PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

spil444
26 Temmuz 2013, 14:59
teşekkürler en iyi çözüm tornacı gibi görünüyor gerçekten bende öyle yapmaya karar vberdim.

Carbondioxid
26 Temmuz 2013, 20:58
teşekkürler en iyi çözüm tornacı gibi görünüyor gerçekten bende öyle yapmaya karar vberdim.

Cnc olmalı (ve torna ustası evvel'den benzer ince işleri yapmış olmalı), ve arka jantınızı göbeği ile birlikte götürmelisiniz, ( zira fabrikasından gelen dişli ile göbek delikleri birbirini karşılamadı, muhtemelen problem çıkabilir ölçü ile yaptırmak en iyisi diye, usta böyle tavsiyede bulundu) tabii evvela arka maşa, zincir gerildiğinde problem olacak'mı? olmayacak'mı? diye bir ustaya gösterin, ben henüz yaptırabilmiş değilim, işlergüçler mani:/

cenkito
26 Temmuz 2013, 21:42
motorun orjınal dişlisini götürmeniz sabitleme,montaj yerlerinin yapılması için yeterlidir

dişliyi siz imal ettirecekseniz eger tavsiyem su jeti, lazer le kestirmeniz,
daha sonrada işin olmazsa olmazı ısıl ilşeme tabi tutulup metalin sertlik,tokluk ..vs gibi özelliklerinin
değiştirilip dişli olarak kullanıma uygun hale getirilmesidir.
ham metalden yapılan ısıl işlem görmemiş dişliniz maximum 9-10 günde iş görmez hale gelecektir

spil444
27 Temmuz 2013, 12:26
bizim sanayide yıllardır bu işi yapan ustalar var bundan 15 yıl önce iki zamanlı 250lik bi suzikiye yaptırmıştık

suatt22
28 Temmuz 2013, 18:20
yeni fotolar bekliom senden neler yapıosun anlat

Syanur
28 Temmuz 2013, 21:47
@carbon hayırdır motoru satışa mı çıkardın sen ??? :silent:

Carbondioxid
29 Temmuz 2013, 00:14
@suatt22

Malesef foto çekemiyeceğim, balık avı düşünüyorduk buraların tadı tuzu yok gibi, arkadaşlarda evcimen oldular, dolayısı ile foto video yok:salut:

@Syanur

Hayır, ancak arada dürtülüyorum, satlık'mı diyenler 7000 kişiyi geçmiştir :P ancak fiyatıda 7000 deyince, katır tepmiş gibi kaçmaya başlıyorlar, kaça aldın'ki? dediklerinde, rakam söyleyince suratları seksen karış limoni, sarımtrak olup ışık hızında kaçıyorlar. (satlığa çıkartmayı düşünmüyorum taa'ki inşaallah Triumph gelinceye değin)
Hülasa bu motor tahminen 10 sene bende durur :) ancak Triumph bütçem olur ise anında alırım, uslu uslu yatsınlar koyun koyuna.

suatt22
29 Temmuz 2013, 00:26
bırak balığı sen teker yapıonmu teker :) ben sana yollarım balık

Carbondioxid
29 Temmuz 2013, 00:46
bırak balığı sen teker yapıonmu teker :) ben sana yollarım balık

10 sene evvel olsa idi "belki" düşünür'düm :king:


Balık için sağol kendi balığımı, kendim....... :)

suatt22
29 Temmuz 2013, 00:59
o kadar yaşlımısn ya balık istemiosan tavuk yollarız :)

Carbondioxid
29 Temmuz 2013, 01:06
o kadar yaşlımısn ya balık istemiosan tavuk yollarız :)

Fizken değil diyelim 33'ü bulduk, ne demiş yazar "yaş otuz beş yolun yarısı" hülasa biyerimi kırıp kaynaması için 8-9 ay beklemek, sonrası kış aylarında ıhh pıhh sızlıyor, fena demek istemiyorum :)

suatt22
29 Temmuz 2013, 01:09
üstad allah korusun bir yerini kırmanı istemiyorum sadece neler yapıon onu anlat motor nası sorun çıkarttımı şu ana kadar ayıpsın :)

Carbondioxid
29 Temmuz 2013, 17:32
@suatt22

Amin cümlemizi korusun yüce Allah, motora gelince çok şükür şuan birşeyi yok, ancak jant rulman/bilyeleri değişmeyi düşünüyorum, zira pek çok çinlide mevcut adi rulman konmuş hissi var bende.
Performans dersen, yüksek devirde hanzo, 5 viteste ise kendisini yırtmadan 60 kilmetre ideal, 118 km ye cıkmak için redline istiyor, onuda saniyeler içinde yapabiliyor hanzo'm.

ozgur325
01 Ağustos 2013, 18:00
apache 27.20 hp 8.700 TL

honda crf L 22,8 hp 10.500 TL

mondial 250 extreme 16 hp 7.800 TL

@Carbondioxid kardeşim vaziyet bu iken nasıl bir tercih yapılmalı, apache kullanıcısı bir sen varsın o yüzden sana soruyorum. Ama yedek parça, parça kalitesi ve servis olaylarını da göz önünde bulundurarak bir değerlendirme yaparsan çok makbule geçer. Mondial piyasada sıfırı tek tük var ve şu an getirilmiyor, apache yaygınlık kazanır mı bilmiyorum ve kalite olarak bir fikrim de yok, hondaya ise o parayı vermek mantıklı mı meçhul. Yorumlarını bekliyorum, saygılar.

Syanur
01 Ağustos 2013, 18:10
apache 27.20 hp 8.700 TL

honda crf L 22,8 hp 10.500 TL

mondial 250 extreme 16 hp 7.800 TL

@Carbondioxid kardeşim vaziyet bu iken nasıl bir tercih yapılmalı, apache kullanıcısı bir sen varsın o yüzden sana soruyorum. Ama yedek parça, parça kalitesi ve servis olaylarını da göz önünde bulundurarak bir değerlendirme yaparsan çok makbule geçer. Mondial piyasada sıfırı tek tük var ve şu an getirilmiyor, apache yaygınlık kazanır mı bilmiyorum ve kalite olarak bir fikrim de yok, hondaya ise o parayı vermek mantıklı mı meçhul. Yorumlarını bekliyorum, saygılar.

İmza: Saygılı Apachi ! ::gazla::

::blusssh:

ozgur325
01 Ağustos 2013, 18:17
İmza: Saygılı Apachi ! ::gazla::

::blusssh:

İlginç motor olayına yorum yapmamışsın ilk defa :P::144::

Syanur
01 Ağustos 2013, 18:29
İlginç motor olayına yorum yapmamışsın ilk defa :P::144::

Ben anlamam ki motordan :thumright

Motor dediğiniz motosiklet mi oluyor :silent:

cenkito
01 Ağustos 2013, 18:57
Ben anlamam ki motordan :thumright

Motor dediğiniz motosiklet mi oluyor :silent:

ben anlamam sadece biner gezerim mi diyorsun yani :)

Syanur
01 Ağustos 2013, 19:15
ben anlamam sadece biner gezerim mi diyorsun yani :)

" Biz satıcı diiiliz abicim biz yiyiciyiz,,, yesenize olum :pale: "

:wiinkk:

Carbondioxid
02 Ağustos 2013, 05:47
apache 27.20 hp 8.700 TL

honda crf L 22,8 hp 10.500 TL

mondial 250 extreme 16 hp 7.800 TL

@Carbondioxid kardeşim vaziyet bu iken nasıl bir tercih yapılmalı, apache kullanıcısı bir sen varsın o yüzden sana soruyorum. Ama yedek parça, parça kalitesi ve servis olaylarını da göz önünde bulundurarak bir değerlendirme yaparsan çok makbule geçer. Mondial piyasada sıfırı tek tük var ve şu an getirilmiyor, apache yaygınlık kazanır mı bilmiyorum ve kalite olarak bir fikrim de yok, hondaya ise o parayı vermek mantıklı mı meçhul. Yorumlarını bekliyorum, saygılar.

1. Beygir gücü kağıt üstünde olmamakla beraber, o gücü ve hırçınlığını redline seviyesinde vermekte

2. Honda beygir olarak beni tatmin etmediğinden buna yöneldim, kesinikle pişman değilim

3. Yedek parça teminleri sıkıntılı diye düşünüyorum zira sağ sol ampulleri stoklarında yok, ana merkez ile görüştüm orada yok, garip ampülü gündüz bayaa iyi yanmakta,"SINLETE H21W-E4"(şuan bulamıyorum, sinyalleri Led'e çevirmeyi düşünüyorum)

4. Parça kalitesi, bana göre bayaa iyi, ancak temini sıkıntı, görenler çinliden gömlek derece üstün olduğunu bilhassa şasisinin dayanıklı olduğunu söylediler.(motor bloğu ve karbüratörede ben'den tam not)

5. Karayolunda ağız tadı ile 90 kilometre hızda seyretmek zor, 5 vitesli olan bu araç gaz acınca "Hanzo" oluyor birden redline 5. vites sonlanıyor, kısınca 60 lara düşük devirle seyr ediyor.

6. Dişli ile oynanıp "ARKA" karayolunda tatlı sürüş elde edilir "yüzde yüz emin olmakla beraber", mevcut 51 arka ön 13 ile sm lastikte olsa uzun seyahate çıkmak demek benzin sarfından başka getirisi olmamak demek derim, tabii sollama yaparken Hanzo gücünü hissetmek paha biçilemez) işte herşeye değen özelliği.

7. Diğer motor çeşitleri için bir şey diyemiyeceğim tecrübem olmadı o markalar ve modelleri ile, ancak rahatlıkla Honda benim kullanma tercihlerimin dışında kaldı gücsüz oluşundan ötürü.



Hülasa bu alet bir Hanzo'dur, ehill eller'de eminim'ki kross madalya/kupasını havaya kaldırır klasmanında, dengeli, yüksek devirde tehlikeli şekilde atak, 2 kişi için uygun olmayan, "SAFKAN BİR ARAZİ ARACI" stok hali ile uzun yol gezi aleti değil. (servisleri için birşey diyemiyeceğim bulunduğum yerde yok, olsada şahsen götürmezdim)) )

Umarım yardımım dokunmuştur.

cenkito
02 Ağustos 2013, 09:57
" Biz satıcı diiiliz abicim biz yiyiciyiz,,, yesenize olum :pale: "

:wiinkk:

:silent: ben anlamadım fransız kaldım azıcık ::sos::

ozgur325
02 Ağustos 2013, 12:05
1. Beygir gücü kağıt üstünde olmamakla beraber, o gücü ve hırçınlığını redline seviyesinde vermekte

2. Honda beygir olarak beni tatmin etmediğinden buna yöneldim, kesinikle pişman değilim

3. Yedek parça teminleri sıkıntılı diye düşünüyorum zira sağ sol ampulleri stoklarında yok, ana merkez ile görüştüm orada yok, garip ampülü gündüz bayaa iyi yanmakta,"SINLETE H21W-E4"(şuan bulamıyorum, sinyalleri Led'e çevirmeyi düşünüyorum)

4. Parça kalitesi, bana göre bayaa iyi, ancak temini sıkıntı, görenler çinliden gömlek derece üstün olduğunu bilhassa şasisinin dayanıklı olduğunu söylediler.(motor bloğu ve karbüratörede ben'den tam not)

5. Karayolunda ağız tadı ile 90 kilometre hızda seyretmek zor, 5 vitesli olan bu araç gaz acınca "Hanzo" oluyor birden redline 5. vites sonlanıyor, kısınca 60 lara düşük devirle seyr ediyor.

6. Dişli ile oynanıp "ARKA" karayolunda tatlı sürüş elde edilir "yüzde yüz emin olmakla beraber", mevcut 51 arka ön 13 ile sm lastikte olsa uzun seyahate çıkmak demek benzin sarfından başka getirisi olmamak demek derim, tabii sollama yaparken Hanzo gücünü hissetmek paha biçilemez) işte herşeye değen özelliği.

7. Diğer motor çeşitleri için bir şey diyemiyeceğim tecrübem olmadı o markalar ve modelleri ile, ancak rahatlıkla Honda benim kullanma tercihlerimin dışında kaldı gücsüz oluşundan ötürü.



Hülasa bu alet bir Hanzo'dur, ehill eller'de eminim'ki kross madalya/kupasını havaya kaldırır klasmanında, dengeli, yüksek devirde tehlikeli şekilde atak, 2 kişi için uygun olmayan, "SAFKAN BİR ARAZİ ARACI" stok hali ile uzun yol gezi aleti değil. (servisleri için birşey diyemiyeceğim bulunduğum yerde yok, olsada şahsen götürmezdim)) )

Umarım yardımım dokunmuştur.

Değerlendirme için teşekkürler, yardımcı oldu bayağı, bu motorun arka dişlisini 41 bile yapsan zorlanacağını zannetmem, böylece yakıt düşeceği gibi uzun yola da daha yatkın olacaktır.

Syanur
02 Ağustos 2013, 14:32
Değerlendirme için teşekkürler, yardımcı oldu bayağı, bu motorun arka dişlisini 41 bile yapsan zorlanacağını zannetmem, böylece yakıt düşeceği gibi uzun yola da daha yatkın olacaktır.

Seni fabrikalar mühendis yapmayanlar utansın, kahrolsun... Bu adam sadece dişli değiştirerek dünyayı 1 tur fazla döndürebilr ama kıymetini bilmiyorlar!! :queen::queen::queen:

ozgur325
02 Ağustos 2013, 14:47
Seni fabrikalar mühendis yapmayanlar utansın, kahrolsun... Bu adam sadece dişli değiştirerek dünyayı 1 tur fazla döndürebilr ama kıymetini bilmiyorlar!! :queen::queen::queen:

Bana bir kaldıraç verin syanürün fren manetini yerinden oynatayım ::139::

Carbondioxid
02 Ağustos 2013, 17:08
Değerlendirme için teşekkürler, yardımcı oldu bayağı, bu motorun arka dişlisini 41 bile yapsan zorlanacağını zannetmem, böylece yakıt düşeceği gibi uzun yola da daha yatkın olacaktır.

Yakın zamanda, inşallah 43' arka dişli yaptıracağım, benimde tahiminim rahatça kaldırabilir, bakalım buradan sonuçları paylaşırım.

ozgur325
16 Ağustos 2013, 12:00
Uzun zamandır hiç hareket yok, senden bilgi bekleyen bi dünya insan var unutma bizi :mrgreen:

Syanur
16 Ağustos 2013, 15:03
Adam daha neyin bilgisini versin hacı :sunny:

Sen önce hangi motoru istediğine karar ver, gençsin delikanlısın, kanın kaynıyor, aklın başka göbeğin başka oynuyor. Motor seçiminde zorlanıyorsun anlıyorum. Para da yok zaten. Bence sen şöyle kenarda oyna. Bisiklet vardı benim garajda, onu vereyim ben sana ??

:)

cenkito
16 Ağustos 2013, 22:17
Adam daha neyin bilgisini versin hacı :sunny:

Sen önce hangi motoru istediğine karar ver, gençsin delikanlısın, kanın kaynıyor, aklın başka göbeğin başka oynuyor. Motor seçiminde zorlanıyorsun anlıyorum. Para da yok zaten. Bence sen şöyle kenarda oyna. Bisiklet vardı benim garajda, onu vereyim ben sana ??

:)

cok sertsin bu aralar be kardesim :)

Carbondioxid
17 Ağustos 2013, 00:51
Uzun zamandır hiç hareket yok, senden bilgi bekleyen bi dünya insan var unutma bizi :mrgreen:

Pekala, motor tek kişilik dizayn edildiğinden, yolcu pegi uydurup kullanıyorum (dez avantajı, egzost birleşim yerinden ayrılmakta, tekrar sıkılmak istemekte tabii düşük vites dğil ancak 3 ten yukarı viteslerde ve rüzgar ile, hiss edilir kayıp var, ancak yüksek devir çevrilince onuda tımnlamıyor, Hanzo'm :) ) 75+70kg+10kg malzeme ile zorlanmadan 2 kişi ile balık macerası yaptık, dik sert koşullar olmasada, diğer sınıfların zortlayacağı yerlerden güle oynuya gectik.

Arka dişin büyüklüğü, ve 1. vitesin kısalığını, torkun yüksekliğini tam kavradık, ancak dişli düşürme fikrim devam ediyor, henüz yaptırabilmiş değilim, kısmet ise 46'ya düşüreceğim, tamalandığında kısmet ise buradan rapaorlarım.

Radyatör Hatay kavurucu sıcaklarında cokta iyi performans saglamıyor, neyseki müşürü yok direkt motordan alıyor devridaimi, Fan'da yok unutmadan, tabii ne yapsın ben diyen soğutma sistemi olsa bu sıcaklarda fasa fiso.

cenkito
17 Ağustos 2013, 09:37
Pekala, motor tek kişilik dizayn edildiğinden, yolcu pegi uydurup kullanıyorum

sunu da ilave edeyim ki motorla trafik cevirmesine girdiğinizde eger ruhsatta da soför +yolcu sayısı 1 geciyorsa fazla yolcudan direk ceza yazıyorlar
ben senin hatayda oldugunu bilmiyordum , bizde adana sıcaklarında kavrulmaktayız,
hava sogutmalıların en zor test bölgelerinden birindeyim

Carbondioxid
17 Ağustos 2013, 21:32
@cenkito

Eyvallah, hatırlatma için, elbette ruhsata işli, bu alet cross'tan süpermoto'ya, süpermoto'dan cross'a surat değiştirme yeteneğine sahip bir alet binbir suratlı, ancak fabrika etiketleri ve manuelde taşıma kapasitesi belirlemiş, ve bunu onaylıyorum 2 kişi için egzost'katalizör bağlantısı problemi mevcut, aklıma, ısıya mukavemetli esnek hortum geldi, tabi o kadar ısıya hangi hortum dayanır bilemiyeceğim, bunun dışında şuan sıkıntım yok.

Onurkahraman
17 Ağustos 2013, 22:47
@cenkito

Eyvallah, hatırlatma için, elbette ruhsata işli, bu alet cross'tan süpermoto'ya, süpermoto'dan cross'a surat değiştirme yeteneğine sahip bir alet binbir suratlı, ancak fabrika etiketleri ve manuelde taşıma kapasitesi belirlemiş, ve bunu onaylıyorum 2 kişi için egzost'katalizör bağlantısı problemi mevcut, aklıma, ısıya mukavemetli esnek hortum geldi, tabi o kadar ısıya hangi hortum dayanır bilemiyeceğim, bunun dışında şuan sıkıntım yok.

Dostum cross jant ve lastikleri nereden kaç liraya temin ettiğini merak ettim... Bir de bolca fotoğraf bekliyorum senden=)) rx250 den ağzın dilim burnum yandı,, zar zor sattım,, bi çinliye güvenemiyorum artık... şu motoru husquvarna yapsa gider yapışırım

Carbondioxid
18 Ağustos 2013, 13:15
Dostum cross jant ve lastikleri nereden kaç liraya temin ettiğini merak ettim... Bir de bolca fotoğraf bekliyorum senden=)) rx250 den ağzın dilim burnum yandı,, zar zor sattım,, bi çinliye güvenemiyorum artık... şu motoru husquvarna yapsa gider yapışırım

Lastikler , jantlar , diskler , zincir , dişli ,set olarak, bulunduğum yerde servisi olmayışından ötürü , usta arkadaşımız vasıtası ile direkt olarak fabrikasından sipariş edildi, 1300+ mal oldu, sm jantlar,lastikler,diskler, yedekte ancak göbek rulmanlarının değişmesi gerekmekte, uygun rulmanlar beklenmekte (kaliteli rulman arayışı)

Motor'u arayışınız güç/tork ise 250 cc ler içinde yamaha wr250/ ve güç olarak bundan yüksek spesyaller haricinde, eminim diğerlerini mezara yollar bukadar net.

Ancak ufak tefek sıkıntıları mevcut, elektrik düzeninde ön far ampulu yüksek watt değerle değişmeli, şahane aydınatan gündüz bile far dilen sağ/sol sinyall ampüleri bulamıyorum, fabrikada dahi yokmuş, aynalar arada gevşiyor, sıkmak gerek, 2100 km devirdi motor, 3 defa gevşek vida bulup sıktım 1. ayak freni alyeni, 2.motor sabitleme somunu idi, 3. tehlikeli şek,lde oynanmış uydurulmuş arka göbek dişli somunarı Allah yüzüme bakmış, dişli yuvalarını genişletip göbeğe uydurmuşlar.

Şasi şahane,(evelden suzuki cross kullanmış bir abimizin görüşü), hülasa benim ihtiyaçlaımı karşıladı, kronik sorunu Allaha şükür şuana kadar yok, benizin sarfiyatı performans ihtiyacımdan ötürü yüksek, bunda asırı sıcak hava, buharlaşma etkende olabilir.

Foto istemişsiniz özel bir yerinin fotosu ise olur, genel foto ise Sıla'dan yoruldum şarkısı bana gelsin :queen:

vLr3tG7xI6Y

Syanur
19 Ağustos 2013, 02:17
cok sertsin bu aralar be kardesim :)

Ama o kardeşimiz biraz sert seviyor, ben ruhunu biliyorum onun :mrgreen:

Motorunu çaldırdıktan sonra sık sık yanına uğruyorum, teselli ediyorum. Ama ne yapacağını şaşırdı o da tabi, hoşgörü lazım kendisine :wiinkk:


Buarada bu aletlerde müşür ve fan olayının olmayışı cidden şarşırttı beni... :pale:

ozgur325
28 Ağustos 2013, 18:27
Ama o kardeşimiz biraz sert seviyor, ben ruhunu biliyorum onun :mrgreen:

Motorunu çaldırdıktan sonra sık sık yanına uğruyorum, teselli ediyorum. Ama ne yapacağını şaşırdı o da tabi, hoşgörü lazım kendisine :wiinkk:


Buarada bu aletlerde müşür ve fan olayının olmayışı cidden şarşırttı beni... :pale:

Muhtelif sayfalarda hep de aynı kullanıcının dilinden dökülmüş karılar hamamına yakışır yorumlar buluyorum neden acaba :queen:

Bu arada başlığın ve motorun sitedeki yegane sahibi arkadaş her türlü bilgi paylaşımından dolayı teşekkürler :rendeer: en sonunda gaza gelip alacam ben de apaçi olacam ya hadi hayırlısı bakalım :)

Syanur
28 Ağustos 2013, 18:36
Aman aslan parçası, sen gaza felan gelme. Ben seni çözdüm... Sen de diğerleri gibi hiçbirşeye karar veremeyen ve aynı zamanda hiçbirşeyi de içine sindiremeyen yani bir nevi kocası tarafından birtürlü tatmin edilemeyen mahalle karısı gibisin... :cherry: -_-

Sana biz sikuter alalım bak, hadi gel... :wiinkk:

Carbondioxid
30 Ağustos 2013, 03:19
Bu modeli alan/almaya niyetli olan kimselere bendenizden inciler

1. Karbüratör'ü mutlaka elden geçirp güzelce temizlenmeli (marş dahi basmadan)

2. Süpermoto jant göbekleri/dişli sökülüp göbekte yiv varmı tam olarak karşılıklımı kontrol edilmeli marş dahi basmadan!(Geç fark ettim verilmiş sadakam varmış!)

3. Benzin konmadan evvel!!!, depo tamamen sökülüp yıkanmalı, varsa(ki var!) plastik çapakları yakılmalı(ben öyle yaptım memnunum)

4. İster cross ister süpermoto olsun teker göbek rulmanları kaliteli olanlar ile değişmeli( geç fark ettim doğrusu ses ile fark ettim, Allah yüzüme bakmış verilmiş sadakam varmış! ön rulman kitlemiş ve ben mübağalasız 100 kilometreden fazladır o şekilde kullanmışım, hamd olsun işte olağan üstülük diye buna derim.)

5. Çalışmada rölanti/hava ısınmada sorun yaşayanlar olur ise! hava filitresinde değişiklik yapılmalı(yapıldı) depo havalandırma sübabı iptal edilmeli(ben ettim)

6. Bulunduğunuz yerde en temiz benzini satan yerden benzin alınl yoksa ilk günden altın sarısı egzost'unuz olur, sebebi, kontamine/yağ oranı yüksek yakıt sonucu, yanmayan artıklar egzost katalizöründe yanmakta ve aşırı ısı, egzost renk kararmasına sebeb olmakta (benzinliği 3. değişimde "nispeten temizi bulunca fark ettik")

7. Motosiklet tek kişi olarak dizayn edilmiştir, buna rağmen, 2 kişi ilede tatminkar performansı vardır, ancak! 2 kişi ile sürüş sonrası performans düşer sebebi direkt olarak, egzost/katalizör birleşim yerindeki bağlantının yükten dolayı, ayrılması sonucu olur, hiss edilir derecededir, çözümü tekrar sıkmaktır.

8. İmkanınız var ise! lastik! değişin kaliteli bilindik markalar ile, hem süpermoto hem cross lastikler, malesef bayağı malzemeden, crosslar hadi diyelim çamurda/toprakta fark etmez, ancak süpermotom var, şöyle yatarım böyle viraj alırım derseniz Allah muhafaza hastahanede yatarsınız!!!.

9. Sağsol sinyal ampüllerine gözünüz gibi bakın ilginçtir, motoelektirk'çisi olan arkadaşlar sağlam olanları örünce bukadar net aydınlatan görmedik diyorlar, malesef bulunmuyorda, bi taraf orjinalken malesef dğer tarafı kısa devre sık yanıp sönen zayıf ampüller ile kullanıyorum, hulasa gelen orjinal ampüllerin değerini bilin(sinlete 12v21w -e4-H21w- bulursanız banada haber edin)

10. Ön far ampülü mutlaka yüksek watt ile değişin, 3. defa patlayınca değerleri aklımda değil ancak yüksek watt ile değiştirdik sorun yok.

11. Plakalık, arka plastik çirkef uzvu traş edin)) plakalık için bendenizin yaptığı gibi, 2 adet lama ile uydurun daha sağlam daha estetik.

12. Sıksık yağ değişin(rodaj safhasında) zira etikette ilk 56 kilometrede değişin sonraki 100 de, ve 300 de ve sonrasında her 300 km'de kendi kuruntumla yağı değiştim, bunlara harfiyyen uydum, ilk değişimlerde, mikron incelikte(parça tane değil) çapaklar var idi filitrelerde(2 adet filitre var) şuan 2667 kilometredeyim, iki gün önce tekrar yağ değiştim, filitrelerde sıfır çapak var idi sevindim, demekki gereği gibi rodajı yapmış, ve sağlıklı bir motor bloğu sahibiym dedim))

13. Torku-ivmelenmesi, olağan üstü keyif veriyor bana, arazide(haifif koşullarda) canavarlığını gördüm 2 kişi ile, her şartta bakarsanız oda sizi üzmez bir alettir, memnumum bu Hanzo'ya sahib olduğum için, darısı isteyenlere.

spil444
30 Ağustos 2013, 12:15
çok faydalı olmuş emeğine sağlık..

Carbondioxid
30 Ağustos 2013, 21:51
@spil444 Rica ederim, umarım alan/almaya niyeti olanlara akıllarından geçen soruların cevaplarıdır, hulasa memnumum arkadaşlar, son kuruşuna kadar torkuna feda olsun nokta net.

atilas
22 Eylül 2013, 10:52
Teşekkürler Carbon.Kırkından sonra motosiklet merakım başladı.Haftasonları toprak bir pistte Apachi 20kw kullanıyorum.motokros yarışçışı genç bir kardeşimle çalışıyorum.beş altı haftasonudur Apachi nin üzerindeyim.pistte bulunan derin traktör izleri,taşlı mıcırlı yerler,patikalar,bozuk alanların hepsinin üzerinden defalarca geçiyorum.
son zamanlardada hızlı gelip hafif motoru yatırırken arka fren yapıp motorun arkasını savurarak dönüş çalışıyorum.
Apachi şu ana kadar bu şartlarda sorun çıkarmadı.Apachi çalıştığım pisttin motoru kendime wr125r almıştım ilerde ikisini karşılaştırma imkanım olur.wr ye dün cros lastik taktım henüz fazla arazi görmedi.

Carbondioxid
22 Eylül 2013, 20:35
Teşekkürler Carbon.Kırkından sonra motosiklet merakım başladı.Haftasonları toprak bir pistte Apachi 20kw kullanıyorum.motokros yarışçışı genç bir kardeşimle çalışıyorum.beş altı haftasonudur Apachi nin üzerindeyim.pistte bulunan derin traktör izleri,taşlı mıcırlı yerler,patikalar,bozuk alanların hepsinin üzerinden defalarca geçiyorum.
son zamanlardada hızlı gelip hafif motoru yatırırken arka fren yapıp motorun arkasını savurarak dönüş çalışıyorum.
Apachi şu ana kadar bu şartlarda sorun çıkarmadı.Apachi çalıştığım pisttin motoru kendime wr125r almıştım ilerde ikisini karşılaştırma imkanım olur.wr ye dün cros lastik taktım henüz fazla arazi görmedi.

Ohh be sonunda::friends: en azından kullanım tecrubesine/kıyas yapabilme şansına sahip birini bulduk, bendenizde 33 yaşında kross sahibi oldum, ancak ağabey sen benden 4-5 adım ileridesin, heleki teknik sürüş ve koşullara ve hocalara sahipsin imrendim, ancak wr250 yada 28 beygir üstü makinelerin torku haricinde eminim kontrolü dahi mükemmel apaçinin, kıyaslamanızı sabırsızlıkla bekliyorum.

atilas
24 Eylül 2013, 09:07
Motosiklet geçmişim çok fazla değil.vitesli motor on sefer falan kullanmışımdır.mobiletede küçükken binerdim.5 6 saat gazı kapalı bir kros kullandıktan sonra 5 6 hafta sonudur da apachi yi kullanıyorum.250 300 dönüm büyüklüğünde telle çevrili sürücü kursları için hazırlanmış sonra ufak bir motosiklet pisti ilave edilmiş bir arazide kullanıyorum.arazide herşey var yol,pist,tarla,mıcır,taşlık alan,patika,hendek,derin traktör izi.arazinin bozuk düzgün bütün yerlerini defalarca turladım.motor bütün engelleri zorlanmadan aşıyor.henüz dik tepe tırmanmadım.motor yol düzgün bozuk demeden kendisi zaten dümdüz gidiyor.son haftalarda dönüşlere ve virajlara yoğunlaştım daha çok.motorun arkasını savurup duruyorum pistte.şu ana kadar apachi de sorun yok.wr 125r yle karşılaştırırsak;wr daha yüksek,apachi nin süspansiyon daha sert,wr nin amartisör çalışma mesafesi daha uzun.wr ye kros lastik taktıktan sonra egzos u çıkarıp turladım apchi yle kafa kafaya oldu diyebilirim.ikiside güzel motor.biraz daha ilerleyeyim daha iyi kıyaslama yaparım.

Carbondioxid
24 Eylül 2013, 21:11
@atilas Dediğim gibi teknik ders alabilme, parkurda kullanma tecrübesi bakımından benden şanslısınız, egzosu çıkarmaktan kasıt nedir anlayamadım ancak, kafa kafaya ise wr olağan üstü bir makina olmalı, hayırlı olsun:cat:

Wr 2 zamanlımı?

Mehmet Turan
24 Eylül 2013, 22:59
@atilas Dediğim gibi teknik ders alabilme, parkurda kullanma tecrübesi bakımından benden şanslısınız, egzosu çıkarmaktan kasıt nedir anlayamadım ancak, kafa kafaya ise wr olağan üstü bir makina olmalı, hayırlı olsun:cat:

Wr 2 zamanlımı? 125cc 4 zamanlı 15 beygir makina
http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/adventure/wr125r.aspx?view=techspecs

atilas
25 Eylül 2013, 00:08
@atilas Dediğim gibi teknik ders alabilme, parkurda kullanma tecrübesi bakımından benden şanslısınız, egzosu çıkarmaktan kasıt nedir anlayamadım ancak, kafa kafaya ise wr olağan üstü bir makina olmalı, hayırlı olsun:cat:

Wr 2 zamanlımı?

egzos borusunun ortasındaki kelepçeyi gevşetince borunun yarısı ve susturucu motordan ayrılıyor.egzos olmayınca güç biraz artıyor ve tank gibi ses çıkıyor.wr 4 zamanlı 15 hp.apachi den inip egzossuz wr ye binince ataklıkta bir fark hissetmedim.onun için kafa kafaya oldu diye yazdım.yakında pist dışında arazi ve toprak yollara çıkmaya başlayacağız.apachi yle wr yi yan yana kıyaslama imkanı olacak.wr almış olsamda apachi yle çok keyifli vakit geçiriyorum.bu arada wr nin egzosunu söküp honda civic egzosu uydurduk bugün.sesi bayağı değişti.arkayada büyük dişli araştırıyorum.

Carbondioxid
25 Eylül 2013, 00:32
egzos borusunun ortasındaki kelepçeyi gevşetince borunun yarısı ve susturucu motordan ayrılıyor.egzos olmayınca güç biraz artıyor ve tank gibi ses çıkıyor.wr 4 zamanlı 15 hp.apachi den inip egzossuz wr ye binince ataklıkta bir fark hissetmedim.onun için kafa kafaya oldu diye yazdım.yakında pist dışında arazi ve toprak yollara çıkmaya başlayacağız.apachi yle wr yi yan yana kıyaslama imkanı olacak.wr almış olsamda apachi yle çok keyifli vakit geçiriyorum.bu arada wr nin egzosunu söküp honda civic egzosu uydurduk bugün.sesi bayağı değişti.arkayada büyük dişli araştırıyorum.

İlginç bendeki problemde 2 kişi ile sürüş sonrası katalizör bağlantı yerinden ayrılıp, güç düşüklüğü yaşıyorum seste azalmakta, demek sizde tam tersi tesir güç artışı olarak yansımakta, esasen tek kişilik olmasına rağmen artçılı kullanıyorum, bu durumda egzost bağlatısı yazdığım şekilde milimetrelik açılma ile sorun teşkil etmekte, arka dişilim ise malesef 51 ön 13, bilgiler için sağolun, devamını bekleriz.:cat:

atilas
25 Eylül 2013, 22:10
İlginç bendeki problemde 2 kişi ile sürüş sonrası katalizör bağlantı yerinden ayrılıp, güç düşüklüğü yaşıyorum seste azalmakta, demek sizde tam tersi tesir güç artışı olarak yansımakta, esasen tek kişilik olmasına rağmen artçılı kullanıyorum, bu durumda egzost bağlatısı yazdığım şekilde milimetrelik açılma ile sorun teşkil etmekte, arka dişilim ise malesef 51 ön 13, bilgiler için sağolun, devamını bekleriz.:cat:
motorlardan şu an için mennunum ama dayanıklılık,sorun çıkarmama,yedek parça bulunurluğu vs gibi değerlendirmeleri doğru yapabilmek ve okuyanları doğru bilgilendirebilmek için biraz daha kullanıp öyle yorum yazayım.
bilgi olarak işine yararsa kullanım şekillerini yazabilirim.

atilas
28 Eylül 2013, 23:47
biraz önce pistten geldim.apachi wr karşılaştırmasına devam.yukarda yazdığım kafa kafaya pek doğru olmamış.enduro için wr pistte gazlamak için apachi daha uygun.arazide wr yle bozuk yerleri daha rahat geçiyorsunuz.iş pistte gazlamaya gelince apachi daha çabuk hızlanıyor,süspansiyon wr den sert olduğu için daha çok keyif veriyor.wr yle bozuk alanlarda durmaya yakın hızlarda kontrol daha kolay,apachi bu durumlarda daha zor kontrol ediliyor.apachi nin düşük motor devirleri biraz tuhaf,onun için arazi gezintisinde wr kadar konforlu değil.piste gelince orada apachi daha keyifli.gün geçtikçe pistte hızlandığım için apachi yle virajları daha hızlı alıyorum.

cenkito
28 Eylül 2013, 23:54
keske bu güzel anlatımlarınızın yanında bir kac tanede resim ve/veya video olsaydı

o zaman tadından yenmezdi :)

atilas
29 Eylül 2013, 11:51
http://s1309.hizliresim.com/1f/x/t3mrz.jpg
http://m1309.hizliresim.com/1f/x/t3msj.jpg
fotoğraf ayarlarını yakın çekimde unutmuşum.