PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29

cenkito
24 Haziran 2014, 18:13
İnşallah öyledir Cem abi. Niyetlendik ama test edemedim hala motoru. Bir an önce alıp kendimi araziye atmak istiyorum.

seni cok iyi anlıyorum. bende bir an önce iyileşip kendimi araziye atmak istiyorum, cok sıkıldım :pr:

yunusus
24 Haziran 2014, 18:16
Crf de konfor daha fazla titreşim daha az ama bi str gibi inince zangir zangir etmiyorsun bizim hanzolarda. Cadde lastigiyle oldukça orantili bi titreşimi var yormuyor ve zorlamiyor insani. Tabi orjinal 51 disli ile kullandigin zamanlarda düşük hızlarda yüksek devirlere ulastığın için 110 120 ile giderken titreşimi hissediyorsun ancak dişliyi küçülttüğün zaman ki mutlaka küçültülmeli benim gözümde.. 110 120 gibi hizlarda titreşimi pek hissetmiyorsun ve oldukca da ekonomik oluyor.

Carbondioxid
24 Haziran 2014, 18:58
Boya işimi dediniz ıyyyyy:P , neyse direkt sprey boya çözücüler, farklı kalınlık ebatta tel fırçalar ile, 2 günde komple hem sökme hem boyaması biter, ben bu sonuca ulaşana değin, tam 1 hafta sadece boyayı şasiden sökme ile cebelleştim :queen:

Bu arada fan bulabildin'mi acaba?

dockerengin
24 Haziran 2014, 19:10
Crf de konfor daha fazla titreşim daha az ama bi str gibi inince zangir zangir etmiyorsun bizim hanzolarda. Cadde lastigiyle oldukça orantili bi titreşimi var yormuyor ve zorlamiyor insani. Tabi orjinal 51 disli ile kullandigin zamanlarda düşük hızlarda yüksek devirlere ulastığın için 110 120 ile giderken titreşimi hissediyorsun ancak dişliyi küçülttüğün zaman ki mutlaka küçültülmeli benim gözümde.. 110 120 gibi hizlarda titreşimi pek hissetmiyorsun ve oldukca da ekonomik oluyor.

Ben devamlı arazide gireceğim için orjinal dişli ile kullanacağım. Bakalım arazide ne kadar hissettirecek.

Carbondioxid
24 Haziran 2014, 19:58
Ben devamlı arazide gireceğim için orjinal dişli ile kullanacağım. Bakalım arazide ne kadar hissettirecek.

Şayet 27 beygirlik ise, ve stok 51 diş ise, birazda tecrübeniz var ise, geride kalanlar armut toplar bu kadar net., 2 kişi ile artçılıyken dahi, hanzo gibi idi, nokta net.

Hele 2 kişi tam yük, rampalarda 51 diş ile verdiği tork ivme,rampa çıkan arabalara el sallamak paha biçilemez::gazla::

yunusus
25 Haziran 2014, 10:56
Boya işimi dediniz ıyyyyy:P , neyse direkt sprey boya çözücüler, farklı kalınlık ebatta tel fırçalar ile, 2 günde komple hem sökme hem boyaması biter, ben bu sonuca ulaşana değin, tam 1 hafta sadece boyayı şasiden sökme ile cebelleştim :queen:

Bu arada fan bulabildin'mi acaba?

Walla başgan boya işine girersem uzerindeki boyayı sökmeye ugraşacagımı ve çok da özene bezene yapacağımı sanmıyorum.

Fan olayıda maalesef haala yok. En son bimde 10 liraya satilan cakmaklik girisli fanlara yeltenecem artik :) yok canin yandigimin fanı

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------

Arazide kullanacaksan o titreşimi hissetmezsin altında gaz tepkimesi şahane olan bi makina olacak çünkü :pl:

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------

Sağ kartelde tespit ettiğim çatlak kartelin iç yüzünde bu şekilde göstermekte kendini..http://i.hizliresim.com/DXN8VO.jpg (http://hizliresim.com/DXN8VO)

Ve iç aksam cidden oldukça kaliteli..
http://i.hizliresim.com/BXpRXg.jpg (http://hizliresim.com/BXpRXg)

Genel durum buhttp://i.hizliresim.com/O213JD.jpg (http://hizliresim.com/O213JD)

Veee piston
http://i.hizliresim.com/ZNbA2G.jpg (http://hizliresim.com/ZNbA2G)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------

Işıldar ile görüştüm sağ kartel yağlama dişlisi falan sordum gelecek sipariş verdik ama ne zaman gelecegini bilemiyoruz dedi bende himminananannaaaaa dedim kapattim :)

Carbondioxid
25 Haziran 2014, 18:08
Walla başgan boya işine girersem uzerindeki boyayı sökmeye ugraşacagımı ve çok da özene bezene yapacağımı sanmıyorum.

Fan olayıda maalesef haala yok. En son bimde 10 liraya satilan cakmaklik girisli fanlara yeltenecem artik :) yok canin yandigimin fanı

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------

Arazide kullanacaksan o titreşimi hissetmezsin altında gaz tepkimesi şahane olan bi makina olacak çünkü :pl:

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------

Sağ kartelde tespit ettiğim çatlak kartelin iç yüzünde bu şekilde göstermekte kendini..http://i.hizliresim.com/DXN8VO.jpg (http://hizliresim.com/DXN8VO)

Ve iç aksam cidden oldukça kaliteli..
http://i.hizliresim.com/BXpRXg.jpg (http://hizliresim.com/BXpRXg)

Genel durum buhttp://i.hizliresim.com/O213JD.jpg (http://hizliresim.com/O213JD)

Veee piston
http://i.hizliresim.com/ZNbA2G.jpg (http://hizliresim.com/ZNbA2G)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------

Işıldar ile görüştüm sağ kartel yağlama dişlisi falan sordum gelecek sipariş verdik ama ne zaman gelecegini bilemiyoruz dedi bende himminananannaaaaa dedim kapattim :)

Ciddi anlamda işkillenim şincik, nasıl tespit ettin diyecektim, marş sorunu ile belli olduydu sende, şimdi yan kapağı açsammı baksammı diye düşünüyorum, bi taraftan daha kurcalamayayım, nasılsa belli eder diyorum.

Umarım kronik bir durum değildir, ve karşılaşmam, Yetkili şahısları yedek parçadan dolayı tebrik etmek gerek(mecazen anlayan anladı), daha beni arayacaklar'da sübap değerlerini söyleyecekler 1 sene geçti, hayırlısı olsun.

Hacım sökük iken 6. vites değerlendirmesi yapabilirmisin/yaptırabilirmisin bilirkişi usta vs falan var ise etrafında?

Yani 6. vites sığabilirmidir oluru olurmu gibisinden.

dockerengin
25 Haziran 2014, 18:21
Veee piston
http://i.hizliresim.com/ZNbA2G.jpg (http://hizliresim.com/ZNbA2G)

Abi pistonun fotoğrafını koymuşsun ama ben çok anlamam o yüzden soruyorum. Piston ve silindirin durumu nasıl?

Carbondioxid
25 Haziran 2014, 18:25
Abi pistonun fotoğrafını koymuşsun ama ben çok anlamam o yüzden soruyorum. Piston ve silindirin durumu nasıl?

Araya girmezsem çatlarım yunusus offline iken yırtık don mode On yapayım:P piston 77 milimetre çapında hayvani bir piston, ondan dem vurmakta, gerçi biraz kurumlu gibi neyse kendisinden bekliyelim cevabı.

yunusus
25 Haziran 2014, 18:56
Evet incede olsa yuzeyde kurum var ama sert ve yapışmış halde değil. Durumun sorumlusu tabiki kalitesiz benzin.
Pistonda çizikler beklemiyor degildim ancak cillop gibi duruyor hic sikintisi yok cok şaşırdım.
Pistonu görenler 'aağbü bu neee' diye tepki gosteriyor :) malum 125lik cg tipi motordan gecilmiyor memleket.

6. Vites dişli olayı hiç aklıma gelmedi işin açığı nedense.. yarın mersin taraflarında olacağım erken dönüş yapabilirsem yoklamasını yapayım bi

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------

Bu dişli sıkıntısı kronik olabilirmi diye düşündüm.. olabilme ihtimali yok değil avare dişli nasıl olurda o şekilde yerinden oynayıp kartele zarar verebilir anlamış degilim aslında.. tamam oynarsa zarar verir zaten de nasıl oynayabildi bilmiyorum. Kendisini öksürür şekilde marş basmasıyla belli eder. Gidondaki devreyi kapatıp marşa 3 5 saniye bastiginizda kendini belli etmesi gerek öksürür gibi kesik kesik vuruş yapiyorsa ayni sikinti mevcuttur bir an once mudahale edilmeli

dockerengin
25 Haziran 2014, 19:11
Valla süpermiş abi. Ben bu motoru alırsam çok sık yağ değiştiririm. Buna rağmen piston bana 5 km bile gitse çok çok yeterli olur.

Carbondioxid
25 Haziran 2014, 19:12
Hacım madem Mersin taraflarına seyahatin var, işine karışmayayım ancak Adana tarafında sanırım dokuyucu orda olması gerek, yani megelli parçaları satan tedarikçi, şayet bizim tedarikçi vızzıklık yaptı ise aklında olsun, orada hertürlü parçayı internete yüklemişler, gerçi onlarda ayak marşı yok ve 6. vitesli tip.

Hatta senin değişecek karteride beraberinde götürüp, kıyas/mukayese yapma şansın dahi var bu durumda.

Hatta uğrayıp durumun müsait ise, banada 2 adet megelli radyatör fanı alıver :P, 27'sinde uçarak İskenderuna uçayım, orada hesaplaşırız, dermişim tabii senin zaman imkan meselesi, yinede yan kapağa karete bakabilirsin merkezi Adana imiş, hatta bizim cenkito'ile dahi görüşürdün,(akıl vermek gibisi yok valla :P )

cenkito
25 Haziran 2014, 20:49
yanlız suda var cg lerde 5 vites yerine 6 vites sıgdırmak için vites dişlilerinin kalınlıklarından feregat etmişler.

eger apachinin 6 viteslilerinde de olay o sekilde oluyor ise

incelen dişlilerde 5 vitese göre zayıflık olacaktır

Carbondioxid
25 Haziran 2014, 21:48
Doğru, bir şekilde feragat etmeli, ya nazik dişliler ile 6. vites uzun yol konforu, yada küçük arka dişli ile 5. vites orta menzil

Megelli ile kıyaslamak gerek, aslında neler olup bittiğinin en iyi örneği olur idi, dee havanda su döğüyoruz işte.

Fan olayını kısmet ise sonlandıracağım, megelli fanları fiyatı hoşuma gitmesede yassı olduklarından almayı düşünüyorumm, sıcaklar başladı malum asfaltta omlet yapacak hale geliyor yavaştan.

yunusus
26 Haziran 2014, 10:06
Walla sayfaya şimdi baktım yoldayım mersine doğru geçiyorum ancak programi verilen akili gormeden kafama gore yaptigimdan iki firma aldim bugun icin :) neyse bi dahakine kapsamli bi arastirma program yapip ona gore cikmakta fayda var. Neciymis şu megelli bi bakalım.
Fan için bir seçenek buldum ama internetten bakamadim henuz.. uzerinize afiyet dün bi fasıl havası vardı çok içmişim aklım bile gelmedi:) regl raptor un 250lik bi chopperi var ondaki radytor bizimkinin aynisi ve uzerindeki fan bizede uyar gibi geliyor onuda bi arastirmak lazim

dockerengin
26 Haziran 2014, 11:34
Walla sayfaya şimdi baktım yoldayım mersine doğru geçiyorum ancak programi verilen akili gormeden kafama gore yaptigimdan iki firma aldim bugun icin :) neyse bi dahakine kapsamli bi arastirma program yapip ona gore cikmakta fayda var. Neciymis şu megelli bi bakalım.
Fan için bir seçenek buldum ama internetten bakamadim henuz.. uzerinize afiyet dün bi fasıl havası vardı çok içmişim aklım bile gelmedi:) regl raptor un 250lik bi chopperi var ondaki radytor bizimkinin aynisi ve uzerindeki fan bizede uyar gibi geliyor onuda bi arastirmak lazim

Bu regal raptor fanı ne ilginçtir ki daha önce de XT660'a fan arayan birisine yine bunu tavsiye etmişlerdi :)

Carbondioxid
26 Haziran 2014, 23:17
Sağlık olsun sıkıntı yok, bu arada yaklaşık4 aydır cstrl magnatec 10-40 ile dolanıyormuşum, 4zamnlı diye hiçbir ibare yok, gariptir bir sıkıntıda olmadı şindiye değin, neyse yaz sonuna kadar içinde dursun, kışa değiştireyim (kısmetimizde var ise tabii) :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

Fan sipariş edildi, hayırlısı ile bu dertten kurtulayım artık yeteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrr :P

Gelmesi 3 gün sürer tahminen, sonrasında uygulama , performans vs, raporlarım.

serkanADH13
26 Haziran 2014, 23:41
ben regal'in birine zx6r fanı monte ettim :)
motor 3 saniye çalışıyor ve motor soğuyor :)
eger ımkanınız var ıse çıkması dahi işinizi görecektir,

Carbondioxid
27 Haziran 2014, 00:11
ben regal'in birine zx6r fanı monte ettim :)
motor 3 saniye çalışıyor ve motor soğuyor :)
eger ımkanınız var ıse çıkması dahi işinizi görecektir,

Serkan usta bu yorumun beni korkuttu şimdi, Regal Raptor Daytona 350'nin fan'larından 2 adet sipariş geçtim,(boyut dolayısı ile ensiz/ince olmalarından dolayı) ancak 2 nokta dikkatimi çekti,

1 . Regal'e Kawasaki fan'ı takılması = yani Regal'in fan bozulma periyodu nedir acaba? :salut:


2 . Vee korktuğum ama çift fan olmasında ısrarımın haklı olabileceğim durumu = yani Kawa fanı boyutu bir tarafa, yüksek devirle hava üflüyor gibi anladım.

Zira bizim motor'u Çin'li amcalar ihraç eder'iken soğuk bölge hesabı ile, çift radyatör hikayesine Fan'sız yollamışlar, zaten performansta çok etki etmese'de sıcak havada ve, trafik lambaları dur/kalkta bayaaa hissetiriyor.

Bundan dolayı müşürsüz olarak, manuel düğmeli kullanacağım bu konuda görüşleini beklerim saygılar.

(sizde böyle fan bulabileceiğimi bilse idim direkt, sizden isterdim valla :( )

serkanADH13
27 Haziran 2014, 00:38
fanı bende piyasadan çıkma aldım,

devir sayısı hesaplar isek,
regalin fanı dakikada 10 tur dönüyor varsayarsak,
zx6r Fanı dakıkada 50 tur yapıyor,
sesi daha fazla fakat sesi duyduğunda zaten durma evresine gelmiş oluyor :)

Bu arada FAN MÜŞÜRÜ varken manuel yapmaya gerek yok,
motorun sıcaklıgı 80,,90 dereceye çıkınca açıyorsa, fanın o sıcaklıga ulaşana kadar zaten yolu bulup gaz açıyorsun demektir,
ve fan günde 5 sefer açar,
sen manuel yaparsan her ışıkta açacak demek oluyor,
buda gerek aküye,gerek konjektöre,gerek ise fan motoruna yük bindirecektir,,,

Carbondioxid
27 Haziran 2014, 00:47
fanı bende piyasadan çıkma aldım,

devir sayısı hesaplar isek,
regalin fanı dakikada 10 tur dönüyor varsayarsak,
zx6r Fanı dakıkada 50 tur yapıyor,
sesi daha fazla fakat sesi duyduğunda zaten durma evresine gelmiş oluyor :)

Bu arada FAN MÜŞÜRÜ varken manuel yapmaya gerek yok,
motorun sıcaklıgı 80,,90 dereceye çıkınca açıyorsa, fanın o sıcaklıga ulaşana kadar zaten yolu bulup gaz açıyorsun demektir,
ve fan günde 5 sefer açar,
sen manuel yaparsan her ışıkta açacak demek oluyor,
buda gerek aküye,gerek konjektöre,gerek ise fan motoruna yük bindirecektir,,,

Eyvallah, tahmin ettiğim gibi, tabii kawa yelleri daha püfür püfür eser, umarım çift olmasından mütevellit istediğim değerde çıkar, müşür ilemi yapsam diye düşünmeden edemedim, ama dediğim gibi seyahat halinde zaten çift büyük petek durumu kurtarmakta.

Bide konjektör kullanmadan direk akü'den kablo çekmeyi düşünüyorum, manuel anahtar ile, neyse araya bi sigorta devresi uydururum artık nasipse, cevaplar için teşekkürler.

dockerengin
27 Haziran 2014, 12:22
Sağlık olsun sıkıntı yok, bu arada yaklaşık4 aydır cstrl magnatec 10-40 ile dolanıyormuşum, 4zamnlı diye hiçbir ibare yok, gariptir bir sıkıntıda olmadı şindiye değin, neyse yaz sonuna kadar içinde dursun, kışa değiştireyim (kısmetimizde var ise tabii) :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

Fan sipariş edildi, hayırlısı ile bu dertten kurtulayım artık yeteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrr :P

Gelmesi 3 gün sürer tahminen, sonrasında uygulama , performans vs, raporlarım.

Fanların çiftini kaç paraya aldın? İlerde bize de lazım olabilir :)

Carbondioxid
27 Haziran 2014, 13:01
220, yapacak bişey yok, umarım performansı tatmin ederde, artık gına geldi, şuan burası durduğun yerde şapır şupur terliyorsun o derecede sıcak, Rüzgar esiyor ancak bildiğin fön gibi :P

dockerengin
27 Haziran 2014, 13:05
220, yapacak bişey yok, umarım performansı tatmin ederde, artık gına geldi, şuan burası durduğun yerde şapır şupur terliyorsun o derecede sıcak, Rüzgar esiyor ancak bildiğin fön gibi :P

İnşallah beklediğin performansı alırsın.

uçnkaplumbğa
27 Haziran 2014, 13:35
Merhaba,

Ne çektiniz be abi şu motordan.
Tam bir tatlı bela. :)
Bu başlığı da geçen yıldan beri takip ediyorum.
Bir ara hayallerimi süslüyordu bu canavar.
Ama yakıt, konfor, maddi sebepler ve yedek parça yüzünden vazgeçtim.
Şimdi Bajaj Boxer 150 aldım. Fıtı fıtı biniyoruz bakalım.

Selamlar.

Carbondioxid
27 Haziran 2014, 16:09
Merhaba,

Ne çektiniz be abi şu motordan.
Tam bir tatlı bela. :)
Bu başlığı da geçen yıldan beri takip ediyorum.
Bir ara hayallerimi süslüyordu bu canavar.
Ama yakıt, konfor, maddi sebepler ve yedek parça yüzünden vazgeçtim.
Şimdi Bajaj Boxer 150 aldım. Fıtı fıtı biniyoruz bakalım.

Selamlar.

Aynen dediklerine imza, bajaj'lar hakikaten güzel aletler, Allah güle güle kullanmayı nasib etsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:06 ----------


İnşallah beklediğin performansı alırsın.

Umarım, bakalım hayırlısı ile gelsin fan'lar geri bildirimi yaparım buradan, foto yok bundan kelli :P

Bu arada senin alım işin ne oldu?, evvela bir test ette, crf ile mukayesesini merakla bekliyorum doğrusu, sürüş ve stabilite hakkında.

Dipnot :P alet hanzoluğu yüksek devirde vermekte, sakın ola gazı fazla kaçırma ciddiyim:wiinkk:

dockerengin
27 Haziran 2014, 16:31
Aynen dediklerine imza, bajaj'lar hakikaten güzel aletler, Allah güle güle kullanmayı nasib etsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:06 ----------



Umarım, bakalım hayırlısı ile gelsin fan'lar geri bildirimi yaparım buradan, foto yok bundan kelli :P

Bu arada senin alım işin ne oldu?, evvela bir test ette, crf ile mukayesesini merakla bekliyorum doğrusu, sürüş ve stabilite hakkında.

Dipnot :P alet hanzoluğu yüksek devirde vermekte, sakın ola gazı fazla kaçırma ciddiyim:wiinkk:

İstanbul'da bir arkadaşta olduğunu öğrendim. Satabilirim dedi ama net bir şey yok cevap bekliyorum. Ondan cevap gelirse ona bakacağım gelmezse İzmir'de bir tane var. Ona da oradaki bir abimden bakmasını rica edip onu almaya niyetleneceğim.

Hacım ben abimin Yz125'ini kullandım. İllaki güçlüdür ama Yz'den sonra çok da güçlü geleceğini sanmıyorum :) Ama şimdilik bu güç bana fazlasıyla yeter diye düşünüyorum.

Carbondioxid
27 Haziran 2014, 16:55
İstanbul'da bir arkadaşta olduğunu öğrendim. Satabilirim dedi ama net bir şey yok cevap bekliyorum. Ondan cevap gelirse ona bakacağım gelmezse İzmir'de bir tane var. Ona da oradaki bir abimden bakmasını rica edip onu almaya niyetleneceğim.

Hacım ben abimin Yz125'ini kullandım. İllaki güçlüdür ama Yz'den sonra çok da güçlü geleceğini sanmıyorum :) Ama şimdilik bu güç bana fazlasıyla yeter diye düşünüyorum.

Yz kullandı isen 2 zamanlının dadına vardı isen wr250 alsanda boş artık, geçmiş olsun :P, şaka onun yeri ayrı bununki ayrı, istediğim şey almaya niyetlendiğin malı almadan test etmen, yoksa 50 sayfaya yaklaşacak külliyat yazıldı zaten, umarım temiz beklediğin kadar bir makinaya kavuşursun.

dockerengin
27 Haziran 2014, 17:44
Yz kullandı isen 2 zamanlının dadına vardı isen wr250 alsanda boş artık, geçmiş olsun :P, şaka onun yeri ayrı bununki ayrı, istediğim şey almaya niyetlendiğin malı almadan test etmen, yoksa 50 sayfaya yaklaşacak külliyat yazıldı zaten, umarım temiz beklediğin kadar bir makinaya kavuşursun.

:) Evet ikisinin de yeri ayrı gerçekten. İnşallah test ederek alabilirim. Ama imkanlar çok da el vermiyor. Test etmem için en az 150 km yol yapıp Tekirdağ yada Adapazarı'na gitmem gerekiyor. İstanbul'daki motor olursa çok iyi olur. Kısmet bakalım. Bu arada iyi dileklerin için çok sağol. :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------

Buradaki motordan haber geldi. Yarın yada pazar günü bakmaya gideceğim.

Bu arada bu motoru kullanan bir arkadaşla konuştuğumda debriyaj balatasını 250 cc'lik Hyosung marka bir motorun balatası ile çok komik bir fiyata değiştirdiğini söyledi. Aklımızda olsun.

cenkito
27 Haziran 2014, 20:03
hadi hayırlısı olsun :cat:

dockerengin
27 Haziran 2014, 21:13
Sağol cem abim.

Carbondioxid
27 Haziran 2014, 23:25
:) Evet ikisinin de yeri ayrı gerçekten. İnşallah test ederek alabilirim. Ama imkanlar çok da el vermiyor. Test etmem için en az 150 km yol yapıp Tekirdağ yada Adapazarı'na gitmem gerekiyor. İstanbul'daki motor olursa çok iyi olur. Kısmet bakalım. Bu arada iyi dileklerin için çok sağol. :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------

Buradaki motordan haber geldi. Yarın yada pazar günü bakmaya gideceğim.

Bu arada bu motoru kullanan bir arkadaşla konuştuğumda debriyaj balatasını 250 cc'lik Hyosung marka bir motorun balatası ile çok komik bir fiyata değiştirdiğini söyledi. Aklımızda olsun.

150 Kilometre, bence çok değil, bir şekilde mutlaka almadan evvel test edin , zira başka bişeye benzemez bu iş malum, bi kere alındımı...

Bir'de debriyaj değişiminde neden başka markalarınkini tercih etmişler diyeceedimki , muhtemelen ya yedekte yoktur, yahut vardır ancak meblaa yüksek gelmiştirmi, merak ettim hakikaten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

Bu arada, sürat müşürü durdu durdu kendiliğinden(hangi faktöre binaen kafası esti ise artık :P ) çalışmaa başladı, ancak el ile iterken bile 12 kilometre gösteiyor, sıcağı yedi tabii sıpa.

yunusus
28 Haziran 2014, 09:38
Yetinden sök çıkart bas fönü :)

Carbondioxid
28 Haziran 2014, 17:54
Yetinden sök çıkart bas fönü :)

Dörtyol ne alemdedir, serinmidir bilemem ama, moruk burası biliğin çöl sıcağı, fön yanında sönük kalıyor sfaltın sıcağı hava sıcaklığı birleşince,

Allah ağır işi/dışarıda beden gücü ile çalışanlara kolaylık versin , motor üstünde bu saatlerde seyr ederken insanın genz'i yanıyor nefes alıriken.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------

Bir saat evvel, bir süper moto gördüm(değilmiş tabi) yetiştim, daha incelemeye fırsat vermeden eleman kapşıalım dedi, tabii naif kapışma, uzatmayayım benim hanzo 2. 3. viteste pati ata ata ancak gerisine yetiştim, meğer amca'mız " XT'660'R " kullanıyormuş:salut:

Hasılı kelam, herkes haddini bilecek ağa , göremedim 250'lik sandım valla, yoksa 660 olduğunu görse idim zaten, paşam yollar senin der idim :P

yunusus
28 Haziran 2014, 20:19
:))) niyette bi tenere 660 var emmeeee hiyullusu :)

Carbondioxid
28 Haziran 2014, 20:35
Yakışır, ön düzen far tertibatı, bide sesini sevmiyom tenerelerin tencere gibime geliyor :P

Varsa yoksa 800xc :salut: hakkımızda hayırlısı olsun .

yunusus
29 Haziran 2014, 09:41
800xc benimde favorim ama servis yok be başkan.

Syanur
30 Haziran 2014, 10:32
Bi abimiz Ankarada Tiger 800 aldı, XC olmayanından. Bir ara tenhada kıstırıp çökecez ama bakalım nezaman. Sıralı 3 silindiri test etmek maksat. Tiger'lar zaten favorim. Versys'ten ~3 TL daha fazlaya mal oldu ki her halükarda hak eder. XC olunca fiyat zıplıyor acayip bişekilde. F800GS'e de tercih ederim Tiger'ı.

dockerengin
30 Haziran 2014, 11:57
150 Kilometre, bence çok değil, bir şekilde mutlaka almadan evvel test edin , zira başka bişeye benzemez bu iş malum, bi kere alındımı...

Bir'de debriyaj değişiminde neden başka markalarınkini tercih etmişler diyeceedimki , muhtemelen ya yedekte yoktur, yahut vardır ancak meblaa yüksek gelmiştirmi, merak ettim hakikaten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

Bu arada, sürat müşürü durdu durdu kendiliğinden(hangi faktöre binaen kafası esti ise artık :P ) çalışmaa başladı, ancak el ile iterken bile 12 kilometre gösteiyor, sıcağı yedi tabii sıpa.

Cumartesi gidip motora baktım. Motor çok temiz görünüyordu bayağı hoşuma gitti ama çalıştıramadık. 7-8 aydır garajda yatıyomuş. Bir de depodan karbüratöre gelen benzin hortumu yırtılmış onu fark ettik depoyu söktük ama biraz acelemiz olduğu için yapamadık. Motorun sahibi ben hafta içi halletmeye çalışıcam dedi. Ben de motoru bir çalıştıralım sesini duyup bir tur atayım ondan sonra hoşuma giderse alır giderim dedim. Cumartesi bir aksilik çıkmaz ise inşallah alıcam motoru.

Yedekte olsa bile fiyat çok uygun olduğu için tercih etmiş olabilir. Hyosung'un balatalarının da çok kalitesiz olacağını sanmam. Ben de bu motoru alırsam ve debriyaj balatam biterse bu seçeneği düşünürüm.

Bu motorda sürat müşürü ön tekerde miydi? Öyleyse canı WD-40 çekmiştir :)

cenkito
30 Haziran 2014, 12:51
ama müşür mekanik değil, digital diye biliyorum

Carbondioxid
30 Haziran 2014, 14:01
Cumartesi gidip motora baktım. Motor çok temiz görünüyordu bayağı hoşuma gitti ama çalıştıramadık. 7-8 aydır garajda yatıyomuş. Bir de depodan karbüratöre gelen benzin hortumu yırtılmış onu fark ettik depoyu söktük ama biraz acelemiz olduğu için yapamadık. Motorun sahibi ben hafta içi halletmeye çalışıcam dedi. Ben de motoru bir çalıştıralım sesini duyup bir tur atayım ondan sonra hoşuma giderse alır giderim dedim. Cumartesi bir aksilik çıkmaz ise inşallah alıcam motoru.

Yedekte olsa bile fiyat çok uygun olduğu için tercih etmiş olabilir. Hyosung'un balatalarının da çok kalitesiz olacağını sanmam. Ben de bu motoru alırsam ve debriyaj balatam biterse bu seçeneği düşünürüm.

Bu motorda sürat müşürü ön tekerde miydi? Öyleyse canı WD-40 çekmiştir :)

Şark kurnazlığı değildir umarım, belkide değildir hakikaten yatıyordur doğrudur, yatmadan eğer 7 aydır yatışta ise direkt karbüratöre baksın ve ince temizlik yaptırtsın, tabii bujiyede olmuşken bide hava filitresi :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------





---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------


ama müşür mekanik değil, digital diye biliyorum

Aynen disk'teki deliklerden okuyor Sm ve Cross diske ayarlı sanıyorum ki ölçümlerde doğru vriyordu digital imiş, türkçe adı "" endüktif yaklaşım sensörü "" imiş, montajı kim yapmış ise mal değneği, ön fren hortumu alüminymum kelepçesine müşürüde eklemiş ve sıkmış, o gün bu gündür, mal mal sapıtıyor, yedektede yok.[COLOR="Silver"]

dockerengin
30 Haziran 2014, 14:08
Şark kurnazlığı değildir umarım, belkide değildir hakikaten yatıyordur doğrudur, yatmadan eğer 7 aydır yatışta ise direkt karbüratöre baksın ve ince temizlik yaptırtsın, tabii bujiyede olmuşken bide hava filitresi :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------

[QUOTE=cenkito;3385239]ama müşür mekanik değil, digital diye biliyorum[/QUOTE

Aynen disk'teki deliklerden okuyor Sm ve Cross diske ayarlı sanıyorum ki ölçümlerde doğru vriyordu digital imiş, türkçe adı "" endüktif yaklaşım sensörü "" imiş, montajı kim yapmış ise mal değneği, ön fren hortumu alüminymum kelepçesine müşürüde eklemiş ve sıkmış, o gün bu gündür, mal mal sapıtıyor, yedektede yok.

Bir kurnazlık olacağını sanmıyorum. Görüştüğüm kişi motorun abisinin eşinin olduğunu söyledi. Motor çok kullanılmamış belli oluyor zaten. Akü sökük şekildeydi zaten o şekilde yatıyordu. Bunların hepsinin dışında görüştüğüm kişi arkadaşlarımızın arkadaşı hiç tanımadığımız birisi değil yani. Bundan sonra tekrar görüşüp birlikte araziye çıkarız büyük ihtimalle.

Karbüratör temizliğinin nasıl yapıldığını bir araştırayım. Bir de bu motora uygun buji kodu nedir, biliyor musunuz?

Carbondioxid
30 Haziran 2014, 15:20
[QUOTE=Carbondioxid;3385297]Şark kurnazlığı değildir umarım, belkide değildir hakikaten yatıyordur doğrudur, yatmadan eğer 7 aydır yatışta ise direkt karbüratöre baksın ve ince temizlik yaptırtsın, tabii bujiyede olmuşken bide hava filitresi :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------



Bir kurnazlık olacağını sanmıyorum. Görüştüğüm kişi motorun abisinin eşinin olduğunu söyledi. Motor çok kullanılmamış belli oluyor zaten. Akü sökük şekildeydi zaten o şekilde yatıyordu. Bunların hepsinin dışında görüştüğüm kişi arkadaşlarımızın arkadaşı hiç tanımadığımız birisi değil yani. Bundan sonra tekrar görüşüp birlikte araziye çıkarız büyük ihtimalle.

Karbüratör temizliğinin nasıl yapıldığını bir araştırayım. Bir de bu motora uygun buji kodu nedir, biliyor musunuz?

Tanıdık ise mesele yok, sadece temkinli olun diye yazdım,

Buji kodu önerilen : CHAMPION - RG6YC

Üzerinde stok olarak ,muadili DENSO ile geldi, bir defa ngk ile değiştim şuan halen DENSO buji ile dvam ediyorum eğer denso ise, hiiç karışmayın kaliteli bir buji imiş, değilse ..

dockerengin
30 Haziran 2014, 16:01
Hem uyarın için hem de buji kodu için çok sağol hocam.

Champion markasını biraz araştırdım ama Türkiye'de çok nadir var sanki. Buna alternatif olarak NGK CPR8E ve DENSO N24EXRB gözüküyor. Muhtemelen üstündeki de bu koda sahip buji.

Burada da bulunsun diye yazdım.

Carbondioxid
30 Haziran 2014, 19:16
Fan'lar geldi fan fini fin fon, sadece tek yöne çalışıyorlar ve emme yapıyor üfleme değil fan kanat yapısından dolayı herhal raptor 350 fan'ı, ters kutup işe yaramıyor faz nötr ayrı ayrı, diğer tür bağlantı olunca dönmüyor dahi.

Sanırım motor fan'ları bu şekilde işliyormuş yani emme yapmak üzere, biraz evvel Yunusus'u aradım ben hatalı olduğunu düşünüp kendisi söyleince açıkçası hoş olmadı, aklımdaki şey sadece ileriye doğru havayı üfürmesi idi, değilmiş neysem.

Çıldırmaya az kaldı.

Henüz motora adapte etmedim yarın bakacam bu işe,pffff.

yunusus
30 Haziran 2014, 20:26
Abi tek yönlü üfleme şeklinde çalışanıda var elbette ki ama biz içtrn atacağımız için emme olması çok dhaa işe yarayacaktır.
Ha durduktan sonra degilde atıyorum yavaslarken yada 1 dakika kadar onceden acacak olursan fazlasiyla yetecektir emme fanlar. Malum havayi önden alıyor hareket halinde iken, ve emme degilde üfleme olacak olsa hareket halinde yanlislikla actiginda bile hararet yapacaktir cok fena :) eline böylesinin gelmesi bence çoo daha iyi olmuş. Montajini bekliyorum umarim yerine sığar

Carbondioxid
30 Haziran 2014, 20:54
Mantıklı , sen söyleyene değin hiç bir ilgim yoktu ve bu fanları, üfleme yapan tipler olarak biliyordum, eski çıkma akü ile test ettim fena değil gibi deviri ma radyatöre yaklaşınca, devir düşüyor, sanırım eski aküm ölmek üzere yarın motor üstünde bulunan ile bakarım, montajı biter ise performans hakkında yazraım.

cenkito
30 Haziran 2014, 21:15
hayırlı olsun

şimdi önden takacak olsanız ve üfleme yapan tarz olsa idi rüzgarın carpma hızından düşük kaldıgı sırada radyatörün sogumasını engellerdi.

ancak arkada ve emme seklinde olursa zaten petekten gececek hava olacagından fan bu gecişi hızlandıracaktır :cat:

Carbondioxid
30 Haziran 2014, 21:23
Şuan ciddi ciddi, müşürde bulup, tam otomatiğemi bağlasam diyorum, üfleme olsa idi yine arkaya alıp sadce trafik lambaları ve, seyahat sonuna yakın, 1-2 dakika soğutması için üfleteceeeidim, sanırım olmuş iken, birde müşür bulayım zaten boşta 2 kablo var idi sanırım birisi fan'a ait, diğeri devir ölçer için. kafam karıştı.

cenkito
30 Haziran 2014, 21:26
fanı gidiş yönüne göre öne takarsan calıssa dahi hıza duyarlı olarak devir sayısı artmayacagından

belli hızdan sonra fan pervaneleri perde görevi görüp hava akımını azaltabilir.

üfleme yapanıda arkaya takıp hareket anında acarsan önden gelen havadan fazla olmalıki sogutma yapsın.

önden giren havaya denk olursa motor conta yakar, petek araları tıkalı gibi hava akısını durdurabilir