PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung gt 650 ateşleme sorunu



ShowDown
31 Mart 2013, 18:08
Merhabalar;

Motorumun konjektörünün aşırı voltaj vermesi sebebiyle sorunu kökünden çözmek için Kawasaki zx14 de kullanılan FH010BA Mosfet konjektörünü aldım.

Motora bir şekilde uydurduktan sonra çalıştırma anına geldim.Marşa ilk bastığımda çok sağlam bi patlama sesi geldi.Motor sıcak değildi, garajdan yeni çıkarmıştım ve ses bana egsozdan geldi gibi hissettim.
Neyse biraz durduktan sonra tekrar marşa bastım motor düşük devirde can çekişe çekişe biraz çalıştı jiklesiz açmıştım, sonra stop etti.Bir daha da çalışmadı.Benzininin bittiğini sanıp benzin getirdim yine bana mısın demedi.

Bugün bujilerini söktüm, biraz kararmışlardı yağlarını temizledim, ısıttım geri taktım hiçbir fark yok.Aküyü bitirene kadar uğraştım.En son bujiyi çıkarıp dışarda bir iki kez marşa bastım.Bujide hiçbir çakma göremedim.Ama akü de tam denerken bitti.

Sizce sorun ne olabilir? Bozuk olan konjektör 18 -20 volta kadar çıkıyordu ve bir ay filan böyle kullandım hiç sorun çıkarmadı.Yanlış konjektör kullanımı ateşleme bobinini vs yakabilir mi? Hiç böyle birşey duymadım veya okumadım.Yardımınızı bekliyorum.

Chronix
31 Mart 2013, 19:13
yüksek ihtimalle bobini yaktın..

ShowDown
31 Mart 2013, 19:50
ama bobin konjektör yüzünden yanar mı?

cakalaz
31 Mart 2013, 22:11
Yüksek Konjektörden dolayı Bobini yakmıs olabilirsin...

sessizsakin
31 Mart 2013, 22:51
Şimdi,

Öncelikle motosikletinizin modeli 2008 ve daha eski ise ve stator sargıları değişmemişse, öncelikli olarak stator sargılarının zayıflık sorununu düşünmeli ve bunun için önlem almalısınız.


Eğer akü dolu iken motoru çalıştırmış ve 5000 devir civarında ölçüm yapmışsanız, ölçüm değeri 13,5 - 15 volt arasında ise, konjektörden yana sorun olmaması lazım.

pratikte, konjektörün görevi ve çalışma standartları bellidir. eğer zx14'ün aküsü 14 volt 24 volt gibi saçma bir voltajda çalışmıyorsa ve 12 voltluk bir akü ise, bağlantılarını doğru yapmışsanız bir sorun olmamalı.

Motosikletiniz karbüratörlü ise, uzun süre çalışmadığında karbüratör rezervlerinde benzin kalmıyor. eğer doğru tahmin ediyorsam, yakıt pompası hava yapıp bir süre pompalama işlevini yerine getiremiyor. bu yüzden çalışmıyor olabilir.

Bujilerde sorun olabilir. iki bobini de aynı anda yakmanız düşük bir ihtimal. bujileri sökmek yerine buji başlıklarını sökün. bujinin kafası ile temas eden iletken kısma kablo ile şasinin çıplak bir yerine çok yakın olacak şekilde kıvılcım atlaması görmeniz mümkün.

+ kontrol etmekte fayda var ki, belki bağlantılarda iletkenlik sorunu olabilir. arka sol kuyruk grenajını söküp ateşleme ünitesinin kafalarını sökün. balata temizleme spreyi gibi bir temizleme spreyi ile bir güzel soketleri temizleyin ( WD40 gibi temizleme + yağlama amaçlı olan ürünleri kullanmayın. balata temizlik spreyleri genelde yağları söker ve uçarlar )

yakıt pompalamama sorununu göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim.

ShowDown
31 Mart 2013, 22:57
Çok teşekkür ediyorum dostum.

Buji olayını denemeye çalışmıştım ama aküsü bitti, yarın şarj edip tekrar deneyeceğim.

Bence bu yakıt pompası konusundaki fikrin doğru.Ama kendisi nerelerdedir bilemeyeceğim.O yazdığım patlama sesi de bunun içindeki gaz yüzünden meydana gelmiş olmalı.

Bir de arka sol kuyruk grenajıyla ateşleme ünitesini bağlayamadım.Neresinde oluyor ki motorun?