PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha WR 250 R - KLX 250S - CRF 250 L Karşılaştırma



Sayfa : [1] 2 3 4 5 6 7

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 13:05
Arkadaşlar bu linkteki karşılaştırmayı türkçeye çevirebilecek bir arkadaş varsa büyük sevaba girecektir. Şimdiden teşekkür ederim :)

http://www.ridermagazine.com/manufacturer/honda/rider-comparo-2013-honda-crf250l-vs-2013-kawasaki-klx250s-vs-2013-yamaha-wr250r.htm/

eruyanik
15 Şubat 2013, 14:56
Oldukça uzun bir metin olduğu için özet geçeceğim.

Girişte, bir çok özelliği aynı olan bu 3 motor arasında yamahanın diğerlerine 2000 dolarlık bir fiyat farkı koymasının garipliğine vurgu yapılmakla birlikte sonrasında bunun nedenleri veriliyor. Hepside sıvı soğutmalı, dört zamanlı, 4 valfli, 6 vitesli, aynı teker ölçü ve özelliklerine sahip, özellik olarak aynı fren tertibatlı (disk frenler) ve süspansiyonlu.

Aslında yamahanın ilk bahsedilecek farkı 11.8:1 sıkıştırma oranının verdiği güç ve sürat üstünlüğü. Titanyum emiş valfleri ve valflerdeki elektronik kontrol. Tüm bunlar gayet uyumlu bir şekilde çalışarak yamahanın kısa sürede sorunsuzca 10000 d/d'ya ulaşmasına neden oluyor. CRF'in cbr250'de kullanılan motorun aynısını kullandığı ve teknolojik olarak ileri düzey olmayan bir motor kullandığı fakat hondanın bu uyumlu motorunun yamahanın yüksek güçlü motor arayan ve pahalı kitlesinden daha geniş bir kullanıcı kitlesine hitap etmeyi amaçladığı belirtiliyor. Hondanın sıkıştırma oranı cbr'daki gibi 10,7:1. Bu ikisinin arasındaysa karbüratörlü KLX'in 11:1 sıkıştırma oranıyla hondadan daha torklu ancak yamahadan da biraz geride olduğu. Kawasaki kıvrımlı yollarda yamahayla başedebilsede yol düzleştiğinde kazanan tereddütsüz yamaha. Ayrıca karbüratörlü olması nedeniyle zaman zaman özellikle full gaz verildiğinde klx'in tepkisinin gecikmeli olması da doğal bir sonuç. WR ve CRF ise enjeksiyonlu.

Yamahanın dağın zirvelerine doğru ilerledikçe öne geçtiği fakat bir türlü kuyruğuna yapışan KLX'ten kurtulamadığı da vurgulanıyor. Hondaysa gücünün nispeten düşüklüğüne rağmen durumu idare edecek bir mücadele verdiği ve özelliklerde virajlardaki rahatlığı ve başarısına vurgu yapılıyor. Fren sisteminin üç motorda başarılı olduğu yamaha ve kawasakide hemen başlangıçtaki güçlü etkinin honda da fren kolunun full çekilmesini gerektirdiği. Aynı şekilde vites kutusunda da her üç motorun başarılı olduğu, zorlanma yada vitese geçmeme gibi durumların olmadığı.

Suspansiyonda da öne çıkan Yamaha WR üçünün arasında bu açıdan en konforlu sürüş keyfini vaad ediyor. Hondanın daha basit bir süspansiyon sistemiyle vazgeçtiği konfora asfalta döndüğünde tekrar kavuştuğu vurgulanıyor. Ancak ödeyeceğiniz az paranın tam karşılığını verdiğine de atıf yapılıyor. Her üç motorunda asfalt yolda 120 km hıza rahat ulaştığı ve bu süratte keyifli bir yolculuk vadettiği, KLX'in ise yüksek hızlarda en stabil sürüşü sağladığı ve en vızıltılısı olduğu vurgulanıyor.

Finalde üç motorunda farklı bütçede farklı kesimlere hitap etmesiyle birlikte üçününde kullanıcısının yüzünde gülücük açtıracağının teminatı veriliyor. Honda düşük bütçesiyle daha genel bir kullanıcı kitlesine hitab ederken, çalıştır ve git özelliğiyle ve kolay-uzun kullanılışıyla KLX diğerlerinden ağırlık olarak fazla olmakla birlikte kullanımda bu ağırlığın farkedilmediği. Sağlam şasesiyle net bir performans verdiği, adrenalinizi her ortamda beslerken motorunun daha pahalı olan yamahayla da her ortamda kapıştığı söyleniyor. Tabii karbüratör yerine enjeksiyonun tercih edilmesinin klx için iyi bir bonus olacağı ve selesininde aynı şekilde biraz daha yumuşak olmasının tercih edileceği vurgulanıyor. Yamahanın ise her durumda bu üçlü arasındaki en güçlü motor olduğu vurgulanmakla birlikte enjeksiyonlu olmasına rağmen biraz soğukkanlı davrandığı (gaza tepki verme agresifliği) ve debriyajın kavramasının kısalığı nedeniyle kaçırmalarında günlük kullanımda sinir bozucu bir zorluk etkisi oluşturduğu vurgulanıyor. Fakat nihayetinde bütçesi uygun olanların en iyi 250'lik olan yamahayı tercihlerinde kafalarını kesinlikle geri çevirmeden ilerleyebilecekleri aksi takdirde hemen arkalarında KLX'i göreceklerini söylüyor.

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 15:13
Çok teşekkür ederim abi . Bu üç model arasında gidip gelmek zor hele ki türkiyede bu üçünü test edip karşılaştıran olmayınca . Gerçi Crf250 l yeni ama diğerleri hakkında da türkçe bir karşılaştırma bulamamıştım. Saolsun fuarla alakalı bir başlıkta arkadaşın biri paylaşmış sende üşenmemiş çevirmişsin çok teşekkür ederim Emeğine sağlık :)

eruyanik
15 Şubat 2013, 15:15
konu benimde ilgimi çekti zaten. Fiyatlara bakıp yeterli fark varsa, WR yerine KLX'te tercih edilebilir gözüküyor.

selamlar.

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 15:20
Kesinlikle wr yerine klx tercih edilebilir. Bu üçlünün optimum fiyat - performans eğrisi KLX 250 de.

leons
15 Şubat 2013, 15:34
Yamaha'nın performans üstünlüğü biraz bore ve strok çaplarına bağlı birazda dişli oranlarına.

Piston Ölçüleri

Yamaha Wr250 : Bore x Stroke: 77.0 x 53.6mm
Kawasaki : Bore x Stroke: 72.0 x 61.2mm

http://3.bp.blogspot.com/-LOBuBs7qi4k/TZ0muqrySvI/AAAAAAAAABE/4zCSGwyhu5I/s1600/bore+stroke.gif

Bilmeyen arakdaşlar için bore ve stroke çap resimini yükledim. Bore çapı 75 olsa idi eminim Kawasaki çoktan geçip gitmişti.

Dişili Ölçüleri

Yamaha : 13T Ön/43T Arka
Kawasaki : 14T Ön/41T Arka


Kawasaki ile Yamaha arasında fiyat farkı bayağı var 1600 $ gibi bir ücret farkı var ki güzel ülkemde dahada fazla :) Yinede performans olarak Kawasaki çok yakın. Honda performans olarak bayağı geride fiyat farkı olarak 600 $ fark var. Bana sorarsanız f/p olarak en iyisi Kawasaki. Zaten 92 Model Klr sahibi arkadaşım var koltuk yumuşaklığı ve kaliteli süspansiyonları şuanki çoğu 250 cc motorda yok ki. En iyi seçim güzel grenajları ile Kawasaki olur düşüncesindeyim

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 15:44
Ya zaten teknik detayları araştırmayan herkes wr 250 abi 30 ps diye dalıyor olaya benim gibi :D Ama araştırınca fiyat performans olayı netleştikçe klx e kayıyor sanırım. Türkiyede wr 15000 klx 12000 3000 teleye de o biçim ekipman düzersin . Klx e kaymaya başladı bile benim fikir . Birde kırmızısını getirseler tam olacak.

dockerengin
15 Şubat 2013, 15:44
@Ahmanamra Bu güzel konuyu buraya taşıdığın için çok teşekkürler.

@eruyanik Emek verip bu çeviriyi bu kadar düzgün ve akıcı şekilde paylaştığın için çok teşekkürler.

WR250 güç, tasarım ve birçok yönden daha iyi ve bunlara bağlı olarak pahalı.

KLX güç ve fiyat açısından mantıklı. Tasarımı güzel, ancak acaba parça sıkıntısı olur mu? diye düşünmeden edemiyorum.

CRF250L En güçsüzü ama yine de KLX'e yakın. Bence tasarımı da diğer seçeneklerden de daha kötü. Honda olduğu için ayrıca CBR motoru kullanıldığı için parça sıkıntısı en az olabilecek model diye düşünüyorum.

Serk21
15 Şubat 2013, 15:47
WR ye hastayım,hani 7 lira olsa bugun kredi çeker alırdım, klx in beygiri çok düşük bence. crf yi bilmem etmem plakasız crf ler on numara ama bu nasıl görmedim daha

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 15:52
Malum ülkemizde 250 cc dual sport enduro cross (ne derseniz artık ) sınıfında seçenekler fazla yok. KAfaya oynayan 3 modelin karşılaştırması benim gibi 125 ccden tatmin olmuş her arkadaşın arayışıydı. Bir nebze vesile olduysak ne mutlu bize. Saolsun Emeğini esirgemeyen Eruyanik abide bizi aydınlattı bu konuda :)

Yalnız türkiyeye gelmeyen birde Kawasakinin Stockman isimli motoru var klx ile aynı motor sanırım ama daha aksesuarlı ve yük eşşeği gibi :D Keşke onuda getirseler .. Hondaya gelince diğerlerine göre daha kalıplı duruyor gibi geldi bana ama teknik olarak bakınca 3. sırada yer aldığı aşikar. Birde teknolojisi ve adı eskiye dayalı wr ve klx karşısında çokta cazip durmuyor . Neyse gidip yerinde görelim bakalım motorları :D Sattıracaklar bana XT 125 i illa .

Sinan Er
15 Şubat 2013, 16:14
Bu üçlü içerisinde KLX en cazip olanı. 1 yıldır KLX araştırıyorum rahatsız selesi dışında kötü bir bildirim okumadım. 2 yıl KLE 500 kullandım rahatsız selenin uzun kullanımlarda yolculukdan bezdirdiğini tecrübe etmiş biri olarak bu durum benım için ciddi. Orjinalliğini bozmamak adına yaptırmamıştım ama bugün selesi rahatsız bir motor alsam ilk iş seleyi yaptırmak olur. Bunun dışında 3 motor içinde kararsız kalan arkadaşlar için benim seçimim KLX olurdu.

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 16:29
Tek sorun seleyse o kolay çözülür ya . Ama benimd ekalıma artık klx yatar oldu. Birde büyük depo taktırıp tur camınıda koydunmu ister uzun yola vur ister bayıra.

Blacklove16
15 Şubat 2013, 16:36
Ne kadar güzel bir şey yabancı dil bilmek , resimlerine bakıp geçmemizi sağlamadığın için teşekkür ederiz Ersin abi...

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 16:42
http://f1302.hizliresim.com/16/h/k46vp.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Güzel bir sele şekli . Ön taraf arazi kullanımı arkası uzun yol :D

ferdinandd
15 Şubat 2013, 17:21
Yamaha'nın performans üstünlüğü biraz bore ve strok çaplarına bağlı birazda dişli oranlarına.

Piston Ölçüleri:
Yamaha Wr250 : Bore x Stroke: 77.0 x 53.6mm
Kawasaki : Bore x Stroke: 72.0 x 61.2mm
Dişili Ölçüleri :
Yamaha : 13T Ön/43T Arka
Kawasaki : 14T Ön/41T Arka, Honda performans olarak bayağı geride

Abi çok güzel açıklamışsın :rendeer: Tek anlamadığım nokta Honda CRF250 :silent:

- Displacement______: 249.0 cc

- Power (claimed)____: 32 hp @ 11,000 rpm

- Bore & Stroke______: 76.8 mm x 53.8 mm

- Compression Ratio___: 13.2:1

- Sprockets_________ : Front : 13T - Rear : 49T

- Weight____________ : 103 kg ... ...

Böyle bi alet diilmiydi bu, 2013' te ehlileştirmişler mi, tam çözemedim :silent:

dockerengin
15 Şubat 2013, 17:35
Abi çok güzel açıklamışsın :rendeer: Tek anlamadığım nokta Honda CRF250 :silent:

- Displacement______: 249.0 cc

- Power (claimed)____: 32 hp @ 11,000 rpm

- Bore & Stroke______: 76.8 mm x 53.8 mm

- Compression Ratio___: 13.2:1

- Sprockets_________ : Front : 13T - Rear : 49T

- Weight____________ : 103 kg ... ...

Böyle bi alet diilmiydi bu, 2013' te ehlileştirmişler mi, tam çözemedim :silent:

Karşılaştırmadaki model CRF250 değil CRF250L.

35emre35
15 Şubat 2013, 17:50
klx250nin önceki modellerinde enjeksiyon sıkıntısı olduğunu duymuştum. oyüzden tekrar karbüratöre geri dönülmüş galiba. kullanıcınında müdahale edebilmesi açısından bence iyi olmuş.

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 18:03
Ozaman süper olmuş abi. Dağ başınd aenjeksiyonun işi ne zaten :) He yakıtıda artmıştır ozaman :( Offf offff benzin muhabbetine o paralara ktm, dr400 - dr650 klr 650 almak varkene 250 alacaz :D Neyse .Umarım fazla oynamamıştır yakıt tüketimi. Ha birde tek kötü tarafı kick start yok bunlarda ama klx için hazır kiti varmış diye duymuştum.

blamir
15 Şubat 2013, 18:33
Ozaman süper olmuş abi. Dağ başınd aenjeksiyonun işi ne zaten :) He yakıtıda artmıştır ozaman :( Offf offff benzin muhabbetine o paralara ktm, dr400 - dr650 klr 650 almak varkene 250 alacaz :D Neyse .Umarım fazla oynamamıştır yakıt tüketimi. Ha birde tek kötü tarafı kick start yok bunlarda ama klx için hazır kiti varmış diye duymuştum.

Hazır kiti var fakat takmak için tüm motoru parçalamak gerekiyor. :) Fiyatıda 350 USD civarıydı.

http://s7.postimage.org/chxjgss0r/IMAG0112.png

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 18:38
Tamam motor indirmede kafadan 500 600 :D motor gelir wr parasına ondada kick start yok :D

leons
15 Şubat 2013, 18:56
Abi çok güzel açıklamışsın :rendeer: Tek anlamadığım nokta Honda CRF250 :silent:

- Displacement______: 249.0 cc

- Power (claimed)____: 32 hp @ 11,000 rpm

- Bore & Stroke______: 76.8 mm x 53.8 mm

- Compression Ratio___: 13.2:1

- Sprockets_________ : Front : 13T - Rear : 49T

- Weight____________ : 103 kg ... ...

Böyle bi alet diilmiydi bu, 2013' te ehlileştirmişler mi, tam çözemedim :silent:


Rica ederim.

Klr'de ayak marşı mevcut ama Klx S'de mevcut değil.

http://www.kawasaki.com/FusePlayerAPI/GetScaledImage.aspx?maxw=640&maxh=480&img=~/CMS/Products/ActionShots/a4c36079-189b-407c-8be5-6207fc949101.jpg

Sinan Er
15 Şubat 2013, 18:58
Kickstarta ne ihtiyacın var anlamadım. Gayet gereksiz. Dağın başında akün biterse ihtiyacın olacak. Boyle durumlarda araç vurdurulur sorun olmaz.

Ayrıca KLX enjeksiyonlu. LİNK (http://www.kawasaki.com.tr/motosiklet/KLX250/KLX250-ozellikler.html)



Şase ve Arka Salıncak
KLX250’in boru şekilndeki yüksek gerilimli çelik şasesi hafif ve ince bir yapıya sahiptir. 26.5 derecelik dökme açısı ve kısa dingil mesafesi zorlu koşullarda bile hızlı direksiyon hakimiyeti sağlar. Yeni hafif ve sert alüminyum D tipi arka salıncak yaylanmayı azaltmayı sağlar. Yeni KX yarış tipi zinicr ayarlama zincir gevşekliğini önler, ve tekere aktarılan gücün kaybolmasını önler. Ergonomisi
Düşük sele yüksekliği ( süspansiyonun düşürülen stoku ile) kullanıcının yerle temasını kolaylaştırır. Revize edilen gidon diktir ve kolaylıkla hakimiyet sağlar. Bu rahat pozisyon ile motosikletin kolaylıkla kullanılmasını sağlar. Ayaklıklar motosikletin orta merkezine yakın konumlandırılması ile motosikletin kolaylıkla kavranması ve muhteşem oturuş pozisyonu edinilmesini sağlar. Bu özellikle Off-Road kullanımlarda işe yarayan bir özelliktir. Yeni sele yapısı ile kullanıcı kolaylıkla motosiklete adapte olması sağlanır.



Far
Ön kafa grenajı ve iki lambalı far dizaynı KLX’ e agresiv bir görünüm sağlar. Tamamen Dijital Gösterge
Tamamen dijital gösterge kolaylıkla okunabilir. Dijital takometre, saat, dijital hız göstergesi tur ölçer özellikleri göstergede mevcuttur. Yakıt enjeksiyonu ve düşük yakıt seviyesi göstergesi lambasıda mevcuttur.



Süspansiyon
43 mm ters çevrilmiş ön çatal 16 çeşit süspansiyon ayarı bulunmaktadır. Ön çatal tipi amortisör yağının hava almasını minimize eder. KX-tipi ön çatal koruyucuları, amortisörleri taş, kum vb. dış etkenlerden korur. Uni-Trak arka süspansiyon, yolu kolay kavrama ve harika absorpsiyon sağlar. Gazı arka amortisör 16 çeşit süspansiyon tamamen ayarlanmabilme özelliğine sahiptir. Süspansiyonun tamamen yeni bağlatıları ve revizasyon ayarları motosikletin ön ve arka sallantılarını azaltır, sonuç olarak durağanlık sağlar ve dönüşlerde diklik sağlar. Egsoz Sistemi
Yeni KLX tamamen paslanmaz çelik egsoz sistemine sahiptir. Peket biçindeki katalizörü (susturucu içine yerleştirilen) ve ara hava sistemi, Euro III emisyon sistemine bağlı çalısır.



Yakıt Enjeksiyonu
Gösterdiğini performansı ile KLX250’nin yakıt enjeksiyon sistemi ultra-atomize 10 delikli) enejektörü ile çalışır. Sonuç olarak pürüzsüz motor performansı sağlar, özellikle günlük kullanım devirlerinde. Orta devirden itibaren, motor kolay ve hızlı şekilde devir alır. Bunun haricinde, yakıt enjektörü, düzgün emisyon, kolay marş ve yakıt ekonomisi sağlar.

iptaluyelik02
15 Şubat 2013, 19:08
testte kullanılan KLX 250 nin düşük model olması lazım ,2010 sonrasında KLX 250 ler enjeksiyonlu ve genel olarak düşük oktanlı ve pis benzin kullanılmadığı sürece enjeksiyon sorunu yok.
Türkiye'de Yamaha ve KLX arasında sıfır km de 4.000 Tl.civarında fark var,arada da 11 hp.
Ben KLX kullanıyorum,memnunum,oldukça gösterişli ve verimli.Fiyat/kalite/verim oldukça iyi.

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 19:17
Çok ağır arazi deneyimim olmadı ama şöyle bir durum var arazide her daim vurduracak yer bulunamayabilir :) Yav kelimede her yere çekmeye pek müsait affola . YAni kastım akün bitti arazide devam etmek zorundasın ki arazide düşmesi kalkması dereden geçmesi stop ettirmesi falan illaki olucak her seferinde vurdurmak için bayır aşşa yer bulma derdi var o bakımdan . Birde ben vurdurmayı bilmiyom :) Neyse dediğin gibi çokta kullanılan bir durum değil elbet ama bence arazide gezecek adam için olmazsa olmazlardan biri nacizane fikrim .

ReiZzZ
15 Şubat 2013, 19:20
Çok ağır arazi deneyimim olmadı ama şöyle bir durum var arazide her daim vurduracak yer bulunamayabilir :) Yav kelimede her yere çekmeye pek müsait affola . YAni kastım akün bitti arazide devam etmek zorundasın ki arazide düşmesi kalkması dereden geçmesi stop ettirmesi falan illaki olucak her seferinde vurdurmak için bayır aşşa yer bulma derdi var o bakımdan . Birde ben vurdurmayı bilmiyom :) Neyse dediğin gibi çokta kullanılan bir durum değil elbet ama bence arazide gezecek adam için olmazsa olmazlardan biri nacizane fikrim .

arazi için bence bu motor çok iyi ama şehirde kullanılmaz

http://www.youtube.com/watch?v=14yapHIb4Eo

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 19:21
Niye kullanılmasın ki ?

ReiZzZ
15 Şubat 2013, 19:22
Niye kullanılmasın ki ?

linkteki motoru söylüyorumfar yok plaka yok

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 19:25
Hee pardon kardeş fark etmemişim. O motor zaten kx 250 2 zamanlı :) Aşar bizi

blamir
15 Şubat 2013, 19:36
Çok ağır arazi deneyimim olmadı ama şöyle bir durum var arazide her daim vurduracak yer bulunamayabilir :) Yav kelimede her yere çekmeye pek müsait affola . YAni kastım akün bitti arazide devam etmek zorundasın ki arazide düşmesi kalkması dereden geçmesi stop ettirmesi falan illaki olucak her seferinde vurdurmak için bayır aşşa yer bulma derdi var o bakımdan . Birde ben vurdurmayı bilmiyom :) Neyse dediğin gibi çokta kullanılan bir durum değil elbet ama bence arazide gezecek adam için olmazsa olmazlardan biri nacizane fikrim .

1,5 metrede vurdurabiliyorsun o konuda sıkıntı yok. Çok rahat çalışıyor :) Yani kick start ile çalıştırmanın tatlılığı başka tabi :)

Ahmanamra
15 Şubat 2013, 19:38
Deniyeyim bakam bi ara :)

leons
15 Şubat 2013, 22:18
Bunların hiçbirine gerek yok. Malum yuasa gibi kaliteli aküde olsa dahi sulu akülerin hepsi çabuk bitiyor. Jelli aküler 5 yıl garantili oluyor ve sorunsuz hiç bitmeden 2-3 yıl kullanılabiliyor. Artık sulu ve jelli arasında fiyat farkı kalmadı. Artık şart koydum ikinci elde olsa sıfırda olsa motosikletim yeni jelli akü takacağım sulular 3 ayda bile bitebiliyor. Oksitlenme, şase boyasına zarar vermesi veya motor boyasına zarar vermesi gibi birsürü sıkıntısı var. Doldurması, şarj etmesi bile sıkıntı.

F54
15 Şubat 2013, 23:49
eğer honda 10000 civarına satarsa piyasada tutunur
bu konu takibimde

blamir
18 Şubat 2013, 13:39
Bunların hiçbirine gerek yok. Malum yuasa gibi kaliteli aküde olsa dahi sulu akülerin hepsi çabuk bitiyor. Jelli aküler 5 yıl garantili oluyor ve sorunsuz hiç bitmeden 2-3 yıl kullanılabiliyor. Artık sulu ve jelli arasında fiyat farkı kalmadı. Artık şart koydum ikinci elde olsa sıfırda olsa motosikletim yeni jelli akü takacağım sulular 3 ayda bile bitebiliyor. Oksitlenme, şase boyasına zarar vermesi veya motor boyasına zarar vermesi gibi birsürü sıkıntısı var. Doldurması, şarj etmesi bile sıkıntı.

Benden önceki sahibi çin malı bir jel akü takmış. Üst üste 4 marş yap akü kendini bırakıyordu. Kaldırıp attım hemen yuasa aldım. Motor bir kendine geldi. Akünün de kalitelisi makbul.

sedat_57
18 Şubat 2013, 13:41
eğer honda 10000 civarına satarsa piyasada tutunur
bu konu takibimde

Sende hep takiptesin aga hiç icraat yok :P

leons
18 Şubat 2013, 16:16
testte kullanılan KLX 250 nin düşük model olması lazım ,2010 sonrasında KLX 250 ler enjeksiyonlu ve genel olarak düşük oktanlı ve pis benzin kullanılmadığı sürece enjeksiyon sorunu yok.
Türkiye'de Yamaha ve KLX arasında sıfır km de 4.000 Tl.civarında fark var,arada da 11 hp.
Ben KLX kullanıyorum,memnunum,oldukça gösterişli ve verimli.Fiyat/kalite/verim oldukça iyi.

Yanlış anlama üstad fakat arada 11 hp fark yok, klx250s 16 kw wr250r 22,6 kw yani arada 6,6 kw var. 6,6 x 1.34 = 8,8 Hp Arada 9 hpye yakın beygir farkı var. Sadece yanlış olmasın diye söyledim benim hesaplarıma göre bu şekilde düşündüm. Yoksa sizin tecrübe ve bilgilerinizi yüksek birikimli olduğunu tüm forum biliyor.

www.kawasaki.eu/KLX250/Specifications ve http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/adventure/wr250r.aspx?view=techspecs

6PaTLaR
18 Şubat 2013, 16:45
Yanlış anlama üstad fakat arada 11 hp fark yok, klx250s 16 kw wr250r 22,6 kw yani arada 6,6 kw var. 6,6 x 1.34 = 8,8 Hp Arada 9 hpye yakın beygir farkı var. Sadece yanlış olmasın diye söyledim benim hesaplarıma göre bu şekilde düşündüm. Yoksa sizin tecrübe ve bilgilerinizi yüksek birikimli olduğunu tüm forum biliyor.

www.kawasaki.eu/KLX250/Specifications ve http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/adventure/wr250r.aspx?view=techspecs

yamaha 30 beygir.

leons
18 Şubat 2013, 16:53
yamaha 30 beygir.

Tamamda biz ne dedik ? WR250R = 22,6 kw = 30,2 hp

İyi okumadın sanırım

6PaTLaR
18 Şubat 2013, 17:05
yamaha 8-9 beygir daha güçlü, yamaha nın son hızı 150 kawaski ise 120 km. Yakıt sarfiyatları da aynı. Son hız uzun yolda kesinlikle önemli.

---------- Post added at 15:05 ---------- Previous post was at 15:03 ----------


Tamamda biz ne dedik ? WR250R = 22,6 kw = 30,2 hp

İyi okumadın sanırım
sonradan gördüm de düzeltemedim mobilden giriyorum, acı çektiriyor resmen :)

leons
18 Şubat 2013, 17:14
yamaha 8-9 beygir daha güçlü, yamaha nın son hızı 150 kawaski ise 120 km. Yakıt sarfiyatları da aynı. Son hız uzun yolda kesinlikle önemli.

---------- Post added at 15:05 ---------- Previous post was at 15:03 ----------


sonradan gördüm de düzeltemedim mobilden giriyorum, acı çektiriyor resmen :)

Elinde klavye ve mouse olacak :) diğer türlü olmuyor. Hız konusu değişik bir kavram son hız 150 vs olmaz. Son hız 150 yapıyor dediğin motor bir bakarsın 100 kglık adam taşır üstünde motorun üstünede yatmaz max gider 130 km ile. Misal 50 kg bir sürücü üstüne yatarak Kawasakiye 140 rahat göstertebilir. Sürücü ortalama 70 kg olup ve depoya yatmadığı süreçte 140 km rahat görebilir Wr250r'da. Kawasakide 120 km görebilir.

6PaTLaR
18 Şubat 2013, 17:45
Elinde klavye ve mouse olacak :) diğer türlü olmuyor. Hız konusu değişik bir kavram son hız 150 vs olmaz. Son hız 150 yapıyor dediğin motor bir bakarsın 100 kglık adam taşır üstünde motorun üstünede yatmaz max gider 130 km ile. Misal 50 kg bir sürücü üstüne yatarak Kawasakiye 140 rahat göstertebilir. Sürücü ortalama 70 kg olup ve depoya yatmadığı süreçte 140 km rahat görebilir Wr250r'da. Kawasakide 120 km görebilir.
aynen katılıyorum.

Ahmanamra
20 Şubat 2013, 16:10
http://f1302.hizliresim.com/16/n/k9mhp.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://f1302.hizliresim.com/16/n/k9mjh.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://f1302.hizliresim.com/16/n/k9mjx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://f1302.hizliresim.com/16/n/k9mkl.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Başka bir karşılaştırma daha ama buda ingilizce :D

ferdinandd
20 Şubat 2013, 16:32
"Best fuel economy in its class" yazan ojeli parmaklarını ya, kedi canını :cherry:

Şu cümleyi nerde görsem bi yüzüm gülüyor, motor bloğu komple altın yazsa bukadar sevinmem :mrgreen: :queen:

"Motosiklet pahalı bi spordur bu durumda sadece performansa bakarız" mantalitesinde olmaması güzel. Bazı karşılaştırmalar utanmasa, bu bundan 5km daha hızlı gider, sollar, hertürlü tokatlar... diyecekler apaçi stiliyle :pr:

"Her 1 dolar karşılığında hangisi ne veriyor?" mantığı kafa yapıma birebir uygun olduğu için sevdim bu karşılaştırmayı :cherry:

Ahmanamra
20 Şubat 2013, 16:37
"Best fuel economy in its class" yazan ojeli parmaklarını ya, kedi canını :cherry:

Şu cümleyi nerde görsem bi yüzüm gülüyor, motor bloğu komple altın yazsa bukadar sevinmem :mrgreen: :queen:

"Motosiklet pahalı bi spordur bu durumda sadece performansa bakarız" mantalitesinde olmaması güzel. Bazı karşılaştırmalar utanmasa, bu bundan 5km daha hızlı gider, sollar, hertürlü tokatlar... diyecekler apaçi stiliyle :pr:

"Her 1 dolar karşılığında hangisi ne veriyor?" mantığı kafa yapıma birebir uygun olduğu için sevdim bu karşılaştırmayı :cherry:


Komple çevirde bizde sevelim abi :)

ferad
21 Şubat 2013, 15:19
WR 250 ye aşığım KLX250 ye hayranım.Söyleyebileceklerim bunlar :P

blamir
21 Şubat 2013, 23:49
KLX250 ile 156KM/h yaptım. Tek sefer topspeed deneme amaçlı. Bu motorların hiçbiri 120kmh üzerinde seyir etmeye uygun değiller. :)
Dipnot: Yanımdaki YBR 250 nin kadran 146 gösteriyordu :D

blue white
22 Şubat 2013, 00:21
yamaha kaliteyi yüksek tuttu ama keske fıatı bıraz düsük tutsaydı. halıyle mılletın seceneği klx 250 ye kayıyor. honda ise crf 250 L yi fiat olarak uygun çıkarsada cbr 250 ile aynı motoru kullandığı için kaybedecektir. az bi zorlamada eksantrıkler şakır şakır ötmeye başlıyor. kısacası honda 250 cc de maalesef zıçıyor.geçmiştede öyleydi hala aynı. special modellerindede aynı . 33 hp lik crf 250 x ve 45 hp lik crf 250 r alanların ılk işi sibopları tıtanyum sıboplarla değiştirmek, çünkü dayanmıyor ve kırıyor. sonrasında dağılan eksantrıkte cabası .

ferdinandd
26 Şubat 2013, 02:45
"Her 1 dolar karşılığında hangisi ne veriyor?"

Honda CRF 250L____/ 9.990 TL

Kawa KLX 250_____/ 12.140TL

Yamaha WR 250___/ 15.000 TL

ferad
26 Şubat 2013, 18:11
Bu arada 2 motoru da hic kullanmadim fakat videolardan izledigime dayanarak wr 250 daha cok off road a yatkin gibi gozukuyor gucu de cabasi klx 250 dag bayir dinlemiyor ama daha agir abi havasinda gibi

6PaTLaR
27 Şubat 2013, 03:08
KLX250 ile 156KM/h yaptım. Tek sefer topspeed deneme amaçlı. Bu motorların hiçbiri 120kmh üzerinde seyir etmeye uygun değiller. :)
Dipnot: Yanımdaki YBR 250 nin kadran 146 gösteriyordu :D 156 mı? 120 lerden bahsediyorlar. Motorunda modifikasyon mu var?

hercul3367
27 Şubat 2013, 09:01
crf 250 L gelince klx'in fiyatı biraz düşer belki.