PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : böyle birşey warmı?_? (90km/h ı aştığında)



PcKopatGhostRider
06 Nisan 2006, 00:41
bazı kişilerden duydum arabalarda uzun yolda 90 km/h ı geçtiğinde normalinin çok daha fazlası yakıt tüketiyomuş.. 90dan sonra karbüratör tam açılıyomuş falan filan..

womanrider
06 Nisan 2006, 00:53
dooru dooru bende duydum onu gerçekten çok yakıyormuş arabalardan hiç anlamasamda konuya aşinalıım var

baadir
06 Nisan 2006, 00:58
sanırım şehir içinde yakıt tasarufu sağlamak amacıyla yapılan bi olay. çift kapak oluyo ve belli bir km den sonra ikincisi de açılıyo.

BarisB77
06 Nisan 2006, 00:59
motosiklette böyle birşey var mı?

watergun
06 Nisan 2006, 01:17
Doğrudur arkadaşlar. Bildiğim kadarı ile (yanlış bilgi vermiş olmayayım) Bütün motorlu araçlar için geçerlidir. 90 km/h dan sonra bütün motorlu araçların yakıt tüketiminde artış olur.

*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
http://www.motosiklet.net\modules\Forums\images\smiles\ic on_arrow1.gifAltalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse postunuzun altında cevap yoksa önceki mesajınızda DEĞİŞTİR butonuna tıklayarak o mesajınıza ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır...
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajları değiştirme ve silme hakkına sahiplerdir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/forum/announcement.php?f=14) kabul etmiş sayılır.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Moderatör: Makine (http://www.motosiklet.net/forum/member.php?u=9037) **************

gcc_ondr
06 Nisan 2006, 01:44
Arkadaşlar özür diliyorum :pr: ben ne yapmışım yaaaa::utangac:

flood yapmışsın:queen:

numaniko
06 Nisan 2006, 01:48
arkadaşlar bu 90 km / h sınırı arabanın motor hacmine göre değişir. mesela 1300cc ler için 90-100 1600cc ler için 110-120 2000cc ler içinse 130-140 arasıdır. test edip görebilirsiniz. keyifli sürüşler...

nicktir
06 Nisan 2006, 01:53
arkadaşlar yüksek devirde ve yüksek hızda kullanılan tüm motorlu araçlar çok yakar. ben renault yetkili satıcısında çalışıyorum bizim servisteki arkadaşların bana bu konu ile yapmış olduğu açıklama ise araç hızlandıkça motor daha performanslı çalışıyor ve motorda daha performanslı çalıştığı için daha fazla benzin çekiyor. 90 km hız iyidir şehirler arasında fazla hız hem cebinizi okşar hemde canınızı boşverin siz 90 km/h ile gidin yeter. hepinize saygılar. kazasız günler...

beto_977
06 Nisan 2006, 02:17
Arkadaşlar mesela vectra 2.5. inanın 130 la giderken 7 lt. ortalama yakıyor ama şehir içi 12.5lt yakıyor.

Hyundai accent 1.5 motor . 90 km ile acaip az yakıyor ama 130 - 140 civarı vectradan daha çok yakıyor çünkü motor yüksek devir yapıyor aynı hızda vectra 3250 dd. çeviriyor.

Babamda çok eskiden 8 silindir pontiac varmış oda 130 la giderken doğan dan az yakardı diyordu.

Bu konu biraz arabayada bağlı açıkçası.

Khutuck
06 Nisan 2006, 02:23
Aracın 90km/s'den sonra fazla yakıt tüketmesi artan rüzgar direnci yüzünden. Motorun çalışma süresi (gidilen hız) ile çalışırken ürettiği enerji (yaktığı benzin) eğrielrinin kesiştiği nokta 90km/s civarında.

ylmzzz
06 Nisan 2006, 02:55
bunun devirle ilgisi vardır. arabalarda diye bi genelleme yoktur. 1400-1600 gibi arabalarda 5. viteste en uygun hız yekıt bakımından 90 dır. fakat ferrari gibi arabalarda bu oran 6. viteste 120-130 gibi değişebilir. tamamen devirle ilgili.
mesela fiatın bis modelinde 90 la gitsen çok fazla yakabilir.

pazer
06 Nisan 2006, 03:24
bazı kişilerden duydum arabalarda uzun yolda 90 km/h ı geçtiğinde normalinin çok daha fazlası yakıt tüketiyomuş.. 90dan sonra karbüratör tam açılıyomuş falan filan..

2000 üstü karbüratörlü araba kaldı mı ki piyasada?

Makine
06 Nisan 2006, 09:44
Bazı karbüratörlü motorlarda çift boğaz karbüratör bulunur. Belli bir gaz miktarından sonra 2. boğaz açılır ve motor daha fazla benzinle performanslı modda çalışır. Yalnız bu 90km ile alakalı değildir. Hangi vitesde olursa olsun gaza belli bir orandan fazla basarsanız 2. boğaz açılır.

90km'den fazla süratler yapılan araştırmalarda fazla tüketime sebep olduğu tespit edilmiştir. Çünkü 90km ile giderkenki devir ve rüzgar direnciyle 90 üstü arasında ciddi bir değişim olmaktadır. Bu kanun fren mesafesi içinde aynıdır. 90km 'yi imkan dahilinde en düşük devirle gidebilen araç optimum tüketimini elde etmiş olur.

Görüşmek üzere.

Ertuğrul_Öz
06 Nisan 2006, 09:54
Evet Makine benden önce yetişip konuya el atmış.

Yinede içimde kalmasın yazayım. 90 km hızdan sonra aerodinami kuralları farklı işlemeye başlar... En geçerli sebep budur.

hunter2
06 Nisan 2006, 10:22
verdığınız bilgilerden dolayı teşşekkür ederim.

CaBRioLeT
06 Nisan 2006, 10:31
makine dendiği gibi gerekli açıklamayı yapmış ....

hunter2
06 Nisan 2006, 10:33
arkadaşım güzel anlatmaya çalışmısın ama toplumumuzdabazı değer yargılarımız var.

Mengu16
07 Nisan 2006, 01:22
Herhangi bir aracın , otomobil veya motosiklet .
Maksimum hızının yarısını , en az yakıt tükettigi hız olarak kabul edebiliriz .

Makine
07 Nisan 2006, 09:13
Merhaba


arkadaşım güzel anlatmaya çalışmısın ama toplumumuzdabazı değer yargılarımız var.

Ne gibi değer yargıları? Açıklarmısın.

Khutuck
07 Nisan 2006, 10:42
Merhaba
Ne gibi değer yargıları? Açıklarmısın.
Toplumumuzda karbüratörlü araçların sırlarını açıklamanın ayıp karşılandığını bilmiyor musun :P Bunu böyle bilgili birisinden beklemezdim :mrgreen:

kerem-merter
07 Nisan 2006, 11:10
dogru duymuşsun arkadaşım bizde partner var 110 km hızdan sonra bütün silindirler açılıyor ve nerdeyse 1.5 katı fazla yakıyor

PcKopatGhostRider
07 Nisan 2006, 12:09
bilgiler için tşkkr..

ARMAGEDON
07 Nisan 2006, 12:33
en basiti nekadar hız okadar yakıt allah tarafından gitmediğine göre çok hız=çok yakıt

richy
07 Nisan 2006, 12:36
hülasa;
en yüksek vitesin en düşük hızında mininum yakıt harcanır.

NicemaN
07 Nisan 2006, 12:46
karbüratörde bazı devirler vardır bunlar:
1-rölanti devresi
2-kapış devresi
3-güç devresi
4-yüksek performans devresi

sanırım 5 tane olucaktı ama aklımda bunlar var sırası ile açıkliim rölanti devresi motor un en düşük devridir ve bu devirde en az yakıt tüketimi yapılır tabi verdiğin yakıt ile aldığın güç orantısını açıklamama gerek yok kapış devresi dediğimiz devrede ani hızlanmalar için bir anda karbüratör e giden benzin miktarı artırılır ve bu durum genelde ani gaza basma esnasında ekstra benzin pompalama yapılarak kullanılır ve anlıktır.... güç devresinde karbüratör de hava oranı düşük benzin oranı yüksektir bu devirde motor en çok üretebileceği gücü sunar.. yüksek performans devresinde ise karbüratör de bulunan ikinci bi kapakcık açılır ve bu kapakcıktan normalden iki kat daha fazla benzin ve hava karışımı girer sizin bahsettiğiniz olayda budur şanzuman ve motor un gücüne göre belirli bir km den sonra bu yüksek performans devresine geçtiği için yakıt tüketimi artar bunun nerede olduğunu anlamak zor diildir devir saatinde bulunan kırmızı bölgeye geçtiyseniz yandınız demektir kırmızı bölge yüksek performansta çalıştığınız alanı simgeler bir de yeşil görünen bölgede motor en normal devrindedir yani verdiğiniz yakıt ile aldığınız gücün en verimli olduğu noktadır bu nedenle en az yakıt tüketimi en çok verim orantısının dengesi yeşil bölgedir...

seruven17
07 Nisan 2006, 12:57
Rüzgarsız havalarda 90 km/h hızdan sonra rüzgar direnci katlanarak arttığından araba normal den fazla güce ihtiyaç duyar bunun için de karbüratörlerde değişikliğe gidlmiştir ve fazla yakıt verilmesi sağlanmıştır!!!!

Zaten araba gücünün büyük bir kısmını razgara karşı harcar mesela rüzgarlı havalarda eğer rüzgara karşı arabayı kullanırsak aynı hızla normalden çok daha fazla yaktığına tanıkoluruz!!!

Mesela 50 km ters bir rüzgar ,bizim arabamızın 90 km sabit hızda harcadığı
gücü 140 la giderken harcadığı güce çıkartacaktır, bu da yakıt sarfiyatını büyükölçüde arttıracaktır...

Eğer rüzgar sürtünmesi olamasa idi şöyle olacaktı....

Araba son vites de ekonomik olacaktı ve ne kadar hızlı gidersen git bu ekonomi bozulmayacaktı!!! Hızlı gitemk sadece bize varacağımız yere daha çabuk varmamızı sağlayacaktı ve dezavantaj teşkil etmeyecekti...

Şİmdi ise 90 dan sonra arttırdığımız her km rüzgar direncini katlanarak arttığından avantaj benzinin çok yakması şeklin de dezavantaja dönüşüyor....

Rüzgar direncinin katlanması olayını da şöyle bir örnek ile açıklayalım...

Rüzgar direnci katlanarak değil de doğrusal artsaydı mesela, 5 vites de, 70 km ye 7 birim 80 km ye 8 birim 90 kmye 9 birim 100 km ye 10 birim 110 km hıza ise 11 birim.... şeklinde arabayı gittiği yönünün tersine ittecek bir kuvvat olacaktı
Ama rüzgar direnci 90 na kadar doğrusal 90 dan sonra katlanarak olduğu için şöyle olacak!!! 70 km de 7 birim 80 km de 8 birim 90 km de 9 birim 100 km de 11 birim 110 km de 15 birim şeklinde...

Görüldüğü gibi rüzgarın direnci doğrusal arttığın da 110 km de 11 birim direnç,
Rüzgarın direnci katlanarak arttığın da 110 km de 15 birim oluyor...

Bu yazdıklarım hesaplanmış netdeğer ler değildir sadece yaklaşık bir açıklamaya yapmaya çalıştım,bir de arabanın yakıt sarfiyaının yük,eğim ve lastik sürtünmesi ile de alakalı olduğunu unutmayalım.....

Umarım açıklayıcı olmuştur....

gezgin bekir
07 Nisan 2006, 13:29
[QUOTE=NicemaN]karbüratörde bazı devirler vardır bunlar:
1-rölanti devresi
2-kapış devresi
3-güç devresi
4-yüksek performans devresi

sanırım 5 tane olucaktı ama aklımda bunlar var QUOTE]
beşincisi jikle

Ertuğrul_Öz
07 Nisan 2006, 13:41
"Speed Is A Matter Of Money"

PcKopatGhostRider
09 Nisan 2006, 00:45
kısaca ekonomi için 90 km/h ı geçmicez.. :) rüzgar, devir, karbüratör olayı karışınca cebi yakıyo biraz.. hatta bunuda kullabiliriz.. :) "Speed Is A Matter Of Money"

ahmet_ulusoy
19 Mayıs 2006, 15:46
siz yolda 90 kmh ile giderseniz kamyonlar tırlar tepenize çıkar çok selektör yersiniz söleyim ...

G-Strider
19 Mayıs 2006, 15:59
sokakta karbüratörlü araba kaldı mı hala onu söyleyin bana önce...
:silent:

zoommoto
19 Mayıs 2006, 16:09
bende hundai 1300 motor var onda 90 geçtin mi çok yiyiyor ama diyelim ki motor 2000 motorsa farkeder tabi !!! onda daha az yer


sokakta karbüratörlü araba kaldı mı hala onu söyleyin bana önce...
:silent:


ne arabalar neyle yakar o zaman benzini ???

aerox_rr
19 Mayıs 2006, 16:10
evet onu bende duydum bi tanıdımın arabasında (megane) 90 km/h la giderken çok az yakıyormuş ama 90 ı geçersen benzini yutuyomuş:queen:

zoommoto
19 Mayıs 2006, 16:18
valla bendede muhteşem bir araba tutkusu var ve eminim :)

motodevil
19 Mayıs 2006, 16:25
doru bende katılıyorum

turkishflier
19 Mayıs 2006, 16:33
Sokakta karbüratörlü araba var,evet.Amerikan otomobillerine;muscle car'lara,hot rod lara karbüratörler hakim.Hatta Nascar da bile karbüratör kullanılıyor.

90 km/s yi heçtikten sonra farklı akışkan kuralları işlemeye başlamaz.Burda sadece bilmemiz gereken rüzgar direncinin,hızın karesi ile doğru olarak arttığıdır.

Dolayısıyla herhengi bir hız limiti koymak doğru değildir.Karbüratörün minimum yakıtı tükettiği bir debi vardır.Rölantiden bu devir aralığına doğru gittikçe yakıt karışımı fakirleşir,du devri geçtikten sonrada tekrar zenginleşmeye başlar.Bu arada karbüratörün devrelerindn biri tam gaz devresi,performans devresi değil.

G-Strider
19 Mayıs 2006, 17:01
yahu ben de biliyorum, charger'ı challenger'ı cuda'yı...
direct injection'dan sonra karbüratör mü kaldı??...

memin1857
20 Mayıs 2006, 23:18
arkadaşlar 90km çoğu ülkede yasal şehir dışı hız sınırı olduğu için otomobil ve motosiklet dizayn eden mühendisler motor boyutu ne olursa olsun son vites oranını genelde 90km/h hızdan giderken tam ideal devirde olacak şekilde ayarlarlar.
ayrıca yüksek hız = yüksek tüketim tek başına doğru değildir. düşük hızda = yüksek tüketimdir.
nasıl oluyor derseniz şöyle oluyor: yavaş giderken BİRİM ZAMANDA daha az yakıt tüketirsiniz ama varacağınız yere ulaşmanız DAHA UZUN SÜRER. yüksek hızda daha çabuk varırsınız ama zamandan kazanmanızdan daha yüksek bir oranda tüketiminiz arttığı için daha çok tüketirsiniz.
örneğin 2 kat hızlı gittiğinizde BİRİM ZAMANDA 3 kat fazla yakıt yakılır. ama yarı sürede varacağınız için 1.5 kat (yani %50 fazla) yakmış olursunuz.
yakıt tüketimleri 100km/litre şeklinde yapılır. çok yavaş gidersenizde çok yakıt tüketirsiniz. 90 hız civarında çoğunluk motorlu vasıtalar minimum tüketimlerini gerçekleştirirler. 90dan sonra silindir açılma karbüratör kapağı açılma çok gerçekçi değildir. zaten silindir açılma diye birşey yok. her arabanın karbüratörü iki kapaklı değildir ayrıca her araba karbüratörlü değildir. mesele rüzgar direncinin giderek dahada fazla artması ve motor devrinin motorun verimli çalıştığı devirlerden uzaklaşması sebebi ile olmaktadır. olay bi kapaktan ibaret olsa o kapağı koymazlar olur biter.
sonuç olarak 90la giderseniz hem az yakarsınız, hem komforlu hem güvenli gidersiniz. VE CEZA YEMEZSİNİZ.

PcKopatGhostRider
20 Mayıs 2006, 23:36
arkadaşlar 90km çoğu ülkede yasal şehir dışı hız sınırı olduğu için otomobil ve motosiklet dizayn eden mühendisler motor boyutu ne olursa olsun son vites oranını genelde 90km/h hızdan giderken tam ideal devirde olacak şekilde ayarlarlar.
ayrıca yüksek hız = yüksek tüketim tek başına doğru değildir. düşük hızda = yüksek tüketimdir.
nasıl oluyor derseniz şöyle oluyor: yavaş giderken BİRİM ZAMANDA daha az yakıt tüketirsiniz ama varacağınız yere ulaşmanız DAHA UZUN SÜRER. yüksek hızda daha çabuk varırsınız ama zamandan kazanmanızdan daha yüksek bir oranda tüketiminiz arttığı için daha çok tüketirsiniz.
örneğin 2 kat hızlı gittiğinizde BİRİM ZAMANDA 3 kat fazla yakıt yakılır. ama yarı sürede varacağınız için 1.5 kat (yani %50 fazla) yakmış olursunuz.
yakıt tüketimleri 100km/litre şeklinde yapılır. çok yavaş gidersenizde çok yakıt tüketirsiniz. 90 hız civarında çoğunluk motorlu vasıtalar minimum tüketimlerini gerçekleştirirler. 90dan sonra silindir açılma karbüratör kapağı açılma çok gerçekçi değildir. zaten silindir açılma diye birşey yok. her arabanın karbüratörü iki kapaklı değildir ayrıca her araba karbüratörlü değildir. mesele rüzgar direncinin giderek dahada fazla artması ve motor devrinin motorun verimli çalıştığı devirlerden uzaklaşması sebebi ile olmaktadır. olay bi kapaktan ibaret olsa o kapağı koymazlar olur biter.
sonuç olarak 90la giderseniz hem az yakarsınız, hem komforlu hem güvenli gidersiniz. VE CEZA YEMEZSİNİZ.

bu mudur?_? :silent: BUDUR!!!... :queen: :queen: eywallah hocam.. güzel bilgi..