güvenim sıfır, fabrika çayna lastikler, ancak şu çıkarıma vardımki bulunduğum yerde ne ala kebir lastik olsada ova eteğinde bulunan ilçe'm yolları ve çevresi, yazın toz, kışın traktör trafiğinden dolayı çamurlu.
Motor'a güven sürüşüme güven olsada, yol tozluluğun'dan dolayı sıfır frenaj, ve kaplumbağa sürati ile dönüş, oysaki uygun şartlarda süpermoto'nun nasıl hareket kaabiliyeti olduğunu hepimiz biliyoruz, bunlar benim için hem gereksiz, hemde tehlikeli, ancak bir kaç bol virajlı rampa çıkışım oldu, gerek bu lastikler gerek kross tipler ile, garip ancak beklediğimden iyi manevralar yapabildim, bunu ise temiz yol+sıcak hava dolayısı ile yumuşayıp yola tutunan lastiklere bağladım, ancak bu günlerde azami dikkat ile seyr ediyorum.
atilas
07 Ekim 2013, 22:03
Carbon yukarıda yazdığım şekilde arazide ayakta kullanma antrenmanları yapmanı tavsiye ederim.
bir süre sonra Apachi yle yaptıklarına çok şaşıracaksın.ayakta direksiyondan çok vücut ağırlığını sağ veya sol
ayağına vererek arazide izler arasında geçiş yapabilirsin.
eğim aşağı 3. vites gazı köklüyorum en ufak bir tedirginlik yaratmıyor Apachi.
Mehmet Turan
08 Ekim 2013, 00:18
Wr125r de 60 lık arka dişli kullananda var. (Arkadaş çekişi arttırmak için arkayı 60diş yaptı. hız çok fazla değişmedi, gene 100-110 (alıntıdır)
atilas
08 Ekim 2013, 08:58
Wr125r de 60 lık arka dişli kullananda var. (Arkadaş çekişi arttırmak için arkayı 60diş yaptı. hız çok fazla değişmedi, gene 100-110 (alıntıdır)
Mehmet Turan alıntıyı nerden yaptınız.
spil444
09 Ekim 2013, 14:45
müjde carbon dişli sorunu çözüldü istediğin ebatta dişliyaptırabilirsin
https://www.facebook.com/AkhisarMotOcrossYarislari bu sayfada ustanın nosu var buraya bak ben şanslıyım bana yarım saat mesafede
Syanur
09 Ekim 2013, 15:01
Kaç para ki?? Yani dişlinin tamamı yapılıyorsa biraz tuzlu dur. Yok diş sayısı belli dişlilere sadece somun yuvası açılıyorsa uygun olabilir
cenkito
09 Ekim 2013, 18:42
AkhisarMotOcrossYarislari ile itibata gecen oldumu ?
ben de ilerde 46 yada 47 arka dişli yaptırmayı düşündüğümden msj attım
fiyat filan sordum bakalım cvp ne gelecek.
resimlerde komple imal ediliyor, ısıl işlem olayını da yapıyorlarsa iyi yoksa işe yaramaz diye düşünüyorum.
tabi malzeme işlenmiş de gelebilir tam fikrim yok.
Carbondioxid
09 Ekim 2013, 19:10
@spil444 Elinize sağlık:cat:, evet şanslısınız, malesef ben 3-4 gün sonra netice alabileceğim şuan maddi krizdeyim^^
Cenkito'nun dediği konular önemli, sac haddelenmiş ise evet, değil ise 1 haftada çöp olur, ancak bu kadar ciddi göründüğüne göre, mutlaka sağlamdır Cenkito'ya gelecek cevapları bekliyeyim, uygun olur ise banada 43 lazım.
blamir
09 Ekim 2013, 22:34
Wr125r de 60 lık arka dişli kullananda var. (Arkadaş çekişi arttırmak için arkayı 60diş yaptı. hız çok fazla değişmedi, gene 100-110 (alıntıdır)
60 diş yapacaksın ve hız değişmeyecek? Buradan bir hesaplatın bakalım neler oluyor :D Ben Apachi yi bulamadım fakat örnek teşkil etmesi amacıyla kendi motorumu denedim.
Foto burada. Stok 14x42 ben 13x45 yaptım değişimi görün :) Bu bile oldukça etkiliyor.
Hesaplama linki: http://www.gearingcommander.com/
http://s24.postimg.org/q1rz5ijf9/klx.png
Düzeltme. WR125 içinmiş hemen bulup grafiği ekliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:22 ----------
WR125 stok olarak arka dişli 53 geliyormuş :D Oha oldum görünce eve son hız fazla değişmiyor beyler :D Eheheheh yardırın.
cenkito
09 Ekim 2013, 22:56
arkadaslar ugrasmayın buyurun size dişliler ile tork hız oranları
http://www.sprocketcalculator.com/
girin orjınalini ve düşündüğünüz son halini neyse hali çıksın faliii :queen:
blamir
10 Ekim 2013, 01:29
arkadaslar ugrasmayın buyurun size dişliler ile tork hız oranları
http://www.sprocketcalculator.com/
girin orjınalini ve düşündüğünüz son halini neyse hali çıksın faliii :queen:
Benim verdiim site daha iyi :D
cenkito
10 Ekim 2013, 01:43
bana daha karısık geldi, bu basit ama sonuclar ne kadar güvenilir bilemem
cenkito
10 Ekim 2013, 11:34
@spil444 Elinize sağlık:cat:, evet şanslısınız, malesef ben 3-4 gün sonra netice alabileceğim şuan maddi krizdeyim^^
Cenkito'nun dediği konular önemli, sac haddelenmiş ise evet, değil ise 1 haftada çöp olur, ancak bu kadar ciddi göründüğüne göre, mutlaka sağlamdır Cenkito'ya gelecek cevapları bekliyeyim, uygun olur ise banada 43 lazım.
:queen: müjde cvp geldi :queen:
sadece
05326218672 hüseyin bey ile görüşün
yazıyor.
:pr: sanki ben telefon acmayı bilmiyorum :mrgreen:
facebook sayfasında zaten bu numara vardı :)
Carbondioxid
10 Ekim 2013, 11:58
:queen: müjde cvp geldi :queen:
sadece
05326218672 hüseyin bey ile görüşün
yazıyor.
:pr: sanki ben telefon acmayı bilmiyorum :mrgreen:
facebook sayfasında zaten bu numara vardı :)
)))
Ben'den günah gitti meşgule düşünceye değin aradım, ancak cevap verilmedi:farao:
cenkito
10 Ekim 2013, 12:01
ben ilerde almayı dusundugumden aramadım
ön bilgi olsun diye faceden sordum ama oradanda yanıt alamadım :)
spil444
10 Ekim 2013, 12:18
alla alla halbuki ben görüştüm dün akşam üstü beni kendisi aradı bilgi vermek için ancak 44 dişliye 170 tl deyince vazcaydım..
cenkito
10 Ekim 2013, 12:24
o ne fiyatmıs öle :sunny:
bende aramadan vazcaydım sagol bilgi için
blamir
10 Ekim 2013, 12:30
Beyler bayanlar neden Ebaydan bakmıyorsunuz?? 170TL ciddi para. Yada wemoto.com var mail atıp bi sorun. Motor modelini söyleyin yardımcı oluyorlar. Ben klx e ve yz ye sarf malzemelerini buradan alıyorum. Wemoto.com da TR ye alınan ürünlerde ekstra %20 Vat indirimi oluyor :D dadından yenmiyor.
Carbondioxid
10 Ekim 2013, 12:36
alla alla halbuki ben görüştüm dün akşam üstü beni kendisi aradı bilgi vermek için ancak 44 dişliye 170 tl deyince vazcaydım..
Eyvallah, aynen, az evvel kendisi aradı tl şarj'da imiş, hülasa malzeme dayanıklı alüminyun, her tip zincir ve diş sayısına göre yapılabilmekte imiş, iter isim yazdırın ister baaşka şey yada tipinde estetik isteyin mümkünmüş, ancak fiyat aynen banada 170 tl dendi, :king:
Syanur
10 Ekim 2013, 15:17
Benim verdiim site daha iyi :D
Senin siten çok karışık yaaa, bana ne :)
bana daha karısık geldi, bu basit ama sonuclar ne kadar güvenilir bilemem
Evet ben çok severim bu sayfayı :cat:
Mihendis adamsın güvenilirlik derken neyi kastettin yav :) Bilidği 44dişli çapındaki arka teker şukadar dönerse 48 dişli çapındaki arka teker nekadar döner diye yapılan ters/düz orantı problemi gibi. Arka tekerin orjinal dişlilere göre dönüş sayını 100 kabul edersen sonradan çıkan sonuç da 97 ise, son süratin %3 düşüyor ama paralelinde de çekişin(torkun) %3 artıyor diye hesaplıyor.
Yanlış mıyım ? :)
Son sürat hesabı neredeyse tamamen doğru, sonuçta ulaşabildiğin son devirde tekerlerin dönme oranı belli bu da senin hızını belirliyor. Ama aşırı arka dişli küçükltmek hesaplanan yüksek son sürati getirmez çünkü motor gücü o süratteki teker sürtünmesine ve rüzgar direncine yenik düşer, hesaplanan hıza çıkamayabilir. O yüzden neredeyse doğru dedim :wiinkk:
Çekiş için de diyeceğim şu ki, arka dişliyi çok büyütmek çekişi artırır ama vites değişimine daha sık ihtiyaç duyarsınız. O vakit de drag yarışı gibi bir hızlanma denediğinizde sürekli vites değişimi ile vakit kaybettiğinizden toplamdaki hızlanmanız süre olarak yavaş olabilir. Ama bu durumda herhangi bir viteste kısa süreli de olsa güçlü bir çekiş yakalarsınız, sonra bir diğer vitese geçmenizi ister. Tabi benim motorum gibi DOHC 4V motorunuz var ise üst devirlerin biraz daha tadını çıkartabilirsiniz :cherry:
Beyler bayanlar neden Ebaydan bakmıyorsunuz?? 170TL ciddi para. Yada wemoto.com var mail atıp bi sorun. Motor modelini söyleyin yardımcı oluyorlar. Ben klx e ve yz ye sarf malzemelerini buradan alıyorum. Wemoto.com da TR ye alınan ürünlerde ekstra %20 Vat indirimi oluyor :D dadından yenmiyor.
Yardımcı oluyorlar da motorun modelini sorduklarında Apachi XZ*** vs, vs, dediğinde pek yardımcı olamıyorlar. Bu motorun arka dişlisi başka hangi bilindik motorun arka dişlisi ile uyumlu acaba (yuva ve kalınlık olarak vs,vs,)
Carbondioxid
10 Ekim 2013, 15:30
@Syanur Uzuun araştırmalar sonunda Honda Crf serisi ile benzer olduğunu çıkardım, ancak son sürat işi hesabı garib olur, bende 2 takım var kros ve sm, ve sm takıma küçültmeyi hedefliyorum ilk olarak, bu arada senin yarayı deşelim ne haber senin janavar'dan?, bide ilk fırsatında senin arka dişli ölçülerini fotolu/fotosuz big boreni görelim artıkın:cat:
Syanur
10 Ekim 2013, 15:51
Şerefli Mondial !!! Süründürüyor beni, söyletmeyin... :jocolor:
ermanay
10 Ekim 2013, 15:51
Arkadaşlar yedek parça konusunda sıkıntı çekiyorum.Motor bloğu parçaları için her arayışımda 15 gün sonra cevabı alıyorum ancak sonuç yok.Yardımcı olabilecek arkadaşlar bana ulaşabilir mi ?
spil444
10 Ekim 2013, 16:36
carbon yıldırım motorsiklette dişlileri ölçüleriyle beraber verdiklerini görmüştüm bi bak istersen sen ölçtün nede olsa dişlini.
Carbondioxid
10 Ekim 2013, 16:51
@Syanur Anlaşıldı daha'da üstüne gitmeyeyim :mrgreen:
@ermanay Yanlış başlığamı yazdınız yoksa sizdede apachi'mi var bilemedim, ancak zaten pek fark etmiyecektir, benimde fabrika ile yıldızım barışık değil ilk günden beri :)
@spil444 Siz ne yaptınız son usta malum, sizin dişli için formülünüz ne oldu? evet yıldırım motor'u, dişli arayışlarımda sahibinden'de gördüm ve verilen dişli ölçüleri CRF tipleri ile bağıntılı ve benim hanzo ile aynı, artık hakikaten sıkıldım ben, nefret etsemde büyük şehirlerin avantajlarını yaşamak başka, Allah nasip/kısmet eder ise yarın bu işi bir şekilde çözümleyeceğim yetti artık.
spil444
10 Ekim 2013, 17:49
sabırla bekliyorum son fiyattan sonra senin yeni havadislerde olumlu olmassa manisa sanayisine motorla gidip bizzat fiyat araştırmayı düşünüyorum birkaç dişli ustası varmış motor satıcısı ve eski kros yarışçısı bi abimiz yol gösterecek
ermanay
10 Ekim 2013, 18:05
@Carbondioxid doğru başlıktayım bi yakınımda var 17 hp olan ama bir türlü parça bulamıyoruz yatıyor motosiklet :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO