PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29

cenkito
25 Eylül 2014, 19:41
daha mezun olamadım abi,
şimdilik sadece adayım,
ama küçük çaplı projeler fikirler kafamda halen var.
ekonomiyi düzeltirsem değişime devam.
max ın ütopyasına ulasıcam :)

Carbondioxid
25 Eylül 2014, 21:16
discovery channel gibi burası.gel izle,motor imalatına başla

^^ Aynen abi, ama, başta Cenkito Yunusus ve paylaşımcı arkadaşlar olmazsa , buralar çöl olurdu, ben ne anlardım avare dişlisinden, motorun kroniklerinden, debriyajdan vs sağolsun arkadaşlarımız detay ve bilgi verdikçe üstesinden gelmeye çalışıyoruz, sağolsunlar bilgi tecrübe esirgemeyenler , bilgi saklamayanlara selam olsun .

cenkito
25 Eylül 2014, 21:21
^^ Aynen abi, ama, başta Cenkito Yunusus ve paylaşımcı arkadaşlar olmazsa , buralar çöl olurdu, ben ne anlardım avare dişlisinden, motorun kroniklerinden, debriyajdan vs sağolsun arkadaşlarımız detay ve bilgi verdikçe üstesinden gelmeye çalışıyoruz, sağolsunlar bilgi tecrübe esirgemeyenler , bilgi saklamayanlara selam olsun .

sende sagol carbon :)

eli düzgün anahtar tutabilen ve en önemlisi de bu işe CESARET edebilen herkes iyi kötü birseyler yapabilir

işin olmazsa olmazı Cesaret :cat:

dockerengin
08 Ekim 2014, 18:44
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152532062776725.1073741828.543971724&type=1&l=e6aca7f968

Arazide motoru ön maşalardan ve seleden rahatça tutup çekmek için kayış,band vs.. yaptım. Malzeme olarak spanzet(gergi kayışı) kullandım.

Carbondioxid
08 Ekim 2014, 23:01
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152532062776725.1073741828.543971724&type=1&l=e6aca7f968

Arazide motoru ön maşalardan ve seleden rahatça tutup çekmek için kayış,band vs.. yaptım. Malzeme olarak spanzet(gergi kayışı) kullandım.

Güzel fikir, kullanılan malzemeyi temin için bi aralık soruşturayım, bizim küçük sanaii'de bulamaz isem, İskenderuna gittiğimde, bakınırım.

Bu arada , Yunus ile görüştüm geçen hafta, İskenderunda güzel bi oto club yer açmış, Hayırlı uğurlu olsun diyelim:)

cenkito
09 Ekim 2014, 01:07
Güzel fikir, kullanılan malzemeyi temin için bi aralık soruşturayım, bizim küçük sanaii'de bulamaz isem, İskenderuna gittiğimde, bakınırım.

Bu arada , Yunus ile görüştüm geçen hafta, İskenderunda güzel bi oto club yer açmış, Hayırlı uğurlu olsun diyelim:)

carbon gergi kayısı bulamazsan arac cekmede kullanılan örgü serit benzeri seylerde var. onlarda asırı saglamdır.

Carbondioxid
09 Ekim 2014, 03:58
carbon gergi kayısı bulamazsan arac cekmede kullanılan örgü serit benzeri seylerde var. onlarda asırı saglamdır.

Hurda araç'tan çıkma emniyet kemeri geldi aklıma nedense, sanırım o'da sağlam olur, hemide siyah^^, insan karamsar olunca rengi belli oluyor :P

cenkito
09 Ekim 2014, 10:34
Hurda araç'tan çıkma emniyet kemeri geldi aklıma nedense, sanırım o'da sağlam olur, hemide siyah^^, insan karamsar olunca rengi belli oluyor :P

oda olur ama cok enli olmaz mı emniyet kemeri ?

dockerengin
09 Ekim 2014, 11:57
Bu arada bayramın 2. günü motorcu bir abim sağolsun benim motoru adam etti. Artık eski motorlarım gibi tek marşta çalışıyor alet çok mutlu oldum :) Ayak marşı da aynı şekilde tek seferde çalışıyor inşallah bu ayar bozulmaz.

Yapılan işlemler,
- Karbüratör komple söküldü kontrol edildi. Gözümüze çarpan bir pislik çıkmadı.
- Motor yan ayaktayken tahliyeden benzin akıtıyordu. Daha önceki konuları okuduğumda şamandıranın su alabileceği gibi birşeyi fark etmiştim. Onu kontrol ettik birşey çıkmadı ama abim sağolsun onu söyleyince şamandıra yayına bir işlem yaptı ve sanırım o sorun da çözüldü.
- Bu işlemler yapılırken ben de hava filtresini çıkartıp kompresör ile temizledim ve özel hava filtresi yağı ile yağladım.
- Akünün kutup başları oksitlenmesin diye gres yağ sürdüm.

Önceki arazide her suya girdiğimde(Su dediğim en az 40-50 cm derinlikte olan) motor stop edip çalışmadı. Hep çok zor çalıştırdık. Bu yüzden gördüğüm bütün kabloları, konnektörleri plasti-dip ile kaplamayı düşünüyordum ama bayram olduğu malzemeyi temin edemedik. Usta abim sağolsun hemen sıvı conta fikrini verdi ben de sıvı contayı alıp giriştim motora,


http://i59.tinypic.com/2hpjcm0.jpg


http://youtu.be/3ZdxR3lXzWM?t=2m55s


http://youtu.be/HHNInRyNhe4?t=1m15s

- Akünün hemen üstünde bulunan 2 adet sigorta kutusunun kablo girişlerini oradan su girip problem çıkarmasın diye sıvı conta ile kapattım.
- Motor bloğunun sol tarafında vites pedalının oradan çıkan ucu kalın ve boş konnektör olan bir kablo vardı. Daha önce de dikkatimi çekmişti. Muhtemelen supermoto devir-gösterge saatinin kablosu ve bende işe yaramıyor :) Bunun ucunu da bir güzel contayla kapattım.
- Karbüratörün orada gördüğüm konnektörleri de su almayacak hale getirdim.
- Ve en son aslında en gerekli olan yeri, endüksiyon bobininden buji piposuna kadar gelen kablonun iki tarındaki bağlantılarını sıvı conta ile güzelce korumaya aldık. İnşallah artık Apachi'yle yüzmeye gittiğimde sıkıntı yaşamayacağım :)
- Beynin bağlantılarını felan da sıvı contayla izole edecektim ama abim gerek olmadığını söyledi ben de bıraktım.

Bu işlemler yapıldıktan sonra motoru topladım ve abim hava ve rolanti ayarını yavaş yavaş deneyerek mükemmel hale getirdi. Motor artık tek marşta çalışıyor :)

Carbondioxid
09 Ekim 2014, 17:35
oda olur ama cok enli olmaz mı emniyet kemeri ?

Sahibi çöpe yollamış zaten,:salut: , sanaii yolu göründü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------


Bu arada bayramın 2. günü motorcu bir abim sağolsun benim motoru adam etti. Artık eski motorlarım gibi tek marşta çalışıyor alet çok mutlu oldum :) Ayak marşı da aynı şekilde tek seferde çalışıyor inşallah bu ayar bozulmaz.

Yapılan işlemler,
- Karbüratör komple söküldü kontrol edildi. Gözümüze çarpan bir pislik çıkmadı.
- Motor yan ayaktayken tahliyeden benzin akıtıyordu. Daha önceki konuları okuduğumda şamandıranın su alabileceği gibi birşeyi fark etmiştim. Onu kontrol ettik birşey çıkmadı ama abim sağolsun onu söyleyince şamandıra yayına bir işlem yaptı ve sanırım o sorun da çözüldü.
- Bu işlemler yapılırken ben de hava filtresini çıkartıp kompresör ile temizledim ve özel hava filtresi yağı ile yağladım.
- Akünün kutup başları oksitlenmesin diye gres yağ sürdüm.

Önceki arazide her suya girdiğimde(Su dediğim en az 40-50 cm derinlikte olan) motor stop edip çalışmadı. Hep çok zor çalıştırdık. Bu yüzden gördüğüm bütün kabloları, konnektörleri plasti-dip ile kaplamayı düşünüyordum ama bayram olduğu malzemeyi temin edemedik. Usta abim sağolsun hemen sıvı conta fikrini verdi ben de sıvı contayı alıp giriştim motora,


http://i59.tinypic.com/2hpjcm0.jpg

http://youtu.be/3ZdxR3lXzWM?t=2m55s

http://youtu.be/HHNInRyNhe4?t=1m15s

- Akünün hemen üstünde bulunan 2 adet sigorta kutusunun kablo girişlerini oradan su girip problem çıkarmasın diye sıvı conta ile kapattım.
- Motor bloğunun sol tarafında vites pedalının oradan çıkan ucu kalın ve boş konnektör olan bir kablo vardı. Daha önce de dikkatimi çekmişti. Muhtemelen supermoto devir-gösterge saatinin kablosu ve bende işe yaramıyor :) Bunun ucunu da bir güzel contayla kapattım.
- Karbüratörün orada gördüğüm konnektörleri de su almayacak hale getirdim.
- Ve en son aslında en gerekli olan yeri, endüksiyon bobininden buji piposuna kadar gelen kablonun iki tarındaki bağlantılarını sıvı conta ile güzelce korumaya aldık. İnşallah artık Apachi'yle yüzmeye gittiğimde sıkıntı yaşamayacağım :)
- Beynin bağlantılarını felan da sıvı contayla izole edecektim ama abim gerek olmadığını söyledi ben de bıraktım.

Bu işlemler yapıldıktan sonra motoru topladım ve abim hava ve rolanti ayarını yavaş yavaş deneyerek mükemmel hale getirdi. Motor artık tek marşta çalışıyor :)

Brother , şuna gaz/devir çevirt yahu, crf gibi kullanmaya çalışıyorsun boğuyorsun motoru, sonrada tıfıl Crf'lere güldüryorsun bizi, aç gazı su içinde iken arkada 2.5 metrelik su duvarı oluşsun, bakalım bi daha araziye çıkıyormu Crf'ler, şaka bi tarafa devirsiz kullanıyorsun hacı ver coşkuyu.

Elektrik tesisatı için başındn beri şikayet ediyordum zten, en son şasi boyama yapar iken , yazdığın gibi gördüğüm her sokete slikonu bastım, nihayetinde modifiyede bi yere kadar, çinko.

dockerengin
09 Ekim 2014, 18:35
Sahibi çöpe yollamış zaten,:salut: , sanaii yolu göründü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------



Brother , şuna gaz/devir çevirt yahu, crf gibi kullanmaya çalışıyorsun boğuyorsun motoru, sonrada tıfıl Crf'lere güldüryorsun bizi, aç gazı su içinde iken arkada 2.5 metrelik su duvarı oluşsun, bakalım bi daha araziye çıkıyormu Crf'ler, şaka bi tarafa devirsiz kullanıyorsun hacı ver coşkuyu.

Elektrik tesisatı için başındn beri şikayet ediyordum zten, en son şasi boyama yapar iken , yazdığın gibi gördüğüm her sokete slikonu bastım, nihayetinde modifiyede bi yere kadar, çinko.

Corbon o zeminde öyle söylediğin gibi gazlı kullanamazsın o makineyi emin ol :) O gördüğün suların hepsinden çok rahat geçer makine ama suyu görünce cos diye kalıyodu hanzo :)

Carbondioxid
09 Ekim 2014, 21:11
Corbon o zeminde öyle söylediğin gibi gazlı kullanamazsın o makineyi emin ol :) O gördüğün suların hepsinden çok rahat geçer makine ama suyu görünce cos diye kalıyodu hanzo :)

Takılıyorum zaten, şu karbüratör ayarı yapan arkadaş'tan lütfen en ince detay edinip yazarmısın, şamandra hava yay ayarı vesair, iyi nlıyor anlaşılan.

yunusus
10 Ekim 2014, 00:54
Carbon emmi tekrar teşekkürler her daim beklerim ne zaman yolun düşerse :) yogunluktan çok ilgilenemedik çayımızda yoğudu kuru kuru kola verdik affola..

Dockerergin kesinlikle hakkini vermedigini dusunuyorum makinanin :) crf diyorsun yaa onlarla birlikte bile sürmemen lazim :)) şahsen aladağlarda 5 crfden 1i bile gittigom yola gidemedi ki adamlar kensi motorlarinin sesini duyup devrini ayarlayamadiklarindan yanimda surmuyordu motoru :) suyun icinde tesisattan dolayi kaliyor dersen birsey diyemem ama gaza bosluk verip egsozdan su aldirmadigin surece yada hava filtresinden karburatore su kacirmadigin surece kalmiyor makina suda. Koltugun 4 parmak altina kadar egsoz suyun içinde blup blup diye ses getire getire dere gecmisligim var kac defa. Tık demedi öküzüm :) ayrica makinayi gazli surmesende debriyajla makinayi yuksek devirde tutarsan yine faydasini gorecegine inaniyorum.
Carbon hocam karburator ayarlari 1.5 turda standart tutuyor ancak şöyle bir sıkıntı var ki rakım farkında atiyorum bi beleni gecmeye kalkarken karburator ayari kacmis gibi gelebiliyor. Henüz bir çözüm yok jikleyi deneyebiliriz

Carbondioxid
10 Ekim 2014, 12:55
3 gündür , hava ayarı yapmaya çalışıyorum cıxx olmuyor vesair, sebeb meğersem, 1 ay evvel yine süngeri çıkarıp yıkamış idim, ve takmamıştım, sadece tel süzgeç ile dolanıyordum, ve o sıralarda sıkıntı pek yoktu, şuan ise yani 4 gündür bariz çiğ benzin kokusu geliyor, şuna yoruyorum durumu, evvelden havadaki oksijen değeri farklı idi şuan soğukların hafif hiss edilmesi ile hava içeriği değişti, ve sanırım filitre takılma vaktide geldi.

1.5 tur işi, manuelde önerilen optimum değer, ancak kesinlikle herzaman isabetli olmuyor, dediğin gibi rakım'a , şartlara göre değişiyor , arada uğrar bir çayını içeriz kısmet ise, o yoldan sonra bir sıcak çay içmelik taciz ederim arada sırada^^

yunusus
10 Ekim 2014, 13:18
Herdaim beklerim abi..
Söz karburatorden acilmisken aklima geldi. Acep karburatorlu bir motoru enjeksiyonluya cevirebilirmiyiz? Enjeksiyon calisma prensibini hic arastirmadim. Sadece bi fikir

Carbondioxid
10 Ekim 2014, 13:40
Herdaim beklerim abi..
Söz karburatorden acilmisken aklima geldi. Acep karburatorlu bir motoru enjeksiyonluya cevirebilirmiyiz? Enjeksiyon calisma prensibini hic arastirmadim. Sadece bi fikir

Minsk tr300x, Megelli 250r, gibi benzer blok kullananlar, hazırda enjeksiyonlu, ancak şöyle bakındım, fiatlar uçuyor, boğaz kelebeği, injeksiyon modülü vesair, hoş değildi, hasılı karbüratör manifoldu iyice izole edildikten sonra , sağlam hava ayarı ile devam etmeye çalışıyorum, çarşı injeksiyona karşı :P

yunusus
10 Ekim 2014, 13:47
Heee olayi kavradim. Karburatorlu kalsin naapak :) http://data.obitet.net/makale/Makaleler/T5_Enjeksiyon.htm

cenkito
10 Ekim 2014, 16:39
Herdaim beklerim abi..
Söz karburatorden acilmisken aklima geldi. Acep karburatorlu bir motoru enjeksiyonluya cevirebilirmiyiz? Enjeksiyon calisma prensibini hic arastirmadim. Sadece bi fikir

kardesim yeterki iste ve cüzdanın agzını baya cok acmaya hazırlan :)
hersey yapılabilir.

hem enjeksiyon sistemi (enjektörüyle) birlikte lazım olacak hemde oksijen sensörü.
birde bunları idare edecek tabiki beyin lazım.

bunları adapte edersen enjeksiyonlu motorun olacak.

ama bence de karburatör candır ,ucuzdur, iyidir :cat:

Carbondioxid
10 Ekim 2014, 17:26
Heee olayi kavradim. Karburatorlu kalsin naapak :) http://data.obitet.net/makale/Makaleler/T5_Enjeksiyon.htm

Kaynak harika, tarzanca yarım yamalak okuduklarımızdan ve kullanıcı raporlarından az çok vakıftık ancak verdiğin kaynak müsbet açıklamış:cat:

Ancak karbüratörü yakıt sarf'ından dolayı bi aralık kesinlikle değişmeyi düşünüyor idim, koso 34mm yurt içinde var idi, niyetlenmiş idim kısmet olmadı memintoları filan sanırım daha iktisatlı fiat 100 ve civarlarında idi, tabii boğaz manifold durumu nasıl olur canlı ele alıp bakmak gerek yine performans ne derecede stabil olur buda var, pfff işte bunlar hep .... :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:24 ----------


kardesim yeterki iste ve cüzdanın agzını baya cok acmaya hazırlan :)
hersey yapılabilir.

hem enjeksiyon sistemi (enjektörüyle) birlikte lazım olacak hemde oksijen sensörü.
birde bunları idare edecek tabiki beyin lazım.

bunları adapte edersen enjeksiyonlu motorun olacak.

ama bence de karburatör candır ,ucuzdur, iyidir :cat:

Araştırdığım sırada hatırımda kaldığı kadar 2-3 bin arası ek masraf söz konusu idi^^ , arkama bakmadan kapattım bu konuyu^^

yunusus
17 Ekim 2014, 22:16
Bu nedir arkadaş ben anlamadım walla
http://i.hizliresim.com/nGyA5B.png (http://hizliresim.com/nGyA5B)

cenkito
17 Ekim 2014, 23:06
kartel yag buhar cıkısı olabilir mi?

yunusus
17 Ekim 2014, 23:35
Benim motordaki kartel çıkışına hortum bağlamayı unutmuş tamirci. Bende carbon hocami arayip sordum bu ne çıkışıdır yağ tahliyemi diye kendiside internetten araştırma yaparken böyle birşey bulmuş. Tamam yağ buhar tahliyesi için de o filtre nedir hortumun ucu nereye gidiyor? Hava filtresine dogru yol almış görünüyor da olayi nedir acep

Carbondioxid
17 Ekim 2014, 23:53
Ara tara, ancak raşa sitesinde yazılanlara denk geldim, google translate ile, yapınca, adamlar hava filitresinemi bağlı nedir vs diye sormuşlar, biri tamamen gereksiz benzeri yorumda bulunmuş, bahs edilen Minsk trx300 modeli, aynı motor bloğu injeksiyonlu ve 6 vites versiyon, bizimkilerde 5. viteslilerde yine google emiceye danışıp yurt dışı benzer aletlerde bizdeki gibi, hortum çıkıyor ancak koruma krtelinde son bulup ucu kıvrılıp açıkta bırakılmış, sanırım Cenkito'nun dediği gibi yağ buhar ilişkisi olsa gerek.

Zira motor'da yağın dolandığı yerlerde bayaa ısınmakta.

Ayrıca bu blok sorunlu bir model olduğunu anlamış olduk, bahs edilen sitede birebir Yunus'un başına gelen aynı sorun rapor edilmiş, ve resimlenmiş, soruna cevaben argon kaynak vs denilmiş, aman dikkat edelim arkadaşlar, sorun lokal değil global olduğunu anlamış olduk.

Yunusun yaşadığı problemin raşa versiyonu fotolar oradan.

http://cs616531.vk.me/v616531372/11e94/ogQYpsdpc6M.jpg

İlgili link : Bu kaynakta tüm ZS177MM Model aynı blok kullanan motorlar raporlanmış.

http://vk.com/wall-38728400?offset=140

cenkito
18 Ekim 2014, 00:31
sekmanlar eskiyince,pistondaki sıkıstırma anındaki kacaklar kartele dogru oluyor,

yani yakıt buharıda kartele inmiş oluyor.

bence bu sistem ile kartele inen yakıt buharıda tekrar hava filtresine yönlendirilip cevrime dahil ediliyor

yunusus
18 Ekim 2014, 01:13
Tamam diyelim ki segmanların eskiyip yakit kaciracagi zamani hesap ederek kartele inen yakitin dönüsümünü hava filtresi ile yapmayi planladilar diyelim. Ancak ayni çıkıştan yağ tahliyeside yapildigi için herhangi bir kullanicinin fazla yağ koymasi durumunda filtre oldugu gibi yağa bulanacak asli gorevini yerine getiremeyecektir. Bu sebeple segmanin eskiyecegi zamani hesaba kattiklarini sanmiyorum şahsen.
Carbon hocam benim netten birkaç kişi ile de görüşme fırsatım oldu. 17hpliklerde de 27 hpliklerde de aynı sıkıntıya fazlasiyla rastlanmakta. Ve gariptir dişli değişimi de pek bir ise yaramiyor. Zannedersem ilk dişliyi sıyırdığında aynı zamanda dislinin bagli oldugu pimi yada yuvayida bozmakta sonrada dogal olarak duzen tutmamakta. Sag kartel değişimi kesin çözüm

cenkito
18 Ekim 2014, 01:20
yunus"um aynı yerden yada kartel havalandırmasından yagdan ziyade yag buharı atıyor. fazla basınctan contaları korumak için.
en azından benim anladıgım kadarıyla cg lerde durum o sekil, yag filtre altında yogunlassa dahi gidecek yeri olmadıgından geri kartele iniyor.
bir nevi genlesme kabı misali iş görüyor galiba
ama dediğin gibi filtre işi ne iş? bende anlamadım

Carbondioxid
18 Ekim 2014, 02:39
sekmanlar eskiyince,pistondaki sıkıstırma anındaki kacaklar kartele dogru oluyor,

yani yakıt buharıda kartele inmiş oluyor.

bence bu sistem ile kartele inen yakıt buharıda tekrar hava filtresine yönlendirilip cevrime dahil ediliyor

Bu bir nevi turbo o halde gayet mantıklı geldi bana, ama karbondioxid oranı, yada karbonmonoxid oranı ehh unuttuğumuz şey MİNSK TRX300'ün injeksiyonlu oluşu herhalde havayı injeksiyon ayarlıyor ondan olabilir.

Kısmet ise yarın motoru çalıştırıp, biraz ıstıp, barnağımla hortumu tıpayacağım, şayet gelen giden hava/basınc/benzinsel koku bişey hiss edersem yazarım.

yunusus
18 Ekim 2014, 13:49
Şimcik sordum soruşturdum üzerine tartıştım. Sonuç şudur; evet bu çıkış yag-buhar tahliyesi için. Resimdeki gibi üzerine filtre koyulması yagı yoğun olarak filtreye vermemek için. Ancak bu sistem enjeksiyonlu motorda hiçbir anlam ifade etmiyor. Karbüratörlü bloklarda bir nebze işe yarayabiliyor kara düzen oldugu icin ama enjeksiyonluda tum olay sensorlerle saglandigi icin islevselligini yitiriyor

Carbondioxid
21 Ekim 2014, 19:55
Eveeet , soğuk havalar çöker çökmez yine aynı sorun, el marşı ile çalışmıyor, ayak marşı ile tam kompresyona bindirip bir kaç denemede çalışıyor.

Bu problemin mümessibi yine benim, pimpiriklenip çook erkenden sübab ayarlatmam "yaz'ın" sorunu motor tam soğuk buz gibi iken kendim ayarlamaya çalışacağım, yine depo radyatör ayıracam artık katlanacaz duruma.

@dockerengin ; Karbüratörüne müdahale eden tanıdığından püf noktaları yazabilirsen sevinirim, şamadraya ayar yaptı sanırsam, tam olarak nasıl bi ayarlama yaptı lütfen yazınız, benimde şamadra ayarı kaçık olduğuna inanıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

Sübap ayarlamasını bugün başardım, başarının sırrı, nette izlediğim sanırım bulgar yahut rus yahut sırb elemanın eklediği videodan esinlendim, ne yalan söylyeyim izlemesem geleneksel yönteme devam edecektim.

Ayar nişanları için meğer bloğun üst tarafında sol yanda 2 adet, alyen cıvata bulunuyor, meğer bunlar nişaneleri gösteren pencereler imiş, ben ise bunları egzantrik dişlisini sabitleyen bişeyler olarak sanıyor idim, uzatmayayım, altaki mil kapağı açılıp alyen ile döndürerek izlenmiş işaretlenmiş yerlere denk getirip, bir kaç tur daha kontrol edip, verdim coşkuyu ve oldu.

Şuan tatmin raporu oldu demek için erken ancak çok hassas şekilde (bokum çıktı) uğraş dur, Emme 0.10mm Egzos 0.15mm olarak yaptım kısa süreli gezintide sorun olmadı ileride yine yazarım.

http://i.hizliresim.com/vo7dgD.jpg

yunusus
21 Ekim 2014, 20:14
10-15 tam tutuyormu ki? Performansa bindirsene bi emmi nasil sonuc alacaksin merak ettim.. sente kullanmadan yapiyorum ayarlari ve bosluklu olarak birakiyorum. Subaplar kapaga vuruyor cogu zaman ama bi sikinti da cikartmiyor performans da yerinde

Carbondioxid
22 Ekim 2014, 05:29
10-15 tam tutuyormu ki? Performansa bindirsene bi emmi nasil sonuc alacaksin merak ettim.. sente kullanmadan yapiyorum ayarlari ve bosluklu olarak birakiyorum. Subaplar kapaga vuruyor cogu zaman ama bi sikinti da cikartmiyor performans da yerinde

Hacım sonuç için henüz erken, ilk fırsatta bi İskenderun yapar isem, (kısmet olur ise gelecek hafta gibi) o zaman tam olarak anlaşılacak, yine kısmet olur ise hava durmu vs, yarın kısa süreli biraz abanayım, sonuçları yazarım inşaallah.

Ancak senin yöntem nasıl olur bilemedim şincik?, sente yapmadan sübab ayarlamak cesaret işi, şu dikkatimi çekti, emme sübab kapağında iç yazılar var hafif kabartma şeklinde, söküp takar iken bi temizleyeyimde takayı didim, hasılı iç yazıda sübab başı vuruğu sonucu zedelenme var idi, umarım bu artık olmaz, 4 sübab için (ayarı için sadece yoksa radyatör boşalt, depo sök ohhhoo, 16 saati buldu) sanırım 1 saat net uğraştım

Carbondioxid
23 Ekim 2014, 15:23
Biraz evvel, Kırıkhan yolunda biraz sıkıştırdım ilk gaz alımı canavar gibi, ancak son süratte hiss edilir derecede düşüş var, belkide zincir lastik gergi sair şeydendir bilemedim, ancak kalkışta filan pozitif yönde iyileşme oldu, yinede erken, birde cross takımı takıp 51 diş ile test edersem o zaman anlaşılacaktır şimdilik memnunum sübab sesi vesairde yok..

dockerengin
23 Ekim 2014, 15:39
@dockerengin ; Karbüratörüne müdahale eden tanıdığından püf noktaları yazabilirsen sevinirim, şamadraya ayar yaptı sanırsam, tam olarak nasıl bi ayarlama yaptı lütfen yazınız, benimde şamadra ayarı kaçık olduğuna inanıyorum.[COLOR="Silver"]


Şamandıranın yayıyla alakalı bir işlem yaptı. Bir süre idare etti ama sonra yine koyverdi. Motor yan ayakta iken hala benzin akıtıyor malesef.

Carbondioxid
23 Ekim 2014, 15:51
Şamandıranın yayıyla alakalı bir işlem yaptı. Bir süre idare etti ama sonra yine koyverdi. Motor yan ayakta iken hala benzin akıtıyor malesef.

Şamandra sağlığını kontrol ettirmeni öneririm, benimde başıma gelmişti, şamandra içerisine benzin almış olmasın böylece sürekli benzin besleme yapıp, tahliyeden atıyor idi, geçen gün bendede tekrar etti, artık üşendim, musluk aç yola çık, bakkala dahi girsem musluğu kapaıyorum artık.

Klaıcı çözüm bulamaz isem Koso 34mm denemeyi düşünüyorum, ancak canlı şekilde görüp bakmam gerekli'ki ölçüler tutmuyor ise onlada vakit kayb etmek istemiyorum.

yunusus
23 Ekim 2014, 16:06
Hacım subap ayarlari 10-15 de açık pozisyonda ya boşluklu oluyor. Bir zaman sonra kendiliginden toplayabilir ancak maksimum performansı sente ayarı ile yakalamak istiyorsan 5-10 olarak en yuksek performansi yakalamistim ben.

dockerengin
23 Ekim 2014, 16:11
Şamandra sağlığını kontrol ettirmeni öneririm, benimde başıma gelmişti, şamandra içerisine benzin almış olmasın böylece sürekli benzin besleme yapıp, tahliyeden atıyor idi, geçen gün bendede tekrar etti, artık üşendim, musluk aç yola çık, bakkala dahi girsem musluğu kapaıyorum artık.

Klaıcı çözüm bulamaz isem Koso 34mm denemeyi düşünüyorum, ancak canlı şekilde görüp bakmam gerekli'ki ölçüler tutmuyor ise onlada vakit kayb etmek istemiyorum.

Şamandırayı içine benzin almış mı diye özellikle kontrol ettim ama böyle birşey yoktu. Bir daha karbüratörü açarsak yayı tekrar kontrol edeceğim. Olmadı zaten ben de Koso 30mm yada 34mm karbüratör alıp değiştireceğim. Şuan tek sıkıntı karbüratör en fazla onu da değiştirim sorun çözülür diye düşünüyorum.

Carbondioxid
23 Ekim 2014, 16:14
Hacım subap ayarlari 10-15 de açık pozisyonda ya boşluklu oluyor. Bir zaman sonra kendiliginden toplayabilir ancak maksimum performansı sente ayarı ile yakalamak istiyorsan 5-10 olarak en yuksek performansi yakalamistim ben.

Hehh işte, bi aralık tam sentede iken ulan dedim şunu, fabrika ayarı olarak bana mesaj ile yollanan değere alayım, dedim ( 0.04 - 0.06 ) sonradan biraz toleranslı olsun ne olur ne olmaz.

Eğer sübab'larım yeni/sıfır olmuş olsa idi, bu değerlere alacak idim, şuan idare ediyor, kısmetse ilerde bu ayar bandına alabilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------


Şamandırayı içine benzin almış mı diye özellikle kontrol ettim ama böyle birşey yoktu. Bir daha karbüratörü açarsak yayı tekrar kontrol edeceğim. Olmadı zaten ben de Koso 30mm yada 34mm karbüratör alıp değiştireceğim. Şuan tek sıkıntı karbüratör en fazla onu da değiştirim sorun çözülür diye düşünüyorum.

Onu bende zor fak etmiş idim, yöntem, şamandrayı piminden ssöküp el'e almak, güçlüc bir el feneri ile kontrol etmek bendeki ilk zamanlarda okadar dolmuş idiki, içinde boşluk dahi kalmamıştı, sonradan fener ile arkasından tutuncaa boş olab ile dolmuş olan arasındaki fark haifi yeşilimtrak benzin rengindne ele vermişti, tekrar kontrol etmende faide var, değise dediğim gibi, dur yapınca musluğu alışkanlık edinip kapamak.

Aslında senden geri dönüş beklemek en iyisi şu sıralar meteliğe daş atıyorum, gerçi yurt içi fiatı 100-150 arası idi Koso'nun şayet sen erkenden değişeceğim derisen hatta 30mm en isabetlisi olurdu gibim gelyor, benzin sarfından bir nebze sıyırırız ancak performans yerlerde sürünür ise, gerçi zaten fazlasıyla yetiyor bana açıkçası, ne ise merakla , yapacağın işi beklioyruz.

dockerengin
23 Ekim 2014, 16:47
Hehh işte, bi aralık tam sentede iken ulan dedim şunu, fabrika ayarı olarak bana mesaj ile yollanan değere alayım, dedim ( 0.04 - 0.06 ) sonradan biraz toleranslı olsun ne olur ne olmaz.

Eğer sübab'larım yeni/sıfır olmuş olsa idi, bu değerlere alacak idim, şuan idare ediyor, kısmetse ilerde bu ayar bandına alabilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------



Onu bende zor fak etmiş idim, yöntem, şamandrayı piminden ssöküp el'e almak, güçlüc bir el feneri ile kontrol etmek bendeki ilk zamanlarda okadar dolmuş idiki, içinde boşluk dahi kalmamıştı, sonradan fener ile arkasından tutuncaa boş olab ile dolmuş olan arasındaki fark haifi yeşilimtrak benzin rengindne ele vermişti, tekrar kontrol etmende faide var, değise dediğim gibi, dur yapınca musluğu alışkanlık edinip kapamak.

Aslında senden geri dönüş beklemek en iyisi şu sıralar meteliğe daş atıyorum, gerçi yurt içi fiatı 100-150 arası idi Koso'nun şayet sen erkenden değişeceğim derisen hatta 30mm en isabetlisi olurdu gibim gelyor, benzin sarfından bir nebze sıyırırız ancak performans yerlerde sürünür ise, gerçi zaten fazlasıyla yetiyor bana açıkçası, ne ise merakla , yapacağın işi beklioyruz.

Ben sezonu kapattım. Bu hafta kursum başlıyor artık motora binemeyeceğim. Usta abimle konuşacağım. Tekrar bakalım derse birgün süküp bakacağız direk değiştirelim derse de karbüratör siparişini veririm. Bu arada usta abim bu karbüratörün bu motor ile uyumlu olmadığını 30mm Koso karbüratör ile daha uyumlu çalışabileceğinden bahsetmişti. Fikir ne kadar doğru ne kadar yanlış değiştirince öğreniriz :) Ama ben ustama güveniyorum.

Bu arada karbüratörü araştırdın mı? Nerelerde var paylaşabilir misin? Ben aliexpress'den almayı düşünüyorum fiyat 30-40$ arasında.

Carbondioxid
23 Ekim 2014, 16:57
Syanur en başından teşhisi koymuş idi zaten Dellorto italyan vesaire janavar vsvs, ancaak bunlar daha çok 2 zamanlılar çin gibi bişey demişti sanırım haklı odluğunu şimdi anlıyoruz gerçi başka tipi denemeden söylemek olsada Haklıymış.

Linkler.

http://www.motosport.com.tr/index.php?route=product/product&product_id=1867

http://www.motostar.com.tr/34MMMODFYEKARBURATORKOSOMARKA&urun&1867

Ellerinen öperler, bizde rapaorunu beklerük :P

dockerengin
23 Ekim 2014, 17:25
Syanur en başından teşhisi koymuş idi zaten Dellorto italyan vesaire janavar vsvs, ancaak bunlar daha çok 2 zamanlılar çin gibi bişey demişti sanırım haklı odluğunu şimdi anlıyoruz gerçi başka tipi denemeden söylemek olsada Haklıymış.

Linkler.

http://www.motosport.com.tr/index.php?route=product/product&product_id=1867

http://www.motostar.com.tr/34MMMODFYEKARBURATORKOSOMARKA&urun&1867

Ellerinen öperler, bizde rapaorunu beklerük :P

Dellerto'yu Aprilla'nın Rs125 ve Derbi'nin 2 zamanlı Gpr125 modellerinde kullanıyolar diye biliyorum. Bizim motora ne alaka koymuşlar anlamadım :)

http://www.aliexpress.com/item/new-carburetor-34mm-2-stroke-racing-flat-side-the-OEM-part-OKO-carb/1037820977.html

http://www.aliexpress.com/item/new-carburetor-34mm-racing-flat-side-the-OEM-part-for-KOSO-carb/1123910005.html

http://www.aliexpress.com/item/Super-Performance-Power-Jet-Carburetor-OKO-KOSO-PWK-CARB-RACING-PARTS-Scooters-dirt-bike-ATV-24mm/964185782.html

Benim bulduklarım biraz daha ucuz ayrıca kargo ücreti de yok bilgin olsun.

Carbondioxid
23 Ekim 2014, 19:11
Hep atıl kurt atıll kurt , bi kerede katıll kurt, diyin yav, benden bu kadar artık, küstüm:thumright


http://youtu.be/VNcEtgJywwA

yunusus
27 Ekim 2014, 13:31
Müdürüm sağlammısın yaşıyonmu :)

Carbondioxid
27 Ekim 2014, 17:15
Müdürüm sağlammısın yaşıyonmu :)

Moruk hiiç keyfim yok, yine roman yazacam ancak okuyucular bedevi hikayesini duysunlar.

Efenim, dün coştuk İskenderun Amanos dağ zirvesi yaptık, oradan patika yollar, orman içinde aksiyon kayalık yol dahi sayılmayan yerlerden düşe kalka geçim , 3 defa yere yapıştım rekor bende idi:mrgreen:, korkarak gaz vermeme sonucu, çok usta crossçu'yum ya bahanem hazır^^ tabii arka lastiğin aşınık olmasıda cabası.(devamı olur inşaallah lastik vs sonra)

Şahane ve benim için bayaa zorlayıcı bir gezi idi, ve ilk defa gerçek cross kayalık yol aşımı tecrübesi oldu, Belen'de lahmacunumuzu yiyip ayrıldık ve Reyhanlı yolunu tuttum.

Kırıkhan'ı 10-15 km gibi geçtikten hemen sonra, arka lastik aniden patladı, çok şükür kontrollü şekilde emniyet şeridinde durdum, kendime gelip göz ile kontrol en yakın istasyon gerimde kalmış idi ve Pazar günü hasebi ile, kapalı olabilir bidaha yol depmeyeyim deyip kalan 30 kilometreyi deponun üstün oturup emniyet şeridinden, devam ettim, 3.vites sanırım süratim20-30km arası idi.

Gölbaşın'dan dönen uzaktan tanıdık gençler, motosiklet ile yanıma kadar sokulup yardım filan için, durdular, bende durayım dedim^^ , cross takım zaten yüksek, bide depo üstündeyim, durdum ayağımı sola atar atmaz ben yine hööp asfalta yapıştım çok kötü düştüm.

Kafam'da asfalta kütledi tabii'ki kask var hissetmedim bile ancak dirsek tüm yükü üstüne aldı garibim halen sancıyor (şişme yok çok şükür)
Tabii lastik zaten patlak idi, bide debriyaş kolu dibinden kırılınca kebab oldu, biraz küfrettim tabii duruma
Yanaşan motordaki gençleer hemen kaldırdılar motoru, bişey varmı vsvsvs, yok dedim ancak debriyaj gitmişti, boşta çalıştırıp 1'e atıyorum küt sönüyor, genc'in biiri abi biraz itecem seni, tam o sırada 2'ye at devam edersin dedi, aynen dediği gibide oldu ve kalan kilomtereleri kaplmumbağa hızında tamamladım.

Dirsek korumam olduğu halde ters düşme sonucu dirseğime hasar almışım sıcakken fark etmedim ancak 1 saat sonra burnumu kaşıyacak kadar kaldıramıyordum sol elimi, kırık yok ancak koruma olmasına rağmen çok kötü darbe almışım halen burnuma yetişemiyor sol elim, acı ve sancı düne göre iyiyim sanırım yumuşak doku travması.

Neyseki ilçe girişinde lastiköilerin hepsi tatil, bi Klx crosslu arkadaş geldi tesadüfen, Allaha şükür motor ustasıymış hemen gel dükkanı açacağım dedi debriyaj kolunu ve tandık lastikçiyi ayarlaırm diyince iyi dedik, yapıldı sağolsun, kendi sırt çantasındaki yedek arka iç lastiğine konmuş olduk (elbette ücreti mukabilinde)

Hasılı kelam bugün, debriyajı zorla çeke çeke çarşıdaki işleri hall edip, eve döner iken bu defa ön teker gümledi, bi cünüplük söz konusu yahut nazar (kişisel fikrim kesinlikle NAZAR ) Moruk bi ara şaka ile karışık bana sizin orda gelde okutalım, yahut kurşu n döktürelim demiş idin, şaka değilse birgün bu dediğini yaptırmak istiyorum.

Ben'de durumlar bundan ibaret, geizye ilişkin foto atacaktım, ancak yapmayacağım artık net alemine foto moto zor atarım.

cenkito
27 Ekim 2014, 17:55
cok gecmiş olsun kardesim valla sendekide bedevi sansı olmus.

Allah beterinden saklasın , tekrar cok cok gecmiş olsun

yunusus
27 Ekim 2014, 19:14
Müdür sen ne yaptın yaa :( arazideki dususlerde birsey olmadi dedik gonderdik şansa bak.. Allah beterinden saklasın ve geçmiş olsun hacım.
debriyaj kolunu kirdigin zamanlarda aklinda bulunsun biraz hareket ettirip 1e atarsan sonmez sonrasinda uygun devirleri buldukca yukseltebilirsin vitesi sikinti olmaz.
Okutma konusunda evet ciddi idim. Musait oldugun bi vakit gel okutalim seni

GaCCaLL
27 Ekim 2014, 20:59
Çok geçmiş olsun üstad :)
geldimi hep üst üste gelir zaten.
Nazar konusunda bişeyler yapın cidden.
Bu arada bende burayı sürekli okuyan ama yazmayan tayfadanım.

Carbondioxid
28 Ekim 2014, 04:11
Sağ ve salim olun arkadaşlar, eksik olmayın:rendeer:, dediğiniz gibi serii oldu herşey,çok şükür neyseki hafif atlattık O günün başında vardı zaten bir terslik snin su problemi vs, motorlar mıknatıs gibi her moku üstüne çekiyor anlaşılan, kendim zatn Ayet-el kürsi, felak nas okuyup çıkarım daiman belliki yetmemiş.

İstirahat başka seçenek yok, yavaş yavaş burnuma doğru kaldırabiliyorum sol elimi.

Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi:cat:

yunusus
28 Ekim 2014, 10:08
O su akmasının civatayla falan alakasi yokmus dün biraz kurcaladim orda bi tahliye deligi var onun keçesi arizalanmis belliki. Devir artınca su akmiyor durunca akiyordu. Hizli tutkalla kapattim tahliye deligini bi sikinti kalmadi

serkanADH13
28 Ekim 2014, 11:08
O su akmasının civatayla falan alakasi yokmus dün biraz kurcaladim orda bi tahliye deligi var onun keçesi arizalanmis belliki. Devir artınca su akmiyor durunca akiyordu. Hizli tutkalla kapattim tahliye deligini bi sikinti kalmadi

eĞER dEVİR dAİM'in altındaki delik ise o,!!!

arkadaşlar TAHLİYE DELİĞİ motorun devirdaiminde sorun olduğu anlamına gelir,
ya kendin sök ve 20,,25 lira devirdaim keçesini değiştir,
yada git tamirciye ve 40,,50 lira yaptır,
devir daim sistemi şöyle işler,

motor içerisinde yağ vardır, ve devir dimin işi suyu yürütmektir,
devir daim motordaki sürekli dönen parçalar üzerine kurulur,
DEVİR DAİM KEÇESİ PATLAR İSE su tahliye deliğinden akar su eksiltir,
DEVİR DAİM YAĞ KEÇESİ PATLAR İSE motor bloğuna su karıştırır bu daha kötü bir durumdur,

sen tahliyeyi tıkamışsın artık su dışarı akamaz,
FAKAT o su devir daimin basıncı ile arkadaki YAĞ KEÇESİ'ni zorlayarak patlatır ise o zamanda anlaki motor bloğuna giriyor su,

EĞER HALEN SU EKSİLTİRSE İLERİDE UNUTMA MOTOR BLOĞUNU KONTROL ET,

yunusus
28 Ekim 2014, 13:26
Şimdi sıkıntıyı tam olatak tarif edecek olursak
Devir daim unitesinin altinda 4 5 cm derinliginde igne başı kadar bir tahliye deliginden su gelmekte. Ancak motor devirdeyken hareket halindeyken falan sikinti yok. Durdugu zaman basincsiz sekilde damla damla atiyor. Actim devir daim unitesini ama tahliye cikisi orda degil sağ kapagi oldugu gibi almam gerekiyordu bende ugrasmadim kapattim tahliyeyi