PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

Carbondioxid
17 Mart 2014, 21:07
Nasip ise yarın tekrar yuvları kaynak ile doldurup yeniden traş edilecek, benim karbüratör iğne 1 çentik aşağıda 40 diş ile Belen rampada bazı yerlerde 5'i yemedi 4 ile bazı yerleri'de 5 ile aldı, inince Reyhanlı yolunda, uzuuuun tır konvoyu olduğundan mütevellit :P 5 redline, ancak gösterge malum, tahminen 130-140 arası belki fazlası Sm takım olunca deeyip denemem konusunda dahi kararsızım yeterki rahatlaın yoksa yiyecek motoru 51 diş ile olacak iş değil.

Aladağlar konusunu Yücel abi bahs ettiydi, benim'de kafa hem karışık hem eserikli, tabii koltuk malum, kamp malzemelerim tam ancak hiç test edemedim şimdiye değin,Sm ile mümkün değil, dağ yolu bırakalım dağ'ı hafif çamur olsa saplanır, patide kalır, kaldı'ki mutlaka kar buz vardır birde daha evvel konuşmuştuk, "Çarşı grup işine karşı" yada tersi olabiliyor:wiinkk:

yunusus
18 Mart 2014, 01:24
Walla benim kafada gidip gidip geliyor ancak gidecem gibi sanki :) kendime caktirmadan hazirlik yapiyorum:) yarin motor full bakima girecek kiyafetleri falan kurutemizlemeye gonderdim sanki gidwcem gibi duruyor :)

Carbondioxid
18 Mart 2014, 14:54
Dişli Sm takımda, yine kaynak ile doldurulup yeniden diş açıldı, uydu oldu bitti çok şükür, bi yerlerini yırtmıyor artık, gören arkadaşlar ne kadar yavaş gidiyon vvs, halbuki daha süratli, ancak cross takımda yavaş ancak hanzo gibi yırtındığın'dan , idda ediyorlar eskiden süratli kullanıyordun diyorlar, uzun uzadıya teknik bilgi veriyorsun yok yok, neyse alem ne düşünürse düşünsün vızz..

Koltuk, arka diş, yakıt deposu büyüklüğü, uygun olaydı dakika durmazdımda, hayırlısı, V-storm'u al git hacı, yoksa bizim hanzolar ile çekilecek yol değil mesafe uzunluğu babında.

yunusus
18 Mart 2014, 20:04
Dislinin olmasina cok sevindim hacim bi sonunu gor sen gazin simdi :)

Vstrom ilr o yola gidersem arazide motoru dagitir traktore yukler gelirim :) ayakta suruse alisigim ben sorun degil koltuk konusu :) depo icinde dusuncelerim var ama henuz icraate geciremedim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------

Did marka zinciri buldum fiyatini öğrendim.. 115 bakla oringli did marka zincir 100 degil 150 degil 200 degil saaadece ve sacede 300 lira ki bizim zincir zannedersen 122 bakla falan yani sen ona bi 350 lira de gozu kapali

Carbondioxid
18 Mart 2014, 20:50
Gerçi doğru yahu, o ağırlık, o yollar, lastikler, koltuk konforunu düşünüp yazdıydım :P

Bir iki sayfa evvel danışmak için yazdığım, zincir dişli set link verdiğim mesajı Admin ağa silmiş, yetmemiş uyarı cezası vermiş, neyse..

Hasılı kelam, elemanlar hem ilan açıyor hemde ellerinde bulunmayan ilanı aktif tutuyor, Allah'tan aramak aklıma geldi Fahri usta'ya göre 200 gayme en düşük D.I.D İskenderun'da bulunabilirmiş belki O-Ring'siz model, gerçi bizim cross tipler için O-Ring'siz olan daha iyi olabilir gibi bir düşünce var bendede

Bi ara Çekoslavak sipariş edeceğini yazmıştın bulamadınmı?(iş görüyor ise, bende Çekoslavak deneyeyim, D.I.D bu aralar beni sarsar)

yunusus
18 Mart 2014, 21:07
Cekoslovak i ya bizim tamirci yanlis anlayip yanlis siparis verdi yada cekoslovaklar tek tip.. 520 tip diye onlarca defa soylememe ragmen gelen zincirin uzerinde herhangi bir numara v.s bulamadim ben.. uyduruk Çin mallarinda bile zincir ustunde bi kenarda numarasi yazar bunda ne kutusunda ne biyerinde yazmiyordu. 520 oldugundan eminsen takayim dedim tamircide emin olamadi kaldi oyle.. benim mutlaka zinciri yenilemem lazim nasil olacaksa dur bakalim..
Yarin da mafsali sokturup iskenderuna gonderecegim mafsal uzerine teflon yaptirmak icin bakalim yetisir insallah

Carbondioxid
18 Mart 2014, 21:15
Çepel(Yerel ismi) diye anılan Planet motor için Çekoslavak bir zincir bulmuştum, usta arkadaş ile aynı çelişkiye düştük, ölçmek aklımıza gelmedi, fiyat olarak 80 tl idi yanılmıyorsam, ancak planet gibi bir motorun hayvani yük taşımasına dayanım sunduğuna göre, Çek zincirler iyi olmalı, iyi aklıma gelmiş iken yarın kısmet olur ise bakayım bu işe :)

yunusus
19 Mart 2014, 16:56
Motorun dengesini bozmadan 1 yada 2 plastik bidon atilabilecek yer kesfedebilirsem depo sorununuda cozecegim:)
Malum bizim motorlatin karburator emmeli cok basit bi sistemle sorun cozulebilir.. yer onerilerini bekliyorum

Carbondioxid
19 Mart 2014, 17:26
Şöyle bi etrafına bakındım ancak, hiç bir yerde sağlıklı olmaz gibi, iyisimi benzin bidonu edinmek, Yücel abi'den bir bilgi daha ednmiştim dediğine göre pet şişeler'de benzin taşımak kullanmak, büyük risk, sebebi plastik şişenin iç çeperi, benzin tarafından eritiliyor ve sakızımsı bir tabaka halinde motora gidiyor.

yunusus
20 Mart 2014, 00:34
Cekoslovak i olctum olculer neredeyse birebir.. bilgilerinize :)

atilas
20 Mart 2014, 18:29
geldim ,baktım arı gibi çalışıyorsunuz.bende hafta sonları crf250l cilerle arazi oluyorum bu aralar.
Carbon bizim grupta motoran lı arkadaş Apachi düşünüyor.sen ne dersin arazide biraz hard kullanıma gelirmi.bende kullandım ama 8-10 hafta sonu yeterli bir süre değil.
diğer arkadaşlarda tecrübelerini yazarsa sevinirim.
Herkese kolay gelsin

Carbondioxid
20 Mart 2014, 21:23
geldim ,baktım arı gibi çalışıyorsunuz.bende hafta sonları crf250l cilerle arazi oluyorum bu aralar.
Carbon bizim grupta motoran lı arkadaş Apachi düşünüyor.sen ne dersin arazide biraz hard kullanıma gelirmi.bende kullandım ama 8-10 hafta sonu yeterli bir süre değil.
diğer arkadaşlarda tecrübelerini yazarsa sevinirim.
Herkese kolay gelsin

Abi ağır/hard cross olayına giremedim malum yaşadığım yer sınır boyu, hafif koşullarda'ki her motor sanırım rahatça geçer o yerleri, tabii beygiri ve torku eğlenceli oluyor, şaşi amortisör nasıl dayanım sunar hiç bir bilgim yok malesef, dahası dediğin gibi abi sen arazi koşullarında benden daha kıdemlisin :)

Bizim Jön kullandı sanıyorum yaylar'da (bana nasib olmadı henüz ), o'da yanıtlar, peşinen alacak olanlara 1. tavsiyem depo+karbüratörü tamamen temizlemeleri marş dahi basmadan :)

Çek zinciri satmış eleman cumartesi yeniden getirtecek'mişş, ancak Sm takım+küçük diş ahh keşke en baştan olaymış, motor kendine geldi yahu.

Carbondioxid
22 Mart 2014, 21:29
Çekoslavak zincir değişimi tamam :) boşta iterken dahi kendine geldi rahatladı alet, tabii bu durum benim bakla eksikli sünmüş zincirimden mütevellit.

Memnuniyet raporu için henüz erken, 2 saat önce takıldı umarım sünme yapmaz.

Fiyatı 80 diye aklımda kalmış 2 çift için, baklası yetmez hesabı ile, uzatmayayım tanesi 40 Tl, 120 bakla 1'de cross takım için yedekledim.

http://i.hizliresim.com/wv9a4r.jpg (http://hizliresim.com/wv9a4r)

atilas
23 Mart 2014, 19:53
Abi ağır/hard cross olayına giremedim malum yaşadığım yer sınır boyu, hafif koşullarda'ki her motor sanırım rahatça geçer o yerleri, tabii beygiri ve torku eğlenceli oluyor, şaşi amortisör nasıl dayanım sunar hiç bir bilgim yok malesef, dahası dediğin gibi abi sen arazi koşullarında benden daha kıdemlisin :)

Bizim Jön kullandı sanıyorum yaylar'da (bana nasib olmadı henüz ), o'da yanıtlar, peşinen alacak olanlara 1. tavsiyem depo+karbüratörü tamamen temizlemeleri marş dahi basmadan :)

Çek zinciri satmış eleman cumartesi yeniden getirtecek'mişş, ancak Sm takım+küçük diş ahh keşke en baştan olaymış, motor kendine geldi yahu.

Carbon senin motor kaç km oldu, apachilerin motor ömrüyle ilgili bilgi varmı. kg,güç ve fiyat olarak hala rakipsiz durumda galiba.sadece hafta sonları motor kullanmak yetmiyor artık. spesiyal motorun ömrü kısa olduğu için şehirde harcayamayız.şehir içine motor alıcam galiba.yıllık masraf giderlerini,vs hesaplayıp hafif,güçlü,uygun fiyatlı,vitesli,masrafı az bir motor düşünüyorum.Apachi tek seçenek gibi duruyor.

Carbondioxid
23 Mart 2014, 20:32
Carbon senin motor kaç km oldu, apachilerin motor ömrüyle ilgili bilgi varmı. kg,güç ve fiyat olarak hala rakipsiz durumda galiba.sadece hafta sonları motor kullanmak yetmiyor artık. spesiyal motorun ömrü kısa olduğu için şehirde harcayamayız.şehir içine motor alıcam galiba.yıllık masraf giderlerini,vs hesaplayıp hafif,güçlü,uygun fiyatlı,vitesli,masrafı az bir motor düşünüyorum.Apachi tek seçenek gibi duruyor.

Abi dediğin gibi bende çok araştırdım, yabancı forumlarıda tarzanca okumaya çalıştım, malesef bilindik Honda ve Kawasaki kıstaslarımda sınıfta kaldı, Yamaha wr250 ise benim kanalize ettiğim bütçeyi tamamen sıfırlayacak kadar, dediğin gibi bunu alıp sm + cross takım + korumalar + yağ için para ayırımı rodaj için benzin dahil + fiyakalı sade bir deri ceket dahi alabildim :P

Ancak ışıldar yedek parça listesini kaldırmış siteerinden, defalarca email attım, illa servislerine yönlendirmek yada telefonda cebelleşmek gerekceke, ben gemileri yaktım hava hoş.

Bir diğer kıstas özelliği ayak marşınında olması oldu, biraz eski kafayım, olur olmaz elektronik cortlar ise ayak ile depiklerim diye))

http://i.hizliresim.com/KDZzNy.jpg (http://hizliresim.com/KDZzNy)

Gösterge 6255 göstersede, müşür arızalı olarak 2 defa İskenderun, günlük işler için ilçe içi yol yaptım, kabaca 6400-6500 olması gerek.

Allah'a şükür şu ana değin "motor bloğu" ile ilgili zerre sıkıntı/yağ sızdırma/akıtma/tıkanma yaşamadım, inşaallah olmazda, rodaja uydum hatta fazlası ile ihtimam gösterip mübaala'sız 8-10 defa hep castrol gtx Sae 10w-40t yağ değiştim belki bununda etkisi oldu
Malum nihayetinde "çin'ko" malı, ancak egzost klingirit conta 2 kişi ile sıkıntı olmakta, sıksık değiştim sanırım 5-6 defa :( elektrik tesisatında far patlamasını sık yaşadım, şuan değerler aklımda değil, sanırım traktör için kullanılan bir ampul şimdilik idare ediyor, tabii garantisi yok mutlaka onuda patlatacaktır :)

Sağ-sol sinyal ampülleri mükemmel ancak bulunmuyor, sağ tarafı kısa devre sıksık yanıp sönen led ile idare ediyorum, bunun dışında işte zincirleri iyi değil kaliteli ile değişmeli koltuk malum, eçen ay karbüratör manifold contası yarıldı, onuda ketenli sağlam bir boru ile hall ettim , bunun dışında sıkıtı olmadı, benzin sarfı malesef yakıyor(yakma değil içiyor resmen, ancak "hakk'ınıda veriyor))


Abi şayet alıcak isen kesinlikle Sm takım ve güzel Sm lastikleri + 40-45 diş arası dişli küçültmeni öneririm, şuan ben çok memnunum, artık yırtınmadan(nispeten naif oldu seside) seyr ediyorum trafikte, tork azaldı ancak zaten hanzo gibi bildiğin üzere.

Biraz uzun oldu, hem forumdaşlara +- yönü ile inciler olsun :)

atilas
23 Mart 2014, 21:17
Carbon çok teşekkür ederim.bu işin enduro kısmı çok keyifli.hafta içide bu tipte motor kullanırsam, arazide daha rahat edeceğimi düşünüyorum.wr250 de güzel seçenek ama ikinci el fiyatları yüksek,kilosuda fazla biraz.ne kadar hafif o kadar iyi.fiyat yüksek oluncada,biraz daha vereyim sıfır spesiyal alayıma gidiyor kafa.spesiyallerin motor ömrü kısa olmasa takıcan sm jantları, süper olur.kafaya koydum artık bir şekilde olacak bu iş.

Carbondioxid
24 Mart 2014, 01:41
Rica ederim abi, dediğin gibi şuana kadar hep enduro nasib oldu, bide hakikaten korkuyorum düşüp bi yerimi kırar isem en az 6 ay :P

Spesyal işi hoş adamlar 125cc lerden 30-50 beygir çıkartabiliyorlar ancak dediğin gibi, motor ömürleri saat bazında neredeyse.

Bu gün biraz ego yaptım, hata bende kabul diyeceğim şu, lastik basıncı sebebi ile drift yaptım peşpeşe 2. ve 3. viteste, fazla şişik lastikler ve dişli küçülünce özlediğim tork'u bulayım diye, biraz yüklendim malum yine hanzo'luğu tuttu, neyseki bi düşme hasar olmadan atlattım(yusuff yusuff durumu), aman lastik basınçlarına yol toz durumuna dikkat edelim.

yunusus
24 Mart 2014, 12:08
http://i.hizliresim.com/x3bYa9.jpg (http://hizliresim.com/x3bYa9)http://i.hizliresim.com/xAR5qB.jpg (http://hizliresim.com/xAR5qB)
Biri arazi surusumu dedi? :)
Makina arazide gayet iyi tabiiki dogru suspansiyon ayarlari yapilir ise..
Cuma sabahi hataydan kayseriye surus yaptik orada aladaglara ciktik crfler arazide toz yuttu ki suspansiyonlarim araziye ayarli olmamasina ragmen.
Carbonunda dedigi gibi motor sehir icinde ve duz yolda da kullanilacak ise kesinlikle küçük disliye ihtiyac var.
Yakit durumu ise cok asiri degisken giderken 100km de crfler 20 lira yakarken ben 23 lira yakmistim. Donuste 60km de 10 lira yaktim.. yol hemen hemen ayni olmasina ragmen..
Arazi lastigi secimine dikkat etmek gerekiyor. Ben karli yola surecegim icin 120.18 almistim ancak normal sartlarda motoru yoruyor ve maksimum 120 130 arasi hiza ulasiyor. Karma surus icin bence 100.18 takilmali ki benim kistasim olan crfyi uzerindeki lastiklerle bile perisan ediyor :)

Carbondioxid
24 Mart 2014, 15:46
Aladğalara çıkmış ya la :P küçük dişli ilemi gittin? nasıl oldu?, teferruat ayrıntı lütfen, kamp nasıldı? ne yendi içildi? pratik ocak çay kahve hatta tuvalet ayrıntılarını dahi isterim:salut: Sıtkı abi yayınlayacak'mı fotoları?

Benizn işini nasıl hall ettin?

Arazide torksuz olur ama diye küçük dişliyi takıp gelme niyetinde idim, gerçi hep lafta sözde kalıyor gibi görünsede dediklerim, malesef kısmet meselesi, Yaradan ne buyurmuş ise o olur.

yunusus
25 Mart 2014, 13:13
Aladğalara çıkmış ya la :P küçük dişli ilemi gittin? nasıl oldu?, teferruat ayrıntı lütfen, kamp nasıldı? ne yendi içildi? pratik ocak çay kahve hatta tuvalet ayrıntılarını dahi isterim:salut: Sıtkı abi yayınlayacak'mı fotoları?

Benizn işini nasıl hall ettin?

Arazide torksuz olur ama diye küçük dişliyi takıp gelme niyetinde idim, gerçi hep lafta sözde kalıyor gibi görünsede dediklerim, malesef kısmet meselesi, Yaradan ne buyurmuş ise o olur.

Sorulara en basindan baslayarak cevaplamaya calisayim :)
Evet abi kucuk disli ile gittim 120.18 lastik olmasina ragmen sikinti cekmedim tork kayibi yok ancak motorda daha oncede rastladigim yuksek rakimlarda zannediyorum 2.valfi acmakta zorlanma var. Yani hanzolugunu gostertedigi devirlere ulasirken geciste biraz patirdiyor hava ayari tutmuyorda olabilir tam emin degilim. Rotamiz cuma sabah 7de topbogazinda bulusup hassa ve maraş uzerinden kayseriye cikip oradan develi ve yahyaliya gecis yapmakti. Persembe gunu aksami rota degisti ve ceyhan uzerinden kozan feke saimbeyli develi yahyali olarak yol yaptik. Oldukca virajli oldukca keyifli bir yoldu. Cuma aksami onceden ayarlanmis olan ogretmen evinde adam basi 18liraya kalindi sabah motorlara binip aladaglara ciktik. Onceki senelere nazaran daha az kar vardi kamp alaninda ancak buraya kadar gelipte kara bulanmamak olmaz dedik bastik zirveye ciktik :)
Gittigimiz yerde dagda mahsur kalipta hayatini kaybedenler oldugu icin bir siginma evi yapilmis. Tuvalet sicak su ocak hatta elektrik gibi temel gereksinimleri gectim luks katagorisine girecek seyler mevcut :)
Fotograflari gezi raporu ile birlikte yayinlayacaktir sitki abi en kisa zamanda.
Benzinden yana bi sikinti yasamadim 100 ila 150 km arasinda zaten mola verip bi petrole ugraniyor. Motorlarin ortalama menzili zaten 200km civarinda fazla hiz yapilmadigi icin.

Yakinda dortyolda bi kamp daha duzenleyecegiz ilk firsatta kamp yapilabilecek alanlari fotograflayip siteye oylamaya sunacagiz. Bi aksilik cikmazsa oraya bekleriz. Yucel abi ile konusurken muhabbetin gecti cok efendi bir arkadas keske o da gelseydi dedi bir dahakine bekliyoruz :)

Carbondioxid
25 Mart 2014, 15:31
Tertipli düzenli planlı bir gezi olmuş, Hamok'un klasiklerinden biri olmuş, çok istedim kısmet meselesi, klasik karlı alanda uçuş fotolarınıza bakarız artık:)

Ama çadır/mat/tulum olmadı ise eksik olmuş gibi ( Kedi/Ciğer misali :P )

Umarım kısmet olur bi sonraki kamp işi, kamp olmasa'da yayla gezisi, artık ne var ise kader'de hayırlısı Yücel abi canla başla yardımcı oldu, kendi işini bi tarafa bırakıp dişli işi için sağolsun, rast gelmese idim dişli olacak şey değildi hala 51 diş ile yırtınarak hanzo gibi böğürerek geziyor olacaktım :)

Sanırım rakım dolayısı ile dediğin gibi hava tutarsızlığı, yada!! gözlemlediğim benzin seçme durumu, en sıhhatli benzini en temiz diye nitelediğim shell 97 ile yakaladım yüksek oktan olunca ayrı performans veriyor hakikaten.

cenkito
25 Mart 2014, 15:50
etkinlik baslıgını- resimlerin linkini buradan da paylasırsanız sevinirim. :cat:

yunusus
25 Mart 2014, 19:29
http://i.hizliresim.com/KZb0bg.jpg (http://hizliresim.com/KZb0bg)

Cadirsiz tulumsuz kampmi olurmus yaw onun adi piknik olur :)

Ancak karda uçuş yaşayan en azindan benim gördüğüm kimse olmadi:) (en onlerde olunca arkada ne olup ne bittigini goremiyorsun:))

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------


etkinlik baslıgını- resimlerin linkini buradan da paylasırsanız sevinirim. :cat:

Cem hocam rapor henuz hazirlanmafi o yuzden link atamiyorum anvak atsam dahi uye olmadan goremiyorsun site icerigini

cenkito
25 Mart 2014, 20:18
hangi siteye atıyorsunuz ki resimleri ?
ben MT etkinlik gezi bölümüne atılacak sandım

yunusus
25 Mart 2014, 20:26
Zaman zaman burayada atiyor olsalarda hamok.org sitesinde yayinlaniyor raporlar genelde

Carbondioxid
25 Mart 2014, 20:39
Sıtkı abi (güven61) yükler MT'yede öyle tahmin ediyorum, tabii foto çekimleri inanılmaz kalitede, bayaa uğraşması gerekecek

Dağ kampı, günlük güneşlik geçmiş cıbıldak cıbıldak, güneş fena yakar açık havada, plajdakin'den beter yanmışlardır:mrgreen:

Carbondioxid
27 Mart 2014, 21:21
Arka frende sıkıntı hiss ettim, zayıf tutuyor idi, bu gün Mehmet usta'ya uğrayıp değişim için konuyu ilettim, söktü ve gösterdi bir sıkıntı yok dedi, yarım yamalak bilgim ile, işte balatada yarıklar olması lazım balata tozu için onlar erimiş falan dedim.

Cevaben: Bunlarda kanalsız tip çinko ancak gayet iyi durumdalar dedi, peki kanallar ne ol dediğimde o vazifeyi diskte bulunan delikler üstleniyor dedi, iyi dedik çözüm balatalar zımparalandı tekrar takıldı.

http://i.hizliresim.com/w1zOJj.jpg (http://hizliresim.com/w1zOJj)



---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------

. .

Anti4Teker
27 Mart 2014, 22:07
Herkese merhaba tüm konuştuklarınızı okudum motordan çok iyi anlıyosunuz bana bi Cross önerebilir misiniz ? 4-6 bin lira arası sağlam fazla benzin yakmayan Çamurda dağda suda karda gezebiliceğim fazla büyük olmayan bişi arıyorum yardımcı olabilir misiniz ?

Carbondioxid
27 Mart 2014, 23:42
@Anti4teker

Sorunuz muallakta kalmasın diye cevaplıyorum, yoksa motordan iyi anladığım yok, "az yakan" türler 125cc/150'ler olabilir, bunun dışında sadece okuduklarım'dan dolayı Mondial 150max / Kuba str250 modellerinin başıklarına dalıp, baştan okuyun derim, yabana atılmayacak motorlar tabii çinko işi bu hem avantaj(eliniz alet tutuyor ise tüm dertlerini neredeyse kendi başınıza hall edebilirsiniz) hem dez vantaj bazı uyduruk servisler yüzünen motordan soğuyabilirsiniz'de.

Japon sıfır crosslar o fiyatlara bulunuyormu bilmiyorum, ancak temiz 2. elde bulunurmuki aceb, diye sorular sorular aklımda hep deli sorular.

Anti4Teker
28 Mart 2014, 00:26
@Anti4teker

Sorunuz muallakta kalmasın diye cevaplıyorum, yoksa motordan iyi anladığım yok, "az yakan" türler 125cc/150'ler olabilir, bunun dışında sadece okuduklarım'dan dolayı Mondial 150max / Kuba str250 modellerinin başıklarına dalıp, baştan okuyun derim, yabana atılmayacak motorlar tabii çinko işi bu hem avantaj(eliniz alet tutuyor ise tüm dertlerini neredeyse kendi başınıza hall edebilirsiniz) hem dez vantaj bazı uyduruk servisler yüzünen motordan soğuyabilirsiniz'de.

Japon sıfır crosslar o fiyatlara bulunuyormu bilmiyorum, ancak temiz 2. elde bulunurmuki aceb, diye sorular sorular aklımda hep deli sorular.

Cevabınız için teşekkür ederim bende aceleye getirmiyim en iyisi iyice bi araştırıyım param boşa gitmesin çin malı nedense hoşuma gitmiyor güzel motorlar benzinide az yiyor fakat bilmiyorum neden bi gıcıklığı var sanki :)

cenkito
28 Mart 2014, 00:36
şimdi sıfır en ucuz japon enduro honda crf 250 L 11.000 küsür sıfırı.

mondial max150 4000 civarı sıfır. varsın 100 km de 0,5 litre fazla yaksın, o kadar kacmasın.

hondanın bir yerini kırdıgında yapacagın masrafa neredeyse ikinci el max alırsın

(kabul fazla abartı oldu, tabi yerine göre)

Anti4Teker
28 Mart 2014, 00:50
şimdi sıfır en ucuz japon enduro honda crf 250 L 11.000 küsür sıfırı.

mondial max150 4000 civarı sıfır. varsın 100 km de 0,5 litre fazla yaksın, o kadar kacmasın.

hondanın bir yerini kırdıgında yapacagın masrafa neredeyse ikinci el max alırsın

(kabul fazla abartı oldu, tabi yerine göre)

Cevabınız için teşekkür ederim sanırım ilk baş için en uygun olanı Yamaha wr 125 x veya r.

yunusus
28 Mart 2014, 12:12
http://vimeo.com/90250653

Aladağlar kampımızın fragmanı burada :) izlemek isteyenler buyursun

cenkito
28 Mart 2014, 12:26
http://vimeo.com/90250653

Aladağlar kampımızın fragmanı burada :) izlemek isteyenler buyursun

bu da güzel olmus :)


http://vimeo.com/90253938

yunusus
28 Mart 2014, 12:34
ben niye ekleyemedimki acep :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

şu diğer açtığım konuyada bu şekilde fragmanı atabilirmisin cem hocam? acil dışarı çıkacağım şimdi uğraştım yapamadım

cenkito
28 Mart 2014, 12:41
http://vimeo.com/90250653

ve devamı


http://vimeo.com/90253938

atilas
28 Mart 2014, 16:12
Cevabınız için teşekkür ederim sanırım ilk baş için en uygun olanı Yamaha wr 125 x veya r.

wr125r ile crf250l arasında fazla fiyat farkı yok.Türkiye de Honda daha yaygın.wr nin grenajları dünya para.ikisiylede arazide beraber çok dolaşıyorum.

Anti4Teker
28 Mart 2014, 16:52
wr125r ile crf250l arasında fazla fiyat farkı yok.Türkiye de Honda daha yaygın.wr nin grenajları dünya para.ikisiylede arazide beraber çok dolaşıyorum.

Peki yakıt konusunda ne diye bilirsiniz ? wr 125 r az yakıyo diyolar. 1 2 litfe felan fark olsa sorun olmazda ondan fazlası sıkıntı :)
Aklımda Suzuki drz 400 var ama sırf ön farı yüzünden tereddütlüyüm.

Carbondioxid
28 Mart 2014, 21:00
Sm takımda rüzgar esse devrilecek derece düz durma sorununa kesin çözüm

Bu gün bu problemi aşmam gerek dedim sanayii yolu ve Mehmet ustanın yanına aklımdaki ilk fikir kısa bir yan takoz alıp rahat etmekti ancak, bulduğu Mz Ybr vs yan takozlar/sehpa motora oldukça kısa idi.

Derken aklıma bir fikir geldi:P , uzatmadan bir ybr takozu alındı içi boş olduğundan kestirilip içerisine uygun çapta boru ve boru üzerine delikler açtırıp, yükselti kadameli ayarlı bir yan sehpa sahibi oldum, çok işlevsel olmasada motorun durduk yerde hatta sert rüzgarda dahi devrilmesine engel olmuş olduk resimler aşağıda belki birinin daha işine yarar.

Takoz borusunun içerisine cuk oturan 16mm etli boru

http://i.hizliresim.com/K4ELWL.jpg (http://hizliresim.com/K4ELWL)

6mm'ye kadar pimler/vidalar için uygun deliklerin açılması

http://i.hizliresim.com/wvOgAv.jpg (http://hizliresim.com/wvOgAv)

Test aşaması, yanda yerde duran gri zımbırtı uzun olan orjinl takoz

http://i.hizliresim.com/KPy529.jpg (http://hizliresim.com/KPy529)

İlkin pratik olması babında düşündüğüm 6mm yaylı pim, fakat takoz borusu üstünde tam kilitlenme yapamıyor, sağlıksız vaz geçildi

http://i.hizliresim.com/KPy529.jpg (http://hizliresim.com/KPy529)

Vidalama işini uygun uzunluk ve çapta 2 adet cıvata ile hall ettik ve bitmiş hali, tek takoz ile yükselti kademe ayarlıi, hem cross hem Sm takım için tek takoz, azıcık nazlanma yapıyor emme alışacak yerine, ve mutlu son.

http://i.hizliresim.com/emQGp0.jpg (http://hizliresim.com/emQGp0)


Maliyet Ybr takoz 15 Tl, torna boru, ve tornalama işleri 15 TL, 30 liraya bu iş oldu vesselam, bir sonraki zihnisinir made by Co2 problem çözümünde görüşmek üzere :P

yunusus
29 Mart 2014, 14:30
Guzel bir calisma eline saglik ama hazir yapmisken yere gelen papucu keske sivri degilde genis dairesel yapsaydin yumusak zeminde daha kolay durmayi saglardi neyse boylede iyi

Carbondioxid
29 Mart 2014, 14:49
Pabuç kısmı fabrikasyon olarak öyle, doğru biraz genişçe olsa idi daha iyi olacak, bir bebek botu ayarlarım ona :mrgreen:

cenkito
31 Mart 2014, 13:55
etkinlik baslıgını- resimlerin linkini buradan da paylasırsanız sevinirim. :cat:

kendim istedim, kendim ekledim

guven61 abiye tesekkürler


http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/129013-3-aladaglar-kis-kampi-2014-a.html

kahretsin gene cok hızlıyım :queen:

yunusus
31 Mart 2014, 20:21
Bebde link eklemeye girmistim :) hepiniz gormussunuz zaten :) nisan icindeki dortyol piknikapm a bekleriz hepinizi :) tarihi paylasacagim

Carbondioxid
01 Nisan 2014, 02:24
Bebde link eklemeye girmistim :) hepiniz gormussunuz zaten :) nisan icindeki dortyol piknikapm a bekleriz hepinizi :) tarihi paylasacagim

Çadır'ı dolapta eskitecem bu gidişat le, umarım bi sonrakine katılabilirim :/

Bu arada Sm takım + 40 diş + uzuun tır konvoyu sollaması :P + bayaa sert rüzgarlı hava + dümdüz yol = 5.vites redline hayal oluyor yani 5. vites orta devire ancak ulaşıyor,, durgun havada düz yolda ürkütecek hıza çıkıyor, müşür bozuk, hatta saçmalıyor, 199'dan sonra, daha gitmiyor ağbü :P (sanırım 160+ yaptı alet, kesik yol çizgilerinden tahmin ediyorum ürküp bıraktım yeter)

yunusus
01 Nisan 2014, 12:34
Benim 41 dis ile ibrede 158 de kesiciye girmekte ve dedigin gibi ters ruzgar ve rampada 5. Vites redline cok zor.. oyle durumlarda 4.vites 135de redline yapip 5 e cekiyor 140 145 arasi seyir ediyorum.
158 de kesiciye girene kadar gittigim zamanlarda zaten kafamda kask hayvan gibi boynumu zorlamaya basliyor heleki viraja girersem..

yunusus
04 Nisan 2014, 14:17
Dun aksam saatlerinde yagmur sonrasi iskenderundan dortyola dogru yol aldim haala yagmur cisilerken.. sm takimlari takmistim motora biraz hiz yapmak icin. Yagmurun islattigi yolda motoru redline 5. Vites haric tum viteslerde redline a cikarinca mubarek sanki teker yakiyorum:) altimda durmadi gavurun icadi :) baktim olmuyor deviri dusurup kendimi guvenceye aldim :)

yunusus
06 Nisan 2014, 01:45
Dortyol kampi haftaya cumartesi ayin 12 ve 13 unde. Carbon hocam hayattaysan bekliyoruz :) tabi konuyu okuyan tum arkadaslarida bekleriz gelebilen varsa buyursun :)

Carbondioxid
06 Nisan 2014, 02:55
Dortyol kampi haftaya cumartesi ayin 12 ve 13 unde. Carbon hocam hayattaysan bekliyoruz :) tabi konuyu okuyan tum arkadaslarida bekleriz gelebilen varsa buyursun :)

Takdiri ilahi :) Son dakika bir muzurluk olmaz ise, şu çadırı test edeyim artık:cat:

yunusus
06 Nisan 2014, 10:56
Cumartesi saat 9.00da anyakyada 10.00 da iskenderunda 11.00 da dortyolda bulusulacak. Yani saat 9 10 arasi top bogazindan gececekler ekibi orada yakalayabilirsin olmadi 11e kadar dortyol terminale gelmeye calisirsin o da mi olmadi dortyol merkeze cikip beşikgöle nasil cikabilirim diye sorarsan herkes gosterir direk oraya gelirsin :) bekliyoruz

Carbondioxid
07 Nisan 2014, 15:45
Cumartesi saat 9.00da anyakyada 10.00 da iskenderunda 11.00 da dortyolda bulusulacak. Yani saat 9 10 arasi top bogazindan gececekler ekibi orada yakalayabilirsin olmadi 11e kadar dortyol terminale gelmeye calisirsin o da mi olmadi dortyol merkeze cikip beşikgöle nasil cikabilirim diye sorarsan herkes gosterir direk oraya gelirsin :) bekliyoruz

:pr: Anlaşıldı , ne zaman niyet etsem bir akislik/bir problem, yine katılamıyorum:salut: her işte hayır vardır.

Motor radyatörü için 2 haftadır fan araştırıyom, 2 adet yassı fan buldum ancak arızalı çıktılar, kaynak makinalarının soğutma fanı imiş, 12v olup eski bilgisayar fanı denedim, ancak kendisine hayrı yok
Sıcaklar hissedilmeye başlandı, radyatöre çözüm bulmak gerek seyahat halinde sıkıntı yok , dur/trafik lambalarında elden anahtarlı fan olması iyi olacak , motor radyatör fanları ise ebatlarından dolayı bizim radyatöre uyumsuz gördüm, öne konulsa çamurluk engelliyor, motor bloğu tarafı zaten dar.