PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14

uurum
15 Temmuz 2014, 10:59
Honda ace motorumu 5bin km kullandıktan sonra satıp Yamaha Ybr aldım. Ybr ile henüz 500km yaptım ama ilk izlenimlerime göre bir kıyaslama yapayım.

Frenlerden başlamak istiyorum. Ybr fren olarak Ace'ye göre çok başarılı kesinlikle. Ace kullanırken çok farkında değildim ama Ybr'ye geçinde Ace'nin frenlerini çok başarısız ve güvensiz olduğunu anladım. Özellikle iki kişi iken durma mesafesi çok uzuyor, frene çok sıkı asılmak gerekiyordu. Ybr'de disk fren güçlü bir şekilde tutuyor ve dozlaması çok kolay.

Konfor olarak da Ybr Ace'ye göre başarılı. Ace'de belirli hızın üzerine çıkınca titreşim'den ayağım uyuşuyordu. Maslak'tan Ataşehir'e gidene kadar ayaklarım uyuşuyordu. Fazla bir titreşim yoktu ama 20-30km gibi uzun sayılabilecek yollarda yormaya başlıyordu. Ybr ise çok daha titreşimsiz. 3 saat içerisinde 200km yol yaptım ama yorulma belirtisi bile sezmedim.

Titreşim dışında Ybr'de ayrı bir tokluk var. Ace daha yumuşak bir sürüşe sahip Ybr ise biraz daha sert. Ybr'deki işçilik farkı bozuk yollarda tümseklerde kendisini daha belli ediyor. Mekanik, plastik sesleri daha az geliyor.

Ybr'nin bir diğer avantajı da alt devirlerdeki yüksek torku ve 5 vites olması. Ace'de 4.viteste 40km ye düşünce motor titremeye, isteksiz davranmaya başlıyordu. Ybr de aynı hızda 5. viteste bile sıkıntı yok, daha rahat devirlenebiliyor. Ayrıca yüksek hızlarda daha az bağırıyor 5. vitesin avantajından dolayı.

Vites geçişi olarak da Ybr çok daha iyi. Ace'de bence kronik bir vites sıkıntısı var. Vites geçişlerinde özellikle 1'den 2 ye geçerken sıkıntı var. Ayrıca 4. viteste durduğunuz zaman 1'e geçirene kadar sinir olup vitesi tekmelemeye başlıyorsunuz. Debriyajı kaldırıp dişliye geçiriyorsunuz ama bunu her viteste yapmanız gerebiliyor Ace'de. Ybr ise daha sessiz, daha rahat vites geçişlerine sahip.

Kullanım kolaylığı olarak ise honda biraz daha iyi gibi. Gidon biraz daha yüksek, oturuş posizyonu daha rahat. Daha hafif olduğu için kullanımı da daha rahat.

Yakıt tüketimi olarak şimdilik bir şey diyemiyorum. Ama bu konuda Ace biraz daha iyi olabilir. Ybr'de depoyu doldurdum, 400km oldu ama depoyu tekrar doldurmadım. Benzine indirim gelmesini bekliyorum :) Varil fiyatı 115 dolardan 106 dolara geriledi ama hala indirim gelmedi :)

Sonuç olarak eğer bütçeniz el veriyorsa Ace yerine Ybr tavsiye ederim. Kullanırken çok önemsememiştim ama disk fren çok önemli. Ybr ye bütçesi yetmeyenlere ise Bajaj discover, haojue gibi alternatif modeller önerebilirim. Sen neden bu modellerden almadın diye soracak olursanız onu da yanıtlayayım. Önerdiğim modellere göre Ybr fiyatını hakedecek bir motor değil. Benim de niyetim Discovery ya da haojue almaktı. Önce haojue bayiine gittim, da 135için 3800tl, da150 için ise 4500tl fiyat aldım. Sonra bajaj bayiine gittim, discovery için 3.750tl fiyat aldım. Bu modellerin içime sinen ikinci elini bulamadım. Sonra hangisini alsam diye düşünürken tanıdıktan henüz 500km de ybr denk geldi. Hediyeleri, aksesuarlarıyla beraber uygun bir fiyata denk geldiği için Ybr aldım. Sıfır alacak olsam kesinlikle ybr almazdım.

faruk1379
17 Temmuz 2014, 02:52
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba . cb 125 ace ımı 3 4 gün önce aldım. Konuyu baştan sona okudum. ilk motorum olduğu için benim çok hoşuma gitti. şimdiye kadar yaşadığım büyük bi sıkıntı yok allaha şükür.yalnız mesela viraja yaklaştığımda frene basınca bi çatırtı geliyor.frene yavaş bastığımda sıkıntı yok ama frene biraz yüklendiğimde bu ses hep geliyor. neden olabilir ? acaba sorun bende midir merak ettim ? bir de devir saati benzin göstergesi taktıranlar olmuş.nasıl takılabir ve motor garantiden çıkar mı? cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.

byanmaz
17 Temmuz 2014, 10:15
Merhaba,
hayırlı olsun, güle güle kazasız belasız binin. frende yaşadığınız sıkıntıyı bilmiyorum. Orijinalden farklı elektrikli parçalar motorun elektrikle ilgili kısımlarını (en pahalısı alternatör bildiğim kadarıyla) garanti dışı bırakabilir bir sorun yaşanırsa. ama devir göstergesi taktığınız için motorda ya da yürüyen aksamda yaşayabileceğiniz sorunları garanti dışı bırakamazlar. ha bırakmayı deneyebilirler o başka: )

faruk1379
17 Temmuz 2014, 23:23
Tesekkur ederim verdiginz bilgiler icin.peki bu devir gostergesi takmak ne kadar tutar siz taktirdiniz mi?

tolgayyilmaz
17 Temmuz 2014, 23:49
2 sene Yamaha Dragstar kullandım. Devir göstergesi ve benzin göstergesi yoktu. Hiç yolda kalmadım, hiç de eksikliğini hissetmedim. Arkasından Suzuki Bandit kullandım. Hiç devir göstergesine bakmadım. Yola baktım...

Şu an Cb 125 Ace kullanıyorum. Bisiklet gibi motor. Her yere giriyor. Cefakar, sağlam ve konforlu bir motor. Eğer tecrübeli bir motorcuysanız (25000 km. ve üzeri yol yapmış)bu motorla uzun yol yapabilirsiniz.

Bu motosikletten ne beklediğiniz çok önemli. Eğer 30 yaş altında ve heyecan arayan biriyseniz bu motor size göre değil. Ön freni zayıf arka fren + kompresyon ile desteklemediğiniz sürece çabuk durmuyor. O yüzden tecrübeli motorcu olup da şehir içinde kullanacaklara tavsiye ediyorum. Acemiler ybr 125 alsın. Eğer İstanbul'da yaşamıyorsanız hepiniz düşünmeden alabilirsiniz :)

Oturuş pozisyonu müthiş. Şu ana kadar oturduğum en rahat motor. 0_o

Rodajını 500 km yapın. Sonra tam randumanlı kullanabilirsiniz. 500de bakımını yapmayı ihmal etmeyin.

Çok sağlam ve zevkli bir motor. "İstanbul'da yaşayan ve motora yeni başlayan" kişiler hariç herkese tavsiye ederim.

faruk1379
18 Temmuz 2014, 02:48
Evet frenlerin zayifligi asikar acemi oldugum icin zaman zaman sıkıntı yasiyorum. Hocam kompresyon la desteklemek demissiniz nedir bu kompresyon olayi nasil yapabilirim. Bir de 160 km yaptim rodajda nelere dikkat etmeliyim herkes farkli bir sey soyluyor?

OSİMAN
18 Temmuz 2014, 04:09
Evet frenlerin zayifligi asikar acemi oldugum icin zaman zaman sıkıntı yasiyorum. Hocam kompresyon la desteklemek demissiniz nedir bu kompresyon olayi nasil yapabilirim. Bir de 160 km yaptim rodajda nelere dikkat etmeliyim herkes farkli bir sey soyluyor?

60-80 i geçme rodaj da kompresör olayıda mesala 80 le gidiyorsun ışığı gördün yavaşlıyorsun frene basarken bi yandan vites küçült debraji birak motor biraz bagriyor sonra bi vites daha kucult zaten zamanla alışırsin sakin yap kat kut gitme benim princete pek fren kullanmazdim durmuyordu da

faruk1379
18 Temmuz 2014, 05:30
Tesekkur ederim hepinize dediklerinizi yapayim artik.

xman19
18 Temmuz 2014, 14:12
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba . cb 125 ace ımı 3 4 gün önce aldım. Konuyu baştan sona okudum. ilk motorum olduğu için benim çok hoşuma gitti. şimdiye kadar yaşadığım büyük bi sıkıntı yok allaha şükür.yalnız mesela viraja yaklaştığımda frene basınca bi çatırtı geliyor.frene yavaş bastığımda sıkıntı yok ama frene biraz yüklendiğimde bu ses hep geliyor. neden olabilir ? acaba sorun bende midir merak ettim ? bir de devir saati benzin göstergesi taktıranlar olmuş.nasıl takılabir ve motor garantiden çıkar mı? cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.


Merhaba;

Motorsikletiniz hayırlı uğurlu olsun. Ani frenlemedeki bahsi geçen çatırtı motor viteste iken ani frenleme yapıyor ve arka teker devri motor devrinde düşük oluyorsa motor zorlayacağından o sesin gelmesi normal. Bu şekilde kullanıyorsanız motora zarar verirsiniz. Şöyle anlatayım arabayla yolda giderken frene az basacaksak debriyaja basmayız ama ani frenlemede viteste ise debriyajada basarız çünkü sen frene bassan da motor zorlayacak ve stop edene kadar taktak vuracaktır. Umaraım doğru anlamışımdır.

Devir saati için linkleri paylaşıyorum,benzin göstergesi var ama şamandıra işi nasıl çözülür ve direk takınca devir saati çalışır mı bilmiyorum,sonuçta telli değil elektronik. Ürünleri nasıl getirteceğini Byanmaz arkadaşım tecrübesi var ondan yardım alabilirsin sanırım kargo hariç 50tl cicarı.

http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.127.RNwxdF&id=16228276852&ns=1#detail

http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.240.RNwxdF&id=40056988665&ns=1#detail

tolgayyilmaz
18 Temmuz 2014, 21:54
Kompresyon için bence ayrıca çalışmalısın. Yeni başladığın için faydalı olacağını düşündüğüm birkaç bilgi vermek istiyorum:

Motosiklette tek başına arka fren kullanmak çok risklidir. Hangi freni sıkarsan sık motorun ağırlığı ön tekere transfer olacaktır ve arka tekerdeki yük hafifleyecektir. Farkında olmadan arka frene fazla bastıysan arka teker kızaklamaya başlayabilir. Özellikle virajlarda tehlike yaratır. Benim tavsiyem, bir süre trafiğe kapalı alanlarda arka freni tamamen aklından çıkarıp ön fren + kompresyon çalışmalısın. Vitesi yüksekten düşüğe doğru geçirirken ön freni limon sıkar gibi yavaşça sıkıştır. Gittikçe hızlandırıp sonra ön frene arka freni de eklemeyi çalışabilirsin. Ama unutma arka fren sadece ön frene destek amaçlı olmalıdır. Çok sert kullanırsan arka lastiği kilitleyebilir. Hepsini birlikte kullanırsan ne kadar çabuk durabildiğine şaşıracaksın. :)

faruk1379
19 Temmuz 2014, 00:45
xman19 Sanırım doğru anlamışsınız ilk fırsatta deneyeceğim.Denedikten sonra yazarım tekrar. Devir saati işine bulaşmayayım en iyisi :)
Teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

Şu kompresyon olayına iyice çalışayım yoksa frenler sıkıntı çıkaracak gibi bana :pale:
Kompresyon için bence ayrıca çalışmalısın. Yeni başladığın için faydalı olacağını düşündüğüm birkaç bilgi vermek istiyorum:

Motosiklette tek başına arka fren kullanmak çok risklidir. Hangi freni sıkarsan sık motorun ağırlığı ön tekere transfer olacaktır ve arka tekerdeki yük hafifleyecektir. Farkında olmadan arka frene fazla bastıysan arka teker kızaklamaya başlayabilir. Özellikle virajlarda tehlike yaratır. Benim tavsiyem, bir süre trafiğe kapalı alanlarda arka freni tamamen aklından çıkarıp ön fren + kompresyon çalışmalısın. Vitesi yüksekten düşüğe doğru geçirirken ön freni limon sıkar gibi yavaşça sıkıştır. Gittikçe hızlandırıp sonra ön frene arka freni de eklemeyi çalışabilirsin. Ama unutma arka fren sadece ön frene destek amaçlı olmalıdır. Çok sert kullanırsan arka lastiği kilitleyebilir. Hepsini birlikte kullanırsan ne kadar çabuk durabildiğine şaşıracaksın. :)

Uğur
19 Temmuz 2014, 15:05
Frenler kampana olduğu için biraz zayıf. Üstündeki fabrika çıkışı lastiklerde vasat olduğu için fren mesafesini iyi ayarlamak lazım. Ama michelin lastik falan takılırsa frenajda iyileşme olur.

Ama işin en önemli kısmı sizde bitiyor. Aea'nın frensiz motosiklet sürmek videosunu izlerseniz size katkı sağlayabilir. (http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/133932-frensiz-motosiklet-surmek-altin-elbiseli-adam.html)

faruk1379
20 Temmuz 2014, 08:28
Frenler kampana olduğu için biraz zayıf. Üstündeki fabrika çıkışı lastiklerde vasat olduğu için fren mesafesini iyi ayarlamak lazım. Ama michelin lastik falan takılırsa frenajda iyileşme olur.

Ama işin en önemli kısmı sizde bitiyor. Aea'nın frensiz motosiklet sürmek videosunu izlerseniz size katkı sağlayabilir. (http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/133932-frensiz-motosiklet-surmek-altin-elbiseli-adam.html)

Aynen işin önemli kısmı bizde. sadece biraz dikkat ve etrafa iyi bakmak gerek

EverHarD*
21 Temmuz 2014, 20:56
faruk1379 hayırlı olsun motorunuz kazasız belasız bininiz.

WD 40 alın motoru yıkadından sonra anahtar girişi düğmeler vs bunları wd 40 layın.

ve motoru yıkadıkdan sonra mutlaka zincirleri yağlayın.

sonra zincir yiyip ace kötü demeyin :) orjinal zinciri pahalıdır.

lord81
22 Temmuz 2014, 02:18
ARKADASLAR HONDA CB ACE KULLANICISI OLARAKTAN FACEBOOKTA SAYFA ACMIS BULUNUYORUM ACE TOPLULUĞU OLARAK ORADAN BİRBİRİMİZLE BİLGİ PAYLAŞIMI YAPABİLİRİZ BEĞENİRSENİZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER .. !
SAYFA LİNKİ : https://www.facebook.com/acemototeam?ref_type=bookmark

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

Niye bizimde honda ace topluluğu olarak sayfamız olmasın :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

https://www.facebook.com/acemototeam?ref_type=bookmark ACE FACEBOOK SAYFASINA BEKLERİM .!

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------

https://www.facebook.com/acemototeam?ref_type=bookmark honda ace sayfamıza bekleriz .!

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:16 ----------

FACEBOOK ACE PAGE LİKE BEYLER https://www.facebook.com/acemototeam?ref_type=bookmark

tolgayyilmaz
23 Temmuz 2014, 00:49
Bugün motorumu ilk bakımına soktum. 512 km.de ilk bakımını yaptırdım. Frenleri biraz daha sıktırdım. Daha çabuk tepki vermeye ve gayet iyi durmaya başladı. Lütfen frenlerinizi ilk bakımda kontrol ettirin. Çok daha keyifli bir motor oldu.

byanmaz
23 Temmuz 2014, 12:30
aslında ben frenler zayıf diyene de hak veriyorum, frenler iyi diyene de hak veriyorum. "yav bu nasıl iş, ikisine de hak veriyosun" diyenler varsa onlara da hak veriyorum:)

daha önceki sayfalarda konusu geçmişti. frenler aslında yeterli ancak kampana frenlerin dozlaması hidroliğe göre çok farklı. acil frenlerde iki parmak fren yapamıyorsunuz, bütün avuç içiyle asılınca bir sorun yok. ben buna alıştım, hatta bir kaç yüz metre bir arkadaşın hidrolik frenli motorunu kullanmıştım, iki parmakla sıktığım ilk frende düşüyordum. dozlaması çok farklı. bunu bilerek, acil duruşlarda tüm avuç içiyle sıktığınızda motor yere yapışıyor bence. 2 kere test ettim, frenler kötü olsa, öndeki arabanın bagajına yapışmıştım. bu vesileyle sahil yolunda gezerken denize ağaçlara kuşlara değil, önüme bakmam gerektiği de ders olmuş oldu.:)

ben lastikleri michelin'le değiştirmiştim. bunun da oldukça yararı oldu bu arada

EverHarD*
24 Temmuz 2014, 19:23
lastikleri ne kadara değiştirdiniz?

byanmaz
24 Temmuz 2014, 20:59
lastikleri ne kadara değiştirdiniz?
7-8 ay önce 220 civarındaydı set fiyatı. şimdiki fiyatını bilmiyorum, arada kurlar epey arttı malum.

EverHarD*
28 Temmuz 2014, 00:11
7-8 ay önce 220 civarındaydı set fiyatı. şimdiki fiyatını bilmiyorum, arada kurlar epey arttı malum.

doğrudur hocam. bende değiştirmeyi düşünüyorumda o yüzden sormuştum.

motorunuzda sizi en çok rahatsız eden şey nedir ? Titreşimmi ?

byanmaz
28 Temmuz 2014, 09:55
doğrudur hocam. bende değiştirmeyi düşünüyorumda o yüzden sormuştum.

motorunuzda sizi en çok rahatsız eden şey nedir ? Titreşimmi ?

titreşimden çok son hızının düşüklüğü rahatsız edici. kullandığım güzergahta daha hızlı bir motor lazımmış bana.
titreşim var ama beni rahatsız etmiyor.

EverHarD*
01 Ağustos 2014, 20:16
Ee Arkadaşlar napıyorsunuz hiç sesiniz çıkmıyor yahu :)

dasdasdas11
03 Ağustos 2014, 16:10
Beyler benimde açe motorun var ve bi de küçük bi sorunum var.Bazen motorla giderken zııırrr diye ses geliyor motor kismindan sizce neyden kaynaklanabilir bu durum ilginiz için sagolun

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------

Ve ayrıca motorla giderken gazı kestiğimde de bazen ses geliyor

dasdasdas11
05 Ağustos 2014, 12:23
Bilen yok mu

byanmaz
05 Ağustos 2014, 12:56
"zırıltı motordan değildir" diyemem ancak belli devir aralığında bir zırıltı varsa bunun gevşeyen bir vida ya da aksesuar olması daha büyük ihtimal. kadran, varsa çanta demiri veya çanta, pegler vb gevşemiş olabilir. bunları kontrol edin derim. ses motor durduğu yerde gaz verince de geliyor mu ? öyleyse bir arkadaşınız zırıltı başlayana kadar gaz versin, siz de gevşeyebilecek yerleri tutarak sesin kesilip kesilmediğine bakın. Sesin nereden geldiğini böyle bulabilirsiniz. bunlar değilse sizin dediğiniz gibi motor veya egzos da olabilir. öyleyse bunu servise gösterin bence, garantisi devam ediyordur.

gaz kesince gelen ses konusunda bir fikrim yok açıkçası.

dasdasdas11
05 Ağustos 2014, 15:28
Sagolun deneyecegim

OSİMAN
07 Ağustos 2014, 01:41
Egzoz muhafazasına bir bak.

dasdasdas11
08 Ağustos 2014, 12:19
Dün korumaligi cikamak için yan kapaklari actim kornanin korumaligin demirine temas ettigini gördüm ve kornayi ters taktim ama hala ses geliyor acaba motorunda mi bir şey var anlamis degilim

windy125
08 Ağustos 2014, 14:46
ARKADAŞLAR BİR ARKADAŞIMA MOTOR ALACAĞIZ.
ÖNCELİKLE CB 125 İLE CB 125E ARASINDAKİ FARK NEDİR..
CB 125 ACE MODELİ VAR SİZCE CB125 YADA CB 125E NOADİL OLABİLİRMİ..
ACE 4 VİTES O BİRAZ DÜŞÜNDÜRÜCÜ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUM..
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM..

dasdasdas11
11 Ağustos 2014, 12:19
CB 125 E biraz daha hizli ace den
Ortak özellik olaraksa ikiside yakmiyor fazla.

aknard
12 Ağustos 2014, 20:02
ben de 125 e ile 125 ace arasında kaldım gittim ace aldım çok da memnunum. Başlangıç motorum öncelikle belirteyim :)

4 vitesmiş umrumda değil, benzin göstergesi yokmuş yine umrumda değil (ne yaktığını biliyorum daha 350 de km de), tipi 125 e den daha güzel ayrıca 125 e yi ptt posta aracı tutturmuş bi defa :)

zevk belirler modeli ama şunu söyliyiyim 125 e nin üretimini erkenden durdurdu zaten honda :)

dc05v
17 Ağustos 2014, 17:40
Ben motorumla geçtiğimiz ramazan bayramında Eskişehir'deki köyümüze gittim Ankara'dan. Toplam 210 km yol yaptım 85'i geçmeden. Her 1 saat sonunda yarım saat mola verdim. Hiçbir sorun çıkarmadı çok şükür. Depoyu fulledikten 140km sonra 15 tl'lik benzin daha aldı. 10-11 kuruş arası yaktı maşallah. Evet bunlar güzel şeyler ama neticede bu motosiklet bu iş için yapılmamış onu da tasdik etmiş oluyoruz. Param olsaydı sanırım uzun yolda yüksek devire çıkmadan 100-110 kmh rahat bir şekilde gidebileceğim CBR125R gibi bir şey alırdım. Ama ayda yılda bir yapacağım uzun yolculuklar için motosikletim bana yetmiyor da diyemem. Bütçem doğrultusunda şehir içinde fıtı fıtı takılmak için çok güzel bir motosiklet seçmişim. Allah dileyen herkese daha iyilerini nasip etsin.

EverHarD*
19 Ağustos 2014, 19:28
Ben motorumla geçtiğimiz ramazan bayramında Eskişehir'deki köyümüze gittim Ankara'dan. Toplam 210 km yol yaptım 85'i geçmeden. Her 1 saat sonunda yarım saat mola verdim. Hiçbir sorun çıkarmadı çok şükür. Depoyu fulledikten 140km sonra 15 tl'lik benzin daha aldı. 10-11 kuruş arası yaktı maşallah. Evet bunlar güzel şeyler ama neticede bu motosiklet bu iş için yapılmamış onu da tasdik etmiş oluyoruz. Param olsaydı sanırım uzun yolda yüksek devire çıkmadan 100-110 kmh rahat bir şekilde gidebileceğim CBR125R gibi bir şey alırdım. Ama ayda yılda bir yapacağım uzun yolculuklar için motosikletim bana yetmiyor da diyemem. Bütçem doğrultusunda şehir içinde fıtı fıtı takılmak için çok güzel bir motosiklet seçmişim. Allah dileyen herkese daha iyilerini nasip etsin.

Görüşleriniz çok iyi :) aynen söylediğiniz gibi şehir içinde fıtı fıtı gitmek için iyi seçeneklerden birisi :)
Biraz daha param olsa ve motorun 20bin kmden sonra dayanabileceğini anlasam pulsar alırdım :)

ALPEROSMANLI
21 Ağustos 2014, 09:51
Cb 125 Ace kullanıyorum, Ramazan-I Şerif'in 3. günü aldım, şu an 1900 km de. Önceden 2006 model Yamaha Ybr 125 kullanıyordum. 2006 ybr ve Ace arasındaki en belirgin fark Ace yüksek devirlerde biraz titreşimli. Fakat rahatsız edici boyutta değil. Şehiriçi de kullanıyorum, uzun yola da çıktım. 125 cc bir motosiklet, 70 - 80 km sabit hız bana bir ömür yeter diyen bir sürücüyüm. Allah ömür verdikçe, motorum eskiyip beni sürekli yolda bırakmaya başlayana kadar kullanmayı düşünüyorum. Büyütmek yada değiştirmek niyetim yok. Frenleri yeterli. Sürmeden, test etmeden "kampana fren alınmaz!, 4 vites alınmaz!" şeklindeki yorumları şaşkınlıkla okuyorum. Ya arkadaş, tahmin edip kafadan atarak hüküm verilirmi? Bir sürü insanı yanıltıyorsun.
Benzin göstergesi olmayışına gelince, ortalama 110 - 120 kr yaktığını hesap ederek toplam km üzerinden ne kadar benzin kaldığını takip edebilirsiniz. Ayrıca yedek depo 1.44 lt, yani benzin bittiğinde rahat 40 - 50 km götürür.
Devir göstergesi yok fakat kadran üzerinde hangi viteste redline'a girdiğini gösteren vites ibareleri var, az çok motor tecrübesi olan herkes devri tahmin edebilir.
Bütçesi kısıtlı arkadaşlara tavsiye ederim. Honda iyi ki bu modeli getirmiş.

EverHarD*
22 Ağustos 2014, 01:48
Cb 125 Ace kullanıyorum, Ramazan-I Şerif'in 3. günü aldım, şu an 1900 km de. Önceden 2006 model Yamaha Ybr 125 kullanıyordum. 2006 ybr ve Ace arasındaki en belirgin fark Ace yüksek devirlerde biraz titreşimli. Fakat rahatsız edici boyutta değil. Şehiriçi de kullanıyorum, uzun yola da çıktım. 125 cc bir motosiklet, 70 - 80 km sabit hız bana bir ömür yeter diyen bir sürücüyüm. Allah ömür verdikçe, motorum eskiyip beni sürekli yolda bırakmaya başlayana kadar kullanmayı düşünüyorum. Büyütmek yada değiştirmek niyetim yok. Frenleri yeterli. Sürmeden, test etmeden "kampana fren alınmaz!, 4 vites alınmaz!" şeklindeki yorumları şaşkınlıkla okuyorum. Ya arkadaş, tahmin edip kafadan atarak hüküm verilirmi? Bir sürü insanı yanıltıyorsun.
Benzin göstergesi olmayışına gelince, ortalama 110 - 120 kr yaktığını hesap ederek toplam km üzerinden ne kadar benzin kaldığını takip edebilirsiniz. Ayrıca yedek depo 1.44 lt, yani benzin bittiğinde rahat 40 - 50 km götürür.
Devir göstergesi yok fakat kadran üzerinde hangi viteste redline'a girdiğini gösteren vites ibareleri var, az çok motor tecrübesi olan herkes devri tahmin edebilir.
Bütçesi kısıtlı arkadaşlara tavsiye ederim. Honda iyi ki bu modeli getirmiş.

Hocam şu cümlenizi anlayamadım ? " Devir göstergesi yok fakat kadran üzerinde hangi viteste redline'a girdiğini gösteren vites ibareleri var,"

Benim bildiğim kadarıyla direksiyonda göstergelerde hız, boş vites "N" , uzun kısa ve sinyal i belirten göstergeler mevcut.

Redline sokmak ace yi zaten zor değil bi kere ybr gibi kesicisi yok :)

ALPEROSMANLI
22 Ağustos 2014, 11:35
Hocam şu cümlenizi anlayamadım ? " Devir göstergesi yok fakat kadran üzerinde hangi viteste redline'a girdiğini gösteren vites ibareleri var,"

Benim bildiğim kadarıyla direksiyonda göstergelerde hız, boş vites "N" , uzun kısa ve sinyal i belirten göstergeler mevcut.

Redline sokmak ace yi zaten zor değil bi kere ybr gibi kesicisi yok :)

Kadranda; 20 nin hemen altında küçük 1 rakamı, 45 in altında 2, 80 altında 3, 105 altında 4 yazıyor. Bunlar 3. viteste 80 km de redline a girer demek. İlk zamanlar devri buna göre ayarlıyordum fakat artık bakmıyorum. Motor sesinden zaten anlıyorsunuz.

EverHarD*
22 Ağustos 2014, 20:07
Bende ilk başlarda öyleydim fakat ona göre değil bence devirler

dediğiniz gibi motorun sesinden anlaşılıyo

capt.ibrahim
25 Ağustos 2014, 21:45
Yamaha 125esd mi yoksa honda cb125 ace mi.
Arkadaslar buradaki tüm yazıları okudum.öncelikle belirteyim motoran 125 wind scoter kullanıcısıyım.Gecenlerde bir araba hatalı kullandı ve önüme çıktı.Bende refleks olarak frenlere yüklendim ve sonuç olarak motor devrildi.Çok hızlıda değildim aslında taş çatlasın 50km hızla.ama tabi bunlarda teker küçük olunca hemen kayıyor.sonuç olarak kol kırık her taraf sıyrık.Siz tecrübeli kullanıcıların samimi görüşleri benim için çok değerli olacak.Kazadan sonra büyük tekerli yamaha 125 esd veya honda cb 125 ace almak istiyorum.Benim için en önemlisi motorun dengeli olması motor konusunda çok yeniyim,acemiyim.o yüzden en önemlisi dengeli olmalı motor, yani hemen küçüçük frende savrulmamalı.Hız açısından hiç bir beklentim yok genelde şehir içi kullanacağım belki iki ayda bir max 100 kmlik uzun yol giderim.O yüzden 70-80 km lik hız bana çok çok yeter.Benzin göstergesi falanda çok önemli değil açıkçası.Yamaha 125 esd nin iyi bir motor olduğunu biliyorum.fakat arada 2000tl lik bir fark var.Sizce hangi motoru almalıyım.Eğer güvenlik anlamında 125esd iyi ise 2000tl lik farkıda vermek isterim.Sizce hangi motoru almalıyım.Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.

OSİMAN
25 Ağustos 2014, 22:06
YBR tabiki

capt.ibrahim
25 Ağustos 2014, 22:10
YBR tabiki
tam olarak nedir ybr nin üstünlüğü dediğim gibi güçlü ve hızlı olması benim için çok önemli değil.Honda dahada az yakıyor gibi sanki.Yani neden ybr

OSİMAN
25 Ağustos 2014, 22:54
2.eli saglam frenler konfor vs. On numara efsanedir o

capt.ibrahim
26 Ağustos 2014, 00:54
Peki değermi 2000 tl fazla vermeye.Ben en büyük önceliğim güvenlik.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

cb125 ace Biraz daha ufak şehir içi falan daha kolay olur gibi

Ertugyigit
26 Ağustos 2014, 01:27
Yamaha 125esd mi yoksa honda cb125 ace mi.
Arkadaslar buradaki tüm yazıları okudum.öncelikle belirteyim motoran 125 wind scoter kullanıcısıyım.Gecenlerde bir araba hatalı kullandı ve önüme çıktı.Bende refleks olarak frenlere yüklendim ve sonuç olarak motor devrildi.Çok hızlıda değildim aslında taş çatlasın 50km hızla.ama tabi bunlarda teker küçük olunca hemen kayıyor.sonuç olarak kol kırık her taraf sıyrık.Siz tecrübeli kullanıcıların samimi görüşleri benim için çok değerli olacak.Kazadan sonra büyük tekerli yamaha 125 esd veya honda cb 125 ace almak istiyorum.Benim için en önemlisi motorun dengeli olması motor konusunda çok yeniyim,acemiyim.o yüzden en önemlisi dengeli olmalı motor, yani hemen küçüçük frende savrulmamalı.Hız açısından hiç bir beklentim yok genelde şehir içi kullanacağım belki iki ayda bir max 100 kmlik uzun yol giderim.O yüzden 70-80 km lik hız bana çok çok yeter.Benzin göstergesi falanda çok önemli değil açıkçası.Yamaha 125 esd nin iyi bir motor olduğunu biliyorum.fakat arada 2000tl lik bir fark var.Sizce hangi motoru almalıyım.Eğer güvenlik anlamında 125esd iyi ise 2000tl lik farkıda vermek isterim.Sizce hangi motoru almalıyım.Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.


Bence önce bir eğitim alın herhangi bir sürüş akademisinden

capt.ibrahim
26 Ağustos 2014, 01:33
Tabiki onada bakiyorum acikcasi

EverHarD*
26 Ağustos 2014, 14:53
Anadolunun her yerinde sürüş eğitimi malesef yok

Eğer bi motor sürüş akademiniz varsa eğer gidin derim

capt.ibrahim
26 Ağustos 2014, 16:09
tabii ki bulabilirsem gitmek isterim. fakat sizden öğrenmek istediğim bu iki motordan sizce hangisini seçmeliyim.hondanin yavaş olması daha güvenli gibime geliyor yanılıyormuyum.yoksa yamaha nin yol tutuşu daha mi iyidir.

Ertugyigit
26 Ağustos 2014, 19:29
Bence ybr daha iyi çünkü ön disk fren ve yılların ispatlanmış motoru ve biraz daha sağlam geliyor aceden bana , ikisini de kullandım ybr biraz daha oturaklı , ace daha az titreşimsiz orası doğru

capt.ibrahim
27 Ağustos 2014, 18:23
çok teşekkürler.YBR daha iyidir elbet.Buda biraz yavaş ve şehir içi kullanımı daha rahat olur diye düşünüyorum.Bi iyileşelim bakalım hangisini alacam karar veveremedim

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------


Arkadaşlar bende bu motordan almayı düşünüyorum.Bu motoru uzun süreli(uzun süreden kastım tabikide 3 5 ay)kullanan bana tavsiye eder mi artı veye eksi yönleri nelerdir?şu an bende ybr125 var 2005 model onla bi kaza geçirdim şasesi eğrildi ve bi kaç ufak sorunu daha var.motordan soğudum kısacası ve sıfır motorum hiç olmadı 2. elden çok çektim.ayrıca boyum 1.85 kilom 112 kg civarı fiziğimi düşünerek tavsiye ederseniz sevinirim. Ybr den sonra neden bu motoru aliyorsunuz. bende bu iki motor arasında kararsız kaldım hondanin yavaş ve küçük olması hoşuma gidiyor.biraz acemiyim şehir içi honda daha kivrak gibime geligeliyor.Bide on fren kampana olmasi panik aninda kilitlemeyi engeller diye dusunuyorum.
ybr de çok eski motor.üstün özellikleri nedir çokta anlamıyorum açıkçasi

drnc26
03 Eylül 2014, 01:28
merhaba arkadaşlar motor debriyajlı mı debrijasız mı ?

EverHarD*
07 Eylül 2014, 13:55
debrajlıdır 4 vitesli
merhaba arkadaşlar motor debriyajlı mı debrijasız mı ?