Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
blamir
17 Ağustos 2014, 01:44
sağol Carbon.yalnız bu yamaha lara kolay kolay bir şey olmuyor.geçen yıl aldığımız wr125r ın arazide bütün grenajları parçalandı,düşüp kalkmaktan.mekanik hiç sorun olmadı,saat gibi çalışıyor.yağ değişiminden başka birşey yazamayız heralde.bir iki uzun yol yapayım,sürüş izlenimi yakıt tüketimi vs yazarım
Abi o wr125 ile neler yapmadınızki :) Bir uçurumdan atmadığınız kaldı diycem onuda yaptınız ahahaha :D
yunusus
17 Ağustos 2014, 02:45
Eyvallah ağalar, beğendi iseniz ne mutlu bana :) , arazi işi malesef bana haram gibi bi şey,ancak Yunus yapabilir bu işi, hem arazi tecrübesi benden fazlaca, hemde arazi kesimi benim ilçemden daha güvenli tabii o'da bu sıralar yoğun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=rmYUS3lM0JU
1080P sçenekli versiyonu, yukardakini silmek durumunda kaldım, ehh abüü, benimkisi "kör'ün oğlu olmuş tutmuş mkni koparmış" hesabı böyle şeyleri başarınca seviniyorum^^.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
http://i.hizliresim.com/72BB7N.jpg (http://hizliresim.com/72BB7N)
Bu'da nazarlığı olsun, bu geziden dönüp, ertesi günün akşamı ilçede turlar iken, süratim yok iken(şehir/ilçe içinde gereksiz sürat yapmıyorum/yapanıda sevmiyorum) , ayağıma zincir çarptı, bu alette bir zincir dişli işidir gidiyor hayırlısı, Allaha hamd olsun şükür hasarsız atlattım yine, (video düzenlemeden dolayı arada kaynadı, şimdi aklıma geldi)
Notun notu (forumdaşlar bağışlasın, zırt pırt ekleme, yapıyorum, unutkanlık telaşe durumu, başkaca bir durum değildir.)
EveT abi ne yazikki bu aralar hic denebilecek kadar az zamanim oluyor. Malum yeni işyeri telaşesi, inşaat kosturma v.s v.s..
Video güzel olmuş ancak hiç kesiciye girdirmedin motoru :) ayrica 5 in sonunuda görmedik çok ayip :)
Birde hani akıl veriyormuş gibi algılamazsan viraj teknikleri uzerine çalışmanı tavsiye ederim abi. Bir çok yanlış gözüme çarptı videoda en basiti viraj içinde gaz kesişlerin referans noktaların ama yinede güzel eline saglik
Carbondioxid
17 Ağustos 2014, 03:36
EveT abi ne yazikki bu aralar hic denebilecek kadar az zamanim oluyor. Malum yeni işyeri telaşesi, inşaat kosturma v.s v.s..
Video güzel olmuş ancak hiç kesiciye girdirmedin motoru :) ayrica 5 in sonunuda görmedik çok ayip :)
Birde hani akıl veriyormuş gibi algılamazsan viraj teknikleri uzerine çalışmanı tavsiye ederim abi. Bir çok yanlış gözüme çarptı videoda en basiti viraj içinde gaz kesişlerin referans noktaların ama yinede güzel eline saglik
Ohh İskenderun'da arada uğradığımda sıcak çay ikram eden bi yerimiz olacaahh^^ , hayırlısı ile bitirip faal edersin inşaallah:cat:
Kesici'ye rodaj sonrası 2 defa girdirdim, 1. gaz kolunu 3.viteste asılmam sonucu, 2. büyük 51 dişli ile, artçım var iken 5. viteste sürat'li gitmem gereken durum sonucu oldu(yani sollama yaparken^^) ondan sonra hiiç kesiciye sokmadım.
5. sonu için açıkçası biraz asıldım denedim, ancak bu hava ayarı kaçıklığı motor en performansız zamanda çakildi video, neyse gençlığha kötü örnek olmayalım^^
Viraj konusunda haklısın kesinlikle bi ara yanına uğrar fular'ını verir, hemde viraj için bir iki tüyonu alırım, ancak şu tırtıklı yol, ve benim sm lastikler ödümü koprıyor bu yüzden maximum tedbirli olmaya çalışıyorum, bil hasaa virajlarda.
İş yerini hayırlısı ile bitirde, tatlısını yimeye geleyim^^
yunusus
18 Ağustos 2014, 02:59
Ohh İskenderun'da arada uğradığımda sıcak çay ikram eden bi yerimiz olacaahh^^ , hayırlısı ile bitirip faal edersin inşaallah:cat:
Kesici'ye rodaj sonrası 2 defa girdirdim, 1. gaz kolunu 3.viteste asılmam sonucu, 2. büyük 51 dişli ile, artçım var iken 5. viteste sürat'li gitmem gereken durum sonucu oldu(yani sollama yaparken^^) ondan sonra hiiç kesiciye sokmadım.
5. sonu için açıkçası biraz asıldım denedim, ancak bu hava ayarı kaçıklığı motor en performansız zamanda çakildi video, neyse gençlığha kötü örnek olmayalım^^
Viraj konusunda haklısın kesinlikle bi ara yanına uğrar fular'ını verir, hemde viraj için bir iki tüyonu alırım, ancak şu tırtıklı yol, ve benim sm lastikler ödümü koprıyor bu yüzden maximum tedbirli olmaya çalışıyorum, bil hasaa virajlarda.
İş yerini hayırlısı ile bitirde, tatlısını yimeye geleyim^^
Is yeri bitsin toplayacagim motorculari zaten abi :) çayda çorbada sikinti yok ayipsin :)
Motoru hep kesici sınırlarında kullanıyorum. Hani tamam alt viteslerde gidipde kasitli olarak kesiciye sokmuyorum ama 5. Viteste ister istemez giriyor daha fazla vites olmadigindan :) o tirtikli yollar evet cidden insani tirstiriyor ama ben sm takimdan ziyade arazi takimlarindan tirsiyorum virajlarda. Malum aladaglar seyahatini goz onunde bulundurarak 130 ebat lastik aldim ve en dıştaki dişler asimetrik şekilde dizili.
Insaat ay sonuna kadar surecek gibi duruyor. Iskenderun taraflarina yolun duserse haberleselim ekseriyetle insaatin basinda oluyorum
atilas
20 Ağustos 2014, 09:22
http://www.youtube.com/watch?v=vNQCAGb9VLU
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------
araya video sıkıştıralım. 17hp lik Apachi de var aramızda
serkanADH13
20 Ağustos 2014, 10:33
Arkadaşlar İSTANBUL,,KEMERBURGAZ,,,AYAZAĞA,,,ÇİFTALAN ,BERGRAD vs bölgelerde araziye çıkan arkadaşlar olursa haberleşelim,
hep çin malı cross'um ile çıkıyordum 3 yıldır sonunda aradığımı yakalayabildim nihayet :)
http://i.hizliresim.com/Y3RbJk.jpg (http://hizliresim.com/Y3RbJk)
http://i.hizliresim.com/nYormB.jpg (http://hizliresim.com/nYormB)
http://i.hizliresim.com/kZRvLJ.jpg (http://hizliresim.com/kZRvLJ)
atilas
20 Ağustos 2014, 10:39
her hafta yazdığın yerlerdeyiz.ezberledik heryeri
serkanADH13
20 Ağustos 2014, 10:43
kısmet olmadı denk gelemedik demekki :)
yaklaşık 1 ay önce aldım bunu ufak tefek bakımları oluyor onları toparlıyorum pazarları çıkıyoruz 2..3 kişi bazıan,
vaktim kaldıkça katılmaya çalışırım artık pazarları inş :)
nerden çıkıyorsunuz mesela,,,
nerde toplanıyorsunuz?
dockerengin
20 Ağustos 2014, 11:34
Arkadaşlar İSTANBUL,,KEMERBURGAZ,,,AYAZAĞA,,,ÇİFTALAN ,BERGRAD vs bölgelerde araziye çıkan arkadaşlar olursa haberleşelim,
hep çin malı cross'um ile çıkıyordum 3 yıldır sonunda aradığımı yakalayabildim nihayet :)
http://i.hizliresim.com/Y3RbJk.jpg (http://hizliresim.com/Y3RbJk)
http://i.hizliresim.com/nYormB.jpg (http://hizliresim.com/nYormB)
http://i.hizliresim.com/kZRvLJ.jpg (http://hizliresim.com/kZRvLJ)
Hafta sonları ben çiftalan tarafında oluyorum. Genelde İsoff'u pistinin oralardayım. Yz125 ve Apachi görürsen buyur gel tanışalım. Ben bir yerde seni görürsem yanına gelirim tanışırız zaten.
Bu arada motorun hayırlı olsun, güle güle kullanırsın inşallah.
cenkito
20 Ağustos 2014, 12:42
Arkadaşlar İSTANBUL,,KEMERBURGAZ,,,AYAZAĞA,,,ÇİFTALAN ,BERGRAD vs bölgelerde araziye çıkan arkadaşlar olursa haberleşelim,
hep çin malı cross'um ile çıkıyordum 3 yıldır sonunda aradığımı yakalayabildim nihayet :)
http://i.hizliresim.com/Y3RbJk.jpg (http://hizliresim.com/Y3RbJk)
http://i.hizliresim.com/nYormB.jpg (http://hizliresim.com/nYormB)
http://i.hizliresim.com/kZRvLJ.jpg (http://hizliresim.com/kZRvLJ)
hayırlı olsun güle güle kullanın :cat:
Carbondioxid
20 Ağustos 2014, 18:20
Arkadaşlar İSTANBUL,,KEMERBURGAZ,,,AYAZAĞA,,,ÇİFTALAN ,BERGRAD vs bölgelerde araziye çıkan arkadaşlar olursa haberleşelim,
hep çin malı cross'um ile çıkıyordum 3 yıldır sonunda aradığımı yakalayabildim nihayet :)
http://i.hizliresim.com/Y3RbJk.jpg (http://hizliresim.com/Y3RbJk)
http://i.hizliresim.com/nYormB.jpg (http://hizliresim.com/nYormB)
http://i.hizliresim.com/kZRvLJ.jpg (http://hizliresim.com/kZRvLJ)
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız güle güle kullanın, biraz bilgi vereydin Serkan usta, hangi modeli KTM, nasıl buldun eski çinkoya göre^^
Bie senin motorun adı artık "Kara balık" bizim burada yayın balığına verilen addı, yazın bataklığa batırır kendisini derisini ve kendisini kurtarmak için^^
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=vNQCAGb9VLU
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------
araya video sıkıştıralım. 17hp lik Apachi de var aramızda
Abi umarım bu video'da sesi gelen WR250 değilir, hevesini kırmak istemem ancak.. gerçi senin eskiye benziyor sesi ama bilemedim.
http://www.youtube.com/watch?v=vNQCAGb9VLU
blamir
20 Ağustos 2014, 20:55
Buda son halimiz :D
https://scontent-a-lax.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/l/t1.0-9/10544400_10202461397208432_3336904278776068098_n.j pg
Carbondioxid
20 Ağustos 2014, 21:30
Buda son halimiz :D
https://scontent-a-lax.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/l/t1.0-9/10544400_10202461397208432_3336904278776068098_n.j pg
Hahaha grçek cross/endurocu toprak ile iç içe olur, ancak burda fazlası oluşmuş^^
atilas
21 Ağustos 2014, 00:14
Abi umarım bu video'da sesi gelen WR250 değilir, hevesini kırmak istemem ancak.. gerçi senin eskiye benziyor sesi ama bilemedim.
Carbon bu Ktm in sesi.Ktm duruyor.enduro kros işlerine Ktm le devam.Wr zaten videodaki yerlerde Ktm in keyfini vermez.Wr yle uzun mesafe off road yapıcam.tabi yollar videodaki gibi olmayacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
Benim motor Ayazağa da duruyor,ordan çıkıyoruz.Ayazağa dan çıkan çok endurocu var.500 exc mi motor
Carbondioxid
21 Ağustos 2014, 00:16
Carbon bu Ktm in sesi.Ktm duruyor.enduro kros işlerine Ktm le devam.Wr zaten videodaki yerlerde Ktm in keyfini vermez.Wr yle uzun mesafe off road yapıcam.tabi yollar videodaki gibi olmayacak.
Abi, uzun yol diyince sanki sıfır çektiğini anlıyorum, hani rodaj hesabı vs gibi, biraz daha detay verebilirsen , performansı, gidişi duruşu yakışı vs beklediğin gibimi?
atilas
21 Ağustos 2014, 00:28
Serkan usta
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------
Abi, uzun yol diyince sanki sıfır çektiğini anlıyorum, hani rodaj hesabı vs gibi, biraz daha detay verebilirsen , performansı, gidişi duruşu yakışı vs beklediğin gibimi?
Carbon motoru sıfır aldım.doğru düzgün kullanmaya fırsat olmadı.bir kaç defa kısa mesafe kullandım.birtek görüntüsüne yorum yazabilirim.çok sağlam yapılmış gibi duruyor.made in japan yazıyor.spesiale oldukça yakın yapmışlar.şu anda kusur bulamadım.hiç bir eksiği yok.130 kg 30.7 hp benzeri yok.yakıt tüketimi arkadaşım hesaplamış.https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152542533697034&set=gm.817059598307258&type=1&theater
serkanADH13
22 Ağustos 2014, 04:18
arkadaşlar ASYA RX 250 KULLANANLAR için bir ayrıntı vereyin,
RADYATÖR FAN MÜŞÜRLERİ DİŞ HATVE'LERİ CBR 125,CBR 250,CBR 600F FAN MÜŞÜRLERİ İLE AYNIDIR, cbr fan müşürü tek sokettir,
Bu arada SUZUKİ MARUTİ BİRE BİR AYNIDIR,,,suzuki fan müşürü ikili kablodur,
eğer RX 250 için fan müşürü arar ve bulamaz veya pahalı gelir ise piyasada daha ucuza bulabilirsiniz,
yapmanız gereken fan müşür kabloları iki adet RX 250 'lerde,
YEŞİL kabloyu radyatöre ŞASE veriyorsunuz geride kalan MOR kabloyuda müşüre,
spil444
22 Ağustos 2014, 08:28
arkadaşlar ASYA RX 250 KULLANANLAR için bir ayrıntı vereyin,
RADYATÖR FAN MÜŞÜRLERİ DİŞ HATVE'LERİ CBR 125,CBR 250,CBR 600F FAN MÜŞÜRLERİ İLE AYNIDIR, cbr fan müşürü tek sokettir,
Bu arada SUZUKİ MARUTİ BİRE BİR AYNIDIR,,,suzuki fan müşürü ikili kablodur,
eğer RX 250 için fan müşürü arar ve bulamaz veya pahalı gelir ise piyasada daha ucuza bulabilirsiniz,
yapmanız gereken fan müşür kabloları iki adet RX 250 'lerde,
YEŞİL kabloyu radyatöre ŞASE veriyorsunuz geride kalan MOR kabloyuda müşüre,
çok saol serkan çok faydalı bir bilgi forumda rx 250 başlığıda var keşke oraya yazsaydın..
dockerengin
22 Ağustos 2014, 18:34
10 Ağustos'tan bir kaç fotoğraf. Çiftalan İsoff parkurunun oralarda dolaştık biraz. Benim akü tırtlayınca çok fazla gezemedik. Yeni akü taktım. İnşallah bu hafta bir problem çıkmaz.
Apachi, Yz125, Kx125 ve Dt125r vardı.
http://i57.tinypic.com/28k0c2u.jpg
http://i62.tinypic.com/2na3ew0.jpg
http://i60.tinypic.com/ifxs1h.jpg
Carbondioxid
03 Eylül 2014, 01:04
Buralar eskiden dudluktu, tarla idi bağ idi bahça idi, serçeler kumrular, börtü böcük, sevgili çiftler yiyişirdi, hep bu teknoloji, şimdi oldu betonarme mahalle(, başlık ölmüş, kıymetimi bilin, biraz çekileyim didim, gözelim topiki beton dökmüşünüz ayıb yahu:P
Evet tilifonu kurcalar iken sesli flaşör aldığım, slikonladığım zamanın fotoları dduryor buldum, forumda başlıkta sesli flaşör için bi konuya uplaod ettim, burayada atayım, az şenlensin garii.
Slikon'lu olan cub100cc için yapılmış, basit ve güvensiz gördüğüm ancak slikon ile izole edince, hem sesi kısmış oldum(ses kamyon anarya sesi gibi idi yada buldozer geri sesi gibi) hemde su/sıvı izolesi edinmiş oldum, sinyaller korktuğumj gibi sıksık'ta yanmıyor olması gerekn gibi yanmakta memnunum, cezası 5' tl.
http://i.hizliresim.com/lBVMrE.jpg (http://hizliresim.com/lBVMrE)
http://i.hizliresim.com/nYBXmR.jpg (http://hizliresim.com/nYBXmR)
dockerengin
10 Eylül 2014, 19:27
Geçen haftalardan bir video arkadaşlar. Sayfa biraz hareketlensin.
Videoda da farkettim ki ben arazideyken deli gibi eğleniyorum abi :) Yüksek çözünürlükte izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=I6VpW22EhX0
cenkito
10 Eylül 2014, 20:06
cahilliğimi hos görün :P
sol elçikteki 2. kısa olan manet ney?
jıkle vs mi yoksa arka fren mi :silent:
Carbondioxid
10 Eylül 2014, 20:39
Geçen haftalardan bir video arkadaşlar. Sayfa biraz hareketlensin.
Videoda da farkettim ki ben arazideyken deli gibi eğleniyorum abi :) Yüksek çözünürlükte izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=I6VpW22EhX0
Ohh bee, razide benden beterleride varmış^^:mrgreen: , güzel video ahh yerler müsait olsa idi bende cross takımla coşa bilse idim:salut:
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------
cahilliğimi hos görün :P
sol elçikteki 2. kısa olan manet ney?
jıkle vs mi yoksa arka fren mi :silent:
Cikle onroad'da daha farklı tetik gibi konumlandırılmış, dellorto karb'ın hava ciklesi oluyorlar, arada sırada çekip bırakmakta faide var bazan tel gevşeyip yahut takılı kalabiliyor.
Mehmet Turan
18 Eylül 2014, 05:12
Sahibinden de 2.el Apachi XZ250 bakıyorum çok fazla motor açtıran var. Plakalı modellerinde daha 6000-7500 km de motor açtırıp parça değiştirenler var. Baktığım ilanlar şu an yayında olmadığı için nelerin değiştiğini yazamıyorum. "Marş motoru genelde bu motorların dişli ömrünü yediği için çıkardım" diyende var. Bana motor ömrü çok kısa gibi geldi. Sizin görüşleriniz nedir ?
Carbondioxid
18 Eylül 2014, 07:44
Sahibinden de 2.el Apachi XZ250 bakıyorum çok fazla motor açtıran var. Plakalı modellerinde daha 6000-7500 km de motor açtırıp parça değiştirenler var. Baktığım ilanlar şu an yayında olmadığı için nelerin değiştiğini yazamıyorum. "Marş motoru genelde bu motorların dişli ömrünü yediği için çıkardım" diyende var. Bana motor ömrü çok kısa gibi geldi. Sizin görüşleriniz nedir ?
Tek suçu Kompresyon oranı'nın yüksek yani; 11.5:1 olması , 4 sübablı olması , 27+ beygir olması ve bu gücü yüksek devirde vermesi, dolayısı ile kullanıcıların atiklik için sürekli redline'da kullanması (zaman zaman bende asılıyorum ne yalan söylyeyim^^ keyifli oluyor^^ )
Marş motoru arızası yaşamadım, ancak birçok internet forumunda bu sorunu okudum, bu durumu model yılına yoruyorum bendeki iç kapakta baskı tarihi 2009, elimdeki belgelerde fabrika model çıkış yılı 2011, şu ana değin çok şükür marş sorunu yaşamadım.
Tabii benim yazdıklarım, yol/asfalt kullanıcısı olarak ekseriyet ile Sm (süpermoto) takım ile dolaşan bir sürücünn yazdıklarıdır, arazi'de deneyimleri benden fazla olan, Yunusus ve Dockerengin daha aydınlatıcı yorumlarda bulunabilir.
Şu ana değin motor bloğu yarma olmadı, sadece yan kapağı açıp yağ dişlisinin sıhhati kontrol edildi ve şükür sıkıntı yok , ancak mazot'lu benzin ile uzun süre kullanmışlığım oldu, hasılı belki sübab'ları değişmek için hatta egzantrik sıhhati kontrolu için kışı atlatmak nasib olur ise, bahar aylarında, motoru komple yarmayı komple motor bloğu sıhhati kontrolü için bende düşünüyorum.
dockerengin
18 Eylül 2014, 11:53
of diyorum: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-apachi-apachi-alirken-bir-kere-daha-dusunun-resime-bak-179889797/detay
Arkadaşlar bu piyasada özellikle arazi için 4 zamanlı bu kadar güçlü ve ucuz makine yok.
Ben alalı 2-3 ay kullandım şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım çok memnunum. Ama bu tarz olayları da duyuyoruz.
yunusus
18 Eylül 2014, 11:59
Dunya kadar yazdim internet sikinti verdi yazilarim silindi :(
Özet geciyorum makina icindeki parcalar gayet kaliteli. Bir honda alip 100 110la makinayi kasmadan surdugun gibi bu makinayida surecek olursan bu da ömürlük olur. Ama carbon hocaminda dedigi gibi motor ust devirlerde gucunu ortaya cikardigi icin makinayi istem disi redline seviyesinde kullaniyorsun. Musait bi ara daha detaylica yazacam tekrar
blamir
18 Eylül 2014, 13:25
İyide arkadaşlar motoru 27bg de kullanmadıktan sonra ne anlamı kalıyor? Zorlamayalım, kasmayalım aman bişi olmasın dersek yz125 tek pistonla 10.000km gidiyor :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
of diyorum: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-apachi-apachi-alirken-bir-kere-daha-dusunun-resime-bak-179889797/detay
Arkadaşlar bu piyasada özellikle arazi için 4 zamanlı bu kadar güçlü ve ucuz makine yok.
Ben alalı 2-3 ay kullandım şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım çok memnunum. Ama bu tarz olayları da duyuyoruz.
Ooooooo ince işçilik lazım buna.
Carbondioxid
18 Eylül 2014, 15:52
of diyorum: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-apachi-apachi-alirken-bir-kere-daha-dusunun-resime-bak-179889797/detay
Arkadaşlar bu piyasada özellikle arazi için 4 zamanlı bu kadar güçlü ve ucuz makine yok.
Ben alalı 2-3 ay kullandım şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım çok memnunum. Ama bu tarz olayları da duyuyoruz.
İyice kıllanmaya başladım, verdiğin linkte'ki durum çoğu kişide oluşmuş, bir sıkıntısı yok ancak erkenden tedbir için ,tam motoru yardırsammı ne etsem, kafam karışmaya başladı açıkçası:silent:
dockerengin
18 Eylül 2014, 16:35
Benim el marşıyla zor çalışıyor. Onu hallediyim de böyle sorunlara sebebiyet vermeyelim bari.
yunusus
18 Eylül 2014, 17:20
Engin hocam sikintinin kaynaklandigi yeri söyleyeyim direk o kisima mudahale ettir sorunun düzelecektir. El marşıyla zor çalışıyordan kasıt motorun el marşında öksürerek çalışıyor olması ise akü ile beyin ile makinanin karnı ile ugraşma. Üst kapagı açtığında egzantrik üst dişlisinin orda bir kırma otomatigi var. Onun yayı deforme olur yada yerinden oynarsa dedigin sıkıntıyı yaratıyor daha sonra da linkte belirtilen bölge çatlıyor yükr dayanamayıp. Ayak marşını kontrol et olması gerektiginden daha sert ise ve motor öksürerek çalışıyorsa tek sıkıntı bu. Bende aynı sıkıntıyı yaşadım motoru dagittim yeni disliler çektirdim vs vs vs sonuç degişmedi. Daha sonra kirma otomatiginin yayini duzelttik sikinti kalmadi. Ayak pedalı bile yumuşacık
dockerengin
18 Eylül 2014, 17:53
Engin hocam sikintinin kaynaklandigi yeri söyleyeyim direk o kisima mudahale ettir sorunun düzelecektir. El marşıyla zor çalışıyordan kasıt motorun el marşında öksürerek çalışıyor olması ise akü ile beyin ile makinanin karnı ile ugraşma. Üst kapagı açtığında egzantrik üst dişlisinin orda bir kırma otomatigi var. Onun yayı deforme olur yada yerinden oynarsa dedigin sıkıntıyı yaratıyor daha sonra da linkte belirtilen bölge çatlıyor yükr dayanamayıp. Ayak marşını kontrol et olması gerektiginden daha sert ise ve motor öksürerek çalışıyorsa tek sıkıntı bu. Bende aynı sıkıntıyı yaşadım motoru dagittim yeni disliler çektirdim vs vs vs sonuç degişmedi. Daha sonra kirma otomatiginin yayini duzelttik sikinti kalmadi. Ayak pedalı bile yumuşacık
Çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için Yunus abi. Bir ara video çekip yüklerim buraya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:44 ----------
Benim problemim öksürme mi bilmiyorum. Ustam marş motorunun güçsüz kalabileceğini söylemişti.
Bu arada daha önce çektiğim videolarda marşa bastığım yerleri yakaladım.
http://youtu.be/ZXkQ7u4fmkk
http://youtu.be/1XgrBypfV0c
Benim motor sıcakken el marşıyla rahat çalışıyor ama soğukken bayağı nazlı. Soğukken gazı tam açıp marşa basmaya başlıyorum. Marşı bırakmadan gazı kapatıyorum ve öyle çalışıyor. Tabi çalışana kadar 3-4 saniye aralıksız marşa basmış oluyorum.
yunusus
18 Eylül 2014, 18:23
Aynen dedigim sıkıntı. Bilincsiz tamirciye gore marş motorun zayif geliyordur marş motorunun kömürleri degisecektir beyin degisecektir karni yarilip icindeki dislilere bakilacaktir vs vs vs vs. Bu şekilde kullanmaya devam edersen sahibinden.com uzerindeki ilandaki gibi marş motorunu karşılayan avare dişli yuvasını çatlatabilirsindişlileri de yemiş olursun. Kopan parçalar kuvvetli muhtemel yag pompasinin plastik dislilerinide kıracaktır. Dişli çektirir yada sipariş verirsin usta takar en fazla 2 gün sonra yine ayni hale gelir. Yapman gereken dedigim gibi kırıcı otomatiginin ne oldugunu bilen bi ustaya gidip o kisima baktirmak. Yeri bahsettigim gibi egzantrik zincirinin üst dişlisine yakın. Müdahale edilmesi gereken şey ise tahmini ölçu 8lik civata çapında 4 5cm uzunluğunda bi yay
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------
Ayak marşı olan yakın özelliklerde bi motorla ayak marşlarının sertliklerini karşılaştır. Senin makinadakinin çok daha sert olduğunu biraz tekmelersen hayvan gibi teptigini göreceksindir. Bunlarin hepsinin sebebi bahsettigim yayın deforme olmasi yada yerinden oynaması
dockerengin
18 Eylül 2014, 18:58
Aynen dedigim sıkıntı. Bilincsiz tamirciye gore marş motorun zayif geliyordur marş motorunun kömürleri degisecektir beyin degisecektir karni yarilip icindeki dislilere bakilacaktir vs vs vs vs. Bu şekilde kullanmaya devam edersen sahibinden.com uzerindeki ilandaki gibi marş motorunu karşılayan avare dişli yuvasını çatlatabilirsindişlileri de yemiş olursun. Kopan parçalar kuvvetli muhtemel yag pompasinin plastik dislilerinide kıracaktır. Dişli çektirir yada sipariş verirsin usta takar en fazla 2 gün sonra yine ayni hale gelir. Yapman gereken dedigim gibi kırıcı otomatiginin ne oldugunu bilen bi ustaya gidip o kisima baktirmak. Yeri bahsettigim gibi egzantrik zincirinin üst dişlisine yakın. Müdahale edilmesi gereken şey ise tahmini ölçu 8lik civata çapında 4 5cm uzunluğunda bi yay
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------
Ayak marşı olan yakın özelliklerde bi motorla ayak marşlarının sertliklerini karşılaştır. Senin makinadakinin çok daha sert olduğunu biraz tekmelersen hayvan gibi teptigini göreceksindir. Bunlarin hepsinin sebebi bahsettigim yayın deforme olmasi yada yerinden oynaması
Geçen hafta bir abime daha Apachi aldık. Onun motoruyla bir karşılaştırıp deniyim abi. Ayak marşı da daha sert ise direk söylediğin yaya baktırayım.
blamir
18 Eylül 2014, 22:53
Geçen hafta bir abime daha Apachi aldık. Onun motoruyla bir karşılaştırıp deniyim abi. Ayak marşı da daha sert ise direk söylediğin yaya baktırayım.
Normalde marş motoru ve rublesinin ömrünü uzatmak için soğuk motor her zaman ayak marşı ile çalıştırılır. Isındıktan sonra istediğiniz kadar el marşını kullanabilirsiniz.
Carbondioxid
19 Eylül 2014, 20:27
İyice kıllanmaya başladım, verdiğin linkte'ki durum çoğu kişide oluşmuş, bir sıkıntısı yok ancak erkenden tedbir için ,tam motoru yardırsammı ne etsem, kafam karışmaya başladı açıkçası:silent:
Bu gün usta arkadaş Mehmet ile görüştüm, akislik olmaz ise, birkaç güne motoru yaracaz komple iğneden ipliğe, ağır hasar olmasındansa, erkenden tedbirimi alayım, zira bu hanzo bir sonraki "yaratık" nasib olana değin benimle inşaallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
Bilgiler harika arkadaşlar,Yunus döktürmüşsün bro helal, aslında blamir'in dediği bana çok mantıklı geldi, ama nerdee hazırı kolayı var iken daima el marşı kullandım.
Dockerengin şayet videodaki marş performansı buna sebeb ise vayy benim halime vayylarki ne vayy çünkü aldığımdan beri bu şekilde arada sırada nazlı çalışıyordu, bunu hava ayarsızlığına yoruyor idim:salut:
Ürkmeye başladım arkadaşlar, şu motor yarma işini erkene almaya çalışacağım , inşaallah sıkıntısı yoktur var isede yedek parça ne alınacaksa tesbitini yaptırayım hayırlısı.
Buradan nasib olur ise raporlarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------
Motor yarma işi yine başka bahara, yine ihtiyar eski motor/otomobil maister'ı olan amcamız son noktayı koydu, dediği " kesinlikle dokunma " , videoları gösterdim ve ara ara benimde böyle çalışma zorluğu olduğunu söyledim, cevabı kesin şekilde elektrik iletim/kontamine benzin/hava/yakıt/karbüratör ayarı kaçıklığı manifold düzensizliği, cikle gerginliği klape açık kalması vsvs saydı durdu ve şayet blokta bir kırıntı çatlak var ise kompresyondan yağ miktarının artması eksilmesi, sürüşte düzensizlik şeklinde kendisini belirtir dedi.
Mazot/benzin karışımı maceram sonrası, egzoz deliğinden sübabların kızıllığını gösterdiğimde, yine değişimi caydıran aynı emice idi, ikna oldum tecrübesine binaen, ancak yinede dürtülüyorum, sanırım yine askıya alacağım bu işi, kafam çorba usta arkadaş bile ben yaparım ama hiçbir eksiklik görünmüyor diyor, şimdi kendi kuruntum ile bişeye bulaşıp bulaşmama arasında kararsız kaldım:silent:
Pozitif/negatif yorumlarınız ek bilgileriniz olur ise buna görede davranabilirim kafam karıştı iyice:silent:
yunusus
19 Eylül 2014, 21:19
Müdür benim dişli kırıldıgında ne yağda eksilme ne sürüşte düzensizlik vardı. Vurdurup çalıştırıyor yardır yardır devam ediyordum. Tabiiki bu durum senin dişlilerinin yada yuvanın sagliksiz oldugu anlamina gelmiyor.
Carbondioxid
19 Eylül 2014, 22:19
Müdür benim dişli kırıldıgında ne yağda eksilme ne sürüşte düzensizlik vardı. Vurdurup çalıştırıyor yardır yardır devam ediyordum. Tabiiki bu durum senin dişlilerinin yada yuvanın sagliksiz oldugu anlamina gelmiyor.
Az evvel arkadaş ile görüştüm , dediği;
" eğer kontrol için açacak isek sübab'ları vs değişmek egzanrik vs şayet değişmek gerekliliği var ise, mutlaka conta takımı almalısın, şayet contalar hasarlı ise tabii "
diye söyledi aklıma sen geldin, sen bu conta işini nasıl çözdün Yunus?, anlaşıldı, bu işi yapacaz çaresi kalmadı artık geri dönüşte yok, yaktım gemiyi :P
yunusus
19 Eylül 2014, 23:52
Zaten silindir ve kartel içindeki contalar metal digerlerinde sivi conta kullanilmis bende aynen devam ettim. Sivi conta olur dayson silikon olur istersen tükürükle tuttur :p zaten bir sikinti var ise binis pozisyonuna gore kartelin sag kapagini açınca goreceksin dislileri. Kavramayi falan yerinden sökersen olduğu gibi karşına dikilir sorun çıkaran dişliler. Orda bi sikinti yoksa üst kapagı almak yetecek komple motoru indirmene dagitmana gerek yok. Ust kapak cikarilmasi gerekirse radyatoru yerinden cikar gayet rahat calisirsin. Durduk yere indirme tum motor blogunu :)
Carbondioxid
20 Eylül 2014, 21:59
Zaten silindir ve kartel içindeki contalar metal digerlerinde sivi conta kullanilmis bende aynen devam ettim. Sivi conta olur dayson silikon olur istersen tükürükle tuttur :p zaten bir sikinti var ise binis pozisyonuna gore kartelin sag kapagini açınca goreceksin dislileri. Kavramayi falan yerinden sökersen olduğu gibi karşına dikilir sorun çıkaran dişliler. Orda bi sikinti yoksa üst kapagı almak yetecek komple motoru indirmene dagitmana gerek yok. Ust kapak cikarilmasi gerekirse radyatoru yerinden cikar gayet rahat calisirsin. Durduk yere indirme tum motor blogunu :)
Zaten eğer hsarlı ise, vs demişti, neyse bu iyi oldu, açıkçası dağıtmış iken inüğü , cücüğüne değin, herşeyi dağıtacağız, bilyalar vs krank bilyası, kolu vsvsv ne varsa ise artık, bakalım durumu raporlarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------
Benim işler hep böyle işte, yine ikna edildim, Mehmet usta deneme sürüşü için istedi kısa süreliğine teslim ettim , söylediği ; evine dön yahut nereye gitmek istiyorsan oraya git oldu :P,
Hasılı hiç sıkıntı yok bukadar telaşe etme dedi,ben ; durumları anlattım, oluşan çatlaklar marş problemi vsvs tedbiren yaralım motoru falan filan dedim, aynı şeyleri sayıp nerdeyse dükkandan kovacaktı, hasılı yağı değiştik sadece, umarım sıkıntı yaşamam son durum bu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------
Çatlamalar için yan kapağı açmıştık zaten kontrol etmiştik dedi, evet ay kadar evvel zaten dediği şekide hem yağ dişlisini hem görünürde bişey varmı diye debriyaj tasının olduğu tarafı açmış idik, tasın altı filan dediğimde ben kontrol ettim iyice eğilip baktım dedi, belanımı arıyon, dedi :P
Sonradan düşününce adam haklı, başka usta olaydı söğüşlemek adına herşeyi söktürüdü eminim.
yunusus
22 Eylül 2014, 20:09
Walla temiz çiktı senin makina piiirim :) Allah zeval vermesin. Bende gectigimiz haftasonu satiyordum az daha motoru ama ruhsat yanimda olmadigi icin vekalet islemlerini yapamadim. Şu tükan çok zorluyor beni..
Carbondioxid
23 Eylül 2014, 04:36
Walla temiz çiktı senin makina piiirim :) Allah zeval vermesin. Bende gectigimiz haftasonu satiyordum az daha motoru ama ruhsat yanimda olmadigi icin vekalet islemlerini yapamadim. Şu tükan çok zorluyor beni..
Eyvallah Yunus, bahsediyordun dükkan işi vs biraz teferruat veriver, şayet İskenderun yapar isem seni neresinde bulurum? yeri nerde ne aşamada?
Motor işine gelince billahi, yolda cayırtı koparması endişem dolayısı ile bukadar pimpirikleniyorum, her defasında Mehmet usta kardeşim, ve 80 küsürlük enişte durduryor, yoksa bana kalsa idi yahut toplama becerime güvene bilse idim, çooktan kendim açıp yeni sübabları bile takacaktım, hayırlısı ancak sübab yenileme işi için , alacağımız nefes var ise, gelecek bahar'a kesin düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------
:mrgreen: , dayanadım, aldım sazları elime, artık ne olursa, en azınan sorun varmı ne oluyor görmek için, uzatmayayım yağı boşalttım, suyu'da , tabii gei kullanacağım artık yeter zırtt pırt yağ su, olacak iş değil.
Yan kapağı açtım,
http://i.hizliresim.com/8EbJVa.jpg (http://hizliresim.com/8EbJVa)
http://i.hizliresim.com/jY2o9r.jpg (http://hizliresim.com/jY2o9r)
"korka korka" debriyaj balatalarını çıkardım, tabii öncesinde yutub sağolsun örnek videolara baka baka, debriyaj tası ise yerinde duruyor, evde misafir var gecenin yarısında ben gibi kafadan kontak elinde takımlar, motor başındayım^^ la havle vela kuweta....
http://i.hizliresim.com/voLqkz.jpg (http://hizliresim.com/voLqkz)
http://i.hizliresim.com/1nkX1j.jpg (http://hizliresim.com/1nkX1j)
Geriye debriyaj tası kaldı, onuda rondelalı pul ile sabitlemişler neyse oda tamam ancak ökemiyorum, yine yutub videosu en basit yöntem, arka frei sıkılı tutup anahtarı hvalı gibi ani darbe ile açmaya çalışmak imiş, onuda beceriri isem geriye bir iki dişli kalıyor, ondan sonra ne var ne yok çıkacak ortaya, umarım bişey yoktur, gerçi evvelden kontrol etmiştik fakat tam söküm yapmadan, tası söker sökmez raporlarım, şimdilik durum bu.
http://i.hizliresim.com/nGgBzV.jpg (http://hizliresim.com/nGgBzV)
Not: debriyaj açıkta iken, debriyaj maneti sıktım, gördüğüm kadarı ile ilk önce motora yakın 3 plaka hareket etti, sonrakinde denemde sadece sondaki ikisi(2) bunların tümünün hareket etmesi gerekmiyormuydu?
yunusus
23 Eylül 2014, 08:49
Ne eserikli adamsin abi yaa :) gecenin bi yarisi...
Iskenderunda primemall yaninda köşe başında bi petrol ofisi var onun alaninda benim dukkan
Gooocaman yaziyor Autoclub iskenderun diye. Beklerim
Carbondioxid
23 Eylül 2014, 16:43
Pimpirik, pimpirik, pimpirik, tecrübeli yaşlı 80+ eski toprak sözü dinlenmeli, tabii usta kardeşim Mehmet'ede selam olsun
ESKİDEN PLASTİK TOKMAKMI VARDI, PEHH KDOUMMU PRESS OK :p
http://i.hizliresim.com/jY29nG.jpg (http://hizliresim.com/jY29nG)
EN AZINDAN, KONTROLÜ TA YAPMIŞ OLDUM İÇİM RAHAT ETSİN, HAMD OLSUN ALLAH'A , YAĞ DİŞLİLERİ TAMAM
http://i.hizliresim.com/rdVA6B.jpg (http://hizliresim.com/rdVA6B)
SABAHA KADAR UĞRAŞTIM ŞİŞTİM, ZIBARDIM, KALKAR KALKMAZ DEVAM, VE TAM SÖKÜMÜ BECERDİM, HOŞ OLDU
http://i.hizliresim.com/Nb4zlP.jpg (http://hizliresim.com/Nb4zlP)
AVARE DİŞLİSİ BU İDİ SANIRSAM, HASILI KELAM BÜYÜK OLAN SÖKÜLÜNCE KÜÇÜK OLANIN ETEK ALTI KABAK GİBİ GÖRÜNDÜ, SÖKMEYE GEREK YOK, KAPAK TEMİZ ÇATLAK PATLAK YOK HAMD OLSUN.
http://i.hizliresim.com/dq21PL.jpg (http://hizliresim.com/dq21PL)
cenkito
23 Eylül 2014, 19:45
Not: debriyaj açıkta iken, debriyaj maneti sıktım, gördüğüm kadarı ile ilk önce motora yakın 3 plaka hareket etti, sonrakinde denemde sadece sondaki ikisi(2) bunların tümünün hareket etmesi gerekmiyormuydu?
normali o ,
yayların uyguladıgı basınc ortadan kalkınca plakalar,saclar , balatalar arasına yag giriyor
ve o sekilde kavrama devre dısı kalıyor :cat:
Carbondioxid
23 Eylül 2014, 22:55
normali o ,
yayların uyguladıgı basınc ortadan kalkınca plakalar,saclar , balatalar arasına yag giriyor
ve o sekilde kavrama devre dısı kalıyor :cat:
Şu forumda bir-kaç bilgi esirgemeyen adam gibi adamsın kardeşim, işin gücün sıhhatin daim rast gitsin:cat:
cenkito
24 Eylül 2014, 00:43
Şu forumda bir-kaç bilgi esirgemeyen adam gibi adamsın kardeşim, işin gücün sıhhatin daim rast gitsin:cat:
cok sagol carbon :)
amin cümlemizin.
atilas
25 Eylül 2014, 18:38
discovery channel gibi burası.gel izle,motor imalatına başla
cenkito
25 Eylül 2014, 19:05
discovery channel gibi burası.gel izle,motor imalatına başla
atila abi zamanında bizim sayfada böyle idi :)
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-85.html#post2901031
atilas
25 Eylül 2014, 19:21
atila abi zamanında bizim sayfada böyle idi :)
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-85.html#post2901031
bu işler mühendizsiz olurmu
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO