Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Sayfa :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[
12]
13
14
EverHarD*
23 Eylül 2014, 20:39
arkadaşlar nerelerdesiniz hiç sesiniz çıkmıyor ?
byanmaz
24 Eylül 2014, 12:40
ben gidip geliyorum valla. artık arabayı hemen hiç çıkarmıyorum, işe motorla gidip geliyorum. 6500 km oldu. kar fırtına olmadıkça devam:)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:03 ----------
aşağıda son 2500 km'nin tüketim verileri var. güzergah ağırlıklı olarak maslak - bahçeşehir arası, büyük kısmı tamgaz yani.
http://i.imgur.com/MSccMwr.png
EverHarD*
28 Eylül 2014, 02:20
Kullandığınız uygulamanın adı nedir?
ve 2 gün önce kaza geçirdim koruma demiri sayesinde artçı ve bana yaralanma olmadı motorun üst kısmı farın yani çizildi saü tarafdan motora çarptım
sağ ayna koptu ama geri takınca ve sıkıştırınca bi sıkıntısı olmadı.
egsozdada bi kaç çizilme oldu farın üst kısmına carbon fiber çektirdim bakalım
ben gidip geliyorum valla. artık arabayı hemen hiç çıkarmıyorum, işe motorla gidip geliyorum. 6500 km oldu. kar fırtına olmadıkça devam:)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:03 ----------
aşağıda son 2500 km'nin tüketim verileri var. güzergah ağırlıklı olarak maslak - bahçeşehir arası, büyük kısmı tamgaz yani.
http://i.imgur.com/MSccMwr.png
ryan82
28 Eylül 2014, 11:45
ARKADAŞLAR BİR ARKADAŞIMA MOTOR ALACAĞIZ.
ÖNCELİKLE CB 125 İLE CB 125E ARASINDAKİ FARK NEDİR..
CB 125 ACE MODELİ VAR SİZCE CB125 YADA CB 125E NOADİL OLABİLİRMİ..
ACE 4 VİTES O BİRAZ DÜŞÜNDÜRÜCÜ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUM..
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM..
SAnırım tam bi cevap alamalışsınız
1-ön fren cb 125e de disk cb 125 ace de kampana dır (ön frenini önemini tartışmaya gerek yok bile)
2-cb 125 e 5 vitesli cb 125 ace ise 4 viteslidir
3-ikiside yüksek devirde titrer
4-cb 125ace bizim burada kebapçılar ve pizzacılar çok kullanıyor cb 125e daha cok eskıden alan gazetecilerde var onun dışında cok sık görünmüyor
5-servis kalite honda ikiside
bildiklerim bu kadar :)
byanmaz
28 Eylül 2014, 20:47
Kullandığınız uygulamanın adı nedir?
ve 2 gün önce kaza geçirdim koruma demiri sayesinde artçı ve bana yaralanma olmadı motorun üst kısmı farın yani çizildi saü tarafdan motora çarptım
sağ ayna koptu ama geri takınca ve sıkıştırınca bi sıkıntısı olmadı.
egsozdada bi kaç çizilme oldu farın üst kısmına carbon fiber çektirdim bakalım
geçmiş olsun. koruma demiri yatıp sürüklenme tarzı kazalarda hem motoru hem sürücüyü koruyor. çarpma türü kazalarda ayağı sıkıştırdığını söylerler ama kazanın nasıl geleceği bilinmez.
uygulamanın adı fuelly. Telefon android
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------
programın adı mileage.. pardon
odelikurt
29 Eylül 2014, 12:25
Bende çok satan çinli motorlardan vardı, benzin göstergesi de vardı, ön fren diskti de. Benzin yarıya indiğinde gösterge dipteydi, freni yavaş yavaş ezmeme rağmen aniden kilitlerdi. Ne olduğu değil, ne kadar iyi çalıştığı önemlidir. Şu an cb 125 ace kullanıyorum, ön ve arka fren kampana olmasına rağmen fren şiddetini ayarlayabiliyorum, benzin göstergesine ihtiyaç duymuyorum, yedeğe alın ve en az 50-60 km gidin. Şu anki yakıt tüketimim 2,1 lt/100 km. Saygılar.
bisikletbaba
29 Eylül 2014, 22:26
son hızı ve ideal seyir son hızı nedir bu aracın?
odelikurt
01 Ekim 2014, 11:03
Şu an rodaj aşamasındayım ama 100'ü rahat gördüm(kasmadan). İdeal seyir hızı (yakıt tüketimini göz önüne alırsak) 80-85 km/h diyebilirim.
delikadi1010
26 Ekim 2014, 01:06
Arkadaşlar ace me topcase demiri arıyorum. Nette bir kaç çeşit buldum ama içinizde kullanan varsa hangisini tavsiye edersiniz???
http://www.sahibinden.com/listing/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-honda-cb-125-ace-arka-canta-demiri-182411667/detail
http://www.kalyoncumotor.com/honda-125-ace-canta-tasima-demiri#.VEwPIVeqZMk
byanmaz
26 Ekim 2014, 23:14
Arkadaşlar ace me topcase demiri arıyorum. Nette bir kaç çeşit buldum ama içinizde kullanan varsa hangisini tavsiye edersiniz???
http://www.sahibinden.com/listing/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-honda-cb-125-ace-arka-canta-demiri-182411667/detail
http://www.kalyoncumotor.com/honda-125-ace-canta-tasima-demiri#.VEwPIVeqZMk
ben ikincisinin aynısını kullanıyorum. honda servisten 125 tl:)
arka tarafa yakın, sele altına vidalanan kulaklar var ya resimde, onun hemen gerisinden çatladı demir. her iki taraftan. bir keresinde düşmüştüm onun payı var mıdır, 45 litre çanta ve içindekiler ağır mı gelmiştir bilmiyorum. İlk resimdeki arka uçtan destekli gözüküyor. ben olsam onu denerdim.
delikadi1010
27 Ekim 2014, 18:26
Teşekkürler byanmaz cevabın için...
EverHarD*
16 Kasım 2014, 16:21
lastik önerileriniz varmı arkadaşlar
yakıt konusunda memnun musunuz ?
byanmaz
17 Kasım 2014, 11:58
lastik önerileriniz varmı arkadaşlar
yakıt konusunda memnun musunuz ?
lastik olarak ben michelin pilot street kullanıyorum. uygun ebatta michelin'in bu serisinde seçenek var bildiğim kadarıyla. takım fiyatı 250 lira civarında olması lazım. takalı 8bin km kadar oldu, çok memnunum. yağmur, çamur gayet iyi. orijinal lastikler kuruda bir sıkıntı çıkarmıyor belki ama ıslakta iki kere önden kayarak düşmeme sebep olmuştu. fren yapmadan, gayet normal bir yatış açısında üstelik.
yakıt konusuna gelince, aşağıdaki ekran görüntüsü son 5bin km ortalamasını gösteriyor. güzergah %90 tem üzerinden maslak ve bahçeşehir arası. tam gaz yani. bence motora bundan fazla yaktırmak mümkün değil:)
http://i.imgur.com/WrWrDL2.png
EverHarD*
21 Kasım 2014, 20:55
şu programı bi ben mi kullanamıyorum ya :D
The Best
28 Kasım 2014, 15:29
Arkadaşlar bende cb ace sahibiyim 2000 kmde. lastikleri berbart.
Michelin cb125 aceye uygun lastiği olmadığını söyledi HONDA bayisi ???
Edit:Arkanın olduğunu ama öne uyumlu olmadığını söylediler.
EverHarD*
30 Kasım 2014, 18:47
el kitabında yazıyor kaç inc oldugu ona gore araştırıp lastik bulabilirizsiniz
acerider
02 Aralık 2014, 15:07
arkadaşlar merhaba ,
Bende ace i 3 hafta kadar önce aldım fakat hafta sonu zeytin dönüşü köy yolunda yokuş aşağı bir virajda kayıp devrildim.
lastiklerin kötü olduğunu biliyordum ama bu kadarını da beklemiyordum çünkü açım fazla değildi, süratim de düşüktü ve virajda fren kullanmadım.
Lastiklerini değiştirmiş olan arkadaşlardan biraz tavsiye alabilir miyim ?
(yaz kış normal asfalt performansları , toprak performansları vb.. )
faruk1379
06 Aralık 2014, 14:48
arkadaşlar merhaba ,
Bende ace i 3 hafta kadar önce aldım fakat hafta sonu zeytin dönüşü köy yolunda yokuş aşağı bir virajda kayıp devrildim.
lastiklerin kötü olduğunu biliyordum ama bu kadarını da beklemiyordum çünkü açım fazla değildi, süratim de düşüktü ve virajda fren kullanmadım.
Lastiklerini değiştirmiş olan arkadaşlardan biraz tavsiye alabilir miyim ?
(yaz kış normal asfalt performansları , toprak performansları vb.. )
Geçmiş olsun kardeş. 3000km oldu benim de daha değiştirmedim lastiği.Bir kaç kere sıkıntı yaşattı bana da.Yazın michelin ile değiştirmeyi düşünüyorum.
ugurbahceli
08 Aralık 2014, 19:03
merhabalar arkadaşlar konuyu ace mi ilk aldığım günden beri yaklaşık 8 aydır takip ediyorum ancak foruma yeni üye oldum ace benim ilk motosikletim ve iyikide honda almışım diyorum heleki benimle beraber teyze oğlumun aldığı mondial 100 mg süperboy un halini gördükten sonra iyiki diyorum :) bu arada sizlere sormak istediğim bir konu var ace ye hiç devir saati takan oldumu acaba ? ben bir devir saati bağladım çokta güzel oldu ancak bazı sorunları var oda söyle deviri yüksek gösteriyor acaba bu konuda bilgisi olan varmıdır belki devir saatine ne gerek var diyeceksiniz ama ben sırf göstergenin bi tarafının boş olmasından rahatsız olduğumdan takma gereği duydum
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:44 ----------
Aceye bağladığım devir saati
http://i.hizliresim.com/Yj5ZO2.jpg (http://hizliresim.com/Yj5ZO2)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------
http://i.hizliresim.com/89ERz1.jpg (http://hizliresim.com/89ERz1)
http://i.hizliresim.com/vQoWym.jpg (http://hizliresim.com/vQoWym)
byanmaz
09 Aralık 2014, 10:13
ugurbahceli, çok güzel olmuş bence. ben de boş göstergeyi sevmediğim ve yuvarlak far istediğim için değiştirmiştim. hangi devir saatini taktınız, nasıl bağlattınız ?
bazı devir saatleri buji ya da ateşleme kablosuna bağlanıyor diye biliyorum, devri göstermek için ateşlemeyi sayıyor. bu da öyle midir ? belki bir oto elektrikçi bilir.
xman19
09 Aralık 2014, 14:59
Merhaba;
uzun süredir yazmıyorum motorumu satmıştım ama devir saatini görünce çok hoşuma gitti. Eline sağlık Uğurbahceli çin den getirttin galiba benim baktıklarımda panel komple ve benzin göstergesi de vardı.Şimdi mondial cg125 var Honda nin tadı ve çekişi başka idi sadece son hız fazla değildi.
selamlar
ugurbahceli
09 Aralık 2014, 22:03
teşekkür ederim beğendiğinize sevindim mondial bayisinden 150 cc bir motosikletin devir saatini aldım modeli tam hatırlayamıyorum aslında bir çok devir saati buldum ama içlerinde genelde marka yazdığı için almadım bunda marka yoktu be inç olarakta tam uyuyordu devir saati elektronik bu arada 3 adet kablosu mevcut + - ve bir de devir kablosu var yaptığım araştırmalara göre ateşleme bobininin + ucundan alındığını öğrendim ( cbf 150 ye uygulayan arkadaşlardan 2011 öncesi devir saati yok ) aynı şekilde aceye uyguladım devir saatinin fiyatı 30 tl mondial bayisinde oryinal değil sanırım o yüzden için de marka yazmıyor ve fiyatı uygun geldi bana şuan devir saatinin durumu söyle boştayken normal bir şekilde çalısıyor gaza tepkısı falan cok guzel ne kadar gaz verırsem o kadar yukselıyor aynı sekılde bu durum 1-2 vıteslerde de gecerlı ancak 3-4 vıteslerde durum farklı devır anıden yukselıyor atıyorum ben 5-6 bın devırde kullanırken devır saatı 9-10 bın devırlerde oluyor sanırım bır yerde atladıgım ufak bır sey var ama en kısa zamanda duzeltecegım bu arada dusunen arkadaslar varsa montaj asamasını resımlı olarak anlatabılırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
Merhaba;
uzun süredir yazmıyorum motorumu satmıştım ama devir saatini görünce çok hoşuma gitti. Eline sağlık Uğurbahceli çin den getirttin galiba benim baktıklarımda panel komple ve benzin göstergesi de vardı.Şimdi mondial cg125 var Honda nin tadı ve çekişi başka idi sadece son hız fazla değildi.
selamlar
Devir saatini mondial bayiden aldım evet devir saati olmadan önce gösterge çok cılız ve hiç hoşuma gitmiyordu saati bağladıktan sonra farklı bir hava verdi aslında eBay sen falan almayida düşündüm evet dediğimiz gibi çin forumlarina falan baktigim da gösterge de devir ssaatide var benzin göstergesi de var Türkiye ye gelenlerde neden yok anlamis değilim maksat maliyeti dusurmekse bile ne kadar düserki bir devir saatinden kısmakla
xman19
10 Aralık 2014, 01:07
Tek kelimeyle harika olmuş ama sorunu nasıl çözeceksiniz merakla bekliyorum
ugurbahceli
13 Aralık 2014, 21:32
Tek kelimeyle harika olmuş ama sorunu nasıl çözeceksiniz merakla bekliyorum
Dün biraz uğraştım birkaç farklı yol denedim hatta ateşleme bobinine gelen kablonun harici de farklı bir kablodan daha ( şanzımandan çıkan kablolardan mavi beyaz çizgili olan ) devir saatinin çalıştığını keşfettim ancak sağlıklı çalışmasını sağlayamadım ne yazık ki 3.4. Viteslerde yüksek gösteriyor birkaç tane motorcuya sordum açıkçası kimse ilgilenmiyor napacaksın o motorda devir saatini ihtiyacın olmaz diyorlar ben ihtiyacı olduğundan takmıyorum göz zevkin için diyorum tek tarafı boş hoşuma gitmediği için anlicaginiz motorcular biraz makaraya aliyorlar bir oto elektrikciye ugradim oda bakti sağa sola yok bunda devir saati calismaz dedi geçti halbuki boştayken ve 1,2. Viteslerde sorunsuz calisiyor internette aramadigim yer kalmadi çözüm yolu bulamadim düzgün bir motorcuda bulamadim aldigim devir saati arızali diye düşünmeye basladim bbulursam ucuz yollu başka bir saatle denicem ama bos ve 1.2 de düzgün calismasi beni saatin sağlam olduğuna ikna ediyor forumda devir saatiyle uğraşan hic yok sanirim bir de arkadaşlar benim bu yaptigim işlem sonucu motor garanti dişi mi kalmis olur sizce yanlis hatirlamiyorsam bynamaz arkadasimiz komple gösterge değiştirdi garanti durumu nedir acaba selamlar
dyavol-77
13 Aralık 2014, 23:46
Dün biraz uğraştım birkaç farklı yol denedim hatta ateşleme bobinine gelen kablonun harici de farklı bir kablodan daha ( şanzımandan çıkan kablolardan mavi beyaz çizgili olan ) devir saatinin çalıştığını keşfettim ancak sağlıklı çalışmasını sağlayamadım ne yazık ki 3.4. Viteslerde yüksek gösteriyor birkaç tane motorcuya sordum açıkçası kimse ilgilenmiyor napacaksın o motorda devir saatini ihtiyacın olmaz diyorlar ben ihtiyacı olduğundan takmıyorum göz zevkin için diyorum tek tarafı boş hoşuma gitmediği için anlicaginiz motorcular biraz makaraya aliyorlar bir oto elektrikciye ugradim oda bakti sağa sola yok bunda devir saati calismaz dedi geçti halbuki boştayken ve 1,2. Viteslerde sorunsuz calisiyor internette aramadigim yer kalmadi çözüm yolu bulamadim düzgün bir motorcuda bulamadim aldigim devir saati arızali diye düşünmeye basladim bbulursam ucuz yollu başka bir saatle denicem ama bos ve 1.2 de düzgün calismasi beni saatin sağlam olduğuna ikna ediyor forumda devir saatiyle uğraşan hic yok sanirim bir de arkadaşlar benim bu yaptigim işlem sonucu motor garanti dişi mi kalmis olur sizce yanlis hatirlamiyorsam bynamaz arkadasimiz komple gösterge değiştirdi garanti durumu nedir acaba selamlar
Evt-maalesef Garanti kapsamı dışında...Elektrik tesisatında müdahale var...
ugurbahceli
14 Aralık 2014, 00:28
Evt-maalesef Garanti kapsamı dışında...Elektrik tesisatında müdahale var...
Peki ben taktığım devir saatini söküp eski haline getirsem misal ileride satarken alan vatandaş servise götürdü diyelim gözle görülür bir durum olmadığından bir sorun çıkmaz herhalde dimi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Peki ben taktığım devir saatini söküp eski haline getirsem misal ileride satarken alan vatandaş servise götürdü diyelim gözle görülür bir durum olmadığından bir sorun çıkmaz herhalde dimi ?
Bahsetmek istediğim kalkıp koltuğu depoyu sokupte koblolara bakacak değillerdir herhalde çünkü ben depoyu sokup okun altindan bagladim devir saatinin kablosunu boyle birşey olmadigi sürece garantiyle ilgili bir sorun yasamam sanirim
dyavol-77
14 Aralık 2014, 03:26
Peki ben taktığım devir saatini söküp eski haline getirsem misal ileride satarken alan vatandaş servise götürdü diyelim gözle görülür bir durum olmadığından bir sorun çıkmaz herhalde dimi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Bahsetmek istediğim kalkıp koltuğu depoyu sokupte koblolara bakacak değillerdir herhalde çünkü ben depoyu sokup okun altindan bagladim devir saatinin kablosunu boyle birşey olmadigi sürece garantiyle ilgili bir sorun yasamam sanirim
Aynen...:wiinkk:
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:21 ----------
Aynen...:wiinkk:
Ben olsam devir saati ekleyene kadar-güzel bir çift (metzeler,michelin,pirelli gibi) alıp, tubeless (şamriyelsiz) 'e çevirirdim...
Kendi küçük motoruma (CB125E'ye ön Pirelli Duratraction-arka Metzeller ME 22 aldım) motorun yol tutşu değişti...Tavsiye ...:bounce:
ugurbahceli
14 Aralık 2014, 21:06
Aynen...:wiinkk:
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:21 ----------
Ben olsam devir saati ekleyene kadar-güzel bir çift (metzeler,michelin,pirelli gibi) alıp, tubeless (şamriyelsiz) 'e çevirirdim...
Kendi küçük motoruma (CB125E'ye ön Pirelli Duratraction-arka Metzeller ME 22 aldım) motorun yol tutşu değişti...Tavsiye ...:bounce:
Tavsiyeniz için teşekkür ederim geçtiğimiz hafta 4000 bakımına götürdüğüm de lastikleri değiştirmek istedim ancak Michelin Pirelli gibi markalar yoktu bana iRC marka takalim dediler lastiklere baktım üzerindekilerden bir farkı yok gibi geldi ( adet fiyatı 120 tl idi ve bana fazla gibi geldi ) birkaç motorcuya daha sordum ama iyi bir marka bulamadım sanirim internetten alıcam ama nette ebatlara göre bulamadım mesela ön 80-100-18 hiç bir sitede bu ebat yok siz nasıl taktınız ebat olarak
yelkenciyim
17 Aralık 2014, 01:39
Sayın yqavuzhyan
Engebeli yollarda, özellikle taşlı-topraklı yollarda, son 1000 kilometredir, "tak tak tak" sesi geliyor. Servise götürdüm, "bişey yok abi" dediler. (Fethiye) Metal sesi değil, amortisör keçesi sesi değil. Siz, bu sesi yapan şeyi bulduğunuzu ve çözdüğünüzü anlatmıştınız. Kusuruma bakmayın, anlayamadım. Hangi tel nereye vuruyor ve sesi ortadan kaldırmak için neyi nereye bağladınız. Lütfen rica etsem ayrıntılı anlatabilir misiniz veya olanaklarınız elverirse bir fotoğrafla gösterebilir misiniz çünkü Fethiye'deki Honda servisi iyi bir servis olmasına rağmen elemanlar olayı çözemediler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
Forumdaki üyelere bir sorum var?
Bir üye, "Michelin" lastik taktırdığını, bu lastiğin çok iyi olduğunu yazdı. Ama bunu yazan üye, (yanılmıyorsam) motosikletçilikte yeni olduğunu, pek tecrübesi olmadığını da yazmıştı.
Sorum şu...Ben Ace'yi Duro lastikli aldım. Sanıyorum Honda'nın standard lastiği de bu. Lastiklerden benim hiçbir şikayetim yok. (4000 km'yi devirdik). Tecrübesiz bir sürücü olduğumu söylenemez çünkü 40 yıldır motosiklete binerim. Lastikler konusunda da aşırı huysuz biriyimdir çünkü benim inancıma göre motosikletin en önemli, sizin sağlığımızı en fazla etkileyebilecek parçası lastiklerdir. Honda Ace kullanıcıları arasında standart Duro lastiklerinin dışında bir tercihe yönelmeli miyim? Fethiye'de yaşadığım için hem toprak zeminde, hem mıcır kaplamada hem de kötü döşenmiş parke kaplamalı yollarda sürüş yapmak zorunda olduğuma göre, forum üyelerinin bir tavsiyesi var mıdır?
Teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------
Sayın dasdasdas11
Aynı sorunu yaşadım. Servise gittim."Bişey yok abi" dediler. Sonra "zırrrrrt" sesi, "tarrrrrt" olmaya başladı. Bagajı söktüm, çift taraflı bantla besledim, bir müddet kesildi, sonra tekrar ortaya çıktı. Uzun lafın kısası, bagajı tutan demirin selenin altındaki kaynakları kırılmıştı. Serviste taktırmıştım. Bana söylediklerine göre bu aksesuarı yapan firma "borusan" profili bulamadığından, adi-piyasa malı yuvarlak profil kullanmış, kaynak yerinden boru kırılıyor, ama düşmüyormuş. Yine bana serviste söylediklerine göre, kırık varsa yeni parçayı ücretsiz değiştiriyorlarmış. Ben o parçayı "gazaltı" kaynağı olan bir ferforjecide yeniden kaynattırdım, "zırrrrrt" sesi kayboldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------
Sayın kaptan
Ace "yavaş" falan değil. 125 cc'lik bir motor için normal hızlara erişiyor. Daha önce de bir keresinde yazmıştım ama bazı üyeler "hadi canım sen de" falan diyerek beni eleştirmişler, hatat bazıları beni "yeni kayıt olmuş, kayıt olur olmaz da yazmış, bu adam kesin Honda'nın maaşlı elemanı" falan demişlerdi. Tekrar edeyim. Ben 7 sene CBR125r kullandım. Görüşüne aldanmayın. (Aha da buraya yazıyorum) Fethiyede, Çalış kavşağından Muğla istikametine dönüp Yanıklar köyüne kadar CBR125 ile hiçbir zaman 100 kilometreyi geçemedim. &.ıncı vitese verdiğimde hızım hep 90'a düştü. Ben bu yolu 7 sene her gün geçtim. Düz ve hafifçe de yokuş aşağı bir yoldur. Honda Ace 125 ile ilk 1000 km'de bu yolda 80-85 yaptım, sonraki 3000 km dolunca 90 gitmeye başladı, simdi 5000'e yaklaştım, aynı yolu 100 km ile geçiyorum. Ben bu işi (adını vermem doğru olmaz) Honda servisindeki aklı başında kimselere sordum. "CBR 125 ile 100-110 un üzerine çıkamıyorum, benim motorda bir enayilik mi var" dedim. "O kadar yapar" dediler. Tekrar edeyim, benim CBR, 2006 model idi. Yeni CBR'lerin daha fazla hız yaptıklarını duyuyorum ama sonuçta size söyleyebileceğim şudur: Honda Ace "tıs tıs" da CBR "vınn" fALAN DEĞİL. 125 cclik bir motorun yapabileceği azami hızlar taş patlasın bu civarlardadır.
slyman_b
22 Aralık 2014, 17:26
Yorumlarınızı bekliyorum:
http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/140266-honda-cb-125-ace-vs-bajaj-boxer-150-a.html
dyavol-77
25 Aralık 2014, 01:36
Tavsiyeniz için teşekkür ederim geçtiğimiz hafta 4000 bakımına götürdüğüm de lastikleri değiştirmek istedim ancak Michelin Pirelli gibi markalar yoktu bana iRC marka takalim dediler lastiklere baktım üzerindekilerden bir farkı yok gibi geldi ( adet fiyatı 120 tl idi ve bana fazla gibi geldi ) birkaç motorcuya daha sordum ama iyi bir marka bulamadım sanirim internetten alıcam ama nette ebatlara göre bulamadım mesela ön 80-100-18 hiç bir sitede bu ebat yok siz nasıl taktınız ebat olarak
Öne 2,75-18 arkaya 3,25-18...diğer değimle ön:80 arka:90....
oglogl
26 Aralık 2014, 13:37
kardeş devir saatini arkasındaki potansiyo metreden ayar yapabilirsin
merhabalar arkadaşlar konuyu ace mi ilk aldığım günden beri yaklaşık 8 aydır takip ediyorum ancak foruma yeni üye oldum ace benim ilk motosikletim ve iyikide honda almışım diyorum heleki benimle beraber teyze oğlumun aldığı mondial 100 mg süperboy un halini gördükten sonra iyiki diyorum bu arada sizlere sormak istediğim bir konu var ace ye hiç devir saati takan oldumu acaba ? ben bir devir saati bağladım çokta güzel oldu ancak bazı sorunları var oda söyle deviri yüksek gösteriyor acaba bu konuda bilgisi olan varmıdır belki devir saatine ne gerek var diyeceksiniz ama ben sırf göstergenin bi tarafının boş olmasından rahatsız olduğumdan takma gereği duydum
kardeş devir saatini arkasındaki potansiyo metreden ayar yapabilirsin
ugurbahceli
27 Aralık 2014, 21:16
Öne 2,75-18 arkaya 3,25-18...diğer değimle ön:80 arka:90....
teşekkürler dün bir bayi sipariş verdi lastikleri michelin sport olması lazım ön lastiğin ebatı aynı yazdığınız gibiymiş o şekilde sipariş verdiler tekrar sağolun
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------
kardeş devir saatini arkasındaki potansiyo metreden ayar yapabilirsin
kardeş devir saatini arkasındaki potansiyo metreden ayar yapabilirsin
söylediğiniz vidadan ayaralamaya çalıştım ama bi tarafa çeviriyorum ibre çok yavaş hareket ediyor bi tarafa çeviriyorum bu sefer çok hızlanıyor normal haline getirdiğimde rolentide falan hiç bir sorun yok ne kadar gaz verirsem o kadar yükseliyor gaz vermediğimde sabit 1 de duruyor ibre ancak vitese takıp yürüdüğümde atıyorum 5-6 bin devire kadar normal yükseliyor sonra birden bire ibre şaha kalkıp 11 e dayanıyor bu sırada kesinlikle dip gaz falan yapmıyorum acaba devir saatinin kablosuna devir düzenleyici bir role yada ne biliyim bir direnç falan mı gerekiyor 1 tane anlayan usta bulamadım kimse ilgilenmiyor devir saatiyle halen kendimce bir çözüm bulmaya çalışıyorum devir saati arızalıdır diye başka bir devir saati denedim onda da aynı durum var
mehmetbasili
12 Ocak 2015, 12:22
Sayfaniza yeni üye oldum arkadaşlar.eylül ayında aldigim ace 4000 bakimina girecek.neye dikkat etmeliyim.
ugurbahceli
12 Ocak 2015, 22:46
ben 4000 bakımına götürdüğümde rutin kontroller ve yağ değişimi dışında başka bir şey yapıldığını görmedim 70 tl de ücret ödedim.
hatta servise bırakırken bir şikayetiniz varmı diye sorduklarında zincir boldu gerilmesini istedim onu bile yapmamışlar eve gelince kendim gerdirdim. birdahada servise gitmeyi düşünmüyorum açıkçası alırım en kalitelisinden 1 lt yağ kendim değiştirrim elimde iyi kötü anahtar tutar ufak tefek şeyleri kendim hallederim diye düşünüyorum.
Mustafaköse
23 Ocak 2015, 16:47
Herkese merhaba.Benim size bir sorum olacak.
Allah nasip ederse ilk motorum Honda CB125 Ace olacak fakat.
1)Başlangıç motoru alacağım için en fazla 3,500 Tl verebilirim sizce başka motormu almalıyım ?
2)Honda CB125 Ace mi yoksa mondial Uag 135 iyidir ?
3)Annem ve Babam İzmir den yaklaşık 300 km uzakta arada sırada mola verip 300 km yol gidebilir miyim full gazla değil tabi.
Cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. :D Herkese eğlenceli sürüşler :D
byanmaz
23 Ocak 2015, 17:54
mondial'i bilmiyorum ama bu motorun vaadettikleri size yeterli geliyorsa, ben 11bin km'dir herhangi bir sorun yaşamadım. bakımı ucuz, hafif, az yakan, benzin&devir göstergesi vs olmayan minimalist,gösterişsiz kampana frenli bir motor :)
ben hergün bahçeşehir'den maslak'a tem üzerinden gidiyorum. düzde 105, yokuşta 90 yapıyor. frenleri tüm avuç içiyle sıkarsanız frenleri gayet yeterli. ancak bu sürüş tarzına alışıp disk frene geçildiğinde yere yapışmak da var: ) benim hergün kullandığım güzergahta yolun büyük kısmını tam gaz gidiyorum. 2,5 litrenin biraz üzerinde yakıyor.
motor 300 km gider, siz sıkılmazsanız. ben bir kerede en uzun 120 km kadar kullandım, şişme vs olmuyor.
Mustafaköse
23 Ocak 2015, 22:24
İlk olarak verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Fakat anlamadim bir konu var .
1)Kaç km de ne kadar yakıyor.
2)anlamadigim icin sordum kusura bakma tam gaz gidince 1 km'de 25 kurusmu yakiyor.
Tekrar tessekkurler.
dyavol-77
24 Ocak 2015, 00:09
Herkese merhaba.Benim size bir sorum olacak.
Allah nasip ederse ilk motorum Honda CB125 Ace olacak fakat.
1)Başlangıç motoru alacağım için en fazla 3,500 Tl verebilirim sizce başka motormu almalıyım ?
2)Honda CB125 Ace mi yoksa mondial Uag 135 iyidir ?
3)Annem ve Babam İzmir den yaklaşık 300 km uzakta arada sırada mola verip 300 km yol gidebilir miyim full gazla değil tabi.
Cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. :D Herkese eğlenceli sürüşler :D
Gundial ile aynı cümlede zikretmen bile hata...Düşünmeden CB125...satarken de değeri ölmez-(2 yıl sonra Cundial'i 1000 liraya satamayacakken-temiz bakarsan CB'yi en aşağı diğerinin 2 katından daha fazla eder)...:bounce:
Mustafaköse
24 Ocak 2015, 08:46
Gundial ile aynı cümlede zikretmen bile hata...Düşünmeden CB125...satarken de değeri ölmez-(2 yıl sonra Cundial'i 1000 liraya satamayacakken-temiz bakarsan CB'yi en aşağı diğerinin 2 katından daha fazla eder)...:bounce:
Saolasin kardes. Cevaplariniz icin tesekkurler .
Artik kesinlesti kesin olarakalacam.
mehmetbasili
24 Ocak 2015, 23:33
Eylulde aldigim ace 1000 bakiminin hemen ardından gaziantep-adana (240 km) yolunu çok rahat gitti.yakit 100km/2,7civari.çin mali tavsiye etmem.titreşim 80-85 te çok az.uzun yol için tecrübe önemli.1 saatten ssonra otoban sıkabilir.soğuk hava icin ekipmaniniz iyi olmali yoksa çok yipranirsiniz.
Mustafaköse
25 Ocak 2015, 09:36
saolasın kardeş teşekkürler. herkese iyi sürüşler. :D
VakVakAmca
28 Ocak 2015, 00:36
Merhaba,
Geçen Haziran ayında aldım,ilk doğru düzgün motosikletim. Aslında CBF150 almaya gittim, ama tipini nedense beğenemedim. Kırmızı ACE tarz olarak daha çok hoşuma gitti, hafif ve kıvrak bir motor istiyordum. Kullandıkça doğru karar verdiğimi anladım. Henüz 5800 km'deyim ve kışın da, ağır yağmurda, çamurda, suyun içinde her ortamda kullandım. Beni yolda bırakmadı, kullanımı kolay, hafif, trafikte oldukça çevik, gidon dönüş açısı oldukça geniş, kıvrak hareketler yapabiliyorsunuz. Benzin sarfiyatı 100km'de 2,7-3 gibi, 2,5 mümkün. Ekonomik ve 80km j-hıza kadar çevik bir motor, ben yeni düz yolda 100km görmeye başladım. 80'den sonra ivmelenmesi çok yavaş, ama 8 beygir ile bundan daha iyisi can sağlığı. Herhalde 7000km sonrası daha da iyi olur. 100-150 km yol yapıp hararet yaptığını görmedim, sadece koltuk artık acıtıyor :)
Kampanalar tutuyor, disk gibi değil, biraz çok sıkmak gerekiyor o kadar. Ani frenlemede önüme kıran taksicilere karşı kendimi kurtarabildim. Sadece arka kaydırdı ama o da özellikle ön frene az asıldığımdan.
Lastikleri hemen değiştirin, eğer Urfa, Mardin, Antalya gibi bir yerde çöl sıcağında kullanmıyorsanız. http://www.anlas.com.tr sordum bulamadım, sonunda Michelin aldım, İstanbul Kabataş'ta Buz Motor'dan. Bir anda motor kendini gösterdi, hızlanması, durması çok netleşti. Üzerindeki naylon lastikler çöp, 260 TL tutmuştu, Ağustos ayında değiştirdim. 1100 km iken kafadan kaydırınca trafikte artık tamamdır dedim.
Vites geçişleri rahat ama biraz sert davranmak gerekiyor, daha doğrusu net. Vites küçültürken daha bariz ortaya çıkıyor ama alışınca sorun kalmıyor. Dört vites yetmiyor tabiki, özellikle scooter'ların hepsi beni geçiyor. Bazen vapur çıkışında topluca motorlar çıkınca birlikte gazlıyorsunuz, 3-4 derken ııh bir tane daha yok. Olsa o da olacak yani. Birinci vites çok çabuk bitiyor, çabucak 2 yapmak durumundasınız, duran trafikte biraz daha 1. vitesde uzamak istiyorsunuz, olmuyor. Yakıt ekonomisi için yapmışlar herhalde, hemen 2 olsun diye ama büyük bir dert olmasa da bazen sinir bozucu olabiliyor.
Depo kapağı dandik, ama iş görüyor. Temel aksamla ilgili pek sıkıntı yok ama koruma demiri,orta sehpa vb. ekipmanın dandik boyası kolayca sıyrılıp pas yapabiliyor. Ama motorun orjinal aksamında herhangi bir sorunum olmadı. Benzin göstergesi yok, rezerv ile 70-80 km gittiğim oldu. Açıkcası ekonomik olduğu için bir süre sonra dikkat etmedim. Sadece benzin biterken motor hafiften teklemeye başlıyor, bitiyorum diyor. Trafikte giderken birden motorun stop etmesi tehlikeli olabilir, sağa çekip rezervi açmak lazım. Giderken bunu yapmak da mümkün ama el alışkanlığı lazım, bir de dikkatiniz dağılıyor.
Ön süspansiyonlar şehir içi ve motorun hızı gözönüne alındığında normal, yumuşak yani. Ama hızlı giderken çukura girdiğimde zıplatmıyor. Fazla beklenti içinde olmamak lazım, sonuçta işini yapıyor.
Dörtlü flaşörlerin olmaması bence bir eksiklik, sağ sol sinyal düğmesi WD40 sıkmama rağmen biraz zor geçebiliyor, yumuşak olmalıydı. Sabah ilk çalıştırmada sık sık stop edebiliyor. Cikle pek bir işe yaramıyor doğrusu, hafifçe gaz vererek motoru birkaç dakika ısıtmak şart. Yoksa zırt pıt her duruşta stop edebiliyor. Isınınca hiç sorun yok, gün içinde tekrar çalışınca da pek sıkıntı olmuyor ama günün ilk hareketi sıkıcı olabiliyor. Isıtmasanız da gidiyorsunuz, sadece duruşlarda gazı açıp stop ettirmemeniz lazım.
42 lt arka çanta taktım, boğaz köprüsünden geçerken savuruyor, ya da hızlanınca arkaya bastırıp ön tekeri gezdirebiliyor ama biraz öne ağırlık vererek sürünce daha stabil kalıyor. Göstergeler yok tabiki, devir saatine ihtiyacım olmadı, ama bir saat taktım gidona, motorun üzerinde zamanın nasıl geçtiğini başka türlü anlayamıyorum. Kol saatine bakmak riskli oluyor, özellikle eldiven kullanınca-ki devamlı kullanırım.
Özetle ekonomik, bakımı kolay, aksesuarı makul fiyatlı, yakıt sarfiyatı çok iyi sevimli bir motor. Çin mallarını almaya değmez. Eğer kuryelik yapacaksanız tabiki 150cc bir motor daha mantıklı olacaktır. Ben eğitim motoru olarak aldım, ama hergün kullanır oldum. Şimdi yeni yüksek cc motor almama rağmen halen kullanıyorum. Çünkü pratik, bağlayıp bir yere gidebiliyorum, yük ve eşya taşıyabiliyorum, artçı iki kere aldım, yokuş çıkarken zorlanıyor ama gidiyorsunuz işte. Gece gündüz kullanıyorum, dik yokuşları çıktım, açıkcası beni yolda bırakmadı. Tipini sevdiyseniz alın derim. Devamlı iki kişi binecekseniz, kuryelik yapacaksanız tabiki CBF150 derim, rüzgara karşı da daha korunaklı. Lakin onun dışında Honda maliyetten kısmış, ucuz bir 3. dünya ülkesi motoru yapmış ama sonuçta bu fiyata gayet keyifli bir motor üretmiş.
odelikurt
30 Ocak 2015, 12:41
Daha önce de yorum yaptım, dayanamadım yine yapıyorum. Alacak arkadaşlara tavsiyem: Motosikletin özelliklerini inceleyin, ekonomik olması için kısılmış parçalara ihtiyacınız var mı diye sorun kendi kendinize. Ortalama 80-90 km/h hız yapan bir motosiklet için beklentileriniz nedir? Hafif bir motosiklet, kullanımı çok rahat (şehir içi), şehirlerarası sıkıcı olabilir, ekonomik yakıt tüketimi (2,2-3 lt/100 km), Honda kalitesinden ödün verilmememiş, titremesi az, çin motoru fiyatına. Mondial kullandığım için karşılaştırdığımda samimiyetle şunu söyleyebilirim: Aynı fiyata çok fazla özellikli mondial mi, yoksa özellikleri olmayan honda mı diye sorsalar kesinlikle HONDA derim. Sanırım aradığınız cevap bu. Özellik olarak gördüğünüz çoğu ekstralar çin motosikletlerinde ya stabil çalışmıyor, ya da çabuk arıza veriyor. Arıza yaptığında düzen tutmuyor, bir an evvel elinizden çıkarma ihtiyacı hissediyorsunuz. Başıma geldiği için paylaştım sizinle, kötülemek için değil. Hondada sıkıntı görürsem onu da paylaşırım, amacım yardımcı olmak, yol göstermek. Benim yaşadığım sorunları sizin gibi forumlardan yola çıkarak araştırma yapan bilinçli tüketicilerin yaşamaması. Kaliteli markanın servisi de kaliteli,diğer markaların servislerini de gidip bir görün çok sıradan ve kalitesiz olduğunu göreceksiniz. Allah kaza bela vermesin İnşaallah.
bende almayı düşünüyorum. vites sırası 1 aşağı, 2,3,4 yukarı şeklinde değil mi ?
mehmetbasili
03 Şubat 2015, 10:46
Arkadaşlar uzun yol için on disliyi 1 diş buyultmeyi düşünüyorum. Torktan düşecek biliyorum ama stabilite yakit titresim nasil olur deneyen var mi?. Mersin antep 300 km sikinti yok su an ama İstanbula gider mi.
byanmaz
03 Şubat 2015, 14:41
bende almayı düşünüyorum. vites sırası 1 aşağı, 2,3,4 yukarı şeklinde değil mi ?
evet vites sırası dediğiniz gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
Arkadaşlar uzun yol için on disliyi 1 diş buyultmeyi düşünüyorum. Torktan düşecek biliyorum ama stabilite yakit titresim nasil olur deneyen var mi?. Mersin antep 300 km sikinti yok su an ama İstanbula gider mi.
valla dişliyi değiştirseniz bile, hem torktan kaybedebilirsiniz hem de istediğiniz son hızı alamayabilirsiniz. hız 95-100'e çıktığı zaman aracın beygir gücü rüzgar direncini yenemiyor her halükarda. yani teorik olarak 100 km hızda devir düşer dişliyi değiştirirseniz ama bu kez motor deviri daha fazla yükseltebilecek çekiş gücünü kaybetmiş olabilir. 7000 devirde 90 km'le ile gidersiniz, daha 1000-1500 devir cepte olmasına rağmen, o deviri alamayabilir motor.
son hız artışı için küçük motorlarda önerdikleri en büyük "modifikasyon", büyük, iyi cilalanmış bir ön cam. yabancı dil varsa şu sitede epey işe yarar bilgi var :
http://hondacg125.awardspace.com/improving_performance.htm
ben küçük bir ön cam taktım. şu camın beyazından :
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-honda-cbf-250-500-twister-er-5-6-ybr-125-250-universal-nakedcam-169711118/detay
hissedilir bir fark olmadı, her zamanki güzergahımda bir 5 km en fazla. ama bu kadar farkı giysiler (yağmurluk mesela, monttan daha az rüzgar direnci yaratırmış) ve lastik basıncı, hava sıcaklığı vs.de yaratıyor olabilir.
bu arada linkini verdiğim ön camı takabildim çünkü yuvarlak fara çevirmiştim motoru. standart gösterge tablosuna bu cam olmayacaktır. standart haliyle gidondan bağlanan bir cam takılabiliyor bildiğim kadarıyla.
mehmetbasili
08 Şubat 2015, 17:44
Byanm
az kardeşim teşekkürler.arka dişliyi titan dişlisi taktirdim 20tl.çarşida 5 km kullandim.Tıs tıs 1 ve 2.vitesi bayağı yumuşattı.AVM otoparkina park ettim. 1 saat sonra motosiklet yerinde yoktu,çalinmış .karakol başvuru kamera görüntüleri falan.hevesim kursağimda kaldi.önümüzdeki aya 2. El bakacağiz artik.
byanmaz
08 Şubat 2015, 21:34
Byanm
az kardeşim teşekkürler.arka dişliyi titan dişlisi taktirdim 20tl.çarşida 5 km kullandim.Tıs tıs 1 ve 2.vitesi bayağı yumuşattı.AVM otoparkina park ettim. 1 saat sonra motosiklet yerinde yoktu,çalinmış .karakol başvuru kamera görüntüleri falan.hevesim kursağimda kaldi.önümüzdeki aya 2. El bakacağiz artik.
yapmayın yahu, geçmiş olsun. umarım bulunur, ne kendisi, ne parçası para eden bir motor değil, gezip bırakırlar inşallah.
ben de rahattım, nasıl olsa bu motoru çalmaya tenezzül etmezler diye:)
alisayar
17 Şubat 2015, 11:37
Motoru 8 haziran 2014te bayiden cikardim bir gun sonra subap yamulttu ve honda servisi kullanici hatasi deyip basindan def etti daha sonra servis berbat sekilde yedek parca sorunu buyuk motorsikletin 1 tane egzantrik zincir gergisini bulmak icin 1 aydir ugrasiyorum hala bulamadim yurt disindan gelicek diyerek oyaliyolar yedek parca fiyatlari ates pahasi dayanikliligi genel olarak iyi ancak cok bilincli kullanilmasi gerekiyor motor 7 aydir bende bi kere subap yamultmasindan baska motorundan daha baska sıkıntı yasamadim subap yamultmasinin sebebide buyuk ihtimalle arkadasim 3. Vitesten 1. Vitese vurdugu icindir ancak servis kotu musteriyle ilgilenmeleri ve yedek parca sikintisi buyuk honda tekirdag-corlu servisine gitmek yerine daha yakin olan baska bi servise giderseniz daha memnun kalabilirsiniz
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO