Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Semih Sayın
10 Haziran 2014, 13:11
Sakaryadan selamlar.Sonunda,babam sagolsun.Artik bende17hplik apachi sahibiyim.Dun aksam aldik motorun bugun bakimi yapiliyor kismet olursa aksam saatlerinde gidip alicaz.Herkese hayırlı surusler
cenkito
10 Haziran 2014, 13:32
hayırlı olsun
Semih Sayın
10 Haziran 2014, 14:13
Tesekkurler bundan sonra bol bol basinizi agritirim artik
Carbondioxid
10 Haziran 2014, 21:04
Sakaryadan selamlar.Sonunda,babam sagolsun.Artik bende17hplik apachi sahibiyim.Dun aksam aldik motorun bugun bakimi yapiliyor kismet olursa aksam saatlerinde gidip alicaz.Herkese hayırlı surusler
Hayırlı olsun:cat:, bolca teknik detay bekliyoruz yakın plan resimler, dişli ebatları,yakıt değerleri, radyatör performansı, vs gibi
yunusus
11 Haziran 2014, 10:40
Hayırlı olsun. Degerlendirmeleri bekliyoruz
Semih Sayın
11 Haziran 2014, 16:42
Teşekkürler değerlendirme icin belki biraz erken ama ben kisisel fikirlerimi sizinle paylaşayım. Motorun bugun 2ci günü simdi sogucak yaylasindan indim ve motorun performansindan cok memnun kaldim titresim tabiki var ama verdigi haz titresimi azaltiyor arazide on amortisörler cok sert onlarin yumusatilmasi lazim.Yakit konusunda ise motorun ilk gun deposunu fullemistim bugun cok az bi benzinim kaldi yani motor bana kalirsa yakiyor fakat rodaj donemi oldugu icin olabilir daha ilerleyen zamanlarda gorucez.Ilk gunden canımı sıkan şey el marsinin bozulmasi oldu.Galerideki arkadas motorun bakimlarini yaptiktan sonra motorla turladi yerler ıslak oldugundan motor biraz pislendi bende dayanamadim yikadim.Yikadiktan sonra yaklasik 25km kadar durmadan yol yaptim.Motoru kapadim kontağı açtım marş gelmiyor hemen servisi aradim akü sarj etmiyor oyuzden olabilir dedi yada yikarken birsey olmus olabilir dedi ilk bakima gittigimde bakicaklar.bende açıp kurcalamak istemedim.Simdilik bunlar motorun fotograflari var fakaylt mobilden atilacagini zannetmiyorum simdi deniyicem en kisa zamanda fotograflar gelicek...
spil444
11 Haziran 2014, 17:54
hayırlı olsun semih yanılmıyorsam bizim rx lerle sizin 17 lerde aynı motor var loncin marka 100 km de 3.5 lt yakıyor bizimkiler
Semih Sayın
11 Haziran 2014, 23:14
Tesekkurler.Olabilir km gostergesi olmadigi icin nekadar gezdim bilmiyorum o da yaniltabilir.Carbon hocam bu 17 likler icin hangi yagi önerirsin?2ci deponun bitiminde yagi degistirip genel bi kontrol yapmayi düşünüyorum
Carbondioxid
12 Haziran 2014, 03:22
Tesekkurler.Olabilir km gostergesi olmadigi icin nekadar gezdim bilmiyorum o da yaniltabilir.Carbon hocam bu 17 likler icin hangi yagi önerirsin?2ci deponun bitiminde yagi degistirip genel bi kontrol yapmayi düşünüyorum
Malesef hiç bir bilgim yok, bende bulunan kitapçıkta, yağ rengi pislendiğinde uzun süre pis yağ ile sürmeyin değişin iye yazıyor, 10w40 önerilmiş ancak altına, ikliminize uygun akışkanlık seçin diyede eklenmiş, şayet sıfır ise ise motorunuz servisin kapısına dayanın, marş motoru arıza işi demek bu sebebtenmiş hep söyleniyordu, ben akü zayıflığından dolayı 1-2 defa zorlanma haricinde problem yaşamadım.
Semih Sayın
12 Haziran 2014, 08:16
Teşekkürler servisle bugun tekrar gorusucem
Carbondioxid
12 Haziran 2014, 08:40
Teşekkürler servisle bugun tekrar gorusucem
Rica ederim, aşağıda yağ ile ilgili tavsiyenin olduğu resmi atıyorum, marş motoru işini ve akü şarjını mutlaka servise danışın sıfır ise, zorlamayın, sıksık yağ değişin, uzun ömürlü olmasını dilerim, masaüstü veya foto imkanınız olduğunda dişli çapı göbeği ebatları, şasi ve egzoz kısımlarını detaylı fotolarsanız sevinirim.
http://i.hizliresim.com/W23pgq.jpg (http://hizliresim.com/W23pgq)
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:30 ----------
Karbüratör, manifold çapı, sürat müşür diyecektim sanırım göstergesiz cross tipte, bende çok meraktayım, filitreleri yağ değişiminde mutlaka temizleyin, sıfır iken ilk 300 kilometrede mikron seviyede olsa çapak atıyor motor her motorda olduğu gibi.
Amortisörün sert olduğu doğru full ayarlı olmasına rağmen, ön maşanınkileri halen yumuşatmış değilim, ancak bana göre bu zıplama cross hallerinde bir avantaj, normal seyirde sportif sürüş sağlasada konfor olarak rahatsız ediyor,.
Semih Sayın
12 Haziran 2014, 18:34
Simdi servisle konustum 2.deponun sonunda gelirsin dedi.Mars icin akuye bakabilirsin dedi daha firsatim olmadi.Motorun zincirinden ince bi ses gelmeye basladi.Simdilik bunlar var yine marş yok malesef. Ilerleyen zamanlarda oluşabilecek sorunlari yasayan arkadaslar varsa tavsiyelerini bekliyorum.Herkese kolay gelsin.Bu arada yag degistirmemek icin kendimi zor tutuyorum.
yunusus
12 Haziran 2014, 18:41
Aaah ah bizde gectik o yollardan hep :) can sikintisindan yag degistirmeler, lan rodajdaki motora basmayayim diyerek gazı koklemeler yasanan sikintilar falan :))) ama bi isin guzelligi bu zaten.. v stormu verdigim arkadas 2. Kazasini yapti dun motoru elinden aldim sabahtan beri toplamaya ugrasiyordum bitti sonunda ama o uzerime bulasan yagin verdigi huzuru hicbirsey veremez :))
Carbondioxid
13 Haziran 2014, 11:42
Simdi servisle konustum 2.deponun sonunda gelirsin dedi.Mars icin akuye bakabilirsin dedi daha firsatim olmadi.Motorun zincirinden ince bi ses gelmeye basladi.Simdilik bunlar var yine marş yok malesef. Ilerleyen zamanlarda oluşabilecek sorunlari yasayan arkadaslar varsa tavsiyelerini bekliyorum.Herkese kolay gelsin.Bu arada yag degistirmemek icin kendimi zor tutuyorum.
2. depo makul bir zamanlama, rodaja uyun yinede, arazide fazla zorlamadan, genelde düz zeminde(karayolu haricinde/cross ve plakasız herhal)zorlamadan her viteste her devirde ma fazla yüksek devirde olmadan bitirip servise gidin.
Zincir gerginliğine, yağlanmasına vida gevşeyenlerin sıkılmasına, gerçi bir tek, ayak fren cıvatası gevşemişti bende, motor bloğunuda gezp baksınlar.
Servise tembihleyin, aşağı yukarı her 300 kilometrede, yağı değişin imkan var ise, ilk 1000(bin)kilometre bu dediğimi yapın, sonrasında çapak kesildiğinde, artık 500'de bir, sonraki periyodda her 2000'de bir, artık 5000 oldumu,bir kere daha ve ve 3000-4000 kilometrede bir değişin ben aşağı yukarı bu şekilde değiştim, ilk 1000 içinde çapak sıfıra indi, zaten oluşan çapak mikron toz seviyesinde idi
Her yağ değişiminde yağ filitresini/lerini , benzin/gaz yağı ile temizleyin/tin servisle aranızı iyi tutunda, gaz debriyaj tellerinide yağ bassınlar şırınga ile, dayanımı arttırır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:38 ----------
Aaah ah bizde gectik o yollardan hep :) can sikintisindan yag degistirmeler, lan rodajdaki motora basmayayim diyerek gazı koklemeler yasanan sikintilar falan :))) ama bi isin guzelligi bu zaten.. v stormu verdigim arkadas 2. Kazasini yapti dun motoru elinden aldim sabahtan beri toplamaya ugrasiyordum bitti sonunda ama o uzerime bulasan yagin verdigi huzuru hicbirsey veremez :))
O janavarı, o arkadaşının elinden almakla iyi etmişsin, tahminen buüyük cc tecrübesi yok iken, atlı karıncadan, V-storma atlamış, iyi ettin.
Bende her gün azar azar, geri topluyorum motorumu, elektrik tesisatı oksitlere balata temizleyici dayadım açık konnektörleri slikonla izole ettim, Özledim sıpayı:salut:
Kullandığım sprey boyayı sevmedim, belkide tam kurumadı, neyse kutusu 3 gayme, 4 kutu yedekte, cızıldımı fısfıs devam:queen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:41 ----------
Aaah ah bizde gectik o yollardan hep :) can sikintisindan yag degistirmeler, lan rodajdaki motora basmayayim diyerek gazı koklemeler yasanan sikintilar falan :))) ama bi isin guzelligi bu zaten.. v stormu verdigim arkadas 2. Kazasini yapti dun motoru elinden aldim sabahtan beri toplamaya ugrasiyordum bitti sonunda ama o uzerime bulasan yagin verdigi huzuru hicbirsey veremez :))
Moruk ayaklığın yayı takamıyorum, sökmüştüm boya kıvır zıvır için, saa zahmet ayaklık pegin yay durumunu, bir kaç açıdan resimlersen saa zahmet,
yunusus
13 Haziran 2014, 11:49
Hacım motor iskenderunda kaldı arkadasin elinden v stromu alinca benimkini orda biraktim. Ama gecenlerde bende biraz cebellesmistim yay ile.. ustte yarım gecme bir civata olacak iki yayı ic ice gecirip iki ucunu birden yukardaki yarim civataya vr tornavida yardimi ile ayakliktaki cikintiya takiyorsun
Carbondioxid
13 Haziran 2014, 12:07
Hacım motor iskenderunda kaldı arkadasin elinden v stromu alinca benimkini orda biraktim. Ama gecenlerde bende biraz cebellesmistim yay ile.. ustte yarım gecme bir civata olacak iki yayı ic ice gecirip iki ucunu birden yukardaki yarim civataya vr tornavida yardimi ile ayakliktaki cikintiya takiyorsun
Neyse bu gün biter inşaallah, usta arkadaşın yanına uçmam gerek zaten, yeni zincirden bakla çıkarttırayım.
yunusus
13 Haziran 2014, 12:15
Galeriyi gezinip fotograflardan birinden kesme yaptim işine yararsa boyle birşey
http://i.hizliresim.com/0Vo8mo.png (http://hizliresim.com/0Vo8mo)
Carbondioxid
13 Haziran 2014, 12:56
Galeriyi gezinip fotograflardan birinden kesme yaptim işine yararsa boyle birşey
http://i.hizliresim.com/0Vo8mo.png (http://hizliresim.com/0Vo8mo)
Doktor bune :P, ayaklık pegi, içerisindeki, düşme anında darbeyi absorbe eden yay, yan ayaklık/ yada takoz değil, iletişim kazası, neyse, dediğim gibi usta arkadaşa havale ederiz yapabilirse tabii:P
yunusus
13 Haziran 2014, 13:14
Heee direk peg detaylari lazim :) pardon hacim :) ben bildigin yan ayaklik anladim :)
Syanur
13 Haziran 2014, 18:19
Yan ayaklığınızın çift yay olması çok önemli hatta hayati! Ben 3 kere yaşadım bunu, çok şanslıyım.
@Carbon ne yaptın, uygun dişliyi bulabildin mi katalogdan? Arka dişli için özellikle bakıyordunuz...
Semih Sayın
13 Haziran 2014, 20:19
An itibariyle 1.depomu bitirdim.Servisle gorustum far ve elcik siparisi verdik.Tek gevşeme yapan yer arka fren ayakligi oldu.Zincir sesi haricinde farkli bi yerinden ses gelmiyor (en büyük korkum).Suanlik bukadar gelismeleri yazmaya devam ederim.Bu arada el marsi yine yok.
Carbondioxid
14 Haziran 2014, 10:36
Yan ayaklığınızın çift yay olması çok önemli hatta hayati! Ben 3 kere yaşadım bunu, çok şanslıyım.
@Carbon ne yaptın, uygun dişliyi bulabildin mi katalogdan? Arka dişli için özellikle bakıyordunuz...
Katalog için sağol Syanur:cat: , ancak henüz incleme şansı bulamadım,, ilk fırsatta bakacağım, zaten mevcutta ön dişliyi yedekledim, arka diş ise bizim kross takım göbeği farklı, vida yuvasına, Sm takım farklı yuvada, şuan için olmasada ilerde yine lazım olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------
An itibariyle 1.depomu bitirdim.Servisle gorustum far ve elcik siparisi verdik.Tek gevşeme yapan yer arka fren ayakligi oldu.Zincir sesi haricinde farkli bi yerinden ses gelmiyor (en büyük korkum).Suanlik bukadar gelismeleri yazmaya devam ederim.Bu arada el marsi yine yok.
Zincir gevşemişe benziyor, aman dikkat, zıplama hard kullanımdan kaçın, ilk fırsatta servise gerdirt, şayet bakla eksiltme derlerse, sakın yaptırma, zinciri komple değişmeni tavsiye ederim.
Semih Sayın
14 Haziran 2014, 19:52
Yeni zincir olarak hangisi seçilebilir?
Carbondioxid
14 Haziran 2014, 21:29
Yeni zincir olarak hangisi seçilebilir?
Stok zinciri ben 2 kişi kullandığım için kısa sürede genleştirmiştim, sonrasında favorit marka çekoslavak zinci takmıştım, fena değil gibi idi, dediğim şekilde zincir genleşmesi ise, bakla eksltmeyin, değil ise, arka tekerden gerdirtin bazen vidalarda gevşeme yapabiliyor.
Tüm bunların tesbiti için yaa iyi bir motor ustası arkadaşınız/ahbabınız olmalı, yahut servis ustası/yetkilisi ile diyalog içinde olmanız gerek, söz gelimi benim bulunduğum yerde servis yok idi, eskiden tanıdığım Mehmet sağolsun mtor ustası her konuda soru sıkıp, canını çıkaıyorum sağolsun nazımız geçtiğinden kahrımızı çekiyor, elbette ücreti mukabilini unutmadan.
Syanur
15 Haziran 2014, 01:43
Zincir olarak DİD 520 vx2 yi şiddetle tavsiye ederim. Biraz tuzlu gibi görünse de piyasada bulabileceğiniz tüm zincirlerden neredeyse 2 katı uzun ömürlü oldğuğunu düşünüyorum. O açıdan maddi olarak hakkını veriyor. En güzel yanı ise neredeyse hiç gerdirme ihtiyacınız olmuyor çünkü çok dayanıklı. Her seferinde iyiki para verip almışım diyorum (gerçi ben ebayden almıştım, TRde ~205 TL iken 160 a felan gelmişti)
yunusus
15 Haziran 2014, 10:42
Ayni zincire iskenderunda 340 lira fiyat cektiklerinden dolayi sövüp almamistim. Benim usta 520 olcusunde bi zincir getirip taktiktan sonra 30 lira oldugunu soyledi :) markasini falan bilmiyorum walla
Carbondioxid
16 Haziran 2014, 15:23
D.I.D' fiyatları "normal" değerlere geri alsa tamam diyeceğimde, neyse...
Yeni arch marka " 520 H " tipte zincirden bahsetmiştim, dün biraz yol yaptım, malesef yepyeni taktığım zincir/maşa koruma plastiğinden yarım santimi sünnet edip attmış, şüphelendeiğim kadar tork/hızlanma değerlerinde bir fark hiss edemedim.
Yola çıkmadan evvel yeter derecede gerdiğim zincir gerginliği, döndüğümde yine bollaşmış idi hard kullanamdım bir iki tümsekten geçtim o okadar, hasılı kelam ya ben tam aya yapamadım somun/vida bir şekilde gevşedi yahut, bu zincirde falofoşş oldu, ayrıntılı inceleyip daha sonra yazarım.
Syanur
16 Haziran 2014, 16:42
DRZ ye de ön+arka dişli + DID zincir aldım, 400 TL verdim. Mondiden edindiğim tecrübelere göre, helalı hoş olsun diyorum. Yurt dışından getirtecektim, neredeyse aynı paraya geliyordu. Bu Enduromarket bazen gerçekten uygun fiyata satıyor bazı şeyleri
Carbondioxid
16 Haziran 2014, 17:10
DRZ ye de ön+arka dişli + DID zincir aldım, 400 TL verdim. Mondiden edindiğim tecrübelere göre, helalı hoş olsun diyorum. Yurt dışından getirtecektim, neredeyse aynı paraya geliyordu. Bu Enduromarket bazen gerçekten uygun fiyata satıyor bazı şeyleri
Yana yana dişli set arar iken, sahibindende bulunan, bir ilanda drz 400 sm için set, bu fiyatları göze almış idim, adamların telefonu alıp, Allah'tan aramak aklıma geldi, yoksa havale edip birde papaz olmak var idi.
Hulasa koyulan ilanda sette, ön dişli 13 olarak yokmuşş-mişş-muşş şu dişli işinden ne çektiğimi hem siz yazdıklarımdan hem ben biliyorum, Allaha şükür Yücel abi ile karşılaştık, vesilesi oldu, yoksa arka dişlininde olacağı yoktu.
Bütün bunların sorumlusu yine bizim çinko'nun saçma sapan açılmış uydurulmuş,arka göbeğidir, bunuda yazmadan geçmek olmaz(gerçi yazmıştım daha evvelde.)
Syanur
16 Haziran 2014, 17:50
Buarada "elimizde var" deyip başka başka zincir dişli ebatı gönderen adam çok var. Ben de 15-41 istememe rağmen az daha 14-41 takacaklardı. Telefonla vs, hallettik bişekilde.
Sen bakamadın mı kataloğa hala ?
Carbondioxid
18 Haziran 2014, 11:17
Buarada "elimizde var" deyip başka başka zincir dişli ebatı gönderen adam(co2 yazan Hayvandan daha aşağı kimseler onlar, adamlık nerdee) çok var. Ben de 15-41 istememe rağmen az daha 14-41 takacaklardı. Telefonla vs, hallettik bişekilde.
Sen bakamadın mı kataloğa hala ?
Şark kurnazlığı dedikleri işte , sözde ticari zeka örneği, insan müsveddeleri,,, daha ağır kelimeleri haklıyorlar ancak, kendime saygım var,
Kataloğu ayrıntılı inceleyemedim ancak, drz sm/cr/crf serisi arka göbek çapları uyuyor, vida yatak çapları dediğim gibi saçma sapan açıldığından ... neyse, şuan zaten ihtiyaç kalmadı yinede sağol.
Ön tekerim sanırım ve umarım, sıcak havadan indi, şişirmek için aldığım adiiii ayak pompası hortumu heryerinden hava sızdıryor, hortumuna birşey uydurmalıyım ama ne?
Maşa koruma plastiği, zincirin cazibesine kapılmış, ne kadar dayanım sunar muallak, Yunusus seninkinde durumlar nedir?
yunusus
19 Haziran 2014, 01:42
Benim makina bikaç gündür arkadaştaydı bugün teslim aldım. Zincir plastiginde bir sikinti yok ancak arkadaş nasıl kullandiysa artik egzos susturucu kismi ayrılmış ve sag arka grenajda guzel bir delik oluşmuş. Motoru yan yatirmis ve debriyaj kolunu iyice egmiş. Arka kuyrugun tek kolunu kirmis kuyruk sallaniyor. El marşı boşta dönüyor ayakla calistiriyorum.. yarin musait olursam bi elden gecirmeyi dusunuyorum ama grenaj mecburen degisecek bildigin delik..
Carbondioxid
19 Haziran 2014, 11:26
Benim makina bikaç gündür arkadaştaydı bugün teslim aldım. Zincir plastiginde bir sikinti yok ancak arkadaş nasıl kullandiysa artik egzos susturucu kismi ayrılmış ve sag arka grenajda guzel bir delik oluşmuş. Motoru yan yatirmis ve debriyaj kolunu iyice egmiş. Arka kuyrugun tek kolunu kirmis kuyruk sallaniyor. El marşı boşta dönüyor ayakla calistiriyorum.. yarin musait olursam bi elden gecirmeyi dusunuyorum ama grenaj mecburen degisecek bildigin delik..
Yerinde olsam , gidip o arkdaşın arka müsait bi yerine motoru komple...... , nasıl arkadaşlara sahipsin kardeşim, düşman başına, geçmiş olsun.
Syanur
19 Haziran 2014, 16:03
Diğer karşılaştırma başlığını dallandırmamak için buraya yazıyorum :king:
Demek ki sesli flashörlerde neden ısrar etmediklerini şimdi anladık, bazı insanlar şikayetçi olmuş :)
Benim elim sürekli sinyalde, habire kontrol ediyorum kapalı mı diye. Niye öyle yapıyorum hiç bilmyorum, sanırım tamamen doğuştan gelen bir bilinç, sinyalım açık kalmasın diye :) Yani ekrana bakacağıma habire elimi atıp sinyali yokluyorum sürerken. Bir arkadaşla konuştum onda da durum aynıymış :) O yüzden benim ihtiyacım pek olmadı, hiç aklıma da gelmemişti.
olmadı ,
led yada power led ile gösterge aydınlatmasını modifiye edip görünmezlik olayını çözebilirsin.
buda aklının kösesinde dursun :cat:
Ledlere hastayım özellikle de sinyal ve fren lambası olarak inanılmaz iş yapıyorlar. Şu çinli motorumdaki sinyal ve fren lambaları birçok ledsiz jaopndan çok daha iyi ışık veriyor. Pat Pat diye patlıyor sinyaller ve frenler geceleri, bu gerçekten güven verici.
Ama şu hikayemi de anlatıp başınızı şişirmeden geçemiycem :) Gece karanlığında ıssız bir yolda sürüyorum motorumu, Ayaş-Polatlı arası. yol dar ve virajlı, mıcırlı bir yol. Ay ışığı tepemde, gün gibi ama yinede açtım uzunları doğal olarak.
Göstergede sinyaller ve uzun göstergei led ışık. 3 dakka geçti 5 dakka geçti,,, yav ufacık, nokta kadar olan led ışık gözü bukadar mı rahatsız eder! Dayanamadım, bir elimle kapatmak zorunda kaldım. Hava da soğuktu, elimi çektikçe ışıktan ötürü süremez oldum resmen. En sonunda kenara çektim, üzerne bi bez mez bişey attım da anca rahatladım.
Gece yada Karanlık bir ortamda biraz uzun vadede okadar rahatsız edici oluyor ki bu ledler... Ama tabi çok istisnai bir örnekti bu, kimsenin başına geleceğini sanmıyorum. Sonuç olarak led iyidir candır :)
yunusus
20 Haziran 2014, 09:55
Dün gün içinde motorun ayak pedalıda kitledi vurdurarak da çalıştıramadım. Çekip götürdüm atölyeye.. sağ kartel kapağını açtığımda marşa bağlı avare dişlinin oynamakta olduğunu gördüm dişliyi yerinden çıkardığımda şu görüntü ile karşılaştım..
http://i.hizliresim.com/lYVRzQ.jpg (http://hizliresim.com/lYVRzQ)
Avare dişli yuvasi kırılmış bu yuzden dişli yan binmiş ve marşın vuramamasına sebep olmuş. Sağ kartel fiyatı 320 tl ancak degisirse motor numarasi falanda uzerinde oldugundan ruhsatida degistirmek gerekecek diye kendim çözümledim. Yuvaya oturacak bir sac ayarladim ve dişliyi o sac uzerine bindirerek sıkı geçme oturttum. Şuan bi sıkıntı yok arada bi öksürerek çalışıyor
Carbondioxid
20 Haziran 2014, 12:00
Nasıl bir darbe aldırmış'ki motora şu arkadaşın?, sadece tahmin ediyorum, İskenderun sahil ya orta bankete ön dikip artistlik yaparken, bankete vurdurdu hemde tam bloktan, yada sahil koşu kısmına araç girmesin diye yapılan metal bariyere alçaktan süratli şekilde takıldı.
Sağ kapakta motor numarası demişsinde moruk, dışta hiçbirşey yok şimdi baktım, şayet içerideki numaralar dersen onların bir fonksiyonu olduğunu sanmıyorum,
Acak o çatlak hiiç sağlıklı değil, arkadaşına sipariş ettirt derim hedayesini cezasını karşılasın artık, tabii aranızdaki hak hukuk nasıl karışmayayım, tekrar geçmiş olsun.
dockerengin
20 Haziran 2014, 12:24
Çok geçmiş olsun. Bu yuvanın kırılmasının nedeni başka arkadaşların da yaşadığı gibi marş problemi mi yoksa darbeye maruz kalması mı?
yunusus
20 Haziran 2014, 12:49
B3nde kontrol ettim az once.. ben motor numarasini sag tarafta diye hatirladigimdan oyle yazmistim da orda degilmis. Birde darbe ile olabilecek birsey degil bu. Marş sisteminin avare dişlisi bu sadece aktarima yariyor. Yaptigim yuva yamasi ile sorun aimdilik cozuldu ancak dislisi de siyirmis.. zamanla yine yapacaktir ayni sorunu. Degistirmek en saglami. Birde yine disariya cikmayi dusunuyorum bu aralar. O yuzden satiliga mi cikarsam diye dusunmeden edemiyorum
Carbondioxid
20 Haziran 2014, 13:57
Yurt dışına çıkacaksan, yaptırıp şimdiden satmaya bak hacım, boş boş yatmasından iyidir.
dockerengin
20 Haziran 2014, 16:52
Motorun parçalarını yurtdışında ararken Avustralya'da bir markanın daha sattığını gördüm. Bilginiz olsun. http://crossfiremotorcycles.com/product/xz250rr/
Carbondioxid
20 Haziran 2014, 17:41
Motorun parçalarını yurtdışında ararken Avustralya'da bir markanın daha sattığını gördüm. Bilginiz olsun. http://crossfiremotorcycles.com/product/xz250rr/
Evet çok önceden biliyordum bu tedarikçiyi , ve arada sırada bakıyorum, bilhassa özellikler'de dellorto karbüratör farkından dolayı, 30 beygir yazan kısmına, ne bilim hoşuma gideeeyi:mrgreen:
Major Differences of XZ250RR Model from XZ250R and Why XZ250RR more expensive model:
Dellorto Carburettor 34mm
Larger Radiator Set
Aluminium Magnesium wheels
Premium Valving front fork
4 valve High compression motor with Auto Decompression
Aynı blok megellide kullanıyormuş, yurt içinde dokuyucu megelli için yedek parça sağlıyormuş tabii megellide kullanılan blok 6 vites ve injeksiyonlu model.
http://www.dokuyucu.com.tr/asp/group/4/Megelli-250R-Yedek-Parca
Avustralya menşeeili kaynakta, 30 beygir olan, bizim 5 vitesli ve dellorto karbüratörlü olanı :)
dockerengin
20 Haziran 2014, 18:04
Evet çok önceden biliyordum bu tedarikçiyi , ve arada sırada bakıyorum, bilhassa özellikler'de dellorto karbüratör farkından dolayı, 30 beygir yazan kısmına, ne bilim hoşuma gideeeyi:mrgreen:
Major Differences of XZ250RR Model from XZ250R and Why XZ250RR more expensive model:
Dellorto Carburettor 34mm
Larger Radiator Set
Aluminium Magnesium wheels
Premium Valving front fork
4 valve High compression motor with Auto Decompression
Aynı blok megellide kullanıyormuş, yurt içinde dokuyucu megelli için yedek parça sağlıyormuş tabii megellide kullanılan blok 6 vites ve injeksiyonlu model.
http://www.dokuyucu.com.tr/asp/group/4/Megelli-250R-Yedek-Parca
Avustralya menşeeili kaynakta, 30 beygir olan, bizim 5 vitesli ve dellorto karbüratörlü olanı :)
:) Ben de karbüratörün markasını görünce bizim apachi ile aynı olduğunu düşündüm. Bu motoru ciddi ciddi düşünüyorum ama yedek parça olayları çok kafamı karıştırıyor. Hiç değilse debriyaj balatası ve piston sekman yedeklerini rahatça bulabilsem kafam çok daha rahat olacak.
Daha önce uygun bir makine bulmuştum. Adam debriyaj balatasını KX250F balatasıyla değiştirmiş ama kendisi motorcu olduğu için uyguna ayarlamış. Ben bu motoru alsam hep arazide kullanacağım. Debriyaj bitirme olasılığım yüksek.
Bu arada az önce Pazar günü gider bakarım diye Kocaeli'ndeki bir apachi ilanını aradım ama adam şimdi motoru sattım teslim ettim dedi :) Böyle kaç motor kaçırdım bir bilseniz :) Neyse kısmet diyorum.
Bu arada motorun süspansiyonlarını Crf250L ile yada başka bir motor ile karşılaştırma imkanınız oldu mu? Bu konuda fikrinizi paylaşabilir misiniz?
Carbondioxid
20 Haziran 2014, 18:19
:) Ben de karbüratörün markasını görünce bizim apachi ile aynı olduğunu düşündüm. Bu motoru ciddi ciddi düşünüyorum ama yedek parça olayları çok kafamı karıştırıyor. Hiç değilse debriyaj balatası ve piston sekman yedeklerini rahatça bulabilsem kafam çok daha rahat olacak.
Daha önce uygun bir makine bulmuştum. Adam debriyaj balatasını KX250F balatasıyla değiştirmiş ama kendisi motorcu olduğu için uyguna ayarlamış. Ben bu motoru alsam hep arazide kullanacağım. Debriyaj bitirme olasılığım yüksek.
Bu arada az önce Pazar günü gider bakarım diye Kocaeli'ndeki bir apachi ilanını aradım ama adam şimdi motoru sattım teslim ettim dedi :) Böyle kaç motor kaçırdım bir bilseniz :) Neyse kısmet diyorum.
Bu arada motorun süspansiyonlarını Crf250L ile yada başka bir motor ile karşılaştırma imkanınız oldu mu? Bu konuda fikrinizi paylaşabilir misiniz?
Hakkınızda hayırlısı olsun, ancak süspansiyon olarak, sert ve sportif olduğunu söylemeliyim, full ayarlı olmasına rağmen orta/arka amortisöre dokunmadım, önleri yumuşatmaya çalıştım ancak yumuşadığını söyleyeyemceğim,(klavuza bakıp tam ayar yapmak gerek, ancak arazide kullanmadığım için kurcalamıyorum) kendi malımı övme gibi olacak, ancak bu sertlik benim hoşuma gidiyor yumuşak olmasından'sa sert olsun diyorum.
Malesef cross/endurolar ile kıyas yapamadım, genel olarak sert olduklarını yazdıklarını görmüştüm yabancı forumlarda.
Burada bir reklam videosu var, hafif koşullarda kullanım ile ilgli araya 2 zamanlı sesi sokuştrmuşlar ama süspansiyonlar hakkında belki tüyyo olur.
http://www.youtube.com/watch?v=p1zxqCa3EjU
dockerengin
20 Haziran 2014, 18:23
Hakkınızda hayırlısı olsun, ancak süspansiyon olarak, sert ve sportif olduğunu söylemeliyim, full ayarlı olmasına rağmen orta/arka amortisöre dokunmadım, önleri yumuşatmaya çalıştım ancak yumuşadığını söyleyeyemceğim,(klavuza bakıp tam ayar yapmak gerek, ancak arazide kullanmadığım için kurcalamıyorum) kendi malımı övme gibi olacak, ancak bu sertlik benim hoşuma gidiyor yumuşak olmasından'sa sert olsun diyorum.
Malesef cross/endurolar ile kıyas yapamadım, genel olarak sert olduklarını yazdıklarını görmüştüm yabancı forumlarda.
Burada bir reklam videosu var, hafif koşullarda kullanım ile ilgli araya 2 zamanlı sesi sokuştrmuşlar ama süspansiyonlar hakkında belki tüyyo olur.
http://www.youtube.com/watch?v=p1zxqCa3EjU
Sert olması arazide kullanacağım içinçok daha güzel olur. Crf'nin süspansiyonlar arazide yumuşak kalıyor ve çok çabuk kapanıyor.
Carbondioxid
20 Haziran 2014, 18:26
Sert olması arazide kullanacağım içinçok daha güzel olur. Crf'nin süspansiyonlar arazide yumuşak kalıyor ve çok çabuk kapanıyor.
Aynen benim düşüncemde buydu, sert koşullarda yumuşaklık, dezavantaj diye mantıken düşünüp/kendimi avutup :P bir çıkarıma varıyordum.
yunusus
24 Haziran 2014, 17:17
Crf ile kıyaslama yapılabilecek bir makina olduğunu düşünmüyorum şahsen.. benimde ilk kıstasım crf idi ama crf dual sport bir makina olduğu için açıklaması şudur 'az yol az arazi' ne bileyim kaldırıma inip çıkacaksan sakin sakin sürüşler yapacaksan birazda rahatına düşkünsen crf iyi bir seçim olabilir ancak motoru zorlayacağım anasını ağlatacağım diyorsan kesinlikle apachi..
Crf yi test ettim ve arazide tahmin ettiginiz gibi amartisörler kapanıyor tork yetersiz ve yolda güç olarak da pek iyi degil.. tamam parça sıkıntısı yok ancak fiyatlar saçma derecesinde uçuk. Apachi için parça sıkıntısı evet yaşayabilirsin ama adamlar getirmiyor değil parti parti yedek parça getiriyorlar.
Motoru 9000 küsür kilometredir kullanmaktayim ve toplasan en fazla 1000 kilometresini sıkıştırmadan kullanmışımdır. En son bi arkadaşa 1 haftalığına motoru verdim ve sağolsun nasıl yaptıysa anasını bellemiş..
Motoru bugün indirdim dağıttım ve tam zamanında indirmişim.. geçenlerde kartel içerisinde marş motoru dişlisini aktarıma yarayan avara dişli yuvasinin çatlak halini gondermiştim ve geçici çözüm uygulamıştım. Adam akıllı elden geçirmek icin motoru dagittigimda yaglama dislisininde kirilmis oldugunu gordum. Tahmini 1 hafta kadar motor yatişa geçecek. Elim degmisken boyasinida yapabilirim belli olmaz sağım solum :)
Atölye ve Blok içinden görüntüler..
http://i.hizliresim.com/59J6DA.jpg (http://hizliresim.com/59J6DA)
http://i.hizliresim.com/DXZgYy.jpg (http://hizliresim.com/DXZgYy)
http://i.hizliresim.com/DXZgYy.jpg (http://hizliresim.com/DXZgYy)
http://i.hizliresim.com/LPr5GJ.jpg (http://hizliresim.com/LPr5GJ)
http://i.hizliresim.com/glaMv2.jpg (http://hizliresim.com/glaMv2)
cenkito
24 Haziran 2014, 17:57
gecmiş olsun genede erken farketmen iyi olmus. daha buyuk sorun acabilirdi.
dockerengin
24 Haziran 2014, 17:57
Crf ile kıyaslama yapılabilecek bir makina olduğunu düşünmüyorum şahsen.. benimde ilk kıstasım crf idi ama crf dual sport bir makina olduğu için açıklaması şudur 'az yol az arazi' ne bileyim kaldırıma inip çıkacaksan sakin sakin sürüşler yapacaksan birazda rahatına düşkünsen crf iyi bir seçim olabilir ancak motoru zorlayacağım anasını ağlatacağım diyorsan kesinlikle apachi..
Crf yi test ettim ve arazide tahmin ettiginiz gibi amartisörler kapanıyor tork yetersiz ve yolda güç olarak da pek iyi degil.. tamam parça sıkıntısı yok ancak fiyatlar saçma derecesinde uçuk. Apachi için parça sıkıntısı evet yaşayabilirsin ama adamlar getirmiyor değil parti parti yedek parça getiriyorlar.
Motoru 9000 küsür kilometredir kullanmaktayim ve toplasan en fazla 1000 kilometresini sıkıştırmadan kullanmışımdır. En son bi arkadaşa 1 haftalığına motoru verdim ve sağolsun nasıl yaptıysa anasını bellemiş..
Motoru bugün indirdim dağıttım ve tam zamanında indirmişim.. geçenlerde kartel içerisinde marş motoru dişlisini aktarıma yarayan avara dişli yuvasinin çatlak halini gondermiştim ve geçici çözüm uygulamıştım. Adam akıllı elden geçirmek icin motoru dagittigimda yaglama dislisininde kirilmis oldugunu gordum. Tahmini 1 hafta kadar motor yatişa geçecek. Elim degmisken boyasinida yapabilirim belli olmaz sağım solum :)
Crf'yi de test ettiğine göre titreşim tarafından da karşılaştırırsan apachi için ne söylersin? Titreşim nasıl çok fazla mı? 17 beygirlik modeli için bir abim çok fazla titreşim olduğunu söyledi. Eskiden Str250 kullandığım için bu titreşim sorunu kafamı acayip kurcalıyor. İstanbul'da ve İzmir'de bir tane 27 beygir olan modelinden buldum ama malesef daha test etme imkanım olmadı. Test edebilirsem ve titreşim konusunda beklediğim gibi çıkarsa 2 motordan birisini alacağım.
Tekrar geçmiş olsun abi. Kolay gelsin.
cenkito
24 Haziran 2014, 18:00
17 ile 27 nin motor blokları farklı
muhtemelen titresimi de farklı olacakdır :cat:
dockerengin
24 Haziran 2014, 18:03
17 ile 27 nin motor blokları farklı
muhtemelen titresimi de farklı olacakdır :cat:
İnşallah öyledir Cem abi. Niyetlendik ama test edemedim hala motoru. Bir an önce alıp kendimi araziye atmak istiyorum.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO