PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şarj Problemi



Teo23
30 Nisan 2013, 22:48
Merhabalar herkese. Sorunum yaklaşık yirmi gün önce oluştu. Ama yaklaşık 2 aydır motorun şarj edişinde bir azalma vardı. Yirmi gün önce şarjı tamamen kesti. Denemek için konjektörü söktüm, ama motorum aküsüz de çalışabildiği için, bu şekilde de çalışıyor. Konjektörü takıp bir süre gaz verince, konjektörün hafiften ısınmış olduğunu gözlemledim. Yani sağlam gibi gözüküyor. Ama aküye şarj hiç ulaşmıyor. Konjektörün orjinalini Ankara'da bulamıyorum. Motor MZ ve Honda Titan kırması birşey. Konjektorde beş kablo mevcut. Bunların neler olduğunu yazabilecek varsa süper olur... (+ giriş ve çıkış iki kablo eder ama diğerleri neler acaba?) Statörde bir sorun olsa motor hiç çalışmazdı, bujiyi denerken gayet sağlam bir şekilde çarpıldım... :) Statörden bujiye ve aküye olmak üzere 2 tane + uç çıkıyor olabilir mi? Fikir, tavsiye ve ya yorumlarınızı beklerim...

ferhatkars
30 Nisan 2013, 23:17
statörden 3 kablo cıkar ve konjektöre girer...hepsi de elektiriktir...
3 aynı renkli kablodan ac elektirik konjektöre girer, + ve - dc elektrik olarak aküye gider...
konjektöre 3 girer 2 çıkar yani...
sen konjektörü aradan cıkart ve 3 aynı renkli kabloya tek tek bak bakalım... elektirik var mı yok mu...
varsa herhangi bir 5 kablolu konjektör al ve tak motoruna...tamamdır... ama o 3 kablonun birisinde bile elektirik yok ise o zaman statör yanmış olabilir..her ihtimale karşı 3 kabloyu statöre gelene kadar takip et ve kesik kopuk yanık vs yoksa mecburen yeni statör alacaksın...

Mengu16
30 Nisan 2013, 23:29
Farlar yanıyo mu nasıl yanıyo bi onu söyleyin. Farlar düzgün yanıyosa, motoru bağırtınca ampüller patlamıyosa regülatörde sorun yoktur.

roadmaster
30 Nisan 2013, 23:57
ölçümlerini yap eğer sıkıntı konjoktörde ise bana özelden dönüş yap

Teo23
01 Mayıs 2013, 00:49
@ferhatkars: Deneme ampülü lehimleyim de bu gece, yarın tatil nasılsa... :) Tarifinle bir ölçeyim bakalım, ne kadar kablo var ya çorba gibi oldu kafa... :P

@Mengü16: Akü komple bitikti, o yüzden farları deneme fırsatım oldu. Farlara gelen elektrik sıfır... :( Önceden aküsüzken önümü aydınlatırdı. Şu an yedek bir akü buldum onu deniyorum bakalım kaç günde bitecek?? Sadece akşamları bir saat uzun far, sinyaller ve arada korna kullanıyorum. Sorun konjektör (regülatör?) gibi duruyor galiba??

@Roadmaster: ;) sorunu tespit edeyim mutlaka döneceğim teşekkürler

Teo23
03 Mayıs 2013, 22:59
Evet arkadaşlar, yorumlar ve destekler için çok teşekkürler. Tahmin edileceği üzere kendim bu işle başa çıkamadım ve ustaya gittim. O da başedemedi, hatta çırak ve benim yardımlarımıza rağmen tam 4 saat uğraştık. Statörü değiştik. Sorunun onda olmadığı ortaya çıktı, usta hiç bozuntuya vermedi ama mecbur ses etmedik artık. Konjektöre de bi 30 tl vermem umarım diye düşünürken usta aküye motor çalışırken bi iki kısa devre yaptırdı ve kısa bir süre için güzel şarj etmeye başladı. Yine şarj kesince kabloları kurcalamaya başladık ve sorunun büyük ihtimal kontaktaki bir kısa devreden kaynaklı olduğunu tespit ettik. Şu an sadece uzun farım çalışıyor, sinyal korna hepsini iptal ettik ama çok güzel şarj etmekte. Kornaya sinyallere elektrik verdiğimiz anda şarjdan kesmekte ve aküyü bitirmekte. En kısa zamanda kısadevrenin kaynağını bulup bu sorundan kurtulmayı umuyorum. 50 lira masrafım oldu ama yedek bir statöre ve güzel bir tecrübeye sahip oldum. Motorumun Honda Titan değil Honda CGL 125 olduğunu da böylece öğrenmiş oldum, statör ve konjektörün kablo renkleri bile aynı.

Samet Ağır
03 Mayıs 2013, 23:22
iyide titan ile cgl 125 arasında görüntü anlamında dağlar fark var...
ha motor aksamında bazı parçaları aynıdır orası ayrı...

Teo23
03 Mayıs 2013, 23:29
Valla Samet hocam şimdi şekil olarak soldan Titan 125 s, sağ taraftan Kymco 125, elektrik parçaları da CGL 125 :P Piston ve segmanı Titana göre almıştım. Markaya bakınca MZ ama motor bloğunda Kanuni yazıyor... Durumlar böyle yani...

Samet Ağır
03 Mayıs 2013, 23:39
hay allah iyiliğini versin..öyle desene.:P

bende de vardı 97 sportstar modeli.
kanuni onları ilk getirdiğinde motorunda hardfort yazıyordu,sonradan kanuniye çevirdiler yazısınıda..

bende motora (honda da arkadaşım olduğundan) titan silindir,piston segmanı olduğu gibi takmıştım o zamanlar...titanların mekanik parçaları birebir aynı idi...
ama yüksek süratlerde yarım saat kullandıktan sonra motordan inince yarım saat el ve ayak uyuşması geçmiyordu..dokunduğum her yerden cıızzz sesleri geliyordu sanki...:pr:

Teo23
03 Mayıs 2013, 23:49
Hah işte tam da o model.. ;) Evet motor Hartford, Taiwan malı. Sağlammış ama yaa. Ne kadar yükleniyorum motora inamazsınız. Yüksek süratteki titreşim, taktığım sahte Keihin karbüratör ile hemen hemen kesildi, öncesinde son gazlarda inanılmaz yoruyordu, şu anda çok çok hafif. Sabahları eldivenle kullanınca hiç hissetmiyorum. Hava ayarı çok etkiliyor, ayrıca benzin tüketimim de 100 km'de 4 lt'den 3 lt'ye indi... Orjinal karbüratörü sanki biraz uygun değilmiş gibime geldi benim.

Mengu16
03 Mayıs 2013, 23:54
Ben de bu 4 zamanlı mz'ye 2005 yılında bikaç kere A2 ehliyet aldığım sürücü kursunun motoru olduğu için binmiştim. Sizde ne zamandır var o motor, Acaba başkentliler sürücü kursunun motoru olabilir mi sizin motor, yani onlardan satın mı aldınız diyorum :)

Samet Ağır
03 Mayıs 2013, 23:59
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-mz-sporstar-301-96897924/detay
benim motor bunun aynısı idi..sadece göstergeleri farklıydı..birde 125 cc 4 zamanlı işte..
ama görüntü mükemmeldi..hala daha o kadar güzeli bence üretilmedi...

Teo23
04 Mayıs 2013, 00:00
Mengü , yok o değildir. Ben bir emekliden aldım o da pideciden almış ama pakette bir ay kadar çalışmış. Oğlu bir süre kullanmış sonra yazdan yaza... 28.000 km'de ben aldım, 39.000'e dayandı bir senede. Geçen sene Mart ayının sonunda almıştım. Gaziantep'te bir tane çok temiz var. 1.600 tl diyor. Biraz birikimim olsa gidip onu da alacağım... :P

Mengu16
04 Mayıs 2013, 00:01
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-mz-sporstar-301-96897924/detay
benim motor bunun aynısı idi..sadece göstergeleri farklıydı..birde 125 cc 4 zamanlı işte..
ama görüntü mükemmeldi..hala daha o kadar güzeli bence üretilmedi...

Ben Teo23'ün motorunu sormuştum ankarada çünkü, benim bindiğim motor da ankaradaydı ve kırmızı renkti teo23'ün profil resmindeki gibi.


Mengü , yok o değildir. Ben bir emekliden aldım o da pideciden almış ama pakette bir ay kadar çalışmış. Oğlu bir süre kullanmış sonra yazdan yaza... 28.000 km'de ben aldım, 39.000'e dayandı bir senede. Geçen sene Mart ayının sonunda almıştım. Gaziantep'te bir tane çok temiz var. 1.600 tl diyor. Biraz birikimim olsa gidip onu da alacağım... :P
Anladım sağolun :)

Teo23
04 Mayıs 2013, 00:06
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-orjinal-fabrikasyon-122223112/detay

Mengu16
04 Mayıs 2013, 15:24
Motorda elektrik sorunlarından daha gıcık bi sorun olamaz heralde, motor ateşlemeyi kesiveriyo öyle bakıyosun işte. Cub motoruma yeni tesisat takmıştım haftalardır test ediyodum, mahallede dolanıyodum. Şöyle bi 2km açılayım dedim motor ateşlemeyi kesti ya.

Teo23
04 Mayıs 2013, 15:42
Evet neredeyse ben de bunu satıp yeni birşeyler bakayım diyordum. Hiç heves bırakmıyor adamda. Bu şarj olayı çıkmasa, sürat de ölçen bi GPS alacaktım ama bu sorundan sonra çakmaklık bağlamaya tırsıyorum

@Samet Ağır: Hakkaten yerli MZ'in ürettiği en ekonomik en sağlam modeli heralde... Sizin depo farklı imiş ama... ;)