Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni MT - Hyosung Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Barış Şuşut
02 Eylül 2006, 23:03
otomobillerde motor yağı ve sanzıman yağı ayrıdır...motorda ise hem şanzıman hem motor aynı yağı kullanır...bu yüzden 15 -40 üzeri yağ motora kalın gelecektir...uygun yağ 10-40 15- 40 olabilir... Full sentetik yağlarda 10-40 gayet iyidir
mete_han
02 Eylül 2006, 23:18
arkadaşlar www.globalmotor.com.tr...de çok harika modeller gördüm...hele gt250r modelini görmeniz lazım...8 sübap...çift silindir...29 beygirlik...8400 ytl diyor...hiçde fena değil...barış abi ne dersin bu motora...bu paraya değermi...parça ve detayları atlarsak para ve karşılığı mantığıyla ne diyon bbrr abicim...
yani googledan araştırdığıma göre hyosung dünyanın her yerinde var..anladığımdan değil....
21-11-2005, 11:35 AM
kasım 2005 te dikkatimi çekmiş motor...millete önermişim...yani kendimle gurur duyuyorum...:P
ben biliyordum Hyosungun patlayacağını...ama herşey zamanla oluyor...zaman doğru yolu gep gösterir...
Barış abi benim sormak istediğim benzin tüketimiyle alakalı bilgi vardı sayfaların birinde...aradım bulamadım...yardım lütfen...gt 250-r... 650 ve r tüketimlerini rica edeceğim...
birde crato nerelerde abi...eleman hayalet oldu... :pale:
bide son sorum beni seviyomusun abi...:pale:
Barış Şuşut
02 Eylül 2006, 23:25
metehan seni çok seviyorum ...:)
benim alet 1000 bakımına kadar azalan bir çizgiyle 0,15 ytl den 0,135 ytl gibi yaktı şu an zannedersem 0,12 gibi yakıyor... 650 lilerin teknik verileri vardı ama o veriler özel şartlarda elde edilmiş gerçek kullanımda ulaşılamayacak değerler ...olcay yazmıştı ama gerilere bakarsan bulursun
mete_han
02 Eylül 2006, 23:32
metehan seni çok seviyorum ...:)
benim alet 1000 bakımına kadar azalan bir çizgiyle 0,15 ytl den 0,135 ytl gibi yaktı şu an zannedersem 0,12 gibi yakıyor... 650 lilerin teknik verileri vardı ama o veriler özel şartlarda elde edilmiş gerçek kullanımda ulaşılamayacak değerler ...olcay yazmıştı ama gerilere bakarsan bulursun
too sir Barış...:rendeer:
baba 0.15...0.135...0.12 ambiansını çözemedim...bizim bildiğimiz 125.000 liramı yakıyo...abi çok değilmi kurban olduğum...çift silindirle alakalı daha az yakması diye birşey sözkonusumu sence...öyle olmalımıydı...80.90.000 yakması daha mantıklı değilmi sence...dizel araba gibi şerefsiz...
olcayın mesajını arıyodum bende...4.4 gibi bişey yazıyodu galiba dimi abi...
conti
03 Eylül 2006, 00:23
Büyük bir başarıymış gibi söyledin..
::alkiis::
:pale: Haklısın ama Türkiye de ehliyet ha deyince alınmıyor.
3 aylık zorlu bir maratondan sonra 2 hafta önce ehliyeti mi aldım.
Zaten yazdığım yazıda Anlatmak istediğim ehliyetsiz motosiklet kullanmanın faydalarından değildi.
Sadece gtr250 'nin iyi bir motosiklet olduğuydu.
yaptırdığım bakımlarda dikkatimi çeken birşeyi sormak istiyorum?
şu ana kadar 2 kere bakım yaptırdım. 1000 bakımında servis yağ filtresini benzinle temizledi ve Değiştirilmesi gerektiğini söylediğimde buna gerek olmadığını söyledi.
İkinci yaptırdığım bakımda ise yağ filtresinin olduğu bölümü usta açmadı bile
acaba bu normal mi ?
Yağ filtresinin değişmesi gerekiyor mu ?
Teşekkürler
sahilkentli007
03 Eylül 2006, 13:05
slm arkadaşlar.. motorun 1000 bakımını yaptırdım ama 70 ytl para istedi usta ben 60 verdim.. acaba bu bakım ücretli olsaydı kaç verecektim bilemiyorum... :( yoksa benmi büyüttüm.. sizler ne kadar vermiştiniz acaba.. ???
giallorosso
03 Eylül 2006, 14:30
şimdilik avatarımdan gösteriyim motorumu teslim aldığımda bol bol fotosunu yüklerim .)
Barış Şuşut
04 Eylül 2006, 00:45
conti
motoru teslim aldığında yanında bir kullanım klavuzu verildimi (türkçe)
eğer verildi ise bu şema o kitapçığın içinde var...ilk 1000 de takiben 4000 de ve 8000 de ve takip eden her 4000 de hem yağ hemde yağ filtresi değişecek... ve servis o kitapçıktaki yere bakımı yaptığına dair kaşe vuracak imza atacak
işte şema
http://img233.imageshack.us/img233/1598/untitled1wd9.jpg (http://imageshack.us)
http://img511.imageshack.us/img511/9162/utj8.jpg (http://imageshack.us)
http://img233.imageshack.us/img233/1145/upl2.jpg (http://imageshack.us)
sahilkentli007
bak okuyun ...diye bakım nasıl yapılıyo ve ne kadar ödenmesi lazım resimli fiyatlı anlattım ...sadece yağ ve yağ filtresi ücreti ödenecek.. aşağıdaki linke bir bak sorunun cevabı orda var
http://www.motosiklet.net/forum/showpost.php?p=402882&postcount=165
giallorosso
Sonunda muradına erdin hayırlı olsun kazasız belasız binersin işallah ..ayrıca renk çok güzel :cat:
TEASER
04 Eylül 2006, 00:45
metehan seni çok seviyorum ...:)
benim alet 1000 bakımına kadar azalan bir çizgiyle 0,15 ytl den 0,135 ytl gibi yaktı şu an zannedersem 0,12 gibi yakıyor... 650 lilerin teknik verileri vardı ama o veriler özel şartlarda elde edilmiş gerçek kullanımda ulaşılamayacak değerler ...olcay yazmıştı ama gerilere bakarsan bulursun
arkadaşlar benim motor 1750 km de ve biraz evvel adığım benzinin neticesine göre 14,1 LT benzin ile 320 km yol yaptım yani 100 KM de 4,4 lt yakmışım.... 0,128 YTL km de bence çok iyi.. he bu arada üstelik bu yakış ölçümünün hemen hemen yarısı iki kişi ile gidilmiş yol ve ortalama 100 km hız üzeri gidiş...
sahilkentli007
04 Eylül 2006, 01:52
sahilkentli007
bak okuyun ...diye bakım nasıl yapılıyo ve ne kadar ödenmesi lazım resimli fiyatlı anlattım ...sadece yağ ve yağ filtresi ücreti ödenecek.. aşağıdaki linke bir bak sorunun cevabı orda var
BBRR
evet abi tşkler...(her zamanki gibi ilgilenmişsin herkesle) ... buda ayrı bi konu şimdi adamın kitabı okudugunuda zannetmiyorum.. motorun yanında durmama bile kıl oluyo herif.. adamın huyu buymuş.. tamir ederken yanında adam olmıycakmış.. walla bi kaç defa bişeyler sölicek oldum... bana "ben bu işiin o..pusu oldum.. " diyor adam..çok afedersiniz... ben iyice kıllanmaya başladım.. sadece benım şikayet ettiğim yerlere baktı sasnırım adam.. kitabı okudugunu kesinlikle zannetmiyorum...bunuda hava basıncını sordugum zaman anladım.. kafadan yapıyor hava ayarınıda.. yani anlıycaanız.. ben sanırım şu an motorumu ne yapacagımı şaşırmış durumdayım... korkuyorumda açıkçası... orada bırakmak işimede gelmiyo... arka fren hidroliği değiştir dedim..(biraz eksilmişti) onu bile yapmamamış.. off yaa... :((( ben motorumu seviyorum ve çok alıştım... o kadarki eve girse içeri sokacagım motoru... bunları içimi dökmek içinmi söledim veya ne amaçla söledim bilmiyorumda bugun çok dertliyim abiler... bişey olacak diye kokrkuyprum.. mesela silindir vidaları diyor.. egsoz vidaları diyor.. hayati önem taşıyan bi vidayı atlar ve bu benim başıma ilerde patlarsa.. kullanıcı hatası diyip geçecekler.. asıl korkumda bu zaten... :( neyse başınızı agrıtmıyayım.. farınız ve yolunuz açık olsun cümleten....!!!
Barış Şuşut
04 Eylül 2006, 02:02
sahilkentli007
www.globalmotor.com.tr ye bir maille başvur..
hatta telefonla ara Rahmi bey var onu iste olayları anlat bence kesinlikle ilgileneceklerdir...
memin1857
04 Eylül 2006, 02:19
Hyosung motosikletlerin HP (Beygir Gücü) değerleri sağlıklımı?
adında bir başlık açtım. Fikirlerinizi beklerim:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=20911
reco58
04 Eylül 2006, 02:48
oraya yazdım. buraya da taşıyorum:
verilen değerler yanlış değil. ama eşşek yükü benzin yaktığın müddetçe... asıl sorun da sanırım bu.
mete_han
04 Eylül 2006, 10:21
arkadaşlar benim motor 1750 km de ve biraz evvel adığım benzinin neticesine göre 14,1 LT benzin ile 320 km yol yaptım yani 100 KM de 4,4 lt yakmışım.... 0,128 YTL km de bence çok iyi.. he bu arada üstelik bu yakış ölçümünün hemen hemen yarısı iki kişi ile gidilmiş yol ve ortalama 100 km hız üzeri gidiş...
şaka gibi ya...benim 1.4 dizel fiestada 4.4 yakıyor...
aytskal
04 Eylül 2006, 13:17
Bir kaç gün önce makineyi ısıtıp yola çıkayım işe gideyim dedim...Çıkmaz olaydım benzin kokusu geldiğini farkettim çektim kenara incelemek için resimde görülen noktadan sanırım keçeden makinenin fazla miktarda benzin attığını farkettim resmen gaza dokunsan fışkırtıyor çok düşük devirde hemen eve döndüm iş çıkışı motosikleti bakıma götürelim dedik işler başladı ya ters gitmeye Tedaş(elektrik kurumu) mahalleyi komple kazmış şans işte motor evde hapis kaldı tadilatları bitsin servise götüreceğim bağlantı vidaları gevşemiş olabilir eğer keçedense değiştirilmesi gerekiyor canım sıkıldı makineyi kullanamayacağım servise götürene dek garanti kapsamında olduğu için dokunmuyorum bu şekilde kullanmakta olmaz makine sıcakken motora benzin damlarsa yangın çıkma ihtimali var arkadaşın keeway ARN si ile idare edeceğiz artık birde yanıt alabilseydik mutlu olacaktık ama neyse hayırlısı olsun diyorum!
http://img178.imageshack.us/img178/5980/goruntu105jc2.jpg (http://imageshack.us)
tkalfaoglu
04 Eylül 2006, 16:41
:pale: Haklısın ama Türkiye de ehliyet ha deyince yaptırdığım bakımlarda dikkatimi çeken birşeyi sormak istiyorum?
şu ana kadar 2 kere bakım yaptırdım. 1000 bakımında servis yağ filtresini benzinle temizledi ve Değiştirilmesi gerektiğini söylediğimde buna gerek olmadığını söyledi.
İkinci yaptırdığım bakımda ise yağ filtresinin olduğu bölümü usta açmadı bile
acaba bu normal mi ?
Yağ filtresinin değişmesi gerekiyor mu ?
Teşekkürler
Ben 500 KM de hem yagı hem yag filtresini değiştirdim, hatta usta otomatik olarak yaptı.. Bence hic bekletme, hemen filtreyi değiştirt. içinde bol çapak da vardır yeni motor diye..
-t
şaka gibi ya...benim 1.4 dizel fiestada 4.4 yakıyor...
Fiesta bu hazzı veriyor mu? :)
bosa gecme olayi giderek rahatladi. ben pek vitesi bosa alma geregi duymuyorum ama su anda neredeyse sorunsuz bosa geciyor diyebilirim. ozellikle 4000km bakiminda sentetik 10-50 yag koyulduktan sonra. kullanilan yag motor ustunde yazandan farkli. fakat bakimi yaptirdigim usta mukemmeliyetci bir insan gibi [?] idi ve bu ona guvenmem icin yeterli oldu. musteri memnuniyeti denilen piyasa laflari bir makyaj sadece. eger karsinizdaki insan sizi degilde yaptigi isi onemsiyor ise ve hele mukemmeliyetci ise mesele bitmistir benim icin.
4000km bakimini urla da sabri usta ve ogullarin da yaptirdim;
o gun cok yogun bir zamana sikistirilmis bir bakim olmasina karsin kullanma kilavuzundaki tum kontroller yapildi. [subab ayari ve galiba buji temizligi haric?] bakim olayi 1saat civari vakit aldi. ayrica silindirler arasindaki senkronizasyon ayari yapildi ki her seye deger. [bir makine kullanilarak ve en az 5dk ugrasilarak yapildi. goz karari degil.] motor sesi ve vibrasyonu degisti, motor daha bi huzurlu calismaya basladi. konuya hakim degilim ama bu yakit tuketiminide olumlu etkiliyecektir diye tahmin ediyorum.
birde servis ucretleri konusunu standartize edebilsek. pazarliktan hic hoslanmamda.
açıkyol
04 Eylül 2006, 16:55
aytskal;
abicim geçmiş olsun,umarım ciddi bişey yoktur
depodan karbüratöre giden hortum mu resimdeki?
bu tip arızaları serviste sorun çıkarmadan garantiden değiştiriyorlar mı?
bende geçen hafta 1000 bakımını yaptırdım. Ehliyet olmadığı için bir aydır kullanmıyordum motoru, o nedenle arttıramadım kilometreyi. havalar bozmazsa 4000`i kış olmadan görmek istiyorum. vites kemikli geçiyor ama boşa alma sorunu genelde yok. bakımdan sonra öyle çok büyük bir değişiklik de olmadı.
aytskal
04 Eylül 2006, 19:16
aytskal;
abicim geçmiş olsun,umarım ciddi bişey yoktur
depodan karbüratöre giden hortum mu resimdeki?
bu tip arızaları serviste sorun çıkarmadan garantiden değiştiriyorlar mı?
Teşekkür ederim zaten garanti doğal olarak bu durumlar içindir :) arızalar çıkabilir bu olağan bir durum önemli olan gerektiği gibi halledilebilmesi değişime gerek kalacağını sanmıyorum en fazla keçe değişir ilk olarak depo çıkışından bu cihaza (benzin otomatiği yada filtre vb?) geliyor o hortuma dikkat etmedim ama benzin geçişi var oradan daha önce incelemiştim biliyorum metal korumaya dikkat edin tam yerinde dursun yoksa sıcaktan hortumu delebilir bağlantılarda geçme kelepçe kullanılmış montaj ve demontajda kolaylık sağlasada tekniğini bilmezsen söker takarken zarar verirsin formunu bozarsanda asla randman alamazsın zaten garantide ben müdahale etmem...Benim benzin sarfiyatının neden ara ara 5 litrelere dayandığı anlaşıldı :)...Bir an önce servise gitmeliyim ama dedim ya şanssızlık evden çıkartmama imkan yok yolun açılmasını bekliyoruz...
conti
04 Eylül 2006, 20:13
BBRR ve tkalfaoglu açıklamalarınız için çok teşekkürler
İlk fırsatta yağ filtresini değiştireceğim. Ancak servisler ellerinde olmadığı için mi acaba "değiştirmeye gerek yok temizlemek yeterli" diyorlar anlamıyorum. Umarım yağ filtresini değiştirmeden motosikletimi kullandığım için zarar vermemişimdir.
Ertuğrul_Öz
05 Eylül 2006, 00:58
A"merikanın ilk superbike motosikleti " sloganıyla piyasaya çıkan bu motosiklet. Hyosung gt650 nin motor ve yürür aksamını kullanmakta.
Firma sahibi Dan Discher, motor olarak rakipleri arasında Hyosungun motorunu tercih etmesinin nedenini Suzuki SV650 veya Ducati Monster 800 e oranla daha fazla tork ve beygir üretmesi olarak açıkladı. İleride superchargerl modelini de üretmeyi plandanmakta.
Motosikletin Amerika satış fiyatı 8000 Dolar.
http://img96.imageshack.us/img96/4152/083106toplk7.jpg (http://imageshack.us)
http://img96.imageshack.us/img96/5682/fischermrxmotorcycle23gk7.jpg (http://imageshack.us)
http://img96.imageshack.us/img96/8276/fischermrx3av3.jpg (http://imageshack.us)
giallorosso
05 Eylül 2006, 11:59
şaka gibi ya...benim 1.4 dizel fiestada 4.4 yakıyor...
fiestada var mı bu zevk :)
Gürkan Anbarlı
05 Eylül 2006, 15:15
birşey sorucam debriyaj ya da gaz teli kopan oldu mu ben daha önceki moturmda yaşamıştım bi daha yaşamayı istemiorum acaba 4000 de deiştersem mi diorum? acaba gerekli mi yani ömrü azalmış mıdır yoksa daha götürür mü?
4500 kmde debriyaj telim koptu benim, kavramadan, gerginlikten anlaşılıyor zaten, dikkatli olmakta fayda var özellikle 4000 bakımında motorun sağına soluna iyice baktır benim gibi yağını değişip, kitapçığını imzalayıp göndermesinler :)
tkalfaoglu
05 Eylül 2006, 16:17
4500 kmde debriyaj telim koptu benim, kavramadan, gerginlikten anlaşılıyor zaten, dikkatli olmakta fayda var özellikle 4000 bakımında motorun sağına soluna iyice baktır benim gibi yağını değişip, kitapçığını imzalayıp göndermesinler :)
Bence debriyaj telini yağlattırın ilk serviste.. Ben yaptım.
Karşı uçtan yağ çıkana kadar yag basmaları lazım tele.. -t
mete_han
05 Eylül 2006, 22:55
Fiesta bu hazzı veriyor mu? :)
16-17 yıllık motor sevdalısına bunu demeyin yav...üzmeyin beni...:pale:
fiestada var mı bu zevk :)
:salut: :salut: :salut: :salut:
Bir kaç gün önce makineyi ısıtıp yola çıkayım işe gideyim dedim...Çıkmaz olaydım benzin kokusu geldiğini farkettim çektim kenara incelemek için resimde görülen noktadan sanırım keçeden makinenin fazla miktarda benzin attığını farkettim resmen gaza dokunsan fışkırtıyor çok düşük devirde hemen eve döndüm iş çıkışı motosikleti bakıma götürelim dedik işler başladı ya ters gitmeye Tedaş(elektrik kurumu) mahalleyi komple kazmış şans işte motor evde hapis kaldı tadilatları bitsin servise götüreceğim bağlantı vidaları gevşemiş olabilir eğer keçedense değiştirilmesi gerekiyor canım sıkıldı makineyi kullanamayacağım servise götürene dek garanti kapsamında olduğu için dokunmuyorum bu şekilde kullanmakta olmaz makine sıcakken motora benzin damlarsa yangın çıkma ihtimali var arkadaşın keeway ARN si ile idare edeceğiz artık birde yanıt alabilseydik mutlu olacaktık ama neyse hayırlısı olsun diyorum!
http://img178.imageshack.us/img178/5980/goruntu105jc2.jpg (http://imageshack.us)
evettt gelelim sözün özüne...sizlerle paylaşmak istediğim bir detay var...inşallah kronik bir arıza değildir...en son moto fuarda Hyosung standında sergilenen ve test sürüşünde kullanıldığı belirgin plakalı...(daha doğrusu orta malı olmuş...eralpin testde kullandığıydı) gt 250 r da işte bu noktadan benzin akıtıyordu...hatta standı kaplamış buram buram benzin kokusuna yapılacak bişey yoktu o an...akan benzin damlalarını 5 dakkada bir silen bir görevli arkadaş vardı...o an dedimki herhalde bu gt 250 r köklenmiş motor ayarları ondan bozulmuş olabilir...önemsemedim...bu 2.şahit olduğum olay...dediğim gibi kronikse kötü...aytsakal motoru 165e vurdun uzun süreli...nedeni aşırı zorlamamı sence...
aytskal
06 Eylül 2006, 09:32
16-17 yıllık motor sevdalısına bunu demeyin yav...üzmeyin beni...:pale:
:salut: :salut: :salut: :salut:
evettt gelelim sözün özüne...sizlerle paylaşmak istediğim bir detay var...inşallah kronik bir arıza değildir...en son moto fuarda Hyosung standında sergilenen ve test sürüşünde kullanıldığı belirgin plakalı...(daha doğrusu orta malı olmuş...eralpin testde kullandığıydı) gt 250 r da işte bu noktadan benzin akıtıyordu...hatta standı kaplamış buram buram benzin kokusuna yapılacak bişey yoktu o an...akan benzin damlalarını 5 dakkada bir silen bir görevli arkadaş vardı...o an dedimki herhalde bu gt 250 r köklenmiş motor ayarları ondan bozulmuş olabilir...önemsemedim...bu 2.şahit olduğum olay...dediğim gibi kronikse kötü...aytsakal motoru 165e vurdun uzun süreli...nedeni aşırı zorlamamı sence...
Ben tarz olarak kesinlikle hız yapmayı seven biri değilim hatta belki inanmayacaksınız ama motorum bir kere 150 km hızı gördü oda rodajda sıkıştırmak gerektiğini tavsiye ettikleri için...daha sonra 120 km den yukarı çıkmadım.Bu siteden beni tanıyan arkadaşlar bilir.Hız istesem gidip 600 cc motor alırım bakımını yapan ustada gördüğü en temiz makine olduğunu söylüyor inan abi kendime yapmadığım bakımı masrafı ona yapıyorum kapalı garajda saklıyor her türlü dikkat ediyorum...Bilirsiniz bir süre sonra çocuğunuz gibi olmaya başlıyor üzerine titriyorsunuz bambaşka bir sevgi bu asla onu zorlamam...Elbette arıza olacak doğal bu ama benim bir süredir rahatsız olduğum bazı durumlar var bu makine ile ilgili değil ondan çok memnunum standart olmalı bazı yaklaşımlar doğrultu değişken olmamalı haftaya servise götüreceğim ondan sonra gönül rahatlığı ile herşeyi paylaşırım...
açıkyol
06 Eylül 2006, 10:20
Şu sayfaları biraz takip eden birinin,servisler hakkında genel olarak edindiği izlenim ne olmuştur sizce?
Ben söyleyim,tamamen amatör mantıkla çalışan,ne ustalık ne de fiyatlandırmalarda belli bir standardı olmayan
(kimisi 30 YTL,kimisi 70 YTL ödüyor ücretsiz bin bakımına)
ama distribütör firmanın gayretleriyle belli bir düzey tutturmaya çalışan bir marka imajı.
Yoksa bu sayfalarda paylaşılan sorunlar,birkaç kronik durum dışında her markada olabilen şeyler.
aytskal
06 Eylül 2006, 10:25
Ben bu parçanın mantığını kavrayabilmiş değilim filtremidir basınç düzenleyicimidir tahliyemidir anlayamadım sorun keçe gibi gözüküyor tıkanma olmuşta olabilir resimde dikkat ederseniz tahliye deliğide var zorlama kaynaklı olabilecek bir sorun değil sanıyorum çünkü sadece benzin geçişi var başka hiç bir bağlantı yok...Bakalım makine şu an evde yatıyor haftaya servis sonrası sonucu birlikte göreceğiz...
Ben uzun yıllardır teknik bazda mesleki çalışan bir insanım servisin kalitesi takım ekipman zenginliğinin yanısıra herşey ustada biter bakımı yapan adamın zekasında tecrübesinde el becerisinde öngörü ve gözlem yeteneğinde iş ciddiyetinde kendi adıma fiyat hariç servislerde sıkıntı yaşamadım hatta memnunum diyebilirim altını çiziyorum fiyat hariç..
Ertuğrul_Öz
06 Eylül 2006, 10:40
Bildiğim kadarıyla bizim motosikletlerde yakıt pompası yok. Yakıt yerçekimi ile kendiliğinden karbüratörlere akıyor. Cometleri bilmem ama R modellerinde benzin musluğu olmadığı için sistem otomatik hale getirilmiş.
O görünen parça içerisinde bir diyafram ve diyaframı sürekli kapalı halde tutan bir yay bulunmakta. Bu parçaya bağlı bir hortum hava filitresine gitmekte. Motor çalıştığı zaman hava filitre kutusundaki vakum etkisi bu boru vasıtasıtla diyafram üzerine taşınmakta ve difaframın yayın gücünü yenerek açılmasını sağlamakta. Diyafram açılınca karbüratörlere benzin inmekte. Bu da motor çalıştığı sürece içinden benzin geçen bir sistem oluşturmakta.
Sorunun tahmini kaynağına gelince: Daha önceki sayfalarda bu motorların hava filitre kutusundaki tasarım hatası nedeniyle yüksek süratlerde motorun havasızlıktan stop ettiği konusu geçmişti. Bu durumda hava filitre kutusunda dolayısıyla ona hortumla bağlı bulunan bu yakıt ünitesi üzerindeki diyaframda da motoru durduracak kadar vakum oluşmakta. Muhtemelen diyafram bu vakuma dayanamayarak yırtılmış olabilir.
Tabi benimki sadece tahmin yürütmek. Sebebini öğrendiğinde yazarsan sevinirim.
mete_han
06 Eylül 2006, 10:43
Dün Taksimden Beşiiktaşa inerken yanımdan Comet 250 geçti...siyah...arkadada çantasıyla kurye bir arkadaşdı...cbf250 alacağıma aslanlar gibi bunu alırım diyen bir kurye ise alkışlarım...Hyosungla gördüğüm ilk kuryeydi...benim tezim beğenileri piyasayı kuryeler belirler...(belli küçük hacimli segmentler için tabi..)
2 yıl öncede beldeyemaya 2006 ybr tasarım ve teknik testleri için çağrıldığımda hep kurye arkadaşlar vardı...ben numune kişisel kullanıcı olarak oradaydım...
TEASER
06 Eylül 2006, 12:13
şaka gibi ya...benim 1.4 dizel fiestada 4.4 yakıyor...
benim bi arkadaşımda corsa 1.0 lt var.. o daha az yakıyor hem...:P
giallorosso
06 Eylül 2006, 12:42
benim bi arkadaşımda corsa 1.0 lt var.. o daha az yakıyor hem...:P
benim cooper delicesine yaktığı için motora başladım yaz ayları :)
aytskal
06 Eylül 2006, 14:11
Bildiğim kadarıyla bizim motosikletlerde yakıt pompası yok. Yakıt yerçekimi ile kendiliğinden karbüratörlere akıyor. Cometleri bilmem ama R modellerinde benzin musluğu olmadığı için sistem otomatik hale getirilmiş.
O görünen parça içerisinde bir diyafram ve diyaframı sürekli kapalı halde tutan bir yay bulunmakta. Bu parçaya bağlı bir hortum hava filitresine gitmekte. Motor çalıştığı zaman hava filitre kutusundaki vakum etkisi bu boru vasıtasıtla diyafram üzerine taşınmakta ve difaframın yayın gücünü yenerek açılmasını sağlamakta. Diyafram açılınca karbüratörlere benzin inmekte. Bu da motor çalıştığı sürece içinden benzin geçen bir sistem oluşturmakta.
Sorunun tahmini kaynağına gelince: Daha önceki sayfalarda bu motorların hava filitre kutusundaki tasarım hatası nedeniyle yüksek süratlerde motorun havasızlıktan stop ettiği konusu geçmişti. Bu durumda hava filitre kutusunda dolayısıyla ona hortumla bağlı bulunan bu yakıt ünitesi üzerindeki diyaframda da motoru durduracak kadar vakum oluşmakta. Muhtemelen diyafram bu vakuma dayanamayarak yırtılmış olabilir.
Tabi benimki sadece tahmin yürütmek. Sebebini öğrendiğinde yazarsan sevinirim.
Diyafram varsa amaç basınç dengelemesi(hidroforlardaki gibi)yada mekanik bir anahtar dahası veriye tahrike göre yol verici demek oluyor eğer diyafram yırtık olsaydı çalışmada sürüş esnasında düzensizlik olması gerekir diye düşünüyorum ben bu tip bir problemle sürüş aksaklığı karışıklığı ile karşılaşmadım..Gaz verdiğimde dışarı benzin atmış olması savını destekliyor zaten ben eminimki sen mutlak parçayı söküp incelemişsindir çok yüksek ihtimal içerde kapalı denge sağlayan keçe yada dış bağlantı vida gevşemesi diye düşünmüştüm ama artık içinde diyafram olduğunu öğrendikten sonra bende yırtılmış olabileceği varsayımınıda dikkate almaya başladım...Servis sonrası kesinlikle sorunun ne olduğunu paylaşacağım arkadaşlar...
Ertuğrul_Öz
06 Eylül 2006, 14:59
Parçayı sökmedim. sadece tahminlerim bu yönde. depo üzerinde buna banzer daha küçük bir parça daha var muhtemelen bahsettiğim sistem depo üzerindeki parçadadır. Aksi taktirde içerisinde benzin varken söktüğümüzde akıtma yapması gerekliydi.
Peki o zaman bu parça ne ? Hımm. Depoyu söktüreceksin bana.
----------------------------------------Edit-------------------------
Az önce servis kılavuzuna baktım. Kılavuzda comet 250 ler benzin musluklu ve elektrikli benzin pompalı olarak gösterilmiş. Benim motorda elektrikli pompa yerine, kılavuzda comet 125 ler için kullanılan senin fotoğrafını çektiğin tipte bir pompa kullanılmış. İlginç
richy
06 Eylül 2006, 15:26
arkadaslar www.globalmotor.com.tr adresinin türkçe bölümü neden açılmıyor acaba?
scorpi0
06 Eylül 2006, 15:34
arkadaslar www.globalmotor.com.tr adresinin türkçe bölümü neden açılmıyor acaba?
Aciliyor ki... http://www.globalmotor.com.tr/index.asp?firmaid=102
yalgin
06 Eylül 2006, 15:46
arkadaslar www.globalmotor.com.tr adresinin türkçe bölümü neden açılmıyor acaba?
Internet Explorer dışında bir tarayıcı kullanıyorsan hata verebilir.
ben Firefox Mozilla ile açamıyorum, ama Internet Explorer ile açılıyor. :cat:
TAMER
06 Eylül 2006, 16:57
Maslak yücel motora.500km de yağ değişimi yaptıracağım magnetek full sentetik öneriyomusunuz dedim.Cevap olarak full sentetik yağların bizim motorlar için uygun olmadığını,bizim motorların yağlı debriyaj sisstemi olduğundan yarı sentetik kullanmamız gerektiğini söyledi.Aksi taktirde debriyaj kaçırırımış.
tkalfaoglu
06 Eylül 2006, 17:20
Maslak yücel motora.500km de yağ değişimi yaptıracağım magnetek full sentetik öneriyomusunuz dedim.Cevap olarak full sentetik yağların bizim motorlar için uygun olmadığını,bizim motorların yağlı debriyaj sisstemi olduğundan yarı sentetik kullanmamız gerektiğini söyledi.Aksi taktirde debriyaj kaçırırımış.
Çok garip benim usta da full sentetik yağ tavsiye etti??
off off..
ha, herhangi bir kaçırma yaşamadım 1000km önce dolduruldugundan beri..
Simdi GT250 Service manual dan bakıyorum:
"Use an API classification of Over SG Oil with SAE 10W/30 or 10W/40 viscosity"
..benim usta 10/50 tavsiye etti ve koydu.. -t
richy
06 Eylül 2006, 17:30
Internet Explorer dışında bir tarayıcı kullanıyorsan hata verebilir.
ben Firefox Mozilla ile açamıyorum, ama Internet Explorer ile açılıyor. :cat:
saol dostum. IE ile açıldı.
Barış Şuşut
06 Eylül 2006, 19:39
Bu gün msn de yağ konusu baya bi tartışıldı ...özellikle magnatek kullanmayın yoksa debriyaj balatası sıyırıyor dendi hatta adana da bu yüzden iki motorun debriyaj balatası ayna gibi olmuş...
ben daha önce cross motorumdada hep fulll sentetik kullandım ...ama bu konuda konuştuğum insanlar teknik bilgi yönünden çok güvendiğim insanlar...yarı sentetik 4t motor yağı ıslak debriyaj için en iyi yağdır diyolar 4000 bakımında yarı sentetik koyacam...
aytskal
06 Eylül 2006, 20:59
Beygir gücü ve tork değerlerinin gerçeği yansıtıp yansıtmadığı konusunda kimsenin şüphesi olmasın işte bilinen markaların grafikleri katalog değerlerinden yaklaşık 10 ile 18 hp daha düşük...
http://www.sportrider.com/features/146_0408_2004_middleweight_dyno_comparison/
Honda...http://www.motorbikes.be/en/Honda/2004/CBR%20600%20RR/
Yamaha...http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_yzf-r6_2004.php
Suzuki...http://www.motorbikes.be/en/Suzuki_GSX-R_600_2004.aspx
Kawasaki...http://www.motorbikes.be/en/Kawasaki_ZX-6RR_2004.aspx
Bu 650 cc hyosung ta 79 hp de 10 hp kayıp anlamına geliyor yani genel bir durum...
Hysoung GT650S Sport Bike Specs
> DIMENSIONS & DRY MASS
Overall Length (mm) 2,080
Overall Width (mm) 760
Overall Height (mm) 1,120
Ground Clearance (mm) 150
Dry Mass (kg) 180
Wheel Base (mm) 1,435
Seat Height (mm) 780
Frame Type Double Cradle
> ENGINE
Type 4-stroke, water cooled DOHC 8-valve,
V-twin (90 degrees)
Piston Displacement (cc) 647
Number Of Cylinder 2
Maximum Power 58.5 kW (79 HP)
Carburetor 2
Start System Electric
> CAPACITY
Fuel Tank Capacity (L)/Reserve 17/2.5
> TRANSMISSION
Clutch Wet Multi-Plate Type
Gear Shift Pattern 1-down 5-up
> CHASSIS
Front Tire 120/60-17 55W
Rear Tire 160/60-17 69W
Front Suspension Telescopic, Oil Dampened
Rear Suspension Swing Arm
Caster (degrees) 25.5
Front Brake Double Disc (ABS Type)
Rear Brake Disc
> ELECTRIC
Ignition Type Ignitor
Generator (W) 350
Battery Capacity (V/ah) 12V/12A
Subject to change without notice
http://img305.imageshack.us/img305/6200/adszca9.png (http://imageshack.us)
giallorosso
06 Eylül 2006, 21:35
kredi tamam ruhsat tamam yarın akşam motor da tamam :)
savulun sarı comet geliyor
richy
06 Eylül 2006, 22:01
hayırlı olsun giallorosso
önümüzdeki sezona kadar izmitte servis açılırsa ben de ciddi düşünüyorum hyo yu.
marten1907
06 Eylül 2006, 22:07
arkadaşlar bikaç sorum olacak önümüzdeki hafta kısmetse Gt 250 R yi alıcam ya gercekten yedek parça sorunu varmı? bide orjinal egsozu kullanıcılar için tatmin edicimi ses açısından yani cok ses cıkarması 600 cc lik makine gibi
Ertuğrul_Öz
07 Eylül 2006, 00:06
arkadaşlar bikaç sorum olacak önümüzdeki hafta kısmetse Gt 250 R yi alıcam ya gercekten yedek parça sorunu varmı? bide orjinal egsozu kullanıcılar için tatmin edicimi ses açısından yani cok ses cıkarması 600 cc lik makine gibi
Yedek parça sorunu yok ama bazı parçalar için 2 hafta kadar beklemen gerekebilir. ses meselesini gelince 600 lük 4 silindirli sesi istiyorsan 600 lük 4 silindirli birşeyler gerekli.
Olcay Avşar
07 Eylül 2006, 09:49
marten1907 hem sana hem yeri gelmişken bilmeyen herkese eöylemek istedim, hiç bir motosikletin (600-1000) orjinal eksoz sesi caddelerde duyduğun o sesler gibi değildir. O duyduğun sesi motorundan alabilmek için 300-1000 Euro arası para verip bunun için üretilmiş eksoz alman gerekli.
LucasBishop
07 Eylül 2006, 10:00
ben de eski motorumu satarak gt250r aldim.. henuz su an icin memnunum 550 km yaptim.. ama bi kac gun once sesde degisiklik hissettim ve nedenini ararken motorun egzozunda son sosturucunun vidalandigi yerin altinda bir delik oldugunu farkettim.. bu standart bisimi orda o deligin ne isi var bilen varsa ve bilgilendirirse sevinirim..
Ertuğrul_Öz
07 Eylül 2006, 10:04
ben de eski motorumu satarak gt250r aldim.. henuz su an icin memnunum 550 km yaptim.. ama bi kac gun once sesde degisiklik hissettim ve nedenini ararken motorun egzozunda son sosturucunun vidalandigi yerin altinda bir delik oldugunu farkettim.. bu standart bisimi orda o deligin ne isi var bilen varsa ve bilgilendirirse sevinirim..
Motorun hayırlı olsun.
Sanırım eksoz içerisine, yağmur veya yıkama gibi nedenlerle kaçan suyun tahliyesi için.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO