PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14

^adm^
17 Nisan 2014, 13:40
bunları duyunca şevkim kırılıyor nedense , başlangıç için alıcam ve motosiklete alıştıgım zaman satıp cbr 125 e geçmeyi düşünüyorum. Acaba satmakta zorlanır mıyım yada direk cbr ilemi başlamalıyım hazirana kadar bi karar vermem lazım
Bende kullanıyorum cb 125 ace, selesi bence gayet rahat, cb 125e ye binip berbat sele nasıl oluyormuş görmek lazım önce. Frenler kampana ama zamanında 600lük motorlarda bile kampana vardı bu niye eksi sayılıyor anlamıyorum. Tam tersine daha az bakım ve masraf kampana sadece diske alışmış kişi daha az basıyor frene kitleyecek korkusu ile. Dün 100km civarı hızlara çıktım (aşırı rüzgarlı bir havaydı) ona rağmen aynalar kapanmadı (cb 125 e de müzmin bir sorundu bu da) Vites konusunda da önemli olan dişlidir, bu motorda 5. bir vites olsaydı birşey değişmeyecekti emin olabilirsin.

Cbr125 yerine bunu al, hem grenajsız hemde ucuz olduğundan üstünde acemiliğini ucuza atabilirsin. Sonra direk 250cc geçişini yaparsın bir daha cbr125'e geçmene gerek kalmaz.

YouSuffer
18 Nisan 2014, 02:38
250 gibi bir isteğim yok, arabayla bile 90dan yukarıya çıkmadım. ace i sevıyorum gis akedemide bunla eğitim aldım yani eğitimimde var ve elbet ace alsam bıle bıraz tecrubeden sonra satıcam ve kolay satılacak gibi durmuyor bu gıbı sıkıntılara gırmek ıstemıyorum. 250 geçme gıbı bır olayım olursa bıle cok sonra olur (3-4 yıl) cunku parasını bile bulamam yakıtını begenmem ve hakkınıda veremem benım aylardır tek ıstegım cbr 125 r

lawyer_16
18 Nisan 2014, 03:47
kardeşim çok kolay satarsın hiç merak etme ben 2700 ilan vermiştim, 1 haftada birkaç tane 2500 teklif eden oldu. kafanı karıştırmış olmayayım eğer kullandıysan ve beğendiysen bu motoru al, ben hondanın kurumsallığını, müşteriye değer vermesini, malının arkasında durmasını seviyorum, sende bir sıkıntı yaşamazsın inşallah. fren konusu çok önemli değil. arkadaşın dediği gibi hatayı telafi ediyor kampana fren ve uzun ömürlü. yakıt olarak düşüğün de düşüğü. ancak ben istanbula geldim motorla, e5 te biraz ağır kaldı motor. 90ı geçmem diye birşey yok, elinin altında herzaman fazladan güç olması gerekir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------

aynanın sadece kafası oynuyordu onuda matkapla sıka sıka vidasını içine kaçırdım bidaha iflah olmadı o ayna :) sonrada cbf 150 yan sanayi ayna alıp taktım nikelajlı çok güzel duruyor kesinlikle tavsiye ederim :)

YouSuffer
18 Nisan 2014, 19:01
Açıkcası 6 ay felan e5 e çıkmam çıkmamda gerekmez gerekirse motorla gitmem. Motoru kullandım eğitim aldım tanıyorum motoru bılıyorum kapasitesini. Cbr 125 r hayalim şekil fiyat yakıt olarak üstünü ne istiyorum ne alıcak parayı bulmak için ugrasırım. Ace ile hem 2 kere 2.el olayını girmem hem satmaya uğraşmak zordur vs gibi düşüncelerim var. 2 kere uğraşmaktansa bulaşmasam mı ace ye acaba.

lawyer_16
19 Nisan 2014, 04:28
valla kardeşim istanbula motorla geldim, trafiği gerçekten evlere şenlik. güzel eğitim almışsındır diye tahmin ediyorum. eğer kaza yapmam, her şeyden ders alırım, zaten araba da kullanıyorum trafiğe alışkınım diyorsan cbr, ama uyarayım, benim kuzenim istanbulda oto tamircisi ve araba konusunda bir uzman. ama motorunu ilk aldığında 2 defa kaza yaptı ustalığına rağmen. cbr'a acımam diyorsan al gitsin çok kolay kullanımı var kesinlikle motorla ilgili sorun yaşamazsın. ama ilk kazamı başka motorla yapayım diyorsan 2. el bir ace alıp 10.000 km kullan, sonra cbr al dikkatinden ödün vermeden kazasız belasız aileni üzmeden kullan :)

YouSuffer
19 Nisan 2014, 23:12
valla full ekipmanımı guvenlı surus egıtımını aldım. motorla alıştırmalar vs. kontra teknıgı frenı gaza tepkısını olcucem egıtımde ogrendıgım şeyler. Arabam var istanbulda 2 yıldır araba kullanıyorum cbr a acır hafif kullanırım bide e5 e çıkma gibi bir durumum olmıycagından cadde ve sokaklarda surucem. 3000 tlem var 3000 daha bulursam cbr eger bulamazsam ace alıcam mecbur.

xman19
28 Nisan 2014, 01:14
Merhaba;

Bugün gezinti yaptım sizlerle paylaşmak isterim konuyu açayım paylaşırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/130409-corum-ortakoy-incesu-kanyonu-gezim.html

^adm^
03 Mayıs 2014, 01:02
Arkadaşlar benim motorda bu ara sanki rölanti devri düşmüş gibi geliyor, yani boşta bırakınca stop edecek gibi duruyor. 2. viteste rölantide giderken hafif gaz verince normalden fazla tepki veriyor daha sert bir hızlanma yaşıyor. Neden olabilir sizce? Motor 500kmde.

p356spt
06 Mayıs 2014, 13:24
Yakıt tüketimi tstini tamaladık ortalama tam olarak 100km'de 2.12 lt'dir sonuçumuz.

byanmaz
06 Mayıs 2014, 19:19
Arkadaşlar benim motorda bu ara sanki rölanti devri düşmüş gibi geliyor, yani boşta bırakınca stop edecek gibi duruyor. 2. viteste rölantide giderken hafif gaz verince normalden fazla tepki veriyor daha sert bir hızlanma yaşıyor. Neden olabilir sizce? Motor 500kmde.

gerçekten de rölanti düşük olabilir. sağ taraftaki plastik korumalığın üzerinde bir delik var. tam o deliğin hizasında ayar vidası var. onunla oynayarak rölantiyi ayarlayabilirsiniz ancak sorun başka bir yerdeyse işler iyice sarpa sarar. malum devir göstergesi de yok, doğru rölanti ayarı için kulak lazım. eğer aşina değilseniz, servis halletsin derim ben. büyük ihtimal para bile almazlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------


Yakıt tüketimi tstini tamaladık ortalama tam olarak 100km'de 2.12 lt'dir sonuçumuz.

aceyi bıraktım ama sözümü tutmak için döndüm diyosun, teşekkürler:)

motoru 2,5 litreden fazla yaktırmak mümkün değil bence. bir deponun neredeyse tamamını tem'de ev-iş arası tapagaz harcadım. 2,55 çıktı. daha önceki karma kullanım 2,2 civarındaydı. sanıyorum herkes 2-2,5 aralığında yakıyor. az değil gerçi, %25 fark. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------


Merhaba;

Bugün gezinti yaptım sizlerle paylaşmak isterim konuyu açayım paylaşırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/130409-corum-ortakoy-incesu-kanyonu-gezim.html

güzel fotoğraflar. ben de bu yollarda kullanmayı seviyorum, evden çıkıp güzel istanbulun kuzey köylerinde. karaburun, tayakadın, dursunköy. köpeklerle arkadaş olduk. zinciri iyi yağlayınca kovalamıyorlar sanki:)

cann_er
09 Mayıs 2014, 03:03
Arkadaşlar merhabalar ben de ace yi bugün az da olsa kullanma şansı yakaladım, konunun tamamını okumadım ama son sayfalarda konuşulanlara çok uzak izlenimler edinmedim. Motorsiklet düz sade öyle ahım şahım bir olayı konforu çok üst seviyede değil ama sağlamlığını çevikliğini çok güzel hissettiriyor.113 kg olması sebebiyle kontrolu çok kolay ben 1,70 boylarında 72 kg biri olarak çok çok rahat kontrol ettim yolda vucudunuzu kullanarak yatırıp kolayca viraj alabiliyorsunuz veya çok kolay zigzaglar çizebiliyorsunuz.Titreşiminden pek memnun kalmadım yüksek hızlarda biraz titrer gibi oldu tabi çin malı hurdalara göre çok çok iyi ne de olsa honda.Debriyajı çok yumuşak kullanımı rahat şehir içinde bile kullanılsa zırt pırt vites değiştirmeyle uğraştırmayarak ikinci viteste sakin sakin gidebilir. Ben cub tarzı bir motorsiklet düşünürken şehir içi ağırlıklı kullanacağım diyerek yola çıktım fakat almışken hafif şehir dışına da götürsün iyi kötü yokuşları kaldırsın 2 kişi rahat ve arkadakinin bir karışlık bir selede oturmayacağı bir motorsiklet olsun diye düşündüm tabi imkanlar kısıtlı o yüzden her modeli değerlendirdim mondial rks kuba kanuni vs vs ve çok iyi anladığımdan değil motor işinde yeniyim ama diğer markaların 3 bin liradan fazla olup da bu motorun yarısı kadar teknolojisi olan başka bir motorları yok. Evet devir saati koymamışlar ama ben yeni olduğum halde hiç gerek duymadım benzin göstergesi yok doğru ama zaten yakmıyor kullandığım motorun sahibi arkadaş 20 liraya 270 km yol yaptığını iddaa etti.Ben cub tarzı bir motorsikletten vazgeçip ace ye karar verdim ve hondanın bu motorsikleti hem kırsal da hem şehirde kullanılabilecek mükkemmel bir çözüm olarak piyasaya sürdüğünü düşünüyorum.Bugün dünya para verilip alınan çin malları 3 ay sonra satılmaya kalktığında yarı parasına bile zor satılıyor. Fakat honda amblemi olduğu yerde neredeyse 2.el motorlar sıfırından daha pahalıya bile satılıyor.

selmani
09 Mayıs 2014, 10:35
Arkadaşlar bende bu motorla ilgilenirken yaklasik 2 ay önce tesadüfen Kuba xr125 denk geldi uygun fiyata 0km onu aldim ama daha sonra içimde kalmasin diye ümraniye deki Honda bayine gidip şile yolundan bi samandira yapip yaklasik 1 saat test ettim öncelikle bendeki motor ybr kopyasi herşeyi ayni o yüzden vibrasyon 0 a yakin sadece 6500 devir ile 7500 arasında bir miktar oluyor arastirdim ybr de de ayni.
Gelelim ACE a ilk basta amortisörleri baya yumuşak geldi özellikle ön amortisör dikkatimi ceken motor cabuk devirleniyordu hizli tepki veriyordu benimkine göre viteslerde ve frenlerde sorun yasamadim yol tutuşu pek hoşuma gitmedi üzerinde Michelin lastik olmasına rağmen. şase de daha küçük geldi neredeyse bisiklet gibi hafifti..
gelelim can alici noktaya özellikle vibrasyonu merak ediyordum arkadaşlar birbirimizi kandirmayalim her devirde özellikle üst devirlerde vibrasyon var sert titreşim değil ama sivrisinek gibi inceden titriyor rahatsıt etti açıkcası ve hız meselesi özellikle depo üstü çantami yanima alarak gps ile ölçtüm en son 110 u gösterge de gördüm gps 99 gösteriyordu %10 sapma var yani bu sürat de motor kendini kaybediyor göstergeye gore 90 en güzeli.(bilgi test motoru 7bin km civariydi)
Test den sonra kendi motoruma bindigimde pişman olmadim en büyük nedenleri 5.vites yakit olarak 2.5 litreyi geçmemesi, 6000 devirde yani bagirmadan 80 km(GPS) ile gidiyor olması, yoltutuşu ve titrememesi...

YouSuffer
09 Mayıs 2014, 11:53
Arkadaşlar merhabalar ben de ace yi bugün az da olsa kullanma şansı yakaladım, konunun tamamını okumadım ama son sayfalarda konuşulanlara çok uzak izlenimler edinmedim. Motorsiklet düz sade öyle ahım şahım bir olayı konforu çok üst seviyede değil ama sağlamlığını çevikliğini çok güzel hissettiriyor.113 kg olması sebebiyle kontrolu çok kolay ben 1,70 boylarında 72 kg biri olarak çok çok rahat kontrol ettim yolda vucudunuzu kullanarak yatırıp kolayca viraj alabiliyorsunuz veya çok kolay zigzaglar çizebiliyorsunuz.Titreşiminden pek memnun kalmadım yüksek hızlarda biraz titrer gibi oldu tabi çin malı hurdalara göre çok çok iyi ne de olsa honda.Debriyajı çok yumuşak kullanımı rahat şehir içinde bile kullanılsa zırt pırt vites değiştirmeyle uğraştırmayarak ikinci viteste sakin sakin gidebilir. Ben cub tarzı bir motorsiklet düşünürken şehir içi ağırlıklı kullanacağım diyerek yola çıktım fakat almışken hafif şehir dışına da götürsün iyi kötü yokuşları kaldırsın 2 kişi rahat ve arkadakinin bir karışlık bir selede oturmayacağı bir motorsiklet olsun diye düşündüm tabi imkanlar kısıtlı o yüzden her modeli değerlendirdim mondial rks kuba kanuni vs vs ve çok iyi anladığımdan değil motor işinde yeniyim ama diğer markaların 3 bin liradan fazla olup da bu motorun yarısı kadar teknolojisi olan başka bir motorları yok. Evet devir saati koymamışlar ama ben yeni olduğum halde hiç gerek duymadım benzin göstergesi yok doğru ama zaten yakmıyor kullandığım motorun sahibi arkadaş 20 liraya 270 km yol yaptığını iddaa etti.Ben cub tarzı bir motorsikletten vazgeçip ace ye karar verdim ve hondanın bu motorsikleti hem kırsal da hem şehirde kullanılabilecek mükkemmel bir çözüm olarak piyasaya sürdüğünü düşünüyorum.Bugün dünya para verilip alınan çin malları 3 ay sonra satılmaya kalktığında yarı parasına bile zor satılıyor. Fakat honda amblemi olduğu yerde neredeyse 2.el motorlar sıfırından daha pahalıya bile satılıyor.


Çok haklısınız düşük bütçeyle alınacak en iyi motordur

xman19
09 Mayıs 2014, 23:25
Arkadaşlar bende bu motorla ilgilenirken yaklasik 2 ay önce tesadüfen Kuba xr125 denk geldi uygun fiyata 0km onu aldim ama daha sonra içimde kalmasin diye ümraniye deki Honda bayine gidip şile yolundan bi samandira yapip yaklasik 1 saat test ettim öncelikle bendeki motor ybr kopyasi herşeyi ayni o yüzden vibrasyon 0 a yakin sadece 6500 devir ile 7500 arasında bir miktar oluyor arastirdim ybr de de ayni.
Gelelim ACE a ilk basta amortisörleri baya yumuşak geldi özellikle ön amortisör dikkatimi ceken motor cabuk devirleniyordu hizli tepki veriyordu benimkine göre viteslerde ve frenlerde sorun yasamadim yol tutuşu pek hoşuma gitmedi üzerinde Michelin lastik olmasına rağmen. şase de daha küçük geldi neredeyse bisiklet gibi hafifti..


gelelim can alici noktaya özellikle vibrasyonu merak ediyordum arkadaşlar birbirimizi kandirmayalim her devirde özellikle üst devirlerde vibrasyon var sert titreşim değil ama sivrisinek gibi inceden titriyor rahatsıt etti açıkcası ve hız meselesi özellikle depo üstü çantami yanima alarak gps ile ölçtüm en son 110 u gösterge de gördüm gps 99 gösteriyordu %10 sapma var yani bu sürat de motor kendini kaybediyor göstergeye gore 90 en güzeli.(bilgi test motoru 7bin km civariydi)
Test den sonra kendi motoruma bindigimde pişman olmadim en büyük nedenleri 5.vites yakit olarak 2.5 litreyi geçmemesi, 6000 devirde yani bagirmadan 80 km(GPS) ile gidiyor olması, yoltutuşu ve titrememesi...

Merhabalar

xr125 almanıza sevindim Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Geçen hafta pazar günü Çorum dan Amasya Borabay gezisi düzenledik. gidiş geliş toplamda 315 km. cps le yaptığım kontrolde 100 km hızda 97 gösteriyordu ve aldığım değerler bence normaldi , motorsikletlerimiz benim ace Tahir ağbinin ybr Ümit ağbinin çelik 125 klasik tip ve Şakir kardeşimizin kuba xr125 bu uzun sayılabilecek yolculuğumuzda genellikle %90 tamgaz gitmek zorunda kaldık. Burada anlatmak istediğim diğer motorlarla 20 senelik tecrübem ve birlikte geziler yaptığımız arkadaşlarımızda olduğundan karşılaştırma yapabilecek seviyede ve tarafsız olacak kadar adil bir insanımdır. Gezimizden birde foto ekleyelim fotoğraf ekleyeyim
http://i.hizliresim.com/zR3q6Y.jpg (http://hizliresim.com/zR3q6Y)

Şimdi şunu başta söyleyeyim benim motor düzde 90 km hızla giderken çelik 110 km hız gösteriyordu rampa aşağı ybr zaten 130 gördüğü oldu xr125 120 benim motor 110 km hız çelik rampa aşağı hepimizi defalarca geçti şunu söyleyim çelik marka klasik motor başımıza resmen bela oldu :)rampalara ilk tırmanışımızda ace nin 4 vites olmasından dolayı hepsini geçebildim yanlız benim 4. vitesi tam yemediği yerlerde onlar 5 den 4 e takıp tapagazda hep beni geçtiler hadi ybr ve xr125 tamam da çelik ne oluyor. Gerçi ybr yi de geçtiği yerler çok oldu. Bana sorarsanız aceden memnunmusun diye ben memnunun fakat 140-150 km gibi hızlar yapsa tadından yenmez ama malesef 125 cc hiçbir motor bu hızı yapmıyor.benzin olarak 315 km de 43 tl yakıt yaktım sebebide arkadaşların tam gaz gitmesi idi bana kalsa 60-70 km hızlarda gider 100 km de 2---2,25 lik yakıt yakardım.ama 2.8 le en çok yakıt tüketimi mi yapmış oldum. tabikide 3 motorda benzin aldılar ama ben hiç benzin almadım. Dönüş yolunda xr125 tekleme sorunu yaşadı yağmurdan dolayıda çelik motorunda buji kablosu ıslanması nedeniyle sıkıntılar yaşadık. ybr ve benimkinde tık yoktu.xr 125 kullanan arkadaşın acemi olması ve 700 km olan motoru çok sıkıştırması hiç iyi olmadı. Arkadaşlara defalarca söyledim bu kadar sıkıştırmayalım diye amam kimse dinlemedi. Güzel bir geziydi ama motoru çok sıkıştırdım içim gitti. Ama sağlam motor ve ısınma dan dolayı çekiş sorunu yaşamadım. Fakat motorumdan memnun olmama rağmen düzde ve rampa aşağı tapagazda hiçbirini geçemedim bu bir gerçek yol tutuşu kötüleyen arkadaşların abarttığını düşünüyorum. Titreşimin nedense tam gazda olmadığı anlayamadığım bir konu. Tekrara söylüyorum tarafsız yazıyorum. Keyifli bir gezi oldu ama keşke tapagaz gidilip gelinmese daha iyi olurdu.

cann_er arkadaşım 20 tl ile 270 km yalan buna inan ma sabit 60 km hızla düz yolda 2 litrenin altına belki düşebilir. Ben ş.içi 2 ve 3 viteste sıkıştırmadan 100 km de 2.5 uzunyolda sıkıştırarak 2,5-2.8 arası yaktın hiç 50-60km hız arası kullanmadım ama belki 2 litrenin altına düşebilir

http://i.hizliresim.com/jJ8a8G.jpg (http://hizliresim.com/jJ8a8G)

şunu söylebilirim titreşim çinlilere göre çok çok az yol tutuş iyi yakıp bence çok güzel ama 20 tl ile 270 km kadar değil :)

xr 125 de ön maşa kırılma sorunu, 1 den 2. vitese geçişte boşta kalma sorunu ve akü şarj sorunu olduğunu sende biliyorsun bunların haricinde gidişi ve titreşimsiz olması ben ce güzel .

Hepinize keyifli sürüşler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------

Yazım hatalarından dolayı özür dilerim sarjim bitiyor

cann_er
10 Mayıs 2014, 02:55
Bilgiler için çok teşekkürler...Öncelikle motorsiklet kullanımı aslında çok tehlikeli bir olay.Çünkü en ufak bir kazada dahi canlı tampon olarak görev yapmaktasınız.Ben hiçbir taşıtta 140-150 km hızlara çıkılmasını doğru bulmuyorum ki motorsiklette bu hızlarda 100 küsür kg bir taşıtı kontrol etmek çok zor olsa gerek.Zaten motorsiklet doğayla buluşmak rüzgarı hissetmek özgürlüğe ulaşmak felsefesiyle hareket eder diye düşünüyorum.Bu denli yüksek hızlara çıkıp da kendimizin ve diğer sürücülerin can güvenliğini tehlikeye atmamalıyız.Gezerek görerek hem cebimizi yormadan hem de arabaların kasvetli kasalarına hapsolmadan keyifle aynı zamanda da güvenle motorsiklet kullanmalıyız.Ace konusuna gelince buradan bu motorsikleti almak isteyip de kararsız kalanlara faydalı bilgiler verelim diye düşündüm o yüzden yazdım alacak olan kişiler de artı ve eksilerini buradan öğrenip ona göre karar verirler bence. Yine de eksileri çok da olsa mondial in 100 lük cub tarzı motorsikletinin 2000 lira fiyatının olması başka hiç bir söze gerek bırakmıyor şu anda ace nin sıfır fiyatı 3.320 lira ha diğer markaları kötülemek için söylemiyorum mondial bisan kuba kanuni vs. hepsini inceledim hepsini alıp satan arkadaşlarım var yani honda yamaha vs. dışında bir A firmasının daha iyi özelliklerde aynı fiyata hatta daha düşük fiyata başka bir motoru dahi olsa ben yine honda yamaha suzuki vs gibi ismini kanıtlamış firmalardan şaşmam şu an 4.900 lira sıfır fiyatı olan bir honda scooter a 4000 lira isteyen satıcılar var üstelik motorun km'si arabalarla yarışır halde. Ace yi almak isteyen arkadaşlar hiç başka markalara kafa yormadan alış ve satışın kolaylığını markanın etkisini düşünmeliler bence... keyifli sürüşler diliyorum...

xman19
10 Mayıs 2014, 13:32
Bilgiler için çok teşekkürler...Öncelikle motorsiklet kullanımı aslında çok tehlikeli bir olay.Çünkü en ufak bir kazada dahi canlı tampon olarak görev yapmaktasınız.Ben hiçbir taşıtta 140-150 km hızlara çıkılmasını doğru bulmuyorum ki motorsiklette bu hızlarda 100 küsür kg bir taşıtı kontrol etmek çok zor olsa gerek.Zaten motorsiklet doğayla buluşmak rüzgarı hissetmek özgürlüğe ulaşmak felsefesiyle hareket eder diye düşünüyorum.Bu denli yüksek hızlara çıkıp da kendimizin ve diğer sürücülerin can güvenliğini tehlikeye atmamalıyız.Gezerek görerek hem cebimizi yormadan hem de arabaların kasvetli kasalarına hapsolmadan keyifle aynı zamanda da güvenle motorsiklet kullanmalıyız.Ace konusuna gelince buradan bu motorsikleti almak isteyip de kararsız kalanlara faydalı bilgiler verelim diye düşündüm o yüzden yazdım alacak olan kişiler de artı ve eksilerini buradan öğrenip ona göre karar verirler bence. Yine de eksileri çok da olsa mondial in 100 lük cub tarzı motorsikletinin 2000 lira fiyatının olması başka hiç bir söze gerek bırakmıyor şu anda ace nin sıfır fiyatı 3.320 lira ha diğer markaları kötülemek için söylemiyorum mondial bisan kuba kanuni vs. hepsini inceledim hepsini alıp satan arkadaşlarım var yani honda yamaha vs. dışında bir A firmasının daha iyi özelliklerde aynı fiyata hatta daha düşük fiyata başka bir motoru dahi olsa ben yine honda yamaha suzuki vs gibi ismini kanıtlamış firmalardan şaşmam şu an 4.900 lira sıfır fiyatı olan bir honda scooter a 4000 lira isteyen satıcılar var üstelik motorun km'si arabalarla yarışır halde. Ace yi almak isteyen arkadaşlar hiç başka markalara kafa yormadan alış ve satışın kolaylığını markanın etkisini düşünmeliler bence... keyifli sürüşler diliyorum...


Hızdaki kastım bazı yollarda öyle zamanlar oluyor ki kamyon ve otobüsler seni solluyor bu durum 125 cc geneli için geçerlidir. Kamyonların rüzgarı yüzünden çok kaza yapan arkadaşlarımız oldu o duruma dümemek için en azından onların bizi sollayamayacağı kadar gitseler daha iyi olur diyelim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

Gezide arkamızdan araba ile takip eden arkadaşlar tost makinesiyle çekmişler :)

http://www.youtube.com/watch?v=LkaYqCfC-UQ

1. ybr esd
2.çelik 125
3.125 ace
4. xr125

xman19
15 Mayıs 2014, 01:16
Merhabalar;

Yukarıdaki yazılarımı okuyanların anlayacakları gibi tarafsız ve adil olarak yazdığım açıkca bellidir, yakıt konusunda testleri tamamladım.Yani sallamasyon rakamlar değildir.

Uzun yol tam gazda maximum 100 km de 2.8 litre
ş.içi sıkıştırmadan 2 ve 3. viteste 2.5
sakin kullanım karma 2.25 litre

son olarak uzun yolda aldığım değer biraz komik gelecek anlatayım. çoğumuz bilir testlerde 1 litreyle 60km civarı yatığı söylenir. Ben ise 50-60 km hızlarda 100 km de 2 litrenin altına düşebileceğini söylemiştim.
Bugün yaptıklarımı yazayım;

Depodaki benzini hortumu çıkarıp yedek dahil depo kapağından üfleyerek hortumdan boşalttım zaten fazla benzin yoktu yarım litreden biraz fazla çıktı onu yanıma aldım. shell den 4930 dan 5 tl lik benzin adım ve ilçeye 55 km lik yola koyuldum. yol inişli çıkışlı ve rüzgar vardı. aldığım kararla 4 viteste 50-55 km hızda hiç sapmadan seyrettim. memlekete vardım ve 2 defa sanayi tarafına düz yolda devam ettim ve 65. km de benzin bitti. yanımdaki pet şişedeki benzini koydum.

en az yakıt 100 km de 1.53 litre ama 4. viteste 50-55 km hızlarda seyrede bilirsen. ben bu kadar yavaş gidemem sadece denemek içindi. Bir kez daha doğru motor aldığıma karar verdim. 1km de 7.6 kuruş yakmış çok komik bir rakam.

YouSuffer
15 Mayıs 2014, 11:27
Benzinin bu kadar pahalı oldugu ülkede ulaşım için en iyi motorlardan biri :)

xman19
15 Mayıs 2014, 12:00
Benzinin bu kadar pahalı oldugu ülkede ulaşım için en iyi motorlardan biri :)

Aynen öyle kardeşim :)

EverHarD*
18 Mayıs 2014, 17:01
Bende Artık bir Honda CB ACE 125 Kullanıcısıyım Sıfır aldım Biraz da ucuz olsun diye 2013 modelini aldık :)

rodaj da basmamaya çalışıyorum ama bi sefere mahsus tek kişi düz yolda 100 gördüm :)

tabi 3. gün benzin hortumunu bazı arkadaşlar kesmiş ona canım çok sıkıldı onu yaptırcam
Ön Frenden ses geliyor tıs tıs diye yağlanması gerekiyor herhalde onu yaptırcam

Motorun tek eksik yönü yakıt göstergesi

Onun dışında her yere gidebilirsiniz yani piknik vs.

uzun yol yapılabilir fakat dura kalka yapılabilir :) benim görüşlerim bunlar yalnışım varsa düzeltin

önerilerinizi bekliyorum

xman19
18 Mayıs 2014, 20:29
Bende Artık bir Honda CB ACE 125 Kullanıcısıyım Sıfır aldım Biraz da ucuz olsun diye 2013 modelini aldık :)

rodaj da basmamaya çalışıyorum ama bi sefere mahsus tek kişi düz yolda 100 gördüm :)

tabi 3. gün benzin hortumunu bazı arkadaşlar kesmiş ona canım çok sıkıldı onu yaptırcam
Ön Frenden ses geliyor tıs tıs diye yağlanması gerekiyor herhalde onu yaptırcam

Motorun tek eksik yönü yakıt göstergesi

Onun dışında her yere gidebilirsiniz yani piknik vs.

uzun yol yapılabilir fakat dura kalka yapılabilir :) benim görüşlerim bunlar yalnışım varsa düzeltin

önerilerinizi bekliyorum

Arkadaşım hayırlı uğurlu olsun.

Ön firen ve yakıt hortumu basit şeyler kafana takma, gezinti olarak geçen hafta gittiğim yollarda dağ tepe dolaştım cross kadar olmasa bile gücü ve yerden yüksekliği çok çok iyi.
Uzun yol konusunda yanılıyorsun bakımlı olan her dört zamanlı motorsikletle durmadan uzun yol yapabilirsin kaldiki ace ile ben 150km tam gaz gittim yukarıdaki yazılarımı okursan daha iyi anlayabilirsin. Sen üzerinde durabilirsen benzin bitene kadar gidebilirsin hiç şüphen olmasın.

Rodajda çok sıkıştırma,zamanında yağını değiştir,1000 ve 4000 km bakımını serviste yaptır bakımdan anlıyorsan birdaha servise gitme derim. Boşuna para harcama sorun yaşanacak motor olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.

yakıt konusunu yukarıda önceki yazılarımda detaylı anlattım.

Kazasız keyifli sürüşler dilerim.

EverHarD*
18 Mayıs 2014, 21:54
Görüşleriniz için teşekkür ederim :)
Arkadaşım hayırlı uğurlu olsun.

Ön firen ve yakıt hortumu basit şeyler kafana takma, gezinti olarak geçen hafta gittiğim yollarda dağ tepe dolaştım cross kadar olmasa bile gücü ve yerden yüksekliği çok çok iyi.
Uzun yol konusunda yanılıyorsun bakımlı olan her dört zamanlı motorsikletle durmadan uzun yol yapabilirsin kaldiki ace ile ben 150km tam gaz gittim yukarıdaki yazılarımı okursan daha iyi anlayabilirsin. Sen üzerinde durabilirsen benzin bitene kadar gidebilirsin hiç şüphen olmasın.

Rodajda çok sıkıştırma,zamanında yağını değiştir,1000 ve 4000 km bakımını serviste yaptır bakımdan anlıyorsan birdaha servise gitme derim. Boşuna para harcama sorun yaşanacak motor olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.

yakıt konusunu yukarıda önceki yazılarımda detaylı anlattım.

Kazasız keyifli sürüşler dilerim.

uurum
19 Mayıs 2014, 15:16
Selam arkadaşlar,

Geçen gün motorumun anahtarını motorun üzerinde unutmuşum. Dün gittiğimde anahtarı üzerinde bulamadım ve direksiyonu kilitli değildi. Kilitlemeden bırakmam normalde. Sordum ama kimseden de olumlu cevap alamadım. Motorum demir ayaklıklara kilitli duruyordu. Motorun anahtarı art niyetli birinin eline geçmiş olabilir. Ne yapabilirim sizce? Tahmini masrafı ne olur?

xman19
19 Mayıs 2014, 15:48
çin sitelerinde komple takım var fakat getirmek biraz maharet ister.Servise sor derim getirmesi ve değişmi ne kadar tutuyor. Takım halinde kontak depo ve kask anahtarı diye biliyorum

uurum
19 Mayıs 2014, 17:22
Teşekkür ederim, yarın fırsat bulursam bir servise sorayım.

^adm^
19 Mayıs 2014, 21:02
Arkadaşlar lastikleri değişmeyi düşünüyorum ama ne civardadır fiyatlar? Güvensiz hissetiriyor üstündeki lastikler, gıcır gıcır sesler geliyor dönüşlerde.

xman19
20 Mayıs 2014, 00:41
Arkadaşlar lastikleri değişmeyi düşünüyorum ama ne civardadır fiyatlar? Güvensiz hissetiriyor üstündeki lastikler, gıcır gıcır sesler geliyor dönüşlerde.

15. sayfanın sonunda byanmaz arkadaşımız faturayı eklemişti bakabilirsin

uurum
22 Mayıs 2014, 18:27
Arkadaşlar lastikleri değişmeyi düşünüyorum ama ne civardadır fiyatlar? Güvensiz hissetiriyor üstündeki lastikler, gıcır gıcır sesler geliyor dönüşlerde.

Bana da o sesler güven veriyor. Lastikleri yumuşak. O sesin gelmesinin nedeni de bence yumuşaklığından. Yola yapışıyor. Yol tutuş olarak bir sıkıntı yaşamadım, memnunum o yüzden tavsiye etmem.

Ayrıca güvensiz hissettirmesi de bence kötü değil. Daha temkinli, daha kontrollü olursunuz. Fazla güven tehlikeli olabiliyor motorsiklette.

YouSuffer
24 Mayıs 2014, 01:53
Merhaba uzun vadelı kredıden nerdeyse vazgeçtıgımden cbr 125 r dan aceye donmeyı dusunuyorum, tabi bide daha dusuk oldugundan daha az risk almak ıstıyorum cunku biri yuzunden hayatım değişti neyse,

bir sorum var max kaç hız yapabılıyorsunuz zorlama manasında degıl yanı yolda sehırarasında sıkıntı olurmu?
İstanbul avr. izmire veya aydın sökeye gidip gelinir mi ? 2 haftada 1 otobusle gıdıp gelıyorum yolu eger alırsam böyle birşey sorun cıkarırmı yada yol ne kadar surer? otobusden daha ucuza gıderım sanırım 100 kmde 2.5 2.6 gıbı bı yakıt yakar dıye tahmın edıyorum

xman19
24 Mayıs 2014, 02:58
sıkıştırmadan 80-90 hız ideal,yakıtta senin dediğin gibi olur.
Rampalarda her motor gibi biraz düşebilir.
Az çok beni tanımışsındır. 4 zamanlı bakımlı her motorla bahsettiğin uzun yol yapılır bana güven kaldıki ace.
Ama şunu unutma yolda giderken şu motor beni geçti 110 km hızı geçmiyor gibi düşüncelere kapılacaksan alma derim.
Güvnebileceğin motor istiyorsan uzun yoldan korkmana gerek yok , ace bu sınıfta fazlasıyla iyi.
Yukarıda yazılarda kıyaslamalarımı okumuşsundur.
Süre olarak ne desem yalan olur senin molalarına bağlı,yolda 80-90 gideyim dersen ortalama saatte 75-80 km yol alırsın. 125 cc sınıfında günlük 500 km yol insanı yoruyor.
Son olarak benden sana tavsiye az km de 2. el alman boşuna sıfıra para verme. 400-800 km de bir sürü motor var satanların çoğuda hız olarak diğer motorlarla kıyasladığındandır.
Benim gibi 5 tl ile 65km yol yapsalardı inan satmazlardı ve yeni alacakları 125 cc lerin çoğu fazla yakacak ve pişman olacaklar.

yazım için özür dileriiim bilgisayarda sorun var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:40 ----------

bahsettiğin yolu günübirlik gidip gelmeyi düşünmüyorsundur umarım, motor gider de sen dayanamazsın çünkü yolda ortalama 120-150 km hızla seyredebilsen sorun olmaz ama bu hızı bizim 125 cc ler yapmıyor. hani 1 kerelik gidilir gelinir ama 2 haftada bir aynı yolu yaparsan senin hoşafın çıkar.
Yani cuma akşam çıksan sabaha Sökede sin diyelim akşama kadar uyur akşam zor kalkarsın, pazar sabahıda yola çıkıcan akşama İstanbul da olacaksın
gittiğine gidecene pişman olursun 600-700 km uzun bir yol ama 2-3 gün kalıyorsan sorun olmaz.

YouSuffer
24 Mayıs 2014, 17:40
anladım haftasonluguna gıdıyorum c.tesi sabahı orada olup pazar gece p.tesi oglen ucak yada otobusle donuyorum neyse ona var. Hız konusunda sıkıntı olmaz ben araçlada 80 90 la gıdıyorum toroslar şahınler geçiyor hiç öyle hissetmem olgunumdur genç olsamda. Bi bakayım krediye giremezsem 2 bin tleme 1000 daha eklıyıp 2. el alırım dedıgınız gibi yardım bilgi için teşekkürler zaten önceki bilgilerinizden baya fikir almıştım.

byanmaz
24 Mayıs 2014, 19:52
Merhaba uzun vadelı kredıden nerdeyse vazgeçtıgımden cbr 125 r dan aceye donmeyı dusunuyorum, tabi bide daha dusuk oldugundan daha az risk almak ıstıyorum cunku biri yuzunden hayatım değişti neyse,

bir sorum var max kaç hız yapabılıyorsunuz zorlama manasında degıl yanı yolda sehırarasında sıkıntı olurmu?
İstanbul avr. izmire veya aydın sökeye gidip gelinir mi ? 2 haftada 1 otobusle gıdıp gelıyorum yolu eger alırsam böyle birşey sorun cıkarırmı yada yol ne kadar surer? otobusden daha ucuza gıderım sanırım 100 kmde 2.5 2.6 gıbı bı yakıt yakar dıye tahmın edıyorum

motorla zaman zaman işe gidiyorum. güzergah tem üzerinden bahçeşehir maslak. o yüzden bu soruya cevap verebilirim:) xman19'un dediği gibi 80-90 hız ideal. düz yolda 100-105; yokuş aşağı ise 105-110 yapıyor. rampada (fikir vermesi açısından örneğin mahmutbey gişelerden sonra edirne yönüne tema park'ın önündeki rampada 85'e düşüyor) motor nefes kaybediyor dendiği gibi. bu şu demek, ilk şeritten, trafik akıcı ise emniyet şeridinden çıkamazsınız. kamyon yüksüz ise sollayamazsınız. bunlar uzun yolda canınızı sıkmaz ise,motorun gücüne nefesine uygun defansif bir sürüşü devam ettirebilirseniz, uzun yola çıkılır elbet. geçen pazartesi aralıksız 160 km yol yaptım. şişme vs olmadı.

motor şehir içinde ya da 80 km'nin altındaki hızlarda trafiğe rahatlıkla ayak uyduruyor. 4 arkadaş (30 beygirlik suzuki burgman, 70 beygirlik bir harley ve 15 beygirlik bir vespa) motor gezintisi yapmıştık. hepsi benim gibi trafiğin akışına ayak uydurmaya çalışan, defansif süren adamlar. bunlara rahatlıkla ayak uyduruyor motor. ancak 80 üzerindeki hızlarda durum yukarıda bahsettiğim gibi. yani motorun uzun yol yapıp yapamayacağı motordan ziyade sürücünün sürüş karakterine bağlı. yüksek hızlarda sollamaya kalkışmak bence tehlikeli (en azından arkadan gelenler için asap bozucu:)) olur.

uurum
25 Mayıs 2014, 20:56
anladım haftasonluguna gıdıyorum c.tesi sabahı orada olup pazar gece p.tesi oglen ucak yada otobusle donuyorum neyse ona var. Hız konusunda sıkıntı olmaz ben araçlada 80 90 la gıdıyorum toroslar şahınler geçiyor hiç öyle hissetmem olgunumdur genç olsamda. Bi bakayım krediye giremezsem 2 bin tleme 1000 daha eklıyıp 2. el alırım dedıgınız gibi yardım bilgi için teşekkürler zaten önceki bilgilerinizden baya fikir almıştım.
Merhabalar,

Ben geçen sene honda wave ile İzmit'ten İstanbul'a git gel yapardım haftada 1 ya da 2 kere. Sonra honda wave'yi satıp Ace aldım. Ace ile de bir süre gidip geldim. Şu an Ace ile Ataşehirden Maslağa gidip geliyorum her gün. Size tavsiyem eğer uzun yola çıkacaksanız biraz daha güçlü ve 5 ya da 6 vitesli bir motor almanız olur. Ace ile 80 - 90 km hızlar çok yoruyor. Ayrıca oturuş pozisyonu olarak da çok rahat değil. Uzun yolda bel ağrısı çekebilirsiniz.

Bajaj pulsar uygun fiyata geldi Türkiye'ye. Eğer kredi, taksit vs durmunuz varsa bence pulsarı değerlendirin. Ace kendi sınıfında sağlam, iyi bir motor ama 125cc şehir içinde bile bir süre sonra sıkıcı olabiliyor. Kaldı ki uzun yola da çıkacaksınız. Yakıt tüketimi olarak 90 - 100km gibi hızlarda pulsarla aralarında pek fark olmaz. Ayrıca pulsar uygun fiyattan girdiği için ilk alanlar kolay kolay zarar etmez. Pulsar olmasa bile 5 ileri vitesli bajaj discovery gibi bir modeli tercih edebilirsiniz ace yerine. Hem daha güçlü hem de 5 ileri vitesli. Bunlar uzun yolda büyük avantaj.

Bu arada Ace'nin yakıt tüketim değerlerini paylaşıyorum merak edenler için. İlk günden beri pompa hesabı not alıyorum aldığım yakıtı. Genellikle şehir içi, sık sık artçılı ve sakin kullanıyorum. Motorun tüketiminden çok memnunum.

http://i.hizliresim.com/59qWll.jpg

Fatih48
28 Mayıs 2014, 17:31
Arkadaşlar bu forumda birbinizi ezmeye mi çalışıyorsunuz yoksa motosikletleri mi değerlendiriyorsunuz? herkes yok sen bilmiyorsun ben daha iyi biliyorum bilmem ne garip garip yorumlardan bahsediyor... Honda Ace'a gelince ben motordan gayet memnunum babamın bir lafı vardır " en iyi araç gücünün yettiği araçtır" . diye benim gücüm buna yetiyor ve benim için en iyisi bu.. emsalleri ve muadilleri ile karşılaştırmaya gelince çinlilerle karşılaştırılmaması gereken bir motor olduğunu düşünüyorum çünkü; en başta adı var satarken de alırken de güvendiğiniz bir marka.. onun dışında bence fiyatını gayet hak eden ve verdiğiniz parayı değer kaybettirmeden satabileceğiniz bir motor... bir çok motora bindim emsallarinde bence yamaha ve Honda dan şaşmamalı insan.. Şimdi diyeceksiniz ki kardeşim herkesin honda yamaha alacak kadar parası varmı? tamam olmayabilir... Ama bir söz vardır. Çinli motor alacak kadar zengin değilim.. neden hondanın 3 senede verdiği arızayı o 1,5 yılda verecek.. neden kalitesi o kadar yok varsın benzin göstergesi olmasın ne olur ki zaten motoru kullanmaya başladıkça aldığnz yakıtla ne gidecek onu az çok bileceksiniz hadi bilemediniz sizi en aşağı 40 km götürecek yedek deposu var.. bu fiyatta benim gücüm buna yettiği için benim için diğer çinli emsallerine göre çok iyi bir motor çevik ve atak.. Honda sempatizanı değilim kimse yanlış anlamasın ama bu fiyat bazında kötünün iyisi bu... Yeni bir üye olarak ilk yorumumu da bu şekilde yapmak istedim... Birbirimizi kırmaktan ziyade faydalı olmaya çalışırsak daha verimli ve motosiklet tutkusuna adım atacak arkadaşlar için daha iyi bir önizlenim oluşturacağımızı düşünerek saygılarımı ve sevgilerimi sunarım... Herkese iyi sürüşler.. Allah kaza bela vermesin...

YouSuffer
28 Mayıs 2014, 19:20
3 ünüzede teşekkür ederim, gis parkta tanışıp sevdiğim bir motor araştırdıkçada gayet hoşuma gidiyor, tek sorunum şuna karar vermeliyim aslında verdimde işte düşünüyorum hala, 6750 tl kredi ve 1500 tl kadar param ile ehliyeti alır almaz kırmızı bir cbr 125 r alıcam, uzun yol kısa yol şehir içi dışı benim zevkim ve kullanımıma göre en ideali. Ace alırsam cbr gördükçe içim gider, kullanımda eğitim vs. den dolayı sıkıntı yaşamam pratikle vs. hallederim. Kırmızı ace alıp eylüle kadar kullanıp satıp cbr 125 r kırmızı daha ucuza alabılırım ama kolay satar mıyım sabırsızımdır pek ugraşamam? çok zarar etmemde genede zarar ederim, kullanımı cbrda ogrenmek varken ace ıle zaman kaybederim ama fiyat konusunda avantajlı olurum. Ama aceyi kullanırken içimden cbr cbr diye geçirir sıkıntı yaparım. Bakalım temmuza kadar dusunuyorum hala ikilemdeyim.

kezzap42
06 Haziran 2014, 23:39
Arkadaşlar ben far muhafazasını yenileyip(benimki çatladı ufak bi kaza sonucu) yan sehpa taktırmak istiyorum, nereden bulabilirim bunları? Far muhafazası buldum birkaç tane ama orjinal değildi sanki.

xman19
07 Haziran 2014, 03:18
Orjinal ürün için servise gitmeniz gerekir. Piyasadakiler sanırım cin den gelenlerdir.

byanmaz
07 Haziran 2014, 18:05
Arkadaşlar ben far muhafazasını yenileyip(benimki çatladı ufak bi kaza sonucu) yan sehpa taktırmak istiyorum, nereden bulabilirim bunları? Far muhafazası buldum birkaç tane ama orjinal değildi sanki.

yan sehpayı ben serviste 25 liraya taktırmıştım. far muhafazası taobao'da var :

http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.37.BCiQey&id=25385064887&ns=1#detail
http://www.yoybuy.com/en/show/25385064887/?cate=search

60 yuan 10 dolar kadar yapıyor. kargosuyla vs. 20 dolar kadar tutar. serviste de herhalde 60-70 liradır. orijinal olup olmamasını dert etmeye değecek bir parça değil bence, plastik bir kapak yalnızca.

ismeter
18 Haziran 2014, 17:35
arkadaşlar titreşim konfor ve sağlamlık açısından değerlendirecek olursanız

Sizce bajaj boxer mi yoksa cb125ace mi alınmalı ?

Yorumlar için teşekkürler

byanmaz
18 Haziran 2014, 21:53
arkadaşlar titreşim konfor ve sağlamlık açısından değerlendirecek olursanız

Sizce bajaj boxer mi yoksa cb125ace mi alınmalı ?

Yorumlar için teşekkürler
Boxer kullanmadım ama aynı fiyata 1-2 beygir fazla,koruma demiri,çanta demiri ve küçük bir rüzgarlık varken Boxer daha iyi bir tercih gibi duruyor. ben şahsen vites düzeni boxerda ters olmasa boxerı tercih ederdim. boxer scrambler ya da cafe racer yapmaya da daha uygun eğer kafanızda böyle şeyler varsa. dediğim gibi ben sırf vites düzeni ters olduğuiçin almazdım. bir de bajaj türkiyede honda kadar iyi bir ağ kurabilecek mi konusu var. iyi başladılar gerçi.
bildigim kadariyla bajaj test motoru veriyor. deneyecek bir ace bulabilirseniz karar vermek kolay olur.

ismeter
19 Haziran 2014, 00:31
Boxer kullanmadım ama aynı fiyata 1-2 beygir fazla,koruma demiri,çanta demiri ve küçük bir rüzgarlık varken Boxer daha iyi bir tercih gibi duruyor. ben şahsen vites düzeni boxerda ters olmasa boxerı tercih ederdim. boxer scrambler ya da cafe racer yapmaya da daha uygun eğer kafanızda böyle şeyler varsa. dediğim gibi ben sırf vites düzeni ters olduğuiçin almazdım. bir de bajaj türkiyede honda kadar iyi bir ağ kurabilecek mi konusu var. iyi başladılar gerçi.
bildigim kadariyla bajaj test motoru veriyor. deneyecek bir ace bulabilirseniz karar vermek kolay olur.

Bende tam tersini düşünüyorum ace boxere göre cafe racer için daha uygun değil mi

byanmaz
20 Haziran 2014, 09:25
Bende tam tersini düşünüyorum ace boxere göre cafe racer için daha uygun değil mi

aslında sizin estetik beğeninize bağlı biraz da. ace yuvarlak far ile gelmediği için bazı pratik güçlükler var. yuvarlak far için kadranı tutacak ayaklar uydurmanız lazım ya da ön takımdan iki parçayı daha değiştirmeniz gerekiyor. türkçe isimlerini bilmiyorum. parça listesinde biri "steering stem" olarak geçiyor. diğeri de üst tarafta gidonun oturduğu parça. ben yuvarlak fara çevirirken bunları almamıştım.kadran bağlantısı için eğip bükerek birşeyler uydurmak zorunda kaldık. biraz eğreti oldu.
boxer zaten yuvarlak far ve hazır bağlantılar ile geliyor. o yüzden dedim. yoksa uğraşırsanız ikisi de uygun. beğeninize kalmış.

ismeter
20 Haziran 2014, 11:37
aslında sizin estetik beğeninize bağlı biraz da. ace yuvarlak far ile gelmediği için bazı pratik güçlükler var. yuvarlak far için kadranı tutacak ayaklar uydurmanız lazım ya da ön takımdan iki parçayı daha değiştirmeniz gerekiyor. türkçe isimlerini bilmiyorum. parça listesinde biri "steering stem" olarak geçiyor. diğeri de üst tarafta gidonun oturduğu parça. ben yuvarlak fara çevirirken bunları almamıştım.kadran bağlantısı için eğip bükerek birşeyler uydurmak zorunda kaldık. biraz eğreti oldu.
boxer zaten yuvarlak far ve hazır bağlantılar ile geliyor. o yüzden dedim. yoksa uğraşırsanız ikisi de uygun. beğeninize kalmış.

bilgiler için teşekkürler peki titreşim ve konfor olarak cb125 ace nasıl

birde motorunuzun yuvarlak farlı halinin fotoğrafını bizimle paylaşabilir misiniz

byanmaz
20 Haziran 2014, 13:08
bilgiler için teşekkürler peki titreşim ve konfor olarak cb125 ace nasıl

birde motorunuzun yuvarlak farlı halinin fotoğrafını bizimle paylaşabilir misiniz

konfor bence çok iyi. sele ve amortisörler rahat. uzun sürüşlerden sonra bile. titreşim var ancak aea'nın deyimiyle çiş kaçırcak kadar değil:) ben uzun sürüşlerden hemen sonra, cep telefonunu kullanırken parmak uçlarımın biraz uyuştuğunu hissediyorum o kadar. o da hemen geçiyor zaten.
yuvarlak far yaptıktan sonra foto yüklemiştim, önceki sayfalarda var. h.sonu fırsat bulabilirsem yenilerim. önümüzdeki günlerde seleyi yekpare yapıp arka panelleri ve çamurluğu sökmeyi düşünüyorum. O zaman bir daha:)

byanmaz
28 Haziran 2014, 13:51
arkadaşlar,
bugün 4000 bakımını yaptırdım. biliyorsunuzdur, ilk sayfalarda 1.vitesten 2.vitese geçişin motor ısındıktan sonra çok kemikli olduğundan, hatta sık sık takıldığından bahsetmiştim. sonra 1000 bakımında 10-50 castrol sentetik yağ koydurmuştum. geçişler yine kemikli olmakla beraber sorun büyük oranda çözülmüştü. önceden 10 denemeden 8-9'unda takılıyorsa, 1-2 ye düşmüştü. ancak takılmasa bile geçişler sesli ve kemikliydi. motul yağ forumda çok methedilmişti, en son aea da motul tavsiye edince bu değişimde 10-50 motul koymalarını istedim. fark bariz. geçişler sessiz, daha önceden 1'den 2'ye geçerken ayağımı iyice pedalın altına girerek, şırrak diye atıyordum. artık sessizce, diğer vitesleri ayak ucumla nasıl atıyorsam yine öyle atıyorum. benimle benzer sorun yaşayanlar varsa denemelerini tavsiye ederim. 4bin km'de bir yağa fazladan 10-15 lira vermek bu konfora değer bence.

bu arada yuvarlak farlı resimleri tekrar yüklüyorum. sticker'ları da sökmüştüm. ancak sticker'ların üzerinde vernik vardı. sökünce farkettim. aklınızda olsun.

http://i.imgur.com/MGaiByh.jpg

http://i.imgur.com/exGH3g1.jpg
(saati fuarda 50 liraya almıştım)

http://i.imgur.com/zhYnlfS.jpg

xman19
03 Temmuz 2014, 01:19
Arkadaşlar merhaba;

Nakit ihtiyacımdan dolayı motorumu üzülerek sattım. 10 sene binmeyi düşünmüştüm ama olmadı. Şunu belirteyim 100 km hız size yeterse mükemmel bir motor. Bu zamana kadar kullandığım en az yakıt yakan ve en keyif aldığım motorumdu :( Hayırlısı diyorum şimdi ş.içi için cup motor almayı düşünüyorum. Konudan uzak kalacağım için başta byanmaz olmak üzere tüm tanıştığım arkadaşlara samimiyetlerinden dolayı teşekkür ederim. Hepimize kazasız keyifli sürüşler.

byanmaz
03 Temmuz 2014, 11:40
xman19,
hayırlı olsun, ben de sana teşekkür ederim ayrıntılı incelemeler ve tarafsız yorumlar için. marka model farketmez, motor kardeşliği hep baki: )

Mikuni
11 Temmuz 2014, 23:17
Arkadaşlar merhaba;

Nakit ihtiyacımdan dolayı motorumu üzülerek sattım. 10 sene binmeyi düşünmüştüm ama olmadı. Şunu belirteyim 100 km hız size yeterse mükemmel bir motor. Bu zamana kadar kullandığım en az yakıt yakan ve en keyif aldığım motorumdu :( Hayırlısı diyorum şimdi ş.içi için cup motor almayı düşünüyorum. Konudan uzak kalacağım için başta byanmaz olmak üzere tüm tanıştığım arkadaşlara samimiyetlerinden dolayı teşekkür ederim. Hepimize kazasız keyifli sürüşler.
Bu zamana kadar hangi motorları kullandınız? Bende bu motoru takip ediyorum. Benim icin 2 sey önemlidir. Yakit hic önemli degil. 1. Titresimin hangi kısımlarda yoğunlaştığı. 2. Düşük hızlarda tork ve ivmeleme.
Bu sorulara tarafsız cevap verecek bir yiğit ariyorum ayrıca.

byanmaz
12 Temmuz 2014, 20:07
Bu zamana kadar hangi motorları kullandınız? Bende bu motoru takip ediyorum. Benim icin 2 sey önemlidir. Yakit hic önemli degil. 1. Titresimin hangi kısımlarda yoğunlaştığı. 2. Düşük hızlarda tork ve ivmeleme.
Bu sorulara tarafsız cevap verecek bir yiğit ariyorum ayrıca.

valla tarafsız mıyımdır yoksa motora toz mu konduramıyorumdur orasını allah bilir:) ama daha önce de hemen hepimizin yazdığı gibi titreşim var. beni rahatsız etmiyor. şöyle ki motordan indikten sonra dokunmatik cep telefonunu kullanırken parmak uçlarımda uyuşma hissediyorum örneğin. bunun dışında ayaklarıma ya da mabadımda bir uyuşma yok. selede ve peglerde de eğer çok dinlerseniz titreşim var evet.

düşük hızlarda çekiş iyi. 9.8 newton metre torka sahip 9 beygirlik bir motor ne kadar iyi olabilirse o kadar. fikir vermesi açısından ybr'nin torku 9.5, cbf'nin ki 12 örneğin. ben bu motor dışında benzer sınıfta bir tek cbf150 kullandım. motorun gidişi onun kadar pürüzsüz değil.

ben 2. viteste yarım debriyajla kalkabiliyorum mesela. 20-25 km'den itibaren 3. vites, 30-35 km'den itibaren 4. vites'te vuruntu yapmadan çekiş var.

bildiğim kadarıyla bazı bayilerde test motoru var. yapabiliyorsanız bir test sürüşü ayarlayın derim. çünkü titreşim ve çekiş mevzuları subjektif konular. ben tatmin edici buluyorum ama dediğim gibi tecrübem çok sınırlı. daha önce 2 silindirli ya da 20-30-40 beygirlik bir motor kullansaydım da böyle der miydim bilmiyorum.

Mikuni
12 Temmuz 2014, 21:06
Eyvallah. Teşekkür ettim.