Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha WR 250 R - KLX 250S - CRF 250 L Karşılaştırma
spil444
11 Haziran 2014, 19:32
bence karşılaştırma topiği kaydı biraz
Syanur
12 Haziran 2014, 11:27
bence karşılaştırma topiği kaydı biraz
Katılıyorum, ben sebep oldum :cat:
beretta_06
12 Haziran 2014, 18:05
selam arkadaşlar. bugün gittim bayiye wr 250 gelmiş. kaporayı verdim sabah gidip alacağım. inş. foto atacaktım ama beceremedim. parmak uçlarımla tutabildiğim halde fotoğrafta hiç hoşuma gitmedi yakışmadım üzerine ama umarım moto kıyafetler olayı değiştirir. Hayırlı kandiller
Ahmanamra
13 Haziran 2014, 09:18
Sen önce bi klx al ondan sonra konuşalım :) Biraz alıştıktan sonra yorumlarımı detaylı olarak paylaşacağım, saygılar.
Dün akşamdan başlayabilirsin hafif arazi, tırmanış ve iniş hendekler falan :D
Bu arada hayırlı olsun Beratta . Allah tekeri düz bastırsın :)
kackinen
17 Haziran 2014, 03:06
Evet arkadaşlar rodaj bitti hafta sonu arazide de kullanabildim. Klx için hiç bir tecrübem yok fakat crfl ile birkaç tecrübem oldu ki, arada ciddi fark var. Üzerindeki lastikler(bridgestone tw301ve302)asfaltta çok başarılı ama arazide kuru olmasına rağmen iyi değil, zaten üzerindekiler lastikler arazi için değil. Biraz parkurda hoplayıp zıpladım amortisörleri çok iyi. Frenler gayet yeterli fakat arka teker çok çabuk kilitleniyor özellikle asfaltta, bunun yükseklikten dolayı olduğunu düşünüyorum, bir de amortisörlerin ayarlarını daha tam olarak oturtamadığımı belirtmek isterim. Boyum 175 anca parmak uçlarımla basabiliyorum. Yakıt tüketimine gelirsek; 100 km'de sakin kullanımda 2,9 lt, karışık kullanımda 3,4 lt. Sert kullanımda 4 lt civarında olacağını düşünüyorum.. Gelelim motora; teknik verilerden de anlaşılacağı gibi devirli kullanmak gerekiyor, şöyle 3500-4000 den sonra kendine geliyor öncesinde ölü denecek kadar cansız. Önceki motorum xl200'dü düşük devirdeki torku iyiydi, ama buna alışmam zor olmadı. Arkadaşlar kullandıkça tecrübelerimi paylaşmaya devam edeceğim, merak ettiğiniz her şeyi seve seve cevaplarım, saygılar.
Ahmanamra
17 Haziran 2014, 10:18
Evet arkadaşlar rodaj bitti hafta sonu arazide de kullanabildim. Klx için hiç bir tecrübem yok fakat crfl ile birkaç tecrübem oldu ki, arada ciddi fark var. Üzerindeki lastikler(bridgestone tw301ve302)asfaltta çok başarılı ama arazide kuru olmasına rağmen iyi değil, zaten üzerindekiler lastikler arazi için değil. Biraz parkurda hoplayıp zıpladım amortisörleri çok iyi. Frenler gayet yeterli fakat arka teker çok çabuk kilitleniyor özellikle asfaltta, bunun yükseklikten dolayı olduğunu düşünüyorum, bir de amortisörlerin ayarlarını daha tam olarak oturtamadığımı belirtmek isterim. Boyum 175 anca parmak uçlarımla basabiliyorum. Yakıt tüketimine gelirsek; 100 km'de sakin kullanımda 2,9 lt, karışık kullanımda 3,4 lt. Sert kullanımda 4 lt civarında olacağını düşünüyorum.. Gelelim motora; teknik verilerden de anlaşılacağı gibi devirli kullanmak gerekiyor, şöyle 3500-4000 den sonra kendine geliyor öncesinde ölü denecek kadar cansız. Önceki motorum xl200'dü düşük devirdeki torku iyiydi, ama buna alışmam zor olmadı. Arkadaşlar kullandıkça tecrübelerimi paylaşmaya devam edeceğim, merak ettiğiniz her şeyi seve seve cevaplarım, saygılar.
Egsoz kaç kilo :P
kackinen
17 Haziran 2014, 15:22
10 kilo var herhalde :) ellerimi bırakınca bariz sağa çekiyor, kilometre saatinin arka tekere bağlı olması çok saçma, far anahtarı yok, km saati 73'le giderken 80, 102 ile giderken 112 gösteriyor. En çok canımı sıkan sinyalleri sessiz çalışıyor.
Ahmanamra
18 Haziran 2014, 10:39
10 kilo var herhalde :) ellerimi bırakınca bariz sağa çekiyor, kilometre saatinin arka tekere bağlı olması çok saçma, far anahtarı yok, km saati 73'le giderken 80, 102 ile giderken 112 gösteriyor. En çok canımı sıkan sinyalleri sessiz çalışıyor.
Kardeşim yamahanın kronik ipneliği :D biliyon benimkilerde sessiz çalışıyor :) Birileride hala sesli flaşör alacaktı göyaaa :P
Carbondioxid
18 Haziran 2014, 11:08
Evet arkadaşlar rodaj bitti hafta sonu arazide de kullanabildim. Klx için hiç bir tecrübem yok fakat crfl ile birkaç tecrübem oldu ki, arada ciddi fark var. Üzerindeki lastikler(bridgestone tw301ve302)asfaltta çok başarılı ama arazide kuru olmasına rağmen iyi değil, zaten üzerindekiler lastikler arazi için değil. Biraz parkurda hoplayıp zıpladım amortisörleri çok iyi. Frenler gayet yeterli fakat arka teker çok çabuk kilitleniyor özellikle asfaltta, bunun yükseklikten dolayı olduğunu düşünüyorum, bir de amortisörlerin ayarlarını daha tam olarak oturtamadığımı belirtmek isterim. Boyum 175 anca parmak uçlarımla basabiliyorum. Yakıt tüketimine gelirsek; 100 km'de sakin kullanımda 2,9 lt, karışık kullanımda 3,4 lt. Sert kullanımda 4 lt civarında olacağını düşünüyorum.. Gelelim motora; teknik verilerden de anlaşılacağı gibi devirli kullanmak gerekiyor, şöyle 3500-4000 den sonra kendine geliyor öncesinde ölü denecek kadar cansız. Önceki motorum xl200'dü düşük devirdeki torku iyiydi, ama buna alışmam zor olmadı. Arkadaşlar kullandıkça tecrübelerimi paylaşmaya devam edeceğim, merak ettiğiniz her şeyi seve seve cevaplarım, saygılar.
Hayırlı uğurlu olsun, ayrı bir başlıkta değerlendirmeniz daha yararlı olurdu, enduro/cross 250cc kullanıcıları merakla, WR250 artı eksi ne var ne yok öğrenmek isteyeceklerdir, bu başlıkta WR rakipsiz olmasına rağmen, şahsına münhasır başlık daha iyi olurdu
Syanur
18 Haziran 2014, 12:24
Gelelim motora; teknik verilerden de anlaşılacağı gibi devirli kullanmak gerekiyor, şöyle 3500-4000 den sonra kendine geliyor öncesinde ölü denecek kadar cansız.
Ben de bunu kastediyordum yukarda. Sahibi olan birinin söylemesi daha doğrulayıcı olmuş çünkü ben de kendimden şüphe etmiştim biraz.
Sessiz sinyal ile ne sıkıntınız var onu çözemedim yanlız. ?
Hayırlı uğurlu olsun, ayrı bir başlıkta değerlendirmeniz daha yararlı olurdu, enduro/cross 250cc kullanıcıları merakla, WR250 artı eksi ne var ne yok öğrenmek isteyeceklerdir, bu başlıkta WR rakipsiz olmasına rağmen, şahsına münhasır başlık daha iyi olurdu
Böyle daha iyi olmuyor mu ya? Böyle tüm bilgilerin bir arada olduğu bir başlık... Benim için okuması daha zevkli oluyor, aha şundan da bahsetmişler, aha WR kullanıcısı da geldi felan diye. :)
Carbondioxid
18 Haziran 2014, 13:58
Ben de bunu kastediyordum yukarda. Sahibi olan birinin söylemesi daha doğrulayıcı olmuş çünkü ben de kendimden şüphe etmiştim biraz.
Sessiz sinyal ile ne sıkıntınız var onu çözemedim yanlız. ?
Böyle daha iyi olmuyor mu ya? Böyle tüm bilgilerin bir arada olduğu bir başlık... Benim için okuması daha zevkli oluyor, aha şundan da bahsetmişler, aha WR kullanıcısı da geldi felan diye. :)
İşte bütün mesele bu, yani birbirine muadil CRF ve KLX olsa anlaşılırdı, ancak WR gibi bir janavarı bu iki sınıfla karşılaştırmak aynı kefeye koymak olmamış.
Şimdi biri diyebilir ee ne yanii motor'u daha güçlü diyemi? cevaben; aynen öyle kardeşim boru değil'ki aradaki fark,,
Crf kullanan bir kaç kişi ile yüzyüze görüştüm, uzun uzadıya yazmaya gerek yok ancak, kendileri için yeter derecede performans alamadıklarını defalarca söylediler, belkide motorlarını yanlış seçtiler, neyse umarım polemik çıkmaz, gerçi çıksada veriler herşeyi ile ortada.
Bu durumda WR'yi bu başlıkta boğmak haksızlık olurdu, şu olabilirdi WR başlığına, misafir crf/klx/hatta benim hanzo misafir olarak gelebiliriz ^^
Sağsol sinyalin sesli olduğunu mahallemde Cub kullanıcısı akrabamda fark ettim, mükemmel bir şe imiş, ve bu özelliğin piyasada 5-10 tl'ye bulunan sesli flaşörden kaynaklandığını öğrenince çok mutlu oldum, bulduğum anda uygulayacağım, defalarca unutup arkada'ki araçları tereddütte bırakmışlığım odldu, sağolsun uyardılardı, sesli flaşör banada şart .
Ahmanamra
18 Haziran 2014, 14:40
Evet 5-10 tllik bi flaşörle çözülecek iş. Sessiz olmasının tek sıkıntısı unutuyor olmak :D Ben özellikle en son nereye verdiysem sinyali orda kalır malesef genelde dikkat etsemde en ufak unutkanlık kazalara sebep olabilir. Fırsatını bulsam bende değiştiricem .
mephamd
18 Haziran 2014, 14:43
Crf nin yamahadakı karşılığı türkiyede satılmayan xt250 serow dur. Turkıyede olsaydı onu alırdım. Hava soğutmalı ama onun kendine göre klasık yapısını seviyorum. Crf em olmasına rağmen masaüstü fotoğrafım xt250. Ama WR başka bir alet.
İkinci el aldım, alırken klx de baktım ama güzel fiyata crf bulunca aldım. Klx de düşünülebilirdı ama hondayı satmak daha kolay olacak bu kesin.
Ben motorumdan çok memnunum. Memnun olmayanlar muhtemelen arazi ağırlıklı kullananlardır ki bu aletin amacı bu değil olamaz. Asfalt ağırlıklı bir dual sport makine bu. O arkadaşları wr250 de memnun etmeyebilir bence. Onlara gasgas veya KTM lazım gibi.
Crf nin selesını kaplattım yakında sava mc 24 lastik de alacam alet muhteşem olacak. Bu benim ilk motorum ama Son olmayacak.
Ilerde para olursa bir Tenere istiyorum evde ikinci moto olarak da wr125x veya mt125 hayal ediyorum. Hayal bedava.
Carbondioxid
18 Haziran 2014, 14:51
Crf nin yamahadakı karşılığı türkiyede satılmayan xt250 serow dur. Turkıyede olsaydı onu alırdım. Hava soğutmalı ama onun kendine göre klasık yapısını seviyorum. Crf em olmasına rağmen masaüstü fotoğrafım xt250. Ama WR başka bir alet.
İkinci el aldım, alırken klx de baktım ama güzel fiyata crf bulunca aldım. Klx de düşünülebilirdı ama hondayı satmak daha kolay olacak bu kesin.
Ben motorumdan çok memnunum. Memnun olmayanlar muhtemelen arazi ağırlıklı kullananlardır ki bu aletin amacı bu değil olamaz. Asfalt ağırlıklı bir dual sport makine bu. O arkadaşları wr250 de memnun etmeyebilir bence. Onlara gasgas veya KTM lazım gibi.
Crf nin selesını kaplattım yakında sava mc 24 lastik de alacam alet muhteşem olacak. Bu benim ilk motorum ama Son olmayacak.
Ilerde para olursa bir Tenere istiyorum evde ikinci moto olarak da wr125x veya mt125 hayal ediyorum. Hayal bedava.
İşte budur, forumdaş tebrik ediyorum en objektif ve yalın cevap hali ile, Crf kullanıcısından geldi:cat:
Benim için son nokta 800xc tiger Triumph, sizede, banada istediğimiz motorların nasib olmasını dilerim.
kackinen
19 Haziran 2014, 03:16
Hayırlı uğurlu olsun, ayrı bir başlıkta değerlendirmeniz daha yararlı olurdu, enduro/cross 250cc kullanıcıları merakla, WR250 artı eksi ne var ne yok öğrenmek isteyeceklerdir, bu başlıkta WR rakipsiz olmasına rağmen, şahsına münhasır başlık daha iyi olurdu Eyvallah çok sağolasın. Aslında dediğini düşündüm, ayrıca bir bir başlık da var wr ile ilgili fakat bu başlık altında yazmak daha mantıklı geldiği için buraya yazıyorum. Syanur; sinyal röleli yada ses çıkaran cinsten değil, sinyal verdikten sonra açık unutuyorum, bu olay çoğu motorda böyle ama anlamadığım bu kadar basit bir şeyi bu zamanda hala uygulamıyorlar.
cenkito
19 Haziran 2014, 14:04
belli zaman sonra sinyal sesi de sinir ediyor.
ben motoruma sesli röle takıp 10 gün sonra geri cıkarttım.
cg nin ki 5 lira bişey oldugundan umursamadım da :)
Carbondioxid
19 Haziran 2014, 14:11
belli zaman sonra sinyal sesi de sinir ediyor.
ben motoruma sesli röle takıp 10 gün sonra geri cıkarttım.
cg nin ki 5 lira bişey oldugundan umursamadım da :)
Bana şart oldu artık, gündüz ışık değeri malum, gölge haricinde sağsol işareti ekranda görünmüyor neredeyse, komşum'da aynı şeyden müzdarip ses sinir bozuyor diyor sökecem vs diyordu, söküp bakayım uyumlu olur ise, değişeyim :)
cenkito
19 Haziran 2014, 14:16
Bana şart oldu artık, gündüz ışık değeri malum, gölge haricinde sağsol işareti ekranda görünmüyor neredeyse, komşum'da aynı şeyden müzdarip ses sinir bozuyor diyor sökecem vs diyordu, söküp bakayım uyumlu olur ise, değişeyim :)
olmadı ,
led yada power led ile gösterge aydınlatmasını modifiye edip görünmezlik olayını çözebilirsin.
buda aklının kösesinde dursun :cat:
Carbondioxid
19 Haziran 2014, 14:19
olmadı ,
led yada power led ile gösterge aydınlatmasını modifiye edip görünmezlik olayını çözebilirsin.
buda aklının kösesinde dursun :cat:
İşte o işe gözüm kesmiyor, smd devreler vs vardır içerde mutlaka, bir hasar verdirdimmi, iş aş beyinde hemen yanında, sesli sinyal bu işi çöze umuyorum, bu gün bakayım bu işe :)
cenkito
19 Haziran 2014, 14:23
İşte o işe gözüm kesmiyor, smd devreler vs vardır içerde mutlaka, bir hasar verdirdimmi, iş aş beyinde hemen yanında, sesli sinyal bu işi çöze umuyorum, bu gün bakayım bu işe :)
sinyal kolundan yeni paralel hat cekip yap sende :) orjınal göstergeye müdahele etmeden :cat:
mephamd
19 Haziran 2014, 19:18
Neden WR250 başka bir alet dedim açıklayayım.
Almanya fiyatı WR250 ile XT660 aynı, Tenere WR250 den sadece 900 euro daha pahalı.
WR250 CRF250 den %50 daha pahalı, CB500Xten pahalı ve sıkı durun NC750 den 500 EURo daha pahalı.
Bizde dünyanın vergisi olmasına rağmen Tenereye çok yakın fiyata satılıyor olması durumu açıklıyor zaten.
Gerçek off road CRF250R fiyatına yakın. Yamahanın YZ fiyatlarını sitesinde bulamadım ki onlara da yakındır muhtemelen. Plakalı offroad isteyen WR alabilir bence ama onlara göre de bir 20 kg fazlası var gibi.
Almanya Fİyatları(EURO)
Honda CRF250L : 4490
Honda CRF250R : 7715 (WR'yi tokatlar arazide)
Honda CB500X : 6090
Honda NC750X : 6490
Yamaha WR250 : 6995
Yamaha XT660R: 6995
Yamaha XT660Z Tenere: 7895
cenkito
19 Haziran 2014, 20:31
Neden WR250 başka bir alet dedim açıklayayım.
Almanya fiyatı WR250 ile XT660 aynı, Tenere WR250 den sadece 900 euro daha pahalı.
WR250 CRF250 den %50 daha pahalı, CB500Xten pahalı ve sıkı durun NC750 den 500 EURo daha pahalı.
Bizde dünyanın vergisi olmasına rağmen Tenereye çok yakın fiyata satılıyor olması durumu açıklıyor zaten.
Gerçek off road CRF250R fiyatına yakın. Yamahanın YZ fiyatlarını sitesinde bulamadım ki onlara da yakındır muhtemelen. Plakalı offroad isteyen WR alabilir bence ama onlara göre de bir 20 kg fazlası var gibi.
Almanya Fİyatları(EURO)
Honda CRF250L : 4490
Honda CRF250R : 7715 (WR'yi tokatlar arazide)
Honda CB500X : 6090
Honda NC750X : 6490
Yamaha WR250 : 6995
Yamaha XT660R: 6995
Yamaha XT660Z Tenere: 7895
güç olarak CRF 250 R , WR yi tokatlar tokatlamasına da bakım masrafları ve periyot olarak da WR önde olur
Syanur
20 Haziran 2014, 10:49
Bana göre özet olarak WR nin fiyatı çok absürt. Çünkü CRF kadar arazide performanslı ve dayanıklı değil ve uzun yol endurosu olarak da XT660 yada NC750X(ki hiç tercihim değildir) cazip değil. Evet bakım olarak CRF den daha avantajlı ama arazide CRF kadar zorlayamayız bu motoru. KLX bana çok daha mantıklı geliyor çünkü arazide WR den 1tık geride kabul edilebilir belki ama fiyat olarak daha fazla fark var. Üstelik bakım maliyetleri motor ömrü vs, aynı sayılır.
Yani sonuç olarak WR ye okadar parayı neden istediklerini hala anlayamıyorum. Ne amaç doğrultusunda kullanıcam ben bukadar sağlam bir motoru ? Hard arazi desen olmuyor, saf uzun yol desen daha mantıklı seçenekler var. Ha 2sini karıştırcam ve de gündelik kullancam desen yine de KLX benim için daha cazip geliyor işte, fiyat yüzünden.
KLX'in almanya fiyatı ne 5095 € yani 1900€ daha ucuz!
Ahmanamra
20 Haziran 2014, 12:17
4800 euro değilmi ya klx ürkütme beni syanur :)
Syanur
20 Haziran 2014, 13:15
Konu bir an Almanya fiyatlarına sıçrayınca tutamadım ben de kendimi :) Alamanyaahın fiyatları onlar. Şuan TR de kaç para bilmiyorum cidden, ama 5.000 € dan indirdiler diye biliyordum.
Ahmanamra
20 Haziran 2014, 14:04
:)) bende almanyada 5000 küsürse bizde 7000 falan olması lazım zam mı geldi diye bi irkildim ya. Şu an 4800 euro satış fiyatı baktımda tekrar :) Plaka ruhsat fakan filan 14.500 e gelir herhade sıfırı
StickControl
07 Eylül 2014, 03:31
Arkadaşlar merhaba,
Bende aranıza yeni katıldım. Aslında 13 senelik motorcuyum ama şimdiye kadar hep cruiser kullandım. Hala HD kullanıcısıyım.
Son dönemlerde kamyonetimle yaptığım off-road yollardan çok zevk aldığımı farkettim ve bende cross bir makine almaya karar verdim.
Tüm forumu okudum ve açıkçası çok faydalandım. Aslında gönlümde hep bir KTM var ama başlangıçta fazla geleceği ve özellikle saatlik bakımları beni japonlara yöneltti. Forumu okumadan önce Honda ve Kawasaki düşünüyordum ama Yamaha kafama yatmaya başladı.
Aslında gönlüm çizgisini sevdiğim için Kawasakiden yana ama arada da çok fark var ise Yamaha almak istiyorum.
WR250 alan arkadaşların son yorumları nedir acaba?
hasansonmez
07 Eylül 2014, 03:57
ben wr 250 yi bizzat test etmiş ve yamaha sahibi olarak konuşuyorum wr 250 30 beygir ve alüminyum şaseli, honda crf 250 23 beygir ve demir şaselidir yamaha mekanik olarak bozulmaz wr de titanyum sübap gibi yarış tipi donanımlar var hiç alıpta pişman olan duymadım sarf parça ve bakım maliyetleri hondaya yakın ama grenaj ayna gibi sarf olmayan parçaları pahalı crf nin dikiz aynası 25 lira iken wr 250 80 lira böylede bir fark var ama kalite wr de üzerine oturur oturmaz adamlar yapmış diyorsun.
Ahmanamra
07 Eylül 2014, 13:54
Benimde wr 250 yi 5 gün kadar kullanma imkanım oldu verdiğiniz parayı her şekilde hak eden bir alet. Hiç bir viteste gitmem demiyor . süspansiyonları harika. gaz tepkisi harika . yüksekliği zamanla alıştığınız bişi. Kalite açısındada her zaman yamaha derim. Zaten bir xt 125 kullanıcısıyım ve kalitesine her zaman hayran bıraktıracak bişey çıkıyor karşıma :) Klx te alternatif tabiki . klx 13900 tl wr 16500 tl aradaki fark bence sıfır alınacaksa gözardı edilebilir ve wr advrider gibi bir sitede en hareketli ve çok sayfalı bir başlığa sahip. Orayıda takip etmenizi öneririm ingilizceniz var ise.
merianne
07 Eylül 2014, 14:41
Wr iyi güzel ama fiyat çok fazla.Yani 16500 motor+1000 lirada olmazsa olmaz aksesuar parası var..Xt600 ü sattım, şimdi ne alsam derdindeyim. Ktm 390 unun enduro modelini çıkarsa keşke fiyatta duke ile aynı olsa daha ne isterim.
StickControl
07 Eylül 2014, 15:22
Bende açıkçası KTM ve WR250 arasındayım. WR250 parasına biraz daha ekleyip ikinci el bir EXC 250 alınabiliyor. Sormak istediğim KTM 250 EXC-F 4 zamanlı bir motor. Bu motorda diğer 2 zamanlı KTM modelleri gibi saatlik bakım mı gerekir? Ben yolda çok km yapmayacağım ama arada da araziye giderken asfaltta binmek istiyorum. Eğer KTM 250 EXC-F nin bakımı ağır değilse almayı düşünebilirim.
cenkito
07 Eylül 2014, 21:31
Bende açıkçası KTM ve WR250 arasındayım. WR250 parasına biraz daha ekleyip ikinci el bir EXC 250 alınabiliyor. Sormak istediğim KTM 250 EXC-F 4 zamanlı bir motor. Bu motorda diğer 2 zamanlı KTM modelleri gibi saatlik bakım mı gerekir? Ben yolda çok km yapmayacağım ama arada da araziye giderken asfaltta binmek istiyorum. Eğer KTM 250 EXC-F nin bakımı ağır değilse almayı düşünebilirim.
10 satte bir yag değişimi
100 saatte bir piston segman değişimi oluyor exc-F lerde de
yoksa 250 cc den nasıl 40 lı 50 li bg güçleri elde ediliyor diye düşünmek lazım
afu35
07 Eylül 2014, 23:27
Ben klx kullanıcısıyım kalitenin yamahadan aşağı kalacağını düşünmüyorum. Ayrıca güç farkı da o fiyata değmez çünkü o aradaki güç farkını kullanman için üst sınırlarda kullanmak lazım ve yılların crosscusu değilsen arazide o farkı kullanamazsın. Ne crf ne klx ne de wr hard araziye gelmez. Arkadaşta crf var geçen hafta klx ve crf yle cross pistine girdik gerçekten çok ağır kalıyor ve plaka far sinyal olması da insanı korkutuyor. Yani full arazi almayacaksanız yamaha ya o kadar para vermeye gerek yok. Arkadaşın dediği gibi o paraya ikinci el exc bulunur veya husqvarna da alternatif olabilir.
Syanur
08 Eylül 2014, 03:41
Bende açıkçası KTM ve WR250 arasındayım. WR250 parasına biraz daha ekleyip ikinci el bir EXC 250 alınabiliyor. Sormak istediğim KTM 250 EXC-F 4 zamanlı bir motor. Bu motorda diğer 2 zamanlı KTM modelleri gibi saatlik bakım mı gerekir? Ben yolda çok km yapmayacağım ama arada da araziye giderken asfaltta binmek istiyorum. Eğer KTM 250 EXC-F nin bakımı ağır değilse almayı düşünebilirim.
EXC ler bakım gerektiren aletlerdir, gerek 4 zamanlı, gerek 2 zamanlı olsun.
Siz ne derece arazide kullanıcağınıza karar verin, ona göre ~uygun motoru tavsiye edebilir arkadaşlar. Arasıra giricem, geri kalanında ş.içinde kullanıcam derseniz farklı, yok ben h.sonları sadece gidicem arazide, ormanda, rampada vs, kullanıcam, eğlenicem, motoru elimden geldiğince zorluycam derseniz farklı...
StickControl
08 Eylül 2014, 12:05
EXC ler bakım gerektiren aletlerdir, gerek 4 zamanlı, gerek 2 zamanlı olsun.
Siz ne derece arazide kullanıcağınıza karar verin, ona göre ~uygun motoru tavsiye edebilir arkadaşlar. Arasıra giricem, geri kalanında ş.içinde kullanıcam derseniz farklı, yok ben h.sonları sadece gidicem arazide, ormanda, rampada vs, kullanıcam, eğlenicem, motoru elimden geldiğince zorluycam derseniz farklı...
Ben vakit buldukça Gökçeada ya gidiyorum. Bu motoru da daha çok orada kullanmayı düşünüyorum. Tabi kamyonetin arkasına atıp dolaşacağım yere kadar götürmek istemiyorum. Adanın asfalt yollarında da bu motoru kullanmayı düşünüyorum. Ne bileyim yaşadığım yerde bakkal yok oraya giderken de koca arabayı almak yerine motora biner giderim diye düşünüyorum. Ama ada olduğu için zaten çok büyük değil bir ucundan diğer ucu 30 km falandır. Cross olayında yeni olduğum için zaten istesem de zorlayamam. Ama motorculuk geçmişim fazla olduğu için yeni başlayan birine nazaran daha çabuk adapte olacağımı düşünüyorum. Şu anda KLX250 veya WR250 nin bana daha uygun olacağını düşünüyorum ama adanın taşlı arazisinde gittiğimde yetersiz kalmasından korkuyorum. Sonra da onu satmakla uğraşıp KTM almak istemiyorum. Bu sebeple önce İstanbul da eğitim verenler varmış sanırım, onlarla dolaşırken motorları test etmeyi deneyeceğim. Bu konuda da bilgi veren olursa memnun olurum. Benim kafamdakiler aşağı yukarı bu şekilde..
KTM nin 2 ve 4 zamanlı motorlarının yine aynı bakımlara ihtiyaç duyması biraz garip. Denizcilikte var biraz bende, 2 zamanlı ve 4 zamanlı deniz motorlarında çok farklı bakımlar uygulanır. O yüzden 250 EXC-F 4 zamanlı görünce dedim bu daha az yıpranan makinadır bakımı kolaydır diye ama değilmiş.. 10 saatte yağını değiştiririz o problem değil ama 100 saatte piston segman değiştirme işi sıkıntılı..
Selçuk Keleş
08 Eylül 2014, 12:38
Her yiğidin gönlünde bir ktm yatar. :)
KLX'imi kullandıkça daha çok seviyorum, halen acemiyim eğer ileride kendimi "yeterli" görürsem almak istediğim motor -belki- ktm olabilir. At sahibine göre kişniyor :)
WR ise istediği kadar iyi olsun, daha yüksek sele boyuyla benim için bir tercih olmaktan çıkmış durumda.
İlk başta "sadece arazide kullanırım" diye düşünüyosun ama WR,KLX,CRF gibi çift amaçlı enduroyu alınca insan hem asfalt hem de arazide kullanmak istiyor bu ktm ile yapılabilir mi bilemiyorum.
Ahmanamra
08 Eylül 2014, 13:06
Ktm kesinlikle senin için gereksiz kalacaktır gökçeadada kullanacaksan sadece. Profesyonel bir endurocu değilsen zaten o taşlıklarda yardırıp gidemeyeceksin ki onlarda zaten öle yardırıp gitmiyor. Bence klx yeterde artar bile . Ama ben bu işi sevdim kendimi geliştirip sert parkurlarda eğlenmek isteyeceğimden eminim dersende ktm al ama ktm almadan önce 2 zamanlı daha ucuz bir aletle bu işe giriş derim . YAni önce bi bak sana ne yetecek ne yetmeyecek. Motor piyasası hızlı değişen bir piyasa sonuçta. Bugün klx alsan yarın satarsın muhtemelen. Yahut wr alıp abartmadan bi fiyat koyarsan havada satarsın çünkü meraklıları çok bu modellerin. Ama 2 zamanlı modelleri kolay çıkartamazsın elden. Nacizane fikrim tabi bu söylediklerim.
MEGAN66
08 Eylül 2014, 13:57
Öncelikle benim 4. motorum ama bu sınıfda ilk. Çok kuvvetli, yapıştır git. Arazide de çok çılgın. Dün Arnavutköy Karaburuna Lüfer için gittim, bilen bilir fenerden kayalıklara inişi, 3 kere düşme tehlikesi atlattım. Çünkü gaza çok çabuk tepki veriyor. Hata affecek gibi değil yani. Ayrıca çok dengeli yakıtı 18 krş daha 150 km olmasına rağmen. Bende kawa baktım ama inan yahama bir başka karizmaya sahip, aradaki farka bence değer. Boyum 1.80. Sadece parmak uçlarım yere değmekte. Zaten düşme tehlikesinin sebebide bu. 1.90 olsan on numara. Ben yaklaşık 1 senedir tenere ve wr arasında gidip geldim. Hatta tenere için baydara 1.000 TL kapora gönderdim, getiremediler 1 ay sonra iade ettiler. WR yi arama rağmen genelde bulamıyordum. Tesadüf 1 eylül de tuna da buldum gittik Mert kardeşim le aldık geldik. Şimdi Klx de güzel arazide farketmez bence bu doğru ama aklımda kalırdı WR yerine kawa alsam. Tercihim bu yönde oldu. Ben bunla 800 km yola gitmeyi düşünüyorum. Ona görede hazırlanacağım. Ve sanırım bu seyahat 10. ayda olacak.
blamir
08 Eylül 2014, 13:57
Geçen sene olsa GASGAS EC250F alın diyecektim :) Üzerinde yamaha WRF motoru var. 13-14 liralara temiz 2. elleri vardı. 5 sübaplı efsane motorudur yamahanın. Spesyal alet olmasına rağmen öldürmek çok zor. Ayazağa grubunda 2 senedir sübap ayarı yapılmadan hard yapanlar var. Şimdi piyasada kalmamış, olanlarada deli paralar istiyorlar.
Şunu anladım ciddi olarak araziye girdiğiniz de, en patatesi CRF. Soft arazide bile bir sürü sorun çıkartabiliyor. Tecrübe ettik gördük, sadece yangın yollarının motoru. KLX kullandım kullananlarlada araziye çıktık. Hatta son zamanlarda iyice harda sarmıştık ki sahibi klx in yetersiz olduğunu anladı :) Güç olarak yetersiz. KLX de sadece 1 kere zinciri kopardık. Zincirde gitti alternatör kapağını kırdı :)
WR250 güzel motor henüz hardcore yapmadık ama inşallah yaparız :D Gerek motor yapısı gerek hafifliği gerek kullanılan mazlemeden dolayı en sağlamının wr250 olduğunu düşünüyorum.
Reklam: Birde husaberg varki 2006 model hala herşeyi orjinal. :) Ölümsüz mübarek. Nazar değmesin.
Öncelikle benim 4. motorum ama bu sınıfda ilk. Çok kuvvetli, yapıştır git. Arazide de çok çılgın. Dün Arnavutköy Karaburuna Lüfer için gittim, bilen bilir fenerden kayalıklara inişi, 3 kere düşme tehlikesi atlattım. Çünkü gaza çok çabuk tepki veriyor. Hata affecek gibi değil yani. Ayrıca çok dengeli yakıtı 18 krş daha 150 km olmasına rağmen. Bende kawa baktım ama inan yahama bir başka karizmaya sahip, aradaki farka bence değer.
Elin motorunu görmeyen, kendi motorunu çılgın sanarmış :) WR250 de test ettim güç olarak tabiki crf klx den üstün fakat öyle hata affetmez de değil.
MEGAN66
08 Eylül 2014, 14:06
Tabi blamir hata konusu benim gibi acemiler için geçerli. Hoplayan, zıplayan motorun hakkını verenler için değil tabi. Çok tecrübeli ve biraz da deli olsam emin ol KTM olurdu şuan elimde.
blamir
08 Eylül 2014, 14:11
Tabi blamir hata konusu benim gibi acemiler için geçerli. Hoplayan, zıplayan motorun hakkını verenler için değil tabi. Çok tecrübeli ve biraz da deli olsam emin ol KTM olurdu şuan elimde.
Haftasonları bekleriz senide :)
toomuchcc
08 Eylül 2014, 14:19
WR250R, diğer japon muadillerine göre daha araziye odaklı olsa da yine de 50/50 dual sport bir alet. Hard enduro için ağır ve torksuz. Youtube'daki WR250R arazi videolarına bakarsanız çoğunun düz patikalar üzerinde devirli kullanım olduğunu görürsünüz. Arazide bir kez hafif ve güçlü bir model kullanmış birine çok birşey ifade etmeyecektir WR250R.
MEGAN66
08 Eylül 2014, 14:27
Blamir nerelerde takılıyorsunuz?
blamir
08 Eylül 2014, 17:50
Blamir nerelerde takılıyorsunuz?
1. Mekanimiz belgrad, sonrasinda gokturk, ciftalan, polonez vs.
atilas
08 Eylül 2014, 20:52
Bende açıkçası KTM ve WR250 arasındayım. WR250 parasına biraz daha ekleyip ikinci el bir EXC 250 alınabiliyor. Sormak istediğim KTM 250 EXC-F 4 zamanlı bir motor. Bu motorda diğer 2 zamanlı KTM modelleri gibi saatlik bakım mı gerekir? Ben yolda çok km yapmayacağım ama arada da araziye giderken asfaltta binmek istiyorum. Eğer KTM 250 EXC-F nin bakımı ağır değilse almayı düşünebilirim. yolda kullanmak için ktm alınmaz
StickControl
08 Eylül 2014, 23:40
Ktm kesinlikle senin için gereksiz kalacaktır gökçeadada kullanacaksan sadece. Profesyonel bir endurocu değilsen zaten o taşlıklarda yardırıp gidemeyeceksin ki onlarda zaten öle yardırıp gitmiyor. Bence klx yeterde artar bile . Ama ben bu işi sevdim kendimi geliştirip sert parkurlarda eğlenmek isteyeceğimden eminim dersende ktm al ama ktm almadan önce 2 zamanlı daha ucuz bir aletle bu işe giriş derim . YAni önce bi bak sana ne yetecek ne yetmeyecek. Motor piyasası hızlı değişen bir piyasa sonuçta. Bugün klx alsan yarın satarsın muhtemelen. Yahut wr alıp abartmadan bi fiyat koyarsan havada satarsın çünkü meraklıları çok bu modellerin. Ama 2 zamanlı modelleri kolay çıkartamazsın elden. Nacizane fikrim tabi bu söylediklerim.
Yazdıklarınıza katılıyorum. Ama 2 zamanlı bir motor ile uğraşmak istemiyorum. Motoru almadan zaten eğitimlere katılacağım, birkaç yer ile görüştüm. Daha sonra hangi motoru alacağıma karar vereceğim. Bu bakım konusunu birkaç yetkili servisle konuştum. Hard kullanılmaz ise piston işini 250 saate kadar erteleyenler varmış. Hard kullanım için 100 saat geçerliymiş. Ama ben başlangıç için dediğiniz gibi KLX alıp denemeyi düşünüyorum (hem ikinci el temiz bulmak kolay, hemde yeşil rengini çok seviyorum) daha sonra bu işi ilerletmeyi düşünürsem KTM almayı düşündüm.
yolda kullanmak için ktm alınmaz
Yolda kullanmak için almıyorum @atilas Yazdığım gibi zaten ada küçük bir yer, araziye ulaşıncaya kadar kamyonetin arkasına atıp gitmek istemiyorum. Zaten amacım kamyonetimle off-road yaparken giremediğim arazilere girip gezmek. Arkadaşlarında yazdığı gibi yol ağırlıklı kullanmayı düşünse idim tercihim Honda CRF250 den yana olurdu. Honda motor ömrü ile her zaman çok başarılı olmuştur.
Ahmanamra
09 Eylül 2014, 00:18
Hayırlısı olsun ozaman hakkınızda. En güzeli gerekli eğitimler ve deneme şansınız olan motorları deneyerek aradığınızı bulmak böyle imkanlarınız var ise. Bende wr yi kullandıktan sonra düşünür oldum okadar para verip dağda bayırda parçalamaya gerek var mı acaba diye. Kafa olmadık modellere kaymaya başladı gene. Ama en azından bir klx ile arazi sevdamı optimum pilotaj ile sürdürmeye devam edicem. Öyle teknik meknik çalışmak için 2 zamanlı ktm haski falan lazım . Onlarda bizi aşıyor işe.
atilas
09 Eylül 2014, 12:06
aslında bu işler bütçeyle ilgili.araziye girersin önce offroad yapıcam dersin.çamurlu,mıcırla yolda yardırmaya başlarsın.bir süre sonra yetmemeye başlar,daha bozuk yerler aramaya başlarsın.patikalara dalarsın,çıkıcak tepe ararsın,dere yataklarına dalarsın.internette videoları izledikçe düz duvara çıkmaya çalışırsın.bütçe uygunsa kafadan spesial al.amaç enduroysa crf,klx,wr nin ömrü en fazla 1 yıl.bir yıl sonra yetmezler
afu35
09 Eylül 2014, 14:59
Her yiğidin gönlünde bir ktm yatar. :)
KLX'imi kullandıkça daha çok seviyorum, halen acemiyim eğer ileride kendimi "yeterli" görürsem almak istediğim motor -belki- ktm olabilir. At sahibine göre kişniyor :)
WR ise istediği kadar iyi olsun, daha yüksek sele boyuyla benim için bir tercih olmaktan çıkmış durumda.
İlk başta "sadece arazide kullanırım" diye düşünüyosun ama WR,KLX,CRF gibi çift amaçlı enduroyu alınca insan hem asfalt hem de arazide kullanmak istiyor bu ktm ile yapılabilir mi bilemiyorum.
Boy kaç hocam?
atilas
09 Eylül 2014, 15:09
Her yiğidin gönlünde bir ktm yatar. :)
KLX'imi kullandıkça daha çok seviyorum, halen acemiyim eğer ileride kendimi "yeterli" görürsem almak istediğim motor -belki- ktm olabilir. At sahibine göre kişniyor :)
WR ise istediği kadar iyi olsun, daha yüksek sele boyuyla benim için bir tercih olmaktan çıkmış durumda.
İlk başta "sadece arazide kullanırım" diye düşünüyosun ama WR,KLX,CRF gibi çift amaçlı enduroyu alınca insan hem asfalt hem de arazide kullanmak istiyor bu ktm ile yapılabilir mi bilemiyorum.
ktm ler plakalı ruhsatlı
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO