Orijinalini görmek için tıklayınız : Şarj Dinamosu Yeterli Elektriği Üretmiyor
canki585858
24 Mart 2013, 18:36
Arkadaşlar hepinize iyi pazarlar...:king:
Şimdi motorumun yanından geliyorum. Benim sorunum korna sorunu idi. Kornanın sesi düzgün çıkmıyordu.Korna sağlamdı ama elektiriği düzenli gelmiyordu. Bunu incelemek için motorumu söktüm. Benim motorumda akü yok.Aküsüz kullanıyorum. Şimdi size yaptıklarımı ve sorularımı soracağım :
- Şarj dinamosundan çıkan iki uç var biri şase diğeri + uç. Ben aküye bağlanan uçları ölçü aletine bağladım.Şarj dinamosunun aküye gönderdiği elektirği ölçmek için. Motoru çalıştırdım (ışıklar felan hepsi kapalı) gönderdiği elektrik 3-4 V. Bu şekilde iken kornaya basıyorum ses çıkmıyor.Voltaj düşük olduğu için korna da çalmıyor.
- Daha sonra ışıkları yaktım.Işıkları yaktığımda voltaj 12V civarına yükseldi.Korna gayet iiyi çaldı. Ama benim problemim şurda. Işıklar kapalı veya açık iken motora gaz verdiğimde aküye gönderdiği voltaj yükselmesi gereken yerde düşüyor. Yani devir 2000 de iken şarj dinamosunun ürettiği elektrik 12v(ışıklar açıkken). gaz verdiğimde ise bu voltaj düşüyor 3-4V a. Bu şekilde de korna çalmıyor.
- Ben bu işin içinden çıkamadım. Gaz verdiğimde yükselmesi gerekmez mi?:pr:
- Korna neden ışıkları açtığımda düzgün şekilde çalıyor?
- Şarj Dinamosu neden ( ışıkla kapalı iken ) de düzenli elektriği üretmiyor?:jocolor:
Bilgili arkadaşlarımdan cevap bekliyorum
adem80
24 Mart 2013, 21:05
yanlış kablolardan ölçtüğünü zandediyorum. Motorun markası ne?
cihangir151
24 Mart 2013, 21:14
bir yerde şase olmalı.
canki585858
24 Mart 2013, 21:15
kardeşim kablolarda problem olduğunu düşünmüyorum.Çünkü aküyü şarj edeceği kablolar aküye bağlı olan kablolardır. Başka şekilde aküyü şarj edemez ki???
- Motorun markası BisanRoadstar Cup100
- Yani demek istediğim aküyü şarj edecek elektriği bile üretmiyor. Işıklar kapalı iken 3-4 Volt üretiyor. Işıkları açtığımda 12v civarı voltaj geliyor. Ama şöyle bi durum var ki :
- gaz verdiğimde bu rakamların yükselmesi gerekirken aksine voltaj dahada düşüyor. 2000 devirde herşey normal 12v üretiyor fakat gaz verdiğimde bu rakam 3-4 V a düşüyor??? ( araştırdım biraz konjektör le ilgisi olabilir diyorlar. veya kablolarda oksitlenme olabilir diyorlar.kabloları kontrol ettim.sıkıntı yok. kesin cevap bulduğumda konjektörüde değiştireceğim).
burhant
24 Mart 2013, 21:28
Tüm kabloları eski haline getirdikten sonra konjektöre giden yeşil kabloyu şasedir o kablo iptal et.
Motosikleti çalıştır ölçü aletinin bir ucunu akuye giden + kırmızı kabloya diğer ucunuda motorun şasesine deydir. Rolantide 12-13 voltu görmüş olman gerekiyor gaz verdiğinde devrine göre 22 volta kadar çıkar. Benim cubda da aynı sorun vardı bu şekilde çözdüm.
Not : Aküsüz kullanıyorum akü takılırsa patlama ihtimali var. Konjektörü ve statörüm sağlam. Sorun nerde bulamadım ama çözümü bu kolay gelsin.
ferhatkars
24 Mart 2013, 21:41
gaz verdiğinde devrine göre 22 volta kadar çıkar
22 volt mu... ne yaptın hacı yaw... o kadar elektrik mi olur...:silent::silent:
burhant
24 Mart 2013, 21:45
Valla voltmetrenin yalancısıyım hacı :)
canki585858
24 Mart 2013, 21:51
Tüm kabloları eski haline getirdikten sonra konjektöre giden yeşil kabloyu şasedir o kablo iptal et.
Motosikleti çalıştır ölçü aletinin bir ucunu akuye giden + kırmızı kabloya diğer ucunuda motorun şasesine deydir. Rolantide 12-13 voltu görmüş olman gerekiyor gaz verdiğinde devrine göre 22 volta kadar çıkar. Benim cubda da aynı sorun vardı bu şekilde çözdüm.
Not : Aküsüz kullanıyorum akü takılırsa patlama ihtimali var. Konjektörü ve statörüm sağlam. Sorun nerde bulamadım ama çözümü bu kolay gelsin.
Sabah ilk işim bunu denemek olacak. Peki konjektördeki şaseyi söktüğümde konjektör görevini yerine getirmemiş olacak? Bunun bi zararı olur mu?
- Senin demene göre voltaj 22 lere kadar çıkar diyorsun , peki bu voltaj fazla değil mi? Elektronik aksamlarda patlama yanma olmaz mı? lambalar 12V patlama riski olabilir? Şimdi konjektörün görevini tam anlamıyla araştırıp tekrar düşünüp senin dediğini uygulayacağım.
ilkerabi
24 Mart 2013, 21:53
Akü yok iken bir çok motorun KORNASI düzgün çalışmaz. BİİP yerirne BIRIP diye bir ses çıkarır!
Ayrıca sinyaller de düzgün çalışmayabilir..
IŞIKLARI açtığınızda elekriğin yükselmesi değil; ALÇALMASI gerekir..
Eğer ölçü aletinin okumasını DOĞRU yapıyorsanız; devire bağlı olarak 13-16 volt arası voltaj görmeniz gerekir..
Eğer daha fazla ise konjoktör (regülatör+redresör) bozuktur.. Aküyü de şişirip patlatmadan değiştirmeniz gerekir.
Aküyü çıkarıp dışarda şarj edin veya ettirin.
Oto elektrikçide rica edersen onlarda maşalı aletler vardır, onlarla hem akünü hem konjoktörünü/alternatörünü şıp diye kontrol edip anlarlar..
canki585858
24 Mart 2013, 22:02
Tüm kabloları eski haline getirdikten sonra konjektöre giden yeşil kabloyu şasedir o kablo iptal et.
Motosikleti çalıştır ölçü aletinin bir ucunu akuye giden + kırmızı kabloya diğer ucunuda motorun şasesine deydir. Rolantide 12-13 voltu görmüş olman gerekiyor gaz verdiğinde devrine göre 22 volta kadar çıkar. Benim cubda da aynı sorun vardı bu şekilde çözdüm.
Not : Aküsüz kullanıyorum akü takılırsa patlama ihtimali var. Konjektörü ve statörüm sağlam. Sorun nerde bulamadım ama çözümü bu kolay gelsin.
Konjektör (regülatör), alternatörün ürettiği elektriğin volt ve akımını ayarlar. Aracın devri arttıkça alternatörden çıkan akım ve voltajı ayarlar, tesisata ve aküye gönderir.
konjektör akım ve voltajı ayarlıyormuş. Yani konjektörü iptal edersem patlama olasılığı yüksek olur kardeşim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------
Akü yok iken bir çok motorun KORNASI düzgün çalışmaz. BİİP yerirne BIRIP diye bir ses çıkarır!
Ayrıca sinyaller de düzgün çalışmayabilir..
IŞIKLARI açtığınızda elekriğin yükselmesi değil; ALÇALMASI gerekir..
Eğer ölçü aletinin okumasını DOĞRU yapıyorsanız; devire bağlı olarak 13-16 volt arası voltaj görmeniz gerekir..
Eğer daha fazla ise konjoktör (regülatör+redresör) bozuktur.. Aküyü de şişirip patlatmadan değiştirmeniz gerekir.
Aküyü çıkarıp dışarda şarj edin veya ettirin.
Oto elektrikçide rica edersen onlarda maşalı aletler vardır, onlarla hem akünü hem konjoktörünü/alternatörünü şıp diye kontrol edip anlarlar..
ilker abi : sinyaller felan gayet güzel herşeyi normal.. Sorun şurda aküye bağlanan uçlar varya + /- bu uçlara ben ölçü aletini bağlıyorum DC 12V a ayarlıyorum ölçü aletini ve bağlıyorum. Motoru çalıştırıyorum okduuğum değer 3-4V. Işıkları açıyorum okuduğum değer 12V , gaz verdiğimde okuduğum değer 3-4 V . Yani gaz verdiğimde yükselmesi gerekir dimi? Konjektörle ilgisi var mı bunun ? İşin içinden çıkamadım ben.
cbf 150
24 Mart 2013, 22:14
akünü tam şarz ettir daha sonra dene akünün şarzı olmadığı için yada akün olmadığı için 3-4 volt görüyorsun. aküye bağladın kablodan çıkış 12volt-15 volt arası görmüyorsan konjektör çıkışını voltmetre ile ölç çıkış 12volt ve altı ise sargılarda yani dinamoda sorunu ara kolay gelsin bu arada akünün sağlam olduğunu var sayıyorum topragım (bende zaralıyım) anlamadınsa sor dün benim başıma aynı sorun geldi şarz ile çözdüm sıkıntı varsa sor elimden geleni burdan yapayım
burhant
24 Mart 2013, 22:26
Sadece bir kere ampulleri patlatmıştı onda da arkadaşımdan 12 volt 4.5 amper bir akü alıp takmıştım motoru çalıştırdım devir yükselttim ne kadar açık ampul varsa yakmıştı meğer akü bozukmuş. Sen bi dene bunu farları falan yakmadan rolantide voltajı bir kontrol et sonra devir yükselt. Sana bir ek bilgi daha
Sarı ve bayaz kablo altarnatörde (dinamoda) üretilen ac akım kabloları
Kırmızı aküye giden dc 14 volt
Yeşil - (Gnd,şase) Bu yeşil kabloyu altarnöre değilde motosikletin şasesine deydirerekte deneme yapabilirsin (ben denemedim motoru çıkartınca deniycem)
Konjektör yada regulatör Sarı ve beyaz kablolardaki ac (dalgalı akımı) alıp DC 14 volt (düz,akımda) sabitliyor.
İlkerabi hepsini denedim gittim sıfır konjektör taktım sorun yine aynı hiç değişiklik yok. Altarnatörü komple dağıtıp tek tek kontrol ettim. Sağlam ! :silent: Değişen hiçbirşey yok. Şuanki tahminim elektirik tesisatında bir kablonun şaseye temas ettiği. Motoru kullanmadığım için ilgilenmiyorum şuan. Hatta foruma yazdım durdum bi sonuç alamadım. Ne hikmetse o yeşil kablo takılıyken motor 3- 7 volt arası çalışıyor farlar falan ölü gibi yanıyor.
babaduru
24 Mart 2013, 22:59
Motor çalışır vaziyette iken ışıkları açtın 12 volt aldın daha sonra ışıkları kapadın durum ne oldu yine 12 v gelmeye devam ettimi düştümü?
canki585858
26 Mart 2013, 01:43
Motor çalışır vaziyette iken ışıkları açtın 12 volt aldın daha sonra ışıkları kapadın durum ne oldu yine 12 v gelmeye devam ettimi düştümü?
ışıkları kapattığımda bu voltaj düşüyor kardeşim. ayrıca ışıklar açık halde iken gaz verdiğimdede voltaj düşüyor.Normalde gaz verince yükselmesi gerekir
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
[QUOTE=burhant;2973875]Sadece bir kere ampulleri patlatmıştı onda da arkadaşımdan 12 volt 4.5 amper bir akü alıp takmıştım motoru çalıştırdım devir yükselttim ne kadar açık ampul varsa yakmıştı meğer akü bozukmuş. Sen bi dene bunu farları falan yakmadan rolantide voltajı bir kontrol et sonra devir yükselt. Sana bir ek bilgi daha
Sarı ve bayaz kablo altarnatörde (dinamoda) üretilen ac akım kabloları
Kırmızı aküye giden dc 14 volt
Yeşil - (Gnd,şase) Bu yeşil kabloyu altarnöre değilde motosikletin şasesine deydirerekte deneme yapabilirsin (ben denemedim motoru çıkartınca deniycem)
Konjektör yada regulatör Sarı ve beyaz kablolardaki ac (dalgalı akımı) alıp DC 14 volt (düz,akımda) sabitliyor.
Sabah deneyecem bunları... Peki ben motordan 12V bi çıkış alacak olsam hangi kablolardan alabilrim? Yani +/- uç alacak olsam hangi kablodan veya nereden alabilirim? Bunu istememdeki amaç farzet motoru rölantide çalıştırıp 12V elektriğini kullanmak istiyorum hangi kablolar işimi görür.( Korna düğmemde sorun olduğunu düşünüyorum düğmeye bastığımda ölçü aletinde tam tamamlamıyor yarıdan bile az gösteriyor kablolarda sorun olduğunu düşünüyorum.Bu yüzden 12V bi kablo çekip yeni düğmeye bağlamayı düşünüyorum kornayı? ışıklardan-sinyallerden felan olmayacak alacağım 12V. direk nereden alabilirim?)
burhant
26 Mart 2013, 11:40
Aküye giden kablolardan alabilirsin.
thepope
26 Mart 2013, 15:07
geçenlerde aynı şeyi bende farkettim ama ben akü yokken aküye giden + - kutbunu ölçtüm ve motorda 2 volt elektirik vardı ve gazı açtığımda yükseliyordu motorun göstergesi falan çalışmıyordu benzin göstergesi falan ön farı açtım gösterge falan çalıştı kornada çalıyodu bu bir hatta gaz verince far ışığı azalıyordu sonra gittim akü takılıyken ölçtüm 13-9 volt rölantide gaz verince de çoğaldı yani tek osrun akü olmaması akü burda belkide devreyi tamamlıyor o nedenle aküyü takınca herşey değişiyor.Akün yoksa veya bitikse başka aküyle bakmanı tavsiye ederim
Tellioglu10
24 Şubat 2015, 17:06
Arkadaşlar bende cup motor var geçenlerde salyangoz(dadat)korna aldım ilk başlarda ötüyordu sonradan ötmemeye başladı pıt pıt diyo bide marj a bir kaç kez bastığımda akü bitiyo neden acaba bi bilgisi olan varsa yardımcı olsun :)
Tellioglu10
01 Haziran 2015, 17:06
ARKADASLAR SİMDİDE MOTORDA BASKA BİR SIKINTI İLE KARŞI KARŞIYAYIM.
UZUN ZAMANDIR YOLDAYKEN 3 VE 4.VİTESTE ÖZELLİKLE YOKUŞ ÇIKARKEN ÇOK ZORLANIYORDU SİMDİDE VİTESTEYKEN BOŞA ÇIKARIYOR VİTESİ...
ASYA TURKCUP100 MOTOR MARKASI
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO