PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29

dockerengin
30 Haziran 2014, 21:36
Şuan ciddi ciddi, müşürde bulup, tam otomatiğemi bağlasam diyorum, üfleme olsa idi yine arkaya alıp sadce trafik lambaları ve, seyahat sonuna yakın, 1-2 dakika soğutması için üfleteceeeidim, sanırım olmuş iken, birde müşür bulayım zaten boşta 2 kablo var idi sanırım birisi fan'a ait, diğeri devir ölçer için. kafam karıştı.

Bence de müşür takıp otomatiğe bağlasan en sağlıklısı olur. Düğmeyle felan uğraşmazsın. Olmadı müşürü takıp ek olarak bir de düğme bağla. İstediğin zaman düğmeden de çalıştırabilirsin ama böyle birşey çok gerekli olur mu orasını sen bilirsin.

Semih Sayın
30 Haziran 2014, 21:38
Herkese hayırlı akşamlar.Dün arkadaşım motorla gidiyorken start tusuna basmis motor stop etmis beni aradi calistirmiyorum diye bende denedim fakat calismiyor.Servise bakim icin gidicek ben aküden supheleniyordum fakat sorun orda değil. Şimdi takviye yaptim ama yine çalışmıyor.Calisicak gibi oluyor ama ateşleme olmuyor.Simdi karbüratör den supheleniyorum.Sorun sizce ne olabilir? Simdiden teşekkürler.

Carbondioxid
30 Haziran 2014, 21:39
Bu durumda , macera aramayayım, 2 fan'da soğurma emme yapmakta yer olarak ancak arkaya takılacak olması gerken yere, sırada müşür tertibatı kaldı, yarın sanaaiye bakınayım.

cenkito
30 Haziran 2014, 21:58
Bu durumda , macera aramayayım, 2 fan'da soğurma emme yapmakta yer olarak ancak arkaya takılacak olması gerken yere, sırada müşür tertibatı kaldı, yarın sanaaiye bakınayım.

sonunda bana da max a radyatör fan taktıracaksın carbon :queen:


Herkese hayırlı akşamlar.Dün arkadaşım motorla gidiyorken start tusuna basmis motor stop etmis beni aradi calistirmiyorum diye bende denedim fakat calismiyor.Servise bakim icin gidicek ben aküden supheleniyordum fakat sorun orda değil. Şimdi takviye yaptim ama yine çalışmıyor.Calisicak gibi oluyor ama ateşleme olmuyor.Simdi karbüratör den supheleniyorum.Sorun sizce ne olabilir? Simdiden teşekkürler.

gecmiş olsun.

calısan motorda marsa basılması mars motorunu yada kavramasını bozar diye biliyorum.

eger mars krankı normal döndürüyorsa mars sisteminde sorun yoktur.

yok mars dönüyor ama pistonu itemiuyorsa mars motoru ile kavrama arasındaki dişliyide sıyırmıs olabilir.

bujıyı söküp mars basarken kontrol ederseniz belli olur

Semih Sayın
30 Haziran 2014, 22:18
Ozaman buyuk ihtimalle disliyi siyirdi.Cevap icin tesekkurler.Peki bu sorunu kendim halledebilirmiyim?

Carbondioxid
30 Haziran 2014, 22:22
Ozaman buyuk ihtimalle disliyi siyirdi.Cevap icin tesekkurler.Peki bu sorunu kendim halledebilirmiyim?

Servis ile kontağınız var idi, en iyisi siz dokunmayın, cenkito yazar elbette ancak zor işe benziyor.

Bu arada bu müşür işi kafamı kurcalıyor, herhangi bir müşür olurmuki acep?, otomobil vs yuvaya tam otursa?

Malum burada motosiklet için müşür desem, kamyon lastiğini gösterirler o derce bilgili yedek parçacılarımız var :P

cenkito
30 Haziran 2014, 22:31
Ozaman buyuk ihtimalle disliyi siyirdi.Cevap icin tesekkurler.Peki bu sorunu kendim halledebilirmiyim?

şimdi kırık dişler kartele girdi ise en saglıklısı komple sökülüp temizlenmesidir.

yoksa atlama zıplama anında sanzıman-vites dişlileri arasına girip kıtleyedebilir.

bunlar tabiki en kötü senaryolar, belkide sorun baska yerden kaynaklıda olabilir

Carbon

müşürin görevi belli sıcaklıkta devreyi acmak.

yerine uyan birsey bulursan neden olmasın, tabi onlarında ayarları var yanlıs bilmiyorsam.

istenilen sıcaklıkta acması için, yada farklı degerler için farklı müşirler var

Carbondioxid
30 Haziran 2014, 22:52
Carbon

müşürin görevi belli sıcaklıkta devreyi acmak.

yerine uyan birsey bulursan neden olmasın, tabi onlarında ayarları var yanlıs bilmiyorsam.

istenilen sıcaklıkta acması için, yada farklı degerler için farklı müşirler var

Şöyle bir bakındım google ile, ohhooo, Raptorlar'da fan problem olmuş, çözüm için "Suzuki Alto" müşürü, ve araya röle atılması tavsiye edilmiş, uğraştıracak anlaşıldı.

dockerengin
30 Haziran 2014, 23:01
Servis ile kontağınız var idi, en iyisi siz dokunmayın, cenkito yazar elbette ancak zor işe benziyor.

Bu arada bu müşür işi kafamı kurcalıyor, herhangi bir müşür olurmuki acep?, otomobil vs yuvaya tam otursa?

Malum burada motosiklet için müşür desem, kamyon lastiğini gösterirler o derce bilgili yedek parçacılarımız var :P

Fan müşürleri çok da ucuz değilmiş.

http://www.regalraptor.net/forums/showthread.php?t=6697

http://www.regalraptor.net/forums/showthread.php?t=4907

Yukarıdaki linklerde Honda arabaların fan müşürlerinin de kullanıldığı yazılmış. Bir de ilk linkte bir arkadaş aşağıdaki termostatı müşür olark kullanmış çok da ucuza halletmiş.


http://www.eltermonline.com/urun/30-150-c-spiralli-termostat/78

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------


Şöyle bir bakındım google ile, ohhooo, Raptorlar'da fan problem olmuş, çözüm için "Suzuki Alto" müşürü, ve araya röle atılması tavsiye edilmiş, uğraştıracak anlaşıldı.

Aynı şeylere bakmışız :)

Carbondioxid
01 Temmuz 2014, 19:07
Fan müşürleri çok da ucuz değilmiş.

http://www.regalraptor.net/forums/showthread.php?t=6697

http://www.regalraptor.net/forums/showthread.php?t=4907

Yukarıdaki linklerde Honda arabaların fan müşürlerinin de kullanıldığı yazılmış. Bir de ilk linkte bir arkadaş aşağıdaki termostatı müşür olark kullanmış çok da ucuza halletmiş.


http://www.eltermonline.com/urun/30-150-c-spiralli-termostat/78

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------



Aynı şeylere bakmışız :)

Şimdi eetrikçi arkadaşı yakaladım sordum 2 çeşit var elimde dedi yarın nasib ise bakayım, regal forumda müşüden daha dayanımlı olduğu yazılmış, umarım öyle olu, bu ii oldu, zira müşür tapasını sökmek istemiyordum.:cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------

Fan montajı bitti, bizim sağ radyatöre tam oturdu zaten yuvalarıda hazır imiş, sol radyatöe ise yuva olmadığından, sol yanaklardaki yuvalara sac uydurup montajladık, aküden direkt olarak kendim riske edip hatt çekip, 4' e ayırıp fişlere dişi bulup izole'leyip (yaşadığınız yerin ulaşım imkanları iyi ise şükredin diye yazıyorum), araya anhatar uydurk uydurup hall ettik mevcutt durumda anahtar pozisyonu kötü olduğundan sonradan, revizyondan geçirceğim.

Fırın termostad'ı buldum fiat olarak 10 denildi aldım ancak kablo/tel kısa düştü, onu iade edip, evdeki elektrikli sobanın termostad'ına dalacağım::deliir::

Performans olarak , kısa sürüş sonrası 1 dakika çalıştırınca geriye verdiği hava, normal ısıda hatta serin şekilde veriyor, ancak motor sıcak olduğundan devridaim çalışmadığından olsa gerek, radyatörün üst kısmı yine sıcak, uzun telli termostad uydurduktan sonra yine raporlarım, şimdilik yeter dercede her iki fan'da yeterli görünüyor, bu defteride burada kapamış sayıyorum, herkese hayırlı işler, yoruldum :P

dockerengin
01 Temmuz 2014, 19:17
Hadi geçmiş olsun :) Ellerine sağlık.

Semih Sayın
01 Temmuz 2014, 21:33
Motoru yarın servise goturuyorum gelismeleri burdan yazarim simdilerde supermoto jant takimlarina bakiyorum ama fiyatlarini aklim almiyor nedwn bukadar pahali bunlar

Carbondioxid
01 Temmuz 2014, 22:19
Hadi geçmiş olsun :) Ellerine sağlık.

Eyvallah, halka hizmet hakka hizmet :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------


Motoru yarın servise goturuyorum gelismeleri burdan yazarim simdilerde supermoto jant takimlarina bakiyorum ama fiyatlarini aklim almiyor nedwn bukadar pahali bunlar

Sm takımlar pahalı, zira 17'lik ebata sahipler, kolay bulunmuyorlar, üretimleri standart olanlara oranla az, dolayısı ile nadir elementler:P, ama hakikaten öyleler:cat:

Ayrıca senin alet, sırf cross olup faturalı değilmiydi? benmi yanlış hatırladım, sade fatura ise aman dikkat trafiğe çıkışa.

Son olarak arka dişli kaç diş? ve mümkünse göbek çevresini fotolarmısın?

ademx
01 Temmuz 2014, 22:54
asıl iş devirdaimde hatırlatayım.
kısa zamanda halledersin inşaallah.

Carbondioxid
02 Temmuz 2014, 00:31
asıl iş devirdaimde hatırlatayım.
kısa zamanda halledersin inşaallah.

Aynen imza.

Bunu düşünüyordum, nasıl bir formül ile devridaimi, motor devrinden bağımsız yapabilirim diye düşünüyorum, bu konuda fikriniz olur ise lütfen yazın bir zihni sinir procesi daha yapabilrim.

Zira motor radyatörde sağlıklı devridaimi 5000 (beş bin ) devirde gerçekleşiyor, bu yüzden düşük devirde sağlıklı devridaim olmaz, bunu by pass edip nasıl bir şey ile sağlıklı sonuç alabilirim.

yunusus
02 Temmuz 2014, 22:16
Motor blogu hakkinda yeteri kadar teknik bilgi bulunmuyor diye ek bilgi vereyim. Motordaki balansör oldukca iyi ayarlanmis(balansörlü oldugu yazmiyor pek bi yerde zannedersem)
Ayrica içerde çift yağ pompası var yağlama dişlisi haricinde ki motorun icinde yarim litreden az yag kalmis olsa bile yaglamayi kesmeyecek sekilde dizayn edilmis. Bende nasil oldu da bu kadar zaman dayandi bana diyordum :)

Carbondioxid
02 Temmuz 2014, 23:32
Motor blogu hakkinda yeteri kadar teknik bilgi bulunmuyor diye ek bilgi vereyim. Motordaki balansör oldukca iyi ayarlanmis(balansörlü oldugu yazmiyor pek bi yerde zannedersem)
Ayrica içerde çift yağ pompası var yağlama dişlisi haricinde ki motorun icinde yarim litreden az yag kalmis olsa bile yaglamayi kesmeyecek sekilde dizayn edilmis. Bende nasil oldu da bu kadar zaman dayandi bana diyordum :)

Bu durumda, yağ dişlerinin kırılması ve marş sorunu yağsızlıktan dolayımı oluşmuş? hep dikkat ediyorum 2 haftada bir gözlem camgözünden bakıyorum çok şükür seviye hep aynı, ama başkaca bir yağ durumu varmıdır? şanzıman yağı ayrı gibi?

blamir
02 Temmuz 2014, 23:43
3:30 den sonrasını izleyin :)

TBxfUmMMk08

Carbondioxid
02 Temmuz 2014, 23:50
Debriyaj maneti ve radyatör yamulması, fenaa düşüş ancak, sonrsında sorunsuz çalıştı ise mesele yok, hiçbir kuwet hanzo sevgimden bişey alamaz :P

Ayrıca hergenc gızın başına mutlak gelirmiş böyle şeyler::140::

yunusus
03 Temmuz 2014, 02:10
Bu durumda, yağ dişlerinin kırılması ve marş sorunu yağsızlıktan dolayımı oluşmuş? hep dikkat ediyorum 2 haftada bir gözlem camgözünden bakıyorum çok şükür seviye hep aynı, ama başkaca bir yağ durumu varmıdır? şanzıman yağı ayrı gibi?

Hayir durumun yagsizlikla alakasi yok. Hata veren kısımın yağ ile çok da işide yok aslinda ama henuz bi yorumda yapabilmis degilim nasil olurda o hale gelir diye.
Yağlama dislisinin kirilma sebebi avare dislinin kendini yerken attigi çapaklar olarak düşünüyorum.
Bir kaç foto atayim..

Internet cok yawas yukleyemedim.. en kisa zamanda atarim ufak ufak

cenkito
03 Temmuz 2014, 09:31
Hayir durumun yagsizlikla alakasi yok. Hata veren kısımın yağ ile çok da işide yok aslinda ama henuz bi yorumda yapabilmis degilim nasil olurda o hale gelir diye.
Yağlama dislisinin kirilma sebebi avare dislinin kendini yerken attigi çapaklar olarak düşünüyorum.
Bir kaç foto atayim..

Internet cok yawas yukleyemedim.. en kisa zamanda atarim ufak ufak

muhtemelen motorun sıkıstırma oranı yuksek, ve mars motoruda gayet güçlü. pistonu itemeyince

aradaki zayıf halka patlak veriyor olmalı :cat:

blamir
03 Temmuz 2014, 11:53
Debriyaj maneti ve radyatör yamulması, fenaa düşüş ancak, sonrsında sorunsuz çalıştı ise mesele yok, hiçbir kuwet hanzo sevgimden bişey alamaz :P

Ayrıca hergenc gızın başına mutlak gelirmiş böyle şeyler::140::

Sonrasında sorunsuz çalıştı sıkıntı yok. Valla crf250l den sağlam. Defalarca düştü kalktı, hopladı çakıldı hala çalışmaya devam ediyor :) 17bg lik model olmasına rağmen gidişide güzel.

dockerengin
03 Temmuz 2014, 12:10
Motoru dün akşam gidip aldım. Motor hala çalışmıyor dün depoyu söküp benzin hortumunu çıkarttım. Bugün yanisini alıp değiştireceğim. Akşam bujiyi de kontrol edip tekrar çalıştırmaya çalışacağım. Bir kaç fotoğraf atayım.

http://i60.tinypic.com/2n0ui4w.jpg

http://i58.tinypic.com/289lzwj.jpg

Carbondioxid
03 Temmuz 2014, 13:42
Motoru dün akşam gidip aldım. Motor hala çalışmıyor dün depoyu söküp benzin hortumunu çıkarttım. Bugün yanisini alıp değiştireceğim. Akşam bujiyi de kontrol edip tekrar çalıştırmaya çalışacağım. Bir kaç fotoğraf atayım.

http://i60.tinypic.com/2n0ui4w.jpg

http://i58.tinypic.com/289lzwj.jpg

Hayırlı olsun.

1- Karbüratörü sökün, manifold contasını hafiiiff esneterek çatlak varmı bakın, karbüratörü dağıtın memelere bakın tıkanıklık daralma varmı, bulabilirseniz sanayii tipi ultrsonik temizleticiye verin, iyice titresin:)
Bunlar tamam ise hava ayar vidası tam sıkılacak ama sıkıp zorlamadan hafifçe sonrasında hava ayarı için önerilen hava ayar vidasını 1.5 tam tur açmak, şamandıraya bakın, içerisine benzin almışmı diye, solvent yakıttan dolayı platik aksam eriyip şamandra içine benzin alıp ağırlaşıp ayarsızlık yapmakta.

2- Depoyu sökün, bnzinden tamamen arındırın, sahibi ben gibi alır almaz çapak temizliği yapmışmı bakın:P, yapılmamış ise pürmüz mahareti ile iyice yıkandıktan sonra yakın, bknz ilk sayfalar.

3- Depoyu sökün elektrik aksamı, sigortalar kablo aksamını göz ve el ile muayene edin, sigortlarda yanma çatlama kırık, elektrik kablolarda yanma, fare ısıığı tahribat varmı kontrol edin.

4- Buji kablosuna pipodan ayırıp bakın yeter dercede uzunluk var ise ve saçaklar dağınık ise, kesip tekrar pioya, ters işlem olarak ateşleme bobini tarafında bakın, pipoda çatlak hasar varmı bakın.

5- Akü sağlığına bakın, buji sökük iken mootor bedenine hafif yaklaştırıp kısa marş basıp, ark'ı kontrol edin, ark yeter derecede ise, mesele yok

6- Benzini mutlaka ama mutlaka yüksek oktan tercih edin, shell 97 oktana bayılıyor benim sıpa.

7- Depo kapağında bulunan sübabın tek yön çalıştığından sıcak havada arada sıada depoyu açıp tıslatın, ve kapak üztnde bulunan hortumdaki sübabı tek yön çalışmasının sıhhatine tıkalı olup olmadığına bakın.

8- Benzin hotrumlarında kıvrılma varmı, v ise sert tipler ile değişin, musluğu kontrol edin sıhhatli akıtma yapıyormu tıkanıkmı?, benzin filitresini mutlaka yenileyin şuan benimkinin üstünde avuç kadar otomobil filitresi var:queen:

9- Bunlar yapıldı ve halen çalışmıyor, karbüratör benzini alıyor, egozdan benzin kokusu gelmesine rağmen çalışmıyor, filitreler temiz, depo kapak sübabı sağlıklı, ateşleme sağlıklı , manifol sağlam, vsvsvs ise son seçenek " SÜBAP AYARI"

Vayy be, hanzo konusunda, anahtar tuta tuta uzman olmuşum:mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------


muhtemelen motorun sıkıstırma oranı yuksek, ve mars motoruda gayet güçlü. pistonu itemeyince

aradaki zayıf halka patlak veriyor olmalı :cat:

Sıkıştırma 11.5:1
Bende çekiniyorum kapağı açıp kontrol etsemmi diye, açıkçası işime gelmiyor, infaktrüs geçirtir oda çıkarsa artık

dockerengin
03 Temmuz 2014, 13:51
Hayırlı olsun.

1- Karbüratörü sökün, manifold contasını hafiiiff esneterek çatlak varmı bakın, karbüratörü dağıtın memelere bakın tıkanıklık daralma varmı, bulabilirseniz sanayii tipi ultrsonik temizleticiye verin, iyice titresin:)
Bunlar tamam ise hava ayar vidası tam sıkılacak ama sıkıp zorlamadan hafifçe sonrasında hava ayarı için önerilen hava ayar vidasını 1.5 tam tur açmak, şamandıraya bakın, içerisine benzin almışmı diye, solvent yakıttan dolayı platik aksam eriyip şamandra içine benzin alıp ağırlaşıp ayarsızlık yapmakta.

2- Depoyu sökün, bnzinden tamamen arındırın, sahibi ben gibi alır almaz çapak temizliği yapmışmı bakın:P, yapılmamış ise pürmüz mahareti ile iyice yıkandıktan sonra yakın, bknz ilk sayfalar.

3- Depoyu sökün elektrik aksamı, sigortalar kablo aksamını göz ve el ile muayene edin, sigortlarda yanma çatlama kırık, elektrik kablolarda yanma, fare ısıığı tahribat varmı kontrol edin.

4- Buji kablosuna pipodan ayırıp bakın yeter dercede uzunluk var ise ve saçaklar dağınık ise, kesip tekrar pioya, ters işlem olarak ateşleme bobini tarafında bakın, pipoda çatlak hasar varmı bakın.

5- Akü sağlığına bakın, buji sökük iken mootor bedenine hafif yaklaştırıp kısa marş basıp, ark'ı kontrol edin, ark yeter derecede ise, mesele yok

6- Benzini mutlaka ama mutlaka yüksek oktan tercih edin, shell 97 oktana bayılıyor benim sıpa.

7- Depo kapağında bulunan sübabın tek yön çalıştığından sıcak havada arada sıada depoyu açıp tıslatın, ve kapak üztnde bulunan hortumdaki sübabı tek yön çalışmasının sıhhatine tıkalı olup olmadığına bakın.

8- Bunlar yapıldı ve halen çalışmıyor, karbüratör benzini alıyor, egozdan benzin kokusu gelmesine rağmen çalışmıyor, filitreler temiz, depo kapak sübabı sağlıklı, ateşleme sağlıklı , manifol sağlam, vsvsvs ise son seçenek " SÜBAP AYARI"

Vayy be, hanzo konusunda, anahtar tuta tuta uzman olmuşum:mrgreen:

Çok sağol Carbondioxid.

- Karbüratörü şuan sökmeden problemi çözmeye çalışacağım. Haftasonu arazi planı var o yüzden yetiştirmeye çalışıyorum. Zaten daha önce hiç karbüratör söküp dağıtıp toplamadım ama bu motorda bu işi öğrenebilirim.

- Depoyu benzin hortumu için söktüm zaten. Söylediğin gibi tekrar takmadan güzelce temizliyeyim.

- Depoyu felan söylemişken kabloları da hiç değilse söylediğin gibi kontrol edeyim.

- Akü yeni şarj edildi onda problem yoktur çok büyük ihtimalle.

- Benzin olayına da ayrıca dikkat edeceğim.

- Onu da hemen kontrol edeyim. Arada mola verdiğimde de açıp hava yapıyor mu diye kontrol ederim.

Verdiğin süper bilgiler için tekrar çok sağol. Harbiden uzman olmuşsun :)

Carbondioxid
03 Temmuz 2014, 14:11
Rica ederim, umarım kısa sürede çalıştırı broom brooom keyifle kullanır, bizede güzel foto gezi raporları yayınlarsın:mrgreen:

Depo kapağı sübabı benzin basıncını dışarıya basmıyor garip yapısından dolayı haps ediyor, ve ters çalışıyor, 34mm karbüaratör mahareti le emme yapıyor, bu durumda sıcakta ve çalışmayınca ben tedbiren kapağı sıkmadan bırakıyoruom, varsın benzin uçsun gitsin yoksa basınçtan dolayı Maazallah zbamm:P seyir halinde gerek olmuyor bu işi karbüratör üstleniyor .

Karbüratör yapısı çok basit bu yüzden hep derim injeksiyondansa kolay müdahale ve tabii janavar kuweti için karbüratör herzaman benim için daha iyi tabii yakıyor meret, dediğim gibi krmaşık değil karbüratör yanında abin yahut biaraz bu işlere yatkın bir arkadaşın var ise kolayca bakabilisrsiniz, adım adım bakın, çünkü yatan motorda benim ilk sayfalarda yayınladığım karbüratör sorununa bakın macun olmuş taa çinden beridir yatan 2 senelik yakıt macun olup heryer i tıkamıştı, muhtemelen aynı şekide olmuştur.

Çalıştırmada el marşı ile olmuyor ise!!!, ayak marşı ile kompresyonu alıp deflarca deneyin, ateşleme yapacak gibi ses geliyor ise yada ayak marşı ile çalışıyor el marşı ile çalışmıyor ise, muhtemelen sübab ayarı istiyodur, bunuda ustaya yaptırın siz karışmayın!

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------


Sonrasında sorunsuz çalıştı sıkıntı yok. Valla crf250l den sağlam. Defalarca düştü kalktı, hopladı çakıldı hala çalışmaya devam ediyor :) 17bg lik model olmasına rağmen gidişide güzel.

Pivot dönüşü şahlandırıp dönüş vaybee, olmuş harbi krossçu olmuşun tebrikler, valla ben bir yerimi kırarım diye çekiniyorum bu yaşta kırık mırık çekemem, motorun kırılmasıda ayrıca tabii, ama yavaştan başlamayı düşünüyorum çok hafiften:queen:

cenkito
03 Temmuz 2014, 16:00
Verdiğin süper bilgiler için tekrar çok sağol. Harbiden uzman olmuşsun :)

çinliler işi bilersen uzman, işi bilmezsen verem yapabiliyor :queen:

Carbondioxid
03 Temmuz 2014, 16:21
çinliler işi bilersen uzman, işi bilmezsen verem yapabiliyor :queen:

Aynen, şu motor hakkında bilgi edinmek için 5 kıtadaki internet forumlarını kurcaladım yazıştım, videolar şu-bu , ancak en önemlisi bilgi/yardım paylaşımında insanlık eden siz gibi üyelerden geldi, varol Cem bey kardeşim:cat:

Bu arada flaşör sesli ikaz için geçen hafta 5 Tl'ye aldığım, ancak hiiiç güvenmediğim, stok flaşör yanında küçük ve adi duran zımbırtıyı deneyeyim dedim, aynen yazıldığı gibi tır/ağır vasıta geri sinyali gibi zonklatıyor ortalığı, ve yanma hızlarıda korktuğum gibi sıksık değil.

Şaşırdım doğrusu, şuan risk alıp ses veren deliklerini slikon ile doldurdum, kurumasını bekliyorum , sesi kısmasını umuyorum bakalım ne olacak

cenkito
03 Temmuz 2014, 16:39
sende sagol carbon :)

Carbondioxid
03 Temmuz 2014, 19:41
Şaşırdım doğrusu, şuan risk alıp ses veren deliklerini slikon ile doldurdum, kurumasını bekliyorum , sesi kısmasını umuyorum bakalım ne olacak

Babalar gibi çalışıyor, ses tam istediğim kıvamda oldu, slikon iyi kıstı sesini , aksi halde dozer hareketi gibi ciyak ciyak bağırıyordu:P

Ne kadar dayanım sunar bilemiyorum, ön maşaya bağlanan yer uyumsuz öylece idarelik sıkıştıdım.

Semih Sayın
04 Temmuz 2014, 17:21
2 gün önce motoru bakima goturdum.Calismamasinin nedeni beyin.Motorun beyni yanmış beyin siparisi verdik bugun ellerine ulasmis arayip haber verdiler aksama motoru toplayip tekrar haber vericekler.Motoru aldiktan sonra çektiğim fotograflari eklerim.

Syanur
04 Temmuz 2014, 17:51
Meraktan soruyorum, beyinden olduğunu nasıl tespit ettiler ?

Carbondioxid
04 Temmuz 2014, 18:00
2 gün önce motoru bakima goturdum.Calismamasinin nedeni beyin.Motorun beyni yanmış beyin siparisi verdik bugun ellerine ulasmis arayip haber verdiler aksama motoru toplayip tekrar haber vericekler.Motoru aldiktan sonra çektiğim fotograflari eklerim.

Mümkünse beyinin fiyatını, ve resimlerini atabilirseniz sevinirim, beyin diyerek konjektör, yahut bobin vs değişmeye kalkmasınlar,servisin iyi niyet sorgulamıyorum ancak 2 versiyonunda beyin tipler aynımı diye merak ediyorum, bu yüzden foto rica edeceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------


Meraktan soruyorum, beyinden olduğunu nasıl tespit ettiler ?

Elektrik ateşleme zamanı vs vs bisürü zırva yazıyor cdi ile ilgili, servis manuelde, ama bende merak ediyorum doğrusu, Semih Sayın arkadaşımız servis ile detaylı konuşup buraya aktarır ise aydınlanacaz.

cenkito
04 Temmuz 2014, 18:10
hadi ortalıgı az karıstırayım bende :queen:

klimanın içindeki 50 liralık basit bir parcadan kaynaklanan arıza için

klıma motorunu 600 liraya değişmeye calısan servis de duydum

Syanur
04 Temmuz 2014, 18:45
hadi ortalıgı az karıstırayım bende :queen:

klimanın içindeki 50 liralık basit bir parcadan kaynaklanan arıza için

klıma motorunu 600 liraya değişmeye calısan servis de duydum


Bizim arabanın 15~50 TL lik turbo sensörü bozukken 650 TL lik turboyu değiştirttiler. 2~3 yıl önce...hatta belki 4 seneden fazla olmuştur.

cenkito
04 Temmuz 2014, 18:57
Bizim arabanın 15~50 TL lik turbo sensörü bozukken 650 TL lik turboyu değiştirttiler. 2~3 yıl önce...hatta belki 4 seneden fazla olmuştur.

garantisi dolmus 2005 opel astra dizel de de bizim basımıza geldi

gaz yeme sorunun kaynagı beyin iken bosuna gaz pedal sensörünüde değiştirdiler

baktılar olmadı sorunun beyinde oldugunu buldular

Semih Sayın
04 Temmuz 2014, 19:47
Once akuye takviye yapıp denediler olmadi sonra elektirigi indirip bastan topladilar.Subapta sorun yok dedi sonra farkli bi motorun beynini takti tek marsta çalıştı.Motorun icinden pek anlamam yas 17 daha yeniyim benim sizden ogreniceklerim var:D

Carbondioxid
04 Temmuz 2014, 19:52
Once akuye takviye yapıp denediler olmadi sonra elektirigi indirip bastan topladilar.Subapta sorun yok dedi sonra farkli bi motorun beynini takti tek marsta çalıştı.Motorun icinden pek anlamam yas 17 daha yeniyim benim sizden ogreniceklerim var:D

Güzel hangi marka motorun beyni idi? fotosu lütfen, ve maliyeti.

Semih Sayın
04 Temmuz 2014, 20:05
50tl ama garanti kapsamina soktu.17lik offroad modelinde garanti yok fakat fabrika hatasi diye istismar yapti haricinde malesef fotografini cekmedim beyin 17 nin orjinal beyni siyah yaklasik 5 6 cm birsey

Carbondioxid
04 Temmuz 2014, 20:11
iki radyatör arasında olanmı?

yunusus
05 Temmuz 2014, 16:36
Itina ile motur blogu boyanir :)))

Carbondioxid
05 Temmuz 2014, 16:48
Itina ile motur blogu boyanir :)))

Hahahah , şasiye bulaşmada, iflahımı kesti , niyetim var bir aralık belki o tarafa basabilirim, fular'ın bizde kalmıştı unutmassam onuda getireyim:P

yunusus
05 Temmuz 2014, 20:06
Şimdiii birazcık neler yapıyorum rapor geçeyim :)

Sıyrılmıs olan avare dişli ve yağlama dişlisi yenileri çekilerek değiştirildihttp://i.hizliresim.com/kZ3OXJ.jpg (http://hizliresim.com/kZ3OXJ)

Kartelde çatlayan bölge argon ile kaynak yapılıp yeri tekrar işlendihttp://i.hizliresim.com/vYdjPr.jpg (http://hizliresim.com/vYdjPr)

Motor blogu toplandı.. Biraz karıştırıp destek aldık ama olsun toplandı :)

http://i.hizliresim.com/JdrQVW.jpg (http://hizliresim.com/JdrQVW)
http://i.hizliresim.com/aPJzNB.jpg (http://hizliresim.com/aPJzNB)
http://i.hizliresim.com/lB2OPE.jpg (http://hizliresim.com/lB2OPE)
http://i.hizliresim.com/bQABpn.jpg (http://hizliresim.com/bQABpn)

Sipariş geçtiğim boya geldi

http://i.hizliresim.com/Ld7b0J.jpg (http://hizliresim.com/Ld7b0J)

Motor komple toplanıp askıya alındı



http://i.hizliresim.com/4Y2an0.jpg (http://hizliresim.com/4Y2an0)

Ve blogun son hali :)


http://i.hizliresim.com/q91G0W.jpg (http://hizliresim.com/q91G0W)
http://i.hizliresim.com/5prDlq.jpg (http://hizliresim.com/5prDlq)

Şimdilik çalışmalar bu kadar.. yakında devamı gelir :)

Carbondioxid
05 Temmuz 2014, 20:15
Maşallah, kız gibi olmuş, ilk aldığım gündekinden parlak olmuş, eline sağlık:cat:

Aklıma muzurluk geldi, biimki balansörlü sanırsam balansörü iptal ederisek dahada tork/hp elde edilir herhal, sonra ver elini 38t arka dişli 170+ ::gazla:: :P

yunusus
05 Temmuz 2014, 20:20
Abi balansörü iptal edersek motor o hizlara ulaştığında ya biz üstünde olmayız yada blok şasenim üstünde olmaz :)

Carbondioxid
05 Temmuz 2014, 20:27
Abi balansörü iptal edersek motor o hizlara ulaştığında ya biz üstünde olmayız yada blok şasenim üstünde olmaz :)

O halde muzurluk yapmayayım :P , insan oğlu ne kadar aç gözlü, hep daha , hep daha, Allah affetsin beni.

Neyse yarın nasipse ordayım motoru toplamaya yardım edebilirim, tabii senin adam tükkanı açarise.

yunusus
05 Temmuz 2014, 21:45
Yok tükan kapalı abi yarın ki şaseyide boyayacagim buyuk ihtimal p.tesi yada salı günü artik ne zaman boşa düşersem.. yarın haberleşelim mutlaka hatta cemin aklına girip onuda getirtelim :)

Carbondioxid
05 Temmuz 2014, 22:06
Çok iyi olur, bizim moturun, contaları nasıl? usta arkadaşa sorduğumda muhtemelen alüminyum yahut bakır contalıdır bunlar dedi, yoksa yan kapak, sıvı conta ilemi toplandı, merak ettim, hatta anahtar var ise sende, şu benim kapağıda açalım bakalım avare dişlisi vsvs iyi durumdamı diye, kıllanmaya başladım hafiften.

yunusus
06 Temmuz 2014, 01:20
Sadece sol yan kapak ve silindirde alimunyum conta var geri kalantum baglantilar icin dayson dedikleri yapistiriciyi conta olarak kullaniyorum ve tavsiye ederim. Sivi conta yetersiz kaliyor bizim makinada ust kapak icin kullanmistim ancak dayanmamisti. Elimde anahtar yok ne yazikki bizim peder sağolsum ne var ne yok toplayip gidiyor malzeme cantasini

Carbondioxid
07 Temmuz 2014, 00:27
Oki, zaten işime gelmiyor bir yandan tırsıyorum, yolda ırakır vsvs, artık gittiği yere kadar, iridyum buji testinide yapmış olrum kısmet ise 4yola kadar hiss ederim, iridyumun marifeti varmıymış yokmuymuş.::gazla::

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:03 ----------

Yapılan işler

2 adet regal raptor 350cc fan'ı

Fan'ları bağlamak için kablo anahtar,pabuç, sol radyatöre bağlantı için saç ayak uydurma basit(sağ radyatöre cuk uyuyor) vsvs

Fan performansı seyir halinde çift fan daimi açık duruşlarda, motor stop 2-3 dakika çalışmakta sonuç = gayeet başarılı:cat:

Benzin filitresini değişimi :
ilk filitrresi değildi zaten bir müddet önce değişmiştim, ancak nette gezinirken, gözüme otomobil benzin filitreleri takıldı, sanayii'de buldum, marka depar, ebatı nerede ise telefon kadar, sığar sığmaz vsvs derken sıkıntısız sığdı
Değerlendirme için erken ancak totlade yapılan değişiklerden pozitif yönde, etkisi mutlaka olmuştur

Egzoz bağlantı contası/keçesi vsvsv : yerine evvelden yaptığım ve herdaim problem olup eriyen yere, dün itibarı ile sprey boya kutusu sacı ve bir adet teneke meşrubat sacını kesip biçip uydurdum
Sonuç olarak şimdilik sıkıntı ve sızdırmazlık yok tek olan kelepçeyi, 2'ye çıkardım

Buji : İridyum meselesi, sonunda CR8EIX Iridyum Buji , nette satış yapan, bir siteden edindim, bu gün kullanımda, psikoljik etki vsvsv geçiniz erken olmasına rağmen, düşük devirlerde motor daha az vuruntu yapmakta , şahsi kanaatim kesinlikle faideli:cat:

Toplamda yapılanlar şuan için kesinlikle performans sıhhat açısından pozitif etkide, zamana bağlı gelişmeler olur ise yazarım.