PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Işıklı, Alarmlı Topcase Tablası Bağlantı



MeTaL
03 Mayıs 2013, 22:40
Arkadaşlar link' deki topcase i aldım.

http://www.feyizoglu.com/48-Lt-Topcase-Mat-Kumandali-Alarmli-Ledli-_46884.html#0

Şimdi bu topcase ile gelen tablasını bağlamam gerekiyor. Motosiklet Kymco Xciting 250.i. Koltuğu falan sökmem gerekiyor aküye alttan erişebilmek için ve tablayı koyacağım kısıma yakın bir aküsü var. + / - bağlamak problem olmaz sanıyorum ki ama fren için ekstra bir kablo daha var. Beni meraklandıran şey bu fren kablosunu nereden bulacağım? Direk stop lambasına giden kabloyu sıyırıp oralara biryere bağlasam olur mu bu fren için konan kabloyu?

Şema ile yardımcı olabilme imkanınız varsa süper olur. Şemayıda geçtim, şimdi dediğim gibi mi bağlantı yapayım yoksa koltup falan sökmeden bağlantı için bir yol var mı bildiğiniz? ...

Teo23
03 Mayıs 2013, 23:06
Bağlayacağın kabloyu, stop farın içine uzatıyorsun ve orada stop fara elektrik veren soket var, onu çıkarıp ona bağlayıp takıyorsun. Kabloları hiç sıyırma bence, başına iş alırsın sonra... ;) Ben dediğim gibi yaptım 8 ay sorunsuz kullandım

MeTaL
03 Mayıs 2013, 23:09
Bağlayacağın kabloyu, stop farın içine uzatıyorsun ve orada stop fara elektrik veren soket var, onu çıkarıp ona bağlayıp takıyorsun. Kabloları hiç sıyırma bence, başına iş alırsın sonra... ;) Ben dediğim gibi yaptım 8 ay sorunsuz kullandım

Teşekkürler, öyle bir yazmışsınız ki 8. ay' dan sonra birşey mi oldu? Hayır olduysa ben öyle yapmayım : ))) ...

Arda_Karaca
03 Mayıs 2013, 23:17
Ben CBF 150'ye bu çantadan takarken stop lambasına giden kabloyu sıyırıp bağlamıştım. Bir buçuk sene kullandım motosikleti bir sıkıntı olmadı.

Teo23
03 Mayıs 2013, 23:21
Şu anda şarj problemi yaşamaktayım da ondan öyle yazdım ama sorunun o bağlantı yüzünden olduğunu zannetmiyorum... ;) Dediğim gibi yaparsan göreceksin en temiz bağlantı yöntemi

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

@Arda: Genelde sıyırma işlemi sırasında mevcut kablo zedelenebiliyor ve ileride sorun yapabiliyor, pensenin ve ya elin ayarı kaçabilir ne de olsa... :wiinkk:

MeTaL
03 Mayıs 2013, 23:37
Şu anda şarj problemi yaşamaktayım da ondan öyle yazdım ama sorunun o bağlantı yüzünden olduğunu zannetmiyorum... ;) Dediğim gibi yaparsan göreceksin en temiz bağlantı yöntemi

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

@Arda: Genelde sıyırma işlemi sırasında mevcut kablo zedelenebiliyor ve ileride sorun yapabiliyor, pensenin ve ya elin ayarı kaçabilir ne de olsa... :wiinkk:

Bundan 2 - 3 sene kadar önce benim ufak scooter da böyle bir şarj problemi vardı.

Alternatör, şarj dinamosu, 2-3 kere akü değiştirdim 1-2 hafta içerisinde ama problem çözülmemişti. Gündüz full şarj ettiriyordum aküyü (orjinal Yuasa akü), akşama marş basmayacak kadar bitiyordu akü. Motosikletin tüm değerleri normal görünüyor, aküyü şarj etmesi için gerekli tüm değerleri veriyordu motosiklet. Servisi bir türlü problemi bulamadı. Son olarak aklıma motosikleti ilk aldığımda taktırdığım ve sonra bozulan alarm geldi (2005 de taktırmıştım). Ustaya "acaba bunun bir zararı olabilir mi?" diye sordum. Alarmı bağlayanda aynı ustaydı zaten, servisin sahibi. "Problem olmaz ama alarmın beynini sökelim bakalım" dedi ve alarmı komple söktürdüm. Zaten ya 1 ya 2 kere kullanmışımdır alarmıda. Ota, bo... öttüğü için hiç açmıyordum. Neyse alarm söküldü benim problemler bitti, akü normale döndü.

Belki sizde de benzeri bir problem, alarm vardır diye söylemek istedim. Belki bir yardımı olur ...

Teo23
03 Mayıs 2013, 23:40
;) Yok yok alarm takılacak kadar bir motor değil ne de olsa... ;) Yakınlarda marş motorunu bağlamıştım çalışıyordu ama ondan sonra şarj problemi oluştu. Bütün yaptığım bağlantıları iptal etmeme rağmen sorun düzelmedi. Yağmurda 4 saat açıkta kalmıştı motor. Ondan sonra şarj problemim oldu. Muhtemelen kontakta kısa devre var. Kısa devreyi bulursam sorunum çözülecek

MeTaL
03 Mayıs 2013, 23:45
;) Yok yok alarm takılacak kadar bir motor değil ne de olsa... ;) Yakınlarda marş motorunu bağlamıştım çalışıyordu ama ondan sonra şarj problemi oluştu. Bütün yaptığım bağlantıları iptal etmeme rağmen sorun düzelmedi. Yağmurda 4 saat açıkta kalmıştı motor. Ondan sonra şarj problemim oldu. Muhtemelen kontakta kısa devre var. Kısa devreyi bulursam sorunum çözülecek

Bakma bizimkide alarm taktıralacak motor değil (miş) ama sıfır galeriden çıkartınca, bir heves full + full olsun isteği taktırmıştım işte : ). Aradan 8 / 9 sene geçti, artık o istekte kalmadı içimde ama her seferinde motoru stop et, hanıma anahtarı ver, topcase' i açsın, kapatsın (ki bazen kapatamaz yolda tak tak tak ses gelir), stresten kurtulmak adına böyle birşey alalım dedik. Bendeki bahtsız bedevi şansından olsa gerek gelen topcase kırık çıktı ama nispeten inceleme fırsatım oldu. Yenisini gönderecek firma o gelene kadar ben kafamda bir şema oluşturayım dedim : ) ...

Teo23
04 Mayıs 2013, 00:30
O yüzden diyorum ya aman kabloları sıyırma... ;) Bak şarj problemi yüzünden motordan soğumuştum resmen. Farların sinyalin kornan çalışıyorsa elektriği pek ellememek lazım valla elinde patlıyor hele biraz da böyle eski motorsa ayvayı yedin. El marşı çalışsın dedik bir aydır tadım tuzum kalmadı