PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Günlük kullanım için bisiklet seçimi



abdullah_03
09 Mayıs 2013, 11:41
motorun yanına bisiklet alacağım malum heryere motorla gidilmiyor ve bisikletide çok seviyorum ayrıca sporda yapmış oluyoruz :P sizce hangisini almalıyım en önemli kriterlerim bisikleti sürerken belimi yormasın belimden biraz rahatsızımda ve kaliteli olsun uzun yıllar kullanabileyim istiyorum.
BENCE HERKES Bİ TANE BİSİKLET EDİNMELİ:cat:

1: SALCANO FLYER MAN

http://j1305.hizliresim.com/19/9/mw76p.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

FİYAT: 760 TL DİĞERLERİNE GÖRE PAHALI AMA EN ÇOK ONU BEĞENDİM

TEKNİK ÖZELLİKLER;

TİP : 26" CRUISER 6 VİTES
KADRO : HI-TEN
MAŞA : HI-TEN
VİTES KOLU : SHIMANO REVO SHIFTER 6 VİTES
FREN TAKIMI : ALÜMİNYUM V-FREN
GİDON BOĞAZI : ZOOM ALÜMİNYUM


2: BİANCHİ KLASİK

http://l1305.hizliresim.com/19/9/mw78s.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

FİYAT: 510 TL PEŞİN FİYATINA 10 TAKSİT OLMASI BENİ CEZBETTİ

TEKNİK ÖZELLİKLER;

Kadro : 26" YÜKSEK DAYANIMLI ÇELİK
Maşa : 26'' YOL TİPİ ÇELİK 1"
Jant : XLC STRONG 26"X1.75 ALÜMİNYUM GÜMÜŞ 36H
Lastik : 26X2.00 54-559 SİYAH/ BEYAZ YANAK
Vites : TEK VİTES
Fren : V-Fren ALÜMİNYUM
Sele : DDK-2508 KAHVE RENGİ


3: BİSAN PARADİSE

http://j1305.hizliresim.com/19/9/mw7bm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

FİYAT: 355 TL RAHAT GİBİ GÖRÜNÜYOR HEMDE EKONOMİK AMA TİP YOK

TEKNİK ÖZELLİKLER;

KADRO FRAME : HI-TEN ÇELİK
ÖN MAŞA FRONT FORK: HI-TEN ÇELİK
JANT RIM : 6061 ALLOY
LASTİK TIRE : CST 28x1.75 ATB
VİTES SHIFTER : 1 VİTES
ZİNCİR CHAIN : KMC
FREN BRAKE : ÖN CALIPER FREN / ARKA SHIMANO KONTRA FREN
AKSESUAR ACCESSORIES: ÖN SEPET , PORTBAGAJ, ÇAMURLUK
AĞIRLIK WEIGHT : 17,43 kg

piyanist_irf
09 Mayıs 2013, 11:55
bisiklet konusunda hemfikiriz :) dün 12. bisikletimi aldım çöplükten :)

BURAK34
11 Mayıs 2013, 00:09
İsterseniz elimde sıfır bir dağ bisikleti var. 11 kg agirlikta

extrem_015
11 Mayıs 2013, 00:22
piyanist hocam en iyisini yapmış :mrgreen:

piyanist_irf
13 Mayıs 2013, 13:07
piyanist hocam en iyisini yapmış :mrgreen:



bisiklete ihtiyacım olduğundan değil ! zira evim konum itibariyle yokuş olduğu için bisiklet pek kullanışlı olmuyor , ama çöpten topladığım ve insanların çöpe attığı bisikletleri toplayıp kullanılır hale getirdikten sonra (kaldıysa) bisiklet almaya gücü olmayan yada ihtiyacı olan insanlara yardım amaçlı bu işi yapmaya çalışıyorum , tabi yine yedek parçayı hurdalıktan temin etmeye çalışıyorum şu ana kadar 6 bisikleti topladım ve zamanla diğerlerinin eksiklerinide tamamlayacağım , bu iş hem boş kaldığımda benim için bir hobi uğraş oluyor hemde bir hayır duası almak pek fena olmaz , her şey para mı arkadaş , satsam bana servet mi getirecek bisiklet ?
benim çocukluğumda bisiklet böylesine ucuz ve yaygın değildi , ve o dönemde babam bana sıfır bir bisiklet alacak durumda bile değildi , 4 tekerli kavak ağacından dilim dilim kesip ortasını delerek yaptığımız tekerlekli tahta arabacıkları rampadan aşşağıya salar mutlu olurduk , op dönemden kalma bir dürtü bu bende !

şimdiki nesil çok şanslı ve öyle bisikletleri öyle sebeplerden çöpe atıyorlarki şaşıp kalıyorum yokluğun ne olduğunu bilmek iyidir ... bir bisiklet hayalim vardı ki şimdi bana bedava bir ferrari verseler belki o kadar sevinirdim ama çocukluğum gitti elimden belki benim gibi bir çocuk kalmıştır kıyı köşe bir yerlerde , bu bisikletler onlar için.



http://img507.imageshack.us/img507/8294/cam00069o.jpg (http://img507.imageshack.us/i/cam00069o.jpg/)


http://img405.imageshack.us/img405/6513/cam00070u.jpg (http://img405.imageshack.us/i/cam00070u.jpg/)


http://img809.imageshack.us/img809/5310/cam00071ig.jpg (http://img809.imageshack.us/i/cam00071ig.jpg/)

APALA
13 Mayıs 2013, 13:36
İrfan abi, senin yaptığın işler zaten süper, ne diyeyim ki, tebrikler valla ha. :rendeer:
Bi ara geleyim de, şu ikinci resimdeki sandalyeleri de boyayalım beraber :P

Konuya gelecek olursak Bianchi nin fiyatının o kadar pahalı olduğunu bilmiyordum. Belim-bıkınım ağrımasın derseniz, bianchi. Zaten 300 sene binilir... :)

piyanist_irf
13 Mayıs 2013, 14:10
İrfan abi, senin yaptığın işler zaten süper, ne diyeyim ki, tebrikler valla ha. :rendeer:
Bi ara geleyim de, şu ikinci resimdeki sandalyeleri de boyayalım beraber :P

Konuya gelecek olursak Bianchi nin fiyatının o kadar pahalı olduğunu bilmiyordum. Belim-bıkınım ağrımasın derseniz, bianchi. Zaten 300 sene binilir... :)

o sandalyeleri kasıtlı olarak boyamadım çünki başka bir amaçla kullanacağım için kesmek durumundayım o yüzden ..... belki motoruna koruma demiri , belki başka bir tarafa başka bir amaç için ! lakin 2 mm et kalınlığında sağlam demirden yapılmışlar çöpe atmak olmaz :)

teşekkür ederim . :rendeer:

Deli Çerkes
13 Mayıs 2013, 16:17
Abdullah bey

3 yıl önceki yaşadığım belirsizliği yaşıyorsunuz. O zamanlar 128 kiloydum , hem kilo vermek , hemde form tutmak amacıyla bende nerdeyse sizinkilerin aynısı tercihler arasında seçim yapamıyordum.

Bisiklet tercihi yaparken bakmanız gereken en önemli ayrıntı toplam ağırlık. Dişli lastik kullanımı bile sürüş karakterini değiştirirken +1 kilo extra ağırlık bile çok şey farkediyor.Flayer man hakikaten klasik çizgileriyle göz alıcı amma yolda hiç akıcı değil.Bırakın yokuş yukarı çıkmayı , düz yolda bile sürüşü işkence haline gelebiliyor.

Ben sizin yerinizde olsaydım yokuş çıkmayı kolaylaştırdığı için 3'lü aynakol ( zinciri çeviren büyük dişli ) ve 10-12 kilo civarı bir bisiklet bakardım.Bisiklette 10 kilodan sonra daha hafifletmek için her bir kilo için extradan 1000 dolar gibi bir masraf yapmak lazım. ( karbon kompozit malzeme pahalı olduğu için ) ama bu seviyeye kademe kademe gelmek daha mantıklı.Şu an kullandığım whistler 7.6 kilo. Fiyatını hiç sormayın.Pahalı.

Bu durumda her ne kadar servisi kötüde olsa , sizin ilacınız şimdilik Salcano ciyt sport gibi gözüküyor.İnce lastiklerinden dolayı oldukça akıcı bir sürüş sergilerken , abartmamak suretiyle nerdeyse her yola gidebilirsiniz.Form tuttukça , nefesiniz açıldıkça ve zayıfladıkça eğer sürmeyi severseniz nerdeyse motor sürmeyi bırakacak hale gelirsiniz.


http://img209.imageshack.us/img209/8545/iwhyeuahe1sport50.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/209/iwhyeuahe1sport50.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

extrem_015
13 Mayıs 2013, 18:20
bisiklete ihtiyacım olduğundan değil ! zira evim konum itibariyle yokuş olduğu için bisiklet pek kullanışlı olmuyor , ama çöpten topladığım ve insanların çöpe attığı bisikletleri toplayıp kullanılır hale getirdikten sonra (kaldıysa) bisiklet almaya gücü olmayan yada ihtiyacı olan insanlara yardım amaçlı bu işi yapmaya çalışıyorum , tabi yine yedek parçayı hurdalıktan temin etmeye çalışıyorum şu ana kadar 6 bisikleti topladım ve zamanla diğerlerinin eksiklerinide tamamlayacağım , bu iş hem boş kaldığımda benim için bir hobi uğraş oluyor hemde bir hayır duası almak pek fena olmaz , her şey para mı arkadaş , satsam bana servet mi getirecek bisiklet ?
benim çocukluğumda bisiklet böylesine ucuz ve yaygın değildi , ve o dönemde babam bana sıfır bir bisiklet alacak durumda bile değildi , 4 tekerli kavak ağacından dilim dilim kesip ortasını delerek yaptığımız tekerlekli tahta arabacıkları rampadan aşşağıya salar mutlu olurduk , op dönemden kalma bir dürtü bu bende !

şimdiki nesil çok şanslı ve öyle bisikletleri öyle sebeplerden çöpe atıyorlarki şaşıp kalıyorum yokluğun ne olduğunu bilmek iyidir ... bir bisiklet hayalim vardı ki şimdi bana bedava bir ferrari verseler belki o kadar sevinirdim ama çocukluğum gitti elimden belki benim gibi bir çocuk kalmıştır kıyı köşe bir yerlerde , bu bisikletler onlar için.



http://img507.imageshack.us/img507/8294/cam00069o.jpg (http://img507.imageshack.us/i/cam00069o.jpg/)


http://img405.imageshack.us/img405/6513/cam00070u.jpg (http://img405.imageshack.us/i/cam00070u.jpg/)


http://img809.imageshack.us/img809/5310/cam00071ig.jpg (http://img809.imageshack.us/i/cam00071ig.jpg/)

yanlış anlamayın hocam bisiklete ihtiyacınız olmadığını biliyorum forumda yeni değilim kimin ne olduğunu az çok biliyorum :cat:
yaptıklarınıza gelince helal olsun hocam millet artık öylesine müsrifki en ufak şeyde cihaz alet bisiklet artık ne olursa hemen çöpe sizi tebrik ediyorum gerçekten sizin gibilerin sayısı oldukça azaldı millet artık fesatlık çekememezlik peşinde tanıdığım bir ev kurcu var elinden aklınıza gelemyecek şeyler geçiyor ama çöpe atıyor ve ardından hususi kırıp parçalıyor gidipte bi garibanı sevindireyim dediği yok ama ne oluyor ne bir adım ileriye ne bir adım geriye gidiyor artık eski osmanlı insanlarımız kalmadı milletin dini imanı para,bizde ailecek sizin gibi herşeyi değerlendirir yeri geldiğinde ihtiyacı olanlara veririz bizde sadece gerçek çöpler çöpe gider geri kalan herşey mutlaka ya ısınmada ya birisine yardımda yada farklı bişeylere uygulanarak değerlendirilir,özellikle gariban sevindirmek kadar güzel bir bence duygu yok,herşey para değil bu dünya geçiçi ama maalesef bunun bilincinde olan çok az insanımız var.

erro
13 Mayıs 2013, 18:43
sedona 711
Kron xc 500 ya da 1000
carraro 419 grunge (artık üretilmiyor ama yerine bi model çıktı)

bu üçünden başkasına bakma başlangıç için...ben carraroyu tercih ettim gayet memnunum, diğerleri de gayet güzel bisikletler...ikinci el fırsatlarına da bakabilirsin...

ilkerabi
13 Mayıs 2013, 19:03
En hafif olan herkes için en iyisidir. Ayrıca belde sorun varsa direksiyonu seleden 30 cm kadar yukarda olmalı derim.
İtalyan BALİLA marka yarış tipi 28 !/4 jantlı hafifçecik aletti. Yüksek viteslerde uçardı..
Şimdi herkesin aldığı dağ bisikletleri hem ağır hem de vites aralıkları düzde gitmek için uygun değil.. İnsanı yoruyor.

6PaTLaR
13 Mayıs 2013, 19:39
bende Salcano NG 650 (çift disk) Aluminyum var. geçen yaz aldım 450 tlye tavsiye ederim. aman çelik alma.

Bolu'lu Lynx
13 Mayıs 2013, 19:55
Bende de Bianchi Saturn var...Şase aluminyum ....6 patların dedği gibi çelik alma...Bianchi den şaşma...:bounce:

abdullah_03
13 Mayıs 2013, 20:06
çerkes ağabey
172 cm 73 kiloyum city sport un 5-6 çeşidi var bana hangisi uyar acaba siz anladığım kadarıyla bu işte uzmanlaşmışsınız :) teşekkürler :cat:

rs_guven
13 Mayıs 2013, 20:25
Bende almayı çok istiyorum ama 400 liradan daha ucuz bulamayınca şimdilik vazgeçtim.
Ikinci el alsam yine de olur dedim. Malum sahibinden.com'da millet sıfır fiyatına ikinci el satıyor.
Herhalde en ucuz alüminyum kadrolu bisiklet Ümit Velocity. Başka bir alternatif bulamazsam onu almayı düşünüyorum.

hello_moto
13 Mayıs 2013, 21:12
Abdullah bey

3 yıl önceki yaşadığım belirsizliği yaşıyorsunuz. O zamanlar 128 kiloydum , hem kilo vermek , hemde form tutmak amacıyla bende nerdeyse sizinkilerin aynısı tercihler arasında seçim yapamıyordum.

Bisiklet tercihi yaparken bakmanız gereken en önemli ayrıntı toplam ağırlık. Dişli lastik kullanımı bile sürüş karakterini değiştirirken +1 kilo extra ağırlık bile çok şey farkediyor.Flayer man hakikaten klasik çizgileriyle göz alıcı amma yolda hiç akıcı değil.Bırakın yokuş yukarı çıkmayı , düz yolda bile sürüşü işkence haline gelebiliyor.

Ben sizin yerinizde olsaydım yokuş çıkmayı kolaylaştırdığı için 3'lü aynakol ( zinciri çeviren büyük dişli ) ve 10-12 kilo civarı bir bisiklet bakardım.Bisiklette 10 kilodan sonra daha hafifletmek için her bir kilo için extradan 1000 dolar gibi bir masraf yapmak lazım. ( karbon kompozit malzeme pahalı olduğu için ) ama bu seviyeye kademe kademe gelmek daha mantıklı.Şu an kullandığım whistler 7.6 kilo. Fiyatını hiç sormayın.Pahalı.

Bu durumda her ne kadar servisi kötüde olsa , sizin ilacınız şimdilik Salcano ciyt sport gibi gözüküyor.İnce lastiklerinden dolayı oldukça akıcı bir sürüş sergilerken , abartmamak suretiyle nerdeyse her yola gidebilirsiniz.Form tuttukça , nefesiniz açıldıkça ve zayıfladıkça eğer sürmeyi severseniz nerdeyse motor sürmeyi bırakacak hale gelirsiniz.


http://img209.imageshack.us/img209/8545/iwhyeuahe1sport50.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/209/iwhyeuahe1sport50.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


Hocam özele girmezse sorayım ? Şimdi kaç kilosun ?

Ben de benzeri bir deneme yapıp başarısızlıkla sonuçlandırmıştım. Bisiklet kondüsyon ister, kondüsyon geliştirmekiçin bisiklet lazım, bisiklet kondüsyon ister, kondüsyon için bisklet... ve ben bu kısır döngüden bisitletimi birisine hibe ederek çıkabildim...

Not: Bisan Paradise sarmadı... daha çok filmlerde, havalı eteklikli kızların bindiği bisikletlere benzettim. Beğenen biner tabii.

Deli Çerkes
13 Mayıs 2013, 22:10
çerkes ağabey
172 cm 73 kiloyum city sport un 5-6 çeşidi var bana hangisi uyar acaba siz anladığım kadarıyla bu işte uzmanlaşmışsınız :) teşekkürler :cat:


Motorsiklet ve bisiklet alımında yapılan en büyük hata , tavsiye üzerine veya varsayımlara dayanarak satın almaktır. tecrübe olarak bir referansınız yoksa , sırf bir yerlerden başlamak adına gözünüzü kapartır alırsınız.

Motorsiklet olsun bisiklet olsun , Aynı markanın aynı modelini kullananların bile kullanım tarzuı farklıdır.kullandıkça kişisel sürüş karakteriştiği ortaya çıkar. ve keşkeler başlar. Nerde ve nasıl süeceğinizi bilmiyorum ama flayer man veya 20 kiloya yakın herhangi ı bir bisikletin sizi düz yolda bile aşırı yoracağını ve bundan dolayı bir süre geçtikten sonra bisikletinizi bir kenara atacağınızı veya 2. el satmaya kalkacağınız çok iyi biliyorum.

Bu yüzden size ortalama ve her kullanıcısını sürüş tarzıyla memnun eden city sport önerdim.( Salcanonun teknik servisi berbattır. kendi çözümüzü kendiniz üreteceksiniz ) Bununla başlarsanız zamanla size asıl hitap edecek olan donanımın neler olabileceğini anlamaya başlıyorsunuz.

Bisiklet motorsiklet gibi değildir. her zaman bakım ister ancak bunu yapmayacağınız veya ihmal edeceğiniz için zamanla hareketli parçalarda sorunlar oluşur. Bakım yapacağınız gibi süreklide ayar yapmanız gerekir. Bu parçaları değiştirerek sürüş performansını bizzat hissederek tecrübe edeceksiniz.

Her sürücünün vücut yapısı farklı olduğu için fabrikasyon kendine %100 uygun bisikleti bulması imkansıza yakındır.
Oturduğunuz selenin malzemesinden , yerden yüksekliğine , selenin gidona olan uzuaklığının kol boyunuza oranı gibi oldukça karışık hesaplar gerektirir. fakat bizler genelde deneme yanılma yöntemini seçeriz. Gerekirse keser kıslatır veya atar yeni bir parça alırız.

Bu yüzden tecrübe kazanacağınız bisikletin buna gelmesi ve bunu yaparken bütçenizide fazla zorlamamasıda çok önemli.Kırıldı döküldü çalındı olayında "canım sağolsun" diyecek kadarda pahalı olmamalı. Dolasıyla Salcano city sport size sadece ve sadece ucuz olduğu ve akıcı bir sürüşü olduğu için tarafımca tavsiye edilmiştir ve nihayi kullanacağınız . ömür tillah sizi idare edebilecek bir bisiklet değildir.Tecrübe edindikten sonra asıl olarak ne tarz ve hangi donanımla kullanmanız gerektiğine sadece siz karar verebilirsiniz.

herhangi bir modeli özellikle önermiyorum , Bulabildiğiniz en ucuz city sportu alın ve kullanmaya başlayın.Nasıl olsa ne alırsanız alın illaki ,kırılıp dökülecek. döküleni toplaya toplaya devam edeceksiniz.



Hocam özele girmezse sorayım ? Şimdi kaç kilosun ?




Şu an 90 kiloyum. ( karbon kadro için halen ağırım ) 3 yıl içinde 4 kez bisiklet değiştirdim. city bike ile başlayıp , sonradan Mtb ve sonrası ise klasik yarış bisikleti , en son kullandığım ise karbon kadrolu yarış bisikleti. Bu aralarda defalarca donanım denemelerim oldu.

Allahtan başlangıç ve orta seviye bisiklet parçaları ucuz. Maddi oılarak fazla yük olmuyor. Ancak işin içine karbon ve alaşım girince cüzdanın euro tarafı ciidi miktarda oldukça hafifliyor. Ayrıca üretici firmalar tarafından bisiklet kadro (iskelet ) açıları ve kullanılacak materyal cinsi tespiti gibi Arge çalışmaları için ayrılan paralar oldukça dehşet bütçeler. Bu yüzden üst düzey donanımlar çok pahalı. Bu parayı üst düzey donanıma verebilmeniz için alt düzey donanımı bizzat kullanmanız , üst düzey donanımın size kattığı + Değeri anlabilmeniz için çok önemli.Bunun sonunda bu parayı verip vermemek kararını verebilmeniz için alt ve orta düzey donanım tecrübesi nerdeyse şart. Yoksa olan paranıza olur.

Ama bu da aynı motorsiklet gibi bir hastalık. Bir başlayınca eğer severseniz duramıyorsunuz. Tahminimce yaptığınız hata, tek başınıza ve herhangi bir program yapmayarak binmeniz olmalı. Gerçi grup olayıda aynen motorda olduğu gibi kalabalıklaştıkca cıvıyan insanlar çoğalıyor.

Kondüsyon için Tempolu sürmek lazım. Bunun içinde manzaraya değil önünüze ve hız göstergenize bakmanız lazım. ( varsa Nabız veya kadans saatine de ) daimi olarak belirlediğiniz minimum rakamların üstünde seyretmeniz gerekir. Ve her sporda olduğu gibi bir başlayınca yağmuru, çamuru bahane etmeden devamlı çalışmanız lazım. Zamanla tempoyu arttırmanız ve vücut üst limitini bulmanız lazım. Ki üstüne çıkıp kendinizi hırpalamayın.Donanımda olduğu gibi antremanda kişiye özeldir. herkezin bir alt ve üst limiti vardır. Bunu anladıktan sonra bu limitler içinde kalarak yapılan her çalışma veya gezi size keyifli gelecektir.
Bizlerin yaptığı en genel hata çok kısa sürede çok hızlı sonuçlar görmeyi ummaktır. Body builng yapan bir kişi 3 ayda herkül gibi olmak ister. Bu olmayınca ya bırakır ya da ilaçlara başvurur. Bisiklette böyle öncelikle çok hızlı ilerleme kaydedilirken , sonraları bu ilerlele yavaşlar ve en sonunda bir doyum noktasında son bulur. Bunu anladıktan sonra bu noktadan geriye düşmemek için çalışmaya devam etmek gerekir. İşte bu sürece ulaşmakta kişiden kişiye değişir. Bu yüzden bu aralığı uzun süreli düşünmek lazım. öyle 1 yılda olmayı düşünmek hayalcilik olur.

Kendinizi geliştirdikçe donanımınızında size yetmeyen kısımlarını değiştirmeniz gerekir.Ama ilginçtir. Bisiklet camiiası motorculardan bile havalıdır. Parası olanın en pahalı donanımı alıp sırf bununla ön plana çıkmaya çalıştığı ilginç bir topluluktur.

Size tavsiyem İlker bey bisiklete yendiden başlayın ancak bu sefer kendi yaştınız ( bu çok önemli ) ve sizinle aynı amacı paylaşan 2-3 kişilik bir grup oluşturun. Fazlası zarar. Birbirinize destek ola ola hareket edin. Ve en önemlisi herkeze uygun ortak bir program yapıp , buna şidettle uyun. Yoksa hüsran kaçınılmaz olur.

hello_moto
14 Mayıs 2013, 00:12
Motorsiklet ve bisiklet alımında yapılan en büyük hata , tavsiye üzerine veya varsayımlara dayanarak satın almaktır. tecrübe olarak bir referansınız yoksa , sırf bir yerlerden başlamak adına gözünüzü kapartır alırsınız.

Motorsiklet olsun bisiklet olsun , Aynı markanın aynı modelini kullananların bile kullanım tarzuı farklıdır.kullandıkça kişisel sürüş karakteriştiği ortaya çıkar. ve keşkeler başlar. Nerde ve nasıl süeceğinizi bilmiyorum ama flayer man veya 20 kiloya yakın herhangi ı bir bisikletin sizi düz yolda bile aşırı yoracağını ve bundan dolayı bir süre geçtikten sonra bisikletinizi bir kenara atacağınızı veya 2. el satmaya kalkacağınız çok iyi biliyorum.

Bu yüzden size ortalama ve her kullanıcısını sürüş tarzıyla memnun eden city sport önerdim.( Salcanonun teknik servisi berbattır. kendi çözümüzü kendiniz üreteceksiniz ) Bununla başlarsanız zamanla size asıl hitap edecek olan donanımın neler olabileceğini anlamaya başlıyorsunuz.

Bisiklet motorsiklet gibi değildir. her zaman bakım ister ancak bunu yapmayacağınız veya ihmal edeceğiniz için zamanla hareketli parçalarda sorunlar oluşur. Bakım yapacağınız gibi süreklide ayar yapmanız gerekir. Bu parçaları değiştirerek sürüş performansını bizzat hissederek tecrübe edeceksiniz.

Her sürücünün vücut yapısı farklı olduğu için fabrikasyon kendine %100 uygun bisikleti bulması imkansıza yakındır.
Oturduğunuz selenin malzemesinden , yerden yüksekliğine , selenin gidona olan uzuaklığının kol boyunuza oranı gibi oldukça karışık hesaplar gerektirir. fakat bizler genelde deneme yanılma yöntemini seçeriz. Gerekirse keser kıslatır veya atar yeni bir parça alırız.

Bu yüzden tecrübe kazanacağınız bisikletin buna gelmesi ve bunu yaparken bütçenizide fazla zorlamamasıda çok önemli.Kırıldı döküldü çalındı olayında "canım sağolsun" diyecek kadarda pahalı olmamalı. Dolasıyla Salcano city sport size sadece ve sadece ucuz olduğu ve akıcı bir sürüşü olduğu için tarafımca tavsiye edilmiştir ve nihayi kullanacağınız . ömür tillah sizi idare edebilecek bir bisiklet değildir.Tecrübe edindikten sonra asıl olarak ne tarz ve hangi donanımla kullanmanız gerektiğine sadece siz karar verebilirsiniz.

herhangi bir modeli özellikle önermiyorum , Bulabildiğiniz en ucuz city sportu alın ve kullanmaya başlayın.Nasıl olsa ne alırsanız alın illaki ,kırılıp dökülecek. döküleni toplaya toplaya devam edeceksiniz.






Şu an 90 kiloyum. ( karbon kadro için halen ağırım ) 3 yıl içinde 4 kez bisiklet değiştirdim. city bike ile başlayıp , sonradan Mtb ve sonrası ise klasik yarış bisikleti , en son kullandığım ise karbon kadrolu yarış bisikleti. Bu aralarda defalarca donanım denemelerim oldu.

Allahtan başlangıç ve orta seviye bisiklet parçaları ucuz. Maddi oılarak fazla yük olmuyor. Ancak işin içine karbon ve alaşım girince cüzdanın euro tarafı ciidi miktarda oldukça hafifliyor. Ayrıca üretici firmalar tarafından bisiklet kadro (iskelet ) açıları ve kullanılacak materyal cinsi tespiti gibi Arge çalışmaları için ayrılan paralar oldukça dehşet bütçeler. Bu yüzden üst düzey donanımlar çok pahalı. Bu parayı üst düzey donanıma verebilmeniz için alt düzey donanımı bizzat kullanmanız , üst düzey donanımın size kattığı + Değeri anlabilmeniz için çok önemli.Bunun sonunda bu parayı verip vermemek kararını verebilmeniz için alt ve orta düzey donanım tecrübesi nerdeyse şart. Yoksa olan paranıza olur.

Ama bu da aynı motorsiklet gibi bir hastalık. Bir başlayınca eğer severseniz duramıyorsunuz. Tahminimce yaptığınız hata, tek başınıza ve herhangi bir program yapmayarak binmeniz olmalı. Gerçi grup olayıda aynen motorda olduğu gibi kalabalıklaştıkca cıvıyan insanlar çoğalıyor.

Kondüsyon için Tempolu sürmek lazım. Bunun içinde manzaraya değil önünüze ve hız göstergenize bakmanız lazım. ( varsa Nabız veya kadans saatine de ) daimi olarak belirlediğiniz minimum rakamların üstünde seyretmeniz gerekir. Ve her sporda olduğu gibi bir başlayınca yağmuru, çamuru bahane etmeden devamlı çalışmanız lazım. Zamanla tempoyu arttırmanız ve vücut üst limitini bulmanız lazım. Ki üstüne çıkıp kendinizi hırpalamayın.Donanımda olduğu gibi antremanda kişiye özeldir. herkezin bir alt ve üst limiti vardır. Bunu anladıktan sonra bu limitler içinde kalarak yapılan her çalışma veya gezi size keyifli gelecektir.
Bizlerin yaptığı en genel hata çok kısa sürede çok hızlı sonuçlar görmeyi ummaktır. Body builng yapan bir kişi 3 ayda herkül gibi olmak ister. Bu olmayınca ya bırakır ya da ilaçlara başvurur. Bisiklette böyle öncelikle çok hızlı ilerleme kaydedilirken , sonraları bu ilerlele yavaşlar ve en sonunda bir doyum noktasında son bulur. Bunu anladıktan sonra bu noktadan geriye düşmemek için çalışmaya devam etmek gerekir. İşte bu sürece ulaşmakta kişiden kişiye değişir. Bu yüzden bu aralığı uzun süreli düşünmek lazım. öyle 1 yılda olmayı düşünmek hayalcilik olur.

Kendinizi geliştirdikçe donanımınızında size yetmeyen kısımlarını değiştirmeniz gerekir.Ama ilginçtir. Bisiklet camiiası motorculardan bile havalıdır. Parası olanın en pahalı donanımı alıp sırf bununla ön plana çıkmaya çalıştığı ilginç bir topluluktur.

Size tavsiyem İlker bey bisiklete yendiden başlayın ancak bu sefer kendi yaştınız ( bu çok önemli ) ve sizinle aynı amacı paylaşan 2-3 kişilik bir grup oluşturun. Fazlası zarar. Birbirinize destek ola ola hareket edin. Ve en önemlisi herkeze uygun ortak bir program yapıp , buna şidettle uyun. Yoksa hüsran kaçınılmaz olur.

Kilo için tebrikler... allah sağlık versin.

Yeniden bisiklete başlama meselesini düşüneceğiz bakalım...

piyanist_irf
14 Mayıs 2013, 11:11
yanlış anlamayın hocam bisiklete ihtiyacınız olmadığını biliyorum forumda yeni değilim kimin ne olduğunu az çok biliyorum :cat:
yaptıklarınıza gelince helal olsun hocam millet artık öylesine müsrifki en ufak şeyde cihaz alet bisiklet artık ne olursa hemen çöpe sizi tebrik ediyorum gerçekten sizin gibilerin sayısı oldukça azaldı millet artık fesatlık çekememezlik peşinde tanıdığım bir ev kurcu var elinden aklınıza gelemyecek şeyler geçiyor ama çöpe atıyor ve ardından hususi kırıp parçalıyor gidipte bi garibanı sevindireyim dediği yok ama ne oluyor ne bir adım ileriye ne bir adım geriye gidiyor artık eski osmanlı insanlarımız kalmadı milletin dini imanı para,bizde ailecek sizin gibi herşeyi değerlendirir yeri geldiğinde ihtiyacı olanlara veririz bizde sadece gerçek çöpler çöpe gider geri kalan herşey mutlaka ya ısınmada ya birisine yardımda yada farklı bişeylere uygulanarak değerlendirilir,özellikle gariban sevindirmek kadar güzel bir bence duygu yok,herşey para değil bu dünya geçiçi ama maalesef bunun bilincinde olan çok az insanımız var.



teşekkür ederim amacım burada reklam yapmak asla olmadı olamazda lakin bireysel anlamda vicdan sahibi bir insan olarak elimizi taşın altına koymalıyız diye düşünüyorum , bu gün çok param olsa maddi anlamda yardım edeceğim çokça insanda var ama ne YAPABİLİRİM ????? maaşlı ay sonunu zor getiren bir kişi olarak maddi anlamda bir şeyler yapamam belki ama manevi anlamda emeğimden , kıymetli zamanımdan harcayarak bir şeyler yapabilirim ve bunu bireysel anlamda hepimiz yapabiliriz başkada bir şey yapamam zaten , ama yardımlaşma, birilerine yardım etmek vs. beni mutlu ediyor, sanki içimde biryerler daha huzurlu ve mutlu oluyor insanlara yardım etmeye çalıştığımda bu çok tartışılası bir konu olmakla beraber yerinin burasıda olmadığının farkındayım ama laf lafı açıyor :)

bisiklet olayına gelince benim hayat felsefem ve yetişme tarzım, imkanlarımdan dolayı belkide hayat beni böyle eğitti , geri dönüşümü ve değerlendirmeyi seviyorum , eski diye bir şey yoktur benim nazarımda , bakımlısı yada bakımsızı vardır bu yüzden çöplükleri (hurdalık) sıkça gezer işime yarayacakları alırım, benim işime yaramayanlar , eğer bir dostuma yarıyorsa yine alırım, benim dostuma yaramayıp belki birilerine yarayacak bir şey bulursam yine alırım ve bu güne dek değerlendirdiklerimi anlatmaya kalksam sanırım genişçe bir arşiv ve buna yer ayırmak gerekli , bu bisiklet hikayeside böyle gelişti zaten :) gözümün önünde benim çocukluğumda hayalini bile kuramayacağım bisikletleri çatır çatır pres ve kesme makinasında ezip kesiyorlardı yetiştiğimi aldım ellerinden ama niceleri gitti :)


konu dışına çıktım lakin değerlendirmek adına bir kaç resim eklemek isterim eski diye bir şey yoktur , bakımlı bakımsız makina vardır derken bunu resimlerle perçinlemiş olalım .



http://img213.imageshack.us/img213/6732/img0143lv.jpg (http://img213.imageshack.us/i/img0143lv.jpg/)

bu matkap ile alakalı zamanında konu açmıştım gerekli bakımlarını yaptım ve şu an sağ kolum değerinde bir alettir.




http://img690.imageshack.us/img690/6749/img0144ae.jpg (http://img690.imageshack.us/i/img0144ae.jpg/)


bu jenerotörü yok pahasına denecek bir fiyata almıştım faal durumda çalışıyor lakin uyarım devresi değişecek onunda yaklaşık masrafı 30 lira gibi ama iş görecek .

http://img442.imageshack.us/img442/4200/img0145up.jpg (http://img442.imageshack.us/i/img0145up.jpg/)

en sağ alttaki radyo anfi dışında (bir arkadaşımın hediyesi) 12 5 ve 9 amperlik akü şarj aletleri ve 12 volt 2 amper çıkışlı adaptör tamamen faal durumda ve gayet güzel işlerini yapmaktalar,



http://img16.imageshack.us/img16/1347/img0147ue.jpg (http://img16.imageshack.us/i/img0147ue.jpg/)



http://img593.imageshack.us/img593/4438/img0148mf.jpg (http://img593.imageshack.us/i/img0148mf.jpg/)
buda bir tür spor aleti , sanırım merdiven çıkma çalışma mantığı o yönde sol ayak basma plastiği vardı ama yetişemedim söküp atmışlar bulamadım , bu aletin alt pistonlarını kullanmak için aldım ama işlerivini tam olarak yerine getiriyor sadece bir eksiğini tamamlamak lazım



http://img577.imageshack.us/img577/5459/img0149ek.jpg (http://img577.imageshack.us/i/img0149ek.jpg/)


buda gerekli bakım ve temizliğini yaptığım , ben ve benim gibi kişilerin olmazssa olmazı 18 cm çene açılma kapasitesi , ve tamamı çelik mengene ,gönül rahatlığıyla balyozla girebilirsiniz kendisine , yada şöyle söyleyeyim siz izeltaş büyük boy mengene diye gogıl amcada araştırırsanız fiyatı hakkında bir fikir belirir kafanızda buda çöpten

sanırım eski yoktur bakımsız vardır derken ne demek istediğimi anlatabildim saygılar sevgiler .

djan
14 Mayıs 2013, 11:34
Dostum Kron öneriyorum. İhtiyaclarına göre city tourer 28' var bi bak derim yeşil-beyazı gayet güzel. Hem fiyatı uygun,ince lastik,hafif,kaliteli bir model.

Deli Çerkes
14 Mayıs 2013, 16:11
Bende sizin gibiyim İrfan bey. kahve veya dernek gibi lokallere gitmem, Tv seyretmem . Sosyal çevrem çok kısıtlı. Bende kendimi alet edevata vurdum.Çevrem kırılan dökülen, öeşgale olması bakımından ücretisz tamir ederim. Masraflarını cebimden yaparım.

Bunu sizde yaşıyor olmasınız. Bozuk çalışmayan , bir başkasına göre artık hurda sayılan bir ürünü tamir edip tıkır tıkır çalıştırmak ve karşısına geçip uzun uzun bakmanın zevki tarif edilemez.Hele hele ihtiyacı olan birisine hediye edildiğinde karşınızdakinin mutluluğunu görebilmek bambaşka.Bunun verdiği haz hiç bir şeye benzemez.

Gerçek bir hikaye yazayım.

Çocukken gaz yağı ile çalışan bir sobamız varmış.Yanıp yanmadığını anlaşılabilmesi içinde önünde camdan bir gözlem penceresi. bende çok küçüğüm ve orada ne olduğuna bakmaya çalışırken , sobaya dokunup hep bir yerlerimi yakıyorum.Ellerim yara bere içinde.

Hamamböceğinden çok korkarmışım. Annemde sobanın yanına ölü bir hamamböceği koymuş. Böcekten dolayı sobaya yaklaşamadığım için hiç bir yerim yanmıyor.Abim kardeşimi korkutmayın diye bir gün hamamböceğini alıp balkondan apartmanın arka bahçesine atmış. Böcek yok ya anında sonabın yanındayım ve yine yanık.

Annem inmiş giriş katındaki komşuya. " HAMAMBÖCEĞİMİZ bahçenize düştü alabilirmiyim" demiş. Komşu ayaküstü şok geçiriyor. "HAMAMBÖCEĞİMİZ" mi ? Annem durumu anlatınca komşu hak veriyor ve başlıyorla bahçede ölü hamamböceğini aramaya. Fakat bulamıyorlar.Annem üzüntüden ağlamaya başlayınca komşu kendi hamamböceklerinden !!!! vermeyi teklif ediyor.Komşunun evinde başlıyorlar hamamböceği avına.Annem öyle bir anlatırki bu olayı, afrikada arslan safrisine çıkan birisi bile böyle betimleyemez.Neyse daha ufak bir hamamböceği bulmuşlar.Küçük ama böcek böcektir. Hiç yoktan iyidir. Vurup , Bir kibrit kutusuna koyup getiriyor sobanın önüne.Eyvah ki ne eyvah yine böcek ve ben sobadan uzak duruyorum.

Kıymetini bilene bir hamamböceği bile kıymetlidir.Yeterki nerde kullanacağını bilesin.

Ellerin dert görmesin İrfan kardeşim.