Orijinalini görmek için tıklayınız : Sym Sym Joymax 250i
Sayfa :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
10
11
The Dude
21 Ocak 2019, 16:46
ilginize teşekkür ederim,
gts250 için servis kitapçığını buldum,
onun üzerinden bakacağım,
içine konulacak malzeme konusunda biraz kararsızım,
zira motul ya da ipone için 1 lt 50 tl civarı,
biraz pahalı gibi geldi.
teşekkürler
mehmetseza
22 Ocak 2019, 10:05
kırmızı antifiriz işini görür diye düşünüyorum.ben her iki motorda da bunu kullandım çok şükür bir sorun yaşamadık.yalnız şuna da bakmanı onerırım sanırım altta bır tahliye hortumu yada noktası var bızım motorlarda.oradan sızıntı kaçak olmuş mu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
çünki kapalı bir alandan eksiltme olmasına bakmak lazım
The Dude
22 Ocak 2019, 10:11
tahliye hortumunu kontrol ettim,
pek bir şey yoktu.
akşam sıcaklık tekrar kırmızıdan önceki son beyaz çizgiye kadar çıktı sonra normal seviyesine geldi,
sabah olması gerektiği gibi idi.
şu an için sorun görünmüyor,
normal mavi olandan aldım, içindeki de ona benziyordu,
dün servis kitapçığına baktım ama o da gts 250 üzerinden tarif edilmiş,
hafta içi takip edeceğim, bir terslik olur ise hafta sonu ya değiştireceğim ya servise gideceğim.
biraz daha kullanayım, zira sızıntı ya da benzeri bir şey göremedim,
serviste eklenmesi unutulmuş olabilir,
tekrar eksiltir ise geniş kontrole bakarım.
dün yağ alayım dedim,
internet fiyatları 60 liradan başlıyor, (oha !!!)
ipone düşünüyorum.
tahliye hortumunu kontrol ettim,
pek bir şey yoktu.
akşam sıcaklık tekrar kırmızıdan önceki son beyaz çizgiye kadar çıktı sonra normal seviyesine geldi,
sabah olması gerektiği gibi idi.
şu an için sorun görünmüyor,
normal mavi olandan aldım, içindeki de ona benziyordu,
dün servis kitapçığına baktım ama o da gts 250 üzerinden tarif edilmiş,
hafta içi takip edeceğim, bir terslik olur ise hafta sonu ya değiştireceğim ya servise gideceğim.
biraz daha kullanayım, zira sızıntı ya da benzeri bir şey göremedim,
serviste eklenmesi unutulmuş olabilir,
tekrar eksiltir ise geniş kontrole bakarım.
dün yağ alayım dedim,
internet fiyatları 60 liradan başlıyor, (oha !!!)
ipone düşünüyorum.
petrol ofisi maximoto 10/40 n11 de var 28 lira
mehmetseza
22 Ocak 2019, 12:09
en son ben 35tl ye aldım castrol power scooter ıcın olanı.ankarada şah makina var şaşmazda ınternete gırdın mı çıkar adres ve numarası ara oradan sıparıs ver kaan var sahıbı cok duzgun adamlardır
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
Adres: 2542 Sok. D:31, Etimesgut/Ankara
Telefon: (0312) 278 08 88 burdan telefonla sorarsan cok makul fıyata alabılırsın
TOP SPEED
24 Ocak 2019, 15:13
Radyatör sıvısını değiştirmek hemen öyle şıp diye olmuyor bilginiz olsun kendiniz yapmak isterseniz joymax in ön tarafını tamamen sökmeniz gerekiyor çünkü radyatör kapağına dışardan ulaşmanız mümkün değil hatta tam bakım için iç havuzu da sökmeniz gerekiyor ki bunun içinde akü kapağı akü sağ kapak sis lambası dörtlü tuşlarını da sökmeniz gerekir elinizden gelmyorsa hiç ellemeyin derim :cherry:ayrıca joymax e yağ alıcaksanız kesinlikle motul expert 10w40 tavsiye ederim.
mehmetseza
24 Ocak 2019, 16:17
Radyatör sıvısını değiştirmek hemen öyle şıp diye olmuyor bilginiz olsun kendiniz yapmak isterseniz joymax in ön tarafını tamamen sökmeniz gerekiyor çünkü radyatör kapağına dışardan ulaşmanız mümkün değil hatta tam bakım için iç havuzu da sökmeniz gerekiyor ki bunun içinde akü kapağı akü sağ kapak sis lambası dörtlü tuşlarını da sökmeniz gerekir elinizden gelmyorsa hiç ellemeyin derim :cherry:ayrıca joymax e yağ alıcaksanız kesinlikle motul expert 10w40 tavsiye ederim.
radyatör kapağı sol ayak paspasının hemn altında sılıkon bır kapak.plastıgı kaldırdın mı hemencecık oarada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
Radyatör sıvısını değiştirmek hemen öyle şıp diye olmuyor bilginiz olsun kendiniz yapmak isterseniz joymax in ön tarafını tamamen sökmeniz gerekiyor çünkü radyatör kapağına dışardan ulaşmanız mümkün değil hatta tam bakım için iç havuzu da sökmeniz gerekiyor ki bunun içinde akü kapağı akü sağ kapak sis lambası dörtlü tuşlarını da sökmeniz gerekir elinizden gelmyorsa hiç ellemeyin derim :cherry:ayrıca joymax e yağ alıcaksanız kesinlikle motul expert 10w40 tavsiye ederim.
radyatör kapağı sol ayak paspasının hemn altında sılıkon bır kapak.plastıgı kaldırdın mı hemencecık orada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------
o kapaktan ıerı bır hortum salıp sıvıyı vakumlama yontemı ıle bosaltma ımkanı yok mu?
TOP SPEED
24 Ocak 2019, 16:25
O kapak sadece yedek su tankı radyatörün içini temizlemen mümkün değil maxi scooter larda genelde durum böyledir içerde kaldığı için biraz sıkıntı bu durumlarda :cherry:
mehmetseza
24 Ocak 2019, 16:27
O kapak sadece yedek su tankı radyatörün içini temizlemen mümkün değil maxi scooter larda genelde durum böyledir içerde kaldığı için biraz sıkıntı bu durumlarda :cherry:
o zaman gercekten sıkıntılı bır ıslem ve benı aşar antıfırız degısımı:)
The Dude
24 Ocak 2019, 16:44
şu an bir şeyi sökme niyetim yok,
çetrefilli bir iş olduğunu tahmin ettim.
servis zamanı gerekir ise bakılır.
evvelden de yazdım,
joymax için servis kitapçığı bulamadım, gts250 için olan da farklı.
TOP SPEED
24 Ocak 2019, 17:29
:cherry:Ben kendi joymax ımı kendım tamır edıyorum çünkü tamirciyim :cherry:hatta baska motorlarıda tamir ediyorum bilmiyorsanız lütfen ellemeyin arkadaşlar daha büyük sorun çıkmasın basit işler değildir.Kazasız belasız.
mehmetseza
25 Ocak 2019, 12:10
şu an bir şeyi sökme niyetim yok,
çetrefilli bir iş olduğunu tahmin ettim.
servis zamanı gerekir ise bakılır.
evvelden de yazdım,
joymax için servis kitapçığı bulamadım, gts250 için olan da farklı.
fabrıkadan ıste hemen yolluyorlar.jet4 ve orbıt ıcın ben oyle yapmıstım.hatta aramadım bıle sıtelerınden talepte bulundum yazılı o konuda ıyıler
harun27
06 Şubat 2019, 21:17
Ön far aydınlatma gurubunda kodlar h olarak tam olarak nedir? Teşekkürler
ozturkanil
12 Şubat 2019, 09:38
takviye et hala şarj etmediysen , biraz gezince toparlar
Samet Özkan
12 Şubat 2019, 12:48
İyi günler Joymax'imi ara ara çalıştırırken şu durumlar karşılaşıyorum;
Kontağı açıyorum ekrandaki sarı enjeksiyon ışığının sönmesini bekliyorum söndükten birkaç saniye sonra enjeksiyon seside kesiliyor ve ateşleme yapıyorum ve çalıştırıyorum. Buraya kadar sorun yok.
Arada sırada ise şu durum söz konusu;
Kontağı açıyorum enjeksiyon lambasının sönmesini bekliyorum. Daha sonra Ateşlemeyi gerçekleştiriyorum (Ateşleme + Arka Frene Basarak).
Bu sırada yani ateşleme sırasında enjeksiyon ışığı tekrardan yanıyor. Sizde sorun ne olabilir hatalı ateşleme mi yapıyor olabilirim ya da buji kaynaklı ateşlemede gecikmeler sorunlar mı olabilir ?
Kısacası enjeksiyon ışığı yanarken ateşlemiş (çalıştırmış) oluyorum motosikletimi...
demirkan
12 Şubat 2019, 16:07
motorsiklette herhangi bir sıkıntı olduğu zaman bu ışık uyarı amaçlı yanar. Yakın zamanda servise götürmende fayda var.
bir süre önce benim dikkatsizliğim nedeniyle başımdan şöyle bir durum oluştu, seyir halindeyken sarı ışığın yandığını ve hararetin yükseldiğini farkettim. Doğal olarak sağ çektim ve bir süre rolantide bırakıp stop ettim. Sonra farkettim ki suyu azalmış. İlave edip yoluma devam ettim. sonrasında bir sıkıntı olmadı.
konuyla alakası yok ama;
bakım zamanı gelmişti (24.800 km), kayış (orjinal ve ilk kez değiştirldi), şanzuman yağı, motor yağı, fren hidrolik yağları ve debriyaj bakımı yapıldı.
600 tl
Samet Özkan
13 Şubat 2019, 09:42
motorsiklette herhangi bir sıkıntı olduğu zaman bu ışık uyarı amaçlı yanar. Yakın zamanda servise götürmende fayda var.
bir süre önce benim dikkatsizliğim nedeniyle başımdan şöyle bir durum oluştu, seyir halindeyken sarı ışığın yandığını ve hararetin yükseldiğini farkettim. Doğal olarak sağ çektim ve bir süre rolantide bırakıp stop ettim. Sonra farkettim ki suyu azalmış. İlave edip yoluma devam ettim. sonrasında bir sıkıntı olmadı.
konuyla alakası yok ama;
bakım zamanı gelmişti (24.800 km), kayış (orjinal ve ilk kez değiştirldi), şanzuman yağı, motor yağı, fren hidrolik yağları ve debriyaj bakımı yapıldı.
600 tl
Teşekkür ederim bilgilendirme için uygun bir zamanda bir servise uğrayayım o zaman.
Bence bakım fiyatı gayet uygun olmuş. Orjinal kayış 400 TL civarıydı en son yağlarıda işin içine katınca 500 TL civarı bir malzeme parası tutuyor işçiliğede aman aman bir para almamış. Burası yetkili servisimi herhangi bir usta mı yoksa ?
demirkan
13 Şubat 2019, 09:52
antalya bajaj ve sym yetkili servisi tayfun usta, işcilik ve ilgi saolsunlar çok memnunum...
angelus55
14 Şubat 2019, 03:43
Merhabalar arkadaşlar, ben 2. el bir joymax alarak aranıza katıldım. Birkaç konuda sorularım var. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
ilk olarak ön varyatörü değiştirmem gerekiyor. Ben de J Costa varyatör bakayım dedim ama baya bi fiyat farkı çıkıyor.
J Costa Varyatör: 1.487,03 TL
Orjinal ön varyatör seti: 447TL
1- Arada 1040tl fark var. Sizce bu farkı ödemeye değer mi? Ya da yurtdışından getirebilir miyiz? Önerebileceğiniz bir site var mı?
2- Ekspertiz raporunda şanzıman rulmanlarında ses var dendi. Bu ciddi bir sorun mu, yoksa 50bin km'de normal mi?
3- Isı sensörü hata kodu vermiş. Bu da antifriz koyarken hava kalmasından kaynaklanır dediler.
Bu yüzden radyatör suyunun değişmesi gerekiyormuş. Bunu kendimiz yapsak hangi tip antifriz kullanabiliriz?
4- Ayrıca "arka varyatör" rulmanda ses var denmiş. tüm bunların (ön varyatör/şanzıman rulmanları/arka varyatör rulmanı/artifriz değişimi)
tamiri için 1500-1700tl arası bir fatura çıkardılar serviste. arka varyatör rulmanları (140TL+50TL) 190TL gibi bir şey tutuyor.
Şanzıman rulmanları da 320TL civarı gibi gözüküyor. ön varyatör 450tl diyelim. antifrize de 40tl desek, toplamda 1000TL gibi bir şey tutuyor.
Geriye kalan işçilik ise çok değil mi? Yoksa arka varyatörü komple mi değiştireceklerdir acaba?
5- Son olarak da en önemlisi "İstanbul'da tavsiye edebileceğiniz usta var mı?"
Şimdiden teşekkürler.
Alman_
15 Şubat 2019, 11:14
Joymax'e topcase yapıtracağım. Givi sr7502m ile Givi Sr232 arasında ki fark nedir. 7502'deki arka stop lambalarının üzerinden geçen demirler hoş görünmüyor. Sr232 yaptırmayı düşünüyorum. Topcase olarak givi B47NML düşünüyorum. Fikirlerinizi alabilir miyim ? sr232 ile 7502 arasındaki fark nedir ? sr232 yaptırsam sorun yaşar mıyım ? Tşekkürler.
demirkan
18 Şubat 2019, 11:27
resim yüklemeyi beceremedim, yardımcı olursanız buraya atarım.
ben bu modeli kullanıyorum (givi B47NML serisi) sonrasında led ışık döşedim. çantanın orjinalinde de led için yuvası bulunuyor. motorda da şık durduğunu düşünüyorum. givi güvenilir bir marka hiçbir sıkıntı yaşamadım...
1234.jpg
The Dude
18 Şubat 2019, 11:48
bildiğim kadarı ile cevap yazayım ;
@angelus55
1- jcosta uzun süre kullandım (90.000 km üzeridir muhtemelen), etkisi var ama o fiyata değeceğini düşünmüyorum, bağaları çok pahalı oldu. en son motolizden almıştım. bence değmez.
2- rulman kırılabilir, daha büyük soruna sebep olabilir,
3- geçenlerde aldım, sıradan antifriz koydum, yaz bakımında gerekirse komple değişebilir, ısınma ya da soğuma şu an stabil görünüyor.
4- hangi servisten fiyat aldığını bilemiyorum, fiyatları motopit.com.tr den kontrol edebilirsin,
5- uzun zamandır kartal altan motora giderim, işlerini iyi yaparlar, fiyat alabilirsin. onun dışında istanbuldaki servisleri pek bilmiyorum.
topcase givi blade kullanıyorum, aldığımda motorun üzerinde idi, bir problem yaşamadım, led eklemedim.
topcase yükleme limitleri bellidir, riayet etmekte fayda var.
smooth ridings amigos ...
demirkan
18 Şubat 2019, 11:49
selam
resim nasıl ekleyebilirim
The Dude
18 Şubat 2019, 12:09
hızlı cevap kısmında mektup simgesinin yanındaki simge " insert image" yazabilir.
onu basıp açılan pencereden fotoğrafın linkini yapıştırın.
gelişmiş cevap seçeneğinden de kontrol edebilirsiniz.
demirkan
18 Şubat 2019, 12:16
resimler görünüyor mu bilmiyorum ama!?
20180227_175005.jpg
1234.jpg
20180628_235701.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
teşekkürler...
engin_deniz
18 Şubat 2019, 12:22
merhabalar. şehiriçin de kullanmak için joymax düşünüyorum. mt 07 abs motosikletim ile takas yapmak isteyen olursa beni arayabilir. 0553 898 10 11
https://i.hizliresim.com/V9zrPR.jpg (https://hizliresim.com/V9zrPR)
https://i.hizliresim.com/nQNOja.jpg (https://hizliresim.com/nQNOja)
https://i.hizliresim.com/v6NjXD.jpg (https://hizliresim.com/v6NjXD)
https://i.hizliresim.com/LlRbZz.jpg (https://hizliresim.com/LlRbZz)
https://i.hizliresim.com/7a167r.jpg (https://hizliresim.com/7a167r)
https://i.hizliresim.com/16ZJVb.jpg (https://hizliresim.com/16ZJVb)
angelus55
18 Şubat 2019, 16:26
Cevap için teşekkürler.
Avrupa yakasında usta önerebilecek kimse var mı?
The Dude
19 Şubat 2019, 13:52
hararet göstergesi ile ilgili sorun devam ediyor.
sanırım hava yapmış.
havanın nasıl alınacağını tecrübe etmiş olanımız var mı ?
(buradaki servis hakkında soru işaretlerim var )
aggressive
22 Şubat 2019, 15:19
Merhabalar arkadaşlar, ben 2. el bir joymax alarak aranıza katıldım. Birkaç konuda sorularım var. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
ilk olarak ön varyatörü değiştirmem gerekiyor. Ben de J Costa varyatör bakayım dedim ama baya bi fiyat farkı çıkıyor.
J Costa Varyatör: 1.487,03 TL
Orjinal ön varyatör seti: 447TL
1- Arada 1040tl fark var. Sizce bu farkı ödemeye değer mi? Ya da yurtdışından getirebilir miyiz? Önerebileceğiniz bir site var mı?
2- Ekspertiz raporunda şanzıman rulmanlarında ses var dendi. Bu ciddi bir sorun mu, yoksa 50bin km'de normal mi?
3- Isı sensörü hata kodu vermiş. Bu da antifriz koyarken hava kalmasından kaynaklanır dediler.
Bu yüzden radyatör suyunun değişmesi gerekiyormuş. Bunu kendimiz yapsak hangi tip antifriz kullanabiliriz?
4- Ayrıca "arka varyatör" rulmanda ses var denmiş. tüm bunların (ön varyatör/şanzıman rulmanları/arka varyatör rulmanı/artifriz değişimi)
tamiri için 1500-1700tl arası bir fatura çıkardılar serviste. arka varyatör rulmanları (140TL+50TL) 190TL gibi bir şey tutuyor.
Şanzıman rulmanları da 320TL civarı gibi gözüküyor. ön varyatör 450tl diyelim. antifrize de 40tl desek, toplamda 1000TL gibi bir şey tutuyor.
Geriye kalan işçilik ise çok değil mi? Yoksa arka varyatörü komple mi değiştireceklerdir acaba?
5- Son olarak da en önemlisi "İstanbul'da tavsiye edebileceğiniz usta var mı?"
Şimdiden teşekkürler.
**orjinal varyatör her zaman iyidir motorun canını almaz performans ürünleri size bişey verirken bir yerden de alır götürür bilginiz olsun.
**antifiriz olayını siz yapmayın servise başvurun kolay olmuyor zira motora zarar verebilirsiniz.
** şanzıman sesi ciddi bir problemdir benimde 48bin de olmuştu counter dişlişinin başı aşınıyor pul iç gövdeye baskı yapınca ses oluşuyor bence fabrikasyon tasarım hatası tamirat işçiliğini kendim yapmama rağmen 400 lirayı buldu iç rulmanları ve dişliyi değiştirdim.
hararet göstergesi ile ilgili sorun devam ediyor.
sanırım hava yapmış.
havanın nasıl alınacağını tecrübe etmiş olanımız var mı ?
(buradaki servis hakkında soru işaretlerim var )
motorun gövdesinin en üst noktasından hava almanız gerek alamazsanız gövdede (silindirde soğutma sıvısı olup olmadığını kontrol edin) en üst nokta zaten radyatör alt nokta devirdaim pompası hava yaptırıp o şekilde kullanırsanız motora zarar verebilirsiniz yetkili servisde çözdürün işi bence
İyi günler Joymax'imi ara ara çalıştırırken şu durumlar karşılaşıyorum;
Kontağı açıyorum ekrandaki sarı enjeksiyon ışığının sönmesini bekliyorum söndükten birkaç saniye sonra enjeksiyon seside kesiliyor ve ateşleme yapıyorum ve çalıştırıyorum. Buraya kadar sorun yok.
Arada sırada ise şu durum söz konusu;
Kontağı açıyorum enjeksiyon lambasının sönmesini bekliyorum. Daha sonra Ateşlemeyi gerçekleştiriyorum (Ateşleme + Arka Frene Basarak).
Bu sırada yani ateşleme sırasında enjeksiyon ışığı tekrardan yanıyor. Sizde sorun ne olabilir hatalı ateşleme mi yapıyor olabilirim ya da buji kaynaklı ateşlemede gecikmeler sorunlar mı olabilir ?
Kısacası enjeksiyon ışığı yanarken ateşlemiş (çalıştırmış) oluyorum motosikletimi...
merhabalar akünüz zayıf o sebeple uyarı veriyor, çok bilen arkadaşlarımız ne alakası var diye atlama yapmasınlar ama :queen:
akü zayıflığınız zaman zaman rölanti kararsızlıklarına da sebep olabilir bilginiz olsun .
mehmetseza
22 Şubat 2019, 16:40
**orjinal varyatör her zaman iyidir motorun canını almaz performans ürünleri size bişey verirken bir yerden de alır götürür bilginiz olsun.
**antifiriz olayını siz yapmayın servise başvurun kolay olmuyor zira motora zarar verebilirsiniz.
** şanzıman sesi ciddi bir problemdir benimde 48bin de olmuştu counter dişlişinin başı aşınıyor pul iç gövdeye baskı yapınca ses oluşuyor bence fabrikasyon tasarım hatası tamirat işçiliğini kendim yapmama rağmen 400 lirayı buldu iç rulmanları ve dişliyi değiştirdim.
motorun gövdesinin en üst noktasından hava almanız gerek alamazsanız gövdede (silindirde soğutma sıvısı olup olmadığını kontrol edin) en üst nokta zaten radyatör alt nokta devirdaim pompası hava yaptırıp o şekilde kullanırsanız motora zarar verebilirsiniz yetkili servisde çözdürün işi bence
merhabalar akünüz zayıf o sebeple uyarı veriyor, çok bilen arkadaşlarımız ne alakası var diye atlama yapmasınlar ama :queen:
akü zayıflığınız zaman zaman rölanti kararsızlıklarına da sebep olabilir bilginiz olsun .
bilgi paylaştıkca guzeldır tesekkurler
aggressive
23 Şubat 2019, 12:59
marş esnasında arıza lambası yanma sebebi için videoyu izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=NuuzL0ZmvMM
mehmetseza
25 Şubat 2019, 10:25
marş esnasında arıza lambası yanma sebebi için videoyu izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=NuuzL0ZmvMM
motordan sokulmus bır akü ıcın voltajın kac volt olması lazım.?
benım aku dısarda ayda bır sarj edıyorım 11 v tan 12.26 ya falan cıkıyor sanırım uzerındeyken 13v larda gosterıyordu aku bıtık mıdır?
aggressive
25 Şubat 2019, 13:31
12 volt üzeri iyi bir voltajdır fakat akünün içindeki plakalar ömrünü tamamlayınca yeteri kadar amper gücü üretemediğinden marş almaz motorlar.
özellikle motor kullanılmadığı zamanlarda motorda ekstra donanın yoksa alarm vs gibi motosiklet çok az akım çeker ve bu akım 1-2-3 ay kadar motor çalışmasada aküyü bitirmez motosiklet çalışır.
ama akünüz bitikse bu durum 1 hafta yada 1 günde bile olabilir durduk yere akü deşarj olunca o aküden çok da bişey beklemeyin.
mehmetseza
25 Şubat 2019, 15:07
12 volt üzeri iyi bir voltajdır fakat akünün içindeki plakalar ömrünü tamamlayınca yeteri kadar amper gücü üretemediğinden marş almaz motorlar.
özellikle motor kullanılmadığı zamanlarda motorda ekstra donanın yoksa alarm vs gibi motosiklet çok az akım çeker ve bu akım 1-2-3 ay kadar motor çalışmasada aküyü bitirmez motosiklet çalışır.
ama akünüz bitikse bu durum 1 hafta yada 1 günde bile olabilir durduk yere akü deşarj olunca o aküden çok da bişey beklemeyin.
ok tesekkurler
daparadoks
25 Şubat 2019, 18:01
Merhaba arkadaşlar, yağ yakma konusunda konu içerisinde bi yazı bulamadım. Benim Joymax 50000de yağ yakmaya başladı bunun üzerine yaklaşık 2000 km yol yaptım neredeyse 1 litre ekleme yapmış oldum bu zamana kadar.
Genelde ustalar ve servisler piston silindir set diyor sadece bi' servis ölçüm yapılır duruma göre silindir gerekirse silindir de değişir dedi. O da işçilik fiyatını oldukça uçuk söylemişti yalan olmasın 1000 tl :)
Sizin motorlarınız kaç km'de yağ yakmaya başladı yada ben 70.000 deyim hala yakmıyor diyeniniz var mı merak ediyorum. Motor yaptırma kısmına girişince detayları yine sizinle paylaşırım.
Düzeltme: 1800 km yol yapmışım.
mehmetseza
26 Şubat 2019, 11:38
Merhaba arkadaşlar, yağ yakma konusunda konu içerisinde bi yazı bulamadım. Benim Joymax 50000de yağ yakmaya başladı bunun üzerine yaklaşık 2000 km yol yaptım neredeyse 1 litre ekleme yapmış oldum bu zamana kadar.
Genelde ustalar ve servisler piston silindir set diyor sadece bi' servis ölçüm yapılır duruma göre silindir gerekirse silindir de değişir dedi. O da işçilik fiyatını oldukça uçuk söylemişti yalan olmasın 1000 tl :)
Sizin motorlarınız kaç km'de yağ yakmaya başladı yada ben 70.000 deyim hala yakmıyor diyeniniz var mı merak ediyorum. Motor yaptırma kısmına girişince detayları yine sizinle paylaşırım.
Düzeltme: 1800 km yol yapmışım.
sureklı sehırdısında durmaksızın mı kullanıyorsunuz motoru?50.000km de yag yakması bana bıraz erkenmıs gıbı geldı, daha once baska forumlarda okudugum normal sakın surus ve rutın bakımları atlamadıgınızda 100.000km ye kadar bu motorşda sıkıntı yasanmadıgıydı...dun de bır arkadasımız yazmıstı 48.000km de sanzımandan ses gelıyor kronık sorun dıye, ıcımden hayıflanmaya basladım bızım motorlar ne kadar dayanıksızmıs dıye
daparadoks
26 Şubat 2019, 11:52
Şehiriçi şehir dışı karışık kullanıyorum. İşe gidip gelmek için 6 ay kadar düzenli kullandım onun dışında işe gidip gelmek için kullanmadım. Sürekli 2 kişi biniyoruz ve 90'ı geçmem. Şanzıman benim de gitti, rulman sıyırması sonucunda. Motoru 12.000 kmde almıştım bakımlarını düzenli yaptırdım sanırım yeterince özenli yaptırmamışım. Mesela yağ olarak castrol power1 kullandım motoru yaprırsam tam sentetik bi yağ kullanacağım kesin.
Sizin Gts 250 kaç kmde acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------
Şanzımanı da 29.000 de yaptırmışım.
mehmetseza
26 Şubat 2019, 14:14
Şehiriçi şehir dışı karışık kullanıyorum. İşe gidip gelmek için 6 ay kadar düzenli kullandım onun dışında işe gidip gelmek için kullanmadım. Sürekli 2 kişi biniyoruz ve 90'ı geçmem. Şanzıman benim de gitti, rulman sıyırması sonucunda. Motoru 12.000 kmde almıştım bakımlarını düzenli yaptırdım sanırım yeterince özenli yaptırmamışım. Mesela yağ olarak castrol power1 kullandım motoru yaprırsam tam sentetik bi yağ kullanacağım kesin.
Sizin Gts 250 kaç kmde acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------
Şanzımanı da 29.000 de yaptırmışım.
ben gts yı 0 km de almıstım ve sanırım 5 yıl kullandım 26000km de sattım.rutın bakım dısında hıcbır masrafım olmamıstı.2015 de joymax aldım 78km kastamonudan gıdıp alıp getırdım.3000km bakımını resmı servıste yaptırdım 6000km bakımını kendım halen yapacagım motor kapalı garajımda akusuz bır sekılde ortulu duruyor.bugune degın bıdıgım ve halıhazırdakı tum motorlarakı hepsı sym yag olarak castrol power1 kullandım kullanmaktayım.
The Dude
26 Şubat 2019, 15:01
geçmiş olsun. umarım kısa zamanda sorunları çözersiniz.
şu an için 33.000 km deyim,
yazdığınız problemler ile karşılaşmadım,
evvelki gts250 modelinde de karşılaşmamıştım, 90.000 km üzeri idi sattığımda.
adem87
26 Şubat 2019, 18:19
Selamın Aleyküm Arkadaşlar
Joymax ile ben de aranıza katıldım.
Motorumu 4 ay kadar önce kasım başında Gebze'den ikinci el olarak aldım.
2017 model 1100 kmde absli versiyon denk geldi. Bilinçli olarak tercih etmemiştim ama şimdi izlediğim videolardan iyi ki de absli almışım diyorum.
İlk motorum olur kendileri. Ehliyetim olmadığı için Gebze'den Bayrampaşa'ya kadar bir arkadaşım getirdi sağ olsun.
Hemen garaja çektik aküyü söktük bir daha da çıkarmadım.
2 hafta sonra sınavım var.
Motosikleti almaktaki amacım yakın mesafeli sayılabilecek hafta sonu kaçamakları yapmak.
Kamp olur, günübirlik doğa deniz gezisi olur maksat İstanbul'dan kısa süreli de olsa kaçabilmek.
Ama daha İstanbul'dan çıkmadan dönüş trafiği stresine girmemek :)
Herkese kazasız belasız sürüşler.
https://resmim.net/f/yJdcVB.jfif
mehmetseza
27 Şubat 2019, 10:34
hayırlı olsun ıyı gunlerde kullan Allah kaz bela vermesın
demirkan
27 Şubat 2019, 11:14
hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler...
adem87
28 Şubat 2019, 10:50
hayırlı olsun ıyı gunlerde kullan Allah kaz bela vermesın
Teşekkürler
hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler...
Teşekkürler
aggressive
28 Şubat 2019, 11:57
Merhaba arkadaşlar, yağ yakma konusunda konu içerisinde bi yazı bulamadım. Benim Joymax 50000de yağ yakmaya başladı bunun üzerine yaklaşık 2000 km yol yaptım neredeyse 1 litre ekleme yapmış oldum bu zamana kadar.
Genelde ustalar ve servisler piston silindir set diyor sadece bi' servis ölçüm yapılır duruma göre silindir gerekirse silindir de değişir dedi. O da işçilik fiyatını oldukça uçuk söylemişti yalan olmasın 1000 tl :)
Sizin motorlarınız kaç km'de yağ yakmaya başladı yada ben 70.000 deyim hala yakmıyor diyeniniz var mı merak ediyorum. Motor yaptırma kısmına girişince detayları yine sizinle paylaşırım.
Düzeltme: 1800 km yol yapmışım.
tek silindir motorların hayatları yüksek devir kullanıma bağlıdır.devamlı yüksek devir kalkışlarla bezenmiş otoban üstü dipgazlar malesef sekmanı çabuk yiyor, yağ kalitesine gelecek olursak 2006 yılından beri aralıksız bakımlarımı kendim yaparım yağlarımı fabrika kitaplarında yazan km lerde değiştiririm fakat yağsız kalmamış kaliteli yağ ile yağlanmış motor eğer agresif sürüş yüksek devirli kullanıma dayanamamakta.
ben 30binde sekman attım kendim yaptım işçiliği sadece segman ve subap lastiklerini yeniledim silindir ve pistonum tertemizdi.
uzun ömürlü olması için 70-80km leri geçmemek yüksek devirleri göstermemek joymaxı uzun ömürlü kılar yoksa 100bin oldu benim motorum yağ eksiltmiyor diyen adam yağı 1000km de değiştiriyordur :queen:
çoğu kullanıcı motorundan ne kadar yağ çıktığından bile haberdar değil servislere bakıyorum çıkan yağı litre kabına alıp ölçmüyorlar bile.
agility city 125 scooter ıma 26 binde sekman atmıştım.
sureklı sehırdısında durmaksızın mı kullanıyorsunuz motoru?50.000km de yag yakması bana bıraz erkenmıs gıbı geldı, daha once baska forumlarda okudugum normal sakın surus ve rutın bakımları atlamadıgınızda 100.000km ye kadar bu motorşda sıkıntı yasanmadıgıydı...dun de bır arkadasımız yazmıstı 48.000km de sanzımandan ses gelıyor kronık sorun dıye, ıcımden hayıflanmaya basladım bızım motorlar ne kadar dayanıksızmıs dıye
100bin km olayını fransada garanti olarak falanda lanse ettiler ama o işler türkiye kullanıcı grubunda biraz şehir efsanesi herkes motoru mülayim kullanmıyor :)
şanzıman sesi tasarım hatasından başka bişey değil ee tabi servisee bir yerden ekmek yiyecek değil mi onun için yapılmış şeyler bunlar.
ben gts yı 0 km de almıstım ve sanırım 5 yıl kullandım 26000km de sattım.rutın bakım dısında hıcbır masrafım olmamıstı.2015 de joymax aldım 78km kastamonudan gıdıp alıp getırdım.3000km bakımını resmı servıste yaptırdım 6000km bakımını kendım halen yapacagım motor kapalı garajımda akusuz bır sekılde ortulu duruyor.bugune degın bıdıgım ve halıhazırdakı tum motorlarakı hepsı sym yag olarak castrol power1 kullandım kullanmaktayım.
daha önce sekman atılmış olabilir motorunuza büyük ihtimal şanzımanda
Selamın Aleyküm Arkadaşlar
Joymax ile ben de aranıza katıldım.
Motorumu 4 ay kadar önce kasım başında Gebze'den ikinci el olarak aldım.
2017 model 1100 kmde absli versiyon denk geldi. Bilinçli olarak tercih etmemiştim ama şimdi izlediğim videolardan iyi ki de absli almışım diyorum.
İlk motorum olur kendileri. Ehliyetim olmadığı için Gebze'den Bayrampaşa'ya kadar bir arkadaşım getirdi sağ olsun.
Hemen garaja çektik aküyü söktük bir daha da çıkarmadım.
2 hafta sonra sınavım var.
Motosikleti almaktaki amacım yakın mesafeli sayılabilecek hafta sonu kaçamakları yapmak.
Kamp olur, günübirlik doğa deniz gezisi olur maksat İstanbul'dan kısa süreli de olsa kaçabilmek.
Ama daha İstanbul'dan çıkmadan dönüş trafiği stresine girmemek :)
Herkese kazasız belasız sürüşler.
https://resmim.net/f/yJdcVB.jfif
hayırlı olsun güle güle kullanın
daparadoks
28 Şubat 2019, 13:23
tek silindir motorların hayatları yüksek devir kullanıma bağlıdır.devamlı yüksek devir kalkışlarla bezenmiş otoban üstü dipgazlar malesef sekmanı çabuk yiyor, yağ kalitesine gelecek olursak 2006 yılından beri aralıksız bakımlarımı kendim yaparım yağlarımı fabrika kitaplarında yazan km lerde değiştiririm fakat yağsız kalmamış kaliteli yağ ile yağlanmış motor eğer agresif sürüş yüksek devirli kullanıma dayanamamakta.
ben 30binde sekman attım kendim yaptım işçiliği sadece segman ve subap lastiklerini yeniledim silindir ve pistonum tertemizdi.
uzun ömürlü olması için 70-80km leri geçmemek yüksek devirleri göstermemek joymaxı uzun ömürlü kılar yoksa 100bin oldu benim motorum yağ eksiltmiyor diyen adam yağı 1000km de değiştiriyordur :queen:
çoğu kullanıcı motorundan ne kadar yağ çıktığından bile haberdar değil servislere bakıyorum çıkan yağı litre kabına alıp ölçmüyorlar bile.
agility city 125 scooter ıma 26 binde sekman atmıştım.
Uzun ve detaylı yorum için teşekkürler. Ben de sadece sekman ile hallolur diye düşünüyorum ama genelde servisler ve ustalar komple silindir sette ısrarcı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
geçmiş olsun. umarım kısa zamanda sorunları çözersiniz.
şu an için 33.000 km deyim,
yazdığınız problemler ile karşılaşmadım,
evvelki gts250 modelinde de karşılaşmamıştım, 90.000 km üzeri idi sattığımda.
Sorunsuz nice 33.000 kmler :)
mehmetseza
28 Şubat 2019, 15:56
tek silindir motorların hayatları yüksek devir kullanıma bağlıdır.devamlı yüksek devir kalkışlarla bezenmiş otoban üstü dipgazlar malesef sekmanı çabuk yiyor, yağ kalitesine gelecek olursak 2006 yılından beri aralıksız bakımlarımı kendim yaparım yağlarımı fabrika kitaplarında yazan km lerde değiştiririm fakat yağsız kalmamış kaliteli yağ ile yağlanmış motor eğer agresif sürüş yüksek devirli kullanıma dayanamamakta.
ben 30binde sekman attım kendim yaptım işçiliği sadece segman ve subap lastiklerini yeniledim silindir ve pistonum tertemizdi.
uzun ömürlü olması için 70-80km leri geçmemek yüksek devirleri göstermemek joymaxı uzun ömürlü kılar yoksa 100bin oldu benim motorum yağ eksiltmiyor diyen adam yağı 1000km de değiştiriyordur :queen:
çoğu kullanıcı motorundan ne kadar yağ çıktığından bile haberdar değil servislere bakıyorum çıkan yağı litre kabına alıp ölçmüyorlar bile.
agility city 125 scooter ıma 26 binde sekman atmıştım.
100bin km olayını fransada garanti olarak falanda lanse ettiler ama o işler türkiye kullanıcı grubunda biraz şehir efsanesi herkes motoru mülayim kullanmıyor :)
şanzıman sesi tasarım hatasından başka bişey değil ee tabi servisee bir yerden ekmek yiyecek değil mi onun için yapılmış şeyler bunlar.
daha önce sekman atılmış olabilir motorunuza büyük ihtimal şanzımanda
hayırlı olsun güle güle kullanın
ben motorlarımı ya sıfır km de yada 1000kmde az bır sekılde satın aldım.26.000km de sattıgım motoru anakardakı bayısınden 78km aldıgım motoru ıse kastamonu bayısınden satın aldım dolayısıyla oncesınde sekman atılma durumları yok motorların.cıkan yagı olcme hadısesı zaten aklımdaydı.motorların bakımını kendım yapmaya yazlıktakı fıdelllarla basladım.kaş da ıkı adet var bırı benım bırı oglanın.ankaradada oglanın jet4 unun bakımlarını yaptım.joymaxı Insallah bır ıkı aya yag ve hava fıltresı degısımıne tabı tutarız o vakıtte cıkan yagı olcerız eksıltmesı var mı dıye.hos eksıltme oldugunda jontadan hava fıltesının ordan yda sanzımandan yag atması gerekmez mı?yanı kapalı bır alandan dısarı sızma olmazsa yag eksıltme durumu nasıl olabılır?bılmedıgım ıcın sordum bu soruyu.ayrıca ben yaklasık on yıldır tum ayglarımı anakarda sah makınadan alırım castrol power 1 yada repsol.ordan bana soyledıklerı "bu aletlere koydugun bu yaglar 5000 km goturur zıra sen sehır ıcı dur kalk yapmıyorsun sadece haftasonları uc ay bınıyorsun bu sebeple her 2000-3000km de yag degsıtırmene gerek yok".gercekten de ben motorları actıgımda yag degısımı ıcın 3000 km de yagların rengı sıyah degıl normal sarı renkte aktıgından joymaxın bakımı 1000km falan gectı yanı.
aggressive
04 Mart 2019, 17:15
78km aldıgım motoru ıse kastamonu bayısınden satın aldım dolayısıyla oncesınde sekman atılma durumları yok motorların.
cıkan yagı olcme hadısesı zaten aklımdaydı.
hos eksıltme oldugunda jontadan hava fıltesının ordan yda sanzımandan yag atması gerekmez mı?
yanı kapalı bır alandan dısarı sızma olmazsa yag eksıltme durumu nasıl olabılır?bılmedıgım ıcın sordum bu soruyu.
ayrıca ben yaklasık on yıldır tum ayglarımı anakarda sah makınadan alırım castrol power 1 yada repsol.ordan bana soyledıklerı "bu aletlere koydugun bu yaglar 5000 km goturur zıra sen sehır ıcı dur kalk yapmıyorsun sadece haftasonları uc ay bınıyorsun bu sebeple her 2000-3000km de yag degsıtırmene gerek yok".gercekten de ben motorları actıgımda yag degısımı ıcın 3000 km de yagların rengı sıyah degıl normal sarı renkte aktıgından joymaxın bakımı 1000km falan gectı yanı.
hocam şimdi şöyle ifade edeyim bayilerden alındı diye motorlar ne yazık ki masum olmayabiliyorlar. japon motor bayisinden kazasız diye renk değiştirilmiş 800cc lik motorun satıldığına gene aynı markanın bayisinden istanbul şubesinden pert kayıtlı k1200s e hiç birşey yok denilerek satılmaya çalışıldığına şahit olduk.
türkiyede servsicilik yetkili yada yetkisiz olanların aslında gerçekten ustalık ünvanlarını hak etmiş esnaflara özel denetimlere tabi tutularak verilmesi gerektiğini düşünüyorum. kimse bu alanları denetlemiyor.illa servise bıraktığımız araçtan anlamamız gerekmiyor.adam tek silindirli motora senkron ayarı yaptım diyor sahibiyle resmen dalga geçiyorlar.
yağ yakma olayı motorun çalışma sistemiyle alakalı bir durumdur.motorun yağlanmaması gereken alanlarıa yağ ulaşması sebeiyle oluşan durumdur.
segman, silidir, üst kapak, sibop ve sibop lastiği gibi parçaların aşınmasıyla gerçekleşebilmektedir.
yanma odasına erişen yağ; yakıt ile birlikte yakılarak egzozdan duman olarak atılır. motorunuz rutin bakım periyoduna kadar mevcut yağın tamamını bile yakıp kendine zarar verebilecek bir dizayndadır. bazı motorlarda yağ seviye ikaz lambası koyuyorlar bu güzel özellik ama bizim motorlar gibi basit tasarımlarda ne yazık ki yok.
The Dude
11 Mart 2019, 10:16
soğutma sisteminde hava olduğunu düşünüyordum ama sanırım daha farklı bir problem var,
sistem içerisinde soğutma sıvısı epey azalmış,
ısı göstergesi üst beyaz çizgiyi geçiyordu,
termostatta problem olduğuna kanaat getirdi servis,
değiştirdik,
sabah gelirken ortadaki beyaz çizginin biraz üzerine geçti,
sorun çözülmüş olabilir,
yine de soğurma sıvısının neden o kadar azaldığını anlayamadım.
sizlerden ricam normal sürüş esnasında herhangi bir şekilde üst beyaz çizgiye kadar sıcaklığın artıp artmadığına bakıp yazarsanız sevinirim.
zira hafta sonu istanbula niyetim var,
yolsa başımıza iş almayalım.
adem87
11 Mart 2019, 10:43
marş esnasında arıza lambası yanma sebebi için videoyu izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=NuuzL0ZmvMM
Hocam selam
2017 model joymax kullanıyorum
Aküyü nereden kaç paraya temin ettiniz acana?
Hangi markayı önerirsiniz?
Aşağıdakilerden birini almayı düşünüyorum baya bir fiyat farkı var emin olamadım?
https://urun.n11.com/aku/vlm-aku-yt12a-bs-12v-10-amper-180-cca-bakimsiz-aku-P265225596
https://urun.n11.com/aku/abus-12-volt-95-ah-yt12a-bs-motosiklet-aku-250-joymax-P173690798
mehmetseza
11 Mart 2019, 11:42
soğutma sisteminde hava olduğunu düşünüyordum ama sanırım daha farklı bir problem var,
sistem içerisinde soğutma sıvısı epey azalmış,
ısı göstergesi üst beyaz çizgiyi geçiyordu,
termostatta problem olduğuna kanaat getirdi servis,
değiştirdik,
sabah gelirken ortadaki beyaz çizginin biraz üzerine geçti,
sorun çözülmüş olabilir,
yine de soğurma sıvısının neden o kadar azaldığını anlayamadım.
sizlerden ricam normal sürüş esnasında herhangi bir şekilde üst beyaz çizgiye kadar sıcaklığın artıp artmadığına bakıp yazarsanız sevinirim.
zira hafta sonu istanbula niyetim var,
yolsa başımıza iş almayalım.
benım motor yogun trafıkte dur kalklarda ust beyaz cızgıye gelıyor.ankarada 7.cadde dıye bır yar vardır 2km lık caddeyı 15 dakıkada gecersın arabalar cok yavas hareket eder trafık gıdım gıdım ılerler.haftasonları oraya gıttıgımde hep dıkkat ederım ısı gostergesı kırmızıdan oncekı beyaz cızgıye cıkar
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
ama normal seyırle gıderken hıc son beyaz cızgıye geldıgını gormedım
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------
Hocam selam
2017 model joymax kullanıyorum
Aküyü nereden kaç paraya temin ettiniz acana?
Hangi markayı önerirsiniz?
Aşağıdakilerden birini almayı düşünüyorum baya bir fiyat farkı var emin olamadım?
https://urun.n11.com/aku/vlm-aku-yt12a-bs-12v-10-amper-180-cca-bakimsiz-aku-P265225596
https://urun.n11.com/aku/abus-12-volt-95-ah-yt12a-bs-motosiklet-aku-250-joymax-P173690798
bu hafatsonu motoru cıkartmak ıstedım ıkı gun omceden akuyu sarja koymustum.1 amperlık bır sarj adaptoru var ona taktım.dolum ıslemı bıttıgınde olctum aku 12.26 volt gosterıyordu.ancak akıyu motora takıp kontak cevırdıgımde calısmadı ve auku gsotergesı motorda 6,4 volt gosterdı.bır ıkı zorladım c3 dıye bır errror uyarısı cıktı ekranda.akuyu tekrardan soktum ankarda yıba carsısı dıye bır yer var motor yedek parcaları satılır oraya gıttım.once akuya baktılar hayabusa akusu bu dedıler.orjınalıne 293tl fıyat verdıler.sonrasında vlm marka akuyu getırdıler ona da 250tl fıyat verdıler.ama o vls akunun ıcıne asıtı kendın basıp 6 saat falan sarj etmen gerekıyormus.ben yenı aku alacakken bırden vaazgectım ve duran motoru aradım.ellerındeuc dort model oldugunu ancak bızım motorun 10,5 amper olana kusunun yerıne 9 amperlık aku verebıleceklerını soyledıle ve 200-250 fıyat aralıgından bahsettıler.mustafa saatcının dukkanında da yusa mıdır nedır o akuye 350 fyat verdıler 8 amper.bu meyanda aklıma efemotor geldı ve salıh ustaya gıttım.abı ver yuksek amperle bır sarj edelım3-4 saaate gele al akuyu dedı.aksam uzerı 4 saat sonra gıdıp akuyu aldım ve tkar takmaz calıstı.yalnız soyle bır husus dıkkatımı cektı.motoru actıgımda voltaj gostergesı 11.9v gostermekteyken alet calısınca bu deger 13-14 volt ayarına cıkmakta.daha once boyle bırsey hatırlamıyorum yada dıkkat etmedım.soyledıgım bu durum yanı motoru ılk calıstırdıgımda 11.9 v sonrasında 13 v gostermesı hususunu bır bılene sormak lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------
hocam şimdi şöyle ifade edeyim bayilerden alındı diye motorlar ne yazık ki masum olmayabiliyorlar. japon motor bayisinden kazasız diye renk değiştirilmiş 800cc lik motorun satıldığına gene aynı markanın bayisinden istanbul şubesinden pert kayıtlı k1200s e hiç birşey yok denilerek satılmaya çalışıldığına şahit olduk.
türkiyede servsicilik yetkili yada yetkisiz olanların aslında gerçekten ustalık ünvanlarını hak etmiş esnaflara özel denetimlere tabi tutularak verilmesi gerektiğini düşünüyorum. kimse bu alanları denetlemiyor.illa servise bıraktığımız araçtan anlamamız gerekmiyor.adam tek silindirli motora senkron ayarı yaptım diyor sahibiyle resmen dalga geçiyorlar.
yağ yakma olayı motorun çalışma sistemiyle alakalı bir durumdur.motorun yağlanmaması gereken alanlarıa yağ ulaşması sebeiyle oluşan durumdur.
segman, silidir, üst kapak, sibop ve sibop lastiği gibi parçaların aşınmasıyla gerçekleşebilmektedir.
yanma odasına erişen yağ; yakıt ile birlikte yakılarak egzozdan duman olarak atılır. motorunuz rutin bakım periyoduna kadar mevcut yağın tamamını bile yakıp kendine zarar verebilecek bir dizayndadır. bazı motorlarda yağ seviye ikaz lambası koyuyorlar bu güzel özellik ama bizim motorlar gibi basit tasarımlarda ne yazık ki yok.
ctesı gunu motorun bakımını yaptım.hava fıltresı ıle yagını degıstırdım.yag olarak castrol power 10x40 yag koydum 1.2 lt.mootrdan bosalttıgım yagı da kabaca bır olceyım eksıltmesı varmı dedım.bosalttıgım yag 1 lt bır pet sıse ıle 0.5 lt bır pet sısenın hemen hemen yarısı doldurdu.netıcede yag kacagımız olmamıs dıye sevındık.kapalı garajda ve ortulu duran motorun on camınu serefsızın bırı cızmıs.cızık cok derın degıl aam can sıkıcı.bu cızıgı gıderebılmenın yolunu bılen varmıdır.netıcede mıka yada palastıkten bır cam ve kımyasal kullanarak cızık gıderılır mı bılemıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------
Hocam selam
2017 model joymax kullanıyorum
Aküyü nereden kaç paraya temin ettiniz acana?
Hangi markayı önerirsiniz?
Aşağıdakilerden birini almayı düşünüyorum baya bir fiyat farkı var emin olamadım?
https://urun.n11.com/aku/vlm-aku-yt12a-bs-12v-10-amper-180-cca-bakimsiz-aku-P265225596
https://urun.n11.com/aku/abus-12-volt-95-ah-yt12a-bs-motosiklet-aku-250-joymax-P173690798
abus aku gazıantep fırmasının cınden ıthal ettıgı bır aku.baska sıtelerde bu akunun fıyatı 135-140tl arası kargo bedava.ama aku ıyı mı degıl mı onu kullanana sormak lazım
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO