Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Yamaha XT660Z Tenere
otopsici
29 Ağustos 2017, 11:21
Lastikleri değiştim üzerinde metzeller turance vardı virajlara korkark giriyordum
bi arkadaşın tavsiyesi üzerine michelin sırac aldım. O ne güzel lastik lastiği bitirene kadar virajlarda yatabiliyorum.
Toprak yol asfalt gibi.
F54
30 Ağustos 2017, 00:06
bende de siraç var çok güzel lastik bir dahaki sefer dişli lastik takacağım
Belfast
16 Eylül 2017, 10:48
Arkadaşlar bu motorun 2017 modelleri üretilmiyormu artık?
tuttacromata
17 Eylül 2017, 11:52
Arkadaşlar bu motorun 2017 modelleri üretilmiyormu artık?
Maalesef üretimi durduruldu. Birkaç ay öncesine kadar 0'ı satılıyordu.
tuttacromata
21 Eylül 2017, 23:48
Arkadaşlar benim boyum 180 kilom da 80 civarı. Motorun üzerindeyken ayaklarım yere tam basmıyor, motor dururken yaptığım manevralarda zorlanıyorum. Bazen sağa sola yatacak gibi oluyor zorla kaldırıyorum. Motora alışık olmadığımdan mıdır nedir bu ? Ne tavsiye edersiniz ? Bir de orta sehpaya bir türlü alamadım ne kadar zorladım, çektim olmadı beceremedim. Oysa xmax ile orta sehpa da hiç zorlanmazdım. Orta sehpaya nasıl alabilirim ?
emremm
21 Eylül 2017, 23:55
Arkadaşlar benim boyum 180 kilom da 80 civarı. Motorun üzerindeyken ayaklarım yere tam basmıyor, motor dururken yaptığım manevralarda zorlanıyorum. Bazen sağa sola yatacak gibi oluyor zorla kaldırıyorum. Motora alışık olmadığımdan mıdır nedir bu ? Ne tavsiye edersiniz ? Bir de orta sehpaya bir türlü alamadım ne kadar zorladım, çektim olmadı beceremedim. Oysa xmax ile orta sehpa da hiç zorlanmazdım. Orta sehpaya nasıl alabilirim ?
Düşünmüşsünüzdür ama motor viteste iken ayaklığa almak zor olur.
Scooter da arka teker her zaman boştadır.
tuttacromata
22 Eylül 2017, 21:47
Düşünmüşsünüzdür ama motor viteste iken ayaklığa almak zor olur.
Scooter da arka teker her zaman boştadır.
Motoru çalıştırmadan vites boştayken deniyorum, olmuyor. Bir defa kırmızı ışıkta ayağım boşluğa denk geldi yavaşça yatırdım motoru tek başıma kaldıramadım. İnsanlar bu motorlarla Afrika'ya ne bileyim Moğolistan'a nasıl tek başına gidiyor ? Ya da ben mi bir şeyleri yanlış yapıyorum anlamadım.
emremm
22 Eylül 2017, 22:31
Endurolarda amortisör salınım mesafeleri fazla olduğundan, tekerleri yerden kesebilmek için alt ayaklık da maalesef uzun oluyor.
Kendimden örnek verirsem, Afr. Twin de normal kullanımda alt sehpayı hiç kullanmazdım.
Sadece zincir yağlama, lastik patlaması gibi olaylarda kullanıyordum.
Kendimce teknikler geliştirdim. Motorun üzerinde iken rampada durma, ön tekeri bir taşa çıkarıp alt sehpaya alma gibi.
Yan yatmış motoru kaldırmak için bir kaç teknik var.
Ben, motor sola yattıysa gidonu sağa çevirip, sol elcikten,
Sağa yattı ise gidonu sola çevirip sağ elcikle kaldırmayı kullanırdım. Belinize dikkat edin. :)
Dikkat edilmesi gereken, motorun birinci viteste olması. Veya ön freni herhangi bir şey ile sıkmak, (bez, lastik gibi.)
Tekerleri kilitlemezseniz hafif eğimde bile motoru kaçırabilirsiniz. :)
Malum sitede bu konuda bol miktarda video var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------
Bir şey ekleyeyim. Sağ, sol elciklerden kaldırırken iki elinizde elcikde olacak.
tuttacromata
16 Ekim 2017, 22:34
Orta ayağa almayı beceriyorum artık. Şehir içinde bir depo ile kaç km gidiyorsunuz ?
Merhaba Tenere sahipleri size bir sorum var; xt660z Tenere A2 ehliyet ile uyumulu mu? Ruhsatta kaç beygir yazıyor acaba? internette araştırırken 46.9 yazanıda gördüm 47.6 yazanıda biliyorsunuz A2 ehliyet sadece 47 beygire kadar kabul ediyor.
tuttacromata
27 Ekim 2017, 21:54
Merhaba Tenere sahipleri size bir sorum var; xt660z Tenere A2 ehliyet ile uyumulu mu? Ruhsatta kaç beygir yazıyor acaba? internette araştırırken 46.9 yazanıda gördüm 47.6 yazanıda biliyorsunuz A2 ehliyet sadece 47 beygire kadar kabul ediyor.
A2 35kw'ye kadar diye biliyorum. Tenere de 34 küsür kw olması lazım. Tenere a2 için uygun yani.
Carbondioxid
11 Ocak 2018, 03:30
2016 Abs'siz sifir edindim , burada paylastiginiz tum bilgiler cok yardimci oldu tesekkur ederim.
Rodaji itina ile ilk 1000'de tabiri caizse kiz gibi (pozitif ayrimcilik , naiflik vurgusudur , alinmayin ) 4500 devri sadece 3 defa 5000 devre saliselik solamak maksadi ile ciktim , yazilanlar harfiyen dogru.
Eklemek istedim seyler , stok lastiker islakta asfaltta facia/fecaat , sele konforu bana harika geldi buna mukabil abs'siz olup daha yuksek olmasi dez avantaj , 2-3 defa nerede ise durdugu yerde yatiriyordum.
Motosiklet titresim konularini tuhaf buluyordum , evvelden apachi xz250 cross sm sahibi idim (tek silindir) ve bir debriyaj maneti zirildar idi , tenere ise bazi devirlerde depoda bariz titresim hiss ettiriyor , belki mumessibi tourance lastik , hasili cok rahatsiz etmesede hiss ettirmekte , beli klerde km arttikca gecer.
Surus keyfi muazzam , nc ile ikilemde idim dusuk devir vs , neyseki iyiki tenereyi tercih ettim , aynen yazildigigibi ,(1000 km sonrasi 6000 ddvire musadee etsede 5000'i gecmedim) muazzam surus hissiyati , 80 ile giderken dahi , sanki cruiser 1000+ cc gibi hiss ettidiyor.
Yakit hesabi yapamadim , umursamadimda rodajin ik bolumunu hakki ile tamam ettigimden varsin icsin aslanim.
Far aydinlatmasina giydirecektimki , sunun ayari olsa gerek diyerek baktigimda "el" ile kuvrilarak yapila bilinen bir ayari varmis , ayarlayjnca muazzam oldugunu gordum.
Yapmam gereken ilk is 185 olsamda bot ile uc uca denge sagliyorum , mutlaka lover kit formul efmeliyim , bir kac santimde olsa faide eder mutlaka.
Ricam : Koruma demiri ihtiyaci ve cesit onerisi lutfen
(karter koruma,elcik koruma, ve orta sehpa orjinal ek olarak takili)
Herkese kazasiz belasiz , keyifli surusler dilerim.
(Canakkale>Balikesir>Izmir>Aydin>Denizli>Antalya>Mersin>Adana>Hatay dolayladinda idim , beyaz kask , sirt cantasi ve siyah kiyafetli sovalye ben deniz , atimda gumus gri tenere idi, kucuk buyuk motorlara en azindan kafa selami,selektor korna ile selam sactim ve aldim, kacirdiklarim oldu ise bagislasin.)
zekeriyaimam
11 Ocak 2018, 10:06
Hayırlı olsun abi kavuşmuşsun ata
hayırlı olsun allah kaza bela vermesin
boyunuz benden uzun ben kit vs takmadım sizde azcık kullanın gerek kalmayacak emin olun yüksek oluşu hoşunuza gidecek..
tenere pişman etmez benim makina 43000 e geldi canavar gibi yani ben memnunum tavsiye ederim
asfalt lastiği sorarsan siraç
arazi sorarsan capra x
Carbondioxid
11 Ocak 2018, 22:37
hayırlı olsun allah kaza bela vermesin
boyunuz benden uzun ben kit vs takmadım sizde azcık kullanın gerek kalmayacak emin olun yüksek oluşu hoşunuza gidecek..
tenere pişman etmez benim makina 43000 e geldi canavar gibi yani ben memnunum tavsiye ederim
asfalt lastiği sorarsan siraç
arazi sorarsan capra x
Lastik tavsiyesi iyi oldu , peki koruma demiri var sizde bunun model markasi nedir acaba?
(boy oyle olsada malum bacak arasi boyu vsvs , zorluyor hakikaten , yada korumali pantolon engel oluyor emin degilim , hersekilde biraz pistirmam gerek.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------
Hayırlı olsun abi kavuşmuşsun ata
Tesekkur ederim daha iyisi senin olur insaallah , sorma ne buhranlar bunalimlar , kismet bugunlere imis.
koruma demiri aydın kardeşler
veya hepco becker
veya sw motech bak
giwi kappa dan uzak dur
Carbondioxid
11 Ocak 2018, 23:04
giwi kappa dan uzak dur
Iste bunu merak ediyorum , neden? yahut orjinali nasildir , bi arkadasta yerli uretim bise takili idi radyatore baglanmis sacma sapan biseydi ,
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
Unutmadan sorayim Ilk 1000 bakimda servis Antalya'da yag degisti filtre vs , bayiden alip 1000 e kadar harika iken servis yag degisimi sonrasi vitesler bayaa kemiklesti , acaba yagdanmidir , faturaya gore 10-40 yari sentetik yamalube konmus , tam sentetik olmasi gerekmiyormu!? bilen varmi acaba.
Machair
12 Ocak 2018, 07:54
Koruma demiri için çok araştırdım. En sağlam ve en iyi koruyanı Hepco Becker. Ben çok memnunum.
tuttacromata
14 Ocak 2018, 02:04
Arkadaşlar iç lastiksiz kullanımı mümkün kılan şöyle bir ürün var https://www.ebay.com/itm/XT660-TENERE-Spoke-Wheel-Tubeless-Kit-21-1-85-and-17-2-75MT-OUTEX-/301590969155 bunu ya da benzeri bir ürünü kullanan oldu mu ?
ben f 800 yapan gördüm de maliyet ön arka için 5000 tl civarı
bence çok büyük para
ertano
15 Ocak 2018, 10:13
3m 4412n endüstriyel bant ile de bu işlemi yapıyorlar.
3m 4412n endüstriyel bant ile de bu işlemi yapıyorlar.
var mı yaptıran çevrenizde
tuttacromata
15 Ocak 2018, 23:32
ben f 800 yapan gördüm de maliyet ön arka için 5000 tl civarı
bence çok büyük para
Hocam bunun mantığı janttaki delikleri kapatmak değil mi ? Öyleyse ertano'nun da dediği gibi herhangi bir bant ile yapılabilir. Peki uygulamadan sonra ona göre lastik almak gerekir mi ? Bunu araştırmak da aklıma super tenere'lerde tel jant olmasına rağmen tubeless lastik kullanıldığını öğrenmemle geldi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------
3m 4412n endüstriyel bant ile de bu işlemi yapıyorlar.
bahsettiğin bant ile burada bir uygulama yapılmış https://www.youtube.com/watch?v=AGyeA12terU
Carbondioxid
16 Ocak 2018, 19:11
Koruma demirini serviste çıkma orjinal olarak , yarı fiatına hall ettik , 10-40 yarı sentetik yağı , 15-50 full sentetik yamalube ile değiştirttim , vitesler rahatladı tekrar.
Motospartan firmasından n11 üzerinden , far koruma edinmiş idim (115 tl), beraberinde bağlantı/montaj elemanları gelmedi , durumu n11'den ilettim , ertesi gün aradıllar (Nurullah bey) gayet olumlu şekilde hemen bulup/buldurup gerekirse imal ettirip adresime yollayacaklarını söylediler , bende ek maaliyet ne ise öderim dediğimde kabul etmeyip bedelsiz temin edip yollayacaklarını söylediler , buradan teşekkür ederim kendilerine.
Alçaltma uygulandı , sanırım 2-3 cm indi sele , şuan daha rahat hükm'edebiliyorum , buna mukabil yan ayak/sehpa açılınca ucu ucuna durmakta ( daha extrem alçaltma düşünen olursa diye uyarma babında şe ettim.)
Hocam bunun mantığı janttaki delikleri kapatmak değil mi ? Öyleyse ertano'nun da dediği gibi herhangi bir bant ile yapılabilir. Peki uygulamadan sonra ona göre lastik almak gerekir mi ? Bunu araştırmak da aklıma super tenere'lerde tel jant olmasına rağmen tubeless lastik kullanıldığını öğrenmemle geldi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------
bahsettiğin bant ile burada bir uygulama yapılmış https://www.youtube.com/watch?v=AGyeA12terU
triumph world de biri yapmış ama bizim ön jant çapı çok büyük riskli olabilie diyorum
noqturno
17 Ocak 2018, 00:27
Alçaltma uygulandı , sanırım 2-3 cm indi sele , şuan daha rahat hükm'edebiliyorum , buna mukabil yan ayak/sehpa açılınca ucu ucuna durmakta ( daha extrem alçaltma düşünen olursa diye uyarma babında şe ettim.)
Alçaltmakta acele etmişsiniz, benim boy 180cm, Motorum absli tenere, çok rahat hükmediliyor.
Keşke biraz daha şans verseydiniz.
Neyse hayırlı olsun
tuttacromata
17 Ocak 2018, 00:28
triumph world de biri yapmış ama bizim ön jant çapı çok büyük riskli olabilie diyorum
Hocam peki http://www.enduromarket.com/urun/mefo-90-90/21-on-mousse_4171.aspx?CatId=169 bunlar nasıl ?
Carbondioxid
17 Ocak 2018, 00:47
Alçaltmakta acele etmişsiniz, benim boy 180cm, Motorum absli tenere, çok rahat hükmediliyor.
Keşke biraz daha şans verseydiniz.
Neyse hayırlı olsun
Za versiyon malumunuz abs'li olup daha alçak seleye sahip , benim "yarmagül" Z abs'siz ve yüksek seleli version.
Hükm'etme endişem sıfır süratte , ve düşük süratte , flört / alışma evresinde altında kalmak istemem bu iri kız'ın :)
Teşekkür ederim.
noqturno
17 Ocak 2018, 00:55
Za versiyon malumunuz abs'li olup daha alçak seleye sahip , benim "yarmagül" Z abs'siz ve yüksek seleli version.
Tabiki daha alçak seleye sahip ZA, bende sizden 5cm daha alçak boya sahibim üstte yazdım, durumlarımız eşit yani :)
Carbondioxid
17 Ocak 2018, 01:09
Tabiki daha alçak seleye sahip ZA, bende sizden 5cm daha alçak boya sahibim üstte yazdım, durumlarımız eşit yani :)
Pekala daha kâni olması içün , detay'a ineyim , maalesef yaşadığım yer İstanbul cumhuriyetinin o harikulade düz yol/asfalt/parke yollarına ve nizami kaldırım/banketlerine sahib değil , dolayısı ile bu kız siklet olarak şuan için benim üstümden atabileceğimden bi'hayli fazla kiloya sahib , bendenizde yarmagüle nisbeten çitlembik gibiyim vazyet bu , ahh apachi çok yakmayadın sele konforun iyi olaydı hiç bulaşırmıydım bu yarmagül'e :mrgreen:
Carbon farkı , bir geldi saife coştu (soyunmam/öpüşmem foto atmam :) )
bursalıali
17 Ocak 2018, 02:22
Karbon , yarmagülle Sana sonsuza kadar mutluluklar. En güzel günlerde , en güzel yollarda dileğiyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------
Başrolden karakter oyuncusuna terfi ettiğinde bir kaç foto atarsın umarız.
Carbondioxid
17 Ocak 2018, 02:30
Karbon , yarmagülle Sana sonsuza kadar mutluluklar. En güzel günlerde , en güzel yollarda dileğiyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------
Başrolden karakter oyuncusuna terfi ettiğinde bir kaç foto atarsın umarız.
Teşekkür ederim Ali ağabey , daha iyileri senin olur inşaallah.
Bi'gün "şaftlı bi fıstık" nasib/kısmet olur edinirsem , nikah/balayı fotosu söz olsun :)
janberk
28 Ocak 2018, 14:22
Herkese merhaba,
Bir tnr almayi dusunuyorum ama aksilik bu ya bir turlu yanina gecip nedir ne degilidr eni boyu hatasi diye bakamadim.Ankara'da tnr sahibi bir arkadas varsa,bir kahve ismarlayip motor hakkinda laflasak hoş olmaz mi.Özelden mesaj ile ulasabilirsiniz,herkese keyifli sürüşler dilerim.
Carbondioxid
04 Şubat 2018, 16:18
3000 kilometrelik deneyimime istinaden (rodaj evresi , ve Abs'siz model görüşlerim).
Konfor : Şahane.
İşletim maaliyeti : Yağı suyu bakımı servis ücretleri gayeet makul(bence) , yakıt hesabını haalen yapamadım/yapmadım.
Motor kuvvet/tork/hp : Açıkçası Apachi 250cc'nin keyfi yok(hafif olduğundan, ve 12.000 devire kadar ani çıkabildiğinden , çita gibi rahat kontrollü idi) , ağırlık ve bence rodaj 6000 km'de biter düsturumdan , haalen 6000 devir üstüne çıkmıyorum , buna mukabil artçı dahi olsa torku gayeet yeterli uzun yol motoru.
Sonuç : Ağız tadı ile uzun seyahatler yapılabilinecek , "bence" orta ve ileri yaş grubu motoru , bilhassa benim senelerdir araştırdığım/arzuladığım , düşük devir ile böğürmeden tatlı seyri ve depo hacmi(23lt) paha biçilemez.
Daha ateşli/performanslı bir motosiklet bakıyor iseniz , yanlış adres , buna mukabil orta/üst yaş grubu yada sakin mizaçlı iseniz işte budur:cat:
( Şu egzoz patırdamasa keşke..)
o egzoz patırdaması yokmu beni benden alıyor off diyorum :)
Carbondioxid
06 Şubat 2018, 00:30
Ayna yükseltici kesin lazım , kask ile aynaya bakmak için kafayı eğiyorum , bu halde önü ani olsada göremiyorum , boşa değilmiş hakikaten elzem bir meret , birinci derecede hemde.
Ayna yükseltme için tavsiyelerinizi alalım.
waytake var
face den ara
bi sor elinde olabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
pazarken birkaç estantane :)
https://i.hizliresim.com/8Y8rp7.jpg (https://hizliresim.com/8Y8rp7)
https://i.hizliresim.com/y0VDBj.jpg (https://hizliresim.com/y0VDBj)
kaplan ve ben :)
https://i.hizliresim.com/2JjlDA.jpg (https://hizliresim.com/2JjlDA)
buda teneke parçası :)
https://i.hizliresim.com/rOEDW3.jpg (https://hizliresim.com/rOEDW3)
Tekpiston
07 Şubat 2018, 22:32
Iste bunu merak ediyorum , neden? yahut orjinali nasildir , bi arkadasta yerli uretim bise takili idi radyatore baglanmis sacma sapan biseydi ,
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
Unutmadan sorayim Ilk 1000 bakimda servis Antalya'da yag degisti filtre vs , bayiden alip 1000 e kadar harika iken servis yag degisimi sonrasi vitesler bayaa kemiklesti , acaba yagdanmidir , faturaya gore 10-40 yari sentetik yamalube konmus , tam sentetik olmasi gerekmiyormu!? bilen varmi acaba.
Selamlar, hayırlı olsun öncelikle. Ülkede kalan son bir kaç 660 Tenere den birini almışsınız.
Garanti bitene kadar Yamaha kendi yağını iteliyor, tavsiyem tam sentetik kullanın, mineral veya yarı sentetikden uzak durunuz. Sıcak ilkim de 15-50 daha uygun, yoksa 10-40 da oluyor. Benim garantim bitti, yakında yağımı değiştireceğim, Motul 7100 kullanacağım. Aynı yağı diğer motosikletim YBR125 de kullandım ve müthiş verim aldım.
Hoşçakalınız.
Boldpilot
07 Şubat 2018, 22:44
Selamlar, hayırlı olsun öncelikle. Ülkede kalan son bir kaç 660 Tenere den birini almışsınız.
Garanti bitene kadar Yamaha kendi yağını iteliyor, tavsiyem tam sentetik kullanın, mineral veya yarı sentetikden uzak durunuz. Sıcak ilkim de 15-50 daha uygun, yoksa 10-40 da oluyor. Benim garantim bitti, yakında yağımı değiştireceğim, Motul 7100 kullanacağım. Aynı yağı diğer motosikletim YBR125 de kullandım ve müthiş verim aldım.
Hoşçakalınız.
Yarı sentetik 5100 kitapçıkta yazan bütün değerleri karşılarken 7100 tavsiyesini neye göre yaptınız acaba ?
Carbondioxid
07 Şubat 2018, 23:00
Selamlar, hayırlı olsun öncelikle. Ülkede kalan son bir kaç 660 Tenere den birini almışsınız.
Garanti bitene kadar Yamaha kendi yağını iteliyor, tavsiyem tam sentetik kullanın, mineral veya yarı sentetikden uzak durunuz. Sıcak ilkim de 15-50 daha uygun, yoksa 10-40 da oluyor. Benim garantim bitti, yakında yağımı değiştireceğim, Motul 7100 kullanacağım. Aynı yağı diğer motosikletim YBR125 de kullandım ve müthiş verim aldım.
Hoşçakalınız.
Teşekkür ederim , evet şuan 3000'de , ilk 1000'de Antalya'da konulan 10-40 yarı sentetik yağı , 700 km sonra memlekete ulaşır ulaşmaz 1700 kmde 15-50 full ile değiştirttim , kesinlikle fark var . 10-40 yarı sentetikte vites geçişleri oldukça kemikli idi , neyse elimde olsa her 2000 kmde yenilerdim , de meret çok içiyor :) . 2000 kaldı 5000 bakımda yine aynı yağı yamalube'yi tercih edeceğim , dediğiniz gibi garanti sonrası motul/ipone denerim.
Carbondioxid
09 Şubat 2018, 23:13
Motospartan firmasından n11 üzerinden , far koruma edinmiş idim (115 tl), beraberinde bağlantı/montaj elemanları gelmedi , durumu n11'den ilettim , ertesi gün aradıllar (Nurullah bey) gayet olumlu şekilde hemen bulup/buldurup gerekirse imal ettirip adresime yollayacaklarını söylediler , bende ek maaliyet ne ise öderim dediğimde kabul etmeyip bedelsiz temin edip yollayacaklarını söylediler , buradan teşekkür ederim kendilerine.
Alçaltma uygulandı , sanırım 2-3 cm indi sele , şuan daha rahat hükm'edebiliyorum , buna mukabil yan ayak/sehpa açılınca ucu ucuna durmakta ( daha extrem alçaltma düşünen olursa diye uyarma babında şe ettim.)
Bugün telefon ile kargocu arayıp kargonuz var didi , yok dedim benim bi siparişim vs yok yanlış olmasın gönderen kim dedim , filan filan dedi şaşırdım , hasılı kelam Motospartan montaj braket/elemanlarını temin edip yolamış , akşam üzeride Nurullah bey arayıp elime ulaşıp ulaşmadığını sordu sağolsun , bu firma virali gibi alınmasın ancak ilk günden beri iletişim/ilgi/bilgilendirme harika , tekrar teşekkür ediyorum.
Alçaltma neticesinde yan ayak/sehpa uzun problemini servise gidip aktardım , tesadüfen sıfır alıp aynı şekilde kısa ayak sipariş eden kullanıcıdan orjinal olarak uygun fiata edindik , üstündekini söküp kesip biçip uygun hale getirdik , bu dertte bu şekilde bitti.
Nazarlık olarak , garaj olarak kullandığım antre kısmına motoru geri manevra ile sokar iken , debriyaj tasının üst kısmını hafif sürtünce gevrek/sert olan boyalı kısım 2-3 cm söküldü , disk kilidi anahtarını kontağa eklemiş idim , kontak yuvası ardını salınımdan çizmiş.
Far korumayı taktırmak gerek diye düşünüyorum , daha bugün mt7'li bir video paylaşıldı , karga vb? iri kuş sürücüyü teğet geçiyor/tersi , tenerenin kafa/boy/boyun/far malum deve gibi yüksekte , defalarca bizim yörenin tarla kuşlarını ıskaladım , neyseki ne hayvan canlara nede baa bişe olmasada , böylesi bir kontakta far pert olur bu kesin , hasılı kelam far korumasız çıplak hiss ettiriyor.
tuttacromata
11 Şubat 2018, 12:41
Arkadaşlar şehir içi trafikte hangi devirlerde kullanıyorsunuz genelde ? Benimki biraz fazla yakıyor acaba sert sürüşten mi kaynaklanıyor ?
Carbondioxid
11 Şubat 2018, 13:05
Arkadaşlar şehir içi trafikte hangi devirlerde kullanıyorsunuz genelde ? Benimki biraz fazla yakıyor acaba sert sürüşten mi kaynaklanıyor ?
Sakin ilçe yollarında 1-2 viteslerde 2500'e kadar düşürüyorum , yoğun trafik olsada 6000 devri bulmuyorum bile , o'da ani sıyrılma için , genel olarak şehir içinde 3000 devir , şehirler arası 3500 devirde çiçek gibi gidiyor zaten , yakıt hesabı haalen tutmuyorum.
Çok yakıyordan kastınız nedir ? motor kaç kilometrede ? servise danıştınızmı ? bsşka bir servise götürün bilgisayara bağlasınlar , buji ve önemlisi "hava filtresi" ne durumda? , benzini mümkün mertebe yeni istasyonlardan alın(opet,bp,shell).
tuttacromata
11 Şubat 2018, 13:39
Sakin ilçe yollarında 1-2 viteslerde 2500'e kadar düşürüyorum , yoğun trafik olsada 6000 devri bulmuyorum bile , o'da ani sıyrılma için , genel olarak şehir içinde 3000 devir , şehirler arası 3500 devirde çiçek gibi gidiyor zaten , yakıt hesabı haalen tutmuyorum.
Çok yakıyordan kastınız nedir ? motor kaç kilometrede ? servise danıştınızmı ? bsşka bir servise götürün bilgisayara bağlasınlar , buji ve önemlisi "hava filtresi" ne durumda? , benzini mümkün mertebe yeni istasyonlardan alın(opet,bp,shell).
Bir depo ile 250 km kadar gidiyordu. Kilometre 20 binde. Bakımları yapılmıştı yakın zamanda. Hava filtresini de dün değiştirdim. Yalnız hava filtresi temiz görünüyordu dışarıdan. Bakalım yakıtı etkileyecek mi. Bir de ben kalkışlarda ani gaz veriyordum onu azalttım, şehir içi 3-4 bin devir civarlarında geziyordum onu da 2500'lere düşürdüm depoyu tamamen doldurdum bekliyorum bu sefer ne kadar yakacak. Bir de benim farın arkasında kabloların olduğu yerden hafif hafif yanık kokusu geliyor bunu yaşayan var mı daha önce ? Teşekkürler
Carbondioxid
11 Şubat 2018, 15:06
Bir depo ile 250 km kadar gidiyordu. Kilometre 20 binde. Bakımları yapılmıştı yakın zamanda. Hava filtresini de dün değiştirdim. Yalnız hava filtresi temiz görünüyordu dışarıdan. Bakalım yakıtı etkileyecek mi. Bir de ben kalkışlarda ani gaz veriyordum onu azalttım, şehir içi 3-4 bin devir civarlarında geziyordum onu da 2500'lere düşürdüm depoyu tamamen doldurdum bekliyorum bu sefer ne kadar yakacak. Bir de benim farın arkasında kabloların olduğu yerden hafif hafif yanık kokusu geliyor bunu yaşayan var mı daha önce ? Teşekkürler
Sizin iyi donanimli bi yamaha servisine gidip , enjeksiyon haritası vs gibi yazilimsal durumu gözden gecirtmek icin bilgisayara baglatmanizi oneririm.
Zincir gerginligi , lastik basinclari , dislilerin durumuda kontrol edilmeli.
Kompresyon testide faydali olabilir , buji sokulup yerine bir sayac/gosterge gibi bisey takiliyordu sanirim , segmanlar/piston/silindir olasi kacak kompresyon sihhatlerinede baktirin , buji olmasi gereken modelmi degilmi aracin ilk sahibi sizmisiniz , degise onceki sahibi modifiye/uyumsuz parcalarmi kullanmis , bakilmasi gerek diyedusunuyorum , yaziktir boyle bir modeli heba etmeyin , gerekirse daha buyuk sehirdeki servislere gidip gostertin.
Kablo kokusu filan , dakika kaybetmeden servisine gidin.
Carbondioxid
13 Şubat 2018, 14:34
3014 km'de full etmiştim , tam 3150'de yine full ettim 6.53 lt aldı , bu hesaba göre 100km/litre ne yakmışım beynim sulandı yardım:)
Kullanım , nadiren 5000 devire 3-5 defa sıyrılma maksadlı , uzun yoda 5.vites 3000 de 85-88 km tatlı seyir olarak gerçekleşti , hasılı opet benzin , ortalama 3000 devir , 2016 model abs'siz 3000 kilometredeki tenerenin yakıtı (bence rodaj 6000'dir) bugün ilk defa not alıp merak ettim vazyet budur.
serif abi
13 Şubat 2018, 15:51
3014 km'de full etmiştim , tam 3150'de yine full ettim 6.53 lt aldı , bu hesaba göre 100km/litre ne yakmışım beynim sulandı yardım:)
Kullanım , nadiren 5000 devire 3-5 defa sıyrılma maksadlı , uzun yoda 5.vites 3000 de 85-88 km tatlı seyir olarak gerçekleşti , hasılı opet benzin , ortalama 3000 devir , 2016 model abs'siz 3000 kilometredeki tenerenin yakıtı (bence rodaj 6000'dir) bugün ilk defa not alıp merak ettim vazyet budur.
(100*653)/(3150-3014)=4,8
Carbondioxid
13 Şubat 2018, 17:02
(100*653)/(3150-3014)=4,8
Teşekkür ederim, 4.8 demekki 23 lt depo ile , şu'anlık seyahate çıksam , ve 3000-3500 devir ile seyr'etsem 479 km soora finito , ehh 3000 km sonra yine/yeni bir 100km/lt hesabına bakmak gerekecek .
gorkemteke
16 Şubat 2018, 07:40
merhaba arkadaşlar cok cok yeni bir tenereciyim (dün) acaba bana arazi için ve yumuşak bir lastik önerirmisiniz lastiklerimin durumu cok kotu
Machair
16 Şubat 2018, 12:28
merhaba arkadaşlar cok cok yeni bir tenereciyim (dün) acaba bana arazi için ve yumuşak bir lastik önerirmisiniz lastiklerimin durumu cok kotu
Ben orijinal Metzeller Tourance'lar ile 26000 km yaptım ve hiç şikayet etmemiştim. Sonra Anlas Capra R'ye geçtim. Yolda iyiydi ama ilk toprak denemem facia oluyordu. Hazır Karayol Lastik Antalya her ikisini de getirmişken Capra X olanı alsaydım diyorum. Yolun toprağa ya da araziye düşecek ise ve asfaltta çok zorlamıyorum dersen Anlas Capra X öneririm. Bir sonraki lastik değişiminde bende mutlaka bu lastiğe geçeceğim.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO