Orijinalini görmek için tıklayınız : Sym Sym Joymax 250i
Sayfa :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
10
11
daparadoks
11 Mart 2019, 12:02
Merhaba arkadaşlar 52.180 km'de ustaya gittim ve motoru açıldı silindir ölçüsü vs durumu iyi göründüğü için sadece sekman değişti. Umarım bi 50.000 km daha sorunsuz binerim :)
aggressive
11 Mart 2019, 16:54
Merhaba arkadaşlar 52.180 km'de ustaya gittim ve motoru açıldı silindir ölçüsü vs durumu iyi göründüğü için sadece sekman değişti. Umarım bi 50.000 km daha sorunsuz binerim :)
iyi maşallah dediğim gibi çıkmasına sevindim sizde ucuz yırttınız kaça mal oldu sibop lastiklerinide yenileseydiniz, subapları alıştıma yapıp yeniden bir ayarlama falan iyi olurdu umarım yapılmıştır.
daparadoks
11 Mart 2019, 20:26
iyi maşallah dediğim gibi çıkmasına sevindim sizde ucuz yırttınız kaça mal oldu sibop lastiklerinide yenileseydiniz, subapları alıştıma yapıp yeniden bir ayarlama falan iyi olurdu umarım yapılmıştır.
Valla ben de sevindim, alt üst conta ve sipop lastiği de değişti fakat subap ayarı konusunda bi şey demedi ustam. Parça fiyatları Motopit'teki ile aynı yada daha ucuz yazmıştı toplamda bakımla birlikte 730 verdim.
mehmetseza
12 Mart 2019, 15:54
cok basıt bır soru soracagım cesıtlı forumlarda okudum ama hesap yetenegım yok bu ıtıbarla burada danısmakıstedım.19 volt cıkıslı bır laptop sarj adaptoru 12 v 10,5 amperlık bızım akulerı şarj eder mı?
Kural [ Z ]
13 Mart 2019, 15:32
cok basıt bır soru soracagım cesıtlı forumlarda okudum ama hesap yetenegım yok bu ıtıbarla burada danısmakıstedım.19 volt cıkıslı bır laptop sarj adaptoru 12 v 10,5 amperlık bızım akulerı şarj eder mı?
19V çıkışlı bir laptop bataryası genellikle +3A gibi bir çıkış amperajına sahiptir.
Doğrudan bağlarsanız hem voltaj hem de amperaj yüzünden hem batarya hem de adaptör kullanım dışı kalabilir. Onun yerine bir voltaj regülatörü ile birlikte kullanırsanız sonuç alabilirsiniz.
Örneğin aşağıdaki gibi bir modül (https://urun.n11.com/diger/voltaj-dusurucu-modul-dc-converter-lm2596-step-downcevirici-P220835973?gclid=EAIaIQobChMI3666go7_4AIVQxUYCh239 grNEAYYASABEgI6YPD_BwE&gclsrc=aw.ds) ile voltajı 14V' a düşürmeniz yeterli olur.
https://n11scdn1.akamaized.net/a1/1024/elektronik/diger/voltaj-dusurucu-modul-dc-to-dc-converter-lm2596-cevirici__1411785381943726.jpg
Şimdi sorun amperajın yüksek oluşunda. Normal şartlarda bir motosiklet aküsü için 0.8/1A şarj akımı önerilir. Hızlı şarj genellikle 2A ile bir saat gibi bir sürede tamamlanabilmektedir. Oysa siz 3A gibi bir değeri uygulayacaksınız. Akünün ömrünü ciddi şekilde kısaltacaktır.
Hepsini bir kenara bırakırsak laptop bataryaları NiCD veya LiPO cell kullanan batarya paketleridir, şarj cihazı da bu tip bataryalar için tasarlanmıştır. Oysa bizim bataryalarımızın büyük bir çoğunluğu asitli bataryalardan oluşuyor. Diğer bir deyişle şarj değerlerini bir şekilde uyuştursak dahi şarj cihazı bizim bataryayı şarj etmeye uygun bir cihaz değildir.
Tabi ki bu şarj edemez demek değil. Elinizde kenarda bulunan eski bir şarj cihazı varsa ve onu kullanmak istiyorsanız neden olmasın :wiinkk: Ama modül ile birlikte kullanmayı, mümkünse amper düşürmek için tedbir almayı ihmal etmeyin:cat:
istanbu_gezg
13 Mart 2019, 17:23
;4449400']19V çıkışlı bir laptop bataryası genellikle +3A gibi bir çıkış amperajına sahiptir.
Doğrudan bağlarsanız hem voltaj hem de amperaj yüzünden hem batarya hem de adaptör kullanım dışı kalabilir. Onun yerine bir voltaj regülatörü ile birlikte kullanırsanız sonuç alabilirsiniz.
Örneğin aşağıdaki gibi bir modül (https://urun.n11.com/diger/voltaj-dusurucu-modul-dc-converter-lm2596-step-downcevirici-P220835973?gclid=EAIaIQobChMI3666go7_4AIVQxUYCh239 grNEAYYASABEgI6YPD_BwE&gclsrc=aw.ds) ile voltajı 14V' a düşürmeniz yeterli olur.
https://n11scdn1.akamaized.net/a1/1024/elektronik/diger/voltaj-dusurucu-modul-dc-to-dc-converter-lm2596-cevirici__1411785381943726.jpg
Şimdi sorun amperajın yüksek oluşunda. Normal şartlarda bir motosiklet aküsü için 0.8/1A şarj akımı önerilir. Hızlı şarj genellikle 2A ile bir saat gibi bir sürede tamamlanabilmektedir. Oysa siz 3A gibi bir değeri uygulayacaksınız. Akünün ömrünü ciddi şekilde kısaltacaktır.
Hepsini bir kenara bırakırsak laptop bataryaları NiCD veya LiPO cell kullanan batarya paketleridir, şarj cihazı da bu tip bataryalar için tasarlanmıştır. Oysa bizim bataryalarımızın büyük bir çoğunluğu asitli bataryalardan oluşuyor. Diğer bir deyişle şarj değerlerini bir şekilde uyuştursak dahi şarj cihazı bizim bataryayı şarj etmeye uygun bir cihaz değildir.
Tabi ki bu şarj edemez demek değil. Elinizde kenarda bulunan eski bir şarj cihazı varsa ve onu kullanmak istiyorsanız neden olmasın :wiinkk: Ama modül ile birlikte kullanmayı, mümkünse amper düşürmek için tedbir almayı ihmal etmeyin:cat:
bence buna gerek yok 78-12 ile bu iş yapılabilir, ben birçok yerde kullanıyorum ısınmasın diye bir tane sogutucu dmeir tak yeter
http://www.robotpark.com.tr/7812-12V-Voltaj-Regulatoru
http://www.robotpark.com.tr/image/cache/data/PRO/92129/92129-7812-12V-Voltage-Regulator-Pic002-700x700.jpg
mehmetseza
14 Mart 2019, 10:05
akü şarjına ılıskın bılgıler ıcın cok cok tesekkurler
Samet Özkan
14 Mart 2019, 16:40
**orjinal varyatör her zaman iyidir motorun canını almaz performans ürünleri size bişey verirken bir yerden de alır götürür bilginiz olsun.
**antifiriz olayını siz yapmayın servise başvurun kolay olmuyor zira motora zarar verebilirsiniz.
** şanzıman sesi ciddi bir problemdir benimde 48bin de olmuştu counter dişlişinin başı aşınıyor pul iç gövdeye baskı yapınca ses oluşuyor bence fabrikasyon tasarım hatası tamirat işçiliğini kendim yapmama rağmen 400 lirayı buldu iç rulmanları ve dişliyi değiştirdim.
motorun gövdesinin en üst noktasından hava almanız gerek alamazsanız gövdede (silindirde soğutma sıvısı olup olmadığını kontrol edin) en üst nokta zaten radyatör alt nokta devirdaim pompası hava yaptırıp o şekilde kullanırsanız motora zarar verebilirsiniz yetkili servisde çözdürün işi bence
merhabalar akünüz zayıf o sebeple uyarı veriyor, çok bilen arkadaşlarımız ne alakası var diye atlama yapmasınlar ama :queen:
akü zayıflığınız zaman zaman rölanti kararsızlıklarına da sebep olabilir bilginiz olsun .
Teşekkür ederim yardımınız için havalar ısınınca motosiklete binme şansım oldum hemen hemen hergün. Kendine geldi akü olsun ateşleme olsun. Kış aylarında sık çalıştırılmayınca bu tür olaylarla karşılaşılıyor bu modelde sanırım kendi çıkarımlarım bu yönde gördüğüm kadarıyla :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------
marş esnasında arıza lambası yanma sebebi için videoyu izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=NuuzL0ZmvMM
Aynısı oluyor birebir aynısı anlatmak yazı ile ifade etmek istedğim tam olarak buydu :)
mehmetseza
15 Mart 2019, 10:27
Teşekkür ederim yardımınız için havalar ısınınca motosiklete binme şansım oldum hemen hemen hergün. Kendine geldi akü olsun ateşleme olsun. Kış aylarında sık çalıştırılmayınca bu tür olaylarla karşılaşılıyor bu modelde sanırım kendi çıkarımlarım bu yönde gördüğüm kadarıyla :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------
Aynısı oluyor birebir aynısı anlatmak yazı ile ifade etmek istedğim tam olarak buydu :)
aynen benim de arıza lambası vıdeodakı gıbı yanıyor ve sonra sonuyor.gercı ben sadece gecen haftasonu bır saat bınebıldım motora. ıkı gunde bır calıstırıp bakıyorum durum aynı ama bu haftasonuda yagıs var ankarada pazar gunu bulutlu, bıraz cıkıp gezmek sart oldu
mehmetseza
18 Mart 2019, 11:44
motorla cıkıp gezemedık bızım aku yıne off
sımdı ataba at-618 sarj adaptoru buldum taktım sarsa 6 saat bır dolsun kendıne gelırse ıyı gelmezse yenı bır aku alacagız
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
https://urun.n11.com/aku/sym-joymax-200-aku-uyx9-bs-12v9ah10hr-kuru-aku-P312829868?gclid=Cj0KCQjwg73kBRDVARIsAF-kEH9GSK7q94SoGGo-g9JO6dLnZOh7tiXrOPwOk4mBXR29R_gOCWfxxTAaAiEyEALw_w cB&gclsrc=aw.ds
https://urun.n11.com/aku/abus-12-volt-95-ah-yt12a-bs-motosiklet-aku-250-joymax-P173690798
alacagımız aku de yukarıda lınkını paylastıgım akulerden bırı.buna ılıskın yorumu ve deneyımı olan varsa ve paylasımda bulunursa cok sevınırım
adem87
18 Mart 2019, 14:21
motorla cıkıp gezemedık bızım aku yıne off
sımdı ataba at-618 sarj adaptoru buldum taktım sarsa 6 saat bır dolsun kendıne gelırse ıyı gelmezse yenı bır aku alacagız
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
https://urun.n11.com/aku/sym-joymax-200-aku-uyx9-bs-12v9ah10hr-kuru-aku-P312829868?gclid=Cj0KCQjwg73kBRDVARIsAF-kEH9GSK7q94SoGGo-g9JO6dLnZOh7tiXrOPwOk4mBXR29R_gOCWfxxTAaAiEyEALw_w cB&gclsrc=aw.ds
https://urun.n11.com/aku/abus-12-volt-95-ah-yt12a-bs-motosiklet-aku-250-joymax-P173690798
alacagımız aku de yukarıda lınkını paylastıgım akulerden bırı.buna ılıskın yorumu ve deneyımı olan varsa ve paylasımda bulunursa cok sevınırım
Merhaba
Ben de arayış içindeyim ama fiyatlar çok değişken. Genelde n11.com'dan alışveriş yapıyorum. Karşıma çıkan fiyatlar ortalama 175-450 arası
1 kere alıp pahalı almak mı mantıklı yoksa ucuz alıp 1 veya 2 kış sonra yenilemek mi mantıklı emin olamadım. Kullanan arkadaşlar görüp yazar belki fikir sahibi oluruz.
Abuş: 175 TL
VLM: 270 TL
Varta: 380 TL
Unibat 385 TL
Yuasa: 450 TL
mehmetseza
18 Mart 2019, 14:34
Merhaba
Ben de arayış içindeyim ama fiyatlar çok değişken. Genelde n11.com'dan alışveriş yapıyorum. Karşıma çıkan fiyatlar ortalama 175-450 arası
1 kere alıp pahalı almak mı mantıklı yoksa ucuz alıp 1 veya 2 kış sonra yenilemek mi mantıklı emin olamadım. Kullanan arkadaşlar görüp yazar belki fikir sahibi oluruz.
Abuş: 175 TL
VLM: 270 TL
Varta: 380 TL
Unibat 385 TL
Yuasa: 450 TL
ben sımdı bu abus motorla gorustum anteple, benı ankara ıcanadolu bolgesı satıs sorumlusuna yonlendırdıler bır goruseyım bılgı paylasacagım buradan
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------
cok ılgılı bır fırma ıcanadaolu bolge sorumlusu ve fabrıka ıle yenıden gorustum carsmaba gunu ıcın tekraradan gorusecegız hesaplarına eft gececegım adrese yollayacaklar fıyat da carsamba bellı olacak ama ınternttek fıyatların altında oalcak dusuncesındeyım
aggressive
18 Mart 2019, 16:13
bende eski abuş akücülerdenim son akümde beni üzdü malesef belirtmek isterim,
8 ayda aküm gitti 6 ay garantili dediler işlem yapmadılar satıcı beyfendiler.
agility city 125 ve kawasaki z750s motoruma takmıştım kawasakide 2 yıl kadar gitmişti
joymax da 8 ayda tırtladı malesef
abuş diyip geçmeyiniz zira huawei ye yaptırılıyor diye biliyorum ismi daha artistik olsa çok iyi satardı bence vlm yi de sallardı sanıyorum.
mehmetseza
18 Mart 2019, 17:42
bende eski abuş akücülerdenim son akümde beni üzdü malesef belirtmek isterim,
8 ayda aküm gitti 6 ay garantili dediler işlem yapmadılar satıcı beyfendiler.
agility city 125 ve kawasaki z750s motoruma takmıştım kawasakide 2 yıl kadar gitmişti
joymax da 8 ayda tırtladı malesef
abuş diyip geçmeyiniz zira huawei ye yaptırılıyor diye biliyorum ismi daha artistik olsa çok iyi satardı bence vlm yi de sallardı sanıyorum.
benım suan uzerındekı akunun degerı 12.26.
1.8 amperlık ataba at-618 aletıle sarj edıyoruz 14.74v olcuyoruz
akuyu cıkartıyoruz yarım saat sonra yıne 12 lı degerlerde
sanırım akumuz olmus.
sımdı bırkac vıdeo ızledım
akunun ıcını acıp saf su ılave derek akuyu kurtarma sansını anlatıyorlar
kımısı de karbonat eklıyor akunun ıcıne
sımdı sarjda aksam eve gıdınce 1 saat bır bınecegım motora sonra ıkı gun yıne bırakacagım calıstırmadan
eger ölüyse belkı su ılave etme yontemını dener belkıde yenı bır abus aku denerım
sansızmıza artık ıyı mı cıkar kotumu bakacagız:)
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:44 ----------
evet akuyu actık
toplam 12 adet goz var 6 adedı buyuk 6 adedı kucuk
saf suda vardı elımızde enjektorle ıcıne dolduracaktık resımlerı cektım burdan paylasarım
ancak akunun arkasında acmayın sulfurık asıt elıne gozune sıcrayabılır yazıyor
treddute dustuk bunun ıcıne sulfırık asıt mı koymak gerek saf su mu bılemedık
yardımcı olur musunuz???
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------
akucuye sorduk saf su koyulur dedı.suyu koymak ıcın 6 sarden ıkı yer var dedık ya...
uzerınde ıngılızce acmayın yazan tırnaklı ınce bır tornavıdayla kastırdın mı acılıyor dıger yer ıse preslı
bız bılmeden preslı yerı de kestık hıc gerek yokmus, usturuplu kestık ya yarın japonluyacagız
ve yarın yıne sarja takacagız.eger olursa tum detayları nerden acılıyor ne konuluyor paylasmıs olduk
eger olmuyorsa da salak salak ıs yapmıs olduk.
ıkısı durumda yararlı oldu foruma
eger ısı cozduysek bır ıhtıyacı olanlara yardımcı olur
eger yanlıs ıs yaptıysak forumu bıraz guldurur
bua rada uzerınde yazıyor 25-30 cc dıye tam 30 cc saf su aldı
demekkı bızım akude hıc su kalmamıs plakalar ölmus olabılır
yarın bır ıkı saatlık sarjla anlayacagız bakalım
yıne paylasım yapacagım atabılırsem resımlerı de atacagım
ıyı aksamlar
aggressive
19 Mart 2019, 15:32
merhabalar üzerinde açmayın yazan aküler açılmaz su yada asit ilave edilmez.
videolarda gösterilen üzerinde açılmaz yazan aküler için söylüyorum hepsi boş iş
sizin aküden de ne yazık ki bişey olmaz artık olan canıda gidecektir.
şarj akımı ile akü güçlenir şarjdan alınınca şarj esnasındaki voltajları görmek pek mümkün değildir.
otomobil akülerinde de bu böyledir.
siz akünüzü yenileyin kafanız rahatlasın ben öyle yaptım efendim :)
mehmetseza
19 Mart 2019, 17:06
merhabalar üzerinde açmayın yazan aküler açılmaz su yada asit ilave edilmez.
videolarda gösterilen üzerinde açılmaz yazan aküler için söylüyorum hepsi boş iş
sizin aküden de ne yazık ki bişey olmaz artık olan canıda gidecektir.
şarj akımı ile akü güçlenir şarjdan alınınca şarj esnasındaki voltajları görmek pek mümkün değildir.
otomobil akülerinde de bu böyledir.
siz akünüzü yenileyin kafanız rahatlasın ben öyle yaptım efendim :)
şimdilik durum senın soyledıjlerınle dogru orantıda:)
adem87
19 Mart 2019, 19:39
merhabalar üzerinde açmayın yazan aküler açılmaz su yada asit ilave edilmez.
videolarda gösterilen üzerinde açılmaz yazan aküler için söylüyorum hepsi boş iş
sizin aküden de ne yazık ki bişey olmaz artık olan canıda gidecektir.
şarj akımı ile akü güçlenir şarjdan alınınca şarj esnasındaki voltajları görmek pek mümkün değildir.
otomobil akülerinde de bu böyledir.
siz akünüzü yenileyin kafanız rahatlasın ben öyle yaptım efendim :)
Hangi markayı tercih ettiniz kaça mal oldu?
aggressive
20 Mart 2019, 10:57
eski bir motorcu abimin tavsiyesi üzerine hollanda malı landport diye duyulmamış bir akü aldım
380liraya patladı
LP Motosiklet Aküsü YT12A-BS
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
akü kurulumuyla ilgili video koyalım
https://www.youtube.com/watch?v=LrPGYGpDr6w
mehmetseza
21 Mart 2019, 10:59
merhabalar üzerinde açmayın yazan aküler açılmaz su yada asit ilave edilmez.
videolarda gösterilen üzerinde açılmaz yazan aküler için söylüyorum hepsi boş iş
sizin aküden de ne yazık ki bişey olmaz artık olan canıda gidecektir.
şarj akımı ile akü güçlenir şarjdan alınınca şarj esnasındaki voltajları görmek pek mümkün değildir.
otomobil akülerinde de bu böyledir.
siz akünüzü yenileyin kafanız rahatlasın ben öyle yaptım efendim :)
evet bızım akuden bı cacık olmadı aku sarj tutmadı.yazdıgım herseyı unutun ölmüş akünuzu atın gıtsın
ınternetten ABUŞ 12 VOLT 9.5 AH YT12A-BS modelını sıparıs verdım
fırmanın anteptekı fabrıkası adanada bır bayıye yonlendırdı kargo su bu astarı yuzunden pahalı ınternetten 170tl kargo dahıl sıparıs verdım olculerı bırebır aynı.akunun kalıtesını performansını gorecegız
The Dude
21 Mart 2019, 12:16
yuasa'dan şaşmamak lazım,
yalağuz fiyatları da ortada.
şahsi soğutma problemimi yine şahsen çözmüş durumdayım,
radyatörden motora giren kalın hortum giriş yerinden sıvı kaçırdığını tespit ettim.
hortumun ucunda bir deformasyon olmuş,
1-2 cm kesip yerine monte ettim,
bu arada bütün sıvı döküldü,
tamamladım, bir yerde "radyatöre sıvı doldurduktan sonra radyatörün ağzı açık kalacak şekilde biraz çalıştırın havası alınsın" yazısını gördüm (sym'nin kendi web sitesinde),
öyle yaptım,
sorun çözüldü gibi duruyor.
şöyle bir ilan gözüme çarptı (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-motosiklet-ekipmanlari-yedek-parca-sym-gts-250-joymax-250-hava-fitresi-658527460/detay)
hava filtresi için 30 tl yazılmış,
Denizli'de, orada oturan var ise elden kontrol ederse iyi olur ,
bir iki tane sipariş vereceğim.
son bakımda yağ olarak motul 5100 kullandık,
motorda bir rahatlama oldu sanki.
şimdi kayış konusuna alternatif arıyorum,
son olarak dayco marka takıldı, standart hızında bir miktar düşüş oldu.
sanırım 34.000 km'yi geçtim.
son sürüş biraz ilginç oldu,
100 km altı ortalama hız ile benzin tüketimini (yanlış hesaplamadıysam) 2,8 lt olarak hesapladım.
sakin ve şehirler arası tüketimidir,
şehir içi de var (İstanbul trafiği değil).
hakaniko
21 Mart 2019, 15:27
Selamlar. Bu motor hoşuma gidiyor ancak 50bin km civarındaki şanzıman ve motor arızaları biraz korkuttu diyebilirim. 2015 model 20bin km civarı satın alıp 2 sene kullanmayı düşünüyorum ki 50bin km yi rahat geçerim bu sürede. Arada scotty de yapabilirim. Bunun için motoru sağlam ve sorunsuz olmalı.
O yüzden 3 seçenek arasındayım.
SYM Joymax 250i
Yamaha X-City 250
Kymco Xciting 250ri
Sorunsuzluk ve bakım maliyet giderleri konusunda ne dersiniz? Yakıt olarak gördüğüm kadarıyla SYM daha az yakıyor.
mehmetseza
21 Mart 2019, 16:06
SYM Joymax 250i
Kymco Xciting 250ri
Samet Özkan
22 Mart 2019, 11:59
yuasa'dan şaşmamak lazım,
yalağuz fiyatları da ortada.
şahsi soğutma problemimi yine şahsen çözmüş durumdayım,
radyatörden motora giren kalın hortum giriş yerinden sıvı kaçırdığını tespit ettim.
hortumun ucunda bir deformasyon olmuş,
1-2 cm kesip yerine monte ettim,
bu arada bütün sıvı döküldü,
tamamladım, bir yerde "radyatöre sıvı doldurduktan sonra radyatörün ağzı açık kalacak şekilde biraz çalıştırın havası alınsın" yazısını gördüm (sym'nin kendi web sitesinde),
öyle yaptım,
sorun çözüldü gibi duruyor.
şöyle bir ilan gözüme çarptı (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-motosiklet-ekipmanlari-yedek-parca-sym-gts-250-joymax-250-hava-fitresi-658527460/detay)
hava filtresi için 30 tl yazılmış,
Denizli'de, orada oturan var ise elden kontrol ederse iyi olur ,
bir iki tane sipariş vereceğim.
son bakımda yağ olarak motul 5100 kullandık,
motorda bir rahatlama oldu sanki.
şimdi kayış konusuna alternatif arıyorum,
son olarak dayco marka takıldı, standart hızında bir miktar düşüş oldu.
sanırım 34.000 km'yi geçtim.
son sürüş biraz ilginç oldu,
100 km altı ortalama hız ile benzin tüketimini (yanlış hesaplamadıysam) 2,8 lt olarak hesapladım.
sakin ve şehirler arası tüketimidir,
şehir içi de var (İstanbul trafiği değil).
2.8 Litre çok güzel bir ortalama şayet hesaplamada bir yanlışlık ve sapma yok ise. :)
mehmetseza
22 Mart 2019, 16:18
akümüz gelmıs dun sıparıs verdık bugun evde:)
yarın sabah hava ıyı olursa takalım ve ızlenımlerımızı paylasalım
adem87
23 Mart 2019, 13:00
Merakla bekliyorum :) @mehmetseza
aggressive
23 Mart 2019, 13:10
2.8 Litre çok güzel bir ortalama şayet hesaplamada bir yanlışlık ve sapma yok ise. :)
bende ege akdeniz turunda 2,95 takmıştım sakin sürüş yaparak
akümüz gelmıs dun sıparıs verdık bugun evde:)
yarın sabah hava ıyı olursa takalım ve ızlenımlerımızı paylasalım
güzelk bir şarj sonrası takın muhteşem güçlü oluyor kafanızda soru işareti olmuyor en güzelide :cherry:
mehmetseza
25 Mart 2019, 10:07
bende ege akdeniz turunda 2,95 takmıştım sakin sürüş yaparak
güzelk bir şarj sonrası takın muhteşem güçlü oluyor kafanızda soru işareti olmuyor en güzelide :cherry:
cihaz birgunde elıme ulastı.gelınce olctum 12.76v gosterdı.sarj etmedım dırek taktım ılk marsda aldı ve ıkı saat ctesı gunu ful gezdım.ılk calıstırdıgımda yanı kontak acıgımda 12.5v gezerken de 14v gosterdı motorun gostergesı.dun yıne actım 12.7 ılk acılıs 14v gezerken aldıgım dgerler.ben abus akuyu ınternetten ugurlu sıteden aldım.satın alma sonrası fırmayı buldum sansına o fırma da gazıantepde bır motorcu magazasıymıs.5 dakıka sohbet ettık.satıcı bana "son dondemde akulere cok zam geldıgı, ustelık fırmaların akulerın ıcınde bulunan kursun dan kısıtlamaya gıttıkleri, ancak abus marka akulerde ne fıyat artısının oldugu ne de boyle bır kursun eksıltme yoluna gıdıldıgı" husularıydı.umarım aku ıyı cıkar 3-4 yıl sorunsuz kullanırım.zaten kaşdakı ıkı motor ıcın de aku lazım olacak sanırım eger abus aku ıyı cıkarsa onalr ıcın de sıparıs verecegım.bu arada oglana suzukı gsx 250r motor aldım bursadan.ankaraya fabrıkadan gelecek servıs kurulumunu burda yapacak Insallah.yenı merakımız bu.eger vıteslı motora alısırsam belkı bende 50 sınden sonra gecıs yaparım:)))))
aggressive
25 Mart 2019, 13:17
abuş biraz şans işi bir motorumda 2 yıl gitti birinde 8 ay
asidi içinde gelen aküyü şarj etmeye gerek yok zaten tak çalıştır akü oluyor asidi ayrı gelirse kurulum yapıp şarj etmek gerekiyor.
nerde o eski aküler gerçekten kurşun oranlarının azaldığını bende düşünmekeyim.
Alman_
25 Mart 2019, 14:43
Merhaba
Ben de arayış içindeyim ama fiyatlar çok değişken. Genelde n11.com'dan alışveriş yapıyorum. Karşıma çıkan fiyatlar ortalama 175-450 arası
1 kere alıp pahalı almak mı mantıklı yoksa ucuz alıp 1 veya 2 kış sonra yenilemek mi mantıklı emin olamadım. Kullanan arkadaşlar görüp yazar belki fikir sahibi oluruz.
Abuş: 175 TL
VLM: 270 TL
Varta: 380 TL
Unibat 385 TL
Yuasa: 450 TLYuasayı 500 e aldım ben 13 ocakta asitleri yeni dolduruldu şarj edildi. Taktım soğuk havalarda ilk marşta almıyor ateşlemesi sorun olmaz umarım. Bakalım ne kadar süre dayanacak. Üstüne tarih km attım.
aggressive
26 Mart 2019, 11:09
Yuasayı 500 e aldım ben 13 ocakta asitleri yeni dolduruldu şarj edildi. Taktım soğuk havalarda ilk marşta almıyor ateşlemesi sorun olmaz umarım. Bakalım ne kadar süre dayanacak. Üstüne tarih km attım.
motoru çalıştırırken gaz verme yapıldığında da motorun çalışmaqsını engelleyen bir sistem var joymaxda büyük ihtimal tps den gazı açık algılayınca ateşleme vermiyor motora, gazı ellemeden çalışıyor kolay. gayri ihtiyari el gazda ise ondan da zor çalışıyor olabilir.
kurcalanmamış bir motorsa günlük kullanımda 0 derecelerde dahi tek marş alması lazım.
0 derecelerde yada eksilerde 7-10 gün çalışmadığında akü full de olsa bir kaç marşda alması olası bir durum
Samet Özkan
28 Mart 2019, 16:22
9000 bakımı yaklaşıyor bir fiyatlara bakayım dedim baya bir artmış bir önceki fiyatlara oranla.
Hava Filtresi ve Yağ'ını değiştireceğim sadece.
Hava Filtresi En son 6000 KM önce değişmişti.
Yağ ise 3000 KM Öncesi değişmişti.
Motopitten hava filtresi 96 TL
N11'den ise Castrol 10-40 Scooter Yağları ise 40 TL(1 Litre)
Ortalama Bakım Maliyeti 170-180 TL arası gibi birşey tutacak. Kendim hallederim ufak bakımlar için servis'e gitmeye gerek yok işçiliği 50 TL alırlar diye düşünüyorum o da en azami. 50 TL benzin atar gezerim daha iyi öğrenci kafasıyla :)
The Dude
28 Mart 2019, 16:52
hava filtresini daha düşük fiyatlardan bulabilirsin,
önceki mesajlarımın bir tanesinde bir link var idi, (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-motosiklet-ekipmanlari-yedek-parca-sym-gts-250-joymax-250-hava-fitresi-658527460/detay)
ne olduğunu bilmiyorum,
evvelden kullanmadım,
yan sanayi olarak motospartan dan aldıklarımı kullandım. (sanırım markası velomoto gibi bir şeydi)
Samet Özkan
29 Mart 2019, 11:18
hava filtresini daha düşük fiyatlardan bulabilirsin,
önceki mesajlarımın bir tanesinde bir link var idi, (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-motosiklet-ekipmanlari-yedek-parca-sym-gts-250-joymax-250-hava-fitresi-658527460/detay)
ne olduğunu bilmiyorum,
evvelden kullanmadım,
yan sanayi olarak motospartan dan aldıklarımı kullandım. (sanırım markası velomoto gibi bir şeydi)
Teşekkür ederim tavsiyeniz için. Aklıma takılan şu yan sanayi filtre aman aman çok sorun olurmu motosiklette ? Orjinal filtre ile arasında gözle görülür bir fark varmıdır ?
Birisi 96 diğeri ise 30 TL. Arada 66 TL'lik bir fiyat farkı var, sizce bu durumu nasıl değerlendiriyor ve yorumluyorsunuz ?
The Dude
29 Mart 2019, 11:28
30 tl olanı kullanmadım,
senelerdir orijinal filtre kullanmadım,
şu zamana kadar filtreden kaynaklı bir problem yaşamadım,
evde kompresör var idi ufak bir tane, 1000 km de bir açıp temizlerdim
en son aldığımda 26 liradan 5-6 tane almıştım,
halen kullanıyorum.
nihayetinde çok teknoloji gerektirecek bir parça olmadığından dolayı aşırı dandik bir ürün kullanılmadıkça sorun olacağını sanmıyorum.
hatta zamanında bir tanesini sanayide filtre satan bir yere götürmüştüm,
plastik parçanın içine oturacak bir şey yapabilirsen istediğin kadarını en kaliteliden yaparız demişlerdi.
(yanlış hatırlıyor olabilirim, o zaman orijinal filtre 20 lira ise elemanlar 2-3 lira gibi bir rakam söylemişlerdi.)
tercih tabi ki kullanıcınındır.
Samet Özkan
29 Mart 2019, 11:57
30 tl olanı kullanmadım,
senelerdir orijinal filtre kullanmadım,
şu zamana kadar filtreden kaynaklı bir problem yaşamadım,
evde kompresör var idi ufak bir tane, 1000 km de bir açıp temizlerdim
en son aldığımda 26 liradan 5-6 tane almıştım,
halen kullanıyorum.
nihayetinde çok teknoloji gerektirecek bir parça olmadığından dolayı aşırı dandik bir ürün kullanılmadıkça sorun olacağını sanmıyorum.
hatta zamanında bir tanesini sanayide filtre satan bir yere götürmüştüm,
plastik parçanın içine oturacak bir şey yapabilirsen istediğin kadarını en kaliteliden yaparız demişlerdi.
(yanlış hatırlıyor olabilirim, o zaman orijinal filtre 20 lira ise elemanlar 2-3 lira gibi bir rakam söylemişlerdi.)
tercih tabi ki kullanıcınındır.
Çok teşekkürler yorumunuz için. Piyasada ve SYM gruplarında Uno 70 hava filtresini kullananları gördüm 13 TL'e alıp filtre tablasına göre kes çıkar tak yaparak silikon yardımcı ile yapıştırıp kullananlarda var belki görmüşsünüzdür youtube'de o videolarıda...
Vrdiğiniz linkten bir adet sipariş geçeceğim ileriki günlerde, tekrardan teşekkür ederim. Kazasız belasız sürüşler inşallah :)
The Dude
29 Mart 2019, 11:58
ne demek,
bunun için buralardayız.
kazasız belasız günlerimiz olsun,
Alman_
29 Mart 2019, 14:04
motoru çalıştırırken gaz verme yapıldığında da motorun çalışmaqsını engelleyen bir sistem var joymaxda büyük ihtimal tps den gazı açık algılayınca ateşleme vermiyor motora, gazı ellemeden çalışıyor kolay. gayri ihtiyari el gazda ise ondan da zor çalışıyor olabilir.
kurcalanmamış bir motorsa günlük kullanımda 0 derecelerde dahi tek marş alması lazım.
0 derecelerde yada eksilerde 7-10 gün çalışmadığında akü full de olsa bir kaç marşda alması olası bir durumGaz verme yapmıyorum. Gazı ellemiyorum eski aküde o işi hep yapıyordum sonradan başka birinden gördüm ondan sonra gaza dokunmadan çalıştırıyorum. Motoru her gün kurcalıyorum. Her gün evden işe işten eve gidiyorum. Önü açık evin yanında çatılı garaj var. Motoru çalıştırmamazlık yapmıyorum 2-3 günde bir kullanmasam bile çalıştırır 5 dk beklerdim. Bakalım ne kadar gidecek şu aralar sorun yok. Motoru 600 lük sym ile takas yapacaktım. Takas yapacağım kişiye sormuştum hangisni takayım diye. Araştırma fırsatım olmadı. Aldık kullanıyorum. Vazgeçti takastan.
mehmetseza
29 Mart 2019, 15:33
ben de ınternetten dokuyucu motordan 20tl den 5-6 tane almıstım halen 3 tane var sanırım.hıcbır sıkıntı yasamadım ve orjnalınden de bır fark goremedım
orjıal kılavuzunda ve yabancı sıtelerde hava fıltre degısımının ıkı bakımda bır 6000km bır yapılması ongoruluyor benher bakımda degıstırıyordum artık 3000km de temızlık sonrasında 3000 de degısıklık yapacagım
aggressive
29 Mart 2019, 17:29
ben kesip uno filitresi silikonlamıştım yakıt sarfiyatında performansta son hızda kalkışta hiçbir fark yok
https://www.youtube.com/watch?v=atE5qtqd8L4
daparadoks
08 Nisan 2019, 11:43
son bakımda yağ olarak motul 5100 kullandık,
motorda bir rahatlama oldu sanki.
şimdi kayış konusuna alternatif arıyorum,
son olarak dayco marka takıldı, standart hızında bir miktar düşüş oldu.
sanırım 34.000 km'yi geçtim.
Kayışı 34.000 km kullanmış olamazsın heralde :) Benim orjinal kayış Mitsuboshi kayış 15070'te Bando ile değişti ve yeniyken bile kötü bi kayıştı 24250'de Polini'taktırdım. Polini de son hızda düşme yaşamadım o kayışta 39505'de yine Polini ile değişti. 53000deyim şuan hala ömrü var hesabıma göre 1500 km daha götürmesi lazım beni.
Ben Polini'yi Mitsuboshi'ye tercih ettim benzer dayanıklılıkta daha uygun fiyatta olmasından dolayı. Dayco nasıldır bilemiyorum.
Selamlar. Bu motor hoşuma gidiyor ancak 50bin km civarındaki şanzıman ve motor arızaları biraz korkuttu diyebilirim. 2015 model 20bin km civarı satın alıp 2 sene kullanmayı düşünüyorum ki 50bin km yi rahat geçerim bu sürede. Arada scotty de yapabilirim. Bunun için motoru sağlam ve sorunsuz olmalı.
O yüzden 3 seçenek arasındayım.
SYM Joymax 250i
Yamaha X-City 250
Kymco Xciting 250ri
Sorunsuzluk ve bakım maliyet giderleri konusunda ne dersiniz? Yakıt olarak gördüğüm kadarıyla SYM daha az yakıyor.
Ben aşağıdaki iki mesaj arasında 15 ve 16. sayfalarda başıma gelenleri anlattım, bunları yaşamayanlar da vardır tabi. Motoru yenileyince 2017 model abs joymax almayı düşmüyor değilim yine.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/114139-sym-joymax-250i-15.html#post4443584
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/114139-sym-joymax-250i-16.html#post4448438
Joymax'imin yakıt sarfiyatı için: http://www.fuelly.com/motorcycle/sym/joymax_250xi/2014/daparadoks/453899
mehmetseza
08 Nisan 2019, 16:19
Kayışı 34.000 km kullanmış olamazsın heralde :) Benim orjinal kayış Mitsuboshi kayış 15070'te Bando ile değişti ve yeniyken bile kötü bi kayıştı 24250'de Polini'taktırdım. Polini de son hızda düşme yaşamadım o kayışta 39505'de yine Polini ile değişti. 53000deyim şuan hala ömrü var hesabıma göre 1500 km daha götürmesi lazım beni.
Ben Polini'yi Mitsuboshi'ye tercih ettim benzer dayanıklılıkta daha uygun fiyatta olmasından dolayı. Dayco nasıldır bilemiyorum.
Ben aşağıdaki iki mesaj arasında 15 ve 16. sayfalarda başıma gelenleri anlattım, bunları yaşamayanlar da vardır tabi. Motoru yenileyince 2017 model abs joymax almayı düşmüyor değilim yine.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/114139-sym-joymax-250i-15.html#post4443584
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/114139-sym-joymax-250i-16.html#post4448438
Joymax'imin yakıt sarfiyatı için: http://www.fuelly.com/motorcycle/sym/joymax_250xi/2014/daparadoks/453899
ben bu motordan once 6-7 yıl sym gts 250 kullandım.o motoru da sıfır km bayıden almıstım.26.000km de varyator kayısını degıstırdım.hıc bır sıkıntım yoktu ama sanırım kıtapcık o cıvarlarda degısım ongoruyordu.actıgımızda gorduk kı kayısda en ufak bır deformasyon yok.usta o zaman abı bu senı 10-15 bın km daha gotururmus demıstı.ama dedıgım gıbı ben motorları hergun dur kalk trafıkte yada uzun yolda kullanmıyorum.1-2 haftada bır 3-4 saat ancak hobı gezı amaclı kullanıyorum.bu arada ben o zaman yenı kayısı belcıka malı oalark hatırlıyorum ınternetten almıstım.ama kayıs nasıl dıyemem 300-500km sonra o motoru satıp yenı bu motoru aldım.yalnız aklımda kalan bızım motorların kayıs numarasını verdıgımde sadece kayıs ve conta ısı yapan bırdukkan yarın getırtırım bu japon motoru kayısıdır demıs ve bana yarı yarıya bır fıyat vermıstı.ama ben adamdan alamk yerıne ınternetten sıparıs vermıstım.yanı bızım motorların kayısları arabalar ıcın kayıs conta ısı yapan dukkanlardan da bulunabılıyor hem de yarı fıyatına aklınızda olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------
2015 yılında sayfasında da yazmısım zaten
Cevap ve onerınız ıcın tesekkurler kayıs Gates marka fransız malı 125 tl hava fıltresı 20 bujı ngk ırıdyum 35
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/95411-sym-gts-250i-evo-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html
angelus55
08 Nisan 2019, 21:08
Arkadaşlar, öncelikle burada paylaştığınız bilgilerden ve verdiğiniz cevaplardan ötürü çok teşekkür ederim.
Benim bir kaç sorum daha olacak.
1. Motor uzun süre kullanılmadığı için akü boşalmış. Şarj ettim ve beklettim ancak multimetre en son 12.2v gösteriyor.
Bu da %50 şarja tekabül eder diyordu inci akü videosunda. https://www.youtube.com/watch?v=65tMHqV8kuk
Yazın 2000km'lik bir seyehat'e çıkmayı düşünüyorum. Bu akü beni yarı yolda bırakır mı?
2. Joymax yağ kontrolü vida sıkılıp mı yapılır, sıkılmadan mı?
3. Motoru 2.el aldım ve içindeki yağın türünü bilmiyorum. eksiltme varsa farklı yağ ile ekleme yapmam sıkıntı yaratır mı?
The Dude
09 Nisan 2019, 09:36
kayışı 34.000 km kullanmadım hocam ,
alalı çok fazla olmadı.
polini kevlar kullandım, fazla titreme yapıyordu.
değiştirince düzeldi.
esasında kayış konusu fiyatı dışında çok problem değil.
angelus;
1 bilmiyorum
2 sıkmadan bakılıyor (diye biliyorum, öyle yapıyorum)
3 ekleme yerine komple değiştirsen iyi olur, hatta yola çıkmadan önce genel bir bakım iyi olur.
mehmetseza
09 Nisan 2019, 11:42
arkadaslar acıl bırsey sormak ıstıyorum.buradan yazdık varyator kayısı km su bu dıye
yazdıklarımıza ıstınaden sabah hem yenı aldıgımız abus akunun durumuna voltajına bakayım hem de bır calıstırayım dedım
sankı kayısında bır hırıltı gelıyor gıbı sandım
gazı verıp arka teker tura baslayınca sankı bır ugultu var motorda
daha once varmıydı normal mı bu bılemedım zıra hıc dıkkat etmemıstım
alet daha 7810 km de ve 7525 km de hava fıltresı ve yagını kendım degıstırdım.
cok enteresandır yag ve hava fıltre degısımlerınden sonra 281km yol yaptım depoyu fulledım 7,82lt benzınle doldu.100km de 2,78lt benzıne tekabul edıyorkı c bu degerı hıc gormemıstım
neyse konu bızım kayıs yorum ve goruslerınızı yazarsanız cok sevınırım
The Dude
09 Nisan 2019, 12:11
muhtemelen kayış ile ilgili bir durumdur,
hafiften bir tur atsan beş on kilometre biraz da performansına bak bakalım.
angelus55
09 Nisan 2019, 15:59
cevap için teşekkür ederim. :cat:
motoru tamire sokacağım 1 ay sonra, şanzıman tamiri olacak.
ama o zamana kadar da eksik yağ ile dolaşmak istemiyorum. 1 ay idare etmesi açısından;
eksik yağla kullanmak mı yoksa uyuştuğunu bilmediğin bi yağ eklemek mi? :sunny:
mehmetseza
09 Nisan 2019, 17:20
muhtemelen kayış ile ilgili bir durumdur,
hafiften bir tur atsan beş on kilometre biraz da performansına bak bakalım.
performansda bır sorun yok zıra dun degıl evvelsı gun en son motoru garaja koymadan once 140km dıp gazla geldım eve hatta ıcımden ulen alet kopek gıbı gıdıyor dedım.olmadı bu hafatasonu bır ustama gıdıp sorayım evham mı yaptım yoksa bır terslık varmı dıye
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------
cevap için teşekkür ederim. :cat:
motoru tamire sokacağım 1 ay sonra, şanzıman tamiri olacak.
ama o zamana kadar da eksik yağ ile dolaşmak istemiyorum. 1 ay idare etmesi açısından;
eksik yağla kullanmak mı yoksa uyuştuğunu bilmediğin bi yağ eklemek mi? :sunny:
kendın bosalt yag durumuna bak eksık mı degılmı degılse devam eksıkse yenı yagını kendın koy bakımda degısıklık yapmana gerek kalmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=yRJji7drgjU
https://www.youtube.com/watch?v=qPcPASRGbqk
https://www.youtube.com/watch?v=Q70QMwf-uPU
https://www.youtube.com/watch?v=W4xsqRMNVIw
https://www.youtube.com/watch?v=oS7-GZtWaQI
mehmetseza
12 Nisan 2019, 17:41
dostlar oglana yenı suzukı gsx250r aldık ya, benım aklım asagıdakı lınkı verecegım alette kaldı
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-ulusan-dan-2016-model-117-km-de-kawasaki-ninja-250-sl-602615396/detay
sızce bendekı 7800kmdekı joymaxı satıp bu aletı alsam sehır ıcınde kullanabılır mıyım?
angelus55
15 Nisan 2019, 12:51
dostlar oglana yenı suzukı gsx250r aldık ya, benım aklım asagıdakı lınkı verecegım alette kaldı
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-ulusan-dan-2016-model-117-km-de-kawasaki-ninja-250-sl-602615396/detay
sızce bendekı 7800kmdekı joymaxı satıp bu aletı alsam sehır ıcınde kullanabılır mıyım?
Spor motorlar çok yorar. Havalı ama rahatsız/konforsuzdur. Tercih meselesi.
The Dude
15 Nisan 2019, 13:23
hocam kafe önüne çekip oğlanla beraber çapkınlık yaparım diyorsan scooterdan daha fazla etkisi olacağını düşünüyorum,
bunun dışında genel olarak scooter özel olarak maxiscooter kullanıcısı için oldukça dezavantajlı bir grup,
en basitinden bagajı kaybetmek bile kullanım açısından alışkanlığın korunması yönünde büyük problem yaratabilir.
hoşuna gidiyor ise deneyimlemekte fayda var.
ikinci elde değer kaybı yaşatmayacak bir makine seçer isen fikrini değiştirdiğinde kolay şekilde çevirim yapabilirsin.
muayene zamanım geldi
tek problemin led ampuller olacağını düşünüyorum,
değişiklik yapmadan gireceğim bakalım ne çıkacak ?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO