Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Yamaha XT660Z Tenere
Carbondioxid
16 Şubat 2018, 14:08
Motosiklet titresim konularini tuhaf buluyordum , evvelden apachi xz250 cross sm sahibi idim (tek silindir) ve bir debriyaj maneti zirildar idi , tenere ise bazi devirlerde depoda bariz titresim hiss ettiriyor , belki mumessibi tourance lastik , hasili cok rahatsiz etmesede hiss ettirmekte , beli klerde km arttikca gecer.
Titreşim sıfıra yakın şuan , tahmin ettiğim gibi rodaj motoru rezonans/lastik rodajı kaynaklı imiş durum anlaşıldı/geçti:cat:
Carbondioxid
20 Şubat 2018, 21:01
Bugün tır konvoyuna takılınca :P gaza yüklendim 5.vites 6000 devir 157 kmh'de kestim , bisürü börtü böcük katlettim ön siperlik ve vizör rezil oldu ,pişmanım.
gorkemteke
20 Şubat 2018, 22:24
Ben orijinal Metzeller Tourance'lar ile 26000 km yaptım ve hiç şikayet etmemiştim. Sonra Anlas Capra R'ye geçtim. Yolda iyiydi ama ilk toprak denemem facia oluyordu. Hazır Karayol Lastik Antalya her ikisini de getirmişken Capra X olanı alsaydım diyorum. Yolun toprağa ya da araziye düşecek ise ve asfaltta çok zorlamıyorum dersen Anlas Capra X öneririm. Bir sonraki lastik değişiminde bende mutlaka bu lastiğe geçeceğim.
michelin sırac modeli nasıl kullanan var mı acaba fazla araziye suan girmiyorum ama girmeyi düşünüyorum ilerde sizce sıraclar nasıl acaba bu benim ilk büyük motorum
bende siraç var toz toprak asfalt güzel ama iş çamur gevşek zemin e gelince iyi değil
güzel lastik viraj da yağmurda kayma atma yok
ben şimdi anlas capra x alacağım birazda dişli lastik deneyeyim
jimi_hendrix
21 Şubat 2018, 21:33
Bugün tır konvoyuna takılınca :P gaza yüklendim 5.vites 6000 devir 157 kmh'de kestim , bisürü börtü böcük katlettim ön siperlik ve vizör rezil oldu ,pişmanım.
carbon emmi hani cg aldıydınız kapışacaktık benim cıbır ile?
Carbondioxid
21 Şubat 2018, 21:43
carbon emmi hani cg aldıydınız kapışacaktık benim cıbır ile?
Cg'nin ta kendisi bu zaten , tartartar sesi bile aynı tek silindir Cg :cat:
janberk
24 Şubat 2018, 00:17
Tar tar demisken,gaz kapattigimda egzoz patlamasi nedir arkadaş,hele birde az bi motor frenine biniyorsa,yok mu bunun hal caresi?
Birde deveyi tek egzoz yapmak istiyorum,amaç gürültüsüz hafiflik.koltuk altindaki kulçeden kurtulsam,egzozun tekini kesip atsam,birini direk baglasam,arada bir yerede ev üretimi susturucu sıkılasam, bu isin sonu nereye varir?Sormak istedigim şey,kurguda tamam da stabil hava akışını darlamadan,tek boruya düsmenin teknik yolları...
Ya da piyasadan x bi tek egzoz aldik,tnrye taktik,borularida vur kır uydurduk kelepceler vs hallettik.Neden olmaz?
Carbondioxid
25 Şubat 2018, 02:36
Tar tar demisken,gaz kapattigimda egzoz patlamasi nedir arkadaş,hele birde az bi motor frenine biniyorsa,yok mu bunun hal caresi?
Birde deveyi tek egzoz yapmak istiyorum,amaç gürültüsüz hafiflik.koltuk altindaki kulçeden kurtulsam,egzozun tekini kesip atsam,birini direk baglasam,arada bir yerede ev üretimi susturucu sıkılasam, bu isin sonu nereye varir?Sormak istedigim şey,kurguda tamam da stabil hava akışını darlamadan,tek boruya düsmenin teknik yolları...
Ya da piyasadan x bi tek egzoz aldik,tnrye taktik,borularida vur kır uydurduk kelepceler vs hallettik.Neden olmaz?
Motoru aldınızmı? aldı iseniz kasasız belasız kullanın.
Sorunuza gelir isek , şu egzoz için senelerdir araştırma yaptım , hatta tenereyi almadan seneler evvelinden , sonuç :garantisi sona ermiş modellerde kullanıcı riske girip kesip biçip modifiyeler yapıyor(nispeten alım gücü yüksek yerlerde) , dolayısı ile "gözden cıkartma" deyimi ile rahat hareket edebiliyorlar.
Tenere için sesi "daha'da kısmak" sıhhatli değil , teke düşürenler var ancak ses benzer eşikte hatta daha yüksek , malesef bu şekilde kullanmaya "şimdilik" devam edeceğiz , aksini pek düşünmeyin öyle bir piston varki çorba tası ebadında o aktif iken içerde ateşten kasırgalar/tufanlar oluyor , çıkan hengameyi ancak çift çıkış borusu ile atabiliyor bu hayvan , yani dokunmayın.
Carbondioxid
28 Şubat 2018, 20:02
Lastiğiniz tourance ise , ve yeni yağmur yağmış tozlu/ova asfaltında dönüş yapmaya niyetli iseniz , ve deponuz tam dolu ise amann dikkat edin , azdaha yeri öpüyor idim , şükür düşmedim/devrilmedim , uyarmak için yazayım dedim.
janberk
01 Mart 2018, 17:44
Gecmisler olsun,devenin o boynu altina dogru yigilmasi en dertli noktasi.Alışıyorsun,sonra bi benzin aliyorsun,ana bi bakmisin motor baska telden caliyor.Bir iki derken yine alisiyorsun:)Tabi zemin lastik ayri bi film.Yagmur demisken,yolda denk geldi yarim saat kadar yagmura girdim ciktim,durdugumda sadece pacalarim islakti.Yolda kurudum haberim mi olmadi,yoksa bu tenere surerken sabisini islat miyor mu tam karar veremedim.Bendeki cam da uzun,rüzgarla beraber damlalarida yariyor galiba,onunda etkisiyle bu motorun sevecegim bi tarafini daha kesfettim:)[COLOR="Silver"]
tuttacromata
04 Mart 2018, 12:40
https://www.youtube.com/channel/UC_er6k2sXSF3XkheO3J1W4Q linkteki abiyi takip edin xt660z konusunda sorunlara çözümler buluyor bakımları nasıl yapılacağını gösteriyor. Yeriniz de müsaitse ustaya bile gerek kalmaz Vaclav Abi sayesinde.
Carbondioxid
04 Mart 2018, 16:59
https://www.youtube.com/channel/UC_er6k2sXSF3XkheO3J1W4Q linkteki abiyi takip edin xt660z konusunda sorunlara çözümler buluyor bakımları nasıl yapılacağını gösteriyor. Yeriniz de müsaitse ustaya bile gerek kalmaz Vaclav Abi sayesinde.
Aynen , bakım kullanıma yönelik güzel video serisi var , tarzanca ingiliçcem anlamak için yeterli oluyor benim için , tabii tüm bunlar için garantinin sonlanmasını beklemek iyi olur.
janberk
04 Mart 2018, 17:39
1 senedir falan Vaclav abiyle yazismaktayiz zaten,kendisi bir suredir uluslararasi bir motorsiklet dayanisma grubu isiyle ugrastigindan eskisi kadar zaman ayiramiyor bu islere.Bi tenere külliyati da ben cikaracam az kaldi:)
Tekpiston
09 Mart 2018, 20:54
Hayırlı günler herkese.
2015 XT660Z kullanmaktayım, 17.500 km oldu, yaklaşık 20.000 de yağımı ve filtremi değiştireceğim. Serviste en son 11.200 de 15-50 Yamalube (Sentetik) konuldu, fena değil, memnun kaldım aslında ancak Motul 7100 (15-50) düşünüyorum, tecrübesi olan var mı, uygun mudur?
Bir diğer sorum, büyük boy ön Cam (Givi D443ST) tavsiye eder misiniz?
https://www.feyizoglu.com/XT-660-Z-Tenere-08-11-Ruzgar-Siperligi_45696.html
Selamlar, sevgiler...
janberk
09 Mart 2018, 22:44
Uzun cam "budur" dedirten birsey,stabil ekonomik hizlarda acayip rahat edeceksin.Yağmurda islanmadigimi fark ettim geçen gün:)Yağ zaten motulun dibi,15w50 'ye gerek var mi sen silirsin.Bence 10w40 motorsikletten keyif alacagin butün hava kosullarini kapsar.Tercihtir, 4 mevsim gececegin bi seyehate cikmayacksan fazla para ödemeye gerek yok
altı.altmış
15 Mart 2018, 23:03
Selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım öncelikle merhaba. Benim bir sorum olacak. XT660Z tenere sahibiyim ve arka dişliyi küçültüp düşük devirde daha hızlı gitmek istiyorum. Daha önceden deneyen veya bir önerisi olan var mı?
Carbondioxid
16 Mart 2018, 06:20
Selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım öncelikle merhaba. Benim bir sorum olacak. XT660Z tenere sahibiyim ve arka dişliyi küçültüp düşük devirde daha hızlı gitmek istiyorum. Daha önceden deneyen veya bir önerisi olan var mı?
::hosgeldi:bestmt:Benimde merak ettiğim durumdur:cat:
Yarmagül 4000'de beşbin bakım için neler yapılacak, ve iridium buji kullananlar varmı? var'ise hangi model/marka/kod , ve hava filitresi kağıt/türevi geçen gün açıp baktım tertemiz henüz , fakat ova kenarı ve yazın başımı ağrıtacak(yoğun tozlu hava) , bundan dolayı sünger ve yıkanabilir hava filtresi bulmam "şart" tecrübeleriniz marka/model ve nereden temin ettiğiniz bilgileriniz gerek , yazarsanız sevinirim.
altı.altmış
17 Mart 2018, 02:04
5000km de bakıma ihtiyaç yoktur. İridyum buji işide 0,7mm-0,8mm tırnak aralıklı her iridyum buji olur ben ngk kullanıyorum. Hava filtresini orjinal kullanmanı tavsiye ederim bilmediğin filtreler hava-yakıt karışımındaki hava oranını etkileyebir. orjinal hava filtresine iç kısmından dış kısmına doğru kompresörlü hava vurursan kısmi temizlik yaparsın en azından iri toz tanelerini uzaklaştırır.
janberk
17 Mart 2018, 03:16
Buji demisken,kutusundan yeni cikmis bujiyi hic kontrol eden oldu mu,eleman acip takiyor,fabrikadan ayarli mi geliyor,yoksa sentil cakisiyla elden gecmek gerekir mi acaba?elimde caki yok ama sanki elimdeki ngk nin arasi istenen olculerden fazla gibi...
Carbondioxid
17 Mart 2018, 03:38
5000km de bakıma ihtiyaç yoktur. İridyum buji işide 0,7mm-0,8mm tırnak aralıklı her iridyum buji olur ben ngk kullanıyorum. Hava filtresini orjinal kullanmanı tavsiye ederim bilmediğin filtreler hava-yakıt karışımındaki hava oranını etkileyebir. orjinal hava filtresine iç kısmından dış kısmına doğru kompresörlü hava vurursan kısmi temizlik yaparsın en azından iri toz tanelerini uzaklaştırır.
İyi'de hava yakıt işini otomatik yapmıyormu injeksion? , sizin motor kaç km'de? aldığımda ve servislere sorduğumda ilk 1000 sonra 5000 var denildi , garantiyi bozmamak adına yinede 5000'e götüreceğim.
altı.altmış
17 Mart 2018, 18:04
enjeksiyon otomatik yapmaz. Fabrikadan bu oran ayarlı gelir. Motorun garantiden çıkmaz kitapçıkta her 10.000km de bakım yazıyor , tenere gibi motoru 5.000km de bakıma götürmek gereksiz bence
otopsici
18 Mart 2018, 16:13
millet bu motosikletin orjinalde kaç amperlik aküsü var?
6.5 amperlik aküyü full şarj ediyorum, çalıştırmadan 3. günde marş basmıyor
Carbondioxid
18 Mart 2018, 18:13
millet bu motosikletin orjinalde kaç amperlik aküsü var?
6.5 amperlik aküyü full şarj ediyorum, çalıştırmadan 3. günde marş basmıyor
2016 Abs'siz modelde , "Yuasa GT9B-4 , 12v , 8 amper" kullaniyor kitapçıkta ve seleyi kaldırıp az evvel baktim sizin için ,konuda daha evvelde yazili idi sanirim , akulerin Cca degeri önemli , 130 Cca'ya sahip yuasanin bu modeli .
otopsici
19 Mart 2018, 06:08
2016 Abs'siz modelde , "Yuasa GT9B-4 , 12v , 8 amper" kullaniyor kitapçıkta ve seleyi kaldırıp az evvel baktim sizin için ,konuda daha evvelde yazili idi sanirim , akulerin Cca degeri önemli , 130 Cca'ya sahip yuasanin bu modeli .
bu Cca değeri nedir bilmiyorum inan ki fakat bundan önceki akü yuasa 9 amper di ve 5 aylık aküydü
Carbondioxid
19 Mart 2018, 08:48
bu Cca değeri nedir bilmiyorum inan ki fakat bundan önceki akü yuasa 9 amper di ve 5 aylık aküydü
Bu konunun 8. sayfasına bakın , "Emrem" nikli forumdaş konu hakkında yazmış bayaa , evvelki akünüz yuasa olabilir ancak değerleri ne idi , motorunuzda alarm kit vb ek donanım var ise , yahut kontağı kapayınca "park" konumunda unutursanız , fark etmeden bende iki defa oldu idi , farlar park yak8p sagsol ve flasör anahtar olmasada açık kalabiliyor.
Bildiklerim bunlar.
hakohako
04 Nisan 2018, 10:52
Merhaba arkadaşlar,
2013 model 24500 km’de Tenere alarak aranıza katıldım. Bu benim 3. motorum, hayalimdeki motor da buydu. Biraz geç başladık 40’ında, Cbf-150 ve MT-25 derken başladıktan 9 ay / 7000 km sonra Tenere’me kavuştum.
Alet şu anda ağır bakımda, ekspertiz sonrası noter işi biter bitmez bakıma soktum. Değişecek çok şey var, disli set, lastik vs. (Fiyatı da ona göre uygundu)
Sorularım olacaktı:
1) Servis lastiğe çok fazla fiyat çekti. Motolastik.com’dan alacağım. Daha önce şambriyelli lastik kullanmadım. Hangi marka-model önerirsiniz?
2) En önemlisi şu, sinyal düğmesi düşmüş. Keskin demir parçasından sinyal veriliyor. Eldivene zarar verebilir. Serviste yokmuş. Bu küçücük parçayı nereden bulabilirim? N11’de falan 1 liraya başka markaların var ama Tenere için bulamadım.
3) Alette alçaltma kiti takılı. Benim boy 193 kilo 125. Neyse ki orijinal kit de duruyormuş. Servis yine de orijinal kiti takamazsa ya da 2 önceki sahibinden kalan bu orijinal kitte eksiklik varsa, ben nasıl bunu orijinal haline çevirtebilirim?
4) Önceki tubeless lastikli motorlarda çantamda taşıdığım köpük ve lastik tamir kitleri artık boşa mı çıktı? Lastik patlarsa ve ıssızdaysak nasıl bir çözüm buluyoruz?
Başka her türlü aksesuar ve kullanım tüyolarınıza açığım.
Herkese iyi günler.
Machair
04 Nisan 2018, 12:46
Merhaba arkadaşlar,
2013 model 24500 km’de Tenere alarak aranıza katıldım. Bu benim 3. motorum, hayalimdeki motor da buydu. Biraz geç başladık 40’ında, Cbf-150 ve MT-25 derken başladıktan 9 ay / 7000 km sonra Tenere’me kavuştum.
Alet şu anda ağır bakımda, ekspertiz sonrası noter işi biter bitmez bakıma soktum. Değişecek çok şey var, disli set, lastik vs. (Fiyatı da ona göre uygundu)
Sorularım olacaktı:
1) Servis lastiğe çok fazla fiyat çekti. Motolastik.com’dan alacağım. Daha önce şambriyelli lastik kullanmadım. Hangi marka-model önerirsiniz?
2) En önemlisi şu, sinyal düğmesi düşmüş. Keskin demir parçasından sinyal veriliyor. Eldivene zarar verebilir. Serviste yokmuş. Bu küçücük parçayı nereden bulabilirim? N11’de falan 1 liraya başka markaların var ama Tenere için bulamadım.
3) Alette alçaltma kiti takılı. Benim boy 193 kilo 125. Neyse ki orijinal kit de duruyormuş. Servis yine de orijinal kiti takamazsa ya da 2 önceki sahibinden kalan bu orijinal kitte eksiklik varsa, ben nasıl bunu orijinal haline çevirtebilirim?
4) Önceki tubeless lastikli motorlarda çantamda taşıdığım köpük ve lastik tamir kitleri artık boşa mı çıktı? Lastik patlarsa ve ıssızdaysak nasıl bir çözüm buluyoruz?
Başka her türlü aksesuar ve kullanım tüyolarınıza açığım.
Herkese iyi günler.
1) Serviste pahalıya gelir. Ayrıca onlarda lastik sökme-takma olabilir ama balans olmayabiliyor. Motolastik iyidir. Tahminimce Heidenau K60 önerirler. Son fiyatları kontrol etmedim ama % 50-50 (asfalt-arazi) olan lastik bu. Ben Antalya Karayol Lastik'de Anlas Capra R taktırdım. Bu da söylendiğine göre % 70-30 ya da %80-20. Lastikten memnunum ama açıkçası kendi sürüşüm için memnun kalmadım. Keşke Anlas Capra X alsaydım diyorum. Bu da % 30-70 bir lastik. Markadan ziyade sürüş stilinizi mantıksal olarak belirlemeniz daha doğru olacaktır.
2) ABS ya PC malzemeden bir tane plastik parça bulun. Kauçuk ya da PE bile olabilir. O demir için bıçakla bir yarık açın sıkı olacak şekilde. İçine yapıştırıcı yedirip o demiri plastiğe saplayın. Orijinal olanın da orijinal olması dışında işlevsel olarak bir farkı yok.
3) Benim boy 184 kilo 85 ama bendeki ABSsiz yüksek olan model. Sizdeki hangisi yazmamışsınız. Arada 3 cm fark var. Boşa çıkacak alçaltma parçasına talip olabilirim. Ama kaç cm alçaltma yaptığı önemli. Parçayı aslında söküp takmak kolay. Gerekli aletler ve yardım ile siz bile yapabilirsiniz. Servisin yapamıyorum demesi, bilmemesi ya da yapmak istememesi olarak yorumlanmalı. Kit dediğiniz şey zaten 2 adet demir o sebeple eksik parça diye bir şey olmamalı.
4) Köpük ve lastik tamir kitlerini ya hediye edin ya da yine bir tubeless lastik denk gelir diye kenarda saklayın. Şu anda onlar boşa çıktı. Lastik patlarsa diye yanınızda kısa levye, yama veya iç lastik, pompa taşıyacaksınız. Tabi lastiği sökmek için 10, 12 ve 22 anahtar dahil. Yalnız uyarayım. Lastik sökülüyor ama o janta geri takmak işkence haberiniz olsun. Başıma geldi biliyorum.
5) Tenere ile ilgili tüyo. Alet titreşimden ötürü kesinlikle aksesuar sevmiyor. Genelde kırıyor, vidaları gevşetiyor ya da aşındırıyor. Uzun, sallanacak, gevşek malzeme ya da aksesuar bağlamayın.
hakohako
04 Nisan 2018, 13:15
1) Serviste pahalıya gelir. Ayrıca onlarda lastik sökme-takma olabilir ama balans olmayabiliyor. Motolastik iyidir. Tahminimce Heidenau K60 önerirler. Son fiyatları kontrol etmedim ama % 50-50 (asfalt-arazi) olan lastik bu. Ben Antalya Karayol Lastik'de Anlas Capra R taktırdım. Bu da söylendiğine göre % 70-30 ya da %80-20. Lastikten memnunum ama açıkçası kendi sürüşüm için memnun kalmadım. Keşke Anlas Capra X alsaydım diyorum. Bu da % 30-70 bir lastik. Markadan ziyade sürüş stilinizi mantıksal olarak belirlemeniz daha doğru olacaktır.
2) ABS ya PC malzemeden bir tane plastik parça bulun. Kauçuk ya da PE bile olabilir. O demir için bıçakla bir yarık açın sıkı olacak şekilde. İçine yapıştırıcı yedirip o demiri plastiğe saplayın. Orijinal olanın da orijinal olması dışında işlevsel olarak bir farkı yok.
3) Benim boy 184 kilo 85 ama bendeki ABSsiz yüksek olan model. Sizdeki hangisi yazmamışsınız. Arada 3 cm fark var. Boşa çıkacak alçaltma parçasına talip olabilirim. Ama kaç cm alçaltma yaptığı önemli. Parçayı aslında söküp takmak kolay. Gerekli aletler ve yardım ile siz bile yapabilirsiniz. Servisin yapamıyorum demesi, bilmemesi ya da yapmak istememesi olarak yorumlanmalı. Kit dediğiniz şey zaten 2 adet demir o sebeple eksik parça diye bir şey olmamalı.
4) Köpük ve lastik tamir kitlerini ya hediye edin ya da yine bir tubeless lastik denk gelir diye kenarda saklayın. Şu anda onlar boşa çıktı. Lastik patlarsa diye yanınızda kısa levye, yama veya iç lastik, pompa taşıyacaksınız. Tabi lastiği sökmek için 10, 12 ve 22 anahtar dahil. Yalnız uyarayım. Lastik sökülüyor ama o janta geri takmak işkence haberiniz olsun. Başıma geldi biliyorum.
5) Tenere ile ilgili tüyo. Alet titreşimden ötürü kesinlikle aksesuar sevmiyor. Genelde kırıyor, vidaları gevşetiyor ya da aşındırıyor. Uzun, sallanacak, gevşek malzeme ya da aksesuar bağlamayın.
Ben sadece asfaltta kullanacağım, araziye hiç girmeyeceğim. Motolastik.com'u arayınca yönlendiriyorlar, o şekilde yaparım.
Alçaltma kiti için ise, serviste onu kaldırınca yerine orijinal parçaların takılması lazım dedi. Orijinalleri duruyor ama 2 önceki sahibi paketlemiş koymuş, içinde eksik gedik var mı bilemiyoruz. Alçaltma kiti 2 cm'miş. Çıkarttırıp eski haline getirtebilirsem size veririm, 1 haftaya belli olur durumu.
Carbondioxid
07 Nisan 2018, 01:08
5000 bakım yapıldı yarmagüle , yağ(15-50 yamalub fulls..) yağ filitresi değişimi , hava filitresi kontrol ve hava ile temizliği , bujiyi kontrol(şahane sıhhattede çıktı) , injeksiyon ve hata/arıza fonksiyon kontrol, lastik basınç kontrol , radyatör sıvı kontrol(antifriz az eksikmiş tamamlandı) , fren balataları temizlik ve kontrol.. 350 bayıldım mutluyum:queen:
bi yağ değişimi 350 ha eyvah 150 tl boşa gitmiş :)
bu makinanın garantilik arızası çıkmaz :P
hakohako
16 Nisan 2018, 10:29
Merhaba arkadaşlar,
Bu sayfada 2. el Yamaha Tenere 660 alacağımı söylemiştim 10 gün serviste ağır bakımı yapıldı. Dişli seti, debriyaj teli ve maneti, ayak fren pedalı, sinyal vs değişti. Servis lastiğe fazla fiyat verdiği için motolastik.com’dan lastik sipariş vermiştim, servisten alıp İstinye’ye lastik taktırmaya gittim. Lastikçiden dönerken İstinye bayırında debriyaj bitti ve yolda kaldım. 170 TL çekici parası verip servise geri götürdüm.
Ekspertiz ve bakım yapan servisin debriyajın bitmek üzere olduğunu anlamamasını geçtim, bu debriyaj seti için 600 TL parça fiyatı ve 25 gün bekleme süresi çıktı.
Servise getirince sökmeden bakmadan hemen debriyaj seti değişecek, ücreti bu bekleme süresi de 25 gün dediler. Bunu hemen nasıl anlıyorlar? Söküp bakıp sonra bakmak gerekmiyor mu?
İstanbul’daki tüm yetkili Yamaha servislerini aradım. Değişecek parçalar balatalar (7 tane), sac ve yaylar dediler. Bazı servislerde balatalar, bazı servislerde yaylar var. Fakat sac hiçbir serviste yok, Japonya’dan gelecekmiş. Tenere’nin debriyaj setini bitiren ilk kişi ben miyim? Neden ellerinde stok bulunmuyor. EBC gibi markalara yönelmeli miyim? Tam olarak neyi sipariş vereceğimi de bilemiyorum.
Bu konuda tecrübeli Tenere kardeşlerimden yardım bekliyorum. Herkese şimdiden teşekkür ederim.
Carbondioxid
16 Nisan 2018, 22:42
Satıp cub/elektrikli'mi alsam aceb , 35'e ABS'siz, orjinal orta sehpa/elcik/manet koruma/karter koruma sonradan motor koruma(2.el) , far koruma taktırdım 3 defa serviste yağ değistirttim.(1000/1600/5000), 5600 km filan, alçaltma uygulandı , şinci bu yarma gülü kaça okutmak caizdir?
Kusurlar: Antre/garaja gir çık yaparken elcik koruma yanlarında muhtelif çizikler(belli belirsiz)
debriyaj kapağı üst kısımda 2 cm kadar boyaaşınımı, kontak yuvası içinde birkaç çizik(disk kilidi anahtarı yüzünden)
Durduğu yerde dahi devrilmedi şükür (yatması yok denilen cinsten) , kireçli basınçlı su yüzünden egzoz sağ gri kepte 5cm'e 1cm yarımcm kadar boya sökmesi.
Kaça vereyim , satayımmı kararda veremiyorum satar isem cub yahut elektrikli alırım , zincirli motor(buyuk/orta cc ) almayacağım olursa ilerde şaftlı artık.
jimi_hendrix
16 Nisan 2018, 22:59
Satıp cub/elektrikli'mi alsam aceb , 35'e ABS'siz, orjinal orta sehpa/elcik/manet koruma/karter koruma sonradan motor koruma(2.el) , far koruma taktırdım 3 defa serviste yağ değistirttim.(1000/1600/5000), 5600 km filan, alçaltma uygulandı , şinci bu yarma gülü kaça okutmak caizdir?
Kusurlar: Antre/garaja gir çık yaparken elcik koruma yanlarında muhtelif çizikler(belli belirsiz)
debriyaj kapağı üst kısımda 2 cm kadar boyaaşınımı, kontak yuvası içinde birkaç çizik(disk kilidi anahtarı yüzünden)
Durduğu yerde dahi devrilmedi şükür (yatması yok denilen cinsten) , kireçli basınçlı su yüzünden egzoz sağ gri kepte 5cm'e 1cm yarımcm kadar boya sökmesi.
Kaça vereyim , satayımmı kararda veremiyorum satar isem cub yahut elektrikli alırım , zincirli motor(buyuk/orta cc ) almayacağım olursa ilerde şaftlı artık.
abi azcık daha bineydiniz alete...
Carbondioxid
16 Nisan 2018, 23:22
abi azcık daha bineydiniz alete...
Tam karar veremiyorum Jimi can fifti fifti ..muallak.
otopsici
18 Nisan 2018, 09:06
Tam karar veremiyorum Jimi can fifti fifti ..muallak.
motosiklet gözünde karardıysa sat insanın başına kötü bişey getirecek makineye arada kalıyor sürekli.
en azından daha temiz makina alırsın
bu arada 24000 km de debriyajı bitireni de ayrıca dövmek lazım
janberk
22 Nisan 2018, 18:04
Hayirdir Carbon severdin sen motoru?
Carbondioxid
22 Nisan 2018, 18:06
Hayirdir Carbon severdin sen motoru?
İlçe içinde eziyet hale gelmeye başladı , kısmetse 100cc yahut elektrikli , birazda nakit ihtiyacı hasıl oldu , vazyet bu.
Murat torlak
11 Mayıs 2018, 13:17
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim 77 binde tenere aldım 2000 km sonra filan şanzıman dan ses gelmeye başladı vehasıl söktürdüm motoru,şanzıman dişlisi ufaktan gidik rulmanlar bozulmuş,açmışken eczantitirik ve sekmanlaı da değiştircez yüksek km li makina alırken bu gibi durumları göz önünde bulundurmak gerekiyo.
otopsici
31 Mayıs 2018, 09:27
bu aralar baya cansız oldu site :D
janberk
31 Mayıs 2018, 10:41
Her derdimizi facebook çözünce,forumlara da ugramaz olduk,ondandir...
otopsici
01 Haziran 2018, 11:11
biraz gezi fotoğrafı paylaşalar bari şenlenseydik
Carbondioxid
15 Haziran 2018, 18:00
7000 devir 184 , görmüş bi arkidiş , 2k devir daa vaa ,zorlasa 200'mü yapacak bu kerata yani? ,75 kg sürücü, düz yol imiş , karşıdan hafif rüzgar , hafif domalarak/kafayı eğip, ancak her'an tank tokatlamaya musait adeta 140'tan sonra dötü raks ediyormuş maturun ,15/50 yağ imiş , fikrince 10/40 mtl fll sentetik olsa rahat 190+ görürmüş sanki , rodajı hakkı ile yapmış demekki enteresan.
otopsici
15 Haziran 2018, 22:36
7000 devir 184 , görmüş bi arkidiş , 2k devir daa vaa ,zorlasa 200'mü yapacak bu kerata yani? ,75 kg sürücü, düz yol imiş , karşıdan hafif rüzgar , hafif domalarak/kafayı eğip, ancak her'an tank tokatlamaya musait adeta 140'tan sonra dötü raks ediyormuş maturun ,15/50 yağ imiş , fikrince 10/40 mtl fll sentetik olsa rahat 190+ görürmüş sanki , rodajı hakkı ile yapmış demekki enteresan.
ben 190 yaptırdım orta sehpada :mrgreen: 190 da kesiciye giriyor
F54
15 Haziran 2018, 23:47
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim 77 binde tenere aldım 2000 km sonra filan şanzıman dan ses gelmeye başladı vehasıl söktürdüm motoru,şanzıman dişlisi ufaktan gidik rulmanlar bozulmuş,açmışken eczantitirik ve sekmanlaı da değiştircez yüksek km li makina alırken bu gibi durumları göz önünde bulundurmak gerekiyo.
toplam masraf ne çıktı
Carbondioxid
23 Haziran 2018, 18:12
10.000 km devirdik, pazartesi bakımı var yarmanın, 400-500 öptürecez anlaşılan , Bakım ve Temmuz vergsinide ekleyip fiyatını 34.000 yaptım , bende vazyet budur.
Carbondioxid
24 Haziran 2018, 19:23
Satmaya niyetlendik ya , 10 bindir yana düşmeyen alet ile az evvel 6-7 km hız ile , beton petek yolda sola devrildim , neyseki bende biraz şişmeye başlayan sol diz , sol avucta biraz sıyrıkla atlattık.
Koruma demiri sol yan sıyrık , sol elcik korumada sıyrık , bunada şükür sebeb önümdeki düşük süratli otomobilin sola dönüşü , hata bende idi sollayıp ardında beklemeyeyim diye fevri davranıp tam sollamaya niyet ederken son anda ön freni panikle , ve açılı ön fren yapmam , soğuk su ikram etti sağolsun , bide motoru kaldırdılar enson baktığımda belini tutuyordu:mrgreen:
https://i.hizliresim.com/lZrNYQ.jpg
https://i.hizliresim.com/JDkzr5.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:57 ----------
Bu hal sonucu 33.500'e fiat kırdım tekrar , yarın 10.000 bakıma nasipse ve dizim maraz çıkarmaz ise götüreceğim , ilan güncellenip fotoları atıp izahat ettim , forumdan biri isterse 33'e bırakacağım.
MlhCnsz
24 Haziran 2018, 20:00
10.000 km devirdik, pazartesi bakımı var yarmanın, 400-500 öptürecez anlaşılan , Bakım ve Temmuz vergsinide ekleyip fiyatını 34.000 yaptım , bende vazyet budur.
Bende dün yaptırdım 10.000 bakımını, servisi aradığımda 300 350 arası tutar demişlerdi 500 lira aldılar. Nedenini sorduğumda hava filtresi pisti dedi bende uzatmadım artık kendim yapmayı düşünüyorum garantide olduğundan götürmüştüm zaten ama az çok anladığım için o kadar para vermenin alemi yok.
Carbondioxid
24 Haziran 2018, 20:04
Bende dün yaptırdım 10.000 bakımını, servisi aradığımda 300 350 arası tutar demişlerdi 500 lira aldılar. Nedenini sorduğumda hava filtresi pisti dedi bende uzatmadım artık kendim yapmayı düşünüyorum garantide olduğundan götürmüştüm zaten ama az çok anladığım için o kadar para vermenin alemi yok.
Evet 3 gün evvel görüştüm bende , detaylı balatalar filitre buji dahil olursa 400-500 arası dedi zaten , her detay işli olduğundan tüm bakımları yinede serviste yaptırmak lazım'ki ilerde satma aşamasında tüm geçmişi işli olsun , alacak kişide sorgulatıp rahat etsin , nihayetinde yarın gidebilirsem banada kabaran bişey var gibi:)
Carbondioxid
25 Haziran 2018, 22:16
415 gayme'ye , 10.000 bakım hall oldu , değişen yalnızca yağ ve filitresi oldu, bu defa 10/40 full s.yamalube istedim motorun devirlenme daha seri oldu gibi evvelki 15/50 idi , fren balatalarından , hidrolik sıvılarına elektrik sistem/soketlerden rulman ve bilimum oynar aksam kontrolü , sıkma sıkıştırma , devir/injeksion senkrona tümü sorunsuz çıktı, buji dahi 5000 bakımdaki hali ile sıhhatli idi ,hasılı kelam bi sonraki 20.000 bakıma kadar kafa rahat.
tuttacromata
26 Haziran 2018, 22:58
Selamlar, geçen pazar motosikleti kısa süreliğine kasksız kullandım. Kask olmayınca tabi motosikletteki sesleri daha net duydum. Zincirden şıkır şıkır ses geliyordu. Bu tenerenin normal sesi mi ? Yoksa zincir veya başka bir problemle mi alakalıdır ? Teşekkürler.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO