Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
sadece cros
25 Ocak 2014, 01:20
17 hp le 27 hp arka gobek olculerını bılmıyoruyum ama tahmınımce uyması lazım zaten asfaltta bu sekılde kunlanırsanız makınayı yırsınız kanımca .makına cok guclu kompresor cok kuvvetlı ufak dıslıyle 150 160 gorur cok rahat ben kubayla tam hatırlamıyorum dıslıyı ama 42 olması lazım 140 gordum.apachı cınlıler arasında tek benım makına su anda yarık vazıyette pıstonuna baktım ıcındekı parcalara baktım gercekten cok kalıtelı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------
bır ıkı ıp ucuda ben vereyım benım basıma geldı sızın gelmesın arkadas almıs moturu benden habersız .yan kartel makınanın altı komple degısıyor su anda kısmetse parcalar bugun geldı yarın toplancak.marsa basarken aklınızda olsun kısa basın.uzun mars kullamayın.nedenmı kompırasor cok kuvvvetlı oldugu ıcın marsa uzun sure basınca makına calısırda sız basmaya devam edersenız mars rublesı terse dondugu ıcın mars dıslısını kıramıyor ustekı ıkı ufak dıslıyı kıramıyor dıslının bahlı bulundugu kovanı kırıyor buda kısacası 3 dıslı bıde yan kartel kapagı demek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
pc bılgım fazla yok o yuzden resım yuklemeyı beceremedım kısacası
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/01/24/os7E6.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/01/24/os7E6.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/01/24/jNIqX.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/01/24/chYVF.jpg
Carbondioxid
25 Ocak 2014, 02:05
17 hp le 27 hp arka gobek olculerını bılmıyoruyum ama tahmınımce uyması lazım zaten asfaltta bu sekılde kunlanırsanız makınayı yırsınız kanımca .makına cok guclu kompresor cok kuvvetlı ufak dıslıyle 150 160 gorur cok rahat ben kubayla tam hatırlamıyorum dıslıyı ama 42 olması lazım 140 gordum.apachı cınlıler arasında tek benım makına su anda yarık vazıyette pıstonuna baktım ıcındekı parcalara baktım gercekten cok kalıtelı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------
bır ıkı ıp ucuda ben vereyım benım basıma geldı sızın gelmesın arkadas almıs moturu benden habersız .yan kartel makınanın altı komple degısıyor su anda kısmetse parcalar bugun geldı yarın toplancak.marsa basarken aklınızda olsun kısa basın.uzun mars kullamayın.nedenmı kompırasor cok kuvvvetlı oldugu ıcın marsa uzun sure basınca makına calısırda sız basmaya devam edersenız mars rublesı terse dondugu ıcın mars dıslısını kıramıyor ustekı ıkı ufak dıslıyı kıramıyor dıslının bahlı bulundugu kovanı kırıyor buda kısacası 3 dıslı bıde yan kartel kapagı demek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
pc bılgım fazla yok o yuzden resım yuklemeyı beceremedım kısacası
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/01/24/os7E6.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/01/24/os7E6.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/01/24/jNIqX.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/01/24/chYVF.jpg
Eline sağlık:cat: marş basma işi biraz kaçırıyorum arada sırada iyi oldu yazdığın, bu arada plastik grenajlar nasıl?, yumuşak ve düşmeleri absorbe edebiliyormu?, yoksa kırılıyor değişmekmi gerekiyor?
sadece cros
25 Ocak 2014, 13:19
sıkıntı yok şimdiye kadar cok düştüm masallah kırılan olmadı esnek.bu motorlarda devir kesicide varmış onuda ögrendim istersen onu zamanını yükselte biliyorsun nasıl diye sorarsan sormadım bende iyi bişey.parca sorunu yok ışıldar motordan ıstedıgın herşeyi kargoyla isteyebılıyorsun benım kırılan parca 7 günde geldıyse herşey gelir.bizim motorsporları kulubümüz var fesde arama yerine gemlik doga ve motor sporları yaz orda vıdeo ve resimler var.
yunusus
25 Ocak 2014, 18:52
Walla disli isini yaptim yapacam carbon hocam :) gelismelerden en kisa zamanda haberdar edecegim :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------
Frene guvenemedim 151 dedi biraktim gazi e5 e cikacagim birazdan su freni ayarlayayimda :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------
http://i.hizliresim.com/Kr8rg7.jpg (http://hizliresim.com/Kr8rg7)eeeep motor 160i goruyor :flower:
1. Vites 35
2. Vites 70
3. Vites 100
4. Vites 130
5. Vites 160
: ))))
cenkito
25 Ocak 2014, 20:21
eline saglık yunus :cat:
birde fotografı daha buyuk olçü atma sansın varsa daha iyi olur ayrıntı gözükmüyor
Carbondioxid
25 Ocak 2014, 20:34
sıkıntı yok şimdiye kadar cok düştüm masallah kırılan olmadı esnek.bu motorlarda devir kesicide varmış onuda ögrendim istersen onu zamanını yükselte biliyorsun nasıl diye sorarsan sormadım bende iyi bişey.parca sorunu yok ışıldar motordan ıstedıgın herşeyi kargoyla isteyebılıyorsun benım kırılan parca 7 günde geldıyse herşey gelir.bizim motorsporları kulubümüz var fesde arama yerine gemlik doga ve motor sporları yaz orda vıdeo ve resimler var.
Şimdiye değin motor bloğu ile ilgili sıkıntı yaşamadım çok şükürki, ancak yanan sinyal ampülleri ellerinde yok idi, uydurma led ile hall ettik.
Plastikler esnek ise güzel el ile kontrol ettiimde çok esnek olmadıklarını his ettim, bide onroad versiyonda arka kuyruk boyunca içte, metal iskelet uzantısı mevcut, yani kuyruk üstüne düşmek demek sanırım şaseye darbe demek olur, o yüzden ben temkinli olayım :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
Walla disli isini yaptim yapacam carbon hocam :) gelismelerden en kisa zamanda haberdar edecegim :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------
Frene guvenemedim 151 dedi biraktim gazi e5 e cikacagim birazdan su freni ayarlayayimda :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------
http://i.hizliresim.com/Kr8rg7.jpg (http://hizliresim.com/Kr8rg7)eeeep motor 160i goruyor :flower:
1. Vites 35
2. Vites 70
3. Vites 100
4. Vites 130
5. Vites 160
: ))))
Eline sağlık yunusus, peki tork ne alemde?, bayacak kadar düşme olmuyor ise güzel, kullandığın planet dişlisimi? kaçlık?
Aman dikkat malum yerden yüksekçe, gerçi dengeli gidiyor ama yinede 130 üzeri beni huzursuz ediyor.
13-43 oldu ise ucuz yollu WR250 muadili görsün alem:queen:
Aklıma 38 diş uydurup 200'ü bulmak geldi::151::
cenkito
25 Ocak 2014, 20:34
honda crf 250 L ler de de arka kuyruk yana yatmalı kazalarda zayıf kalıyor
http://i.hizliresim.com/xGE2AN.jpg
http://i.hizliresim.com/wOk95A.jpg
yunusus
25 Ocak 2014, 21:19
eline saglık yunus :cat:
birde fotografı daha buyuk olçü atma sansın varsa daha iyi olur ayrıntı gözükmüyor
Yarin gun icinde cekeyim flashli cekimlerde cok net olmuyor ayrintida. Motorun uzerine attim disliyi 41 dis ama dis yuvalarindan sabitlemedim, disli alasimli uzerine kaynak atmak pek aklima yatmadi bu yuzden kaynak torna islemlerine girmektense kafama gore bi cozumleme getirdim olaya gayette oldu simdilik :)
abi 41 in altina kesinlikle inmemek gerek 5. Viteste 145 den sonrasini bile yavas yavas topluyor ama nasil deli gibi oldu makina gormen gerek :) sanki 1. Vites iptal edilip 6. Vites atilmis gibi makinaya :) yarin hava cok kotu olmazsa antakya tarafina gecmeyi dusunuyorum reyhanli cataginda bulusalim istersen
Carbondioxid
25 Ocak 2014, 21:52
Düşük viteslerde, yani 1-2 de drag vari atiklik yok olmuştur muhtemelen, yakıta ve motor ömrüne katkı sağlar umarım, yarın için söz veremiyorum önceden programlanmış, bazı ziyaretlerim olacak, ancak haftaya ben balığa çıkacam ya nasip deyip.
yunusus
25 Ocak 2014, 22:21
Havada yagmaya basladi bakalim yarin nasil olacak.. atiklik konusunda bi kayip soz konusu degil vites araliklari tam istedigim kivama geldi bigun denk gelip kullandirmam lazim buyuk ihtimal begeneceksindir su halini
Carbondioxid
25 Ocak 2014, 22:51
Yapım aşaması nasıl oldu?, yani göbek kısmında traşlama yaptınmı? 5. viteste yırtınmadan 120-130 yapıyorsa bence bu iş tamamdır:cat:
yunusus
26 Ocak 2014, 02:36
Abi 135e kadar 4. Viteste cikiyorsun zaten 120 ile seyir yapacam dersen gazi acmisyorsun bile 5e takip birakiyorsun motoru :p
dislide hicbir traslama yada torna islemi yok ama yarin atincada gorursunuz hatta olurmu boyle is o disliye guvenilip binilirmi bile dersiniz belki :) bana gore orjinalinden daha saglam :)
malumunuz gobegi tam uyan bi disli bulamiyoruz en yakinini buldum drz400 dislisi.. en azindan malzeme kaliteli bi alasim. Gobek capinda milimetrik sapmalar oldugundan civata somun olayini orjinal deliklerinden degil farkli bi yerden yaptim gayette oldu:)
Carbondioxid
26 Ocak 2014, 22:54
Abi 135e kadar 4. Viteste cikiyorsun zaten 120 ile seyir yapacam dersen gazi acmisyorsun bile 5e takip birakiyorsun motoru :p
dislide hicbir traslama yada torna islemi yok ama yarin atincada gorursunuz hatta olurmu boyle is o disliye guvenilip binilirmi bile dersiniz belki :) bana gore orjinalinden daha saglam :)
malumunuz gobegi tam uyan bi disli bulamiyoruz en yakinini buldum drz400 dislisi.. en azindan malzeme kaliteli bi alasim. Gobek capinda milimetrik sapmalar oldugundan civata somun olayini orjinal deliklerinden degil farkli bi yerden yaptim gayette oldu:)
Ara tara drz400 dişli görünüyor internetten ancak, çeşitli ebatlarda İskenderun'da göz/ell ile muayene ederek alabileceğimiz yer varmıdır acaba bilgin varmı?
yunusus
27 Ocak 2014, 01:48
Yamaha bayii behcetten aldim ben cikma olarak.. dilersen 1 hafta kadar daha bekle tornaciya verdim olculeri vs adamin elinde 3 4 gunluk is varmis ayarlayacagibi soyledi hazir olunca onu takariz istersen.. 42 disli yaptiriyordum 1gun sonra drz nin dislisini buldum. Yarin hava duzgun olursa mku muhendislik fakultesinin sahasinda yani eski havaalaninda toplanti olacak is cikisi oraya gitmeyi dusunuyorum gelirsen behcete gidip bakabiliriz cok ruzgar olmazsa vstrom ile gelirim diye dusunuyorum ama desigim gibi hava kosullari onemli
Carbondioxid
27 Ocak 2014, 02:19
Kesin değil ancak Perşembe sabahı, balık avı için gelebilirim, tornada yapılanı almayacaksan, ben talibim:cherry:
yunusus
27 Ocak 2014, 10:45
http://i.hizliresim.com/K4byNL.jpg (http://hizliresim.com/K4byNL)
sikinti degil abi yapilsin elimize gecsinde bi sekilde hallederiz bu uzerindeki benim icin yeterli suan olmadi daha sonra tekrar yaptiririm kendime. Gobege baglama sekli resimdeki gibi.. biraz kirliyim kusura bakmayin :)
Carbondioxid
27 Ocak 2014, 20:51
Eline sağlık, dönüş istikametin'de baskı uygulayıp sıkışıyor anladığım kadarı ile, bu arada dişli bayaa iyi durumda sanırım.
Zincir değişmimi banamı öyle geliyor?
yunusus
27 Ocak 2014, 21:33
Gecmelerde sıkı aslinda:) donme yonlerindeki baskiya gore taktim dedigin gibi ve orjinal deliklerine gore tek yonu desteksiz olsada en az orjinali kadar saglam oldu gozumde. Disli oldukca iyi durumda ki ben tersini taktim dislinin aslinda:)
zincir degisimi yok abi boyutta degisiklik var gibi geliyor fotodan bakinca:) ben zinciri normal yag ile degil sprey yapiskan yag ile yagliyorum temiz gorunuyor.
ayrica benim mafsal uzerindeki takoz eridi mafsala temas var seninki ne durumda?
Carbondioxid
27 Ocak 2014, 22:30
Şimdi kontrol ettim, plastikler daha idare eder gibi, ancak makaralar bayaa aşınmış, zann edersem onlarda bir 500-1000km idare eder gibi:cat:, zincirim ise sanıyorum artık gerdirmekle olmayacak, yarın arkadaşın yanına uğrayıp bakla eksiltmem gerek gibi.
yunusus
28 Ocak 2014, 11:44
http://i.hizliresim.com/Kg8og2.jpg (http://hizliresim.com/Kg8og2)
walla benim mafsal uzerindeki plastik eridi teflon kesip koymayi dusunuyorum makarada bi sikinti yok simdilik epey bi idare eder gibi duruyor..
eski mesajlarda cift yag filtresi var diye yazdigini hatirliyorum da bende 1 tane okuz gibi var :)
Syanur
28 Ocak 2014, 11:46
Hey yavrum be, filtreye bak ! :)
yunusus
28 Ocak 2014, 14:40
Insan isi degil :)
Carbondioxid
28 Ocak 2014, 16:07
Çok ilginç, acaba filtreyi tutan kişi, biraz minyon/çırak olabilirmi?
Bu başlık 1. sayfa 2x filitreler
http://m1305.hizliresim.com/19/l/n5jh9.jpg
http://p1305.hizliresim.com/19/l/n5jhn.jpg
Filitre yerleri
http://i.hizliresim.com/Kd37zn.jpg (http://hizliresim.com/Kd37zn)
Büyük filitre yeri
http://i.hizliresim.com/xVa3py.jpg (http://hizliresim.com/xVa3py)
Şayet bunlardan farklı ise motor modelleri farklıdır muhakkak, benimki 2011 üretimi, 2013 trafik çıkışlı, ruhsatı kontrol edersen, bide 5. vitesten sonra birazdaha yokla belki 6. eşantiyon vardır ))) olurmu olur 6. vites şanzımanlı olmasın:mrgreen:
yunusus
28 Ocak 2014, 17:48
Anaaaam ben vites kolunun ordakini hic yoklamadimki :) diger taraftakini cikariyordum hep hava tutunca temizleniyor zaten:) way anam way gara cahal gordum kendimi :)
6. Vitesi bulabileydim disliyle ugrasirmiydim hic:) cok aradim6. Vitesi 10 15 saniyede sanzumanin sonunu gordugum zamanlar da yok abi esantiyon falan yok :)
Elemanda cirak degil abi bildigin 180 boyunda herif filtre digerlerine gore bayaa buyuk
Carbondioxid
28 Ocak 2014, 17:58
Fotoya bakınca çırak gibi göründü, bende cılız birşeyimde, ne bileyim küçük çırak sandım:mrgreen: hakkaten traktör filitresi gibi çıkmış, açı farkı olsa gerek.
İlk sıralarda sürekli yağ değişiyordum çıkan çapaklar mikron ölçekte mıknatısa toplaşıyorlar'dı, filitreler fazla kirli olmuyordu, şu sıralar çapak yok rodajı aslanlar gibi bitirdim :)
Müşürü ele aldım, baktımki fren hortumu kelepçesine yamamışlar, dolayısı ile sıkışıp kırılmış kesip tekrar yeniledim merdiven altına aldığımdan test edemedim ancak 2 metre git gel yapınca çalışıyor gibi göründü :)
Zincirden bir bakla çıkartıldı, biraz toparlandı gibi, ancak ilk fırsatta zinciri yenilemek lazım.
Bu gün krikolu sehpa için bir usta ile anlaştık sayılır, bu sitede yayımlanan bir foto'dan esinlenip kendisine gösterdim, yaparım dedi bakalım yarın bitirmiş olur ise buradan paylaşırım.
yunusus
28 Ocak 2014, 21:08
Tekrar yurtdisina cikarken banada lazim olacak sehpa gerci bodrumda yer kaplamasin diye duvara da asabilirim vstrom oldukca yer kapliyor zaten.
musure el atman iyi olmus yakinda disli eline gecince o rakamlari okuyabilmek isteyeceksindir:)
Zincirde did markayi pek ovuyorlar iskenderunda yamaha bayiinde vardi diye hatirliyorum
Motorun icindeki canavari cikardik havalar bozdu iyimi.. daha tadina doyamadim son halinin
Carbondioxid
29 Ocak 2014, 00:53
Hava çok yağışlı olmaz ise, perşembe sabahı ordayım nasipse, did'i çok övüyorlar hakikaten ancak, değişmişken tüm takımı değişeyim diyorum, ön/arka dişli/ve zincir olarak.
Bunu'da sanırım 1-2 ay sonraya bırakacağım, zira bir yedek zincirim daha var, tabii bu kadar çabuk sünmesinin nedeni 2 kişi kullanma'nın sonucu
yunusus
29 Ocak 2014, 01:56
Persembe ise cikmamis olursam mutlaka gorusuruz. Pazar gunune yagis gorulmuyor antakyadan belen uzerinden gelip arsuz cevlik dolanarak kiyi seridinden donus yapilacak bi gezi var pazar tatilinde baska birsey cikmazsa kesin katilirim orayada bekleriz :)
Carbondioxid
29 Ocak 2014, 19:10
Bugün sabah Antakya git gel yapmak durumunda kaldım, tam yola çıkarken 2km geçmeden yağmur başladı, evvelden aldığım eco tulumu test etmenin zamanıdır dedim.
Sonuç tulum işini hakkıyla yaptı gelgelelim, bütün millet bana bakıyor hoşlanmam fazla göze gelmeyi, hasılı kelam millet kaskı ve ön tarafı tulumlu simsiyah , ancak arkası çamur badanasına sahip bir yaratığa, bendenize bakıyormuş :P, şuan keşke o plastik plakalığı traş etmeseydim, bir nebze çamurlu suyu tutardı diyorum, yunusus iyiki sen traşlamamış'sın feci şekilde çamurlu su badanası yapıyor meret, acaba kross lastiklerden dolayımı deyip avutuyorum kendimi.
Arka dişliyi küçültmek şart hakikaten yol çekilmiyor, hem çekilmiyor hemde sürat için devir çevirtip böğürtünce, benzin sarfı tavan yapıyor:salut:
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:24 ----------
Kriko sehpa işi tamam(nispeten diyelim, bir iki küçük dokunuşa ihtiyacı var gibi:P )
Dün "usta"ya durum'dan bahs ettim, evvelden çektiğim fotoyu gösterdim, bak ustam aynı bu şekilde istiyorum dedim, tamam yaparız dedi, derken az evvel alıp geldim, sözde aşağıdaki resimdeki gibi yapmış, ancak içine sinmemiş, tümünü profilden imal etmiş, neyse fotolar
Örnek olarak, bu siteden bir kaç ay evvel çektiğim foto, konu başlığını unuttum malesef :(
http://i.hizliresim.com/xYb52A.jpg (http://hizliresim.com/xYb52A)
Vee kendisinin imalatı
http://i.hizliresim.com/Kr9dYV.jpg (http://hizliresim.com/Kr9dYV)
Bir kaç küçük değişiklik ile, adam olacağa benziyor
http://i.hizliresim.com/wv4oop.jpg (http://hizliresim.com/wv4oop)
Test ederken, hafif oynaşma oluyor, tam merkezleyip işaretlendimi, sanırım sorun kalmayacak, sm/kross takımları değişirken, hamam taburesinden ve 2 kişi kuwetinden kurtarsında başka beklentim yok.
http://i.hizliresim.com/xJ2EXE.jpg (http://hizliresim.com/xJ2EXE)
yunusus
29 Ocak 2014, 20:35
Walla olmus.. keske birde kilitlenebilir yada katlanabilir teker koydursaymissin altina diyecektimde o kadar detayada gerek yok is gorsun yeter dedigin gibi.
yarin baliga inersen kaca kadar kalirsin? Haberleselim bi denk gelmeye calisalim
Carbondioxid
29 Ocak 2014, 20:48
Walla olmus.. keske birde kilitlenebilir yada katlanabilir teker koydursaymissin altina diyecektimde o kadar detayada gerek yok is gorsun yeter dedigin gibi.
yarin baliga inersen kaca kadar kalirsin? Haberleselim bi denk gelmeye calisalim
Balık işini düşünüyorum şimdi, az evvel meteoroloji sitesinden İskenderun için hava "tahmin"'e baktım, sabah'tan öğleden sonrasına kadar yağış veriyor.
Tabii takdiri ilahi, bir taraftan kapalı havada levrek çıkabilir diyorum, bir taraftan çekincem var, kafa eserse ki eser :P , sabah saat 8 gibi ilkin, eski nato iskelesi orada 1-2 saat, sonra karaağaç'a arsuz tarafına bakayım diyorum
yunusus
30 Ocak 2014, 11:06
Islerimi bitirip damlamaya calisacagim :)
cenkito
30 Ocak 2014, 15:24
Balık işini düşünüyorum şimdi, az evvel meteoroloji sitesinden İskenderun için hava "tahmin"'e baktım, sabah'tan öğleden sonrasına kadar yağış veriyor.
Tabii takdiri ilahi, bir taraftan kapalı havada levrek çıkabilir diyorum, bir taraftan çekincem var, kafa eserse ki eser :P , sabah saat 8 gibi ilkin, eski nato iskelesi orada 1-2 saat, sonra karaağaç'a arsuz tarafına bakayım diyorum
Islerimi bitirip damlamaya calisacagim :)
ohhh gezin bakayım :salut: düzelince bende gezip size nispet yapacam :pl: görürsünüz siz o zaman :queen:
yunusus
30 Ocak 2014, 17:11
Sen bi duzelde o taraflarada geliriz cem hocam ama biran once ayaklanmaya bak yakinda yine yurtdisina cikabilirim:) cikmadan once bi turlayalim iyi olur
cenkito
30 Ocak 2014, 17:17
bende düzelmeye calısıyorum :pale:
insallah en kısa zamanda düzelirim ve turlarız
Carbondioxid
30 Ocak 2014, 20:26
Günün özeti :
Ohh ne güzel "hava tahmin" yağışlı ve kapalı hava veriyor, levrek tutma şansım olur, gelmiş'iken yunusus'uda görür laflarız niyeti ile yola çıktım.
Reyhanldan kafamı çıkardım sabahın körü, zindan gibi ve yağışlı, tulumu çek yallah dedik, Kırıkhan ha keza, güzell levrekler yağdamı, fırında'mı yapayım diye hayal mikyoruz tabii
Belen rampası ohh bulutlar tepemde zifiri ve yağışlı, arkadaş rampa eğime geçti, İskenderun' gördüm, üzeri parçalı az bulutlu ve güneşli, millet kısa kolla dolanıyor :P
Uzatmayayım 3 saat iskelede at-çek(at-ama-çekeme :P )iflahım gevredi, derken bizim jön geldi görüştük, motor ve dişliyi test etme şansım oldu tork'tan birşey kaybetmemiş düşük devirlerde olmuş:cat:
Orası sarmadı her daim av veren yemli av yerime gittim, kimi görsem suratı seksen karış bu deniz bereketimi kaçtı nedir nlayamadım kimse memnun değildi hasılı kelam , iyotlu deniz havasını ciğere doldurduk moral bozukluğu ile üstüne sigara zıkkımı doldurdum.
Eve dönüş üzeri, az kalsın belen'de motoru dağ'dan aşağı aasım, ve eve kada yayan yürüyesim geldi, eyy şu koltuğu tasarlayan zat, seni bir yakalarsam..... diyeceksin adam tasarlamış üstünede alanı oturtmuş gitmiş, arkadaş sağa yüklen olmaz, sola olmaz, orta nerdeyse kemikleri kıracak, ayağa kalk üstümdeki yük 10 kilodan fazla, şuan bu satırları ayakta yazıyorum :P
Cenkito sıkma canını, denk gelirsek yine, bakarsın bi acılı şalgamını içmeye "gelirik" :)
yunusus
30 Ocak 2014, 21:28
Disliyi degistirelim kisa sursun yolculuklar :)
jön kim biz kim allaaasen abi:)
balik isi bugun olmazsa baska gun olur sikma canini motoruda atma hicbiyere :)
cenkito
30 Ocak 2014, 21:39
beklerim tabi sagolun arkadaslar. en kısa zamanda insallah diyelim
atreyu
31 Ocak 2014, 00:04
Ben str 250 sahibiyim ve bu yaza str yi satıp xz250r krosa geçmeyi düşünüyorum fakat bilidinği üzere bu motorun 2 farklı versiyonu var. İnternetteki ilanlarda v4 modeli olduğunu söyleyenler 5.500-6.500 tl arasında satış yapıyor. peki bu motorların gerçekten 25 küsur bg lik güce sahip olan model olduğunun açık bi işareti var mıdır? yani bildiğim tek fark egsozu ama onu da değiştirmesi pek de sorun olmaz art niyetli olana :) birde arazi performansını adil şekilde değerlendirsek enduro ya uygunmudur? daha önceki mesajlarda süspansiyonların biraz sert olduğunu okumuştum. engel olacak nitelikte bi sertlik midir bu yoksa abartılmaya değmeyecek birşeymidir merak içindeyim doğrusu. başlığı takip etmeye devam edicem bakalım neler olacak :)
yunusus
31 Ocak 2014, 01:26
Ben str 250 sahibiyim ve bu yaza str yi satıp xz250r krosa geçmeyi düşünüyorum fakat bilidinği üzere bu motorun 2 farklı versiyonu var. İnternetteki ilanlarda v4 modeli olduğunu söyleyenler 5.500-6.500 tl arasında satış yapıyor. peki bu motorların gerçekten 25 küsur bg lik güce sahip olan model olduğunun açık bi işareti var mıdır? yani bildiğim tek fark egsozu ama onu da değiştirmesi pek de sorun olmaz art niyetli olana :) birde arazi performansını adil şekilde değerlendirsek enduro ya uygunmudur? daha önceki mesajlarda süspansiyonların biraz sert olduğunu okumuştum. engel olacak nitelikte bi sertlik midir bu yoksa abartılmaya değmeyecek birşeymidir merak içindeyim doğrusu. başlığı takip etmeye devam edicem bakalım neler olacak :)
Oncelikle hosgeldin diyerek baslayayim:)
Anladigim kadariyla offroad modelini dusunmektesin 5.500 6.500 arasi olanlar onlar. Plaka cikmadigini biliyor oldugunu umarak soze devam edeyim.. en buyuk ayirtedici ozellik dedigin gibi egsoz.. sifir olarak alacaksan kimsenin o sekil bi yamuk yapabilecegini dusunmuyorum cunku motorun ust kapagini actiginda 2 valf oldugunu gordugun anda karsi tarafa saglam bi dava acabilirsin bu tiskide hicbir bayi almayacaktir.
arazi takimini henuz almadim ama uzerinde takili gelen 51 disliyi cadde lastikleriyle tepkimesine gore degerlendirme yapacak olursak enduro degil bayaa bayaaa cross cikar bu makinadan:) makina 25 degil 27.2 hp ve bunu sana cok saglam hissettirecektir. Sahsen 22hp olan hondanin crf250l serisine bindigimde aradaki o 5hp lik farkin bile nasil hissedildigini anlatamam.. suspansiyonlar evet biraz sert ancak uzerinde sertlik ayarlari var ve tatmin edici bi yumusakliga cevirebilirsin hepi topu bi duz tornavidaya bkiyor ayarlamasi:)
Carbondioxid
31 Ocak 2014, 08:59
@atreyu Motor bloklarının farkı, sağ ve sol yanları farklı, 27 beygir olan modelde yan kapaklar sade ve yağ gözlem camgöz e sahipken, diğer modelde daha çekici tasarıma sahip, ilk sayfalara bakar isen yollanan fotolar'da bloğu iyice inceleye bilirsin.
Almadan mutlaka test edip alın, sürün amortisörler full ayarlanabilir diye geçiyor, sertliği bana kalırsa avantaj.
_SpartacuS_
31 Ocak 2014, 11:35
Selamun aleykum arkadaşlar. KArbüratörle ilgili bir sıkıntım vardı. @Carbondioxid 'ın da yardımı ve düşünceleriyle yola çıkarak bir takım denemeler yaptım. Sorun %15 'e kadar neredeyse düzeldi.
3000 le 5000 devir arası motosiklette gaz yememe gibi bir sıkıntı vardı, karbüratörü ve memelerini söktüm. Jigle memesini söktüm içi gayet temizdi bir sıkıntı göremedim. Memeler de temizdi. Geri taktım takarken Memeleri çok fazla sıkmadım, yani sökerken ki olduğu kadar sıkı yapmadım. Şimdi motosiklet 3000 le 3.500 devir arası kadar kısa gaz yememe gibi pata pata pata yapıyor :) Yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim. Fotoları kısa sürede paylaşacağım.
Motosikleti kesinlikle kötülemiyorum yalnız bir fikrimi söylemek istiyorum.
Yanlış anlamayın ama 250$ civarı olan bir karbüratör bu kadar basit ve dandik olmaz. Bir çok karbüratör gördüm içlerinde en basit ve en dandik karbüratör diyebilirim. Honda activa scooterin karbüratörünün hacim olarak büyüğü resmen. Bu motosiklet daha teferruatlı ve daha kaliteli bir karbüratörü bence hak ediyor..
Saygılar..
Carbondioxid
31 Ocak 2014, 12:14
Selamun aleykum arkadaşlar. KArbüratörle ilgili bir sıkıntım vardı. @Carbondioxid 'ın da yardımı ve düşünceleriyle yola çıkarak bir takım denemeler yaptım. Sorun %15 'e kadar neredeyse düzeldi.
3000 le 5000 devir arası motosiklette gaz yememe gibi bir sıkıntı vardı, karbüratörü ve memelerini söktüm. Jigle memesini söktüm içi gayet temizdi bir sıkıntı göremedim. Memeler de temizdi. Geri taktım takarken Memeleri çok fazla sıkmadım, yani sökerken ki olduğu kadar sıkı yapmadım. Şimdi motosiklet 3000 le 3.500 devir arası kadar kısa gaz yememe gibi pata pata pata yapıyor :) Yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim. Fotoları kısa sürede paylaşacağım.
Motosikleti kesinlikle kötülemiyorum yalnız bir fikrimi söylemek istiyorum.
Yanlış anlamayın ama 250$ civarı olan bir karbüratör bu kadar basit ve dandik olmaz. Bir çok karbüratör gördüm içlerinde en basit ve en dandik karbüratör diyebilirim. Honda activa scooterin karbüratörünün hacim olarak büyüğü resmen. Bu motosiklet daha teferruatlı ve daha kaliteli bir karbüratörü bence hak ediyor..
Saygılar..
Aleyküm selam, nispeten düzelmesine sevindim, son önerilerim benzini shell 97 olarak kullanmayı deneyin, karbüratör plastik manifoldda yırtık, yahut takar iken açıklık bırakmayın, hava gaz ayarını iyi bir ustaya gösterin, ilk sayfalara bakarsanız rodaj döneminde benzer problemi bende yaşamıştım, ancak şuan hepsi geride kaldı.
Hasılı kelam bu aletin sevmediğim huyudur, benzin seçmekte 97 shell olunca, aşırı olmasada memnun edecek hale geliyor.
Ayrıca motorun en ufak sıkıntısını dahi objektif olarak dile getirelim, ki ben buu hep yapıyorum, kaldıki ne fabrikası disbritörü nede bayiileri ile işim olmaz, kusurlu oldukları tarafları direkt olarak yazıyoum örnek sağ/sol sinyal sistemi, arka dişli sorunu gibi.
Karbüratör'e gelirsek, tam tersini düşünüyorum, hem pahalı kaliteli bir marka, hem'de basit yapısı sebebiyle 2 zamanlı motorlar'da aranan bir marka modeli kullanmışlar, muadillere bakarsak pz serisi 30mm çin işi kullanılmış, karbüratör'ü araştırınca bende şaşırdım bu denli iyi bir malı nasıl olmuşta kullanmışlar diye.
Tahmin ediyorum 3000 kilometreye değin bu nazlanmaları aşacaktır alet, ancak direkt olarak siz araziye girmektesiniz sanırım, bence rodajı ihmal etmeyin.
yunusus
31 Ocak 2014, 13:36
Carbon hocam dun sinyallere bakiyorduk benim arkalar duzgun yanmiyordu ya kafama takildi motor calisirken denedim onlarca defa ve sikintisiz calisti :)
Spartacus hocam bencede karburator konusunda yaniliyorsun bir çin motoruna bu kalitede bir karburator koymalari gercekten garip.
_SpartacuS_
31 Ocak 2014, 14:02
Benim asıl söylemek istediğim 250 $ verip (tahmini rakam) böyle bir karbüratör takacağına o fiyatlara daha teferruatlı bir model karbüratör takabilirlerdi. Bana yapısı çalışma sistemi çok basit geldi. Siz sevip beğendiyseniz sıkıntı yok :)
cenkito
31 Ocak 2014, 14:09
basit yapı ve calısma sistemi : zor sartlarda, kolay kullanım ve sık arızalanmama (dayanıklılık) avantajı saglar :cat:
Carbondioxid
31 Ocak 2014, 14:47
@spartacus İlk gördüğümde bende şüphelendim, tamam dellorto ancak sanki soluk renkli, hatta çin kopya klonlaması olmasın diye, ancak net'ten iyice araştırınca ve iç işçiliğe bakınca orjinal olduğunu anladım, muhtemelen sizde bu bayağı görüntüsünden şikayetçisiniz.
Cenkito'nun dediği gibi kolay müdahale etme imkanı verdiğinden, açık söyleyeyim injeksiyon/vakumlu karbüratör/elektronik ıvır zıvırı olan besleme sistemlerinden bana göre daha avantajlı, hatta temizliği sırasında abartıp takar iken kırdığım orjinal jeti yerine, tesadüfen bulduğumuz kısa olan jet uydu ve halen o şekilde kullanıyorum fotoyu atarım birazdan.
Yunusus, aman o ampüleri kaybetme bulunmuyor hakikaten, şuan bende sağ taraf sıksık yanıp sönen uyduruk led ile idare ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------
Kırılan jet ve şans eseri bulduğumuz dellorto kısa jet
http://i.hizliresim.com/xY4PaA.jpg (http://hizliresim.com/xY4PaA)
İskenderun balık denemesin'den bir enstantane :P
http://i.hizliresim.com/KPQ3V7.jpg (http://hizliresim.com/KPQ3V7)
yunusus
31 Ocak 2014, 16:21
Gittim gordum ordaydi :phttp://i.hizliresim.com/e7A84L.jpg (http://hizliresim.com/e7A84L)
Carbon hocam senin motorun açısı ters düşmüş gorunmuyor pek yaw
Carbondioxid
31 Ocak 2014, 19:57
""""Carbon hocam senin motorun açısı ters düşmüş gorunmuyor pek yaw""""
Orada gördüğünüz birikinti'ler su olmadığı için, ben benimki'ni daha nezih bi yere çekmiştim ondandır::xs06::
sadece cros
31 Ocak 2014, 22:37
arkadaşlar once mrb bizim makınanelerin buji kodunu bilen varmı yani üstündekı rakamları benim buji orjınal degıl
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------
bende str den bu makınaya gectim. str yi asla kötülemem güzel makına ama apachı bambaşka arazide kullanacaksan paranda buna yetiyorsa hic düşünme derim. benim bildigim şeyleri paylaşayım ben arazide kullanıyorum.şu anda sıfır 27 lık yok tahmınımce mart ayında gelcek sebebıde mars promlemı benim basıma geldı.marş dişlisının bulundugu kovanı kırıyor aynı zamanda 3 tane dişlıyı kırıyor bu 10 motorda 4 tanesıne olmustur sıkayet üzerıne fabrıkası bunun onlemını almıs nerden bılıyorsanız dersenız bana gelen kartel kapagı kırılan yer üstündekınle alakası yok cok saglam dolgu malzeme kullamıslar ayrıce dıslılerde daha kalın.bu kırma sebebınıde ben yapmadım arkadas yaptı bu makınanın marsına kısa basın almadımı bı daha basın uzun basmayın cunku komprasor cok kuvvettlı yanı kızıp uzun marş a basmayın. 2 dısı eksozun ıcı bom bos az hamyant koymuslar ekzozcudan hamyant yada cıkma ekzos alıp ıcındekı hamyantı kendı ekzozuma doldurdum basıt 8 tane percın var matkapla curutup percınlerı cıkartın sonra tekrar percınleyın hepsı bu ses mukemmel.motorun malzemesı cok kalıtelı pıstonu sılındırı grank harıka caponu aratmaz ama sıradan bı tamırcı toplıyamaz usta olması lazım cok teferuatlı ıcı. gücünü soran olursa 2. vites teker yapıyor debrıyajsız bizim kulupte ıkı zamanlı makınalar var japon cogu onlarla beraber sıkıntısız yuruyor. amartısor ayarı var uzte ıkı tane vıda var altakı hava ayarı ustekını sıfıra kadar cevırın sonra ufak bı cevırmeyle cıt cıt dıye ses duycanız ben 15 yaptım herkezın sertlık ıstegıne gore degısır bu. orjınal akusunu degiştırdım yuasa olamsı lazım ondan taktım gayet ıyı.arazıde kullanan arkadaslar hava fıltresını ıkı kere arazıye cıktınmı mutlaka yıkayıp kuruttuktan sonra sıprey yagla az mıktarda yaglayın yazın bunu her seferde yapmanız lazım tozlu yolda gıdersenız
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO