Orijinalini görmek için tıklayınız : Modenas Gt 135
Sıfır aldım. 200 km deyim.
Önceki motorum honda innova idi. İlk sıfır motorum modenas gt 135 oldu. Daha önce sıfır motora binmediğimden konuda tecrübesi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa başka arkadaşlar için de faydalı olur.
Öncelikle innovadan farklı olarak modenas daha fazla "jikle" isteyen bir motor sanırım. Sabahları çok hafif soğuk olsa da jiklesiz çalışmıyor. Bu zamanla değişir mi?
Kullanım klavuzunda "ilk 800km de 60 hızı ve 4000 deviri geçmeyin" diyor. İkinci 800 de ise 80km hız ve 5000 devir... Buna uymak gerçekten önemli midir, yoksa sadece önlem mi?
Ve... özellikle motoru yeni çalıştırdığım esnada kalkış yaptığım zaman 2. vitesten 3. vitese geçişte bir takılma oluyor. Ama motor ısınınca vites geçişleri rahatlıyor. Bu durum motorun yeni olmasından mı kaynaklı veya başka birşey midir?
Yani açıkçası bunları bir sorun olarak değil de sadece bilgilenme amaçlı soruyorum. Yoksa hakikaten motorun sesi, gidişi ve hızı çok tatlı zevkli. İnsan üzerinden inmek istemiyor.
Özellikle sıfır motor alan arkadaşlar için de faydalı olabilecek bu gibi bilgi paylaşımları için şimdiden teşekkür ediyorum...
TATLIHIZ
26 Mart 2013, 23:08
Hayırlı olsun..
Jikle olabilir Ama 1-2 dk lık jikleyi cok görmeyin motorunuza..
Rodaj konusu önlem sadece arada basın sagır kalmasın motor..
Vites konusu yagdan kaynaklı...Olabilir..
nayken81
26 Mart 2013, 23:28
Benzini koklayan bir motor sahibisiniz,bu yüzden sabahları jiklesiz çalışmaması normal.kullanım kılavuzuna uymanızı tavsiye ederim,rodaj nasıl yapıldıysa motor öyle gider.Vites takılması motorun yeni olmasından dolayıdır,zamanla geçer.
Hayırlı olsun..
Jikle olabilir Ama 1-2 dk lık jikleyi cok görmeyin motorunuza..
Rodaj konusu önlem sadece arada basın sagır kalmasın motor..
Vites konusu yagdan kaynaklı...Olabilir..
Teşekkür ederim.
Kullanım klavuzunda "1600 e kadar bu hız ve devirleri geçerseniz sorunlu bir motorunuz olabilir!" yazmışlar. Ancak serviste aynısını söyledi " arada bir bas " dediler.
---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:31 ----------
Benzini koklayan bir motor sahibisiniz,bu yüzden sabahları jiklesiz çalışmaması normal.kullanım kılavuzuna uymanızı tavsiye ederim,rodaj nasıl yapıldıysa motor öyle gider.Vites takılması motorun yeni olmasından dolayıdır,zamanla geçer.
Evet aslında en rahatlatıcı bilgi bu. Yani ilk sürüş zamanlarında motor çokta ısınmadan vites geçişlerinde zorlanma oluyor. Ben de zamanla alışacağını düşünüyorum. Çünkü herşeyiyle kaliteli ve oturaklı bir motor olduğu belli. Honda innova gibi bir efsaneyi yıllarca kullandıktan sonra buna biniyorum düşünün. Ve bugün innova deseler hiç düşünmeden bunu seçerim.:)
mertoreis
26 Mart 2013, 23:41
Vites takılmasi şanzuman ve şeyin vites geçişlerine alışkın olmaması yeni oldugu için 1-2 ye atılmıştır fakat 3-4 atılmadıgı için takılmalar olabilir baktin düzelmedi yağını değiştir
Kullanım klavuzunuza uyun sonucta motoru firma yapıyor o biliyor bıze sorman hata direk uyman gerekir
Cikle doğaldır motorun yeni ve benzini kokladigi içindir
Vites takılmasi şanzuman ve şeyin vites geçişlerine alışkın olmaması yeni oldugu için 1-2 ye atılmıştır fakat 3-4 atılmadıgı için takılmalar olabilir baktin düzelmedi yağını değiştir
Kullanım klavuzunuza uyun sonucta motoru firma yapıyor o biliyor bıze sorman hata direk uyman gerekir
Cikle doğaldır motorun yeni ve benzini kokladigi içindir
Kullanım klavuzu konusunda haklısınız da işte 60 la bu motorla sabretmekte zor yani.:mrgreen: Sıfır olması birçok şeye etki ediyor. Mesela 1 litre benzine 64 km gider garantisi var ama şimdi 2,5 litreye 100 km gidiyor. Zaman istiyor yani...
DEISIS
26 Nisan 2013, 18:37
Kullanım klavuzu konusunda haklısınız da işte 60 la bu motorla sabretmekte zor yani.:mrgreen: Sıfır olması birçok şeye etki ediyor. Mesela 1 litre benzine 64 km gider garantisi var ama şimdi 2,5 litreye 100 km gidiyor. Zaman istiyor yani...
Yakıt vites geçis vs konusunda son durum nedir acaba?
Bu motor çok hoşuma gitti + - lerini yazabilirseniz 2. motorumun kararını vermemde
büyük etkiniz olacak. Şimdiden teşekkürler..
mustf
26 Nisan 2013, 19:38
Yakıt vites geçis vs konusunda son durum nedir acaba?
Bu motor çok hoşuma gitti + - lerini yazabilirseniz 2. motorumun kararını vermemde
büyük etkiniz olacak. Şimdiden teşekkürler..
1300 e geldik. Bir eksisi olacağını sanmıyorum. Gerçekten sıkı motor. Kendisine güvendiriyor insanı. Yakıta gelince şu an itibarıyla rodaj aşaması bitmedi. Yani fren balataları filan hala gıcırdama sürtme aşamasında.
Ama... Bakın innovaya göre şu an itibarıyla bile oldukça az yakıyor motor. Şöyle anlatayım;
Honda innova; 3,7 litre benzinle 140 km.
Modenas gt 135; 4,3 benzinle 200km.
Servis bunun daha da düşeceğini söylüyor ki aşikar bir gerçek bu. Yani normal ayarına geldiğinde 250km rahat yapar gibi geliyor bana. Aslında şu an bile yaklaşır da ben sürekli dağ tepe tırmanıyorum, çoğunlukla dağyolundan bursayı seyrediyorum bunun da etkisi var haliyle...:P
DEISIS
26 Nisan 2013, 19:46
1300 e geldik. Bir eksisi olacağını sanmıyorum. Gerçekten sıkı motor. Kendisine güvendiriyor insanı. Yakıta gelince şu an itibarıyla rodaj aşaması bitmedi. Yani fren balataları filan hala gıcırdama sürtme aşamasında.
Ama... Bakın innovaya göre şu an itibarıyla bile oldukça az yakıyor motor. Şöyle anlatayım;
Honda innova; 3,7 litre benzinle 140 km.
Modenas gt 135; 4,3 benzinle 200km.
Servis bunun daha da düşeceğini söylüyor ki aşikar bir gerçek bu. Yani normal ayarına geldiğinde 250km rahat yapar gibi geliyor bana. Aslında şu an bile yaklaşır da ben sürekli dağ tepe tırmanıyorum, çoğunlukla dağyolundan bursayı seyrediyorum bunun da etkisi var haliyle...:P
135cc lik bir motorun şu an dediğiniz koşullarda 10kr yakması bile gayet iyi.
Vites geçişleri konusunda bir gelişme oldu mu peki?
mustf
26 Nisan 2013, 19:56
Vites geçişlerini sordum, hem servis hem de arkadaşım olan usta şöyle dedi; " Özellikle de biraz sert olup zamanla alışması ve gevşemesi için öyle yapıyorlar. "
Tabi ki ilk zamanlara göre oldukça rahatladı vites geçişleri ama ilk anda motor soğukken yine de biraz sert gibi. Ben bunun motorla değil yağla alakalı olduğunu düşünüyorum hatta kesin eminim. Usta motul 10w40 ester kullanıyor. 2500 değişiminde kesinlikle castrol koyduracağım.
DEISIS
26 Nisan 2013, 20:35
Vites geçişlerini sordum, hem servis hem de arkadaşım olan usta şöyle dedi; " Özellikle de biraz sert olup zamanla alışması ve gevşemesi için öyle yapıyorlar. "
Tabi ki ilk zamanlara göre oldukça rahatladı vites geçişleri ama ilk anda motor soğukken yine de biraz sert gibi. Ben bunun motorla değil yağla alakalı olduğunu düşünüyorum hatta kesin eminim. Usta motul 10w40 ester kullanıyor. 2500 değişiminde kesinlikle castrol koyduracağım.
Got it. Teşekkürler bilgilendirdiğiniz için.
Arasıra muhattap olmasa dahi + - ler yakıtı vs yazarsanız çok iyi olur.
Kazasız belasız cezasız sürüşler.
mustf
26 Nisan 2013, 21:44
Rica ederim. Motoru kullanan diğer arkadaşlar da bizimle olumlu veya olumsuz deneyimlerini paylaşsınlar tabi ki. Faydamız olur veya onların bize faydası olur, ne de olsa " motorcu motorcunun külüne muhtaçtır:queen: "
Yakıta gelince dediğim gibi 4,3 litre ile rahat 250 civarına gider. Bana bakma ben dağa çıkıyorum sürekli. Umarım olumsuzluk olmaz ama olursa da emin ol zaten paylaşırım.
ahmetunuver
27 Mayıs 2013, 12:23
Rica ederim. Motoru kullanan diğer arkadaşlar da bizimle olumlu veya olumsuz deneyimlerini paylaşsınlar tabi ki. Faydamız olur veya onların bize faydası olur, ne de olsa " motorcu motorcunun külüne muhtaçtır:queen: "
Yakıta gelince dediğim gibi 4,3 litre ile rahat 250 civarına gider. Bana bakma ben dağa çıkıyorum sürekli. Umarım olumsuzluk olmaz ama olursa da emin ol zaten paylaşırım.
mustf arkadaşım kaç km oldu heralde rodaj bitmiştir vites geçişleri yakıt ne durumda değişiklik oldumu ben de alalı birkaçgün oldu eski kullanıcılar son izlenimlerini artısı eksisiyle paylaşırsa çok iyi olur, herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum
mustf
27 Mayıs 2013, 22:11
mustf arkadaşım kaç km oldu heralde rodaj bitmiştir vites geçişleri yakıt ne durumda değişiklik oldumu ben de alalı birkaçgün oldu eski kullanıcılar son izlenimlerini artısı eksisiyle paylaşırsa çok iyi olur, herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum
2200 km ye geldik. Vites geçişleri olayı çözüldü. Tamamen yağla alakalı bir durum bu. 2500 bakımında castrolu koyduk mu mesele biter. Zaten bu motul denen yağdan yana şansım olmadı hiç. Tamam koruması iyi de... bu yağda birşeyler eksik. Yamaha motoruma da serviste koymuşlardı zangır zangır titretmişti motoru. Bir hafta sonra kendim değiştirip castrol koymuştum.
Şimdi ilk on dakika motor tam ısınana kadar bu yağda vitesler çok sert geçiyor ısındı mı sorun yok.
Bunun dışında ben artık net olarak eminim ki modenas gt 135 gerçek bir kraldır. Sorun yok. Motulu koymayın yeter.:queen:
Ayrıca herkese tavsiye edeceğim birşey yaptım. 100 lira verip 2 irc tubeles lastik aldım. 10 tl de işçilik verdim. Lastikleri tubelese çevirttirdim.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO