PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

Syanur
28 Mayıs 2014, 19:00
Selam dockerengin,

Apachi konusunda yunus ve CO2 daha iyi yardımcı olacaktır. Çok paylaşım yapıyorlar ben takip edemiyorum :)

Ama benim diyeceğim arkadaşlar motorlarını satıyorlar mı bilmiyorum da ben benim motoru satıyorum. Mondial Xtreme250. DRZ aldığım için satıyorum, bir sorunu yok yani. Güç vs, olarak apachi gibi bişey. Belki 1tık altı yada üstü, çok fark olduğunu düşünmüyorum. Dayanıklılık ve kalite konusunda ben geçer not verdim.

Eğer illa da apaçi olsun demiyorsan düşünebilirsin. konuşuruz. Yanlız benimki SM modeli.

Carbondioxid
28 Mayıs 2014, 19:05
Arkadaşlar tekrar selam,
Sadece arazide kullanmak ve bakım aralığı da special makinelere göre uzun olduğu için bu motoru almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla yedek parça olayı biraz sıkıntılı ama motorun mekaniği ile ilgili çok büyük bir problem yaşamamışsınız. Carbondioxid ve yunusus motoru en iyi bilenler sizlersiniz. Tabi bir de bu motoru takip eden centiko ve Syanur sizler de yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. Ufak defek problemler dışında motoru almamam için bir neden var mı? Karbüratör sorunu, depoda pislik birikmesi, fan sorunu, elektrik sorunu gibi problemleri okudum. Onları kabullenebilirim ama daha büyük bir problem yaşadınız mı? Cevaplarınızı merakla bekliyorum.
Keyifli sürüşler.

Kendimden örnek, servis kullanmıyorum bulunduğum yerde servisleri yok, alı iken servis açtırtmayı dahi teklif ettiler Allah şahit haklarını yemiyeyim.

Motor güç olarak kaçıncı yazıldı bilmiyorum, yüksek devirde verdiği güç ve tork bakımından tam bir Hanzo, piyasada capon crf/klx bile güç bakımından emsali değildir nokta net.

Parça kalitesi kıyas kabul etmez ancak kullanım ömrü gayet başarılı, offroad/cross kullanımım olmadı( toprak yolda, kudurmak/birkaç dik yer tırmanmak haricinde)

Fan zaten yok, çift petek diye fan stock olarak yok, Hatay gibi sıcak yerlerde seyahat halinde sıkıntı yok, ancak trafik lambalarında oluşan ısı hiss ettiriyor iyice sıcak bölgelerde olan bizlere fan şart!

Elektrik, esasen safkan cross olarak tasarlanmış alet, onroad RM kodlu bizim aletlere, elektrik tesisatı yapılmış, şahsen bende problem oldu, sinyal ve sıksık far patlatma durumu onun haricinde elektrik ile ilgili sorun yaşamadım.

Sıfır alacak iseniz, lütfen ilk sayfaları okuyun benim yaptığım gibi benzin dahi koymadan, depodaki saçakları yakıp yıkayın.

Sıfır alacaksanız benim " yapmayıunuttuğum" gibi sakın karbüratörü temizletmeden hareket etmeyin, motor deneme için konulan benzin tortulu şekilde memeleri tıkamış

Karbüratör Dellorto 34mm, performans aletlerinde tercih edilen, basit yapılı müdahalesi kolay bir karbüratör (pahalıda kaliteli ve fonksiyonel) şaşılacak şekilde bir çinli'de bu karbüratörü koymuşlar

Daha büyük problem olmadı, hatta yarım depo mazot, yarım depo 97 oktan benzin ile 100 kilometre kadar kullandım, sonuda stop etti depo buji temizliği yeni benzin değişimi ile halen devam,

Yukarda yazdığım gibi sübap değişimini dahi erteleyeceğim, sanırım zira dün 80'li yaşlarda Alamanya meklisi motor ustası akraba amcamız sakın açma, böyle devam et artık motor arıza verdiğinde değiş dedi, sözüne uyacağım, ancak şasiyi deniz kıyısında unutup 1 hafta sonra yıkadığımdan çok hafif paslanma oluştu, bu yüzden plastikleri değişimi için, şasi boyamak için elektrik tesisatına müdahale etmek adına girişeceğim.

Hasılı kelam, eliniz anahtar tutyorsa/ustanız iyi ise, gözü kapalı alın keyifle kullanın ( YAKIYOR/LIKIR LIKIR İÇİYOR, AMA HAKKINDAN FAZLASINI VERİYOR ) gerisi için 43 sayfa kulliyat oluşturduk, olmadı biz buradayız elden geldiği kadar bilgi babında yardım ederiz, seçiminiz hayırlı olsun/hakkınızda hayırlısı olsun

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------


Fedex gibi kargoları kullanıyorlar genelde bu satıcılar. 10~15 günde de elinizde olabilir. China air post kullanırlarsa daha ucuz olur 1~1,5 ayda elinizde olur. Tecrübe ile sabittir :)

Extra kargo bedelleri baya külfetli, yurt içi firmlarda internet üzerinden regal raptor fan buldum 90 liraya ancak dediğim gibi bizim radyatör yerleri/boşlukları dar, bu yüzden tatbikatlı görerek alma tarafındayım, olmadı enson çare seni " rahatsız edeceğimden" emin olabilirsin :wiinkk:

Not: KESSİNLİKLE BENİM MOTOR SATILIK DEĞİL, BİR YANLIŞ ANLAŞILMA OLMASIN, HATTA SIFIR FİYATININ ÜSTÜ VERİLSE DAHİ ( motor ile aramda duygusal bağ oluştu :P )

dockerengin
28 Mayıs 2014, 19:08
Çok teşekkürler Syanur. SM olmasaydı senin motoru da düşünebilirdim ama ben arazi için bakıyorum.

Carbondioxid
28 Mayıs 2014, 19:12
Çok teşekkürler Syanur. SM olmasaydı senin motoru da düşünebilirdim ama ben arazi için bakıyorum.

Arazi içinse, bizim RM verisyonda trafik çıkışı uğruna,, elektrik tesisatı ve SM takım ile donatılmış,"""biz sonradan cross takım edindik"" diğer versiyonda bunlar yok ve trafik çıkışta yok onlara, sadece bilgi için yazdım.

dockerengin
28 Mayıs 2014, 19:18
Kendimden örnek, servis kullanmıyorum bulunduğum yerde servisleri yok, alı iken servis açtırtmayı dahi teklif ettiler Allah şahit haklarını yemiyeyim.

Motor güç olarak kaçıncı yazıldı bilmiyorum, yüksek devirde verdiği güç ve tork bakımından tam bir Hanzo, piyasada capon crf/klx bile güç bakımından emsali değildir nokta net.

Parça kalitesi kıyas kabul etmez ancak kullanım ömrü gayet başarılı, offroad/cross kullanımım olmadı( toprak yolda, kudurmak/birkaç dik yer tırmanmak haricinde)

Fan zaten yok, çift petek diye fan stock olarak yok, Hatay gibi sıcak yerlerde seyahat halinde sıkıntı yok, ancak trafik lambalarında oluşan ısı hiss ettiriyor iyice sıcak bölgelerde olan bizlere fan şart!

Elektrik, esasen safkan cross olarak tasarlanmış alet, onroad RM kodlu bizim aletlere, elektrik tesisatı yapılmış, şahsen bende problem oldu, sinyal ve sıksık far patlatma durumu onun haricinde elektrik ile ilgili sorun yaşamadım.

Sıfır alacak iseniz, lütfen ilk sayfaları okuyun benim yaptığım gibi benzin dahi koymadan, depodaki saçakları yakıp yıkayın.

Sıfır alacaksanız benim " yapmayıunuttuğum" gibi sakın karbüratörü temizletmeden hareket etmeyin, motor deneme için konulan benzin tortulu şekilde memeleri tıkamış

Karbüratör Dellorto 34mm, performans aletlerinde tercih edilen, basit yapılı müdahalesi kolay bir karbüratör (pahalıda kaliteli ve fonksiyonel) şaşılacak şekilde bir çinli'de bu karbüratörü koymuşlar

Daha büyük problem olmadı, hatta yarım depo mazot, yarım depo 97 oktan benzin ile 100 kilometre kadar kullandım, sonuda stop etti depo buji temizliği yeni benzin değişimi ile halen devam,

Yukarda yazdığım gibi sübap değişimini dahi erteleyeceğim, sanırım zira dün 80'li yaşlarda Alamanya meklisi motor ustası akraba amcamız sakın açma, böyle devam et artık motor arıza verdiğinde değiş dedi, sözüne uyacağım, ancak şasiyi deniz kıyısında unutup 1 hafta sonra yıkadığımdan çok hafif paslanma oluştu, bu yüzden plastikleri değişimi için, şasi boyamak için elektrik tesisatına müdahale etmek adına girişeceğim.

Hasılı kelam, eliniz anahtar tutyorsa/ustanız iyi ise, gözü kapalı alın keyifle kullanın ( YAKIYOR/LIKIR LIKIR İÇİYOR, AMA HAKKINDAN FAZLASINI VERİYOR ) gerisi için 43 sayfa kulliyat oluşturduk, olmadı biz buradayız elden geldiği kadar bilgi babında yardım ederiz, seçiminiz hayırlı olsun/hakkınızda hayırlısı olsun

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------



Extra kargo bedelleri baya külfetli, yurt içi firmlarda internet üzerinden regal raptor fan buldum 90 liraya ancak dediğim gibi bizim radyatör yerleri/boşlukları dar, bu yüzden tatbikatlı görerek alma tarafındayım, olmadı enson çare seni " rahatsız edeceğimden" emin olabilirsin :wiinkk:

Not: KESSİNLİKLE BENİM MOTOR SATILIK DEĞİL, BİR YANLIŞ ANLAŞILMA OLMASIN, HATTA SIFIR FİYATININ ÜSTÜ VERİLSE DAHİ ( motor ile aramda duygusal bağ oluştu :P )

Verdiğin değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Sakarya'da 27 beygirlik modeli buldum. Tek probleminin el marşının çalışmadığını, marş motorunun dişlisinin kırık olduğunu söyledi. Onu şuan çok dert etmiyorum. Bir şekilde yapılır, yapılmazsa da ayak marşı yeter diye düşünüyorum. Subap ayarı yapılmış ve debriyaj balatası Kx250F ile değiştirilmiş. Bu motoru düşünmeye başladım. Gidip görmek istiyorum ama önümüzdeki 2 hafta malesef zamanım yok. Elimden ufak tefek işler gelir. Daha fazla için ise ustam var onunla çözebileceğime inanıyorum. Yakıt konusu dert değil yaksın :)Bu arada Kx'in balatası çok pahalıdır ama Gold marka debriyaj balatasının da uyduğunu Sakarya'daki arkadaş söyledi bilginiz olsun. Tekrar çok teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:15 ----------


Arazi içinse, bizim RM verisyonda trafik çıkışı uğruna,, elektrik tesisatı ve SM takım ile donatılmış,"""biz sonradan cross takım edindik"" diğer versiyonda bunlar yok ve trafik çıkışta yok onlara, sadece bilgi için yazdım.

Trafikte kullanmayacağım römork ile taşıyacağım o yüzden problem yok. Evrak olmaması işime geliyor. Vergi ve sigortadan kurtuluyorum :)

Carbondioxid
28 Mayıs 2014, 19:22
Verdiğin değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Sakarya'da 27 beygirlik modeli buldum. Tek probleminin el marşının çalışmadığını, marş motorunun dişlisinin kırık olduğunu söyledi. Onu şuan çok dert etmiyorum. Bir şekilde yapılır, yapılmazsa da ayak marşı yeter diye düşünüyorum. Subap ayarı yapılmış ve debriyaj balatası Kx250F ile değiştirilmiş. Bu motoru düşünmeye başladım. Gidip görmek istiyorum ama önümüzdeki 2 hafta malesef zamanım yok. Elimden ufak tefek işler gelir. Daha fazla için ise ustam var onunla çözebileceğime inanıyorum. Yakıt konusu dert değil yaksın :)Bu arada Kx'in balatası çok pahalıdır ama Gold marka debriyaj balatasının da uyduğunu Sakarya'daki arkadaş söyledi bilginiz olsun. Tekrar çok teşekkür ederim.

El marşı ile ilgili bir kaç kişi daha yazmıştı sanıyorum, ilginçtir ve Allaha çok şükür böyle bir problem ile karşılaşmadım, belki model yılı ile ilgili, belki başka birşeydir.

Değişim konusunda'da bilgim/fikrim yok, ancak karbüratörün "dellorto" olup olmadığını kontrol edin, hatta motor bloklarının sadeleğine bakın 27 beygir versiyonu tam teşhis için, zira "" 17'lik olan daha fiyakalı yakışıklı bir bloğa sahip "" , bizimkiler sade ağırbaşlı, ama dokunmaya kızdırmaya gelmez tipler :P

Ve crf kullanıcısı olarak şu aleti biraz kızdırıp yüksek devir torkunda TEST edin , almadan önce kullanıp yorumlayınız (ego yapacaz, azcık hakkımız olsun:flower: )

cenkito
28 Mayıs 2014, 20:00
Arkadaşlar tekrar selam,
Sadece arazide kullanmak ve bakım aralığı da special makinelere göre uzun olduğu için bu motoru almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla yedek parça olayı biraz sıkıntılı ama motorun mekaniği ile ilgili çok büyük bir problem yaşamamışsınız. Carbondioxid ve yunusus motoru en iyi bilenler sizlersiniz. Tabi bir de bu motoru takip eden centiko ve Syanur sizler de yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. Ufak defek problemler dışında motoru almamam için bir neden var mı? Karbüratör sorunu, depoda pislik birikmesi, fan sorunu, elektrik sorunu gibi problemleri okudum. Onları kabullenebilirim ama daha büyük bir problem yaşadınız mı? Cevaplarınızı merakla bekliyorum.
Keyifli sürüşler.

engin valla bende senin gibiyim ancak dısardan takip deyim

zaten yunus ve carbon varken bu model hakkında konusmak da bana düşmez,

en saglıklı bilgileri onlardan edinebilirsin

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------

birde 17-27 bg olayında

27 beygir versiyonda yanlıs bilmiyorsam motor numarası 177 MM , ZS 177 yada ZS 177 MM ile baslamalı

bu konuda da gene yunus ve carbondan yardım isteyebiliriz

çünkü bildiğim kadarıyla motor numarasının basındaki ibareler motor blok modelini tanımlıyor

(sayfa basındaki syanur un eklediği resminden )

Carbondioxid
28 Mayıs 2014, 20:31
sayfa basındaki syanur un eklediği resminden

Ta kendisi, sade kapak ve camgöz, yağ gözlem portu:cat:

dockerengin
28 Mayıs 2014, 20:35
El marşı ile ilgili bir kaç kişi daha yazmıştı sanıyorum, ilginçtir ve Allaha çok şükür böyle bir problem ile karşılaşmadım, belki model yılı ile ilgili, belki başka birşeydir.

Değişim konusunda'da bilgim/fikrim yok, ancak karbüratörün "dellorto" olup olmadığını kontrol edin, hatta motor bloklarının sadeleğine bakın 27 beygir versiyonu tam teşhis için, zira "" 17'lik olan daha fiyakalı yakışıklı bir bloğa sahip "" , bizimkiler sade ağırbaşlı, ama dokunmaya kızdırmaya gelmez tipler :P

Ve crf kullanıcısı olarak şu aleti biraz kızdırıp yüksek devir torkunda TEST edin , almadan önce kullanıp yorumlayınız (ego yapacaz, azcık hakkımız olsun:flower: )

Crf'yi sattım hocam ama bizim grupta crf'den bol birşey yok :) apachi'yi alirsam guzel karsilastirma yapariz
:)

Carbondioxid
28 Mayıs 2014, 20:45
Crf'yi sattım hocam ama bizim grupta crf'den bol birşey yok :) apachi'yi alirsam guzel karsilastirma yapariz
:)

Zaten malumumuz ancak şaka ile karışık, güç bakımından benim babam seninkini döver babında, bayılıyorum böyle sataşmalara

Çünkü bu modeli internetten almadan evvel, klx, ve crf yurt içi lansmanı yeniydi galiba, bunlara yetecek bütçedde o zaman için var idi, taaki bu hanzo'yu keşf edene değin, elbette bir japon kalitesi servis ağı vs değil, ama güç olarak hakkını yemeyelim, 1-2 japon 250cc cross kullanıcı sidik yarıştırmaya kalktı, tabii oturdular geri ::blusssh:

cenkito
28 Mayıs 2014, 21:24
sayfa basındaki syanur un eklediği resminden

Ta kendisi, sade kapak ve camgöz, yağ gözlem portu:cat:

ruhsatta motor numarasının basları tutuyor mu?

Carbondioxid
28 Mayıs 2014, 21:31
ruhsatta motor numarasının basları tutuyor mu?

Hemde nee :P gayet tabii :cat:

http://i.hizliresim.com/JL8n1E.jpg (http://hizliresim.com/JL8n1E)

dockerengin
29 Mayıs 2014, 01:46
Zaten malumumuz ancak şaka ile karışık, güç bakımından benim babam seninkini döver babında, bayılıyorum böyle sataşmalara

Çünkü bu modeli internetten almadan evvel, klx, ve crf yurt içi lansmanı yeniydi galiba, bunlara yetecek bütçedde o zaman için var idi, taaki bu hanzo'yu keşf edene değin, elbette bir japon kalitesi servis ağı vs değil, ama güç olarak hakkını yemeyelim, 1-2 japon 250cc cross kullanıcı sidik yarıştırmaya kalktı, tabii oturdular geri ::blusssh:

Şahsen ben crf ile sidik yarışına girmezdim. Sonuçta apachi 20 kilo daha hafif ve 4-5 beygir daha güçlü. Onlar kaşınmışlar :)

yunusus
29 Mayıs 2014, 01:58
Çok crf tokatlamışlığım vardir hem arazide hem düzde vesselam :) hatta oyleki bizim hayvandan çıkan ses yuzunden kendi devirlerini anlayamayip benden uzakta surmeyi tercih edenler olmustur

cenkito
29 Mayıs 2014, 01:58
Hemde nee :P gayet tabii :cat:

http://i.hizliresim.com/JL8n1E.jpg (http://hizliresim.com/JL8n1E)

sagol resim için carbon. :cat:

demekki dogru biliyormusum

Carbondioxid
29 Mayıs 2014, 02:29
sagol resim için carbon. :cat:

demekki dogru biliyormusum

Rica ederim, ancak şuan şoktayım yeni şükür secdesinden kalktım, konuyu açayım burayada yazarım az sonra(motor ile ilgili daha doğrusu verilmiş sadaka varmış).

cenkito
29 Mayıs 2014, 02:44
Rica ederim, ancak şuan şoktayım yeni şükür secdesinden kalktım, konuyu açayım burayada yazarım az sonra(motor ile ilgili daha doğrusu verilmiş sadaka varmış).

hayırdır insallah , gecmiş olsun

Carbondioxid
29 Mayıs 2014, 02:50
hayırdır insallah , gecmiş olsun

Sağolasın ALLAH HEPİMİZİ KORUSUN VE ESİRGESİN

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/131788-esirgeyen-ve-bagislayan-allah%27a-hamd-olsun.html

Bir süredir motorun boyası sübapı, elektrik aksamını gözden geçirmeye niyetli idim, bu süre zarfında en son 100 kilometrelik bir yol yapıp motoru yerine çekmiştim, hiç kimsenin girmesi vs söz konusu değil.

Sinir stres yedek parça var yok, şubu nerede derken, neredeyse vaz geçip motoru tekrar toplayıp, birazda asab bozukluğu ile belkide süratli kullanacaktım.

Ancak son olarak dün artık olsada olmasada, en azından şasiyi boyar, elektrik aksamına göz gezdirim diye, tekrar söküme başladım az önce
(şuan saat 01:40, şükür secdesinden yeni kalktım) arka fren merkezini söktüm, şubu derken zinciri sökeyim dedim.

Zincir bakla kilidini sökmemle, el yordamı ile zinciri çekmemle ÖN DİŞLİ yere düştü, meğer cıvatası bi şekilde çıkmış, benim bir önceki zincir değişiminde sıkmamam'la (belki) yada seyahat esnasında gevşek kalıp düştümü bilemiyecem, kimse gelip sökmedi ben dahil bundan eminim.

Şayet o moral asabiyetle geri toplayıp, balık avı kafayı dinleyeyim diye 100 kilometre öteye birazda dağ rampası olan yere gitmeye teşebbüs etse idim, belkide en ucuzundan bir uzvumu kaybetmiş olacaktım, dişlinin yere düştüğü an betim benzim bembeyaz oldu neye uğradığımı şaşırdım

Ön dişli muhafazsı olduğu gibi durmakta


Allah hepimizi görünür görünmez kaza beladan esirgesin

(sadaka/zekat/fitre ne aklımıza gelirse maddi, ve manevi olarak bazı şeyleri unutmayalım, bu satırları yazan mümin olamamış, envayi çeşit küllümün ayıbı yemiş, bir müslümandır,(notun notu ne gt kılıyım ne aksi cephe nede başka bir terane )

cenkito
29 Mayıs 2014, 02:53
cok cok gecmiş olsun valla, buyuk tehlike arz ediyor zincir-dişli olayları

bence ön zincir dişli muhavazasına bir el atıp , dişli yerinden cıkmayacak sekilde yaklastırmak daha dogru olabilir.

Carbondioxid
29 Mayıs 2014, 02:58
Hacım halen, düşünüyorum, motorun olduğu yerin anahtarı sadece bende mevcut, acaba açık bırakıp gitimde biri geldi sabotajmı yaptı tabii komik şey, demekki enson İskenderun balık dönüşü, bir şekilde yerinden çıkmış civata ve ben o halde eve gelebilmişim, yahut o zıkkım çooktandır çıkmış yerinden ben motoru toplamaktan vaz geçip söküme devam edince ortaya çıktı, hasılı kelam bi şekilde hayır duası almış olmalıyızki, kendim zaten küllümünayıbın tekiyim, Allah allah.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------


cok cok gecmiş olsun valla, buyuk tehlike arz ediyor zincir-dişli olayları

bence ön zincir dişli muhavazasına bir el atıp , dişli yerinden cıkmayacak sekilde yaklastırmak daha dogru olabilir.

Aslında fikir güzel belkide o sayede geldim daha sökmedim o parçayı sert plastik bişey o, belkide dediğin gibi o tutmuştur.

Birazdan söküp iç kısmına bakayım belkide aşınma falan varsa dediğin şekilde olmuş olay.

cenkito
29 Mayıs 2014, 03:00
öyle düşünme, belkide cogumuzdan cok sevabın vardır. bilemezsin

vardır bundada bir hayır

Carbondioxid
29 Mayıs 2014, 03:02
Her işte hayır var ...

yunusus
29 Mayıs 2014, 09:53
Abi geçmiş olsun Allah yaşatmasın. Ne biçim tırstım laaa gittim benim dişliye baktım el yordami ile gorunurde birsey yok tabi

Syanur
29 Mayıs 2014, 10:14
Extra kargo bedelleri baya külfetli, yurt içi firmlarda internet üzerinden regal raptor fan buldum 90 liraya ancak dediğim gibi bizim radyatör yerleri/boşlukları dar, bu yüzden tatbikatlı görerek alma tarafındayım, olmadı enson çare seni " rahatsız edeceğimden" emin olabilirsin :wiinkk:

Not: KESSİNLİKLE BENİM MOTOR SATILIK DEĞİL, BİR YANLIŞ ANLAŞILMA OLMASIN, HATTA SIFIR FİYATININ ÜSTÜ VERİLSE DAHİ ( motor ile aramda duygusal bağ oluştu :P )

Bir bak bakalım, ayarlayamazsan konuşalım tabi, rahatsızlık ne demek. Yanlız 90 TL ye 1 adet regal raptor fanı bulduysan eğer salla, bence mondialden bizim fanlar için fiyat alalım. Bakalım kaç diyecekler. Ellerinde var mı bilmiyorum ama varsa ve 90 TL ve altında bir fiyatsa(düşük bir ihtimal) benim fanlardan alırız. Ama tabi önce sen radyatör genişliğini ölç. Benim ebatlar belli , foto atmıştım. Benim fanın oturup oturmayacağını anlarız :cat:

Ya onu hiç deme, duygusal bağ konusunda çok kötüyüm :( Bırak motoru satmayı (sanırım yakındaki arkadaşlardan birine satıcam) bundan sonra kapalı garajda saklanmayacağı için bile üzülüyorum!!


Çok teşekkürler Syanur. SM olmasaydı senin motoru da düşünebilirdim ama ben arazi için bakıyorum.
Trafikte kullanmayacağım römork ile taşıyacağım o yüzden problem yok. Evrak olmaması işime geliyor. Vergi ve sigortadan kurtuluyorum :)

Üstad, işinize karışmak gibi olmasın, siz arazide daha çok takılıyorsunuz, daha iyi bilirsiniz ama madem römokt vs takılacaksınız 7-8 TL ye bir KTM almanızı tavsiye ederim. Apachi CRF den daha okkalı gidiyor olabilir ama bence CRF den sonra geçecekseniz KTM'e geçin. Hani benim gibi hergün iş-arkadaş-ev-gezi-vs, vs, şeklinde motoru kullanıyor olsaydınız tamam ama sadece h.sonları için römorkla takılcaksanız benim tercihim special bişey olurdu.


cok cok gecmiş olsun valla, buyuk tehlike arz ediyor zincir-dişli olayları

bence ön zincir dişli muhavazasına bir el atıp , dişli yerinden cıkmayacak sekilde yaklastırmak daha dogru olabilir.

Mümkün değil Cem, benzer bir sorunu ben de yaşadım. Ön dişliyi tutan rondela tamamen aşınmış, ama dişli yerindeydi. O koruma parçasını vs, inceledim az çok, o hızda dönen ve milin ucuna gelmiş bir dişliyi(yada zinciri) hiçbişey tutamaz. Ancak kilidini sağlam yapmak lazım işte.

Geçmiş olsun CO2 :rendeer:

dockerengin
29 Mayıs 2014, 11:43
Üstad, işinize karışmak gibi olmasın, siz arazide daha çok takılıyorsunuz, daha iyi bilirsiniz ama madem römokt vs takılacaksınız 7-8 TL ye bir KTM almanızı tavsiye ederim. Apachi CRF den daha okkalı gidiyor olabilir ama bence CRF den sonra geçecekseniz KTM'e geçin. Hani benim gibi hergün iş-arkadaş-ev-gezi-vs, vs, şeklinde motoru kullanıyor olsaydınız tamam ama sadece h.sonları için römorkla takılcaksanız benim tercihim special bişey olurdu.
Rica ederim hocam. Fikirlerimizi paylaşıyoruz burada hepimiz. Ben önerilere açığım. Ben hem motor hem de bakımı uygun olsun diye apachi'yi düşünüyorum. Bakımını çok dert etmesem 7-8 liraya Yz125 yada Kx125 alırım. Gönlümden geçen de bu motorlar ama araba aldığım için bütçe biraz sıkıntılı. Bu arada Ktm'lere de bakıyorum ara ara ama gördüğüm kadarıyla 7-8 bin liraya düzgün bir motor bulunmuyor. Bir de Ktm'lerin parçaları bu motorlara göre daha pahalı. Special olarak parçaları en uygun motor bana Yz125 geliyor. Ortalama 7 bin liraya da düzgün bir Yz125 bulunuyor.
Bu arada 2 hafta önce abime Yz125 aldık ama malesef ben hala kullanamadım. Yz'yi test ettikten sonra kararım büyük ölçüde belli olur diye düşünüyorum. Yz tarzı makineleri kullanmak her adamın harcı değil diye düşünüyorum. Belki de bana çok hayvani gelecek makine ve tırsıp kullanmıyacağım :) Arazi ayrı olay ama özellikle 2 zamanlı special makineler çok daha ayrı bir olay. Abim gaz tepkisinin çok farklı olduğunu söylüyor. 7-8 haziran'da Açıköğretim finallerinden sonra 1 hafta izinliyim. İnşallah 1 hafta bol bol arazide olacağım ve bir senenin acısını çıkartacağım :) Hayırlısı olsun.

Carbondioxid
30 Mayıs 2014, 23:29
Rica ederim hocam. Fikirlerimizi paylaşıyoruz burada hepimiz. Ben önerilere açığım. Ben hem motor hem de bakımı uygun olsun diye apachi'yi düşünüyorum. Bakımını çok dert etmesem 7-8 liraya Yz125 yada Kx125 alırım. Gönlümden geçen de bu motorlar ama araba aldığım için bütçe biraz sıkıntılı. Bu arada Ktm'lere de bakıyorum ara ara ama gördüğüm kadarıyla 7-8 bin liraya düzgün bir motor bulunmuyor. Bir de Ktm'lerin parçaları bu motorlara göre daha pahalı. Special olarak parçaları en uygun motor bana Yz125 geliyor. Ortalama 7 bin liraya da düzgün bir Yz125 bulunuyor.
Bu arada 2 hafta önce abime Yz125 aldık ama malesef ben hala kullanamadım. Yz'yi test ettikten sonra kararım büyük ölçüde belli olur diye düşünüyorum. Yz tarzı makineleri kullanmak her adamın harcı değil diye düşünüyorum. Belki de bana çok hayvani gelecek makine ve tırsıp kullanmıyacağım :) Arazi ayrı olay ama özellikle 2 zamanlı special makineler çok daha ayrı bir olay. Abim gaz tepkisinin çok farklı olduğunu söylüyor. 7-8 haziran'da Açıköğretim finallerinden sonra 1 hafta izinliyim. İnşallah 1 hafta bol bol arazide olacağım ve bir senenin acısını çıkartacağım :) Hayırlısı olsun.

Yz125 gibi 2 zamanlı hafif 30+ beygir ve sadece arazi için kullanım, bütün tanımlara uyuyor, ancak motor ömrü, yedek parça vs bilemiyorum, buna rağmen şahsen salt arazi için yz125 derim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:28 ----------


Bir bak bakalım, ayarlayamazsan konuşalım tabi, rahatsızlık ne demek. Yanlız 90 TL ye 1 adet regal raptor fanı bulduysan eğer salla, bence mondialden bizim fanlar için fiyat alalım. Bakalım kaç diyecekler. Ellerinde var mı bilmiyorum ama varsa ve 90 TL ve altında bir fiyatsa(düşük bir ihtimal) benim fanlardan alırız. Ama tabi önce sen radyatör genişliğini ölç. Benim ebatlar belli , foto atmıştım. Benim fanın oturup oturmayacağını anlarız :cat:

Geçmiş olsun CO2 :rendeer:

Bende atmıştım fotoyu, bendekiler 14cm genişlikte, şayet fiat uygunsa güzel değil ise senin bi ara verdiğin linkteki yassı fana hasta oldum, ancak gelmesi zaman, vsvs düşündürüyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------

Neyseki doğru geldi parçalar, telefonda yok o değil, yok şu şekilde vs, tarifle olacak iş değil neyse çok şükür, ancak sübap'lar bana küçük göründü, oda sanırım o kapağa 4 sübap sığdırmak için olsa gerek.

http://i.hizliresim.com/LP89mJ.jpg (http://hizliresim.com/LP89mJ)

http://i.hizliresim.com/djlYyZ.jpg (http://hizliresim.com/djlYyZ)

Sübap'ları takıp takmama konusuda heln çelişkideyim, hem usta arkadaş hem bizim ihtiyar amca değiştirme diyor, herhalde yedekte tutacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------

Arkadaşlar, arka dişlinin altında bulunan, maşaya sabit zincirin çamurlarını silmeye yarayan(ben öyle biliyorum) parçayı sökeceğim, ve uzantısı lamaları spiral ile kesteceğim, bunun daha hayati bir işlevi varmıdır?

Sebeb olarak, küçük dişli takılınca zincir yukarı kalkıyor doğal olarak tabii, ve o parça'da krros büyük dişli/zincire göre ayarlanmış bundan sonra ekseri küçük dişli kullanacağımdan o parçayı çıkarıp uzantılarını keseceğim, eğer daha önemli bir işe yarıyorsa dokunmayacağım yoksa küçük dişli takınca zinncir , o parçanın içindeki plastik/kauçuka hem zarar vermekte hem frenlemiş silgi gibi zinciride aşındırmakta fikirleri alayım?

cenkito
30 Mayıs 2014, 23:35
o parcanın görevi zincire klavuzluk etmektir.

zincir normal gerginlikte iken arka dişliden atmasını engeller,

önemli parcadır,

bence kesmeden önce yenisini arastır sıfırı varsa yedekleyip orjınali kes,

buyuk dişli takılınca sorun olur yoksa

Carbondioxid
30 Mayıs 2014, 23:59
o parcanın görevi zincire klavuzluk etmektir.

zincir normal gerginlikte iken arka dişliden atmasını engeller,

önemli parcadır,


bence kesmeden önce yenisini arastır sıfırı varsa yedekleyip orjınali kes,

buyuk dişli takılınca sorun olur yoksa

Zaten bir dişli/zincir belası gidiyor, hayırlısı korktum yine yahu, o parça sökülüyor ancak sökülünce onu tutan lamalar daha tehlikeli şekilde ortaya çıkıyorlar, küçük dişli olmazsa asfalt seyahati kabus, oluyor, biraz kurcalayaym belki daha aşağıya alma şansı doğar bakayım hemen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------

Parça bu ve sanırım mümkün değil ne söküp kullanmaya, ya söküp, lamalar kesilecek, yada eski usul devam bakalım.

http://i.hizliresim.com/krpJOm.jpg (http://hizliresim.com/krpJOm)


Buda motorun son hali, bundan kelli :P , fotoğraf atmamaya özen göstereceğim, ne yapım aşaması ne, boya nede bitirdikten sonra, artık iyice huylanmaya başladım bu forumlara foto atma işine çarşı artık karşı.

http://i.hizliresim.com/27q5Pq.jpg (http://hizliresim.com/27q5Pq)

Carbondioxid
02 Haziran 2014, 19:21
Son durum, sanırım bir hafta daha uğraşacağım, bitince(biterse şayet :P ) resim foto moto toto yok artık, bunla idare edin.

http://i.hizliresim.com/O2ONq0.jpg (http://hizliresim.com/O2ONq0)

atilas
05 Haziran 2014, 00:19
Carbon kolay gelsin.motorculuğun hakkını veriyorsun.tam benim yapmak isteğim işler bunlar,ama işten güçten uğraşamıyoruz.hafta sonu arazide tepinip duruyoruz.kırkından sonra motorcu olduk bu arada.virüsü kapınca kurtuluş yok görünüyor.

yunusus
05 Haziran 2014, 00:46
Hacim bitir su motoruda ortada bi bulusalim. Malum bende dusunuyorum motoru boyamayi.
O tarafa gelmye niyetlendim ancak zincir sikintim var bi getirtemedik işten güçten

Carbondioxid
05 Haziran 2014, 00:56
Teşekkür ederim abi, belirttiğin gibi işgüç yok, benimki'si züğürt tesellisi yinede hamd olsun, abi esas sen hakkını veriyorsun araziye çıkmak arazide kullanmak herkesin harcı değil valla, keşke bizim buralar eskiye dönse'diyecem zaten yer yok, yakınlarda fazla arazi sürüşe uygun yerde yok oda ayrı.

Motor hali aynen son resmimdeki şekilde, şu ana kadar 1 litre jel boya sökücü, haricinde 3 kutu sprey sökücü, ve sanırım 2 kutu sprey boya çözücü daha gerekecek.

Zira şasi yüzeyi pütürlü ve ayrıntı tahminimden çok fazla, daha elektrik, ve egzoz var sırada, bakalım herhal bi 2-3 hafta, hergün azar azar teselliye devam şeklinde gideeğim.

Boya için kaliteli birşey bulamadım, artık bunaldığım içinde best diye mat sitah aldım, artık tekrar atarsa biraz fısfıs devam.

Not: Boya çözücü peşinde olanlara spreyi öneriyorum, jel olan fırça gerektiriyor ve yüzeyde eğer duramazsa yere şuraya buraya muhallebi gibi damlıyor, kapak açılırsa ve uçucu madde azalırsa etki kayb oluyor, hasılı kelam sprey boya çözücü daha efektif kullanışlı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------


Hacim bitir su motoruda ortada bi bulusalim. Malum bende dusunuyorum motoru boyamayi.
O tarafa gelmye niyetlendim ancak zincir sikintim var bi getirtemedik işten güçten

Boyaya başlarsan kendin yapmaya kalkarsan işin çoook uzun:P, bi bitirebilsem, bende balık avına uçacağım nasipse.

Marş işini ne yaptıydın?

yunusus
06 Haziran 2014, 18:22
Marş işini tesisatta bi zibrtiyi degistirerek çözdüğümü saniyordum ancak daha sonra tekrarlamaya basladi zannediyorumki dügmeden kaynaklı bir sıkıntı var. Dibene kadar basinca dugmeyi kesik kesik vuruyor marş aldigi yerde tutarsam sikinti yok. Motor 8000 kmyi devirdi zincir laçka olmuştu degistirdim şıngırtısı kesildi

Carbondioxid
06 Haziran 2014, 22:15
Marş işini tesisatta bi zibrtiyi degistirerek çözdüğümü saniyordum ancak daha sonra tekrarlamaya basladi zannediyorumki dügmeden kaynaklı bir sıkıntı var. Dibene kadar basinca dugmeyi kesik kesik vuruyor marş aldigi yerde tutarsam sikinti yok. Motor 8000 kmyi devirdi zincir laçka olmuştu degistirdim şıngırtısı kesildi

Kumanda paneline şayet basınçlı yıkama yaptırıyorsan, benim'de başaıma geldi, eleman 5-10 saniye oraya su tutunca cımcılık oldu, sağ-sol kendiliğinden yanıyordu, çözümü açıp fön ile kurutarak bulmuştum, tabii oksit yapmaması için bir sprey kullanmak gerek, kontak sprey gibi

Bide sen amortisörü yükseltmekten bahs etmiştin, nasıl yaptın acaba?, orta amortisörün çift yüsüğü var onu sıkarakmı? gevşeterekmi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

Son olarak, halen şaside bulunan boya artıklarını temizlemeye uğraşıyorum, bunaldım artık,

En başından 3 hata yaptım

1. iyice yıkayıp yağ'dan temizlemedim şasiyi boya çözücünün gücüne güvendim hata.

2. Jel 1kg olan çözücüye boşa masraf ettim,fırçayada tabii, en baştan sprey almalıymışım

3. Diş firçası ebatında ve kalınca tel fırça edinmedim, onlar olaydı ilk günden bitmişti bu iş

cenkito
06 Haziran 2014, 22:32
o vidaları sıkarak, yay sertlestirilerek oturunca çökmemesi saglanarak biraz yukselir.

tabi konforda azalır.

yada baglantı yerine uygun tornada ek parca yapılarak toplam amortisör boyuda uzatılabilir

Carbondioxid
06 Haziran 2014, 23:04
Esas merak ettiğim şudur, bu amortisörü yukarı/aşağı kaydırarak maşa/zincir ilişkisini ne derece sağlıklı yapabiliriz, keşke ön dişli'yi büyülte bilse idik, tüm bu sorun oratadan kalkar ve maşa/zinciri daha sağlıklı eşlerdik.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------

Elektrik tesisatı için beynim sulandı, istediğim tipte slikonlu su geçirmez konnektör bulamıyorum, var ancak parça parça birinde 3'lü var, diğer sitede 2'li, diğerinde 1'li uğraşmayacağım, eski tesisatın oksitleri giderip, slikonlayıp kullanacağım, ilerde bulabilrsem tekrar dağıtırım, artık iyice ustalaştık motor üstünde :P

cenkito
06 Haziran 2014, 23:37
Esas merak ettiğim şudur, bu amortisörü yukarı/aşağı kaydırarak maşa/zincir ilişkisini ne derece sağlıklı yapabiliriz, keşke ön dişli'yi büyülte bilse idik, tüm bu sorun oratadan kalkar ve maşa/zinciri daha sağlıklı eşlerdik.

o zaman ben hemen merakını gidereyim

zincirin masaya sürtmesini azaltmak için motorun arka kısmını yukseltmek değil aksine alcaltman gerek

ne kadar yukselirse o kadar masa acısı artar ve o kadar fazla sürter.

ama motorun arkasını yukseltmek alcaltmaktan kolay.

ya amortisör baglantı yerinin yerini değiştireceksin

yada daha kısa arka amortisör bulacaksın,

yada cok daha buyuk arka dişli ,

yada motoru sasede daha yukarıya baglayıp ön dişliyi yukseltmiş olacaksın :queen:

Carbondioxid
06 Haziran 2014, 23:48
Hmmm, şayet arka yükselirse, üst zincir sürtünmesi azalır, ancak bu defa alt zincir gerilip sürter, bu işin tek yolu 17-18 ebatında öndiş ancak ne mümkün, mevcut 13 diş ucu ucuna sığıyor, fantaziye gerenk yohh anlaşıldı, her sene koruma plastikleri değişecek, eriyene değin sprey gress basılacaaah.

cenkito
06 Haziran 2014, 23:53
Hmmm, şayet arka yükselirse, üst zincir sürtünmesi azalır, ancak bu defa alt zincir gerilip sürter, bu işin tek yolu 17-18 ebatında öndiş ancak ne mümkün, mevcut 13 diş ucu ucuna sığıyor, fantaziye gerenk yohh anlaşıldı, her sene koruma plastikleri değişecek, eriyene değin sprey gress basılacaaah.

aksine arka alcalacak :cat:

Carbondioxid
07 Haziran 2014, 00:01
aksine arka alcalacak :cat:

Kafam karıştı şincik, anladığım yükseltme/alçaltma işleminin yalnızca bir sonucu oluyor, ancak bu sonuç aradığımız her iki yöne(alt üst zincir baskı)'de fayda getirmiyor sadece 1 yolu rahatlatıyor'mu acep?

Bundan dolayı ön dişin çapının büyüyüp alt/üst zincir yolunun genişlemesi gerekli demi mühendisim? (bi sigara yakayım kafam bulandı :P )

cenkito
07 Haziran 2014, 00:19
carbon zincire yuk üst kısımdan biner cekme yaptıgı için, o yuzden sürttüğü takdirde üst kısmı cabuk asındırıyor.

oysaki alt tarafda zincir zaten bol sadece temas edip geciyor. üstte ise testere gibi korumaya yuk bindirip yiyor

http://i.hizliresim.com/rLDkv3.jpg

sematize etmeye calıstım. makina senin yanında sende gözünde canlandır.

zincirin korumaya daha az kuvvetle sürmesi için A acısını azaltmak, yada A mesafesini azaltmak lazım,

ozaman zincir korumaya binen yuk azalacaktır, evet alt kısımda yaklasacaktır

ama sürtse dahi yuksüz oldugundan o kadar asındırma yapmayacaktır.

A mesafesini azaltmak amortisör boyunu kısaltmaktan gecer o zaman da B de azalacak motor da komple alcalmıs olacak.




Bundan dolayı ön dişin çapının büyüyüp alt/üst zincir yolunun genişlemesi gerekli demi mühendisim? (bi sigara yakayım kafam bulandı :P )

imkan olsa en temiz çözüm o idi

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

yada bulunabilirse orjınalden farklı, dikey yönlü et kalınlıgı dar bir arka masa bulmak lazım

oda ne kadar saglam olabilir tartısılır

Carbondioxid
07 Haziran 2014, 00:20
carbon zincire yuk üst kısımdan biner cekme yaptıgı için, o yuzden sürttüğü takdirde üst kısmı cabuk asındırıyor.

pysaki alt tarafda zincir zaten bol sadece temas edip geciyor. üstte ise testere gibi korumaya yuk bindirip yiyor

http://i.hizliresim.com/rLDkv3.jpg


sematize etmeye calıstım. makina senin yanında sende gözünde canlandır.

zincirin korumaya daha az kuvvetle sürmesi için A acısını azaltmak, yada A mesafesini azaltmak lazım,

ozaman zincie korumaya binen yuk azalacaktır, evet alt kısımda yaklasacaktır

ama sürtse dahi yuksüz oldugundan o kadar asındırma yapmayacaktır.

A mesafesini azaltmak amortisör boyunu kısaltmaktan gecer o zaman da B de azalacak motor da komple alcalmıs olacak.



imkan olsa en temiz çözüm o idi

Eline sağlık, şimdi tam anladım, motoru topladıktan sonra (sanırım bi 10 gün sürer :P )raporlarım durumu, alçaltırsam iyi olacak, zaten küheylan gibi cross takımda ucu ucuna yetiyorum, Sm'de yere iyice yapışır, rüzgar direncinden kazanmış olunur zahmet oldu ama şema olmasa halen garip garip düşünecektim varol:cat:

cenkito
07 Haziran 2014, 00:21
yahu ben de olmasam sen ne yapacan :P

Carbondioxid
07 Haziran 2014, 00:23
yahu ben de olmasam sen ne yapacan :P

He valla, halimiz duman olurdu:queen:

cenkito
07 Haziran 2014, 00:26
He valla, halimiz duman olurdu:queen:

neyse bu gaz bana uzun süre yeter :queen:

daha fazla yuklenme sakın valla parca kırarım,

zaten halen tam düzelemedim :pr:

Carbondioxid
07 Haziran 2014, 00:28
Doktor ne diyeceğimi bilemiyorum, kulaktan dolma duyduğum, bel fıtıkları olanların egzersizle rahatladıkları yönünde, hafif spor, hatta hafif ağırlık antrenmanı, tabi benim dediklerim kulantan dolma şeyler, tez zamanda sıhhate kavuşursun inşaallah.

cenkito
07 Haziran 2014, 00:34
Doktor ne diyeceğimi bilemiyorum, kulaktan dolma duyduğum, bel fıtıkları olanların egzersizle rahatladıkları yönünde, hafif spor, hatta hafif ağırlık antrenmanı, tabi benim dediklerim kulantan dolma şeyler, tez zamanda sıhhate kavuşursun inşaallah.

insallah carbon düzelirsem zaten benden cekeceginiz var.

atlayacam kara küheylanıma hooooop sizin oraya :)

evet kardesim dogru duymussun.

spor, cekme-germe hareketleri rahatlatıyor.

zaten su sıralar rahat sayılırım ama en ufak birşeyde belim tekrar ses veriyor,

henüz tam düzelme (yada ona yakın) olmadıgından herseyden sakınıyorum.

eklemleri bozmak kolay ama yapmak cidden cok zor

yunusus
07 Haziran 2014, 10:11
Ellaaaam ellaaam formuller dokulmus tezler yazilmis olayin Adı Koyulmuş :)
Pesinen soyleyeyim carbonun motor biter cemin rahatsizligi gecer orta noktada ben varim 4yolda bulusuruz :)

cenkito
07 Haziran 2014, 12:19
Ellaaaam ellaaam formuller dokulmus tezler yazilmis olayin Adı Koyulmuş :)
Pesinen soyleyeyim carbonun motor biter cemin rahatsizligi gecer orta noktada ben varim 4yolda bulusuruz :)

insallah en kısa zamanda :cat:

Carbondioxid
07 Haziran 2014, 13:30
Ellaaaam ellaaam formuller dokulmus tezler yazilmis olayin Adı Koyulmuş :)
Pesinen soyleyeyim carbonun motor biter cemin rahatsizligi gecer orta noktada ben varim 4yolda bulusuruz :)


" 4yolda " İnceee incee hemde çook ince, güzeldi :cat: , dee benim hanzo ne zaman biter Allah bilir , ufak tefek şasi işi kaldı sonra boyama, sonra tekrar toplama nasipse, bloğa dokunmuyorum, elektrik tesisatına maalesef dokunamıyorum, istediğim sokaetler ve renkli kblolar yok, başka bahara baalım ne kadar sürer.